-
Racing is Life 1/20
Mostecké tance s bestií.
Je 3.9. kolem sedmé ráno, šineme si to po D8 směrem k Mostu a oba s webpajou zpíváme, „dobrý den, majore Gagarine, tak jsme se přece jen dočkali…“ Ano, konečně jsme se dočkali, prvního letošního závodu v tomto zmateném roce, který se chvílemi jevil stejně nedosažitelným jako cesta do vesmíru, ale nakonec tu přece jenom je, šestihodinovka v Mostě.
Máme několik novinek, poprvé nebudeme s Pájou v jedné posádce, protože on pojede klasicky s naší SR3 a já si prubnu závod ve čtvrté divizi mezi plechovkami s novým bavoráčkem 1M3. Navíc se ke mně v posádce připojí další z našich zdejších diskusních kolegů, a to Jožo alias Speedfred.
V boxech je klasický ruch, jsou narvané k prasknutí, jede skoro čtyřicet aut, všichni jsou napjatí a natěšení. Plácáme se po zádech se známými z ostatních stájí, je co si vyprávět, ale není čas, je třeba se chystat, poslední úpravy v autech, kamery, sedačky, seřídit zrcátka, debata nad taktikou, poslední pokyny pro ty z nás, co budeme startovat. Pokud jde o nás, tedy posádku BMW 1M3 (Pájovy dojmy ze závodu s SR3 najdete pod mým textem), máme docela dost otazníků. Emko ještě závod nejelo, takže nevíme, kolik přesně času na trati v závodním tempu vydrží na jednu nádrž. Máme obuty nová toya, která jsme nestihli otestovat, takže jen předpokládáme, že se budou chovat, jak mají, a nemáme ani odladěné tlaky. Také se od posledního testování, ve kterém se nám stále přehříval olej, udělali na chlazení nějaké další úpravy, ale jestli budou fungovat, ví bůh. A vzhledem k tomu, že zatím v autě není funkční komunikace, budeme se domlouvat cedulemi a pantomimou na boxovce. Navíc, jako nové auto v divizi nemáme loňský výsledek, budeme tedy na startovním roštu stát až na konci čtvrté divize, takže budu-li chtít držet krok se špičkou, budu se k ní muset nejdřív nějak procpat. Jinými slovy, dost neznámých, zřejmě to bude takové hodně živé, ale je to výzva a já se těším.
Tak jdeme na to, po nekonečném postávání na roštu se konvoj konečně rozjíždí do zaváděcího kola, bohužel, už v něm, když se snažím „sladit“ nové brzdové desky s kotouči, zjišťuju, že je něco špatně. Už při lehkém dotyku nohy s brzdovým pedálem cítím v řízení silné vibrace, ony tu bývají, právě než si kotouče s deskami sednou, ale tyhle jsou silnější než by měly být a nezdá se mi to. Jenže, jak jsem zmínil, chybí nám rádio, takže se s depem poradit nemůžu, tedy pojedu a uvidíme. Najíždíme ze zaváděcího do zahřívacího, transpondéry všem zřejmě fungují, takže na konci kola se jde na to. Držím se polské 944 a čekám na poslední zatáčku před cílovkou. Vidím zelenou vlajku, tzn. čelo pole už má zelenou na semaforu a šlapu na to. Dobrá reakce, už na výjezdu na cílovku mám vyšší rychlost než 944 i BMW před ní, a tak zadarmo získávám dvě místa. Vibrace při brždění do šikany za cílovkou mě ale vracejí na zem, s tímhle nejde brzdit ostře, jakmile to zašlápnu, celé se to třese, auto začne poskakovat, gumy se probržďují a volant musím držet hodně pevně. Ale jede se dál, postupně zjišťuju, že na nějakých ¾ tlaku na pedál jsou vibrace snesitelné, prostě budu muset brzdit dříve než bych chtěl. Ale mám i dobré zprávy, i když tlačím na pilu, teplota oleje je stále předpisová, takže úpravy pomohly. A také toya fungují, můžu se o ně opřít jak na předku při nájezdu, tak na zadku při výjezdu. Zatím dobrý, a tak se mi pomalu daří postupovat čtvrtou divizí dopředu, chce to většinou si soupeře „pochystat“, dvakrát třikrát před zatáčkou naznačit, že bych mu to tam mohl pustit, řidič většinou znejistí (jsme jen amatéři), jde pak v další zatáčce později na brzdy, dobře nedobrzdí, mine apex, což znamená, že než se srovná, nestihne jít včas na plyn na výjezdu a díky tomu mám právě na výjezdu vyšší rychlost, která