-
Mazda 6
Nedalo mi to a konečně jsem aspoň krátce projel novou šestku od Mazdy. Pár kilometrů v okolí hlavního města (prodejce nemá dálniční známku 🙂 ) rozhodně není dost na podrobnější hodnocení, ale první dojmy jsou veskrze pozitivní. Silnější benzínový dvoulitr uspokojí dynamikou a potěší agilitou… agilita je v souladu se zažitými klišé opravdu největší předností auta, reakce jsou bezprostřední a dávají zapomenout na rozměry sedanu, zkrátka posaz + řízení + řazení + podvozek + reakce motoru jsou tak sportovní, jak jen dnešní mainstreamová střední (rozměrově až vyšší střední) dovoluje. Dá se čekat, že plně naložené auto bude pro dynamičtější jízdu vyžadovat častější řazení a vytáčení, což může někoho obtěžovat… příplatek 60.000 za 2.2D toto řeší a vzhledem k typické motorizaci ve střední třídě asi bude nafta převažovat. Výborný je komfort podvozku, akustika je slušný průměr. Výborně funguje i systém start-stop, restart probíhá bez zpoždění a bez rušivých zvuků.
Samozřejmě jsem musel vyzkoušet sedačky a prostorové poměry vzadu. Sedan opravdu velkou rezervu nemá, pokud se se svými 177cm zkusím narovnat jako prkno, pak mi nad hlavou zbývá na dva prsty místa. Osobně sedím víc uvolněně, ale chápu, že člověk se 185cm a vojenským držením těla může mít problémy (což ovšem nijak nevybočuje z třídního standardu a třeba ve srovnáním s 407 blahé paměti je tu místa na rozdávání). V kombíku je ve stejné situaci místo na pěst, zato před koleny je o nějakých 5-10cm méně (což ničemu nevadí).
Revolution v červené metalíze (+15.900) je parádní auto uvnitř i venku, i sedačky jsou v naprostém pořádku, kvalitní kožené obšití je i na výplních dveří. Jak bude vypadat látkový základ těžko soudit, takové auto u prodejce nebylo, část kouzla se tím jistě ztratí. Základní barva je pouze bílá, ta ale vůbec nevypadá špatně. Zájemce o co nejlevnější auto musí ovšem oželet třeba kožený volant, takové věci se prostě u Mazdy připlatit nedají. Obtížná kombinovatelnost motorů a výbav je tedy jediným výrazným negativem auta, vyšší stupně výbav totiž odskakují od výchozích 540.000 dost výrazně… nafta v druhém stupni výbavy je za nějakých 670.000, což je ve srovnání třeba s Mondeem drahé (ale Mazda je samozřejmě novější auto).
PS: zajímavou alternativou je CX-5… za nižší cenu nabídne v základu silnější dvoulitr a díky příkladnému využití obestavěného prostoru nabídne na menším půdorysu více místa pro osoby i zavazadla. Pokud oželíte čtyřkolku a nevadí vám vyšší posaz i stavba karoserie, stojí to za úvahu.
33 Responses to Mazda 6
[1]
11. 5. 2013 v 9:22šmoula nešika
Tady se ukazuje, kdo musí dělat kompromisy a kdo má ve vývoji volné ruce. Mazda svoji šestku vyšperkovala, (a i když mi minulá generace designově seděla tak nějak víc) musím říct – opravdu moc kvalitní a luxusní auto. A pak tu máme Škodu. Nebudu teď hodnotit nastavení a použité nápravy zadku u oktávky, budu hodnotit její kvalitu – a zde je bohužel rozdíl větší jak tři čtvrtě třídy. Přístrojový štít ještě méně nápaditý než dřív, všechny výplně komplet v tvrdém plastu i u nejvyšší výbavy a spousta dalších věcí. V kontrastu s tím je většina schránek čalouněných včetně těch v celoplastových předních výplní. Ale vůbec to nevyčítám automobilce, spíš novinářům, kteří si toho moc nevšímají, a především „Koncernu“, jež se svou mentálně anorektivní strategií zachází poslední dobou až moc daleko. Svým modelům a o něco luxusnějšímu Audi dopřává to nejlepší, co má. Ano, je to normální, ale nic se nemá přehánět.
