-
Octavia RS
V rámci testovaček jsem se dostal k svezení s Octavií RS Combi 2.0TDI. Nečekejte test, spíše jakési první jízdní dojmy. Tak jaká je?
Zdroj: auto.czAuto bylo v (myslím) základní bílé na 18″ kolech. Opravuju si původní názor a říkám, že to RSku v bílé vcelku sluší (a nenápadně zamačkávám nelícující ostřikovač xenonů). Spokojený jsem i na palubě, volant s červeným prošitím skvěle vypadá a stejně skvěle se drží (myslím opravdu skvěle). Dobře mi sedly i sedačky, místa vpředu i vzadu je jako v běžné střední třídě. Různé dekory a plasty neohmatávám ani neolizuju, na to není čas. Tradiční problém mám se středovou opěrkou, která buď pořádně nepodpírá, nebo podpírá a komplikuje práci s ruční brzdou.
Vyjíždíme… auto si na žádný sporťák nehraje, řízení je lehké (dumám, co by s tím provedla příplatková volba jízdních režimů) a spojka… spojka je divná, nahoře relativně tuhá, ale pak se noha propadne, na nějakou citlivou práci s ní to asi moc nebude. Manuální převodovka je velmi dobrá. Řekl bych výborná, ale zkrátka znám i lepší (modří už vědí)… stěžovat si ale rozhodně nebudete.
Moje základní obava o komfort se bohužel potvrzuje. Auto funguje slušně na rozbité okresce i kočičích hlavách, příčné nerovnosti na dálnici nechává ale pocítit docela dost, dálniční koráb pro ČR to zkrátka není. Dokážou tohle umravnit o palec menší kola? Pochybuju, snad vyzkouším.
Motor je příjemný a kultivovaný, ale do otáček se subjektivně nijak nehrne, žádné „cuore sportivo“ se nekoná. Pohled do technických údajů to potvrzuje – RS je na stovce o 0,4s rychlejší než 2.0TDI a o 0,3s rychleji než 1.4TSI… což si pro sebe překládám jako „zanedbatelně“ (znatelně vyšší je ovšem maximálka 230 vs. 216 vs. 212).
Protože větší část dálniční etapy proběhla v hustém provozu s rychlostí okolo 130km/h, končí příměstská projížďka spotřebou 6,3l. To je super, parkrát jsem přece jen na plyn šlápl. Přesto se nemohu ubránit úvaze o tom, jestli není lepší volbou benzínová 1.4TSI… v Golfu Variant 😉 .
17 Responses to Octavia RS
[1]
25. 10. 2013 v 4:42webpaja
No pěkný 🙂 Asi mě teď pár lidí chytí za slovo, protože jsem byl unešenej z novýho G Variant. Naživo to auto působí ale hůř než Octa. Golfiště je prapodivně přehranatělý v zadní části, vizualní vyrovnanost OIII je o řád lepší.
Škodovce by se šikly adaptivní tlumiče, to je prostě fakt.
[2]
25. 10. 2013 v 8:04Emel
Golf má pár es v rukávu… některé prvky výbavy jsou levnější (třeba parkpilot je za 16.900 vč. senzorů, což je stejná cena jako u Octavie pouze za senzory). Za 8.000 pro Highline jsou ergoactive sedačky, bixenony jsou za 22 (ovšem bez denních LED) a nemusíš dokupovat žádný light assist, díky kterému jsou xenony pro Octavii fakticky za 30 (i pro Elegance).
V té 1.4TSI to vychází cenově podobně nebo mírně lépe pro Golf, s další výhodou lepšího podvozku.
No uvidíme, teď by to chtělo někde splašit předváděčku ORS na 17″.
[3]
25. 10. 2013 v 8:31iudex
Emele, o RS TDI nemá ani zmysel uvažovať, to sa hrá na niečo, čo nie je. Ak chceš dízel, to Ti potom stačí štandardné 2,0 TDI a máš tam komfort zaručený so 16kami (možno dokonca sériovo aj 15″ 🙂
Osobne myslím, že RS na 17kach nenájdeš nikde, je to skôr naopak, že predvádzačky (kvôli vizuálnemu dojmu) pchajú na čo najväčšie disky; ja som šiel na štandardnom TDI a to malo 18ky (!). Utlmenie Golfu je ale citeľne lepšie, GTI na 18kach bolo aj so športovým podvozkom kultivovanejšie a pohodlnejšie, ako obyčajná Octa na rovnakých diskoch.
[4]
25. 10. 2013 v 8:53Emel
iudex: 2.0TDI Elegance Combi stojí 624.900. Přihoď bixenony a jsi na ceně RS, která má jako bonus silnější motor, lepší zadní nápravu, lepší volant, lepší sedačky… v tomhle pohledu RS smysl dává. Kdyby to bylo trošku pohodlnější, bral bych to prostě jako rodinný naftový kombík a neměl s tím žádný problém.
[5]
25. 10. 2013 v 12:45iudex
(4) OK, cenu som neporovnával. Z tohto pohľadu je naozaj RS výhodná. Len ako sme sa už bavili, šiel by som do benzínovej RS, s ohľadom na Tvoje auto (modří vědí) to stále bude super úsporné. 😉
[6]
25. 10. 2013 v 16:47rohYpnol
Moje odpověď je, že … JE. Víceprvek nechybí, celkové provedení je hodnotnější, tetaily dotaženější. Interiér mnohem vkusnější. Exteriér Golfu Variant se taktéž povedl, přitom to není žádný přerostlý cvalík jako Octavia III. O co je přitom Golf Variant kompaktnější, o to je … vnímanou prostorností téměř stejný – tedy špičkový.
[7]
25. 10. 2013 v 21:39Emel
rohYpnol: Interiér u RS rozhodně problém není. Na mě udělala Octavia dojem – sedačky i volant jsou super. Hlavní důvod je komfort – DCC na 16″ bude asi to pravé ořechové.
[8]
27. 10. 2013 v 12:17woody-alien
Emel: ORS bych (čistě můj názor) v naftě vůbec neuvažoval. Ta mi totiž v rámci tebou předhozených kandidátů nedává vůbec smysl. Pokud naftu, tak bych vybíral u oválu. Škoda, že nebylo více času (nebo spíš jsme se příliš brzy vrhli na ochutnávku). Mohl jsi přímo po sobě posoudit těžkej nafťák na 17″ a lehčí Ecoboost na 16″. Ale možná to už dobře znáš. Každopádně se shodnu s iudexem, že z té tvojí Svaté trojice bych si vybral ORS v benzínu. Má to ale háček….já O3 nemám vůbec projetou, takže bych ji taky musel zkusit. DCC jsem zkoušel v GTI7 na 18″ a řeknu ti, že už v Normalu je to auto perfektně použitelný pro běžný provoz. Comfort považuju skoro za zbytečnost. Golf Variant s 1.4TSI by mohla být dobrá volba, však zkoušej dál…když tě čas netlačí.
[9]
27. 10. 2013 v 13:54rohYpnol
[7] Na mě udělal interiér Octavie III taky dojem, jenže negativní. A pohodlné sedačky a příjemný volant na tom nedokáží mnoho změnit, interiér Golfu je mnohem hodnotnější a lépe tvarovaný… prostě neodrbaný 😉
[10]
27. 10. 2013 v 18:52Emel
Woody: pro mě byl primárním cílem testu komfort… a tam je to tak na hraně. To RS mě láká, spousta věcí se mi na ní líbí víc než u Mondea, které je (zejména v dané cenové hladině) přece jen už takové obyčejné, okoukané. Pokud to 17″ posunou jen trošku do komfortu, asi to překousnu… respektive, rodina to bude muset překousnout 😉 .
Nafta vs. benzín – ještě pořád se kloním k benzínu, pokud se s ním v kombinaci vejdu do 8, je to přijatelné… byť teda 50 litrů nádrž při dálniční spotřebě 10/100 není žádný luxus, to znamená tankování každých 400km. Pokud zůstane v garáži Mazda, pak Oktávka v naftě dává smysl taky… prostě nebude potřeba další stíhačka, klidně by stačila ta 1.4TSI (kde mě mrzí torzka a proto úvaha o Golfu) nebo 2.0TDI v RS (to jsem ale skromný chlapec 😉 ).
Mondeo na 17″ zkouším zítra 🙂 . Zkusím rozhodit sítě, jestli někde na salonu mají RS 2.0TSI s 17″… a možná pro změnu v liftu.
[11]
27. 10. 2013 v 19:13Emel
rohypnol: Sedačky a volant jsou základ… a zbytek mě od pohledu sedí víc, než piáno nebo stříbřenka v Golfu… je fakt, že na důkladnější průzkum nebyl čas.
Úplně se mi nelíbí páčky otevírání dveří, které tak trošku trčí do prostoru… ale zase je to pocitově poctivý kov.
[12]
28. 10. 2013 v 10:34iudex
(10) A čo ideš skúšať? Spomínaný dízel, alebo Ecoboost?
[13]
28. 10. 2013 v 16:23rohYpnol
[11] Základ to ano. Ale to mi stačí možná u Rapidu (viz RAPIDní zpelšení). Zrovna ty páčky budou na 95 % pokovený plast ;-). Octavia má celou palubovku rovnou jak fošna, Golf krásně natvarovanou a natočenou k řidiči, středový panel plynule přechází, u Octavie opět díra… To je základní rozpor v koncepci, ve prospěch Golfu 😉
[14]
28. 10. 2013 v 17:14Emel
Možná pokovený plast, to je nakonec jedno… rozhodně je to hodnotnější materiál než třeba u SEATu. Ale to jsou detaily. Přístrojovka se mi nejvíc líbí u Leona. Golf nic proti, ale toho dekoru je na můj vkus trošku hodně… hlavně v té stříbřence, u piána se to dá vydržet.
http://img.auto.cz/auto/base/2013-39/tevwgo02_52454cf4e66b3.jpg
Pokud ale vezmu podle fotky GTI, tak už je to zase takové přezdobené a třeba volant i sedačky se mi líbí o kus víc.
http://img.auto.cz/auto/base/2013-30/tevwgogti03_51ece2d1979fe.jpg
http://img.auto.cz/auto/base/2013-35/teskocrs03_521eeb0298cca.jpg
(a ještě víc v té červené, ta tomu přece jen dodá trošku šmrnc).
[15]
28. 10. 2013 v 17:14Emel
iudex: 2.0TDCi
[16]
8. 11. 2013 v 17:25white label
(2) Emele, přímo u nás byla černá předváděčka 03 RS TDI Combi dsg na 17″. Už je prodaná, ale jel jsem v ní. Rozdíl je sice poznat, ale není to nic zásadního. Podle mě ten rozdíl sice trochu potěší, ale nepřesvědčí.
[17]
8. 11. 2013 v 17:28white label
(16) A jinak v té černé a na 17″kách vypadala (na první pohled) spíš jako běžná verze 03.
Komentáře nejsou povoleny.