stačí na předjetí. Dojde i na pár situací, které „smrdí“ problémem, při jedné, kdy jsem si pochystal jednu z emtrojek ve třídě a na cílovce se před ni pomalu sunul, mě ještě zprava předjela 911 z šesté divize. To by bylo ok, kdyby se porsche následně nezařadilo přede mě a jeho řidič nedupnul na brzdu v nesmyslných cca 220 m před zatáčkou (normálně se tam brzdí tak na 150 m), čímž mě dostal, protože než mi došlo, co dělá, málem jsem mu načechral zadní nárazník. Výsledkem bylo, že mnou předjížděná emtrojka nás oba minula, já jsem nehezky probrzdil přední gumy a mohl jenom klít. Jestli řidič porsche blbě viděl na metrovníky a myslel si, že je 100 m před zatáčkou místo 200 m, nevím, každopádně za šikanou na to šlápnul a odjel a mě stálo několik dalších kol, než jsem se dostal zpět k předjetí té emtrojky. Závod postupuje a já taky, během první hodiny dvakrát vyjíždí safety car, všichni jsou nabuzení, jede se ostře, a tak o kontakty není nouze. Díky SC se mi dvakrát podaří zchladit gumy, které sice fungují dobře, ale přece jen, tlaky jsme zvolili evidentně vyšší, než bylo třeba a po hodině při pár volnějších kolech už se přehřívají, je to takové to nic, nic, dobrý, dobrý, a pak najednou člověk loví auto ve vracáku. Nakonec mě do boxů dostane benzín, protože na dashi mi padá zásoba v nádrži k 20% a pak během pár kol až k 11%, a to mám odjetou teprve hodinu a půl, počítali jsme se dvěmi. Po dotankování se ukáže, že jde o chybu měření, měl jsem ještě 30 litrů, emko tedy dvě hodiny v Mostě snese. Každopádně to znamená, že do auta půjdu ještě jednou na závěr.
Po mně sedá do bestie Jožo, jede svůj první závod, po jen pár testovacích půlhodinách a rovnou v nejnašláplejší plechovkové třídě. Jožo měl před závodem nervozitou sevřené půlky, jak se na závodníka sluší a patří, já jsem byl ale ohledně něho v klidu, viděl jsem jak jezdí a věděl jsem, že závod zvládne. A zvládl, odjezdil s přehledem svou dvouhodinovku, udržel nás v tahání se o první druhé místo, vylezl zpocený a spokojený a já mu tímto ještě jednou vysekávám poklonu, protože tohle byla hodně ostrá premiéra a on ji dal na sto procent.
Do auta jde náš třetí kolega, Matěj, člověk, který ladil motor a elektroniku auta, zkušený rallye jezdec, který umí i na okruzích, všechno vypadá velmi nadějně (i přes ty vibrace) a já už se těším na svůj závěrečný stint a na to, že by se mi mohlo povést vyhrát závod už ve třetí ze čtyř divizí, které se v Kramp Endurance jezdí. Ale chyba lávky, hodinu dvacet před koncem závodu přichází hlášení, že emko stojí odstavené za esky pod Matadorem, a když dorazí na odtahovce do boxu, je jasné, že je konec. Prasklá spojovací tyč řízení, Matěj projel zatáčku rovně, naštěstí se mu podařilo zastavit v kačírku ještě před stěnou z pneumatik, takže auto nedostalo žádnou ránu. Ale aspoň je jasné, co bylo příčinou vibrací, a že stát se to třeba na cílovce… no raději nespekulovat.
Každopádně nadějím je konec, přesto neodjíždím nespokojen, hezky jsem si po těch měsících zazávodil, emko potvrdilo svůj potenciál i v přímé konfrontaci se soupeři ve třídě, těch pár dětských nemocí a nedostatků se vychytá, a pak se bojte, hoši!
Příští závod v říjnu v Brně, pro mě už zase s SR3, tak se budu snažit, abychom těm poršákům a našlápnuté M3 GTR vyprášili kožich minimálně tak, jak se to povedlo v Mostě klukům, jímž k perfektnímu výkonu a druhému fleku gratuluju! 😉
Radikální jízda (Pájův textík o tom, jak šel závod v SR3)
Po vynechání srpnových testů se poprvé od května posadím do auta. Žádná evoluce se neudála a nejdůležitější změnou je konec hledání vhodných pneumatik na závod. Loni jsme laborovali a až poslední závod ukázal na slicky Hankook, jako na ty pravé. Při jarním testu jsem je zkoušel už rozježděné, ale přesvědčily svým chováním.
Před jezdeckou rozpravou vedenou ředitelstvím závodu dohadujeme kdo kdy půjde na svůj stint a zkusíme jet každý 1:45h. Na základě loňska by to mělo vyjít. Půjdu na řadu jako třetí a vzhledem ke startu závodu začnu někde okolo 12:30. Závod rozjíždí nový kolega Pavel, který ukázal vynikající výsledky a jízdu v předchozích dvou sezonách za volantem Radicalu SR4. Při testech pak předvedl impozantní rychlost i ve „velké“ SR3, jízdní styl má navíc přes rychlost jemný a moc pěkný.
Vyráží z prvního místa podle výsledku šampionátu 2019 a za ním se řadí široká plejáda extra siné konkurence. Vyjma 911GT3/Cup a RSR je tu nově Cayman GT4 CS, opět KTM X-BOW ale s evolucí a lepším přítlakem, naše bratrská SR4, kde v posádce zakotvil Machi (mimochodem po skvělých tréninkových výkonech), silueta Mégane s V6 a nakonec nejsilnější auto v poli. BMW M3 GTR týmu Mirage, sice generace e36, ale schopné dát kolo v Mostě za 1:36. Tedy závodní kolo na úrovni posledních GT3 německého šampionátu ADAC.
Start vychází na výbornou, ale patrný únik kapaliny z Radicalu nás posílá téměř okamžitě do boxů. Stejně jako loni se jedná o přepad z nádrže paliva a tedy neškodnou věc, nicméně je potřeba před dalšími 6 hodinami závodů vědět, že se nejedná o nic zásadního. Zkrátka jsme opět na konci pole a budeme se muset dotahovat. Tohle je situace, kterou dobře známe a dá se říci, že to asi jinak ani neumíme. Pavel jede skvěle a čistě, využívá častých výjezdů Safety caru a posouvá se polem nahoru. Daří se držet rychlostně na špičce a závod je dlouhý. Téměř dokonalá jízda nás dostává na dostřel ostatních v nejsilnější divizi a náš první jezdec si klestí cestu k prozatímnímu podiu. Díky zmíněným zpomalením z důvodu havárií, či odstavení některých vozů v poli o něco natahujeme stint a tak se peču na sluníčku nachystán v kombinéze, pomáhám při střídání Pavla za druhého pilota Michala a dál čekám. Pavel hlásí vibrace na brzdách a občas vynechávající řazení pravým pádlem (odřazování). Jinak vše funguje super a časy jezdil fantastické. Michal jako nejzkušenější člen naší posádky sedá obecně o něco později než jsme předpokládali a mudrujeme jak vyřešit poslední stint. Zřejmě dotankuji a zůstanou v autě, protože střídání posádky je cca 3min zpoždění a aktuálně by to znamenalo rezignovat na stupně vítězů. Všechno vypadá být OK, ale po chvíli Michal přijíždí do boxů. Problémy s řazením se stupňují. Do toho všeho přichází červená vlajka a přerušení závodu. Důvod je velmi atypický, jde o technickou poruchu na centrálním tankovacím zařízení a tedy nemožnost pro většinu týmů doplnit pohonné hmoty. Sice jsme nešťastně ztratili nějaké kolo, ale red flags nám umožňují zkusit „zdarma“ opravu. Skvělá zpráva je, že převodovka je OK! Problém je v mikrospínači pádla na volantu, takže rozborka a sborka malinkatého kormidla a daří se nám před restartem vypustit Michala do bohové uličky.
Bohužel musí dotankovat a strategie se opět upravuje. Závod se pojede do 16:40 a budeme se snažit Michala držet na trati do 14:50. Nahrávají nám další výjezdy SC, ale i tak se hlásí únava. Navíc přestala fungovat komunikace z boxů do auta a tak slyšíme jen Mišáka. Naprosto vyřízený přijíždí krátce po třičtvrtě na tři tankovat a do boxů. Lehce přes 1:50 zbývajícího času by se mělo při troše snahy o úsporu paliva zvládnout. Spoléháme trochu na to, že se ještě během mého stintu nějaké zpomalení naskytne. Mám si dávat pozor na vibrující přední brzdy, neměníme pneu, které by to měly zvládnout a jedna 911 GT3 Cup končí po ráně do svodidel na začátku cílové rovinky. Je to škoda, auto jelo jako z praku. Před zastávkou jsme byli na bedně, po ní zřejmě ne, ale to nevím, protože vysílačka z boxů už definitivně nejde.
Prvních pár kol se snažím najít rytmus a začínám tlačit. Na začátku mě předjela 911 týmu 9eleven a snaží se utrhnout. Není lepší způsob jak se dostat do tempa než mít takový hadr před sebou.
Při předjíždění pomalejších aut musím být o něco opatrnější než 911, jakýkoliv kontakt s těžšími vozy může být pro SR3 fatální. Vím, že na zrychlení nemáme šanci, v technických pasážích moc šancí není, takže sázím na osvědčenou taktiku, vyjet co nejlépe na cílovou rovinku, omezit výkonový deficit ve slipstreamu a brzdit o desítky metrů dál. Napodruhé útok vychází, brzdy si zázračně sedly a jsou hladké, pneu krásně fungují a 911 je po dvou kolech daleko za mnou. Safety car nevyjíždí, ale nevím jak na tom jsme, tak stále topím pod kotlem. Únik kapaliny někoho z konkurentů je zatím jedinou událostí a řeší se pouze vlajkami. Po více než hodině se na výjezdu z boxů objevuje M3GTR. Zatím jsem ho na trati nepotkal, ale z boxů bylo vidět jak obrovskou rychlost má. Nutnost ubrat kvůli pomalejším vozům mu umožnilo mě na konci kola předjet. Jen vidím jak rychle se na rovince vzdaluje… Šetření paliva zkusím ještě oddálit, pořád zbývá dost času. Přední i zadní pneu už mají něco za sebou, ale pořád drží slušně, bohužel GTR má zcela nové gumy a bude velmi těžké se ho držet. Pomalejší vozy zdržují oba stejně, ale po pár kolech vidím progres z hlediska přibližování se. Za dalších pár kol se dostanu tak blízko, že je možné si přečíst větší z reklamních nápisů a začíná další honička. Jeho skalp chci, nicméně to jak vypálí na počátku rovinky je pro mě limitující. Zřejmě však musí začít šetřit obutí, protože brzdy před první šikanou přichází dříve a v dalším kole už prošvihl brzdný bod a nedokázal zavřít apex. Pohodlně se pod něj nořím a snažím se vyjet co nejčistěji z levé ven. Dvě kola čekám na odvetu, ta nepřichází. Místo toho je tu požár nově postaveného polského Porsche 944 za vracákem uprostřed okruhu. Tedy žluté vlajky a blíží se konec. Snažím se ulevovat nejen motoru, aby vyšel benzín, ale i rukám a nohám. Takovou dobu jsem stále natvrdo ještě nejel. Chytají mě křeče do lýtek, pravá ruka ochabuje, do některých zatáček si musím pomáhat rameny (Dinar s kolegy se tomu řechtají v boxech u monitoru). V posledních kolech mi ještě 9eleven vrací předjetí tím, že když je dojedu, přibrzdí mě tak, aby se jejich bratrský Cayman dostal přese mě. S tím však nebojujeme a žlutá fáze na třetině okruhu mi nedává už šanci na odvetu.
Kluci mi poslední půl hodiny ukazovali na boxové zídce něco, co jsem si vykládal jako „rvi to naplno“, nicméně to byla signalizace toho, že naše pozice je v pohodě. No nic, projíždím šachovnicí a vracím se do boxů, uvědomuji si jak jsem fyzicky zničený. Pořád nevím jak na tom jsme, až pokyn maršála k najetí do park fermé pro vozy na podiu mi dává jistotu. Kluci mě musí vytáhnout a hlásí druhé místo se ztrátou necelých dvou kol na M3 GTR. Můžeme si sakrovat, že nebýt technických potíží, tak mohlo být zlato, ale na druhé straně dnes štěstěna stála při nás mnohem víc, nechala nás opravit SR3 a dojet.
Auto jelo nádherně, Hankooky nezklamaly a to, že dva dny neuslyším, budu chodit jako po maratonu a nezvednu ruce je jen nádherným dokreslením povedeného závodu.
Gratuluji nejen Dinarovi za odvahu stát se vývojovým jezdcem v 1M3, ale taky Speedfredovi k jeho prvním závodům (jejich výsledek nebýt poruchy by byl jasně na bednu, nebo spíš na vítězství) a samozřejmě i Machimu. Zajel naprosto bravurně a čistě, moc hezky se na to koukalo. Projel jsem si onboardy a jel jako zkušený pardál. Zároveň děkuji Pavlovi a Michalovi, že nádherně rozjeli závod a spolehlivě i rychle nás tlačili dopředu. Nakonec samozřejmě týmu a našemu principálovi, který má velkou zásluhu na úspěchu! 😉
Dinar pokrač.
Onboardy pro svůj YT kanál jsem tentokrát nedělal, bo není kdy, je ale možnost shlédnout prakticky celý závod v obou autech na FB radicalteamu, který se vysílal jako Live stream.
BMW 1M3 (video začíná od spuštění kamery, vč. dlouhého čekání před startem, samotný závod začíná v čase -2:46:20. Jožo jde do auta v čase -1:15:40)
https://cs-cz.facebook.com/RadicalteamPraha/videos/330814521496463/
Radical SR3 (Pájovým stintem video začíná)
https://cs-cz.facebook.com/RadicalteamPraha/videos/701174943801889/
dinar.blog.auto.cz
- Září 20201 Příspěvek
- Červen 20201 Příspěvek
- Říjen 20191 Příspěvek
- Duben 20191 Příspěvek
- Září 20181 Příspěvek
- Červen 20181 Příspěvek
- Květen 20181 Příspěvek
- Duben 20181 Příspěvek
- Březen 20171 Příspěvek
- Leden 20171 Příspěvek
- Říjen 20161 Příspěvek
- Duben 20151 Příspěvek
- Únor 20151 Příspěvek
- Únor 20141 Příspěvek
- Listopad 20132 Posts
- Srpen 20131 Příspěvek
- Únor 20131 Příspěvek
- Únor 20123 Posts
- Prosinec 20101 Příspěvek
- Listopad 20102 Posts
- Říjen 20101 Příspěvek
- Červenec 20101 Příspěvek
- Březen 20101 Příspěvek
- Únor 20101 Příspěvek
- Červen 20091 Příspěvek
- Květen 20092 Posts
- Duben 20091 Příspěvek
- Únor 20092 Posts
- Leden 20092 Posts
- Prosinec 20082 Posts
- Listopad 20081 Příspěvek
- Září 20081 Příspěvek
- Červenec 20082 Posts
- Červen 20081 Příspěvek
30 Responses to Racing is Life 1/20
[1]
16. 9. 2020 v 12:32webpaja
Paráda, mohli jsme o tom pindat hodiny cestou zpátky, ale přečíst si to, znamená být zase zpátky na trati. Ještě k Speedfredovi…
Narozdíl od nás nebo Machiho usedl v prvním závodě rovnou do opravdu výkonného auta a divize, kde jezdí samí zkušení harcovníci. Dinar sice píše o amatérech, ale jsou tu kluci (a dokonce i holky), kteří už toho odjeli nemálo a nezřídka i v docela prestižních sériích. Proto ta poklona, proto ten respekt. 😉
[2]
16. 9. 2020 v 13:20speedfred
Ďakujem Vám, no a samozrejme aj celému tímu.
Až teraz som poriadne pochopil to McQueenovské “racing is…….” , je to hodne návykové.
[3]
16. 9. 2020 v 13:33webpaja
(2) Je dobře že návykové, jsi lapen!
[4]
17. 9. 2020 v 10:35lyon667
Paráda kluci, ten popis je vždy nervydrásající, jakobych seděl ve vašem autě namísto svého. 🙂 Jinak když koukám do výsledků, rozdíl mezi GTR a SR3 nebyl 2 kola, ale jen 78 vteřin, tedy asi tři čtvrtě kola. A SR4 za váma jen kolo ztráta. To jsou z mého pohledu docela těsné výsledky. 🙂
Velká poklona Speedfredovi, že ve svém prvním závodě vydržel dvě hodiny na trati. On to je sice jen zlomek z celého závodního dne, ale na jednoho člověka v jediném stintu je to sakra hodně.
Jo a mimochodem, zítra v pátek v 18:30 má být reportáž na TV Sport 5.
[5]
17. 9. 2020 v 10:36lyon667
Ješte připojím dotaz: nevíte prosím, jakou techniku Martin používá na live streaming?
[6]
17. 9. 2020 v 11:14webpaja
(4) Tyjo, tak prohrát o tak málo…ale pořád platí to, že díky červeným vlajkám jsme stihli opravit řazení. takže takhle OK 😉
Já nevěděl fakt i po šachovnici jak na tom jsme.
My jsme si to navíc vyzkoušeli v 325i B, což je hodná a nepříliš zatáčívá mrška, on mazal hned mezi vyježděn do IV.
Člověče na tyhle věci jsem trouba, nevím jestli Dinar bude vědět.
[7]
17. 9. 2020 v 13:45webpaja
(5) Ten poslední stint co je na YT jsi tedy ty! 😉
[8]
17. 9. 2020 v 15:19lyon667
(7) Jo. Tys mě nepoznal? 🙂 Najížděl jsem do parc fermé hned za tebou.
[9]
17. 9. 2020 v 16:39webpaja
(8) Vždyť jsem nemohl vystoupit z kokpitu, jak jsem byl KO 😀
[10]
21. 9. 2020 v 9:07Dinar
(5) Tak to taky netuším, ale Martinovi to dělá Michal Bláha, můžeš to s ním příště probrat. Já jsem jen viděl nějakou krabičku napojenou na gopročko. 😉
[11]
25. 9. 2020 v 12:55speedfred
Zdravím Vás ešte raz kolegovia a závodníci.
S blogom ste si dali pekne záležať a čítalo sa to veľmi,veľmi dobre. Ja takéto schopnosti nemám a slohové práce boli pre mňa utrpenie. 🙁
Motoršport sledujem už asi od roku 83 a videl som snáď aj všetky filmy, či dokumenty ktoré boli okolo tohoto natočené tak som mal predstavu čo ma asi čaká. Troška som sa ale mýlil, pretože ten poldeň v LeMost predčil všetky moje očakávania.Aj keď je to k nejakým majstrovstvám sveta daleko tak všetko to okolo (brífing, taktika, striedanie) má tú chuť toho a človek sa potom začne cítiť ako súčasť tej mašinérie. K tomu bola v televízii aj pekná reportáž.
Z pretekov som bol samozrejme „kapánek“ nervózny pretože nejaké teoretické očakávania na výsledok tam boli a nechcel som nič pokaziť. Dan vypálil zo štartových blokov parádne ako sa na profíka patrí a ja som ho mal striedať tak to som bol nervóznejší ešte viac aby som nádej na výsledok nejako +/- udržiaval aspoň v teoretickej rovine. Po výjazde z boxov som sa dostal do premávky a nechcel uškodiť ani iným kolegom aj keď z konkurenčných týmov.Začal som teda troch opatrnejšie s nádejou že si jazdu aj trocha užijem keď pôjdem nejaký čas v kuse. Priznám sa sa že som tam prišiel s bolesťami hlavy ktoré ale prešli keď som bol v aute a začali znova po vystúpení z auta. Takže aj ako terapia to môže byť celkom fajn :-).
Všetci už viete ako sme dopadli, a mňa osobne to začalo mrzieť viac a viac keď som videl na akom mieste sme sa pohybovali. Škoda, to ale patrí k tomuto a treba sa nad to povzniesť a pozerať dopredu a tešiť sa na další pretek. Po čase to ale aj tak stále hlodá v hlave, čo keby…..
Další poznatok z toho všetkého je že na to potrebuješ celkom slušnú fyzickú kondičku.
17.9. bolo nejaké dalšie testovanie v Moste kde som aj prišiel a chcel skúsiť ešte niečo dopilovať pokial som to mal všetko v živej pamäti. Na dlho som sa za volant ale nedostal a dal som iba 4 kolá. 2x in/out lap a 2x ostrejšie. Ja potrebujem ale asi dlhšiu dobu na nejaké zžitie s vozidlom a toto mi moc nepomohlo. Tak snáď na budúce.
No a z Mostu som sa vybral rovno na bájnu okresku okolo hradu Nurburg, o tom ale asi nabudúce.
[12]
29. 9. 2020 v 11:14kpt.Budha
Jaký byl přejezd z hladkého Mostu na Ring? Já když to absolvoval poprvé, že jsem jeden den jezdil po normálním autodromu a druhý na Ringu, tak jsem se v první zatáčce tak vyděsil z kombinace přetížení ze změny sklonu a drncání asfaltu, že jsem se z toho ještě minutu sbíral 🙂
[13]
29. 9. 2020 v 19:40speedfred
Prechod bol vcelku OK pretože som sa stavil ešte po ceste asi v Chebe (alebo v okolí) na motokárach.
Na NS už som pár krát bol takže vieš do čoho ideš.
[14]
30. 9. 2020 v 7:30webpaja
Tak tam jsem ještě o panictví nepřišel, čeká mě to, takže zatím aspoň nakoukat z ONB. Už máš servis?
[15]
30. 9. 2020 v 11:49speedfred
Onboardy ťa na to pripravia len tak zľahka, ako fakt.
Po auto som bol cez víkend a včera som ho zaviezol do servisu 🙂 Aspoň sa spraví všetko okolo toho.
Nakoniec človek zistí že jazdiť u Martina je lacnejšie ako takto huntovať svoje auto ktoré na to aj tak není stavané.No a keď sa niečo ešte k tomu prihodí…
[16]
30. 9. 2020 v 12:35Dinar
Tak, lacnejšie, ještě jsi mu auto netrefil, nebyl bys první, komu se protočí panenky. :))
[17]
30. 9. 2020 v 15:00speedfred
Oukej a díky. Končím s jazdením. :-))
[18]
1. 10. 2020 v 7:49webpaja
Ano, ale každopádně je to pořád levnější než s QV 😉
[19]
2. 10. 2020 v 19:44lyon667
Jaké máte plány na Brno, pojede-li se? Vzhledem k situaci zatím není konání jisté a podle mých informací by se mělo rozhodnout začátkem příštího týdne.
[20]
5. 10. 2020 v 9:53Dinar
(19) No, momentálně jede akorát plukovník, my ostatní můžem jen čumět…
Bylo-li by Brno, tak s webpajou jedeme SR3, speedfred asi emko, ale podle posl. info je Le Brno zrušeno. ;(
[21]
5. 10. 2020 v 11:26speedfred
Majú to už na FB že je konec. Asi bude iba testovačka?
[22]
5. 10. 2020 v 11:41lyon667
Potvrzuju, poslední závod byl zrušen.
Mimochodem 14. až 16. je na Brně testování v rámci Maverick Cupu. Prý mají jako mistrák vyjímku. Martin si řeší ve vlastní termín?
[23]
5. 10. 2020 v 13:39lyon667
(20) Sorry, že jsem si nevšim té starší soukromé zprávy, tak jsem to teď napravil 🙂
[24]
8. 10. 2020 v 7:10webpaja
(21) Ano, zítra testovačka. Bohužel
(22) (23) Díky za SZ, probereme to. Je v tom spousta faktorů. Jinak mi jedem zítra. 😉
[25]
10. 10. 2020 v 4:40webpaja
Tak jak se jezdilo kluci? Přestože jsem včera vozil syny a ráno byla studená trať, moc krásně to fungovalo. Snad jen vysoký tlaky gum. Mě se neodfoukávalo a přesto po krátkým zatlačení pěkný časy a velká spokojenost.
Tolik jsem si ještě v SR3 nezadraftoval jako včera 😀
[26]
10. 10. 2020 v 6:17speedfred
Tak u mňa to bolo hodne, hodne slabé. Brno vôbec nepoznám a onboardy som nepozeral.
Neviem vč som nemal nejakú pohodu, ani fyzickú (za 10 dní som dal cez 4000km) a ni psychickú.
Za zvezenie pred zimou som ale hodne rád.
[27]
10. 10. 2020 v 9:29webpaja
Jsi k sobě opět kritický. Jinak přes 4000km za týden jsem dal bohužel taky a z toho 1000 ve Škoda Yeti :-))
Vyšlo famózní počasí, škoda hodně civilních aut, ale podruhé za sebou mi ježdění skvěle sedlo.
[28]
13. 10. 2020 v 13:06Dinar
(26) Jo, že jsme se svezli, bylo super, protože letos naposled. Minuli jsme se, takže nevím, na jakých pneu jsi jezdil. Ráno tam byla ta Toya ze závodu v Mostě, čekal jsem, že budou fungovat jako v tom Mostě a budu moct tlačit, ale byl to děs a hrůza, po dvou ranních stintech kolegy Janova, který si stěžoval, že to klouže, jsem jel já, už po dvou kolech jsem jel upustit tlaky, protože to byly sáňky. Ani upuštění nepomohlo, za další dvě kola to bylo horší než při prvním testování v Brně na federalech. Takže první stint nic moc, nebyl jsem schopen se při nejlepší vůli a řidičském vypětí dostat pod 2.32 a to bych řekl, že jsem se fakt snažil. Jako trénink na nějaký drift čelendž by to bylo dobrý, ale moc mě to netěšilo. Pak jsem volal M., že toya jsou mrtvá, tak jsme auto přezuli na ty uhp micheliny a auto ožilo, ve druhém stintu se mi podařilo vylepšit maximum emka pro Brno na 1.25 a pořád jsem přesvědčen, že na opravdu fungujících semislickách tam bude ještě vteřina. Takže nakonec dobrý, blbý je, že zatím nejlíp fungující gumy na tom autě jsou obyč. silniční. 🙂
[29]
13. 10. 2020 v 13:17Dinar
(27) Měl jsem pak debatu se dvěma civilkáři, protože jeden z nich mi tam předvedl klasický nonsens, uhnul v zatáčce ze stopy, blinkry atp., byl jsem rád, že jsem ho netrefil, tak jsem jim vysvětloval, jak to funguje, resp. má fungovat, a dověděl se, že jim tyhle nesmysly cpou na nějaké rozpravě před otevřením pit lane. Prostě kraviny, které když se potkají s pravidly jízdy na okruhu v závodech (tj. s tím, na co jsou zvyklí jezdci ze závodů) tak můžou vést k průseru. Kluci byli v pohodě, chápali, pak tam přišel jeden, co tvrdil, že jezdí a potvrdil jim to, takže příště bude třeba zajít na tu jejich rozpravu a trochu to korigovat, fakt nestojí za to, někde roznést dvě auta, kvůli tomu, že jim tam někdo vykládá, že mají dát blinkr a uhnout. :))
[30]
16. 10. 2020 v 6:49webpaja
Taky přidám pár poznatků. SR3 je jako ušitá ona Brno, sedí jí mnohem víc než Most díky rychlejším zatáčkám a možnosti využít přítlaku. V zásadě jsem si teprve minulý pátek Brno s SR3 vyzkoušel na byl jsem nadšený. Mechanici mi sice zapomněli snížit tlaky v pneumatikách po zahřátí, takže časy mohly být ještě lepší, ale i tak jsem si zajel osobní maxima a dařilo se každým kolem zlepšovat.
Vzhledem k počtu civilních aut jsem radši moc dlouho s výjezdem neváhal. Obava, že bude často vyvěšena červená vlajka se naštěstí potvrdila jen po instalačním kole, kdy jsem 10min čekal v boxech. V 10h ráno byla trať prochladlá, sklouzaná, nicméně se začalo trochu snažit sluníčko a po výjezdu se dalo v nějakém 7-8 kole začít tlačit. První měřená kola mě až vyděsila, zahřátí při nízkých teplotách trvá déle, takže nějaký rozumný čas přišel až po 20-ti minutách. To jsem se dostával z 2:30 na zhruba 2:17…
Využil jsem posledního letošního testování i k využití druhého výlisku s pásy v kokpitu a povozil obě již vzrostlé ratolesti. Hmotnost zvýšená o 80kg je samozřejmě při zrychlení znát a akcelerace nad 150kph už nebyla nijak dojímavá. Co mě překvapilo ale byl fakt, že s vyšší hmotností je SR3 mnohem jistější v nájezdech a vysoký tlak nebyl tak limitující. I se spolujezdci se dařilo zajet kola za 2:17 a ačkoliv jsem chtěl už dát jen vychlazovací kolo, nakonec mi to nedalo. Přes celkem hutný provoz bez možnosti čistého kola se mi podařilo jet už single 2:16, následně 15 a nakonec 14. SR3 si sice driftovala a trošku se prala s přefoukáním černých a z Mostu ojetých válců, přesto se jelo nádherně. Nové pneu a správné tlaky by daly věřím v klidu 2:12, možná ještě o vteřinu méně. Trochu chybí výkon do kopce a na rovinkách, brzdy hodně doženou. Umím si však představit spoustu koní navíc, které by pomohly překonat aerodynamický odpor křídel a přídavných světel.
Ještě k Dinarovému příspěvku 27, ano kluci v civilech většinou úctyhodně uhýbali, ale bohužel zcela naopak než se má. Tedy vyjížděli mimo ideální stopu a chvíli to trvalo, než jsem si zvykl. Zaujaly tradičně Porsche a Lotus Evora. Moc hezký kluci! 😉
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.