[2]
11. 5. 2013 v 10:56Adam Novák
OVWšem v této třídě je jasná VWolba VWolksVWagen Passat Bluemotion. BRAVWO VWOLKSVWAGEN!!!
[3]
11. 5. 2013 v 12:01GTI
Emele, výborně to trefuješ – izolovaně vzato dobré auto, ovšem ve své třídě se zcela zanedbatelnou reálnou přitažlivostí. Do toho tu máme za pár měsíců nového Apoštola a není co řešit. Velmi cením tvá prostorová měření, zejména tedy posaz vzadu v sedanu to rozladí nadšení. Základní problém spatřuji samozřejmě v neuvěřitelně zastaralém designu. Jediné, co se tváří nově je příď, bohužel obrížně uchopitelná evropským vokem.
Chválím též tvůj závěr, ano nový, moderní segment, tedy CX-5 má pro kupce mazd hlubší motivační význam.
Ještě snad jeden dotaz – jak hodnotíš délku sedáku vpředu, je to třídní minimalismus, tak jak tohle na tebe působí?
[4]
11. 5. 2013 v 12:37iudex
(3) GTI: páči sa mi, ako vieš nenápadne spraviť z Emelovej principiálnej chvály v zásade kritiku, tieto významové posuny, to Ti ide. 😉
[5]
11. 5. 2013 v 14:46šmoula nešika
GTI je jen jeden. Každopádně napsat mi tohle do blogu, tak nevím… Asi bych se musel uchýlit k softwarovým kuličkám. 😀
[6]
11. 5. 2013 v 16:53idam.i
Zatial som mal len statickú skúsenosť s M6.Co sa týka priestorových pomerov,tak som zďaleka nie tak optimistický,ako kolega (autor blogu).V prípade kombíka sa mi zdal priestor na kolená vzadu len dostačujúci ,v sedane to bolo lepšie.Porovnávať priestorove pomery s P407 mi pripadá zábavne.Čo mi vadilo ešte viac bolo posedenie na mieste vodiča.Sedák sa mi nezdal až tak krátky (sedel som tam krátko),ale vôbec mi nevyhovovala opierka lavej ruky (vo dverách).Nedarilo sa mi nájsť vyhovujúcu polohu.Nepochybujem o motorických vlastnostiach Mazdy,no príjemný posed je základ pohodlia.:-(
[7]
11. 5. 2013 v 17:28Emel
šmoula: o Octavii to dnes nebylo 😉 . Základní Emotion za 539 je fajn alternativa k nějaké 1.4TSI, jakmile ale chceš třeba kožený volant nebo dokonce xenony, dostáváš se s cenou mimo hlavní záběr Octavie. Slevy na Mazdu jsou navíc v řádu cca. 35.000 (na základní modely).
[8]
11. 5. 2013 v 18:22Emel
GTI: přední sedačky bez připomínek, Revolution má hodnotně působící kůži s poměrně výrazným tvarováním, červeným prošitím… navíc se dá sedět příjemně nízko. Evidentně více vymakané sedačky má C5… jinak mě žádné lepší ve třídě nenapadají (srovnatelných je dost, na první dojem). http://img.auto.cz/auto/base/2013-17/tema6617_51750f128218a.jpg.
O designu šestky už jsme tu mluvili, tak jen pro zopakování… Mazda buduje svůj svébytný jazyk ve velkém stylu, podařilo se uchovat jedinečnost konceptů (Takeri, Shinari) a navázat na úspěšnou CX-5, i když část kouzla konceptů se (jako obvykle) vytratila a některé detaily naživo nepůsobí tak propracovaně (třeba zakončení stříbrné linky nad světlem). Asie z toho čiší na první pohled, ale to k tomu patří.
Věty o CX-5 nejsou závěr, ale PS, taková poznámka pod čarou. Nepochybuju o tom, že jízdně bude šestka lepší. Není to auto pro každého, ale kdo rád řídí, dostane za své peníze řidičsky skvělé auto, které nemá výraznější slabinu ani v ostatních disciplínách.
[9]
11. 5. 2013 v 18:26Emel
idam.i: já řídím na krátké ruce, takže jsem si za sebe sedl s luxusním nadbytkem místa… ale myslím, že v kombíku by se za sebe mohli naskládat dva chlápci kolem 190 bez nějakého zásadního omezení. Osobně mi dává větší smysl prostorová dispozice kombíku než sedanu.
Co je zábavného na srovnání s 407?
[10]
11. 5. 2013 v 18:59martin.blader
Ono když není člověk vyloženě přerostlý a sedí, jak má, tak za ním v podélném směru obvykle není problém ani v menších autech. Obzlášť tady u sedanu, který má mega rozvor. Horší už to je s prostorem na hlavu, tam má pochopitelně combi výhodu.
[11]
11. 5. 2013 v 19:48Emel
martin.blader: je to tak. Světlou… vlastně tmavou výjimkou byla právě ta 407, kde bylo málo místa vzadu na hlavu i u kombíku 🙂 .
[12]
11. 5. 2013 v 20:42idam.i
Emel ja sedím asi výrazne viac vzadu.Asi mám akesi divné nohy.No až tak mi to nevadí,aspoň v prípade nutnosti sa má airbag kde rozťahovať:-) Práve preto som spomenul P407 kde je na velkosť auta zúfalo málo miesta vzadu.Viem,že sa najde spústu ludí,čo mi budú argumentovať že merajú xy cm a v pohode sa do 407 zmestili aj za seba.No pre mńa je tam málo miesta rovnako ako aj v R Lagune, alebo aj C5.Proste od auta tejto kategórie očakávam viac priestoru.M6 je na tom lepšie ako mnou spomínané auta,ale je vela áut,ktoré sú na tom lepšie.Toď vsoj.
[13]
11. 5. 2013 v 22:45ladlen
GTI, píšeš, že hlavným problémom Mazdy 6 je neuveriteĺne zastaralý design. A predstav si, Mazda 6 dostala prestížnu cenu za dizajn red dot design award za mimoriadny produktový dizajn. O víťazovi rozhodla porota zložená z 27 odborníkov, ktorí sa rozhodli oceniť mimoriadnu úroveň inovácie dizajnového štýlu Kodo. Nová šestka dokázala uspieť v konkurencii 4662 príspevkov od 1865 výrobcov z 54 krajín. Čo ty na to?-:))
[14]
12. 5. 2013 v 4:54webpaja
(2) Už jsem ti říkal, že jednoduchost tvých názorů a myšlenek je leckdy zábavná…ale, na místě, kde píše někdo, kdo zná, umí, ví, zažil a ne jen prázdně plká…TY, Adame Nováku…buď zticha a šoupej nohama. Doiufej, že jednou dospěješ a budeš rozvinutější než teď.
K M6…napsal jsi to tak pěkně, že…jí budu muset jít projet 🙂 Co sladění motor/převodovka/řízení? Co díry a tak? Jestli jsem to správně pochopil sedla ti do ruky…a to je to nejdůležitější.
