-
Mondeo
Další na řadě aut k projetí je Mondeo, konkrétně Ford Mondeo Turnier Enterprise 2.0TDCi 120kW Powershift. Přeloženo z klingonštiny: silnější dvoulitr s automatem v kombíku a plné výbavě čítající automatické světlomety (mimochodem, automatické přepínání dálkových světel funguje na okreskách velmi dobře, na dálnici protijedoucí auta ignoruje a nechává to v rukou řidiče), odvětrávané kožené sedačky, navigaci a spoustu dalších cerepetiček. Pojďme na to…
Zdroj: auto.czKde jinde začít než u podvozku? Mondeo potvrzuje vysoká očekávání, plavba krajinou na 17″ kolech je komfortní, při zachování dobrého pocitu z řízení auta. Silnější dvoulitr je i s automatem přiměřeně dynamický, asfalt to netrhá, ale zároveň to stačí na svižné tempo bez nedůstojného vytáčení nad 3000. Za své služby si žádá dávku paliva začínající sedmičkou, což je odpovídající velikosti auta, automatické převodovce a širokým gumám (235)… ale nijak oslnivé.
Prostoru je všude spousta. V podélném směru jako v Octavii, v příčném jako v Superbu a Citigo dohromady (což může být přínosem pro prostorově výraznější osoby nebo pětičlenné rodiny, standardně rostlé čtyřčlenné rodině to ale nic moc nepřináší). Stříbřenka na středovém tunelu je u Enterprise nahrazena piánem, mezi budíky se vměstnal velký barevný displej (který trošku utlačuje otáčkoměr) a další je na středovém panelu. Na volantu se solidním věncem je větší množství čudlíků tempomatu v hliníkovém dekoru, ale nijak nepřekáží ideálnímu držení. Materiály jsou příjemné a celé auto působí bytelně… ale přesto, celkovou architekturou se interiér Mondea jen posunul z původní známky „dostatečný“ někam mezi „velmi dobrý“ a „dobrý“.
Mondeo by nabídlo cestování první třídou pro celou posádku, nebýt jedné věci…. a tou je elektricky nastavitelná kožená vyhřívaná odvětrávaná ergonomická sedačka řidiče s pamětí na 4 nastavení.
Zdroj: auto.cz (tyto nejsou odvětrávané, jinak je to ale stejný model)Aby se pod ní vešlo takové množství přívlastků, sedí celá sedačka vysoko… a daleko. Zkrátka není možné zaujmout pohodlnou pozici za volantem. Nejen že sedačka nejde posunout dostatečně dolů, to se někdy stává… ale nejde posunout ani dostatečně dopředu, což je šokující. Se svými téměř 180 propínám na plný plyn koleno více, než by mi bylo milé. Řidiči do 160cm nebudou jezdit více než na půl plynu… protože prostě na plný plyn nedosáhnou! Nevěřícně kroutím hlavou. Jen tak mimochodem, sedačku spolujezdce lze posunout o nějakých 20cm více dopředu a zřejmě i o něco níž. Pravděpodobně se jedná o problém pouze těchto konkrétních sedaček, ti co objednáváte pouze podle katalogu si na to dejte velký pozor.
Sečteno a podtrženo – Mondeo plní zadání rodinného auta lépe než přece jen méně komfortní Octavia RS, nemá ale její jiskru „teplého kombíku“. V dané výbavě je Mondeo i přes své stáří vysoko nad cenou RS. Pro srovnatelně naceněné auto by bylo nutné sáhnout do nižších specifikací (Winner Plus / Titanium Plus) a spokojit se se slabším 2.0TDCi 103kW. S ním je na výběr i velké množství skladovek, ale snad všechny jsou bez (příplatkových) xenonů, bez kterých vypadají přední světla ošklivě. Pro mě se potvrzuje to, že Octavia ve vyšších specifikacích je velmi zdatnou konkurencí pro střední třídu konkurence – dokáže uspokojit stejné nároky na prostor i dynamiku a s výjimkou komfortu je těžké hledat věcné argumenty pro onen tolik diskutovaný „rozdíl třídy“. Jo, a dejte si pozor na ty sedačky…
33 Responses to Mondeo
[1]
30. 10. 2013 v 10:43Joab
Díky za příspěvek.
Jak na tebe působí motor ve srovnání s tim silnějšim dvoulitrem v Superbu/Passatu/A4? Hehe, ten „teplej kombík“ pobavil:)
[2]
30. 10. 2013 v 10:56Emel
Musel bych najet víc s oběma motory abych mohl srovnávat. Shodou okolností měl majitel Mondea jako předchozí auto Superb 2.0TDI 125kW DSG a říká, že DSG řadí lépe a Superb jezdí úsporněji, s obdobnou dynamikou. Podvozek Mondea je ale lepší.
[3]
30. 10. 2013 v 11:24šmoula nešika
(1) Jó, teplej kombík je dobrej. 😀
[4]
30. 10. 2013 v 11:56webpaja
Celkem trefně jsi namířil Mondeo proti Supu. OIII rozhodně zaostává v komfortu tlumení, jinak asi problém není. Jinak tenhle motor nebo jakejkoliv EB jsou značka ideál.
Nebojím se toho, že by jsi u Fordu neuměl dojednat cenu na auto s xenony, ale díval jsem se, skladovek s dnes už snad povinnejma xen je žalostně málo.
[5]
30. 10. 2013 v 12:25Emel
webpaja: pokud chceš 120kW a xenony, nejlevnější cesta vede přes Titanium Plus (697 za kombi), rozumně vypadá sada Titanium Plus s bixenony a 17″ koly (41) a sada Comfort s vyhřívanými sedačkami a parkovacími senzory (21)… což je 759 ceníkových. K tomu metalíza, ližiny na střechu… 780 dejme tomu. Pochybuju že takhle konfigurované auto půjde koupit za 600… a navíc má zase ty pitomé kožené sedačky 😉
Třídní zařazení samozřejmě znám, finta je v tom, že vlastně střední třídu nepotřebuju, solidní kompaktní kombík je vyhovující a Octavia je víc než to. Focus… no, Focus se mi vevnitř až tolik nelíbí a na první pohled je Mondeo cenově atraktivnější, ale možná by to stálo za druhý pohled.
[6]
30. 10. 2013 v 13:09webpaja
Vůbec nezpochybňuju, že je Octa suverénní alternativa. Chtít kombík motající se kolem střední třídy asi bych jí zvažoval spíš než Supa. Mondeo mi sedí spíš řidičsky, přesto beru za nejlepšího kombíka S-Maxe 🙂
[7]
30. 10. 2013 v 13:26Emel
V čem je S-Max lepší než Mondeo? A co ten Focus, s nějakým 1.6EB? Zaslechl jsem, že 1.4TSI je všeobecně lepší volba, ale ta 134kW verze by nemusela být marná.
Těším se, co mi k tomu napíšou Mondeo-guru… hlavně Woody, který má zřejmě ve svém autě úplně stejné sedačky. Já jen nechápavě kroutil hlavou… pokud bych věřil vlastním očím, tak musím natvrdo napsat, že si do ní pohodlně nesedne nikdo s výškou pod 175… to zní absurdně, ne?
[8]
30. 10. 2013 v 13:47iudex
Mondeo-guru síce nie som, ale pár poznámok mám. Ten obmedzený posun je iste záležitosťou full-electric sedadiel, ja mám elektrickú len výšku a posun manuálny a rozsah nastavenia je neuveriteľný, v pohode sa usalaším ja so 193 cm (a to by som sa vedel ešte o dosť posunúť dozadu), ako aj manželka so 166 cm, ktorá sedí „nalepená“ na volante.
Inak si si istý tým rozmerom pneu? Lebo štandard pre 17ky je 215/50R17 (tak to mám myslím aj woody) a 235ky sú až 18ky.
S tým pozdĺžnym priestorom Octavii celkom fandíš, na Mondeo jej pár čísel chýba.
Celkovo sa mi javí, že Mondeo (resp. celkovo stredná trieda) nie je auto pre Teba, zjednodušene povedané: je príliš (zbytočne) veľké pre Tvoje potreby, jednak Teba osobne (výška), jednak Tvojej štvorčlennej rodiny, ktorá už nemá kočíky či detské sedačky a extra priestor vo vnútri Mondea neocení.
7 litrov je na dvojliter dízel dosť veľa, za toľko ja jazdím s benzínom.
Možno by naozaj stálo za to vyskúšať Focus kombi, jednak je podstatne menší, jednak tie motory s ním majú menej práce a ten 1,6EB môže s Focusom celkom pekne zacvičiť. Ale na druhej stane viem, že cenový rozdiel medzi Focusom a Mondeom je malý (skladovky Mondeo sú za super ceny, naopak na Focus moc zľavy nie sú).
Ale ako tvrdím od počiatku, Octavia kombi RS na základných 17kach bude pre Teba asi najlepšia voľba.
[9]
30. 10. 2013 v 13:59Emel
Rozměrem si jsem jistý, jsou to nestandardní zimáky. Podle referencí jsou letní osmnáctky o poznání méně komfortní, a to při stejné šířce i profilu… což je zvláštní, ale budiž.
Ono na šířku to taky úplně není Superb + Citigo… zkrátka při sednutí za sebe necítím žádné omezení tam ani tam. Dětské sedačky ještě máme, přesto ale platí to co píšeš, po obecném nárůstu rozměrů je kompaktní kombík pro mě co do prostoru plně vyhovující.
[10]
30. 10. 2013 v 14:13šmoula nešika
Nedávno se o sedačkách v Mondeu bavil woody s Ronem:
http://www.auto.cz/test-renault-laguna-grandtour-2-0-dci-gt-4control-ctyri-v-tom-77392/diskuse#p52654811104fa
[11]
30. 10. 2013 v 14:23Emel
šmoula: já nemám problém se sedačkou jako takovou, ta je fajn… jen s její nemožností posunout ji dopředu a dolů, a o tom se pánové nezmiňují.
[12]
30. 10. 2013 v 14:30šmoula nešika
Možná vada kusu. Kdybys ji potřeboval nahoru, vyřešilo by to logo Alfy Romeo, ale tohle…
[13]
30. 10. 2013 v 15:52Emel
Na vadu kusu to nevypadalo, sedačka normálně dojela do dorazu… ale nechci tu z toho zbytečně dělat aféru, své jsem k tomu napsal a pokud mě někdo znalý věci doplní, budu rád.
[14]
30. 10. 2013 v 16:32iudex
Tak som teraz pozrel ceny Focusu a nie je to zlé: za kombík v najvyššej výbave Champion X s 1,6Ecoboostom je to 19200 eur (cca. 480t Kč). Na Ronov supervýhodný Megane to síce nemá, ale keď pozriem porovnateľný Golf Variant Highline 1,4TSI (o 10k slabší), ten je za 20800 eur, nehovoriac o tom, že naň ako horúcu novinku žiadne veľké zľavy nebudú.
Ale keď máš „badžet“ 600, tak je to pre Teba zbytočné uskromňovanie sa. 😉
[15]
30. 10. 2013 v 17:00Emel
Tak levnější auto je samozřejmě lepší… ale musíš koukat na české ceny.
Titanium v kombíku 479.990, k tomu parkovací asistent za 15, xenony za 25, metalíza… dostaneš se někam na 540. Za zvážení stojí navi (24), sada Sport + 17″ kola (30) a vyhřívané sedačky + čelní sklo (11.9).
[16]
30. 10. 2013 v 17:50Severan
Ahoj,
Mám možnost sem tam jezdit Mondeem kombi 2,2 automat, v plné výbavě. Vzhledem k mé výšce 190cm většinou nezkouším, kam až se dají dopředu posunout sedačky 🙂 Spíše opačně – abych se vešel.
Ostatní dojmy z Mondea:
Zápory:
– pro mě je celkové nastavení polohy za volantem velice komplikované a když jsem vloni kupoval nové auto, Mondeo bylo favorit, ale… tohle mě naprosto odradilo. Vůbec mi nesedí vzdálenosti lokty/dveře, nohy/volant (buď mám blízko pedály, nebo daleko volant). Sedačky jako takové no – docela OK.
– pneu 235/40/R18 – tahají volant při drobných kolejích a podélných nerovnostech – velmi špatná volba
– nastavitelný podvozek – rozdíl vnímám pouze mezi režimem sport a comfort, normal je k ničemu
– trhající automat (pokud se nepletu, tak u 2,2 TDCi to není Powershift), který velice divně dávkuje převodové stupně. Údajně měla být více komfortní, než právě powershift. Není.
– bez navigace palubka jak u auta za 300 tis., což je smutné
– volant posetý nějakými stříbrnými tlačítky ve kterých se nedá zorientovat a navíc tam jsou tlačítka adapt. tempomatu.
– menu na displeji mezi budíky nebudu komentovat – najít kontakt v telefonním seznamu…děs běs
Plusy:
– výborné brzdy
– pevné řízení – trošku se pere (může být způsobeno pneu 18), ale je velmi přesné
– podvozek – bezva – pouze režimy sport, nebo comfort, ale snese opravdu hodně
– prostornost
– po faceliftu, v černé, 18 (které jsou ale na houby, ale pěkné :-)), 2 laufy vzadu – pěkné auto, které dozrálo
Cena – podle mě velmi individuální a dnes se dá u Fordu hodně snížit.
Tož tak, mé drobné zkušenosti. Jaké máte Vy ostatní?
–
[17]
30. 10. 2013 v 23:19rohYpnol
Osobně si myslím, že se jednalo u sedadla o vadu kusu. Já tedy mám 184 cm a nikdy jsem v Mondeu neměl pocit, že bych na něco nedosáhl… Navíc to, že u spolujezdce šlo posunout blíž, to moc smysl nedává. Navíc el. nastavování bývalo u Mondea docela nespolehlivé, mmj. tam bývali plastoví šneci, kteří se rozsypali…
Ale určitě dobré upozornění, bylo by trapné vysázet 800 papírů, klíček opentlit růžovou mašlí a s ůsměvem ji dát své milé a pak si vyslechnout, ale miláááášku, já nedosáhnu… Tak raději vyzkoušet.
Jinak fajn, opět jen zamrzí, že na takovéto úrovni zde nejsou testy…
[18]
31. 10. 2013 v 9:54woody-alien
Emel: To s tou sedačkou schválně vyzkouším, ale nějak se mi to nezdá. Máš čtyři předvolby a z toho mám dvě nastavený pro sebe, jedna byla pro tátu, kterej potřeboval prostoru hodně a jednu jsem nastavil pro svojí matku, která mi ovšem později oznámila, že s takovou krávou jezdit nebude a to ani když má automat. Každopádně při jejím nastavení já se za volant prostě nenacpu a nohy mám zkroucený jak paragraf. Měřím 186 cm a nikdy by mě ani nenapadlo, že jsem moc daleko od pedálů. Naopak, volant mám vytaženej na doraz a ještě mi třeba opěrka na levou nohu přijde nesmyslně blízko a nechávám nohu odpočívat v prostoru chybějícího spojkového pedálu. No ale abych jen nekecal, opravdu to zkusím…jinak dobré postřehy, Mondeo dnes možná zaostává celkovým dojmem ale podvozkově je stále na špici. Podélná prostornost je lepší než u Octy, Mondeo je prostě uvnitř hodně velké, ale je fakt, že třeba vzadu si dva hoví v doslova královských seslích ale ten třetí je za nuzáka na středovém hrbolu. A sedět tam mezi 2 dětskými sedačkami je za trest. Oproti všem plakátovým kovbojům já už dávno (třeba ve svojí recenzi) tvrdím, že Mondeo alespoň v naftě nemá se sportovností alias teplým kombíkem nic společného. Je to komfortní koráb, kterej se dá ke svižné jízdě přemluvit, ale sám tě k ní nevybízí. Tady je potřeba pečlivě uvážit, čemu dáváš větší váhu. U testíku Octavie si nebyl moc spokojenej s komfortem, u Mondea bys nejspíš přivítal více živosti. Vidím, že tě za srdce moc nechytlo, tak možná něco třetího – že by (překvapivě) ta Mazda ?
[19]
31. 10. 2013 v 12:08Ingister2
Tak skúsim pár skúseností aj ja.
Na mondeou som jazdil od roku 2008 do 2011, najazdených 160tkm 2,2 TDCi Bussines edition v manuáli a samozrejme kombi. od 2011 jazdín na A6 Avant3,0 TDi automat quattro.
Manželka má Octaviu II po FL, takže trochu môžem porovnávať.
Mondeo z týchtio troch áut nolo jednoznančne najpriestrannejšie aj čo sa týka batožinového priestoru. Audina sa nechytá, octavia, škoda vravieť.
Mnaželka je drobná, sedadlá boli v plnej elektrike a určite nemal problém dosiahnuť na pedále.
Volant- podľa mna lepšie vyriešený ako aj v Audi, hlavne sa mi nepáči ovládani tempomatu tou smiešnou páčkou pod volantom
Convers Mondeu, brutálen nevyužitý, nájsť číslo v zozname bola robota pre otroka.
Jazdne auto veľmi isté, skor som mal pocit akoby predohrab mal niekedy problém preniesť výkon na cestu, ale inak bez najmenších výčitok.
Problémy nastali ku koncu, odišiel mi viackrát pohon sedačky (vždy po umytí auta, niekde tam bola diera), odišiel mi motorček na xenónoch a tempomat nikedy pracoval a nikedy nie a chyba sa nedala odstrániť a úpne pred koncom životnosti mi prdla hadica turba a z Mníchova som sa vliekol s autom v núdzovom režime….
Ale inak… výborné auto bez ohšadu na cenu. Rozhodne lepšie ako Passat a ponukou prietoru rozhodne už vo vyššej strednej triede… Mondeo sa dá len a len doporučiť…
[20]
31. 10. 2013 v 12:29Emel
Ingister2: že se Audi prostorem nechytá, to jsou možná zbytečně silná slova, ne? Na mě kufr v Mondeu zase nepůsobil tak obrovským dojmem, je dost široký, ale poměrně mělký… na litry je myslím větší Audi. Obě auta jsou větší než potřebuju :-).
[21]
31. 10. 2013 v 12:36Emel
Woody: je to divný, vyzkoušej… ale asi to u tebe bude ok.
Mazda má taky svou slabinu a tou je motor. Do budgetu se vejde jen 2.0i 145k a to sice není špatné, ale právě pro svižné a důstojné rodinné cestování to není to pravé ořechové… zejména při srovnání s Octavií (i naftovou).
[22]
31. 10. 2013 v 12:39Ingister2
Emele ako vraví klasik, skúsil som oboje a nedá sa porovnať. Litre to Ti je taká ojebabrávka, na papier sa zmestí všetko, reálna skúsenosť je iná.
Pozri mám dvoch synov obaja hrajú hokej. Dev kompletné výstroje do auta plus hokejky v Mondeu nebol problé a ešte tam ostalo miesta pre moje veci.
V Audine to nejako narvem, ale mietsa je tam jednoducho menej…
[23]
1. 11. 2013 v 14:06sir
Ja mam v Mondeu sice jine sedacky….s alcantrou..ale full elektrika…a jde to posunout az k volantu…halvne to vypada srandovne, kdyz clovek vysava auto..a posune sedacku az k pristrojovce a v zadu je misto jak pro slona 😀
Jinak pristi tyden dorazi Mondeo titanko plus..opet s EB ..a tam budou ony vyse zminene sedacky..tak to otestuji..zdali nejdou prisunout k volantu.
Btw 18 sirka 235 zimni 17 sirka taky 235…..vim, ze po FL menili i rozmery gum a chvili tam meli u vseho jen 215.
Co se tyce podelenho smeru…tak tam opravdu proti Octavce je velky narust(jde taky o sirku sedadel…hloubku prostrojovky..sklon okna..proste celkove pocit – octavka ma i kratke sedaky v zadu atd.)
Co se tyce komfortu jizdy….jel jsem nechtene Oltavkou (II) do Svycarska a zpet a bylo to utrpeni…potom na co jsem zvykly. Tvrde…hlucne…malo mista vepredu u spolujezdce…uzke sedacky…proste des…velke zklamani :-/ Takovy tvrdy trakar…i ten interier..palubni deska…proste patri tam kam patri..do nizsi stredni..a s Mondeem se to neda srovnavat…(tvrde plasty…celkove je takova chuda)
Samozrejme komu se libi velke ovladace topeni..tak :D:D
K velikosti kufru…krom litru…je potreba porovnat celkove rozmery..(beru ted v potaz liftbacky) Napr. dulezita je minimalni sirka….a tam Mondeo jednoznacne vitezi.
[24]
1. 11. 2013 v 15:03Emel
sir: s něčím se dá souhlasit, s něčím ne.
Komfort souhlasí, Mondeo je akusticky i pocitově pohodlnější auto, RS na 18″ je tvrdé (viz http://emel.blog.auto.cz/2013-10/octavia-rs/), 17″ zatím projeté nemám.
Co se prostoru týče… ano, Mondeo je větší, ale pro mě není prázdné místo okolo žádným přínosem. Sám za sebe si sednu do Octavie naprosto pohodlně, klidně by tam mohlo být o pár (2-3, možná 5) cm místa méně a ničemu by to nevadilo. Zavazadelník je na litry snad větší v Octavii, u Mondea je širší a nižší, ale opět – z mého pohledu jsou oba dostatečné, pro mě remis – i liftback by nakonec stačil.
Co se provedení interiéru týče, tady nesouhlasím. Konkrétně RS je pro Mondeo (Enterprise) minimálně vyrovnaným soupeřem. Sedačky jsou (pro mou relativně štíhlou postavu) lepší v Octavii, pozice za volantem je radikálně lepší v Octavii (to ovšem beru jako specifikum dané verze a dost možná kusu, takže nepočítám), volant je výrazně lepší v Octavii. A vizuálně triumfuje taky Octavia, tady prostě Mondeo nezapře své stáří (ehm, ono ani když bylo nové tak to žádná hitparáda nebyla a interiér byl asi nejslabším místem toho auta). Materiály na dveřích a zbytku palubky jsou lepší v Mondeu, ale… to mě zase tolik netrápí.
Sečteno a podtrženo – v cenové hladině 600k (reálná kupní cena) je Octavia RS lépe vybavené auto, které má lepší motor a dokáže hrát i trošku na emoce. Mondeo má jeden hlavní trumf a to je komfort… krom toho tolik nepřitahuje pozornost nenechavců. Ani jedno není špatná volba… těmi se tu vůbec nezabývám. Moje preference jsou ale momentálně spíš na straně RS – pokud to dokážou 17″ kola posunout aspoň trochu do komfortu.
[25]
2. 11. 2013 v 8:30woody-alien
Emel, takže resultát. Sedačky jdou nastavit bez problémů. Jsou to ty z Enterprise, el.štelovatelné, vyhřívané a ventilované. Neměřil jsem to na milimetry ale už od pohledu je přední doraz pro obě (řidiče i spolujezdce) stejný. První dvě fotky. Následně jsem do Mondea nastrčil maminku a dal její nastavení + volant zastrčený nadoraz. Maminka měří 165 cm. Na fotce č.3 má naplno sešlápnutý pedál brzdy, na fotce č.4 pak naplno sešlápnutý pedál plynu. Nohy přitom má stále pokrčené a ačkoliv jsem nevyfotil úchop volantu, je zřejmé že to tak nějak odpovídá. Tolik k teorii. V praxi je maminka schopna s Mondeem úplně normálně jet, samozřejmě sedí úplně jinak než já, což je logické vzhledem k 20 cm výškovému rozdílu a mým delším pařátům. Má sedačku méně zakloněnou, opěradlo více vztyčené. Takže pokud jsi nebyl schopen v testovaném kusu sedačku seřídit, musela tam být závada. Jediné co přiznám je (jak ostatně píšu v recenzi), že posaz by mohl být ještě nižší.http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=im_5274a76a922f4&ga_id=GA_4fb4338e81e7d tato a další 3 fotky v galerii.
[26]
2. 11. 2013 v 11:07Emel
Hm, hm… budu to muset prubnout ještě jednou, s fotodokumentací… a podívat se tomu „pod sukně“.
[27]
5. 11. 2013 v 20:31Ja Prvni 123
Pělné čtení… FAKT.
Jen nechápu to přebírání zlozvyku posunovat modely proti sobě, kam nepatří.
Mondeo má konkurenta v Superbu… a proti Oktávce je Focus.
V kombíku to není takový neštěstí… ty čudlíky vevnitř vypadají divně na první pohled, ale fakt je člověk vlastně moc nepoužívá.
Z toho regulérního srovnání pak vyplyne, že srovnatelná škodovka je dražší než ford – a to nechápu.
Ford je pro normální život prostě lepší auto.
Souhlasím s tím, že tak velký auto člověk nepotřebuje, takže já bych dal proti sobě Oktávku 1.6 d proti Focusu v komíku s 1.6d.
Je prostě fakt, že to pětidvířko od Focuse je prostě vyloženě vošklivý…
Ale jak říkám – pěkný čtení. Díky.
[28]
5. 11. 2013 v 20:58Ja Prvni 123
Tak jsem si dal tu práci a nakonfiguroval srovnatelná auta podle popisu na hoře. Dobeř vybavená, ale bez zbytečného luxusu… a hlavně tak,aby byla srovnatelná – takže prvky výbav, které druhý nenabízí jsem nezadával ani u prvního…
Výsledek?
Focus 516.790,- Kč Oktávka 665.600,- Kč.
Nechápu.
A to má Oktábvka jen pětistupňovou převodovku a výrazně jednodušší techniku – třeba tu tolikrát citovanou zadní nápravu.
Tož tak.
😉
[29]
5. 11. 2013 v 21:15Emel
Ja_Prvni_123: to není přebírání ničeho… řeším auto pro rodinu, nějaké třídy mi jsou buřt. Cenová představa je řádově 600, takže není nutné spokojit se s 1.6d v kompaktu… dá se lovit ve standardní střední nebo špičkové kompaktní, přičemž rodinné využití diktuje karoserii kombi (eventuálně liftback).
Superb jsem ani nezkoušel, v něm nevidím přidanou hodnotu oproti Octavii. Focus kombi taky nezatracuju, velikostně je ok, jen mi prostě u Fordu přijde jako lepší kauf Mondeo. Dalo by se zkusit usmlouvat STčko, jenže.. na 18″ to bude tvrdé a navíc se mi ST čumák moc nelíbí, ceníkově je to drahé. Možná i vyšperkovaný 1.6EB by nemusel být k zahození… ale zase – RSko je zajímavější auto.
[30]
5. 11. 2013 v 21:24Ja Prvni 123
🙂
Rozumím.. chápu.
Ale pak se běž svézt tím Supem… přidaná hodnota je v tom, že je to ještě poctivě udělané auto.
Než ho stačí „zmodernizovat“ ve stylu Oktávky III nebo Yetiho… prostě modernizace znamená jak vyrobit ještě prodejné auto levněji .. ne jak vyrobit lepší auto.
K 1.6 mě vedou servisní zkušenosti… ale to je nemoc z povolání.
😉
U VW dvoulitru praská někde kolem 150 tis hlava… u 125kW, standartně, u 103 kW ne tak nevyhnutěně, ale pořád relativně často.
Benzínové TSI jsou zcela nejistou sázkou… ty minulé (= ty v Superbu) jsou naopak jistej „černej Petr“… a pokud jsem chtěl srovnat srovnatelné, dal jsem 1.6d i do Focuse.
Ale jinak jsem Tě pochopil.
😉
[31]
5. 11. 2013 v 22:08Emel
Nejsem si jistý, že bych za Superbem vůbec zavřel garáž. Pokud na mě Octavia působí uvnitř poněkud obyčejně, pak RS tenhle problém bezpečně řeší… třeba volant je Audi-Klasse, bez přehánění. Jediný argument může být komfort… ale to mi asi nestačí.
A co takhle u 135kW ;-)? O TDCi jsem taky nic dobrého neslyšel, vlastně… asi bych víc věřil TDI než TDCi. Ale to jsou spíš takové subjektivní pocity.
O 2.0TSI jsem taky nic špatného neslyšel… ale naopak jsem slyšel dost špatného o EB. Tak si vyber čemu věřit.
Konečně… třetí alternativou do party je Mazda 6… krásné auto, líbí se mi i uvnitř… vcelku pohodlné, hezky se řídí, ale… 2.0i je dynamicky slabší a silnější motory jsou problém.
[32]
5. 11. 2013 v 22:18Ja Prvni 123
🙂
Problémy TDCi platily tak někdy do roku 2004.. ale ano, traduje se to.
Mazda 6 asi není špatný aut.
Já jsem blázen – a trvdím, že nejsem poslední, kdo tady = v Evropě žije a chce žít… a tak když mám tu volbu, tak kupuju věci, které vymyslel někdo v evropě a zisk z ní zůstane v Evropě.
Ale jak říkám – to je můj osobní „problém“.
Někdy to nejde… takže třeba počítače mám Toshiba.
Evropa nevyrábí srovnatelené počítače…
Ale auta zatím umíme… zatím. Jestli ztratíme tu schopnost je vyvíjet, tak zůstaneme jen levnou pracovní silou. A čím se budou živit naše děti?
A děti našich dětí?
😉
[33]
6. 11. 2013 v 9:38Emel
Pak tě jistě potěší, že aktuálním favoritem je Škodovka 😉
Do roku 2004 platily možná problémy se vstřiky Delphi, ale ani s Boschem jsem neslyšel nějak nadprůměrné reference… zkrátka běžná nafta a stejné problémy jako všude jinde, tj. dvouhmoťáky, turba, filtry pevných částic…
PS: srovnávám auta, ve kterých jsem teď v poslední době seděl… jestli chceš, mrkni i na Octavii: http://emel.blog.auto.cz/2013-10/octavia-rs/
Komentáře nejsou povoleny.