-
Mahindra, to jméno si zapamatujte…
Indická automobilka Mahindra zveřejnila první údaje o zásadní novince své nabídky, která má nahradit stávající model Mahindra Hnusnatrus. Mluvčí automobilky, Rádží Prasád, se na tiskové konferenci při představení projektu vyjádřil takto: ,, Jedná se o skutečný průlom ve snaze motorizovat Indii! Náš vývoj se zaměřil na pokrytí co nejširšího spektra obyvatel, čímž se nám otvírá obrovský trh, který je nutné nasytit. ´´
Hned zpočátku bude vůz (interně označovaný jako pojekt Dilí), k dispozici se třemi pohonnými jednotkami a ve třech úrovních výbavy, pojďme se tedy podívat jaké lahůdky nám Mahindra přiveze.
Základní Mahindra Krišna bude standartně obsahovat skelet karoserie, čtyři ocelové ráfky náhodného průměru, dvě nápravy, řídící tyč s volantem a klakson. Jak je vidět, jedná se skutečně o základní výbavu, jelikož vůz v této specifikaci neobsahuje například ani rezervní kolo, což mluvčí Prasád vysvětlil takto. ,, Naší snahou bylo vytvořit pokud možno co nejdostupnější moderní dopravní prostředek, proto jsme u základního modelu snížili počet komfortních prvků na nutné minimum.´´ Nutno dodat, že toto vysvětlení se jeví značně logicky, obzvláště po zjištění, že pneumatiky nejsou pro verzi Krišna ani za příplatek, což je dostatečným argumentem pro to nevybavit vůz rezervním kolem.
Druhý stupeň výbavy, značený jako Mahindra Višna je oproti základnímu modelu vybaven o poznání lépe – do základu přibyly i dvě pneumatiky, čelní sklo a příprava pro montáž sedadla řidiče. Zajímavostí je jistě i řešení rezervního kola v této specifikaci – jedná se o neobutý ocelový ráfek, který v případě defektu jedné z pneumatik obujete místo ráfku s nepoškozenou pneumatikou.
Nejvyšší výbava Mahindra Šiva již obsahuje skla i na dveřích, 4 sedadla dle aktuální nabídky, palubní desku s ukazatelem aktuální indické populace, klakson vpředu i vzadu a přední světlomety s unikátní technologií na bázi uranu, jenž zaručuje nejen výbornou svítivost, ale slouží zároveň i jako alternativní pohon prostřednictvím malého reaktoru umístěného pod sedadlem spolujezdce. Z této nejluxusnější varianty dále vychází model s ambicemi oslovit čelní představitele Indické vlády, označovaný Mahindra Šiva Nirvána, který se od výchozí výbavy Šiva liší zejména precizně zpracovaným stojánkem na vonné tyčinky na palubní desce a uzamykatelným uzávěrem nádrže.
Zajímavým stupněm výbavy, který přijde na trh později je meditační varianta Mahindra ZEN, která vůz neobsahuje vůbec.
Vůz bude v nabídce též v praktické variantě kombi s označením Mahindra Kámasútra, které bude dle specifikace schopno pojmout až 19 cestujících v poloze Lotosového květu.
Pohon vozu zajišťuje jedna ze tří pohonných jednotek, z nichž základ nabídky tvoří léty prověřený parní stroj vyráběný v licenci J. Watt Company blíže nespecifikovaného výkonu. Druhou variantou je moderní hybridní vznětově-zážehový motor s proměnným časováním zážehu a variabilním počtem činných pístů, pocházející z armádního výzkumu automobilky Hindustan a třetí pohonnou jednotkou, s výrazně ekologckým zaměřením je šlapající Panda Velká, která v kombinovaném provozu spotřebuje jen 3 větve bambusových výhonků na každých 2,574km jízdy.
Rádží Prasád ujistil, že snaha ušetřit se nijak neprojeví na bezpečnosti vozidel, jelikož všechny verze budou vybaveny dle výkonu dvěmi až čtyřmi trubkovými brzdami MITTAL vyrobenými z vysokopevnostní oceli a jedním airbagem centrálně umístěným na masce vozu, aby se předešlo zranění či ztrátám na životě posvátných krav při případném nárazu.
Jak Prasád uvedl, automobilka chce přitáhnout zákazníky do svých prodejen i prostřednictvím značkového poháru Mahindra Krišna Karma Cup, kde mezi sebou budou v téměř sériových vozech (úpravy budou pouze bezpečnostního charakteru dle norem FIA – Fakir Indian Asociation a zahrnují integrovaný ochranný rám z bambusových tyčí a sportovní sedadlo a volant série Sparco RATAN)závodit největší talenty indického motorsportu a poháru sloních spřežení.
Tiskový mluvčí na závěr odtajnil i připravované speciální edice nového vozu, z nichž nejzajímavější se jeví modely Ganga spalující jako palivo vodu z řeky Gangy ( Odpovídá 78% koncentrátu nafty), Fakir vybavená sedadly s hřeby a multifunkčním výfukovým potrubím sloužícím zároveň jako řadící páka a nakonec model Ganja, sériově vybavený zavazadlovým prostorem plným organického kuřiva, který bude dodáván bez motoru, čehož si zkouřená posádka pravděpodobně ani nevšimne.
Jak je vidět, automobilce se podařilo dokonale zacílit na potřeby trhu, který v současné době činí něco přes 15% světové populace, což je výsledek o kterém si mohou jiné automobilky nechat jen zdát, a nám nezbývá než přát, aby se takto ambiciozní plány povedlo uvést v realitu.
Na závěr bych rád uvedl, že píšu jen tak pro zábavu, tak mně nekamenujte hned napoprvé a doufám že jste se dobře pobavili 🙂
One Response to Mahindra, to jméno si zapamatujte…
[1]
18. 4. 2008 v 15:23Rudolf Svátek
Moc povedené. Líbil by se mi typ Ganga, ale nevím, jestli by dovoz vody nebyl dražší než ten benzín co leju do svýho Tipa.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.