[15]
12. 5. 2013 v 9:08Emel
webpaja: začnu převodovkou… rychlosti tam padají parádně, manuální převodovka je špičková. Na šestku tam máš nějaké 3.000 při 130, to je na benzín slušné, ale přece jen, na komfortní cestování stošedesátkou by to sneslo i delší převod. Ten dvoulitr je takový… no, v rámci dvoulitrových atmosfér je výborný, o tom žádná, ale je otázka, jestli ti u střední třídy nevadí honit otáčky někam k 5.000, spousta lidí to považuje za „nedůstojné“, pro ně je pak jasnou volbou nafta. Nicméně reaguje okamžitě na plyn a s prázdným autem cvičí uspokojivě i bez toho vytáčení. Řízení je také hodně reaktivní, až se mi dere na jazyk slovo nervózní, po vyjetí to chtělo chvíli zvyku (a to jsem přesedal z Mazdy do Mazdy). Za těch 20km na zimákách těžko říct, ale na první pohled se nezdálo, že by řízení poskytovalo nějakou nadstandardní zpětnou vazbu. Pár děr jsem zkusil vymést a tam byla Mazda ukázková, ne že bys byl úplně izolovaný od dění, to není její styl, ale nic rušivého se nedělo. Vyloženě rozbitou silnici jsem ale nenašel a samozřejmě zbrusu nové auto působí v tomhle vždycky dobře ve srovnání s našima olítanýma šunkama 🙂 .
[16]
12. 5. 2013 v 9:42GTI
[13] Nevím tak úplně přesně, ladlene, čemu u váš v dolině říkáte „prestižní cena“, ale snad i ty víš, jak to s těmi všemi „prestižními“ cenami bývá. Tu se to trefí, tu padne hever rovnou do garážové jámy. Koneckonců, srovnej si třeba kombíky – mazdu6 a VOLKSWAGEN PASSAT, myslím že ti během tří sekund dojde, kdo něco ví o designu. Jistě, auta, to nejsou dětské bárbíny. Proto ty prodejní úspěchy Apoštola, proto ten jeho dokonalý střih. Střih jak břit.
[17]
12. 5. 2013 v 9:51GTI
Klid, klid… klid, Hoši, tady se to maže hromadně garážovými medy, nalijme si čistého saké: Rychlosti padají kvalitně u Mazdy vždy, zde není co chválit, je to jejich standard. Můj osobní pocit je u Mazd při manuálním řazení ten, že kulisa je až příliš „cvakavá“, ta milimetrová přesnost na první zkušenost sice až bere dechy, postrádá však při delším užívání jistou potřebnou stopu „pružení“, kterou člověk oceňuje třeba u konkuVWence.
[18]
12. 5. 2013 v 11:59Emel
GTI: jistě, mám třeba kolegu, co preferuje gumové řazení svého Peugeota Partner ve srovnání s firemní Octavií… tyto minoritní skupiny ale nechme stranou. Pro ostatní platí co píšeš… rychlosti padají u Mazdy kvalitně vždy, což ale neznamená, že to není na pochvalu. U šestky není ta přesnost ničím vykoupena, na řazení není potřeba větší síla, ani není potřeba kvalty trefovat… snad jen zpátečka řazená se stlačením páky není úplně dle mého gusta.
Jestli ti lépe vyhovuje „tupější“ Passat nebo „ostřejší“ Mazda je otázka filosofie, asi se shodneme na tom, že zadání dálničního křižníku typické pro střední třídu splňuje lépe Passat, v dvoulitrové naftě je to pohodovější auto. Mazda je tu pro ty, kteří touží i ve střední třídě po intenzivnějším vnímání jízdy.
[19]
12. 5. 2013 v 14:19ladlen
No, neviem, čomu Ty hovoríš v dolinách, snáď májové číslo Auto Bildu nie je z doliny, ale je to renomovaný motoristický časopis s centrálou v Nemecku, a spomínené ocenenie bolo uverejnené zrovna v ňom. Tvoja odpoveď je napokon hodná Tvojej povesti.
[20]
12. 5. 2013 v 15:32GTI
[19] Normálně to vydýchej, a trochu votevři voči, a alespoň nos vystrč ze sklepa tmy…
[21]
12. 5. 2013 v 15:32GTI
[18] Jo, s tím souhlas.
[22]
13. 5. 2013 v 6:37webpaja
Hoši, nejsme novináři (a i ti píšou někdy takový zvěrstva, že se až tají dech nad jejich neprofesionalitou), takže buďme subjektivní. A tak to a řekněme si narovinu MOC PĚKNĚ napsal i Emel.
M6 si projedu a zcela ze svýho pohledu napíšu jak na mě působí, jako u všech aut. To není dogma, Pašíka znám jak svý boty a nemůže mě překvapit, znám jeho slabiny i přednosti. K Mazdě můžu říct jediný…auto se mi líbí.
[23]
13. 5. 2013 v 7:37Emel
webpaja: díky 🙂 , terminologií auto.cz jsou to spíše takové první dojmy než test.
[24]
14. 5. 2013 v 14:39šmoula nešika
Emel: Jen jsem chtěl říct, že šestka je kvalitní auto bez kompromisů. Pro porovnání jsem vzal nejprodávanější auto v ČR a na jeho příkladu ukázal, že je Mazda napřed o víc jak tři čtvrtě třídy. Nic víc, nic míň.
[25]
14. 5. 2013 v 15:10Emel
šmoula: Jeden velký kompromis je kombinovatelnost výbav. Můžeš mít 2.5 benzín, ale pouze v automatu, kůži a na 19″ kolech. Chtěl bys silnější dvoulitr v manuálu? Můžeš ho mít, ale jen v top výbavě, zatímco s automatem je ve dvou prostředních výbavách a pro změnu nelze objednat v top výbavě. Čtyřkolka není, šestiválec není, turbobenzín není, dvouspojka není. Pokud chceš třeba jen vyhřívané sedačky, není jiná cesta než jít do Attraction. Mazda nabízí za svou cenu excelentní kvalitu (zejména v základu), ale musíš prostě vzít co je a moc nad tím nebádat.
[26]
14. 5. 2013 v 20:09šmoula nešika
Počkat, asi jsi mě pochopil trochu jinak. Neberu to tak, že vezmu obdobný motor a obdobnou výbavu, potom porovnám cenu a kombinovatelnost jednotlivých prvků výbavy, atd. Na to je tu konkurenční superb. Mluvím čistě o kvalitě auto, to jak na mne působí výplně dveří, sezení na zadních sedačkách…
Ale když jsme tak oba načali ty kompromisy, nemyslím si, že by na tom byla mazda špatně. Vše za příplatek je sice u oktávky pěkná věc, ale jen pokud jsi právě vykradl banku a nevíš, co s penězy. 1,1 miliónu v plné palbě za auto nižší střední může zaplatil jen blbec, přestože koupi českého vozu bych jinak nikomu nerozmlouval. Tady beru i ony ne vždy dobře nastavené balíčky za rozumnou věc, která dává zákazníkovi najevo vstřícnost. Proti tomu Volkswagenem utiskovaná Škoda nenabídne pro octavii víceprvek (především otázka image, ale o tom jsme mluvili snad stokrát), 4×4 pro liftback, ony měkké výplně, i když schránky jsou pečlivě čalouněné, šestistupňovou převodovku pro dieselovou šestnáctistovku, a tak dále, a tak podobně. A s tím základem mohu jen souhlasit – tady je víc než mezitřídní rozdíl. Japonci zkrátka nabídnou lepší vůz za určitou sumu pro konečného zákazníka.
[27]
15. 5. 2013 v 8:25Emel
Řekněme, že jsem skromný člověk a nepotřebuju žádný tempomat nebo dešťový senzor. Jezdím ale krátké trasy v zimě a chci vyhřívané sedačky. Nejlevnější šestka s vyhřívanýma sedačkama je za 660.000… ups. 120.000 za vyhřívané sedačky nedám, takže pokrčím rameny a objednám auto bez nich. Tohle není kompromis?
[28]
15. 5. 2013 v 12:56šmoula nešika
Tak tohle kompromis je, skvělý postřeh, nicméně skromný člověk, co jezdí krátké trasy se:
a) uspokojí termopodložkou na 12 V z Kauflandu
b) nechá zlákat praktičností superbu
c) nekoupí si auto střední třídy
Někomu zase vadí nesklopné sedáky u O III, přestože i s nimi nevznikne rovná plocha a nikdo je (pokud nečte Svět motorů nebo si nepřečetl onu tlustou příručku) nepoužívá. Pokud si kupuji někde pětimetrovou Mazdu, tak chci, aby byla se vším šudy. Samozřejmě výše uvedené platí pro nenáročnou českou střední třídu, jejiž snem je (nebo spíš byla) Octavia Combi Tour. A pochybuji, že bavorský důchodce dá přednost šestce před „poctivým domácím výrobkem“. Pokud ovšem někdo proti tomu vznese námitku, mělo by to řešit zastopení značky s automobilkou. Pořád v tom ale vidím menší problém, než pouze pětikvalt u 1.6 TDI a 4×4 jen pro kombík u Škody.
[29]
15. 5. 2013 v 13:07Emel
4×4 jen pro kombi v nižší střední je problém, ale žádné 4×4 ve střední problém není?
Pokud chceš srovnávat Mazdu 6 s Octavií, pak zákonitě srovnáváš základní specifikace Mazdy s těmi lepšími u Octavie… a tam jsou u Mazdy kompromisy o kterých jsem mluvil. Pokud vezmeš top verzi šestky, dostáváš se mimo rozumné konfigurace u Octavie… ale potenciální kompromisy zůstávají – 2.5 pouze v automatu například.
[30]
15. 5. 2013 v 13:41šmoula nešika
Dobře, dobře, už nebudu míchat jabka a hrušky. Vemu supa. Ani ten nemá šestikvalt pro 1.6 TDI, stojí na staré platformě, má celkem strmá skla, což signalizuje nízkou vnitřní šířku, chybí mu velký diesel (a benzín má nespolehlivý), jezdí hůř, nemá kromě L&K snad ani ty kožené výplně, slabou audiosoustavu, chybí spousta pokročilých bezpečnostních prvků…
Zběžným mrknutím do ceníku vidím, že Superb 2.0 TSI stojí v Eleganci 869 900 Kč a ceník má plný různých věcí za příplatek, M6 je v obdobně výkoném 2.5 za 804 900 v Revolution.
[31]
15. 5. 2013 v 15:07šmoula nešika
U které jsou téměř všechna políčka zaškrtaná černě. Tím nechci říct, že je Superb špatné auto, ale prostě je tak nějak pozadu. Pozadu kvůli pašíkovi.
[32]
15. 5. 2013 v 20:53Emel
Superb… no budiž, Mazda je zbrusu nové auto, takže samozřejmě z toho těží. Superb zase využívá své pozice na domácím trhu k mírně vyšším cenám.
Motoricky má širší nabídku Superb, proti 1.6TDI a naopak 3.6FSI nemá Mazda co postavit. Superb umí DSG a čtyřkolku a pokud nechceš právě top verzi, dá se nakonfigurovat i levněji. Moje volba by byla Mazda, ale pokud začneme šťourat do konfigurovatelnosti, bude výsledek stejný jako u Octavie.
[33]
16. 5. 2013 v 20:29šmoula nešika
To vypovídá o rozdílnostech. Superb je dimenzovaný spíše pro lidi náročné k praktičnosti. Mazda je sportovnější a luxusnější. 1.6 TDI je obvzlášť s pětikvaltem malým koncernovým kompromisem, ale spoustě zákazníků postačí. Šestiválec bych zavrhl ze dvou důvodů – škodovka není podvozkově natolik vyspělá ani luxusní, motor sice krásně zní a pěkně jede, ale co do spolehlivosti je to čiré zoufalství a spotřeba je „jen o něco vyšší než u 911“. Ideální vůz pro českou vládu!
Komentáře nejsou povoleny.