-
FOX-MISTR ELEGANCE (kompletní edice)
Jsou to bezmála dva roky, co na tomto blogu rozhýbal diskuzní orgie nevelký vůz z produkce Volkswagenu, ano ano, Fox, mistr elegance. Dostal jsem desítky soukromých zpráv, abych nenechal tuto legendu zapadnout v šedi třídních kostlivců, abych připomínal toho, co ve světě aut, v autech světa zaujímá čestné místo po boku velikánů. Dobře tedy, koneckonců slavíme dvouleté výročí, jsme současně nadohled LUPA, dejme si toho, kdo v našich srdcích vyvolává jistě milou vzpomínku:
FOX (1.díl)
Nebude od věci odpoutat se na čas od kompaktních či střednětřídních ikon a soustředit se do segmentu MINI, do segmentu, který tu a tam nabízí i velmi přitažlivá auta. Skutečnost, že jedním z nejpřitažlivějších je produkt koncernu Volkswagen, totiž model FOX tu překvapí asi málokoho. Tak pojdme se na tu elitní lištičku podívat blížeji.
Fox je samozřejmě klasický Volkswagen, tedy vůz který prostě musí být ve všem v dané třídě na vrcholu. V tomto případě to platí dvojnásob. Tíživost užívání malých aut, totiž malý vnitřní prostor je u foxe setřena při prvním otevření rozměrných dveří. Ano, malé rozměry karoserie zavelely pro variantu jen jedněch dveří z každé strany. Jsou rozměrné, otevírají se ve velikém úhlu a nastupování do Foxe tak činí osádce jenom radost, vždyť vstupní otvor by mohl závidět Foxovi i kdejaký kompakt…
Také uvnitř nalezneme jen známého volkswagena – bezchybné zpracování, neokázalý, účelný a dotažený kokpit. Volant seřiditelný ve dvou osách (!), zadní sedadla dělená, sklopná a v podélném směru dokonce posuvná. Ergonomii, pocit vzdušnosti daný i výborně dimenzovanou výškou karoserie (154 cm) pak umocní i podélný prostor, který ocení zejména zadní pasažéři, jak by ne, vždyť rozvor činí neuvěřitelných 246,5 cm. Pro ilustraci, třídní konkurent, totiž fiat panda má rozvor jen 230,5 cm. Jsme-li na zadní lavici, přeměřme její hloubku, ano zcela regulerní sedák (50cm) jehož rozměry přesahují dokonce rozměry sedáků aut z třídního nebe (například Lexus IS má zadní sedák pouhých 40 cm, panda 46cm, grande punto 47 cm ). Vnitřní šířka vpředu, tedy rozměr rozměrů, činí u Foxe 140 cm (panda 131cm). To vše dělá z Foxe vskutku „malé/velké“ auto.
Venkovní rozměry definují vlastně třídu MINI shora, vždyť délkou karoserie 384 cm by se Fox mohl směle řadit i mezi menší kompakty… Také ve vnější šířce karoserie je Fox premiantem (166 cm) a utíká tak například pandě o 7 centimetrů, což je vlastně rozdíl třídy.
Shrneme-li, pak Fox svými vnitřními rozměry, uživatelskou přívětivostí a praktičností karoserie nemá ve své třídě vlastně konkurenta. Silnou zbraní Foxe je samozřejmě motorizace. Vždyť dnes již legendární mladoboleslavské tříválce, vyznačující se zejména vynikající pružností a úsporností ve spojení se špičkovým volkswagenovským zpřevodováním dělají z Foxe opravdovou lištičku v městské džungli.
Ovšem dokonalým majstrštykem je variace na dané, tedy esuvé téma. Ano, CROSS-FOX, to je pravá perla předurčená do strkanců v městských uličkách, do parkovišťových soubojů o nejvýhodnější místo před nákupním střediskem. Stylovou vnější akcentací SUV prvků učinilo z Foxe miláčka silnic. Čelní rám a rezerva efektně uchycená na zadním víku jsou estetickou lahůdkou v záplavě jednolitých, nejiskrnných produktů kategorie MINI.
FOX (2. díl)
Nyní můžeme náš zájem o Foxe umocnit pohledem nikoliv statickým. Ano, v časopise AUTOTip č.10/2009 je aktuálně publikován článek – TEST 100.000 kilometrů s Foxem 1.2.
Už jen ta úvodní informace – sto tisíc kilometrů… to bere dech. S autem určeným do městské džungle byla ve velmi krátké době ujeta vzdálenost, jakou průměrný český řidič nenajede za deset let. Fox je největším autem své třídy, což je paradoxně současně jeho jediná nevýhoda, neb velké procento potenciálních zákazníků odlákává jeho rodný bratr, totiž POLO. Najisto ovšem můžeme postavit skutečnost, že ten, kdo foxe pořídí, získává třídní klenot.
A jak, že se s foxem žije? Nepochybně výborně, vždyť zkušenosti testovacích jezdců jsou velmi výmluvné – solidní úroveň dílenského zpracování, pohodlná sedadla, dostatek úložných prostor, přiměřeně tuhý podvozek.
Kvalitě foxe odpovídají jeho prodeje tam, kde koupě auta není chápána jako doživotí o chlebu a vodě… Tak například v Německu se v poslední době o foxe navýšil zájem. Napomohla tomu jistě i šrotbonusová norma, jakož i to, že Fox je v současnosti nejlevnějším vozem evropské automobilové produkční jedničky. Málo platné, pořídit auto od toho nejlepšího je opravdu to nejlepší, co může zájemce o vůz učinit. Připočteme-li k tomu ruku v ruce jdoucí prestiž, je výslednicí než logická motivace směřující do jedné z mnoha stovek překrásných prodejen Volkswagenu v Evropě.
A závady? Nic mimořádného, běžné bolístky kdejakého auta – vadný termostat, uvolněná aretace levých dveří, povrzávání kulisy řazení. Fox prostě absolvoval sto tisíc kilometrů na výbornou. Zařadil se tak po bok například BMW 130, Mercedes-Benz E, Ford S-Max, BMW 745, Alfa Romeo 147 či Peugeot 307, tedy po bok aut, která již stotisícový test také úspěšně absolvovala.
Test opravdu potvrdil, že u VW není „malých“ aut. Jsou skutečně než malá… konta.
DESATERO SPORTAGE (TERAPIE STYLEM)
127 Responses to FOX-MISTR ELEGANCE (kompletní edice)
[1]
24. 1. 2011 v 19:12Emel
No, já viděl Foxe zatím jen parkrát… tmavě modrou, žlutou a černou. Ta žlutá byla ještě tak nejlepší… ale pořád to byla maximálně tak osmička třídy (karetní terminologií).
Můj tip? Lupo bude technicky eso, jak se na nové evropské auto od VW sluší a patří. Tedy řekněme jedno ze čtyř es. Bude znatelně dražší než Panda a jejím prodejům se u nás ani v Itálii nepřiblíží, spíše bude soupeřit s F500. V Německu bude sice za Pandou, ale v součtu všech značek koncern Pandu překoná. U nás bude těžko hledat argumenty proti nepatrně levnější Škodě, která díky své pozici bude jasnou jedničkou na trhu.
[2]
24. 1. 2011 v 19:14murcix
[100]
No nechajme sa prekvapit, ono miniauta su supervec do mesta, ale aby to neskoncilo ako ten VW fox, auto bez napadu, sice s peknym „velkym“ interierom ale za tie prachy najde lepsie aj zarity koncernista.
Ono je to pekna vizia spravit pekne miniauto, ale ak to chce masovo predavat ,tak na prvom mieste je pre valnu vacsinu ludi prave cena.
A ono sa to zatial VW velmi nepodarilo. Vid VW Lupo 1. generacie a jeho odnoz seat arosa, VW fox, Audi A2. A1 zatial neviem nejak ohodnotit, ale nevidim , ze by sa s nimi roztrhlo vrece.
[3]
25. 1. 2011 v 8:03Magistr
[98] Horst Fuchs: Tohle není AutoBild, tohle je Auto-Motor-und-Sport, tj. konkurence. Takže VW dodává ta „nepovedená“ auta Autobildu, Auto-Motor-und-Sportu, také rakouské Auto Revue (ta dělá testy na 50.000 km a taky v nich VW dopadají velmi špatně) a bohužel taky… zákazníkům. Mám známé ve firmě, kde mají Passaty jako auta pro střední management. Ze šesti kusů jich už pět dojelo zpátky na odtahovce, z toho dva opakovaně (auta samozřejmě kupují nová, předepsaně servisují a mění po ca. 150.000 km). Řidiči těch Passatů už se dali slyšet, že by příště raději jinou značku.
[4]
25. 1. 2011 v 8:49Magistr
[103] Magistr: Ještě oprava, ten rakouský časopis co dělá testy na 50.000 km (kde by l Passat předposlední) je Alles Auto, nikoliv Auto Revue. Pardon.
[5]
25. 1. 2011 v 9:14Horst Fuchs
Máš pravdu, Magistře, testík je z AMS, což ovšem na jeho výsledku nic nemění. Mimochodem mě docela překvapila kritika „motoru roku“ 1.4TSI se 150k – pro Tiguana příliš slabý, nepružný a k tomu ta spotřeba (a poruchy). Jednoznačně doporučují spíš TDI.
V Autobildu je teď dlouhodobý test Hondy Accord Tourer 2.2i-DTEC rovněž po 100.000 km, jednou doplňovali chladící kapalinu a jednou měnili žárovku. Toť vše. Průměrná spotřeba 7.3. http://www.autobild.de/artikel/honda-accord-tourer-2.2i-dtec-executive-dauertest-1332129.html. Má smysl to nějak komentovat?
[6]
25. 1. 2011 v 10:36murcix
[105]
S tým Tiguanom to sú mi ale veci. Pri 100 000km autobildu zas dopadol lepšie ako ten Accord. Holt, testovali 2.0 Tsi so 170 k. Kde je myslím základ výkonu motor a nie turbo ako to je dnes tak v móde.
http://www.autobild.de/artikel/vw-tiguan-2.0-tsi-sport-style-dauertest-1158531.html
[7]
25. 1. 2011 v 11:10_Teddy_
[104]: vies ako sa medzi ludom pospolitym hovori: „japonec az nakonec“. Najprv si musis vychutnat problemy s „kvalitnymi“ koncernovymi vozmi ktore ta sem-tam nechaju niekde stat, aby si sa poucil, kupil nieco ine, a uzival si auto s ktorym nemusis kazdy mesiac do servisu… 🙂
[8]
25. 1. 2011 v 11:31GTI
[107] Accord dosáhl výborného hodnocení. Tyhle testy však nemají vypovídací schopnost, to by museli testovat desetitisíce kusů. Víme jen, že ten konkrétní kousek nevykázal mnoho závad, to je všechno.
Z pohledu potenciálního kupce však tahle informace není vůber rozhodná. Jak si jednotlivé modely ve třídě stojí, to jsou obecně známé věci.
[9]
25. 1. 2011 v 11:35Magistr
[107] _Teddy_: On to ani nemusí (ovšem může) být Japonec, viz vynikající výsledek Fiatu Bravo:
http://www.autobild.de/artikel/fiat-bravo-1.9-mjt-emotion-dauertest-1171481.html
Auto se ani jednou neplánovaně nezastavilo, vždycky posádku dovezlo do cíle…
[10]
25. 1. 2011 v 12:13Emel
Víme taky, zda některé součástky nevykázaly nadměrné opotřebení, třeba díky nevhodnému technickému řešení… závěrečná analýza je dost vyčerpávající. A můžeme udělat nějaký obrázek na základě celého žebříčku, už je v něm více než 100 aut v případě AutoBildu… a samozřejmě jsou i další časopisy s podobnými testy.
Není to ideální, ale je to asi nejlepší dostupná informace o spolehlivosti… rozhodně mnohem lepší, než když se někdo „bojí kvality, protože slyšel od kamaráda (který to taky slyšel od kamaráda), že na tom jsou Fiaty špatně“.
[11]
25. 1. 2011 v 13:40Horst Fuchs
Navíc jsou v těchto testech věstšinou i vyjádření automobilky k závadám – viz teď u Tiguanu k tomu kolenu u turba. Údajně je to známá závada a bylo proto již u 1500 aut namontováno nové upgradované těsnění. U inkriminovaného Tigiho bohužel byl při montáži použit příliš vysoký moment a znovu to prasklo… Vcelku věcně i popisují, že naštěstí se to stalo během dvouleté záruky, jinak by platili za opravy celkem 4.083 EUR (nejen koleno, to stálo 1273 a 1371).
Mimochodem motor 2.0TSI z autobildu měl ve finále nižší celkovou spotřebu než 1.4TSI v AMS – i když ani 10.5 není právě výhra…
Popravdě řečeno mi připadá, že celý downsizing slouží hlavně k tomu, aby se snížila spotřeba v „normovém“ testu, automobilka vykázala nízké celkové emise a pochlubila se, jak bojuje proti oteplování. To, že v reálu auto žere skoro dvakrát tolik, je nepodstatné a svedeme to na nevhodný jízdní styl.
[12]
25. 1. 2011 v 13:44wolff
„Z pohledu potenciálního kupce však tahle informace není vůber rozhodná. Jak si jednotlivé modely ve třídě stojí, to jsou obecně známé věci.“ Ty seš prostě BOŽÍ KLAUN.
Já nevím..,ale z pohledu kupce, který čte autobild (nejen) je lepší než cokoliv z koncernu právě třeba to bravo. Konstrukční vady 0, tedy potenciální problémovost auta 0. Maximálně nějaké drobnosti. Jo to u koncernu se musíš připravit na takové drobnosti jako je výměna celého motoru (několikrát během života auta). No, vlastně nic zásadního…a když budeš mít štěstí..tak to bude problém budoucího majitele…
[13]
25. 1. 2011 v 15:09GTI
[111]
Horste, na koleno se vykašli, jakmile tu zahájíme diskuze o „kolenech“ tak nás to zavalí. V podstatě je to tak, že asi nejhorší pověst z evropského mainstreamu má nyní fiat, pak se to zvedá přes renault, peugeot, citroen, opel, ford až k VW. je ovšem potřeba vědět, že i když je třeba renault vnímám jako více poruchový než Ford, nejde o fatální záležitosti. Jde jenom o to, že holt ti třeba musí po padesáti tisícícch vyměnit nějaké těsnění na nápravě. Tedy hledisko spolehlivost resp. nespolehlivosti nehraje v rozhodování, co koupit prakticky žádnou významnou roli. Řekl bych, že tohle je dokonale cenově vyrovnáváno, takže co bys nakonec za ty „dvěpade“ vlastně měl v kompaktech od renaultu chtít 😉 Za Golfa zaplatíš více, avšak si s ním také více užiješ…
Problém trvá u fiatu, a ačkoliv se dušuje, že alfa historky apod. jsou dávnou minulostí, bude trvat dlouho, než tomu začnou potenciální zájemci natolik důvěřovat, že se přemění v zájemce opravdové. ale ať je to jak je to, jak vidíme z evropských prodejů, třeba punto se prodává poměrně slušně (i když tedy zejména v Itálii), kupci tedy tohle vůbec neřeší a to i s odkazem na prodlužování záruky. Prostě beru auto, u něhož se mi závady nepromítnou do rozpočtu, neb mi je v záruce opraví.
Kdo si může dovolit výběr jakéhokoliv auta ze třídy, ten se samozřejmě i hlediskem kvalita (v komplexním významu slova) zabývat může velmi podrobně. Z tohoto pohledu to z evropských mainstreamových automobilek vede samozřejmě Volkswagen. Ovšem jak vidíme, ani ten není ušetřen negativních zjištěšní testérů. Jisté kvalitativní uklidnění může člověk zažívat až někde v prémiovém světě.
Mám-li prezentovat osobní postoj k této problematice, s výjimkou produkce Fiatu, Alfy romeo a Lancie bych neměl nijak moc kupních zábran nikde v Evropě. Měl-li bych ovšem v mainstreamu volit podle kvality (z evropské produkce) pak jedině Ford nebo Volkswagen, tedy včetně Škody, samozřejmě.
P.S. Jistou vypovídací schopnost má provoz ojetin. Ukaž mi nějaké Bravo z roku 1995, a podívej se na počet Golfů téhož roku výroby na silnicích. To vypovídá velmi o kvalitě produkce.
[14]
25. 1. 2011 v 15:39Horst Fuchs
Nevím, každá informace má smysl. Například jsme se dozvěděli, jakým způsobem odjistit zakouslou elektronickou parkovací brzdu a že při nákupu koncernového auta je bezpodmínečně nutné zaškrtnou položku prodloužená záruka a že není radno od tebe kupovat ojeté auto 🙂
Fakt je, že nelze napsat kvalita = spolehlivost. Někdo dá přednost tomu, že po 100.000 vypadá interiér jako nový (viz Tiguan) a neřeší, že občas musí volat pomoc nebo navštívit servis.
Co se týče toho, jaký má která automobilka „zvuk“, bylo by to téma na dlouho diskusi (a několik blogů). Tam by bylo nutné zahrnout i všechny rady mechanika Pepy z hospody, který by si Fiata v životě nekoupil (mimochodem můj mechanik Fiat taky moc nemiluje, protože v důsledku maximálního využití prostoru jsou mnohdy agregáty poněkud nepřístupné).
Nicméně se domnívám, že i výsledky dlouhodobých testů mají moc tento všeobecný názor čili zvuk značky trochu ovlivnit.
[15]
25. 1. 2011 v 15:43GTI
[114] Ano, v tomto kontextu je dobře na věci nahlížet. Tedy poučeně a nikoliv zbrkle.
[16]
25. 1. 2011 v 16:17Emel
Horst: tradiční spolehlivost najdeš u japonských značek… jistě jsi ani na okamžik neuvažoval o tom, že by dobrý výsledek Accordu byl dílem náhody. Slušné jsou i prémiové evropské značky, které navíc nabídnou i větší bytelnost interiéru (tohle třeba o Toyotě posledních let už úplně neplatí).
Na počty ojetin z roku 1995 nekoukej… tehdejší problém číslo jedna se jmenoval reznutí karoserie a naštěstí prakticky zmizel s nástupem plně pozinkovaných karoserií. Ostatní závady jsou obvykle řešitelné, je to jen otázka toho, jestli se to ještě vyplatí. Pokud by tě přece jen zajímaly nejčastější ojetiny, vysčítej si Focus s Escortem a Megane s R19 ve své tabulce… to jsou s obrovským odstupem jasní (dovozoví) lídři na našich silnicích.
Jak si vedou evropské mainstreamové značky vypovídá dobře třeba ta tabulka od AutoBildu. Rozhodně se vyhni VW, čtyři místa z posledních 6 taky nejsou náhoda. Ostatní značky vycházejí vesměs podobně, ani výsledky Fiatu nedávají důvody k obavám.
[17]
25. 1. 2011 v 16:22Kuko
[116]
a další věc proti jednoduchému srovnání „kolik Fiatů a kolik VW z 95 jezdí“ jsou i jejich prodané počty. VW se určitě i v 1995 prodalo víc než Fiatů, takže je velká pravděpodobnost, že jich bude jezdit dneska víc.
[18]
25. 1. 2011 v 16:40Horst Fuchs
[116] Souhlas, Emele. Snad jen u „Japonců“ je dobré přihlížet k tomu, kde je vůz vyráběn. Je fakt, že pověst Toyoty bohužel trochu utrpěla vinou vozů vyráběných tuším v Turecku (Auris …) Obecně doporučeníhodné jsou zejména vozy made in Japan. Nejsem si zcela jist – Accordy a Civicy se vyrábějí v Anglii? Pak možná by bylo záhodno přihlížet k datu výroby a aktuálních odborářským akcím 🙂
Fakt je, že obvyklé závady běžných ojetin jsou profláklé a lze je snadno nalézt (doporučuji ročenku ADAC ojetá vozidla). A tak můžeš předpokládat, že v případě Alfy 156 nebo A4 a nejspíš i Passata tě čeká repase přední nápravy, u Golfa IV nebo Octy I pak váha vzduchu, zakouslé stěrače, spadlá okénka nebo při větší smůle dvouhmotový setrvák (bohužel téma téměř všech dieselů …) a tak dále.
Stejně je ale nakonec rozhodující stav konkrétního auta a dojem z prodávajícího. Neboť i pověstný držák Mercedes W124 v naftě může i vzhledem ke svému stáří a kilometrovému náběhu vykazovat technický stav akutně neodvratně vedoucí k recyklaci. A je jedno, jestli máš zálusk na Fiat Bravo nebo Octavii I „v tédéíčku“.
[19]
25. 1. 2011 v 16:41GTI
[117] No jo, ale Bravo nepotkáš vůbec, nebo se snad domníváš, že poměr nových koresponduje s poměrěm těch patnáctiletých ojetin?
[20]
25. 1. 2011 v 17:04Horst Fuchs
Náhodou, jedno Bravo potkávám téměř denně a pamatuji si vzhledem k jeho majitelce opravdu velmi dobře 😉 Jinak je pro mě počet ojetin veličina vcelku nezajímavá, snad jen možná napovídá dostupnosti náhradních dílů. A na Escorta zálusk nemám (kupodivu jsem ho ani nikdy nevlastnil). Ani si nemyslím, že by to něco zásadního vypovídalo o kvalitě, neboť sehnat například pěknou Toyotu Avensis je u nás velkým problémem.
Jinak s tím poměrem nových a ojetých vozů máš samozřejmě pravdu a je to zajímavé téma. Nezapomeň ale, že nové vozy nakupují zejména firmy (nižší střední a výše). Soukromníci kupují vesměs buď malé vozy nebo nanejvýš kompakty (nejraději kombíky). A vzhledem k tomu, že firma těžko koupí někomu jako služebák MPV (i když o jednom takovém případu vím), nezbývá zájemci než dovoz ojetiny z EU.
Ostatně velmi zajímavé jsou vlny dovozu ojetin. Jednu dobu vedly s přehledem Escorty a Peugeoty, jindy Megany, pak Felicie, teď nejspíš Octavie nebo Fabie nebo Focusy. Nejspíš to odpovídá střídání výrobních řad a následkem toho i poklesu hodnoty ojetin v SRN. Pravda, v poslední době už vleků s ojetinami nějak ubylo a vídám na nich všechno možné. Bohužel i dovozce z naší ulice už „podníká ve velkém“. Vždycky mě bavilo jezdit kolem něj a koukat, co právě dotáhl…
[21]
25. 1. 2011 v 17:20Emel
[119] To je dáno dvěma aspekty:
– zaprvé, tvé oko vždy se zálibou spočine na Golfu, apoštolu tvých vlhkých snů, leč s nezájmem míjí produkty typicky italsky fádního Fiatu. Je to jako když na ulici registruješ krásnou holku, ale nevšimneš si té obyčejné. Ze stejného důvodu se zdráháš uvěřit, že by u nás mohlo být 70.000 Escortů.
– zadruhé, vzhledem k tomu, že tvary Golfa již několik let konvergují k naprosté dokonalosti, není snadné pouhým okem rozlišiti Golfa nového od Golfa deset let starého. Fiat nejen že střídá vzhled svých aut jako Česká republika vládu, ale navíc pro zmatení nepřítele mění název jednotlivých modelů z Brava na Stilo a zase zpátky. Proto je pak každého jednotlivého modelu vidět méně.
[22]
25. 1. 2011 v 17:27Emel
Horst: nákup ojetiny je trošku jiné téma, ale budiž… můj osobní názor je ten, že pokud málo najezdíš a nechceš nové auto, pak se vyplatí jít po velkoobjemových benzínech. Takové BMW 540i E39 stálo jako nové majlant, jeho prémiový majitel už mezitím obměnil dvě další auta a typický bazarový kovboj o něj okem nezavadí, protože žere i trávu u cesty.
Je ale slušná šance, že ti takové auto při ročním nájezdu 15.000km ještě pár let poslouží a ta koruna či dvě na kilometr navíc tě trápit nemusí. Je to lepší, než si počítat amortizaci Octavie Tour na 4 roky…
[23]
25. 1. 2011 v 17:31GTI
[122] Velmi zajímavý pohled.
[24]
25. 1. 2011 v 17:35Horst Fuchs
[121] No vidíš, a proto spočinu rád zrakem na Bravu, tedy přesněji řečeno na jeho majitelce (mimochodem bohužel nemám zas tak moc známých, které mají hlas jako Scarlett Johansson) a pak teprve setrvačností na autě. Fakt je, je díky tomu u mne Bravo dostává spoustu bodů k dobru.U jiných vozů to bohužel bývá opačně 🙁
[122] Větší benzíny jsou skutečně dobrá volba. Pro nákup, neb je pak povětšinou dlouho a blbě prodáváš.
[25]
25. 1. 2011 v 17:50Horst Fuchs
[122] Jo, záleží samozřejmě na stavu, protože taková větší oprava BMW E39 může vést k nutnosti rozbít ne prasátko, ale svini velikosti oblíbeného politika.
[26]
25. 1. 2011 v 19:12Emel
Horst: nevím jak jsou na tom novější BMW, ale ty E39 se ještě dají servisovat celkem rozumně, třeba i s využitím použitých dílů… tady je asi lepší volba 530i, těch je mnohem víc než 540i a díly se lépe shání.
Nepřeplňované benzíny o větším objemu od renomovaného výrobce mají slušnou šanci něco vydržet, pokud je koupíš řekněme do 200.000km, neměl by být problém přidat během 4 let dalších 60.
Nafta má u jetého auta své nevýhody: většinou se s ní víc jezdilo (u prémie to tak být nemusí), je větší riziko drahých oprav (dvouhmotové setrvačníky, turbo, vstřiky) a bývá dražší. Pokud najezdíš za rok 50.000, asi bys měl chtít auto naftové a nové… a pokud najezdíš málo, tak si udělej radost benzínem :-D.
[27]
25. 1. 2011 v 20:56Kuko
[119]
Bravo/Brava první generace potkávám denně několik. Bravo druhé generace zřídka, to uznávám.
Komentáře nejsou povoleny.