-
Hlavní závod FOS 2006
Seriál fotografií z Festivalu rychlosti v Goodwoodu 2006 se pomalu blíží ke svému závěru a v dnešním dílu vás čeká dvacítka fotografií, které zachycují dění na trati během hlavních měřených jízd.
První snímky, pořízené ještě během deštivého dopoledne, zachycují vozy, které vyjíždějí z paddocku a připravují se na přesun ke startu. Následuje několik snímků ze startovní čáry a snímky z několika míst podél tratě. Série je ukončená fotografiemi z vrchní tribuny, kdy už vypověděly službu baterie v mém fotoaparátu a na pomoc přišel mobilní telefon.
Při jízdě do vrchu se divákům představí všechny vozy, které jsou na festivalu k vidění, pouze s výjimkou exponátů Cartier Style Et Luxe, ale jen některé z nich se účastní měřených jízd. Nejedná se o opravdový závod a většina pilotů to zde bere jako exhibici, ale v průběhu let zde už došlo k několika nehodám, které naštěstí vždy zkončily pouze pomačkanými plechy. Letošní ročník se, alespoň pokud je mi známo, obešel bez jakéhokoli karambolu.
Tak a teď ty fotografie, snad se vám budou líbit.
…..
1920 Ballot Straight 8, 1934 Maserati 8CM, 1908 Panhard Et Levassor Grand Prix a 1925 Chrysler 75 Bluebird Special čekají v dešti na přesun ke startu.…..
1908 Panhard Et Levassor Grand Prix. Na letošním festivalu rychlosti se sešly dva z původních tří vozů týmu Panhard sezóny 1908. Tento má za sebou tragickou minulost, kdy mu v závodě praskla pneumatika a při následující havárii zemřeli řidič Cissac i mechanik Schaube.
Na pravé straně snímku vykukuje 1908 Itala Grand Prix.
Uprostřed stojí pravděpodobně 1907 Fiat Grand Prix.
…..
1929 Bugatti Type 35C. Toto tovární Bugatti zvítězilo v závodě Targa Florio 1929, kdy za volantem seděl Albert Divo. Zde se v jeho kokpitu předsavil Stephen Gentry.
…..
1911 FIAT S74 Grand Prix, 1933 Maserati 8CM a 1914 Opel Grand Prix vyjíždějí z Cathedral paddocku.
…..
1956 Lancia-Ferrari D50A. V kokpitu sedí Jacky Ickx.
2005 Dodge Charger.…..
1972 Dodge Charger. Za volantem sedí Richard Petty, který s tímto vozem závodil v NASCAR v sezóně 1972.
…..
1990 Ford Mustang Trans-Am.
…..
1962 Ferrari 250 GTO. Za volantem David Richards.
…..
2003 Bentley Speed 8. Za volantem sedí Tom Kristensen, který s tímto vozem, spolu s Rinaldo Capellem a Guy Smithem, vyhrál Le Mans 2003.
…..
2004 Nissan 350Z GT500. Tohle auto zajíždělo v trénincích nejrychlejší časy a také nakonec vyhrálo s časem 49.51s, když se jako jediné dostalo pod 50s. Jedná se o speciál z japonské série GT500 a zde se představilo s bývalým mistrem GT500 Richardem Lyonsem za volantem.
Konečné časy jízd vozů rozdělených podle kategorií je možné najít na oficiálních stránkách festivalu. Případné zájemce určitě překvapí č. 108 v kategorii sportovních prototypů – Ford Transit s časem 63.14s na pátém místě před Porsche 907 s časem 63.86s …
… zrovna jsem stál v prostoru startu, když na startovní čáru přijela bílá dodávka v barvách oficiálních servisních vozidel. Vysvětlení hlasatele, že kdesi výše na trati došlo k poškození ochraných bariér neznělo příliš věrohodně, přesto se zdálo, že tomu všichni, včetně mě, uvěřili a tak snaha marschalů umístit vůz do přesné startovní pozice vyvolávala pobavené úsměvy. Všem však zpadly čelisti, když po zaznění startovního signálu zmizel Transit v oblacích dýmu ne z výfuku, ale od pneumatik. Teprve pak se nám dostalo vysvětlení, že to není standardní Transit, ale speciál s podvozkem a pohonným ústrojím z Jaguaru XJ220.
Rekorní čas 41.6s zde zajel v roce 1999 Nick Heidfeld v monopostu McLaren-Mercedes MP4/13.
…..
1978 Ligier-Matra JS9. Za volantem Jacques Laffite, který s tímto monopostem v sezóně 1978 závodil. Tehdy získal dvě třetí místa – VC Španělska a VC Německa.
…..
1978 Lotos-Cosworth 79. S tímto monopostem závodil v sezóně 1978 Mario Andretti, kdy spolu s Ronnie Petersonem získali pro Lotus titul konstruktérů a také první i druhé místo v poháru jezdců.
…..
2006 Alfa Romeo 8C Spyder.
…..
2006 Lamborghini Gallardo Spyder.
…..
2081 Williams WD40. Časovou dírou k nám propadl tento monopost, se kterým v sezóně 2081 získá první místo ve VC Severní Korea Johnny Rosberg. Za pozornost určitě stojí progresivní nehořlavá kombinéza s integrovanými kamerami a vnitřními LCD monitory.
…..
1955 Jaguar D-Type.
…..
1950 Ferrari 166 MM Barchetta. Další vůz s úspěšnou závodní minulostí. Tento se umístil na sedmém místě v závodě Targa Florio 1950 a na čtvrtém v Mille Miglia téhož roku.
…..
1958 Vanwall. První vůz britské konstrukce, který získal pohár konstruktérů. V sezóně 1958 s ním závodili Stirling Moss a Tony Brooks.
…..
Cílový prostor. Měřenou jízdu právě dokončilo 1991 Ferrari 643 a na sjezd do garáží čekají vozy WRC.
…..
1991 Ferrari 643. Ve smolné sezóně 1991 s tímto monopostem závodili Alain Prost a Jean Alesi.
…..
Příští díl už bude poslední a nabídnu vám v něm další různorodé střípky z festivalu a fotografie, které nešly zařadit do dílů minulých. Zatím vám všem přeji vše nejlepší do nového roku.
Pozvánka na GOODWOOD 2007 Rally stage FOS 2006
4 Responses to Hlavní závod FOS 2006
[1]
29. 12. 2006 v 16:40Sleeper
Mohl by to být Fiat Grand Prix 1907…. ale jistý si nejsem…. Jinak paráda, krásné kousky….:o)
[2]
29. 12. 2006 v 19:13element5
Sleeper, děkuji za tip…projel jsem to na netu a myslím, že to ten Fiat nebude. Každopádně i tak smekám před tvými znalostmi, protože se liší jen v detailech a pokud tě ještě něco napadne, sem s tím.
[3]
30. 12. 2006 v 12:57Sleeper
Tehdy už platilo pravidlo o národních barvách automobilů Grand Prix…. možná by to mohl být nějaký Amík ze závodů AAA, každopádně dle tvaru nebude mladší než rok 1910…. Ještě mě napadá vzhledem k barvě italská Aquila Italiana, ale to by byla opravdu bomba, protože netuším, zda se auto pro Grand Prix téhle značky vůbec dochovalo…..
[4]
7. 1. 2007 v 17:30element5
Tak nevím, hledal jsem kde se dalo, ale na nic jsem nepřišel. Nejvíc se tomu vozu podobá opravdu ten Fiat Grand Prix, tak to do popisu pod fotografii uvedu. Kdyby se náhodou našel někdo, kdo by věděl víc, určitě se ozve … o tom ale opravdu pochybuji.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.