• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > dinar.blog.auto.cz  > Nejlepší auto na světě…

  • Nejlepší auto na světě…

    Publikováno: 27. 11. 2013

    Ano, nejlepší auto na světě, král králů, dokonalost na kolech atd., všechna tato superlativní
    označení nové generace Mercedes Benzu třídy S jsem zaznamenal v článcích o jízdních dojmech či testech českých autožurnalistů. Bohužel většinou se text omezuje na pár, pro mně nepodstatných, poznatků o ambientním osvětlení a lánech kůže v interieru (ty lány jsou u cz redaktorů zvlášť oblíbené), a pak právě na hledání nejvzletnějšího přívlastku. Jo, a taky se všude píše, že je to auto výjimečně tiché.

    Hm, ona někdy esklasse nebyla výjimečně tichým autem? Jinými slovy, jak moc je nová generace lepší než předchozí, nebo aktuální modely konkurence? Jaká je odpověď na otázku, jestli je stále etalonem třídy luxusních sedanů? Z toho, co jsem četl, těžko říct, každopádně na takovou odpověď jen kůže a ticho v kabině nestačí, to by pak mohl Mercedes v klidu bouchat do dnešních dnů Mamuta.

     

    Design

    Nejsem příznivcem úprku aktuálního MB designu směrem do Asie, nelíbí se mi základní linka sázející pouze na oblost, nelíbí se mi přehnaně velké markanty
    (rámeček grilu esklasse je tlustý snad 10 cm), a nelíbí se mi zaměření se na Asii už z podstaty. MB je evropskou ikonou, měl by šířit evropské pojetí designu, podlézání čínskému nebo arabskému oku lze jistě racionálně obhájit, jako Evropanovi se mi to ovšem nelíbí. Uvnitř je to o něco lepší, styl esklasse je stále stejný, rozmáchlost linek, uklizená palubní deska, lány kůže, velké sedačky. Oproti předchozím generacím se zmenšil volant a poprvé v dějinách automobilismu připomíná výhled z místa řidiče výhled z křesla režiséra
    televizního přenosu, má totiž před sebou jen obrovské obrazovky. Jejich až absurdní velikost je v reálu skutečně zarážející a dlouho jsem dumal, proč obzvlášť ta, která tvoří přístrojový štít, vypadá tak omalovánkově a neuměle. Myslím, že je to tím, že displeji schází prakticky jakákoliv kaplička, je nezapuštěný a tím je umocněn dojem placatosti všeho zobrazeného. Minimálně divné, viděl jsem už TFT přístrojové displeje zakomponované lépe a také schopné lépe vytvořit dojem prostorovosti.

    Z některých úhlů vypadá docela dobře…

     

    … z jiných ne.

     

    Ergonomie

    Na páčku blinkru, ovládající kromě otevírání víčka nádrže snad vše ostatní, žehrat nebudu,
    je to specialita Mercedesu a je jistě velká skupina lidí, která se za toto řešení bude rvát do roztrhání těla. Ale jinak není na co si stěžovat, esklasse umožňuje perfektní posaz, její široké sedačky s možností prodloužení sedáku tak, že i osoby se skutečně dlouhýma nohama pocítí rozkoš podepřeného stehna, by si skoro zasloužily označení fantastické, nebýt nelogické kombinace supervelkých sedáků s příliš krátkým opěradlem. Ale středobodem ovládání všech palubních systémů je zvětšené kolečko Commandu, kterým si skrze stopalcovou obrazovku uprostřed přístrojovky může řidič naladit i barvu svých trenýrek. Ne, skutečně, Command udělal velký pokrok, je skoro tak dobrý jako i-drive, a v kombinaci s perfektní grafikou obrovského displeje a milionem možností nastavení všeho, kterou esklasse dává, je to moc pěkná a funkční hračka. Infotainment je tedy na jedničku. Trochu horší je to s hodnocením zpracování interieru, esklasse už prostě neohromí perfekcionismem jinde nepoznaným, umí i chybky, které by člověk čekal max. o dvě třídy níže, například drhnoucí kolíček nastavování výdechů klimatizace, různá výška tlačítek kolem commandu nebo nelícující tlačítka ovládání klimatizace viz. fotky níže. Trochu rozpačité…

     

    Prostor vpředu je královský…

    …vzadu naopak nic moc.

