• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > famous bmw  > BMW 850i – Rande s legendou

  • BMW 850i – Rande s legendou

    BMW Publikováno: 23. 3. 2009

    BMW 850i - Rande s legendou

    Přidávám další článek z tvorby pro Autofun Extra, tedy FamousBMW

    Nástupce populární šestkové řady na sebe nenechal dlouho čekat a prakticky bok po boku s ukončením výroby šestky se představila nová řada – řada 8. I když se jednalo o přímého následníka, již z jiného názvu lze poznat, že tentokrát se BMW rozhodlo dobýt trh sportovních vozů trochu jiným stylem.

    Zatímco E24 byla typickým grand turismo vozem, E31 se tváří spíše jako supersport. Ne nadarmo se jí říkalo německé Ferrari. Představena byla v září 1989 ve Frankfurtu. Nejslabším modelem byl typ 830i s výkonem 215koní, ten se ovšem vyrobil v pouhých 18 exemplářích a veřejnost jeho přítomnost většinou ani nezaznamenala. Za základní model je tedy třeba brát spíše model 840Ci s osmiválcovým motorem s objemem 4.0 litru a velmi slušným výkonem 286 koní. O stupínek výš stál model 850i s 5litrovým dvanáctiválcem a s 300 koňmi pod kapotou. Druhý nejvýkonnější motor dostala 850Ci, která měla zvýšený objem na 5.4 litru a disponovala 326koňskými silami. Na absolutním vrcholu modelové řady 8 pak vyčníval typ 850CSi. Jeho dvanáctiválec s 5.6 litry měl výkon 380 koní!! S tímhle motorem pak mohla osmička soupeřit s většinou tehdejších supersportů. Narozdíl od nich ale poskytovala své posádce komfort srovnatelný s luxusní limuzínou.

    Nicméně realita ukázala, že i BMW se může zmýlit. Vůz natolik složitý a komplikovaný, že ani automobilka nedokázala přesně určit, čím mělo být. Příliš těžké, měkké a luxusní auto nedosahovalo sportovních vlastností tehdejších rivalů a naopak stísněná kabina nenabízela komfort jako konkurenti třídy GT. Řada 8 tedy trpěla značnou schizofrenií.  Po témeř jedné desítce let od ukončení výroby jsme měli možnost toto kupé vyzkoušet na vlastní kůži!

    Osmička se mi vždy líbila, bohužel až dosud jsem ji neměl možnost vidět živě a detailně. Při prohlížení fotografií, kde pózovala se mi občas zdála neodolatelná a občas obludná. To u BMW není nic neobvyklého, automobily této značky jsou citlivé na správně zvolené barevné kombinace a lité kola. Byl jsem tedy velmi zvědavý, jak na mě zapůsobí tváří v tvář a nezastírám, že už jsem projížděl německé automobilové prodejní servery s velkým zájmem o tento model mnichovské značky. Co myslíte, přesvědčilo mě živé setkáni, nebo odradilo? To se dozvíte během okamžiku.

    Celý nedočkavý stojím v průmyslovém centru Zlína, v hlavě mi běží myšlenky a pochybnosti, když v tom uslyším hluboký rachot, který se nese ospalým Zlínem, záblesk na konci bulváru, spoluobčané se postupně zastavují a vykrucují si krky… Aha, 8er se blíží, přikrčená široká placka, naštvaný výraz a hluboký frkot. Na přídi zahlížím honosný nápis Alpina… A tady se mé první setkání s fotomodelkou stává jedinečným. Tato osma totiž nese kit Alpina B12 5.0…

    Ihned zajíždíme na místo, kde proběhne focení a já si auto pořádně prohlížím. Dokonalost! Nádhera! Skvost! Exotika!… Superlativy bych mohl vyjmenovávat do té doby než by mi došla slovní zásoba. Proboha, osmička a ještě v Alpině! Dochází Vám to? Ha? První rande jako z románu pro ženy. Stlying od Alpiny znamenal jiný přední nárazník s klasickou “lopatou,” zadní nárazník z CSI a klasické polepy boků auta. Tmavě modrá barva, která je mou nejoblíbenější a sluší snad každému vozu nejvíce mě jen dovedla do motoristické extáze. Pořizuju fotografie, osma mi je skvělou modelkou a já si uvědomuji o kolik je v reálu hezčí než na jakékoli fotografii, kterou jsem kdy viděl a nepopírám, že za to může zejména Alpina styling. Interier tohoto kousku je vyveden v šedé kůži s dřevěným dekorem a světlou palubní deskou, což přispívá k celkovému prosvětlení vnitřku a zejmena daleko luxusnějšímu dojmu než klasická černo-černá kombinace interiéru.  Středový panel je nakloněný směrem k řidiči (jak od toho BMW mohlo upustit!) a  sdílí několik ovládacích panelů s řadou E34. Tento kus byl vyroben v roce 1991 a i přes svůj věk je interiér zachovalý a má ten typický  poctivý vzhled luxusních interiérů tehdejší doby. Nejvíce však miluji design opěrek hlavy, ktere jsou upevněny  jen  z vnější srany a přidávají tak na celkovém sci-fi vzhledu vozu. Dále již neodolávám a nastupuji dovnitř…

    Po usednutí do ergonomických sedaček, které Vás nádherně obejmou, zjistíte, jak nízko nad zemí jste uvězněni. Při pohledu na zadní sedačky je každému jasné, že jsou určeny pro situaci nejvyšší nouze (no, popravdě tam jsou pouze pro parádu, ani dítě bych do nich neposadil). A rozhodně se nenechte zmást velikostí vozu, protože interiér opravdu není nijak zvlášt prostorný a při mé výšce 188 cm jsem mezi svou hlavu a strop tak tak vložil prst a to jsem neseděl ve vzpřímené poloze. Na proces startování se ovšem musíte řádně připravit! Nejde tak ani o samotný proces, ale o to co přijde po něm. Ta neskutečná aura se slovy ani nedá vyjádřit, to se musí prožít. Jedná se o něco zcela nezaměnitelného. Onen probuzený hluboký zvuk jako by sám říkal, jak vážně to myslí. Při výjezdu z nadzemního parkoviště se přesvědčuji o tom, že to není zrovna nejpraktičtější auto a jeho světlá výška si moc nerozumí se zpomalovacími retardéry.

    S výkonem motoru je to stejné jako u jiných BMW, musí se na něj lehce přitlačit, aby fungoval tak, jak nejlépe umí. V horním spektru otáček vůz disponuje slušným zátahem a ještě lepším zvukovým projevem. Zároveň mě překvapuje kultivovanost jízdy, když se rozhodnete jezdit předpisově. V nízkých otáčkách a rychlostech navíc s automatickou převodovkou vůbec nevnímáte, že jedete ve sportovní bestii. Motor si tiše přede a bublá do výfuků, převodovka řadí sametově a vy si vychutnáváte projížďku po bulvárech a pohledy udivených chodců. Když pak prošlápnete plyn tak věřte, že vykouzlíte úsměv na tváři všech přihlížejících. Musím se však přiznat, že výkon vozu mě trošičku zklamal, papírových 304 koní z pětilitrového dvanáctiválce slibuje velký zážitek, ale skutečnost není až tak horká. Ano, vůz zrychluje velmi svižně, ve vysokých otáčkách už pak opravdu zuřivě, ale stále máte pocit jisté těžkopádnosti a uhlazenosti. Největší vliv na tom má váha téměř dvě tuny a také automatická převodovka. Je sice pravda, že na silnici v běžném provozu mnoho vykonějších aut nepotkáte a třeba na dálnici je pružné zrychlení dostačující k deklasování velké většiny provozu, ale pocitu poddimenzovanosti vozu se prostě nezbavíte. Z klidu na 100 km/hod se s manuálem dostane za 6,8 sekundy (7,4 s atomatem), což není na über kupé nejlepší výsledek.

    Sportovnost na silnici podle prohlášení BMW nebyla prioritní. Zato komfort až čtyřčlenné posádky, jejich bezpečí, výkon a hlavně exkluzivita ano. A jelikož se za celých deset let prodalo pouze 30 621 kusů veškerých modelů řady E31, se cíl o exkluzivitě podařilo naplnit. Nicméně pravou sportovnost nabízí až vrcholná verze CSi a komfort čtyřčlenné posádky je pouhou marketingovou návnadou. V současné době je tento vůz velmi zajímavým a taktéž nemálo působivým. Jeho cena se na německém trhu většinou pohybuje od 4 tisíc Eur výše za vysloužilé kousky, dobrou osmičku pořídíte minimálně za 10.000 eur. Modely CSi se prodávají od 25.000 a končí až na 60.000 Eur.

    Na začátku článku jsem se zmiňoval o svém zájmu o tento vůz a o jeho pořízení, které jsem podmínil živým setkáním s objektem touhy. Pochopení smyslu existence řady osm není až tak těžké, jak se může zdát. V prvé řadě vždy šlo o exkluzivitu, papírový výkon, luxus, image a to vše okořeněno špetkou sportovnosti. Toto jsou kriteria, které auto striktně plní a ikdyž si myslíte, že exhibicionismus Vám není blízký, tak v tomto voze se budete nejlépe cítit na městských bulvárech. A ano. To auto chci!

    FamousBMW.autofun.cz

    11

    4

    51

    6

    7

    111

    12

    16

    17

    15

    20

    22

    Ondřej Daňa

    OndrejD se představuje:

    http://famousbmw.autofun.cz
    Zobrazit všechny příspěvky, jejichž autorem je OndrejD →

Opět za volantem závodní 1er a tentokrát s videem :) Jaké to je řídit závodní speciál?

2 reakce na BMW 850i – Rande s legendou

  • [1]

    23. 3. 2009 v 8.29T613

    foto T613

    Pro mne nejkrásnější BMW jaké kdy bylo vyrobeno.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    23. 3. 2009 v 9.28jurajos

    Osmička bola a je famózne auto. Pamätám sa keď som ešte ako školák niekedy v 90-tom zistil, že jedna zelená 850 je už aj u nás v meste. Tak som sa vybral a systematicky prečesával ulice v nádeji že na ňu narazím. Šťastie stálo na mojej strane a ja ako obarení som ju skúmal centimeter po centimetri. Ano, ano…niečo ako prvý sex. Nezabudnuťeľný zážitok…ale na tú osmu spomínam asi radšej. :-D
    P.S.:tie Alpina disky sú na nej famózne. A Zlín je občas neskutočne fotogenický. ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Založit nový blog

famous bmw

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Srpen 20091 Post
  • Březen 20092 Posts

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Koronavirus ONLINE: Česku ruší dodávky nové vakcíny po sraženinách. A ... Ozvěny tragédie, která stála život Petra Kellnera (†56): Dojemný vzkaz... ČSSD chce za ministra Kulhánka: Hamáčkův muž radil i v čínské CEFC, rý...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Mezinárodní úspěchy? Tohle se v případě Lionela Messiho nepřipomíná. A... Bayernu výhra nestačila, obhájce končí. Kromě PSG postupuje i Chelsea Češkám první EURO uteklo. Odvetu se Švýcarkami rozhodly penalty
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
MS v biatlonu 2021
Jste bez proudu? Poradíme, co dělat, když vypadne elektřina „Nejsem hadr.“ Zaorálek odmítl nabídku na ministra zahraničí, ČSSD má ... První vyšetřovací zpráva nehody vrtulníku s Kellnerem (†56): Detaily o...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Emma Smetana je podruhé maminkou. Výběrem jména opět šokovala! Sabina Remundová (48) o roli v Kukačkách, manželovi, dětech i rodičích... Recepty s alkoholem: Pivovarský guláš s křenem
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Porsche se hlásí s pořádným retrem. Krátký filmeček pohladí nostalgick... Hyundai omladil původní Pony. Má hlavně parádní interiér Na prodej je unikátní Peugeot 309 GTI. Od roku 1991 najel 237 km
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Vojenský fond solidarity pomáhá rodinám vojáků přestát těžké životní s... Armáda mrtvých: Dave Bautista v parádním traileru na akční horor od Za... Spring Loaded: Jarní keynote bude znovu online, Apple má představit iP...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Kandidátem na ministra zahraničí je Hamáčkův náměstek Kulhánek. V minu... Podnikatelé Křetínský a Tkáč navýšili podíl v britském řetězci Sainsbu... Komunisté už Babišovu vládu nepodrží. Jsme připraveni jí vyslovit nedů...
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Řecký gyros Olomoucky rizek Marinovaná kuřecí prsíčka na grilu
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Fotoreportáž Františka Štauda: Laskavé tváře vietnamských hor Procházka po úchvatných skalních vyhlídkách kolem severočeských Jetřic... Ostrov, kde se nahotila Jackie Onassisová, čekají změny: Ruská miliard...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
TVI - CZ s.r.o. v likvidaci - 25186469 Honební společenstvo Mohyla míru - 48481351 Do Česka se vrátila zima. K mrazům se přidá chumelenice, sledujte rada...
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
5 triků, jak se na jaře vyhnout klíšťatům Cystická fibróza: Neviditelná nemoc, která pomalu ničí plíce Holubová, Cibulková a další. Tyhle české hvězdy bojovaly s alkoholem
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Hobo: Tough Life - těžký život bezdomovce hezky česky | Recenze Mourrison: Odpad Sony vydává první velkou aktualizaci pro PS5. Umožní zálohovat hry na ...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
SESTŘIH LM: PSG - Bayern 0:1. Obhájce vyhrál, ale v soutěži končí SESTŘIH LM: Chelsea - Porto 0:1. Krásné nůžky Taremiho, anglický celek... SESTŘIH: Liberec - Sparta Praha 2:3p. Košťálek zkrotil Tygry. Finalist...
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Zahradní bazén Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura