-
Nové začátky (Insignia 2.0T 4×4)
Tak jsem se konečně dostal k projetí dvoulitrové Insi na trase čítající víc než pár kilometrů. Protože to auto zaujalo víc lidí tady, napíšu telegraficky pár dojmů.
Potvrdil jsem si, že auto je dost komfortní i na 20″, na 18″ čekám peřinku. Režim Tour je i na těch 20″ občas trošku uhoupaný, na 18″ to asi bude parník plovoucí rušnou ulicí. Zatím je můj skromný tip, že nejlepší bude normální režim na 18″. Obecně je podvozek super, jistý a pohodlný bez pazvuků (to už se spíš občas něco ozve z palubky).
Dynamika je o něco lepší než se mi zdálo minule, je potřeba objevit kick-down schovaný za prošlápnutím plynového pedálu. Pak člověku ani moc nechybí pádla pod volantem (které lze objednat pouze s OPC volantem, který lze objednat pro úroveň Dynamic pouze v rámci OPC interiérové sady, která obsahuje černý strop, který se mi nelíbí, nebo se dá objednat samostatně v Innovation, ale to zase dostanete jako bonus chromované kliky dveří, které by se možná schovaly na modrostříbrné, ale na červeném autě by byly jako pěst na kule). Ale zpět k tématu, dynamika – na zadek vás neposadí, ale Octavii RS by Insi stačit mohla (ujet ne). Zvuk je prý dobarvovaný subwooferem, ale kdybych to nevěděl, tak bych si toho nevšiml – je to fake, ale budiž.
Samostatný odstavec zaslouží spotřeba. První dynamičtější část včetně rychlejší dálnice jsem absolvoval za 17l/100 (a není to rozhodně maximum možného), druhou uvolněnou někde kolem 10l. Zdá se, že při jízdě okolo dálničního limitu (cca. 140 tacho) by se mělo dát udržet 9-10l, asi i zásluhou osmikvaltu, kterému na těch 140 stačí cca. 2300 otáček (nevím přesně, ale je to pod 2500 – dle internetu by to mělo být při 140km/h 2330). V každém případě – je potřeba se smířit s tím, že v celkovém mixu při svižné jízdě to bude spíš těch 12 než těch 10. Já vím – automat, 4×4, střední třída… i tak je to ale dost.
Brzdy Brembo jsou nekompromisní, nejsou to úplné jedovky, ale dávají jasně najevo, že s nimi není radno žertovat.
Schránka na brýle tam je, asi jsem se prostě spletl. Loketní opěra se neposouvá ani nezvedá. Rozsah nastavení sedačky je perfektní.
Navigace má takovou divnou grafiku, relativně velké ikony a ve výsledku dojem, že se toho na obrazovku moc nevejde. Když jsem chtěl oddálit mapu a najít alternativní mimodálniční trasu, tak to byl docela problém. Kliknout do mapy, zjeví se lišta, která zabere třetinu obrazovky… a na ní klávesa mínus. Kolečko pod navi vypadá slibně, ale s velikostí mapy nic nedělá. Naštěstí fungují dvouhmaty (prsty k sobě – prsty od sebe)… obecně se mi navi moc nelíbí, ale třeba si člověk zvykne.
Na salonu tentokrát stála modrá Darkmoon (fakt skoro černá) a stříbrnomodrá Magnetic (ta tomu celkem sedne).
Suma sumárum – hezké a technicky solidní auto, ze kterého nadstandardní slevy dělají volbu z rozumu. Je potřeba se smířit s trvale dvoucifernou spotřebou a případně zvážit další provozní náklady. Odpověď na základní otázku – Ano nebo Ne – no, ještě vás budu chvíli napínat… sám za sebe jsem si vzpomněl na Nohavicu a jeho „tu jde kurňa o koruny a já stejně jak na začátku jsem v řiti“ 🙂
PS: od tohoto týdne se objednává nový modelový rok. Přijde varianta GSi, která ale bude technicky stejná, v Německu je cca. o 4t€ dražší než Dynamic… a ne, ani GSi nemá LED v základu. Hlavní rozdíl bude asi jiný nárazník + křidélko. Jinak se toho moc nemění, vypadávají dvě velké sady s výbavou, místo základní modré je jiná základní modrá apod.
46 Responses to Nové začátky (Insignia 2.0T 4×4)
[1]
7. 12. 2017 v 5:49webpaja
Takže jasná dikce na komfort, příjemný cesťák. Tak a teď jsem zvědav co s tebou udělá Cupra 😉
[2]
7. 12. 2017 v 8:25MariAchi
Cele mi to vyzniva do stylu: „Neni to spatne, ale…“
A ty mi nepripadas jako clovek, ktery by si vzal neco s „ale“ 🙂
[3]
7. 12. 2017 v 8:27iudex
Celkom prekvapivé, ale fajn, že ani na tých 20kach nie je Insi tvrdá doska. Ako píšeš, na 18kach je to absolútna pohoda, príjemne komfortné auto blížiace sa komfortnému etalónu triedy Mondeu.
Len ten motor… Ako som písal, základná 1,5ka je slabučká, tá silnejšia by mala byť takou dostačujúcou voľbou rozumu, ale zrejme nič viac. Dvojliter, ako aj sám uvádzaš, nie je žiadny hotheč, takže výkonovo nejde o overkill, to je až spotreba. Presne ako píšeš, človek berie, že na skoro päťmetrové auto s 260k, automatom a 4×4 je to v zásade OK, ale celkovo je 12 litrov dosť. Stále hovorím, že Insi by potrebovala taký medzistupeň medzi 1,5kou (s prijateľnou spotrebou, avšak iba priemernou dynamikou) a vrcholným dvojlitrom (výkonným, ale smädným), nejakú 1,6 až 1,8 s výkonom 180 až 220k.
Inak tie nové výbavy či farby ešte nie sú v konfigurátore ani u nás, ani v ČR.
[4]
7. 12. 2017 v 8:35iudex
(2) Tak nejaké ale má každý z konkurentov, ono rodinná stredná je väčšinou voľbou rozumu, takže tam vidíš aj tie chyby, ktoré pri nejakej srdcovke typu M3 prepáčiš. Alebo tebe napadá nejaký konkurent, ku ktorému nemáš žiadne výhrady? Ak zoberiem triednych favoritov, Passat, Arteon, Superb, Insi, Mondeo, 6, ku každému mám pár „ale“, ide o to, aby to nebolo nič zásadné. A z Emelovho textu vyplýva, že Insi nemá nejak zásadné nedostatky, ktoré by mali charakter deal-breakeru, len tam asi chýba to nadšenie a ten pocit, že top motorizácia je najlepšia voľba.
[5]
7. 12. 2017 v 8:39Emel
webpaja: je to dilema. Cupra by měla stát tak o 50-80 míň, pak by byl můj smysl pro spravedlnost upokojen a vzal bych Cupru.
[6]
7. 12. 2017 v 8:41Emel
mariachi: ne, to tak úplně není. Já nějaké „ale“ vidím na každém autě, nic není dokonalé a je to věc priorit.
Ale máš pravdu… mix, který jsem našel u RS za těch cca. 650 odpovídal mým prioritám lépe, než hvězdný koráb Insignia.
[7]
7. 12. 2017 v 9:08Emel
Iudex: já třeba nemám žádnou zásadní výhradu k Superbu 1.8TSI MT. Až na to, že není ve finále o moc levnější, než ta Insi s dvoulitrem, automatem a čtyřkolkou.
[8]
7. 12. 2017 v 9:58iudex
(7) Áno, Sup 1,8TSI je motoricky najbližšie mojej predstave o optimálnej motorizácii pre túto triedu (hoci teda nemusel byť priškrtený krútiak pri manuále, ktorý by som chcel). Tam mám skôr určité výhrady k samotnému autu, jedna je ten interiér, kde je vidieť určité šetrenie a druhá je to, že (ako každá Škoda) je na každom rohu, je skrátka okukaný a všedný (Insignia je oproti nemu úplný exot).
[9]
7. 12. 2017 v 10:12Emel
iudex: no ale Superb má s manuálem plnotučnou 1.8TSI 320Nm/1450-3900… tam to není jako v kompaktech.
Superbů je sice dost, ale není to zase taková hrůza… a to auto se mi líbí.
[10]
8. 12. 2017 v 18:36_Karel_
Ne, že bych myslel, že čekáš zrovna na mou radu – ale mám nějak pocit, že to není zrovna tvoje srdcová volba – ty a automat? Nijak zvlášť zajímavý dvoulitr, co žere jak turbo třílitr? Jen kvůli super ceně?
Ať už tak nebo tak, jsem zvědavej, co vybereš.
[11]
8. 12. 2017 v 18:59Shr3k
Já mám už objednáno, Country Tourer 2.0 Exclusive, Glory Red, černá kůže, panorama a všichni asistenti, takže jen pár postřehů.
1) Převodovka má stejné převody jako diesel i biturbo, včetně stálého převodu. GSi má podle Volkery Strycka upravenou TCM, takže doufám, že EDS Motorsport budou později umět přehrát, když už zvládli pěkně vyladit B20NFT motor.
2) 260 k je k dispozici až na šestku, jinak je krouťák omezený a výkon na prvních pět rychlostí je asi 240 k. Je to divné, ale asi úlitba CO2, protože převodovka je dimenzována na 480 Nm.
3) Já osobně se těším, až se povozím v posledním dvoulitru od Opelu (resp. Saabu) a taky pravděpodobně i v posledním Opelu (od srpna příštího roku B20NFT konec, včetně GSi) a spotřeba mi žíly netrhá. Podle Spritmonitoru s tím Němci umí jezdit za 8.5.
[12]
8. 12. 2017 v 19:21Emel
Karel: hele proč ne, nechávám si přes víkend projít hlavou a příští týden bych to asi rozseknul, dávám Insi 80% šanci.
Já nejsem zásadně proti automatu. Obzvlášť když manuál u Insignie není nic zvláštního, trošku mě irituje ta lišta na řadičce, která má ostrou hranku a škrábe do ruky. Mrzelo by mě nevzít šestku nebo Civica s manuálem, to jo, protože tam je manuál lahoda. Ale ten u Insi mi asi chybět nebude.
Nijak zajímavý dvoulitr, no dejme tomu, optikou top dvoulitrů jasně. Jenže on na druhou stranu zase stojí jak 1.8 FWD. A vyzkoušet čtyřkolku, nějak pořádně, ne jen při půjčení auta… to mě taky zajímá. A ta super cena částečně kompenzuje i tu spotřebu, která je vlastně jediná zásadní výtka k Insi.
Máš pravdu – kdybych nevyměkl, tak objednám Cupru 🙂
[13]
8. 12. 2017 v 20:03_Karel_
Stinger je mimo jen kvůli ceně?
[14]
8. 12. 2017 v 22:01Emel
Karel: víceméně. Ale „ohúrený“ jsem taky nebyl. Ten design není zase taková pecka, je v tom relativně málo místa, přitom je to auto jako kráva. Jasně, jeho šance by byla zapůsobit jízdou a k té jsem se zatím nedostal.
Teď jsem si ale dával své známé silničky v okolí s půjčenou Insi 2.0CDTi 125kW a musím fakt vyseknout pochvalu… to auto se vodí moc hezky, podvozkově je výborné, i řízení je fajn. Začínám se na to těšit 🙂
[15]
8. 12. 2017 v 22:04Emel
Shrek: k té 2)… hm, to by lecos vysvětlovalo. Těch 240k už bych tomu asi věřil. Za 8,5 nevím, chvíli jsem tam sice hodnoty pod 9 měl, ale v jakémkoli mixu si to neumím představit.
A BTW… mám půjčenou tu Darkmoon… a zblízka je to zajímavá barva, jsou v tom takové jasné třpytky…
[16]
8. 12. 2017 v 22:24_Karel_
Jednu chvíli jsem o té 2,0CDTi 125kw taky uvažoval. Ale pokaždé jsem se v konfigurátoru dostal nad milion (i po slevě 90t) a nakonec jsem si to nějak rozmyslel. Možná jsem udělal chybu, že jsem se nešel ani svézt.
[17]
8. 12. 2017 v 23:46Emel
Karel: to teda nevím co děláš, já jsem těsně nad milion ceník s tím benzínovým dvoulitrem… a po slevě pod 800.
[18]
9. 12. 2017 v 8:19_Karel_
Automat,sedadla AGR, 20″, podvozek ,OPC ext., navi, světla, zimni sada, tažné, šíbr, zadní kamera, obyč červená metla, zatmavený skla.
Chápu, že něco z toho nepotřebuješ (tažné, šíbr?) , ale není to žádná divočina a ceníkovka 1,1m.
[19]
9. 12. 2017 v 10:19woody-alien
Emel: Dík za dojmy….že by mi to ale nějak zvlášť pomohlo, to bohužel říct nemůžu. 😉 12 litrů v kombinaci (a tak nějak tuším, že náš jízdní styl bude dost podobný) mi zrovna moc nevoní. I když jde spíš o princip. Každopádně to vyzkouším. Jinak se mi totiž Insi dost zamlouvá.
Veselá historka z natáčení jen pro pobavení: Pobýval jsem teď dva dny v hotelu Andel´s na Smíchově a když jsem odjížděl, odbočovací pruh ke Strahovskýmu tunelu byl narvanej. První na semaforu stáli policajti. Najednou přifrčel frajer v Panameře, nejdřív se přilepil těsně vedle mě a zřejmě se mi tam chtěl nacpat. Říkám si v pohodě, pustím ho, s tím nemám problém….jenže hošan váhal jen tak dvě vteřinky a v klidu si popojel přímo vedle těch polišů do rovnýho pruhu. Když padla zelená, bez uzardění to vzal přímo vedle nich taky doleva na Radlickou, kde jim ještě málem polechtal zadní nárazník a už jsme zase stáli. Tak si říkám – asi se bude vystupovat….a ono nic. Zřejmě mají na Smíchově větší nadhled. Zase je fakt, že oproti mým 42 km/h na třicítce v Libocký (fakt pěkná fotka) je tohle úplná prkotina. 😀
[20]
9. 12. 2017 v 11:22speedfred
tá spotreba mi príde fakt celkom dosť,môj názor je ale ten že sa tým musí dať normálne jazdiť za 9-9,5L.
Neviem aký máš ročný nájazd ,ale ja mám za rok s 235i cca 54tis km a zatial sa to dá utiahnúť 🙂 , a hlavne pri tom motore (myslím Insi) bude asi tiež radosť jazdiť a stojí to aj za „troška“ vyššiu spotrebu.
Ináč ja zväčša jazdím na režime Sport aby to malo tú správnu reakciu na plyn.
[21]
9. 12. 2017 v 11:26speedfred
ešte otázka : prečo Cupru nie ? Cena,či aký tam máš problém?
[22]
9. 12. 2017 v 17:55Emel
speedfred: Cupra je velmi přijatelná. Oproti Insignii je hlavně méně pohodlná. Je rychlejší a má hezčí barvy. Ale zadání je rodinný kočár a to ta Insi plní lépe.
[23]
9. 12. 2017 v 18:08Emel
woody: Taky mi to nevoní. Oproti RS je to třeba další Kč/km. Což zase při mém nájezdu není až takové drama, ale jak říkáš, člověku je to líto. Ty dálnice asi do desítky půjdou, což je pro delší cesty fajn… pokud se člověk hodí do klidu.
[24]
11. 12. 2017 v 8:54Dinar
Kurňa, chlapi, to už je několikátý test/blog o insignii ze kterého cítím rozpaky. „Takový, jako dobrý no, v něčem fakt jako, na druhou stranu zas ale…“ :))
Emel to ale umí napsat stylisticky hezky. 😉
[25]
11. 12. 2017 v 9:13iudex
(24) Je to tak. Nik z nás, čo to písali blogy o Insignii, nebol z nej úplne na vetvi, teda že aké je to super auto, to musím hneď mať.
Ale celé to ber v kontexte ceny a triedy, najmä toho, že cenovo toto auto strednú podlieza a stojí skoro toľko, čo o triedu menšie autá. Teda inak povedané: máš auto veľkosti 5er (nielen vonku, ale aj vovnútri) za cenu lepšie vybaveného Golfu. A to už trochu mení perspektívu toho, že v danej triede sú niektorí konkurenti v niektorých parametroch lepší. A ono najväčšia Emelova výhrada je k tým dynamickým parametrom, teda že Insi z dvojlitrom je pomalšia, ako trebárs Sup s dvojlitrom. Ale keď stojí menej, ako Sup s 1,8čkou, tak to človeka to teoretické porovnanie s dvojlitrom v Supe trápiť nemusí, lebo by si ho nekúpil a na tú 1,8čku zase stačí.
[26]
11. 12. 2017 v 9:16iudex
(21) Tipujem, že dôvodom bude komfort a kultivovanosť strednej triedy. V tomto parametri je Insi na míle vzdialená akejkoľvek nižšej strednej, notabene v triede nie zrovna excelujúcemu Leonu (pridaj k tomu kombi – aby Leon mohol konkurovať Insi, musí to byť kombík – s jeho prirodzene väčšou hlučnosťou a máš rozdiel nebe a dudy). Skrátka splašené kompaktné kombi vs. kultivovaná pohodlná stredná trieda.
[27]
11. 12. 2017 v 10:02Emel
Dinar: trošku je to tím, že se vždycky snažím vypíchnout spíš ta negativa. U dvoulitrové Insi jsou dvě hlavní – spotřeba a dynamika…
I přesto je to auto super, má čím zaujmout – sedačky, podvozek a komfort obecně jsou za 1, světla jsem neměl šanci vyzkoušet ale určitě budou taky super… děti jsou nadšené z WiFi na palubě… a vypadá fakt dobře.
Jo, ještě dvě drobné mušky jsem zapomněl – páčka blinkrů je jak z Dacie, tvrdý plast a nemá tak precizní pohyb jako třeba… no jako třeba ve Škodovce nebo VW. A kufrem u liftu je potřeba dost prásknout, jinak se správně nezavře, ale to může být chyba kusu. Elektrické víko Opel neumí.
Prostě jsi to shrnul dobře, jsou tam ta ale. I když se někteří durdili, tak si stojím za tím, že být za stejné peníze Superb, koupím Superba. Jenže není.
[28]
11. 12. 2017 v 10:49Dinar
(27) Počkej, Tys už insi koupil?
[29]
11. 12. 2017 v 10:54Dinar
(25) Chápu, za ty peníze atd., spíš jsem to myslel tak, že jste čekali líp vypadajícího passata a ono to tak úplně není.
Jinak, ta srovnání s vyšší střední, já to chápu, rozměrově jsou ta auta podobná, ale klasickou koncepci jen rozměry nikdy nenahradí, a čím větší, kastlě tím víc z toho ta předokolka trčí. Insi jsem nejel, ale mazda6, superb, jízdně schopná a naprosto dostačující auta, ale pak sedneš do 5er, éčka a je tam ta finesa, která prostě plyne z klasické koncepce, vyvážení, reakce, na druhé straně plavnost. 😉
[30]
11. 12. 2017 v 12:03Emel
Dinar: ještě ne, ale chystám se k tomu.
K Passatu mám své výhrady taky. Jak jsem byl minule spokojený s 1.8TSI MT, tak podvozek a akustický komfort je u Insi jasně lepší.
Formálně vzato není Insi předokolka, ale 4×4, údajně se stejným systémem jako Focus RS… k nějakým driftům jsem se ale zatím nedostal 🙂
[31]
11. 12. 2017 v 12:41woody-alien
[30] Proto já nikdy nezrujnuju žádnou Fortunu. 😉 Na začátku tvého výběru bych na Insi nevsadil ani korunu. Dlouhá, pro 2+2 možná až zbytečně velká kráva, agilita ve srovnání s kompaktem typu O-RS bude pokulhávat, do nafty nepůjde, 1.5 benzín spíš dostatečný než dobrý, dvoulitr zase s automatem a do peněz lezoucím AWD, jizvu jak Harry Potter na čele taky nemáš 😀 ….no prostě neviděl jsem nic, proč zrovna ty bys ji měl chtít. No a vidíš, nakonec to tak možná dopadne. A i já jsem nalomenej – popsals v 10:02 dobře ty klady Insi, který člověka donutěj přemýšlet, jestli je to bouchání a hluk kompaktů vážně to, co opravdu chce.
[32]
11. 12. 2017 v 12:55Emel
woody: jojo… na prvním místě stojí asi price/value. A taky tvůj motiv zkusit něco trošku jinýho.
Leží mi v hlavě ta Cupra, ale zároveň vím, že ten posun k okruhovému ježdění není to, co by mě reálně lákalo. A jestli byl prostor v ORS bez připomínek, tak v Cupře už je to lehce kompromisní. Škodovka ale RSko zdražila a přilepila na něj novej ksicht, kterej ani manželka neschválila.
PS: 1.5 benzín je školním hodnocením dobrý, uměl bych si to s ním představit. Ale je tam ještě jeden motiv, kvůli kterému jsem ho vyřadil z uvažování… manažerský sedan s 1.5 benzínem, to už fakt není petrolheadské auto ani omylem, s tím dvoulitrem si na to ještě můžu hrát 🙂
[33]
11. 12. 2017 v 13:09iudex
(31) Aby nás tu s tou Insigniou nakoniec nebolo veľa. 😉 Včera sme boli lyžovať a cestou dolu po rozbitej ceste mi začalo niečo spod podvozka škrípať a následne buchotať, ale fakt hlasno. Mierna panika, ale nič som vizuálne neodhalil, tak zrejme len nejaký cudzí predmet, ktorý potom vypadol a všetko bolo OK. Ale v duchu už som kupoval Insigniu. 🙂
(32) Ono môžeme tú Insi kritizovať vo vzťahu k priamej konkurencii (teda vlastne len koncern s 2,0TSI), ale objektívne vzaté tá kritika sa obmedzuje len na tú spotrebu a dynamiku v priamom porovnaní. Reálne to stále je dvojliter turbo so sofistikovaným pohonom 4×4 v priestrannom, komfortnom a kutlivovanom aute, top verzia daného modelu, takže žiadna z núdze cnosť, ako by bola tá 1,5ka. Ako mám Leon rád a v kombíku to považujem za jedno z najkrajších kompaktných kombi, stále to neprekročí tieň kompaktného kombi. A Cupru ako rodinné auto človek fakt nepotrebuje.
[34]
11. 12. 2017 v 13:16Dany
Na margo tej spotreby. Naše firemné XC60 s T5, tj. benzín, dvojliter, 4×4, 8 aisin, 187kW majú dlhodobú priemernú za cca 10t km zhodne po 10l. Prevádzková hm. 1926 kg. Prevažuje zasekané mesto a svižnejšie dialnice. Podľa popisu štýlu mi to sedí k tým 12tim u Insi.
[35]
11. 12. 2017 v 13:30Emel
Dany: je trošku smutné, pokud auto v dispozici nízkého liftbacku s Cx=0,26 žere víc, než SUV s odpovídajícím pohonným řetězcem.
[36]
11. 12. 2017 v 13:32Emel
iudex: tak hej, ono ani lift střední třídy s top motorem člověk tak úplně nepotřebuje, úplně by stačil nějaký Megane Grandtour s 1.2TCe… jde o to, v jakém ohledu si člověk za peníze navíc dopřeje něco navíc.
[37]
11. 12. 2017 v 14:01Dany
Emel: to ano. Zvlášť keď oplácka 1,6 s 200 koňmi dokázala byť úspornejšia ako obdobná konkurencia. Neviete niekto, ako je na tom so spotrebou tá nová generácia 1,5? Keď už neťahá či aspoň nežerie?
[38]
11. 12. 2017 v 16:11speedfred
Emel : prípadné je ešte jedno riešenie. RS si nehať a kupiť niečo pre radosť. 🙂
mňa pre zmenu tento rok chytilo občasné okruhové zvezenie.
[39]
11. 12. 2017 v 16:52Emel
speedfred: to by bylo dobré řešení, až na to, že Mattoni (ehm, RS) už není 🙂
[40]
12. 12. 2017 v 12:59woody-alien
[37] Dany: Při svojí jízdě jsem to neměřil. Mrknul jsem na spritmonitor a do testů a vychází mi z toho, že s tou silnější verzí 1.5 s manuálem můžeš jezdit v kombinaci kolem osmi litrů. Automat tam přihodí tak litr. Záleží samozřejmě na stylu i poměru město/okresky/dálnice. Taky tam byly případy přes 10 litrů s automatem, což už je v porovnání s tím dvoulitrem lehce absurdní. Btw. s Astrou 1.6T jsem jel taky přes 10, ale to nebyla úplně klasická „kombinační“jízda, řekl bych.;-)
[41]
12. 12. 2017 v 13:08woody-alien
[32] Emel: To jsem si vyřešil už před léty, kdy jsem sám sebe nazval ostudou petrolheadů. Čili ode mě nikdo nic nečeká a můžu jen překvapit. 😀
[42]
12. 12. 2017 v 15:18Emel
woody: ostuda petrolheadů je pořád petrolhead 😉
[43]
13. 12. 2017 v 8:06Dany
Woody: tá Astra to vie v kombinácii za o dosť úspornejšie. Vyzerá to, že Insi sa bude pozerať na priemer z opačnej strany. Ako píšes, klasická nekombinačná s tým vie pekne hnúť 😉 . Napr. s TypeR som to mal za 20
[44]
13. 12. 2017 v 8:35iudex
Keď už je reč o spotrebe, pozrel som novú Insigniu na Spritmonitore. Naozaj to vyzerá, že Insi nie je žiadny etalón úspornosti.
Najslabšia 1,5ka so 103 kW (všetko M/T) má priemer 7,66 l.
Silnejšia 121 kW verzia už 9,15 l a hoci všetci účastníci majú automat, i tak to je na 1,5ku veľa (s mojou 1,6kou 118 kW M/T mám priemer 7,24 l).
A dvojliter, ako už písal Emel, to robí za 11,18 l.
Pre porovnanie Superb (ktorý má veľkostne a typovo k Insi najbližšie) má s 1,4TSI 110 kW priemerku 6,91 l, s 1,8TSI 132 kW 8,34 l, s dvojlitrom (A/T) 162 kW 8,47 l a najsilnejší TSI (206 kW, A/T, 4WD) má priemer 10,59 l.
Ani v nafte to nie je inak. Insi 2,0CDTI 125 kW má priemer 7,09 l, Superb 2,0TDI 110 kW: 6,13 l a 140 kW: 6,92 l.
Teda rozdiely nie sú dramatické, ale sú a Insignia stále patrí k tým menej úsporným autám.
[45]
13. 12. 2017 v 8:49woody-alien
[42] Nevím jestli jsem petrolhead, ale auta mám rád, to jo. Stejně jako většina (aspoň doufám) lidí tady. A počítám, že se stejně jako ty nerad nechávám svazovat sympatiemi k určité značce. To by se mi snadno mohlo stát, že začnu čirou ojebávku označovat za „sofistikované řešení poplatné době a trhu“ 😀
http://youtu.be/zRwF4hB0b4g
[46]
13. 12. 2017 v 8:56woody-alien
[43] Dany: Některá auta k tomu samozřejmě sváděj. S tajpárem zřejmě nebudeš jezdit stejně jako s kombíkovou Astrou, která je celá udělaná jako obyčejné auto. I těch 10+ u Astry nebyla žádná krev, byly tam odpočinkové úseky….ale jasně, klasická kombinace při běžném používání bude vypadat jinak.
Komentáře nejsou povoleny.