     

     

    Jízda

    Trochu kýčovitým broušeným tlačítkem start/stop o velikosti tenisového míčku startuju
    258 dýzlových koní pod kapotou. Přiznávám, že s trochou skepse, přece jen eskláda je pořádný macek a stejný motor v jen o něco těžším ML pár dní zpět, mě moc nepřesvědčil. Takže nastartuju a ozve se jemné předení, ano tohle je doména Mercedesu, perfektní odhlučnění motoru. Pustím tedy stěrače, čímž mimochodem zvolím i dopředný chod, a s jemným zhoupnutím se rozjíždím. Dojem je ryze klasický, esklassický, dlouhá kapota přede mnou se valí vpřed a já řídím směr podle zaměřovače na jejím konci. Díky menšímu volantu a celkem příjemně vyváženému řízení nepřipomíná jízda tolik plavbu, ale jak říkám, esklassický dojem je stejný jako u předchozích generací. Impresivní. Autu je v zásadě jedno po čem jede, výmoly, kanály, hrboly vše překonává tak, že posádka o nich ví, ale můžou jí být šumafuk. Četl jsem v nějakém testu výtku na přílišné rázy kol při přejezdu nerovností, no, já jsem nic takového nezaznamenal, jízda po jakémkoliv povrchu se z hlediska komfortu jak zvukového tak „zadkového“ blíží dokonalosti. Ovšem, jak už to bývá, má to háček. Vše, co říkám, platí, když se s esklasse pohybujete pomalu, resp. v rámci předepsaných rychlostních limitů, kdy auto jen pluje, všude je ticho a dojem dokonalý. Problém přichází v okamžiku, kdy od auta začnete vyžadovat trochu dynamiky, ne snad probůh nějakou sportovní jízdu, spíše jen svižnější pohyb. Tady totiž esklasse najednou velmi rychle ztratí glanc. Ne, motor a převodovka jsou mimo podezření, naopak, je to poprvé, co jsem měl pocit, že 7G tronic je moderní převodovka (až na přece jen větší prodlevu při kickdownu), a motor mě z hlediska dynamiky vyloženě překvapil, kvůli delším prvním třem kvaltům mu sice chvilku trvá, než dostane esko do tempa, ale jakmile se rozjede táhne jako buldog a způsob jakým se ručička přihrnula k číslu 250 km/h byl na papírových 190kW skutečně impozantní. Takže ne, v pohonu problém není, je v podvozku.
    Stačí jen trochu zvlněná silnice a při snaze o svižné tempo rozhodí auto natolik, že podvozek nestíhá kontrolovat pohyby karoserie a výsledkem je poskakování, houpání a mlácení posádkou o vnitřek kabiny. Velmi nepříjemné. Glanc kromě podvozku při rychlejší jízdě rychle ztrácí také řízení, v oblouku na hrbolech prakticky nelze udržet konstantní polohu natočení volantu, řízení je příliš lehké a gumové a tak se volant v ruce docela zmítá, děs. Jediné, co funguje při rychlejším pohybu bez výhrad, jsou brzdy. Zkoušené auto nemělo Mercedesem propagovaný technický zázrak silnici aktivně čtoucího podvozku, byl to obyčejný airmatic, ale takto jednostranně nastavený podvozek, který neumožňuje jinou jízdu než plynutí, je i v dané třídě docela průšvih. Opravdu nemluvím o nějakém sportování, nesrovnával bych esklasse třeba s panamerou, ale jeho přímá konkurence, sedmička nebo áosmička, jsou na tom s komfortem podobně, a přitom jejich podvozky zvládají svižný pohyb naprosto bez problémů. Objektivně, v mixu svých vlastností má esklasse nejhorší podvozek ve třídě, na jedné straně ohromí, na druhé neskutečně zklame.

     

    Závěr

    Je tedy S-klasse stále etalonem své třídy? V mých očích ne, snaha o extrémně
    komfortní nastavení z ní dělá jízdně horší auto, než byla generace předchozí, ta měla komfortu dost a svižný pohyb zvládala o kus lépe. Konkurence je aktuálně po faceliftech a jak sedmička, tak áosmička mají nejen lepší podvozek, ale s výhradou lehce horšího odhlučnění motoru v případě bavoráku a odhlučnění od kol v případě audi, jsou lepší prakticky v každém ohledu.

