-
Bloumání po salonech
Měl jsem volné dopoledne a tak jsem ho využil k obhlédnutí pár zajímavých aut, konkrétně: Honda Civic 1.5 Sport, Renault Megane GT Grandtour, Mazda 6 Revolution 2.0G 165k Wagon, Seat Leon Cupra ST, Seat Ateca, Opel Insignia Innovation, Opel Astra Combi. Bez objednání předem se toho nedalo moc projet, nakonec jen Civic 1.5 s CVT a Mazda 6. Nabízím pár telegrafických dojmů a případně možnost pokecat v diskusi, na názory na všechna uvedená auta jsem zvědavý.
První obecný poznatek – když se tu vždycky tolik diskutuje o té ergonomii – kolik aut z uvedených myslíte, že má výškově nastavitelnou loketní opěrku a schránku na brýle? Kolik z nich má aspoň jedno z toho? No, je to dost tristní – oboje má pouze Ateca, Cupra má aspoň tu opěrku. Jinak nikdo nic. Přitom ve dvojkové Laguně jsem pouzdro na brýle měl. To je to sakra takový problém?
K jednotlivým autům:
Mazda 6… pořád stejně nádherná, v červené a na 19″ v mých očích poráží i Insignii (ta ovšem na saloně v top verzi nebyla). I uvnitř je to dle mého gusta, snad jen posaz je trošku vyšší… vyšší než snad ve všech ostatních. Auto se skvěle řídí, výborný je manuál, obecně pocit souznění s autem a jakési přirozenosti žití je na výši. Subjektivně se zlepšilo odhlučnění. Bohužel jsem se utvrdil v tom, že silnější dvoulitr je na to auto prostě slabý. Nejede to ani jako ten Civic s CVT (viz dále). Na klidnou jízdu asi fajn, v menších rychlostech je to přiměřeně živé, s příjemně rychlou odezvou… ale dynamika už okolo dálničního limitu je taková hodně vlažná, bez důsledného podřazování by tomu zřejmě běžné dvoulitrové TDI ukázalo záda.
Civic. 1.5 má menší kufr než litr… proč vlastně? No, protože má menší tu schránku pod podlahou, ve které litr může mít rezervu. 1.5 rezervu mít nemůže. Protože tam jsou ty parádní centrální výfuky. A nádrž na hubených 46l (myslím). Prostorové řešení prostě není žádný zázrak, když se člověk podívá pod sukně na ty trubky od výfuků a spoustu místa všude kolem, tak je jasné, kam ty litry zmizely. Interiér vzadu je hodně fádní a ani v top výbavě tam nejsou výdechy ventilace. Jinak ale Honda jezdí kultivovaně, pohodlně a jistě, příjemně se řídí. Motoricky… nevím, jestli to tolik tupí CVT, které funguje někde na půli cesty mezi klasickým CVT a virtuálními stupni (při běžném stoupnutí na plyn nasadí otáčky na 2500 a pokouší se zrychlovat)… ale 180k bych tomu nehádal. Jede to ale líp než Mazda, to zase jo. Konečná cena na 1.5 Sport s manuálem je prý 570 vč. metly, to mi přijde ok. Mimochodem, v pondělí je na Jarově šance projet 1.5 s manuálem i TypeR z novinářské flotily, jinak předváděčku nemají. A ještě jednou mimochodem, aktuálně nelze v ČR objednat levnější variantu TypeR, jen tu za mega, se slevou řádově 60k… tj. koncová cena 930.
Megane – asi nejlepší první dojem… i když bez jízdy, o víkendech se nejezdí. Interiér je parádní, v čele se sedačkami, které jsou hluboké, relativně úzké a s hezkými dekory. I zbytek interiéru je ale bez připomínek, modrá je dobrá a je jí tam spousta. Jen ten středový panel vypadá tak podivně… no a pak viz úvodník, schránka na brýle není a loketní opěra opře loket pouze pokud nedrží volant, polohovat nelze. Jo, a digitální budík bych asi taky mít nemusel. To všechno jsou ale relativně detaily. Zvenku není běžný Megane úplně podle mého gusta, ale GT v modré na těch antracitových kolech je fajn. Zadní difuzor je fakt difuzor. Celkově má to auto jiskru, je tam to něco navíc oproti… řekněme třeba Focusu 1.5EB 180k, který je prostě jen obyč kombík se silnějším motorem. Jsem zvědavý, určitě se půjdu svézt.
Opel – prodejce je na salonu sám a testovačka možná tak za půl hodinu, nebo možná za hodinu, Insi pouze nafta – zatím to vzdávám. Na sednutí mě ale Insi nepřesvědčuje, vlastně se mi vevnitř víc líbí v dobře vybavené Astře… teda ne že by byla přímo lepší, to ne… jen konstatuju to co dříve třeba u Škodovky (OIII vs. Sup II) – ten prostor navíc u střední třídy už nic nepřináší, i do té Astry si sednu a nikde mě nic netlačí… a v provedení a materiálech zase takový rozdíl není. Otázkou samozřejmě zůstává jízda, s očekávanou kultivovaností u Insi. Ale statický dojem prostě naklonil misky vah spíš ve prospěch Astry 1.6T.
Cupra – líbí se mi palubní deska, byť na místě spolujezdce docela zasahuje do interiéru… víceméně mě nutí posunout spolujezdcovu sedačku víc dozadu než řidičovu. Moc se mi ale líbí palubka – budíky, volant, středový panel natočený na řidiče. Alcantarové obložení dveří vypadá taky hezky. Schránka na brýle není, ale aspoň loketní opěra se dá nastavit dle potřeby. Celkově co do provedení vyhlašuju interiérovou remízu se Škodováckým RS… s tím, že RS je samozřejmě prostornější. Objednací doba půl roku, předváděčka bohužel na Auto Jarov není k dispozici.
Ateca – náhodný úlovek při prohlížení Cupry, sám o SUV neuvažuju. Nicméně mi to nedá, abych Atecu nepochválil. Kompaktní, přirozená, elegantní… uvnitř všechno na svém místě… prostorná… chápu co na tom lidi vidí… dodání za rok a půl je taky masakr.
Vedle Mazdy je i salon Hyundai, tak ještě mrknu na i30. Všude je jen výbava Best of Czech, zřejmě nepředpokládají, že by se prodávalo něco jiného. Ta nemá výdechy ventilace vzadu (a je docela vidět že tam mají být), jinak je ale uvnitř docela příjemná. Jen v kufru to dost smrdí… ale kufr je dost hluboký a určitě není o moc menší než v Civicu. Jak velký prostorový kompromis by byla taková i30N? Jo, dobře… asi velký, pro mé potřeby prostě není lepší karoserie než kompaktní kombík.
Nové začátky (Insignia 2.0T 4×4) Z tajných odposlechů
32 Responses to Bloumání po salonech
[1]
23. 10. 2017 v 10:33iudex
Vidíš, keby si v sobotu namiesto do salónu išiel do volebnej miestnosti, nemuselo to byť také tragické. 🙂 (ale iste si ako zodpovedný občan voliť bol… a aj tak tomu nepomohol).
Ad Insignia: tiež som to vnímal tak, že veľký rozdiel oproti Astre interiérovo nie je, ak je Astra dobre vybavená a Insi nemá tú digi prístrojovku, tak rozdiely sú malé. Ale tak je to aj inde, Sup nepôsobí o moc hodnotnejšie, ako Octavia, Passat je veľmi blízky Golfu, Arteon tiež. Z tohto pohľadu tá mainstreamová stredná až takú pridanú hodnotu naviac neprináša. Tou je až jazda a pri nej by si vnímal, že Insi je plnohodnotná stredná, ten komfort a určitú dospelosť jazdného prejavu v kompakte nemáš. Ale chápem, že pre Tvoje potreby naozaj už stredná je zbytočne veľká (ja so 193 cm to ocením) a väčší zmysel má lepší motor, než centimetre na kolená. Presne ako píšeš pri M6, auto fajn, ale ak máš slabý motor, nie je to ono. To mi pripomína, že Astra OPC nejak nechodí; bude vôbec?
Megane sa mi tiež páči, zvedavý som najmä na RS, ktorý by… možno… 🙂
Cupra je fajn, donedávna suverénne best value/money, aj keď i30N to teraz dorovnala (btw. u nás je Performance verzia drahšia o 2500 eur, neviem prečo, v ČR je to len 40t Kč = 1560 eur).
Civic podľa všetkých testov jazdí špičkovo, CVT si nikto súdny asi nekúpi, takže s manuálom je to jasné. Ale ten dizajn by som neprekúsol.
[2]
23. 10. 2017 v 10:43Emel
Jasně jasně, zkusím objednat jízdu s Insi 2.0 benzín a uvidíme… ale tak nějak už jsem se přepnul do uvažování, že střední spíš ne.
Volby – ty bys měl být spokojený, ne 😉 ? Jako národ jste se prosadili, po Husákovi je tu Babiš, další úspěch slovenského chovu vrcholných politiků… Za mě – mohlo být hůř, viděl jsem volební průzkumy, kde byl Tomio druhý a KSČM třetí, nakonec ODS a Piráti jsou pro mě příjemné překvapení.
[3]
23. 10. 2017 v 11:24milic
Docela mě s tou M6 děsíš 🙂 Jako vždy při nákupu nového povozu budu řešit dilema, zda slušně vybavený a motorizovaný kompaktní kombík nebo jít do nějaké entry výbavy/motorizace ve střední (oboje benzín). Pokud se M6 se 165k dvoulitrem zdá chcíplá, jak se bude jevit ta 145k verze? Pochopitelně, co se jednomu může jevit jako nedostatečné může být pro jiného OK.
[4]
23. 10. 2017 v 11:41iudex
(2) Tak nejak som čakal, že rozhodnutie nášho ústavného súdu v Babišovej kauze evidencie v zoznamoch ŠtB u vás zarezonuje viac a niektorým voličom konečne svitne, ale zjavne nie. Chceli ste eštebáka na čele vlády, budete ho mať. 🙂 🙁 Ale nechajme takéto neveselé témy.
Na tú dvojlitrovú Insi by som bol zvedavý, najmä čo je pravdy na tom, že to nejde tak, ako by papierovo malo. Aj tak ale tvrdím, že 260k do takéhoto auta netreba a asi bude lepšia tá stredná cesta s 1,5t 165k, podľa testov je táto verzia agilnejšia, ľahšia. Na Tvojom mieste by som preto skúsil skôr túto verziu, tiež by si vedel porovnať s odskúšanou priamou konkurenciou M6.
[5]
23. 10. 2017 v 12:07Emel
milic: Ta slabší verze by měla mít stejný spodek, až do těch 4000 otáček, má taky stejný krouťák 210Nm@4000. Pak ale bude mít slabší špičku.
iudex: Papírově mi ta 165k Insi přijde dost slabá – stovka za 9,4s, 250Nm… to je tak na úrovni Superbu 1.4TSI (ten má papírově 8,6s, ale i kdyby to bylo stejné…). Když už střední cesta, tak Superb 1.8TSI MT, 320Nm, 0-100 8s…
[6]
23. 10. 2017 v 12:45Dany
Pred časom som mal dosť podobný výber a na koniec som vybral Megan. Za tie prachy je to dosť „poctivo“ postavené auto. Trochu tvrdšie, ale zábavné. Už mám rozpísanú recenziu. Bol som minulý týžden staticky obzrieť Civic, ten v čase výberu ešte nebol. Vodičova sedačka nejde dosť nízko, aj napriek presunutej nádrži. Vzadu sú menšie sedačky, nízko umiestnené a aj napriek tomu som mal zarazenú hlavu do stropu. V sedane lepšie, ale tiež v kontakte. Schod v kufri, obmedzenie výfukom, vzhľad… bude tam viac, ale, ale môže to jazdiť pekne. Pri Astre odľahčovali asi až príliš a je to cítiť na odhlučnení. Je to taký obyčaný kombík so silnejším motorom, tak ako ten Ford.
[7]
23. 10. 2017 v 13:05CommonUser
M6 – typicky prejav nezabehnuteho atmo motora. Nemam skusenost s Mazdou, ale Toyoty maju taky akoby umely zabeh. Prvy skok pri 5 tkm potom pri 10tkm a realne to zacalo tahat tak od 20 tkm vyssie a zlepsuje sa to az po 100 tkm (autobild – dauertest Verso 1,8). Presny opak ako male turbo truby (zasa autobild – dauertest 1,5THP alebo 2.0 EB ci 1.4 TSI)
[8]
23. 10. 2017 v 13:23iudex
(5) V katalógu čo mám píšu pri Insi 1,5t 121 kW 8,9s (9,4s je s automatom). Plus sú tam dve verzie tej 1,5ky, štandardná a Ecotec, tá druhá má vyššiu maximálku (225 km/h), teda zjavne ťažšie eko prevody. Už si asi zmlsaný z dvojlitra, ale na rodinné zvezenie je 222 km/h a 8,9s dostačujúce, ide hlavne o ten subjektívny pocit daný pružným zrýchlením a to by pri turbe mohlo byť lepšie, ako pri atmo Mazde. Ale to len odhadujem, skúšal som len tú slabšiu 103 kW verziu a tá už mi bola nedostatočná, tak neviem, nakoľko živšia je 121 kW verzia.
[9]
23. 10. 2017 v 14:03Emel
CommonUser: úplně syrové to auto rozhodně nebylo, ale kolik měla najeto jsem po pravdě nezaregistroval.
Mrknul jsem na to Verso a žádný velký posun tam nevidím – třeba 0-100 na začátku testu 10.2 a na konci 10.4, to je na hranici měřitelnosti.
[10]
23. 10. 2017 v 14:21Emel
iudex: jo, máš pravdu, tady na auto.cz a na stránkách je taky 8.9s. EcoTec… mám pocit, že tam byl nějaký jiný rozdíl, ale teď si nemůžu vzpomenout. Každopádně těžší převody nejsou recept na vyšší maximálku a pak by se mělo lišit i 0-100. Anyway… než Insi s 1.5, to asi raději Astru s 1.6.
[11]
23. 10. 2017 v 15:14webpaja
Začnu asi tvými critical issues, loketku jsem si nikdy na opření při řízení nešteloval, jen musí být obecně výš, aby se dala ruka odložit. Schránka na brýle je fajn, jen se mi do nich málokdy vejdou. Brýle Jaguar třeba v XES nemají dost místa a tak jsem je nakonec vozil na originál gumové podložce v místě přechodu středového tunelu do konzole palubní desky, u BMW je zase mám šprajclé na tom samém místě za roletkou.
Lepší brýle už obecně v autě nevozím, protože mi odfiltrují nejen některé údaje na přístrojovém štítu, ale hlavně HUD 🙂
Chápu správně, že není ohně bez kouře a RS se chystá do důchodu? 😉 Civica nech být, na příští sraz ti dovezu pár Pikachu plyšáků, co už dávno děti odložily. Vnější tvary jsou pro mě čím dál tím víc nezkousnutelné, nevím, jestli je to věkem? Ale když si vezmu, jak jsou dodnes některé generace Civiců pěkné a jak na mě působí ten aktuální, tak nevím.
Při rozhodování mezi různými třídami bych asi u běžného cesťáka šel o kategorii výš, kde tak nějak automaticky dostaneš víc komfortu (i akustického). Naopak chtít hračku, pak by mi asi za jistých okolností možná nevadil ani CTR…kdyby byl RWD 😀
[12]
23. 10. 2017 v 15:32Emel
webpaja: loketka a schránka nejsou úplně critical issues, jen mě překvapuje, že na to všichni svorně kašlou. Do schránky u RS se mi vejdou skoro libovolné brýle vč. sportovních… ale na řízení stejně vozím normální Polaroidky, lehké a skladné, s tenkýma nožičkama, které mě netlačí na hlavě.
Hud nevím, v šestce je promítaný na sklíčko… ale samozřejmě to je svým způsobem odraz, záleží, jestli v té správné polarizaci 🙂 . V sobotu bylo zataženo tak jsem nevyzkoušel.
Není ohně bez kouře, ani naopak 😉 . RS se nechystá do důchodu, ale bohužel padne za oběť reorganizacím v rámci firmy. Samozřejmě je variantou i nové RS, s bonusem dvou světel navíc :-/ … ale zase třeba s DCC a větším rozchodem vzadu jako kompenzací. Jako zhodnocení těch tří let musím říct, že RS byla trefa do černého.
Civic – nesmíš se brát tak vážně, jasně že to je trošku tyátr, ale při vhodné barevné kombinaci ta 1.5 Sport není tak zlá. TypeR je ještě o level větší divadlo.
Střední třída – když o tom mluvíš – zrovna jsem absolvoval 1000km v novém Passatu a aerodynamický hluk od zrcátek (asi) byl už od 150 takový, že doporučím reklamaci. Subjektivně horší než Octavia, respektive možná je to trošku tím, že je to soustředěné na jedno místo, zatímco běžné auto je hlučné tak nějak celkově odevšud… ale jsem přesvědčený, že to musí být vada kusu. No ale zpět k tématu – mě ta střední třída nějak netáhne, běžný kompaktní kombík uspokojí rodinné potřeby komfortu i prostoru a já si užiju srandu s trochou výkonu navíc a ještě ušetřím $$.
[13]
23. 10. 2017 v 15:54webpaja
FL Octu v RS bych ještě vzal na milost 😉
Když kombík nižší střední, tak bych třeba automaticky vyřadil Astru, ten kšilt vzadu na střeše je pro mě odpudivý. Leon už se mi uvnitř okoukal, takže toho zase tak moc nezbývá
[14]
23. 10. 2017 v 17:33_Karel_
Zajímavé startovní pole uchazečů. Stinger jsi úplně vzdal?
Ad ta schránka na brýle – fakt na to všichni se.rou. Já ji nemám ani v A6 2012 (!!!). Nijak zásadně mi to nevadí, ale člověk se podivuje – proč?
[15]
23. 10. 2017 v 19:15Emel
Karel: není to startovní pole, jen seznam aut, která jsem okoukl během jednoho dopoledne. Do startovního pole by určitě patřila i nějaká Škodovka, možná i Focus. Stinger… nechci naštvat páju, ale 1.1 je dost, takže bez nějaké slevy v řádu 25%+ je to prostě drahé.
[16]
24. 10. 2017 v 6:57miromen
Koukam, že se řeši i takova „blbustka“ jako je schranka na bryle, ale nevidim podobny nařek poprve.
Schranku na bryle jsem měl v šestkovem golfu, ale na VW klubu se docela řešila a poukazovalo se na ni jako na nepoužitelnou. Duvodem byla samozřejmě velikost, kde se vešly maximalně nějake dětske brylky. Ja je odkladal do schranky vedle volantu po leve straně. Docela dost se to řešilo i na německych forech a přesto VW u sedme generace opět přišel s tou stejnou nepoužitelnou schrankou. Použitelnou schranku na bryle ma a je to u mojeho prvniho auta součastny Focus. Osobně bych byl rad i za dvě tyto schranky, ale jsem rad, alespoň za tu jednu.
[17]
24. 10. 2017 v 7:14webpaja
(15) Mě? Vůbec ne, proč jít přes budget 😉 Stinger by mi dával smysl jako RWD s V6 a ten tu na trhu není. To, že beru Stinger po technické stránce výše než novou A7 o Arteonu ani nemluvě, neznamená, že to je jediná a nejlepší.
[18]
24. 10. 2017 v 7:22Emel
Dany: recenzi si rád přečtu, pár testů i recenzí už jsem viděl… ale stejně si to člověk musí osahat sám. Trošku obavy mám z podvozku bez multilinku v kombinaci s 18″, přece jen to má být rodinné auto…
[19]
24. 10. 2017 v 7:30Emel
miromen: jak říkám, spíš mě zaujalo, že tak jednoduchá věc nebyla skoro nikde. Pochopil bych šetření třeba u Megana, ale u Insignie… nebo Karlovy A6…
Ono ta schránka u Laguny II byla taky dost maličká… tam se rozhodně sportovní tvarované brýle nevešly. Ale obyčejné řidičské jo. Laguna měla tu schránku na místě střešního madla, už jsem viděl i schránku na vršku palubní desky, asi nejlepší mi přijde klasické řešení na stropě za zrcátkem.
[20]
24. 10. 2017 v 7:35Emel
webpaja: narážím na tvůj příspěvek pod „záhadně zmizelým“ článkem 🙂 . Mně by to eventuálně dávalo smysl i s R4 RWD, pořád bych tam viděl přidanou hodnotu oproti třeba té Insignii nebo Superbu. Ale asi ne za +200t ceník.
[21]
24. 10. 2017 v 7:56miromen
Schranku na bryla ma jak Golf tak Focus na stropě za/před zrcatkem jak pišeš. Jen v Golfu jak jsem psal byla zbytečna. Někteři majitele, kteři neměli ten šupliček, zřejmě podle nějakeho stupně vybavy, jej chtěli dokoupit a byly od toho odrazovani. Ve Focusu dam do ni jak klasicke Ray Ban, tak bryle od firmy na kterou si nevzpomenu, prostě nějake NO NAME polarizačni, ktere jsou rozměrnějši. Když jsem to zjistil, tak jsem zvolal heureka.
[22]
24. 10. 2017 v 8:15CommonUser
Emel: Mozno Euro6c (castice)+ ta vyssia vaha urobi svoje. Nie si prvy co kritizuje Mazdu za motor 2.0 SKY-G po FL (CX5 najdes na autickar-cz).
Tym testom som chcel skor poukazat na, ze atmo sa zlepsuje s km a male turbo presne naopak. Nieco za nieco. Pri 100 tkm evidujem stratu vykonu u turba 10-20%. A to este verim, ze redakcnemu autu zo spravnej krajiny sa nadrza.
Nejake porovnavanie na volnobezke hadam nemyslis vazne. Ze na atmo radis je bezna vec, zato mas mensie noznice spotreby, ked lietas na krv. TDI by som sem netahal, s podobnym vykonom nebude lepsie okrem nezmyslu zvaneho – porovnanie na najvyssi stupen.
[23]
24. 10. 2017 v 8:48miromen
CommonUser
To tvoje obhajovani atmosfer a kydani nesmyslu na turbomotory je nekonečny a hloupy boj.
Už jsem viděl par vysledku, kdy atmo měla po 100tkm horši parametry jak na začatku a třeba fordi 1.0EB a to je, řekl bych dostatečně male turbo prditko, měl naopak po 100tkm lepši parametry než na začatku. Ale jak piše EMEL, rozdily jsou většinou poměrně male a určitě bych z toho nedělal nějake zavěry. A třeba zrovna koncernovy 3,6l V6, ktery se daval i do dvojkoveho superba je znamy tim, že s najezdem ubyva koniku vic než dost a to jde o atmosferu.
[24]
24. 10. 2017 v 8:49iudex
(22) Po 100t km strata 20% výkonu? To je na reklamáciu (ak si ešte v záruke), to rozhodne nie je normálne. Ja na jednom turbobenzíne mám aktuálne cca. 120t a výkon bez zmeny. Naopak pri predošlej atmosfére som žiadne oživenie nepocítil, ani po 1500, 5000 či 10000 km, nič.
[25]
24. 10. 2017 v 9:25webpaja
(24) Po dlouhé době jsem bral atmo. Firemní městská C3 1,2 Pure Tech a tam to oživení je znát. Od prvotních nepoužitelných a nebezpečných nevýkonů na dostatečný pro pohyb ve městě. Takže jsem progres pozoroval 🙂
[26]
24. 10. 2017 v 9:26webpaja
(24) a u kompresoru bylo postupné oživení do cca 5000km nájezdu taky znát 😉
[27]
24. 10. 2017 v 9:33Emel
CommonUser: nevím co přesně myslíš „porovnáváním na volnoběžce“. Mně úplně nevadí držet tam o pár set otáček víc, ten motor je fajnově odhlučněný a řazení je radost, netrvám na tom, že se to musí sebrat z 1500 otáček na šestku. Nemám podobné stížnosti na reakce na plyn, jako autickar, mně se ten motor v zásadě líbí… jen bych si prostě představoval třeba nějakých +20-30% výkonu v celém spektru otáček. Zbytek auta by to podle mě s přehledem pobral.
Mimochodem, ta příhoda s rozjezdem z obce na autíčkáři přesně ilustruje to, co jsem myslel tím TDI – když už se prořadíš třeba na trojku, tak pak to dejme tomu jede, ale běda jak se někde zapomeneš a třeba zkusíš předjíždět na pětku. Jasně že bych s tím motorem dokázal žít, ale byl by to kompromis. Kompromis, za který má Mazda co nabídnout…
[28]
24. 10. 2017 v 9:54CommonUser
Iudex. To boli testy na 50 a 100tkm. Uz to stiahli z netu – jedine, ze si zaplatis za clanok. Tlacenu formu mozno niekde este mam, ale fakt nemam cas ani chut to hladat. Najvacsi pokles si pamatam u 2.0 EB 240 PS a 1,6 THP 150 PS, potom bol 1,4 TSI. Samozrejme je to to test v DE a zahuly typu – maximalka skoro kazdy den – to urcite dostalo. Obhajovat kazdu atmo nechcem, je to rozdielne.
Ako pise webpaja, ja to tiez mozem osobne potvrdit.
A paradoxne Focus 1.0 EB 125 PS mi zobral skoro o 2 litre viac ako 1,8 atmo v tazsom vacsom aute na uplne tej istej trase a velmi blizkej priemereke cez 140 km/h a podobnej premavke. Na tom Focuse mi ale kurevsky vadi ta utlmena 1ka (okrem ineho).
Emel: Ja chapem, co myslis – proste pre nas by bol ideal 6ka s 2,5 manual …
Na DE dialnici aj mne chybaju kone, ktore su schopne drzat vysoke tempo v zatazi aj 400 km (bez nejakeho debilneho nudzaku, nuteneho chladenia atd.).
Na druhej strane pisem aj ludoch co nadavaju na FL u Mazdy s tymto motorom 2.0 SKY-G. K tomu sa neviem vyjadrit. Poznam len pred FL.
Mal som aj Optimu GT a nejak si neviem predstavit dat za tento motor take peniaze. Prijemne auto, ale ten umely vrkot ma dialnici vytacal a aj prevodovka si radila nejak divoko (porovnavam ale s E class). Inak v celku prijemne auto.
[29]
24. 10. 2017 v 10:05Emel
Common: možná si tu 2,5 zkusím projet… jen abych věděl, jak se věci mají.
Nedokážu posoudit dostatečnost 2.0G na německé dálnici, ale obecně můžu říct, že na dálnici mi obvykle výkon tolik nechybí… ten motor by neměl mít problém udržovat rychlost 180+ a jestli mu trvá o chvíli déle se na ni dostat třeba po zařazení náklaďáku, to mě zas tolik netrápí.
Optima GT je nacpaná výbavou… ale za těch 970 nebo kolik je to asi neprodejné, za stejné peníze je i Superb a to je pro mě jasná volba. Nejel jsem, tak nevím co myslíš vrkotem.
[30]
24. 10. 2017 v 10:19Dany
Emel: jasné že to treba skúsiť. Ja som si nevšimol nejaké výrazné rozdiely medzi 17 – 18, ale 18 som jazdil iba na jednej predvádzačke a krátko. Nepáčil sa mi smerový design, tak som zobral základ na zimu a na leto možno toto http://www.borbet.de/en/BORBET-Y-and-Renault-Megane-GT-a-rendezvous-in-form/c-NEWS/a-P001051 . Podvozok je pevnejší, viac kopíruje terén a nemá rád ostré priečne nerovnosti.
[31]
24. 10. 2017 v 10:20CommonUser
Umely vrkot = generator zvuku motora do repro. Nevedel som to vypnut a v sportovom mode to bolo doslova otravne. KIA tvrdi, ze to nejde vypnut.
http://youtu.be/E12UTxM_-aU?t=298
[32]
24. 10. 2017 v 11:30Emel
Škodovka / VW to taky tvrdí, ale když máš software a kabel, tak se to dá buď vypnout, nebo ztlumit.
Komentáře nejsou povoleny.