-
Octavia RS podruhé
Po svezení s bílou Octavií RS Combi TDI jsem se dostal i k jedné z mála předváděček s benzínovým motorem, konkrétně k modré (metalíza Race blue) Octavii RS TSI Combi DSG. Pokud bílá byla ok, pak modrá je parádní… osobně váhám mezi modrou a méně obvyklou zelenou, s bílou a červenou v závěsu.
V interiéru nahrazuje šedé prošívání červené, i toto je pozitivní změna – ta trocha koření interiéru RS svědčí. U řadící páky opět chybí tlačítko RS mode k volbě jízdního profilu, otestování zvukového generátoru i možnosti ovlivnit chování auta se opět odsouvá na příště.
Testovací trasa tentokrát minula dálnici, ale zato vedla přes kvalitní i méně kvalitní okresky a najelo se více než jen pár kilometrů. Potvrzuje se dojem z minula – RS funguje na rozbitých silnicích v rámci možností výborně. Auto je tuhé, plavba ve stylu C5 se nekoná, ale podvozek zkrátka dokáže držet kola na silnici a zbytečně nepřenáší rázy do karoserie. Mé výtky z minula k dálničnímu provozu ale asi zůstávají v platnosti.
Hlavně jsem byl zvědavý na motor, tedy 2.0TSI z Golfu GTI (162kW a 350Nm, díky kombinaci přímého a nepřímého vstřiku plní Euro 6). Benzín nezklamal a zvládá to, co nafta nedokázala – dává pocit, že to auto opravdu jede, reakce na plyn je mnohem působivější než u nafty. DSG funguje tradičně výborně (a opět tradičně kazí můj subjektivní dojem sportovní jízdy).
Jak asi všichni tuší, kamenem úrazu může být u TSI spotřeba. Na konci svítí na palubáku průměrná spotřeba 10 litrů. Málo nebo hodně? No, málo to tedy není, rychle projížděné úseky střídaly hrbolaté okresky s relativně klidnou jízdou okolo rychlostního limitu. Osobně tipuju, že by nafta totéž zvládla o tři litry úsporněji, čekal jsem o něco menší rozdíl… 3 litry jsou více než 1Kč / km. Dynamika nafty je přitom dostatečná, pro rodinnou jízdu více než to. Při opravdu rychlé jízdě s benzínem budete se směšnou 50litrovou nádrží více u benzínky než na dálnici. Jistě, nad 200 nafta moc nejede, ale jak často to vadí?
Sečteno a podtrženo – benzín je volba srdce, za kterou je nutné poměrně draze zaplatit. I při relativně skromném nájezdu dává racionální smysl diesel, porce 20.000km / rok znamená nějakých 100.000Kč na palivu za pět let, to není málo.
Tak sbohem… nebo na shledanou 🙂 .
23 Responses to Octavia RS podruhé
[1]
24. 11. 2013 v 21:21GTI
Určitě na shledanou. Ideál – nový foťák, nová kára. A pochvala za text i za snímky. Auto i snímky jsou ostré jako žiletka.
[2]
24. 11. 2013 v 21:50šmoula nešika
Musí se nechat, že s ranní námrazou vypadá modré RS suprově, stejně jako normální verze v Eleganci v bílé v noci…
To červené prošívání v kombinaci s klavírovým lakem taky sluší, od návštěvy autosalonu v Ženevě však stále nemohu zapomenout na ty dveřní výplně – minulá octa měla některé ročníky všechny tapecíry v měkkém plastu nahoře a látkou okolo madla již od Ambiente. A já sednu do zbrusu nové O3 za milión a co nevidím… tvrdé plasty všude (krom odkládaček) na všech výplních, povrchová úprava a montáž za 1, ale místo látky na tradičním místě jakýsi kus bakelitu… bylo mi z toho poněkud blivno. 🙁 Novináři nic neviděli, vadilo jim tu jen u „levného“ rapidu, takže co jsem přijel domů, hned jsem to musel vytroubit.
Hlavně že jsou všechny schránky a přihrádky čalouněné (i u výplní, na jednu stranu plus, na druhou paradox).
Ano, prkotina, ovšem prkotina, kvůli které nemohu na plnou hubu říct, že se octavia ve většině hmatatelných aspektů posunula o osm let dál.
[3]
25. 11. 2013 v 7:42MariAchi
Super je, že hned na těmi dvěma laufy je nápis „Louda“ 😀
Fotky parádní, auto taky, popis sice krátký, ale výstižný, zkrátka Emel opět na palec 🙂
[4]
25. 11. 2013 v 7:44Emel
GTI: díky, tomu se říká voko… počítám, že pohledem na fotku poznáš model foťáku i objektiv 😉 .
[5]
25. 11. 2013 v 7:50Emel
šmoula: no ano, šetřilo se. Také díky tomu koupíš vybavené RSko reálně za 600 s daní. Zejména akcentuju naftu… to je tak univerzální auto (hezké, prostorné, rychlé, úsporné), že na něj v dané cenové relaci neexistuje odpověď. Rodinný ideál, do jisté míry chybí komfort, ale dá se.
Byl jsem prohlédnout i Golf Variant, kde bych se asi spokojil s 1.4TSI… ale jak se mi Variant na fotkách líbí, tak v reálu to už taková sláva není, ani uvnitř. Hodně času jsem strávil s Mazdou, ale šestka je prostě dražší a proti 2.0TSI 162kW stojí za stejnou cenu 2.0i 107kW… a to neustojí a silnější benzín je nedostupný.
[6]
25. 11. 2013 v 7:52Emel
mariachi: jo, laufy… ono to jsou jen takové rámečky, které nejsou na výfuk napojené, normální koncovky jsou za tím.
Už jsem toho hodně napsal k naftě, takže tady spíš rozdíly benzínu a trocha filosofie k nákupnímu dilematu. Ale jestli tě něco zajímá, klidně se ptej…
A díky 🙂
[7]
25. 11. 2013 v 8:45webpaja
Jestli vybíráš kombíka v týhle relaci, tak OIIIRS vypadá výborně, jak jezdí víš sám nejlíp. Čas musel trochu vyhladit nakašírovaný fotky a já musím před škodovákama smeknout. To jak je OIIIC naživo působivá a o kolik překonává Golf Variant je až neskutečný. Golf vypadá v zadní části přehranatělej, nevyváženej, příliš užitkovej. Na škodovácký kombíky v nižší střední nikdo vizuálně nemá.
Až bude příležitost, sednu do RS taky, zatím jsem jel jen 1,4TSI v kombíku a příjemný…lepší než LB.
[8]
25. 11. 2013 v 8:53Emel
webpaja: diesel nebo benzín, toť otázka…
Nakašírovanej Golf je paráda, v té světlé modré a na velkých kolech… http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201303/2014-volkswagen-golf-vii–4_800x0w.jpg
Naživo ale dost výrazné zklamání, ani jsem to nešel projet.
[9]
25. 11. 2013 v 9:05GTI
[4]
Emele, k novému foťáku gratulace, objektiv je jasná pětatřicítka… 😉
[10]
25. 11. 2013 v 9:28Emel
GTI: se šmouhou v pravém horním rohu 😉
[11]
25. 11. 2013 v 9:32webpaja
(9) Pětatřicítka? Kluci, bavíte se o foťácích nebo o čem? 🙂
[12]
25. 11. 2013 v 9:32pogo26
To my odborníci poznáme na první pohled, Nikon D7100.
[13]
25. 11. 2013 v 9:34Emel
webpaja: je to pětatřicítka, ale funguje jako padesátka…
[14]
25. 11. 2013 v 9:57GTI
[13] U objektivů je to v pořádku 🙂
[15]
25. 11. 2013 v 15:08šmoula nešika
[14] GTI: 😀 jo, joj.
[16]
25. 11. 2013 v 15:23Emel
Zpět k autu. Zajímavá feature je Performance mode selection. Ladí se tím odezvy motoru, tuhost řízení a také zvuk. Nevíte někdo přesně co v tom lze a nelze nastavit? Tj. například ostré reakce motoru + tuhé řízení + vypnout ten zvukový bazmek?
[17]
25. 11. 2013 v 15:36iudex
Vidím, že sa rozhoduješ ešte dlhšie, ako ja. 😉
Ono RS benzín a dízel sú iné svety, dvojlitrové TSI je športový motor, TDI je len o niečo silnejší, ale ničím výnimočný, bežný dízel. A ako som už viackrát spomínal, predvádzačka GTI v silnejšej verzii Performance, čo som jazdil, mala dlhodobú spotrebu 8,9l, takže verím, že bežne rodinne s tým motorom zvládneš jazdiť za 7-8 l.
P.S. Keď sme pri zvukovom bazmegu, zďaleka najlepšie v triede to zvládol FocuST, kde motor znie ako plnohodnotný R5.
[18]
25. 11. 2013 v 15:38iudex
Ad objektív: ja som mal objednanú 35ku f1,8, ale v podobe zoomu od Sigmy (18-35/1,8). Žiaľ stále nie je pre môj bajonet dostupná verzia.
[19]
25. 11. 2013 v 16:04Emel
iudex: viselo to i na jiných věcech než na mě… ale RS je asi jasná volba už a benzín momentálně vede… na truc rozumu 🙂 , i v rodinném kombíku.
Sigma 18-35 vypadá hodně zajímavě… obecně mám problém s širším ohniskem, 24 f2.8D bylo zklamání a základní zoomy jako 18-200 a 16-85 zase začínají na f3.5 s průměrnou kvalitou. Uvažoval jsem o 17-55 f2.8D, ale zatím fotím většinu tou pevnou 35.
[20]
25. 11. 2013 v 21:31GTI
U objektivů – světelnost, světelnost, světelnost. Tyhle tři základní postuláty tvoří fotografickou uživatelskou spokojenost.
U auta zase – kombi, RS, benzín – jsou tři třídní základní postuláty, které majitele katapultují do bezkonkurenční třídní elity silnic. O tom není třeba diskutovat. To je fakt.
P.S. A co se týká foťáků, tak pozor na nový Nikon Df.
[21]
26. 11. 2013 v 8:50Emel
GTI: chápu že s tvým citem pro detail a při úctě k hodnotám tradičního (byť tedy v tomto případě japonského) inženýrství bereš DF jako umělecké dílo. Pro mě je to ale trošku samoúčelné retro (vezměme například omezený horní stavový displej) a v tomto případě dávám přednost klasice v podobě D610. Nebo, pro méně majetné, D7100.
Kombi nebo liftback je otázka spíše estetického vnímání, kufr u liftbacku je plně vyhovující. Někomu se kombíky líbí, někomu ne. Já u liftbacku vnímám jistou těžkopádnost zádě, takže preferuju kombík… ale s liftbackem bych uměl žít taky.
[22]
26. 11. 2013 v 16:59Dinar
Emel: moc pěkný rozbor. 🙂 Sice chápu, že 6 je o dost míň než 9, litrů, ale v tady jsme u čtyřválců, kde benzín stále ční nad naftou v každém ohledu. Takže se přimlouvám za 2,0 tsi, tuhle modrou a držím palec ať je brzo v garáži. 😉
[23]
26. 11. 2013 v 19:06Emel
Dinar: díky, dám vědět… třeba na příštím srazu 🙂 .
Komentáře nejsou povoleny.