    V testu jsem záměrně vynechal všechny technologické vychytávky, kterými bývá MB esklasse propagována, jednak proto, že konkurence umí tyhle věci také, jednak proto, že
    z mého pohledu jsou mnohem podstatnější věci hardwarové než softwarové, a to platí i v této třídě.

    Tedy, to je můj pohled, ale na druhé straně nepochybuji, že sázka na televizní studio v kabině esklasse a její konejšivost při cestování v rámci rychlostních limitů zcela jistě u zákazníků vyjde, obrovská písmena např. telefonního seznamu na displeji eska ocení nejedny věkem už unavené oči postaršího manažera, stejně jako propracovanou funkci masážních sedaček. Finální zhodnocení mi pomohla doplnit moje žena, která po půlhodině za volantem esklasse prohlásila, „hmm, auto pro důchodce.“

    Takže ano, Mercedes Benz třídy S je zcela nepochybně nejlepším autem na světě… pro
    důchodce. 😉

SUV – dobojováno Oprávněné ambice?

21 Responses to Nejlepší auto na světě…

  • [1]

    27. 11. 2013 v 10:54Joab

    Díky za příspěvek, třeba ta tlačítka mě překvapila. Mělo to takovej ten systém, kde se připravujou tlumiče předem na základě snímání povrchu vozovky? Pokud jsem to přehlídl, omluva.
    Jinak z nadpisu jsem si fakt myslel, že to bude o služebních/půjčenejch autech:)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    27. 11. 2013 v 12:17Dinar

    [1] :-)) No, vidíš, to se služebními auty mě nenapadlo, a přitom u nich to tvrzení o nejlepším autě platí bez podmínky.

    To s podvozkem zmiňuju v kap. jízda, zkoušené auto mělo jen standardní airmatic, ten fičůrový předpřipravovací systém je příplatková věc. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    27. 11. 2013 v 12:28_Teddy_

    Tak to je dost drsne hodnotenie. Zeby navrat automobilky k… svojej povesti? Mercedesy boli velmi dlho povazovane za auta „pre dochodcov“ (ak to nechcem napisat este horsie), ale dost dlho pracovali na tom aby sa tohto oznacenia zbavili. A teraz takyto premiovy preslap? Az sa mi nechce verit…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    27. 11. 2013 v 12:36webpaja

    Tyhle testy pravdy jsou tím nejcennějším čeho se dá dočíst. Pokud bych nebyl schopen si sám auta projet, je právě Dinarův uživatelskej pohled pro mě nejserioznější informací. Sám v sobě nemám tolik nestrannosti a disciplíny nenechat se unýst jako má právě on. Navíc schopnost dostat jakýkoliv auto, který jsme spolu testovali na hranici jeho možností a jít ve všem na dřeň je úžasná.

    Dinare, parádní kousek!!! 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    27. 11. 2013 v 12:41Dinar

    [3] Každé hodnocení nese stigma autora, já mám rád řidičsky zaměřená auta, proto je mé hodnocení, jaké je. Uvědomuju si, že se tím textem dotýkám objektu stojícího na piedestalu, a že to někomu nemusí být po chuti, ale tak to chodí. Můj pohled na novou esklasse je kritický, ale prostě se nemůžu zbavit dojmu, že je to jakýsi produkt ve stylu, aby se vlk nažral… O.K., může být, a může to i fungovat, to nezpochybňuju, jen říkám, že v mých očích si nová esklasse nálepku nejlepšího auta na světě nezaslouží. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    27. 11. 2013 v 12:44Dinar

    [4] Díky za pochvalu, zrovna v tomto případě nebylo přivedení auta na hranici jeho možností zas tak těžké… 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    27. 11. 2013 v 13:33GTI

    No, to jsou chvíle. Kdo zná autora blogu, umí ho číst. A to je aktuálně velmi potřebné. Protože, přečist si blog ve Stuttgartu, letí vidle z okna pracovny pana generálního rovnou na kapotu eSka. Zde bych tedy uplatnil větu č. 45: Každé auto je tak špatné, jak dobrý je jeho řidič… No a zde máme možnost číst blog toho, kdo je jízdně dál než eSko. Kolik ovšem takových je? Kolik je těch, co v garážovém božstvu umí tnout do živého? Můj pocit z řízení (minulé gernerace) byl ten – po dvaceti vteřinách absolutní, ale absolutní spokojenost. No jo, ale musel bys mě znát, abys tuhle větu mohl přijmout.

