• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > emel.blog.auto.cz  > Octavia RS podruhé

  • Octavia RS podruhé

    Publikováno: 24. 11. 2013

    Po svezení s bílou Octavií RS Combi TDI jsem se dostal i k jedné z mála předváděček s benzínovým motorem, konkrétně k modré (metalíza Race blue) Octavii RS TSI Combi DSG. Pokud bílá byla ok, pak modrá je parádní… osobně váhám mezi modrou a méně obvyklou zelenou, s bílou a červenou v závěsu.

    V interiéru nahrazuje šedé prošívání červené, i toto je pozitivní změna – ta trocha koření interiéru RS svědčí. U řadící páky opět chybí tlačítko RS mode k volbě jízdního profilu, otestování zvukového generátoru i možnosti ovlivnit chování auta se opět odsouvá na příště.

    Testovací trasa tentokrát minula dálnici, ale zato vedla přes kvalitní i méně kvalitní okresky a najelo se více než jen pár kilometrů. Potvrzuje se dojem z minula – RS funguje na rozbitých silnicích v rámci možností výborně. Auto je tuhé, plavba ve stylu C5 se nekoná, ale podvozek zkrátka dokáže držet kola na silnici a zbytečně nepřenáší rázy do karoserie. Mé výtky z minula k dálničnímu provozu ale asi zůstávají v platnosti.

    Hlavně jsem byl zvědavý na motor, tedy 2.0TSI z Golfu GTI (162kW a 350Nm, díky kombinaci přímého a nepřímého vstřiku plní Euro 6). Benzín nezklamal a zvládá to, co nafta nedokázala – dává pocit, že to auto opravdu jede, reakce na plyn je mnohem působivější než u nafty. DSG funguje tradičně výborně (a opět tradičně kazí můj subjektivní dojem sportovní jízdy).

    Jak asi všichni tuší, kamenem úrazu může být u TSI spotřeba. Na konci svítí na palubáku průměrná spotřeba 10 litrů. Málo nebo hodně? No, málo to tedy není, rychle projížděné úseky střídaly hrbolaté okresky s relativně klidnou jízdou okolo rychlostního limitu. Osobně tipuju, že by nafta totéž zvládla o tři litry úsporněji, čekal jsem o něco menší rozdíl… 3 litry jsou více než 1Kč / km. Dynamika nafty je přitom dostatečná, pro rodinnou jízdu více než to. Při opravdu rychlé jízdě s benzínem budete se směšnou 50litrovou nádrží více u benzínky než na dálnici. Jistě, nad 200 nafta moc nejede, ale jak často to vadí?

    Sečteno a podtrženo – benzín je volba srdce, za kterou je nutné poměrně draze zaplatit. I při relativně skromném nájezdu dává racionální smysl diesel, porce 20.000km / rok znamená nějakých 100.000Kč na palivu za pět let, to není málo.

    Tak sbohem… nebo na shledanou 🙂 .

     

PF2014 Mondeo

23 Responses to Octavia RS podruhé

  • [1]

    24. 11. 2013 v 21:21GTI

    Určitě na shledanou. Ideál – nový foťák, nová kára. A pochvala za text i za snímky. Auto i snímky jsou ostré jako žiletka.

  • [2]

    24. 11. 2013 v 21:50šmoula nešika

    foto šmoula nešika

    Musí se nechat, že s ranní námrazou vypadá modré RS suprově, stejně jako normální verze v Eleganci v bílé v noci…

    To červené prošívání v kombinaci s klavírovým lakem taky sluší, od návštěvy autosalonu v Ženevě však stále nemohu zapomenout na ty dveřní výplně – minulá octa měla některé ročníky všechny tapecíry v měkkém plastu nahoře a látkou okolo madla již od Ambiente. A já sednu do zbrusu nové O3 za milión a co nevidím… tvrdé plasty všude (krom odkládaček) na všech výplních, povrchová úprava a montáž za 1, ale místo látky na tradičním místě jakýsi kus bakelitu… bylo mi z toho poněkud blivno. 🙁 Novináři nic neviděli, vadilo jim tu jen u „levného“ rapidu, takže co jsem přijel domů, hned jsem to musel vytroubit.
    Hlavně že jsou všechny schránky a přihrádky čalouněné (i u výplní, na jednu stranu plus, na druhou paradox).
    Ano, prkotina, ovšem prkotina, kvůli které nemohu na plnou hubu říct, že se octavia ve většině hmatatelných aspektů posunula o osm let dál.

  • [3]

    25. 11. 2013 v 7:42MariAchi

    Super je, že hned na těmi dvěma laufy je nápis „Louda“ 😀
    Fotky parádní, auto taky, popis sice krátký, ale výstižný, zkrátka Emel opět na palec 🙂

  • [4]

    25. 11. 2013 v 7:44Emel

    foto Emel

    GTI: díky, tomu se říká voko… počítám, že pohledem na fotku poznáš model foťáku i objektiv 😉 .

  • [5]

    25. 11. 2013 v 7:50Emel

    foto Emel

    šmoula: no ano, šetřilo se. Také díky tomu koupíš vybavené RSko reálně za 600 s daní. Zejména akcentuju naftu… to je tak univerzální auto (hezké, prostorné, rychlé, úsporné), že na něj v dané cenové relaci neexistuje odpověď. Rodinný ideál, do jisté míry chybí komfort, ale dá se.

    Byl jsem prohlédnout i Golf Variant, kde bych se asi spokojil s 1.4TSI… ale jak se mi Variant na fotkách líbí, tak v reálu to už taková sláva není, ani uvnitř. Hodně času jsem strávil s Mazdou, ale šestka je prostě dražší a proti 2.0TSI 162kW stojí za stejnou cenu 2.0i 107kW… a to neustojí a silnější benzín je nedostupný.

  • [6]

    25. 11. 2013 v 7:52Emel

    foto Emel

    mariachi: jo, laufy… ono to jsou jen takové rámečky, které nejsou na výfuk napojené, normální koncovky jsou za tím.

    Už jsem toho hodně napsal k naftě, takže tady spíš rozdíly benzínu a trocha filosofie k nákupnímu dilematu. Ale jestli tě něco zajímá, klidně se ptej…

    A díky 🙂

  • [7]

    25. 11. 2013 v 8:45webpaja

    Jestli vybíráš kombíka v týhle relaci, tak OIIIRS vypadá výborně, jak jezdí víš sám nejlíp. Čas musel trochu vyhladit nakašírovaný fotky a já musím před škodovákama smeknout. To jak je OIIIC naživo působivá a o kolik překonává Golf Variant je až neskutečný. Golf vypadá v zadní části přehranatělej, nevyváženej, příliš užitkovej. Na škodovácký kombíky v nižší střední nikdo vizuálně nemá.
    Až bude příležitost, sednu do RS taky, zatím jsem jel jen 1,4TSI v kombíku a příjemný…lepší než LB.

  • [8]

    25. 11. 2013 v 8:53Emel

    foto Emel

    webpaja: diesel nebo benzín, toť otázka…

    Nakašírovanej Golf je paráda, v té světlé modré a na velkých kolech… http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201303/2014-volkswagen-golf-vii–4_800x0w.jpg

    Naživo ale dost výrazné zklamání, ani jsem to nešel projet.

  • [9]

    25. 11. 2013 v 9:05GTI

    [4]
    Emele, k novému foťáku gratulace, objektiv je jasná pětatřicítka… 😉

  • [10]

    25. 11. 2013 v 9:28Emel

    foto Emel

    GTI: se šmouhou v pravém horním rohu 😉

  • [11]

    25. 11. 2013 v 9:32webpaja

    (9) Pětatřicítka? Kluci, bavíte se o foťácích nebo o čem? 🙂

  • [12]

    25. 11. 2013 v 9:32pogo26

    To my odborníci poznáme na první pohled, Nikon D7100.

  • [13]

    25. 11. 2013 v 9:34Emel

    foto Emel

    webpaja: je to pětatřicítka, ale funguje jako padesátka…

  • [14]

    25. 11. 2013 v 9:57GTI

    [13] U objektivů je to v pořádku 🙂

  • [15]

    25. 11. 2013 v 15:08šmoula nešika

    foto šmoula nešika

    [14] GTI: 😀 jo, joj.

  • [16]

    25. 11. 2013 v 15:23Emel

    foto Emel

    Zpět k autu. Zajímavá feature je Performance mode selection. Ladí se tím odezvy motoru, tuhost řízení a také zvuk. Nevíte někdo přesně co v tom lze a nelze nastavit? Tj. například ostré reakce motoru + tuhé řízení + vypnout ten zvukový bazmek?

  • [17]

    25. 11. 2013 v 15:36iudex

    Vidím, že sa rozhoduješ ešte dlhšie, ako ja. 😉
    Ono RS benzín a dízel sú iné svety, dvojlitrové TSI je športový motor, TDI je len o niečo silnejší, ale ničím výnimočný, bežný dízel. A ako som už viackrát spomínal, predvádzačka GTI v silnejšej verzii Performance, čo som jazdil, mala dlhodobú spotrebu 8,9l, takže verím, že bežne rodinne s tým motorom zvládneš jazdiť za 7-8 l.
    P.S. Keď sme pri zvukovom bazmegu, zďaleka najlepšie v triede to zvládol FocuST, kde motor znie ako plnohodnotný R5.

  • [18]

    25. 11. 2013 v 15:38iudex

    Ad objektív: ja som mal objednanú 35ku f1,8, ale v podobe zoomu od Sigmy (18-35/1,8). Žiaľ stále nie je pre môj bajonet dostupná verzia.

  • [19]

    25. 11. 2013 v 16:04Emel

    foto Emel

    iudex: viselo to i na jiných věcech než na mě… ale RS je asi jasná volba už a benzín momentálně vede… na truc rozumu 🙂 , i v rodinném kombíku.

    Sigma 18-35 vypadá hodně zajímavě… obecně mám problém s širším ohniskem, 24 f2.8D bylo zklamání a základní zoomy jako 18-200 a 16-85 zase začínají na f3.5 s průměrnou kvalitou. Uvažoval jsem o 17-55 f2.8D, ale zatím fotím většinu tou pevnou 35.

  • [20]

    25. 11. 2013 v 21:31GTI

    U objektivů – světelnost, světelnost, světelnost. Tyhle tři základní postuláty tvoří fotografickou uživatelskou spokojenost.

    U auta zase – kombi, RS, benzín – jsou tři třídní základní postuláty, které majitele katapultují do bezkonkurenční třídní elity silnic. O tom není třeba diskutovat. To je fakt.

    P.S. A co se týká foťáků, tak pozor na nový Nikon Df.

  • [21]

    26. 11. 2013 v 8:50Emel

    foto Emel

    GTI: chápu že s tvým citem pro detail a při úctě k hodnotám tradičního (byť tedy v tomto případě japonského) inženýrství bereš DF jako umělecké dílo. Pro mě je to ale trošku samoúčelné retro (vezměme například omezený horní stavový displej) a v tomto případě dávám přednost klasice v podobě D610. Nebo, pro méně majetné, D7100.

    Kombi nebo liftback je otázka spíše estetického vnímání, kufr u liftbacku je plně vyhovující. Někomu se kombíky líbí, někomu ne. Já u liftbacku vnímám jistou těžkopádnost zádě, takže preferuju kombík… ale s liftbackem bych uměl žít taky.

  • [22]

    26. 11. 2013 v 16:59Dinar

    Emel: moc pěkný rozbor. 🙂 Sice chápu, že 6 je o dost míň než 9, litrů, ale v tady jsme u čtyřválců, kde benzín stále ční nad naftou v každém ohledu. Takže se přimlouvám za 2,0 tsi, tuhle modrou a držím palec ať je brzo v garáži. 😉

  • [23]

    26. 11. 2013 v 19:06Emel

    foto Emel

    Dinar: díky, dám vědět… třeba na příštím srazu 🙂 .

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

emel.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Říjen 20181 Příspěvek
  • Prosinec 20172 Posts
  • Říjen 20171 Příspěvek
  • Říjen 20151 Příspěvek
  • Prosinec 20141 Příspěvek
  • Září 20141 Příspěvek
  • Duben 20141 Příspěvek
  • Prosinec 20131 Příspěvek
  • Listopad 20131 Příspěvek
  • Říjen 20132 Posts
  • Květen 20131 Příspěvek
  • Duben 20121 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura