-
Kodaň
Zprávy
Sport
Zábava a celebrity
Pro ženy a maminky
Auto-moto
Věda a technika
Ekonomika a byznys
Recepty
Cestování
Servis
Zdraví
Pro nejmenší
Video
Nákupy
Mimibazar
- © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
- Autorská práva k publikovaným materiálům
- Podmínky pro užívání služby informační společnosti
- Informace o zpracování osobních údajů
- Cookies
- Nastavení soukromí
- Vlastnická struktura
23 Responses to Kodaň
[1]
16. 4. 2014 v 8:12iudex
Fajn report, pestrá a zaujímavá zmes áut. Niektoré človek u nás stretáva denne, iné (Tesla S, Citroen DS) som live ešte nevidel. Ja pre zmenu idem zajtra do Ríma, uvidím ale, či bude priestor aj na fotenie áut.
[2]
16. 4. 2014 v 8:40Dinar
Pěkné, ale když se zamyslíš, tak vozový park v hlavním městě jedné z nejbohatších evropských zemí tedy nic extra. A mimo Kodaň je to ještě horší, hodně starých aut, hodně nižší střední. Divil jsem se do chvíle, než mi Dánové spočítali, kolik stojí u nich pořízení a provoz auta, jejich daně a poplatky to je naprostá magořina. 😉
[3]
16. 4. 2014 v 9:11Emel
Dinar: jasně, není tu žádný velký rozdíl oproti Praze… kde teď mimochodem nejméně jednou týdně potkávám na silnici Aventadora a na salonu stojí Veyron. Doslova všudypřítomný je v Kodani Up!… a jinak směska všeho možného.
[4]
16. 4. 2014 v 10:16iudex
(2) Presne ako hovoríš, človek by apriori čakal, že na západe sa budú mestá hemžiť luxsnými limuzínami a športiakmi ako je tomu v Monte Carle, realita je ale úplne iná, samé malé a pragmatické autá a paradoxne v našich metropolách je v centre viac luxusných a drahých áut, ako voé veľkých mestách na západe. To svojho času skonštatovala moja sestranica z Toronta, keď po dlhom čase navštívila Bratislavu: Veď tu je viac BMW a Mercedesov, než v celom Toronte! Alebo dnes, vykladajúc potomka pred škôlkou, som s kamarátom konštatoval, že vozový park pred škôlkou je naozaj zaujímavý: Range Rover, GL, 7er… samé „soccer moms“. 🙂
[5]
16. 4. 2014 v 13:42GTI
No a máš to, Kadaň, kdo by to řekl? To víš, královské město na úbočí Krušných hor. A snímky? To se to fotí s tak parádním foťákem 😉 Pochvala.
[6]
16. 4. 2014 v 13:45šmoula nešika
Díky ti, ty fotky jsou naprosto bombastické a jen dokládají, jaké daně (ppř. dotace) a životní styl zde vládnou.
[7]
16. 4. 2014 v 13:54RS
[4] Ani v tom Monte Carlu to není žádná hitparáda. Pokud se člověk vzdálí od Casina, kde se povětšinou vystavují cizinci než místní, tak to je běžné italsko-francouzské město plné běžných malých aut.
[8]
16. 4. 2014 v 17:23Emel
RS: v Monacu je koncentrace boháčů… tedy i místních boháčů… extrémně vysoká. Nedávno tu byla statistika registrací, můžeš si to najít.
[9]
16. 4. 2014 v 17:28Emel
Tohle je kouzlo blogu… původně za tím žádná myšlenka nebyla, jen pár fotek… a najednou tu máme socioekonomické téma 🙂 .
[10]
16. 4. 2014 v 20:42RS
[8] To nepopírám, jen pokračuji v tom co začal iudex. To, že je tam plno boháčů neznamená, že všichni jezdí v supersportech apod. Hemží se to tam Smarty, Mini Coopery, Pětistovkami, Twingy a jinými malými vozy.
[11]
16. 4. 2014 v 22:32XTad
V Monacu jsem nikdy nebyl, ale letmy pohled na street view a drtiva vetsina aut je stejna, jako ve zbytku italie a francie.
[12]
17. 4. 2014 v 8:46Emel
Hmm… no Bentley Continental se tam prodává lépe než Golf… v Top 10 je jediné neprémiové auto (F500)… a dejme tomu Mini a Smart… zato ale dvě Porsche.
http://www.auto.cz/jaka-auta-prodavaji-monaku-boduje-porsche-911-range-rover-79803
[13]
17. 4. 2014 v 9:33RS
Řebříček je myslím perfektní. Kromě Porsche běžná a povětšinou velikostně menší konfekce.
Praha také není jen Pařížská ulice 😉
Jinak k tématu. Pěkné fotky a hlavně chválím volbu aparátu. Ve vyšší střední třídě asi nejlepší volba 😉
Na sever se chystáme už mnoho let, především do Švédska, ale pak nějak vyhraje slunko a moře, a člověk zase zakotví ve středozemí 🙂
[14]
17. 4. 2014 v 12:40XTad
Jo, neberu ze se tam prodavaji hlavne luxusni auta, ale jedna vec je co se tam prodava a druha vec co tam jezdi. Vzhledem k tomu, ze je monako danovy raj, tak tam ta auta muzou nakupovat lide, kteri tam maji trvale bydliste, sidlo firmy, ale jezdi tam akorat na dovolenou. Dalsi vec je, ze spousta aut na ulicich nebudou mistni, ale turiste, co tam jezdi na cumendu, pripadne pinglove z restauraci a hotelu, kteri bentley asi taky nemaji.
P.S. Clanek paradni, fotky krasne. Na takovych „autosbernych“ snimcich me vzdycky fascinuje s jakou samozrejmosti tam stoji auta, ktera u nas snad ani nejsou (hlavne ten datsun).
[15]
17. 4. 2014 v 14:09Emel
Datsun není zase taková raritka, to u nás potkávám i zajímavější auta… asi někdy udělám report z Prahy. Minule jsem potkal jen tak na okresce 300SL Gullwing Roadster… normálně kdybych nejel s rodinou, točím to do protisměru a jedu za ním 🙂
[16]
17. 4. 2014 v 15:54CenturionCz
[4]
Ona to tak trochu je pravda a tak trochu ne. Třeba bohatší německá města (a dovolil bych si říci, že v mnoha ohledech jsou naše kultury velmi podobné) jsou výstavní skříní nejdražších modelů německé trojice a britské výroby. Když se postavíte na Potsdamer Platz nebo Kurfürstendamm v Berlíně, tak je to jedno sedmičkové BMW nebo osmičková Audi za druhým/druhou. Co se týče Skandinávie, tak tam jsou tak vysoké daně, že to snad ani nelze do srovnání započítat. Je ale pravda, že jižní státy na auta tolik nedají. To má však také svůj socioekonomický rozměr. Zatímco průměrný Ital si může dovolit jezdit tři roky Golfem, oddělat ho a pak ho prodat (do Česka), průměrný Čech na něj vydělává podstatně déle. Nákup auta je tedy v ČR velkou investicí, která často končí nákupem zánovního prémiového vozu (třeba 6-7 let zpátky – upřímně, při délce současných životních cyklů prémie to stejně nikdo nepozná), který však musí v rodině vydržet daleko déle. V některých oblastech západní Evropy je naopak nákup auta něco jako u nás (rozuměj u průměrných Nováků) nákup bot. Není nutná vysoká investice (pokud nechci něco lepšího), protože je stejně zase brzo vyhodím a koupím nové…
[17]
17. 4. 2014 v 19:39woody-alien
Martine, moc hezké. Co se týká raritek, ten report z Prahy určitě udělej….jsem zvědav, jestli překonáš můj asi nejzajímavější auto-zážitek z pražských ulic z poslední doby. Někdy tuším v říjnu loni jsem na Rozvadovské spojce potkal Isettu. To se moc nevidí.
[18]
17. 4. 2014 v 20:22CenturionCz
[15]
Jo, o procházce po Praze se zrcadlovkou jsem taky přemýšlel. Zrovna v pátek jsem viděl na Letný oranžovej 12C-Spider a den předtím byla u Náměstí kapitána Jaroše bílá faceliftovaná R8. V Kozí zase často vídám 599 Fiorano nebo bílou kalifornii a viděl jsem už i 458 Speciale.
Jak ale znám svoje štěstí, tak v den, kdy vyjdu s foťákem, uvidím akorát tak dieselový Audiny…
[19]
17. 4. 2014 v 20:40Ondris
V Mnichově je taky zajímavý vozový park, zbytku Německa se vymyká počtem veteránů – tolik starých BMW (E9, E21 atd.) a Medvědů už jsem dlouho neviděl, Alfy Giulie jsem potkal tři, Porsche všech typů a generací je zbytečné počítat, no celkově tam je obrovské množství prémiovek.
Ale za všeho nejvíc mě zaujal Wartburg 311 v naprosto dokonalém stavu. Škoda, že jen projížděl.
Fotky bohužel nemám, ale stejně jste tam všichni byli :))
[20]
21. 4. 2014 v 13:14iudex
Pár dojmov z Ríma: i keď je vždy veľkým zjednodušením povedať, aké autá sú typické pre nejaké mesto, v Ríme je podľa mňa typickým autom toto:
http://i.imgur.com/cH5x0Ql.jpg
http://i.imgur.com/Nd8crrx.jpg
A nielen Smarty, ale aj všetky ostatné miniautíčka (kolínske trojčatá, rôzne pidi Daihatsu či Aixamy), dokonca aj tie, ktoré som považoval za úplný predajný prepadák (Toyota iQ). A ak by som mal pomenovať ďalšie rímske charakteristické prvky dopravy, je to absencia veľkých SUV (stretnúť ML či Q7 v centre je vzácnosť) a pre mňa veľmi prekvapivá absencia superšportov: v hlavnom meste krajiny, ktorá vyrába najznámejšie superšporty na svete, by človek čakal desiatky Ferrari, Lamborghini či Maserati, ja som však nevidel jedno jediné (za celý čas som – paradoxne – videl iba dve 911ky). A zaujímavosť je aj to, že v rámci najbežnejšej triedy B je prekvapivo málo Fiatov Punto; mal som pocit, že je tam viac Volkswagenov Polo, než domácich Fiatov Punto.
[21]
21. 4. 2014 v 17:40Emel
A co F500 a Y? Ty letí třeba v Miláně.
[22]
21. 4. 2014 v 19:54iudex
(21) Jasne, F500 je pomerne hodne, vidieť sú aj Ypsilony, na druhej strane ani tých 500viek nie je nejak výazne viac, ako u nás, pričom človek by čakal drvivú prevahu domácich minivozov. Pritom takých Up-ov tam bolo nečakane veľa.
[23]
22. 4. 2014 v 13:38šmoula nešika
(22) Já jsem v okolí Říma na zájezdu viděl hodně Delt, kterých zde bylo (pokud si dobře pamatuji) více než třeba AR Giuliett. A pak taky hodně pola. Jó, smartíci taky. Ale ono je to asi proto, že Řím bude bohatší a proti autům se tam v centru dost brojí, tak proč si při těch všech poplatcích rovnou nekoupit nějakou dražší stylovku, že… Je teda pravda, že, a není to tak dlouho, co jsem tam byl, jsem po těch italských autech příliš nepokukoval… Nicméně dál od Říma, směr sud, stylovky řídnou a v Neapoli to byl samý Fiat Punto ´99 v základu. Itálie, víš co…
A ještě něco. V Římě jsem viděl za dva dny dvě (!) škodovky a jeden jejich autosalon, kde bych si auto opravdu nekoupil; zato směrem na jih se jich pár objevilo. Jak už jsem zmínil výše, ty rozdíly mezi jednotlivými částmi země tu stále jsou.
Komentáře nejsou povoleny.