    Ano, i já vnímám velikost grilu jako příliš okázalou, příliš strhující. Ovšem dívejme se na věci přímo – kdo se posadí dozadu například v BMW7, zažije obdobné prostorové zklamání. Zde, ačkoliv jsem za to opakovaně kritizován musím kontrovat opravdu jedinečným prostorem v Superbu.

    Tématem je tu dnes však S-Klasse. Registruji Dinarův závěr, že pravá jízdní parketa spočívá u tohoto modelu v (tichém) plutí. Osobně mi to stačí. Na důchod určitě (kéž by…) a na předdůchod by to stačilo též (kéž by).

    Jestli ono to nebude tak, že to eS je nejlepší právě v tom, že ve své snové třídě akcentuje očekávané, v komplexu přirozené charakteristiky (tichost, plutí, superkomfort) kdežto ti ostatní
    se ve třídě vždy profilují především svojí centrální genetickou markantou.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    27. 11. 2013 v 13:39Emel

    foto Emel

    Dinar: nebuď tak skromný… tlačit k limitu takovou limuzínu, zejména na úzkých silničkách, je pro mě skoro noční můra 🙂 . Ještě dneska si vybavuju svůj respekt z gripu a váhy E38 (740i tuším).

    Co se auta týče… normálně, ty si za sebe nesedneš ani v S-Klasse :-D? Test parádní, bez klišé, lány kůže se opakují jen 3x ;-)… asi si ho nekoupím.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    27. 11. 2013 v 14:49Dinar

    [7] Ano, přesně řidičům tvého typu je tohle auto určeno, a není to nijak špatně. Celý můj text lze brát čistě jako odpověď na otázku, je tohle nejlepší auto světa? Subjektivně, může být, pro spoustu lidí… těch, kteří od auta nechtějí nic jiného než to tiché plynutí. Objektivně, není, nejen ve třídě je pár aut, jejichž jízdní repertoár je širší než u eska, proto ono prostě univerzálně nejlepším autem na světě být nemůže. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    27. 11. 2013 v 14:54Dinar

    [8] No, ono na limitu tohohle podvozku jsi jedna dvě, fakt nic extra. 🙂

    🙂 Těší mě, že si těch lánů někdo všiml. O nich to totiž je… a těch králech králů, nejlepších na světě, ideálů tříd atd., no fajn, jenže se dočtu max. o těch lánech a tichu. A to prostě na prohlášení o nejlepším autě světa nestačí. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    27. 11. 2013 v 15:24Emel

    foto Emel

    Dinar: nojo, těhle klišé jsou plné prospekty napříč značkami… když se to objeví v testu, už je to na pováženou. Pro mě je teď například magickým zaklínadlem Performance mode selection u Octavie, tam taky nikdo přesně neví co všechno to dělá a jak to funguje ve srovnání s autem bez této mocné magie.

    Mimochodem, když už jsem zabrousil k Octavii… jak s interiérem obecně nemám problém, tak pohled do plně tvrdoplastové schránky v loketní opěrce je docela tristní, tam by to alespoň malé políčko něčeho lepšího chtělo:
    http://img.auto.cz/blog/blogs.dir/37/files/2013/11/DSC_9584.jpg

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    27. 11. 2013 v 16:54Pekelná Micinka

    foto Pekelná Micinka

    Tak u těch tlačítek jsem skončil. Mám bohužel povahu, že se dokážu pitvat v detailech až moc. Tohle by pro mě bylo obrovské zklamání. Jinak palec za článek. :yes:

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    27. 11. 2013 v 17:17GTI

    Dinar: Jo, tohle jsi trefil přesně. Beru tedy na vědomí, že „král okresu“ 😀 se třese v základech.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    27. 11. 2013 v 18:03gil54

    Opět jsi velmi dobře vystihl podstatné. Stručně, věcně s minimem zbytečných keců. Snad až na „hodnocení“ prostoru na zadních sedadlech.
    Tohle auto, stejně jako A8 a BMW 7, si řídí majitel sám a v plném obsazení, resp. ve čtyřech, jede jen občas. Proto se i zde počítá s mírným kompromisem. Pokud si chce majitel užít plného komfortu vozu této kategorie na zadním sedadle a za volantem Alfréda, pro něj jsou k dispozici verze L u všech tří výrobců.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    27. 11. 2013 v 18:46Tomik_1

    Perfektní recenze Dinare! Za mě jen pár postřehů….Jezdil jsem s ním v předprodukční verzi s 500 benzínem, a bohužel pro tebe, i s tím inteligentním podvozkem. Vůbec si netroufnu srovnávat se s tebou, ale troufnu si tvrdit, že jsem byl šokovanej, jak bylo auto dobře naladěný, předvídatelný. Na to, jak je to velký, tak mi přišlo, že i v relativně vysokých rychlostech a prudkých zatáčkách , jsem měl pocit, že řídím o dvě třídy menší káru. Naprosto intuitivní řidičská záležitost. Jak říkám přesný, ovladatelný. Asi nejde říct hravý, ale jinak nad moje očekávání.

    Jinak s tou plazmou pod přední vitrínou souhlas. To je otřes…kam se to řítíme?! 🙁
    No ale vyber si…do bavoráka Ti prozměnu zase montujou na kapli plastový prkno. Do jedničky jako do šestkygrandkupé 🙁 V tomto ohledu je třeba se hold poklonit před AUDI.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    27. 11. 2013 v 19:07Dinar

    [15] Díky, Tomiku. 😉 A můze být, nemám důvod polemizovat o tom, jak se esko chová s tím predikujícím podvozkem, nejel jsem, nevím. Standardní airmatic je, a znovu pootýkám, v kontextu třídní konkurence, bída. Může to být klidně podobná story jako např. u X5ky, se standardním podvozkem nepoužitelný kostitřas, s adaptive drive nejlepší podvozek mezi SUV.
    Co se materiálů týká, tam nic proti, kůže je kvalitní, co se tváří jako dřevo, je dřevo, stejně tak hliníkové prvky, problém je ve zpracování, to prostě nijak extrovní není. A některé věci jsem ani nezmiňoval, např. čtení displejů zhoršující odlesky, které hází na slunci černý lesklý plast lemující oba displeje, docela nepříjemné a nedochozené…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    28. 11. 2013 v 13:15HitmanPB

    foto HitmanPB

    Uff, tak toto som teda nečakal ani v najhoršom sne…

    Latka v tejto triede je nastavená veľmi vysoko a priznajme si, že sa veľmi ťažko dá skonštruovať automobil tejto triedy, ktorý bude prevratne lepší ako predchádzajúci model. Zlepšovanie jazdných vlastností je boj s fyzikálnymi zákonmi a tam sú hranice nastavené jasne. Nedajú sa obísť, dajú sa iba zmierňovať ich následky.

    Dinar, pravda si si neumyl ruky, keď si púšťal rádio, však ? 🙂 (…pokus o vtip…)
    Úroveň spracovania tlačidiel nad commandom by sa dala prepáčiť možno v Dacii Logan ale určite nie vo vozidle tejto triedy. Pokovený plast alebo zfušovaný kovový odliatok a povrch, na ktorom vidno každý odtlačok. Tie tlačidlá sú od výroby zdeformované. Že to tam vôbec mohli namontovať…

    Dobre napísané, fakty, bez zbytočných kecov – super – palec hore. :yes

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    29. 11. 2013 v 16:31rohYpnol

    foto rohYpnol

    Tahle kategorie jde poněkud mimo mě. Ale poněkud mě hodnocení zaráží, tedy tím spíš s ohledem na kategorii. V textu jsem nezanamenal zmínku o nastavitelném podvozku, což bych v téhle třídě tak nějak…čekal automaticky. Nebyla chyba na straně uživatele? Pokud byl podvozek nastaven na komfort, pak by hodnocení vcelku sedlo… Podle mě je snaha rozevírat nůžky v možnostech nastavení, tedy režim comfort se stává čím dál komfortnější a režim sport čím dál sportovnější…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    29. 11. 2013 v 17:40Dinar

    [18] Podstatou problému je, že na náročnejším povrchu při snaze o rychejší jízdu podvozek nestíhá kontrolovat pohyby karoserie, nevím jak to vysvětlit lépe, než jsem to už v textu napsal. Prostě pohyb podvozku, impulz z hrbolu na silnici, se projeví až příliš v pohybu kastle samotné, pak přijde hrbol další, podvozek reaguje, ale kastle ještě dokončuje pohyb z předchozího impulzu, kombinací pak vzniká disharmonie v pohybech podvozku a kastle. Tuhost tlumičů samotných, tj. jestli jsi ve sport módu nebo ne, s tím až tolik neouvisí, v tomhle autě ti sport mód přinese jen více kratšího poskakování, což je uvnitř ještě více nepříjemné, a ten nesoulad mezi pohybem podvozku a karoserie zůstává, sport mód je v esku se standard airmaticem zcela zbytečný, není to rozevírání nějakých nůžek, esko na tomto podvozku zvládá s grácií jen jeden způsob používání.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    30. 11. 2013 v 12:43iudex

    Dinare, nosím drevo do lesa, ale pochváliť musím. Málokto tu z nás (a tým nemyslím len užívateľov, ale aj redaktorov) dokáže auto tak vecne, triezvo a pritom nekompromisne zhodnotiť, bez klišé, zbytočného rešpektu a prehnanej úcty k značke, avšak zároveň bez zhadzovania v štýle kyslých hrozien.
    Ja k tomuto neviem nič múdre dodať (táto trieda je a zrejme aj vždy bude mimo mňa), len zopakujem, čo svojho času povedal kamarát po zvezení sa s jednou z prvých A8 u nás (prvá generácia A8, 4,2 quattro niekedy v polovici 90. rokov): „ľudia sa myľne domnievajú, že existuje iba rovná čiara medzi komfortným a športovým naladením podvozka: o čo je auto športovejšie, o to je tvrdšie a menej komfortné. Nie je to pravda a toto Audi to dokazuje: je naladené dostatočne športovo, aby zvládalo bez problémov vysoký výkon, pritom poskytuje prekvapivo vysokú mieru komfortu.“ Jasné, že to bolo trochu nadnesené, ale v dobe, keď Mercedes robil S Klasse W140 (Mamut), tak ľahká hliníková A8 bola oproti nemu pomaly ako Lotus, pritom stále dostatočne komfortná.
    Z Tvojho textu mi teda vyplýva, že M-B sa vracia k svojej histórii: neprekonateľný komfort, ale za cenu straty agility a športovosť prezentuje len vizuálne svojím novým agresívnejším (či kórejskejším) dizajnom (OK, a ešte modelmi AMG).

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    5. 12. 2013 v 17:36Ebbe

    Velmi hezky napsané. Úroveň zpracování by mě asi měla překvapit, jenže protože jsem stejně „rozvrzaná“ tlačítka našel před zhruba rokem v novém ML, tak ani moc šokovaný nejsem. U X5 mě potom o to víc překvapilo, že zpracování bylo výrazně lepší. Ale pravdou je, že i v ní nacházím po pár měsících používání nějaké mouchy – např. občas mírně rezonuje levý zadní reproduktor a páčky pod volantem mají uprostřed spoj, který není ideálně slícován a chtě-nechtě mi při kontaktu připomíná, že by to šlo za ty peníze udělat lépe… Ne, tím neříkám, že nejsem s autem celkově spokojen. Naopak, řídím ho velmi rád a koupil bych si ho znovu, protože má spoustu dobrých vlastností. Jen obecněji potvrzuji to, co píše Dinar – i u prémie může být člověk zpracováním některých detailů nemile překvapen.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

dinar.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Září 20201 Příspěvek
  • Červen 20201 Příspěvek
  • Říjen 20191 Příspěvek
  • Duben 20191 Příspěvek
  • Září 20181 Příspěvek
  • Červen 20181 Příspěvek
  • Květen 20181 Příspěvek
  • Duben 20181 Příspěvek
  • Březen 20171 Příspěvek
  • Leden 20171 Příspěvek
  • Říjen 20161 Příspěvek
  • Duben 20151 Příspěvek
  • Únor 20151 Příspěvek
  • Únor 20141 Příspěvek
  • Listopad 20132 Posts
  • Srpen 20131 Příspěvek
  • Únor 20131 Příspěvek
  • Únor 20123 Posts
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Listopad 20102 Posts
  • Říjen 20101 Příspěvek
  • Červenec 20101 Příspěvek
  • Březen 20101 Příspěvek
  • Únor 20101 Příspěvek
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Květen 20092 Posts
  • Duben 20091 Příspěvek
  • Únor 20092 Posts
  • Leden 20092 Posts
  • Prosinec 20082 Posts
  • Listopad 20081 Příspěvek
  • Září 20081 Příspěvek
  • Červenec 20082 Posts
  • Červen 20081 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura