-
Tuning v Brně – z lásky k Bertoňákovi
V Brně nechyběli elitní zástupci českých tuningových firem. Málokdo si ale všiml mobilního stánku firmy Jarda&Bertonak Car and Train Tuning, který se neustále pohyboval mezi Alfou Brerou a Leonem Cupra. Mobilní byl proto, že zde oba tuneři vystavovali ilegálně. Druhořadá tuningová konkurence totiž zabrala díky protekci a bráchismu všechny výstavní plochy a J&B skončili stejně neslavně jako v Ženevě. Pořadatelé navíc nebyli ochotni uznat novou karosářskou variantu CounterCabrio, která vznikla po optickém tuningu Škody 105 autogenem.
J&B chodili od jednoho renomovaného výrobce aut k druhému a nabízeli své služby. Nejprve je zarazila uniformita stánku Lancie, kde kromě spousty malých Ypsilonů nebyl žádný pořádný model. Bertoňák se s výkřikem: „přece tu nebudeme stát jako tvrdý Y!“ vrhl na nejbližšího kravaťáka od Lancie a s mohutnou gestikulací nabízel, že „skove dva Ypsilóny do jednoho Thesisu v plný palbě.“ Navrhoval zachovat pro Lancii typický dvojbarevný vzhled karoserie tím, že předek bude z bílého a zadek z červeného Ypsilonu. Než mu v tom stačili zabránit, rozsedl nejbližší lančii chladič do thesisovské podoby a třemi ráznými údery kladiva ji připravil o atributy hatchbacku. Čtvrtým úderem pak nechtěně provedl facelift přihlížející tmavovlasé modelce, které do obličeje vtiskl banglovské rysy.
Trvalo dlouho, než se odvážili jít k expozici firmy Alfa Romeo. Jakoby dopředu větřili nezdar. Bertoňák měl na sobě Jardovo sako a předstíral, že vůbec není ten týpek, který si vedle podal toho bílého Ypsilona. Ani se nemusel namáhat. Návrh na užitkovou Breru s dvojitou přepážkou N1 nevyšel a s úspěchem se nesetkala ani zástavba přeplňovaného motoru 1.2 HTP do budoucí Alfy Junior.
S větším úspěchem se naši tuneři setkali u Seatu, kde je nikdo neodmítl ani nevyhodil. Bylo to patrně tím, že prodejci Seatu byli zrovna na obědě. Když se vrátili, čekal na ně Seat Leon Cupra Freetrack s plastovými obklady až do výšky zpětných zrcátek. U majitelů BMW 1 zase J&B prorazili s nabídkou mračítek na přední sklo. Největší kšeft ale tuneři uzavřeli se Smržovkou, kdy před očima užaslých prodejců přebouchali vínového Formana na Kaipan 14 Combi Scout.
Nakonec se J&B obrátili i na mě s nabídkou, že mi grátis přebouchají moji starou Primeru na novou Kvašku. Jarda si to představoval tak, že Primeru vezmou buldozerem o betonovou zeď a zbytek se doretušuje tepacím kladívkem. Bertoňák nevěděl, co je retuš, tak nehodnotil. S buldozerem ale horlivě souhlasil. Naštěstí jsem jim tom téměř zabránil, takže jsem nakonec spokojeně odjížděl jen s faceliftem „Týda“ a vydlabanými sedačkami, ze kterých mi Bertoňák kapesním nožíkem udělal závodní Recara.
5 Responses to Tuning v Brně – z lásky k Bertoňákovi
[1]
11. 6. 2007 v 15:49GTI
:-)) Křičí mi tu přes rameno Bertoňák, že je to přesně jak píšeš, akorát prej je škoda, žes je nenechal dokončit tvou Primeru. Byl by to určitě parádní kousek. No, přemlouvat tě nebudou. P.S. Bravo frollo 😉
[2]
11. 6. 2007 v 16:32frollo
:)) Díky. Z Bertoňáka se časem stane Cimrman tuningového průmyslu – tedy pionýr slepých cestiček a sopka, která zasypala sama sebe.
[3]
11. 6. 2007 v 18:07GTI
:o))
[4]
17. 6. 2007 v 17:31kilvap
pekný článok. Prečo však nie je na titulke, ale človek sa musí k nemu prácne prekopávať?
[5]
20. 6. 2007 v 21:56frollo
Díky. Nevím, proč se neobjevil na hlavní stránce.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.