-
Rally stage FOS 2006
V tomto dílu se budu věnovat terénním vozům a rallyeovým speciálům. Snad vám nebude připadat, že míchám hrušky s jablkama, ale samotná koncepce Festivalu rychlosti k tomuto spojení vyzívá.
Na festivalu rychlosti je možné vidět ralleyové vozy v akci na speciálně vytvořené dráze, která imituje klasickou rychlostní vložku, ale většina z nich se účastní i měřených jízd do vrchu. Samotná rallyeová dráha se letos dočkala výrazných změn a oproti minulým ročníkům nabídla mnohem více zajímavých pozorovacích míst. Jako vždy se zde sešlo mnoho zajímavých vozů, ať už jedinečných speciálů skupiny B, moderních WRC nebo vozů z dávné historie rally a každý si mohl vybrat to své. Na parkovišti bylo možné si tyto vozy vlastnoručně osahat, případně prohodit několik slov s jejich řidiči, v mnoha případech skutečnými legendami. Už jsem to psal v prvním dílu, ale ještě jednou tady zopakuji s kým bylo možné letost si potřást rukou – C. McRae, M. Gronholm, J. Ickx, H. Mikkola, P. Solberg, S. Munari, M. Hirvonen, B. Waldegard a další.
Jako už každoročně se zde předsavily automobilky Toyota a Nissan se svým kompletním terénním programem a nabídly speciálně připravené dráhy, na kterých bylo možné jednotlivé modely vyzkoušet. Premiérově se zde představil Land Rover s G4 Challenge dráhou, dále Porsche, které vozilo zájemce v různých modelech Cayenne po speciálně připraveném poli a Bowler, malá firma z britského Derbyshire, která přivezla několik exemplářů modelu Wildcat a zájemcům předváděla co v terénu dokážou.
Na Rally stage jsme se letos dostali až odpoledne, kdy už krásně svítilo sluníčko a dopolední déšť byl dávno zapomenut a tak letos určitě patřila k vrcholným zážitkům festivalu.
…..
Land Rover G4 Challenge course. Land Rover se na festivalu představil poprvé a hned s sebu přivezl tuto dráhu, která slouží coby reklamní poutač G4 Challenge. Její terénní překážky mají imitovat různé povrchy se kterými je možné se v přírodě setkat a perfektně demonstrují schopnosti Land Roverů. Na tomto snímku právě Discovery II překonává obří houpačku, která tvořila závěrečnou překážku dráhy. Řídili samozřejmě profesionální řidiči, ale i tak to stálo za to a bylo možné svést se v klasickém Range Roveru, Range Roveru Sport nebo Land Roveru Discovery II.
Na snímku je dále možné zahlédnout bílý náklaďák, který vykukuje za poutačem na levém okraji. Ten je zajímavý tím, že v jeho útrobách byl schovaný nový Freelander, který se každou celou hodinu vydal na rychlou projížďku kolem okruhu – připomínám že bylo 9. července a tudíž se jednalo o jednu z festivalových světových premiér.
…..
…..
1993 Lancia Delta HF Integrale. Původně oficiální vůz Abarth se kterým dojel Bruno Saby na 3. místě v Tour de Course, později upravený na 16v specifikaci a využívaný Carlosem Sainzem k testování.…..
1985 Audi Sport Quattro S1. Oficiální expozice Audi.
…..
1948 Jaguar XK120.
…..
1985 Audi Sport Quattro S1 „Pikes Peak.“ Tento vůz byl postaven speciálně pro Michele Mouton na závod Pikes Peak 1985, který s ním vyhrála. Poté vůz zůstal v USA a John Buffum s ním získal tři tituly SCCA Pro Rally Champion v letech 1985-87.
…..
2006 Range Rover Sport Supercharged. V Praze poměrně běžný jev, ale nelze mu upřít, že mu to v téhle barvě docela sluší.
…..
2006 Bowler Nemesis. Na obrázku je civilní verze nového modelu, který je primárně určen pro letošní soutěž Paris – Dakar. Speciál má i kompletně přepracovanou třídveřovou karoserii s mohutnými blatníky a spoilery.
…..
2001 Subaru Impreza WRC. Vůz se kterým Richard Burns dojel na 3. místě v Rally GB a zajistil si tak titul v šampionátu 2001. Za volantem se zde představili Colin McRae a Robert Reid.
…..
2006 Porsche Cayennne jak jste ho ještě neviděli.
…..
Bowler Wildcat course. Jediná tato aktivita měla v rámci FOS své vlastní vstupné … 5 liber za zhruba 45 sekund adrenalinu. Začínalo se předstartovní přípravou a krátkou instruktáží, předpokládám, že se jednalo o bezpečnostní pokyny, pak vám nasadili helmu a přikurtovali vás pětibodovými pásy. Řidič profesionál sešlápl plyn a za chvilku to bylo za vámi. Vůbec ta auta nešetřili a ještě teď mě mrzí, že jsem si to také nevyzkoušel, ale pořadník už byl bohužel plný.
…..
…..
…..
1979 Ford Escort RS1800 MkII
…..
1986 Lancia Delta S4. Legenda skupiny B a vlastně i vůz, který stál za jejím zrušením.
…..
Blíže se k legendám rallye snad ani nedostanete … V centru záběru je Lancia Delta S4, ale dále jsou tam také 1973 Lancia Fulvia HF, 1977 Porsche 911 Carrera, 1962 Saab 96, 1985 Porsche 959 Paris – Dakar a 1985 Audi Sport Quattro S1.
…..
1986 Ford RS200. Speciál třídy B, který přišel příliš pozdě. Vůz poháněl čtyřválec 1.8 s turbem a výkon dosahoval podle specifikace až 650 koní. Zrychlení 0 – 100 km/h … 2,3 s.
…..
2006 Subaru Impreza WRC. Vůz Pettera Solberga. V průběhu festivalu se za jeho volantem představil i Colin McRae.
…..
2006 Ford Focus WRC. Za jeho volantem se zde představila dvojice jezdců Marcus Gronholm a Mikko Hirvonen.
…..
2005 Peugeot 307 WRC.
…..
Tímto se s vámi pro dnešek loučím a příště budu pokračovat se snímky z hlavního závodu.
Hlavní závod FOS 2006 Elementární Mmotion
4 Responses to Rally stage FOS 2006
[1]
11. 12. 2006 v 19:30GTI
Bravo… ten Jaguar… to je silné téma… palec nahoru
[2]
11. 12. 2006 v 20:52Ricardo
Velice pěkné a velice inspirativní. BRAVO BRAVO BRAVO
[3]
13. 12. 2006 v 14:55element5
GTI: Díky
[4]
13. 12. 2006 v 14:58element5
Ricardo: Pokud myslíš inspirativní jako inspirující k návštěvě příštího ročníku, tak jsem rád, že to tak působí. A snad ne jenom na tebe. Díky
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.