-
MATURITA V SOSNOVÉ
Jsem toho ještě plnej, musím se s váma podělit. Snad nevynesu nějaké interní tajemství, ale někdy už od října se má v Sosnové snad údajně rozjet redakční projekt na plný obrátky. Vyděláme na tom my, diskutéři. Tedy… minimálně někteří.
O co běží? No tak osvětový impulz mají na svědomí naši diskusní kolegové, lépe řečeno ta část, které se na diskusích dostalo tak trochu hanlivé charakteristiky v podobě označení – tříkolkáři. Všichni jistě máme v paměti legendární diskusní úvahy tipu:
– Čtyřkolka je na nic, v autě jde jenom o ruce a o nohy.
– Cee´d je nejlepší auto na světě, vím, co říkám, strejda si včera jednoho přivez´.
No, takže prostě a jasně, bylo zjištěno, že i přes dokonale testy a přes superaktuální články, dochází k výraznému zaostávání velké skupiny diskutérů jak za úrovní AUTO.CZ, tak obecně za garážovým vědomím průměrně vyvinuté motoristické populace. Nemalou skupinou diskutérů adorované diskusní historky o tom, že tatínek si nekoupil letos em pětku od BMW jenom proto, že se cestou zastavil v Kia motors a uhranut picantem dal empětce vale, dospěly do vzniku projektu s prozatímním pracovním názvem – Maturita v Sosnové.
Tak a teď k jádru věci. Fronty se řadí od hlavní brány, pořadí určuje abecední umístění nicku diskutéra. V té souvislosti holt kolega Žužu musí počítat s tím, že frontu zakončuje někde v okolí obce Úštěk.
Ale netruchleme, půjde to jako po drátkách. Totiž, každý, kdo bude chtít od nového roku diskutovat pod články a pod testy, bude muset absolvovat slalom na závodním okruhu v Sosnové, a to včetně losího testu pozpátku. Nejde však o to být prvním, prioritně jde o to, aby se diskutéři takříkajíc vyučili na autech. Každý ze zájemců absolvuje předepsaný slalom v těchto velikostních a kvalitativních kategoriích aut – subkompakt, kompakt, střední SUV, velké SUV, střední apoštolská, vyšší střední, lux a velké coupé. Auta si projede, prohlédne a osahá. Co se týká modelů, pak je údajně zajištěno Grande Punto, Fabia, nový Focus a stará octávka, samozřejmě Apoštol sedmý – sličný, trojkový bávo před liftingem, Touareg po liftingu, a – pozor – S-klasse. Sice se čtyřhrnkem, ale zato komplet v kůži a ve dřevě.
Věkově to naštěstí není omezeno, a to ani směrem ke kolébce, ani směrem k rakvi. Ovšem jistá omezení samozřejmě platit budou. Odvinou se od písemného místopřísežného prohlášení o dosavadní silniční a garážové praxi diskutéra. Před jízdou v kategorii o dvě vyšší, než je dosavadní diskutérova praxe se bude muset zájemce podrobit lékařskému vyšetření, změří se mu tlak, hustota míšního moku a záškuby ve slabinách. Samozřejmě si všichni uvědomují jistá zdravotní rizika, neboť přímé přesednutí ze žigula do esklády by v nejednom případě mohlo vést ke vzniku nenadálé osobnostní příhody, a to uznejme, to si prostě redakce na svědomí vzít nemůže. Tedy aby jako bylo jasno, zde nelze než doporučit úvodní otevřený pohovor s psychologem, který bude mít stan hned vedle hlavní brány. Svěřit se mu lze jak inkognito, tedy pod plentou, tak přímo natvrdo, takříkajíc z vočí do vočí. Pan doktor je samozřejmě vázán profesní mlčenlivostí, a tak se případná konzultovaná traumata v podobě dosavadní řidičské praxe, končící u sídlištní dřevěné tatrovky z výrobního družstva Igra, nedostanou ani na veřejnost ani na diskuse.
Závěrečné hodnocení každého diskutéra se pak odrazí v automaturitním vysvědčení. Jistý kódový výcuc pak bude obsažen v dovětku za diskutérovým nickem. Ilustrativně uvádím smyšleného kolegu s informací tak, jak se bude zobrazovat na diskusích od měsíce ledna 2012 – GOGO/15/8/2. První číslovka (15) nese informaci o nezdařených rozjezdech napříč všemi třídami, osmička pak značí počet přejetých kuželek (z devíti) při losím couvacím testu, a konečně uvedená číslovka „2“ informuje o tom, kolika vozy diskutér dosud jel, a to bez ohledu na stáří, či kvalitativní třídu, zde prostě platí ono konejšivé – v garáži padni komu padni. Jen snad je potřeba vědět, že RC modely se nepočítají.
Diskusní přínos je evidentní, mnozí naši kolegové pochopí, že auto má volant, nikoliv plejstejšnový knipl, že při couvání je nutno otočit hlavu, nikoliv tupě zírat na monitor, a že v garážové praxi se to má přesně stejně jako v běžném životě, eunuši mají sice vysoká „cé“, ovšem ten pravej rajc holt člověk zažije až v céčku skutečném… ostatně, však to znáš sám – na co si nesáhneš, to jako by ani nebylo.
Tak nezapomeňte, od října v Sosnové.
ŠKODA CITIGO – SBĚRATELSKÁ EDICE PRÁZDNINOVÉ VYSVOBOZENÍ
26 Responses to MATURITA V SOSNOVÉ
[1]
16. 9. 2011 v 10:24Reza traktor
Kdo dosáhne kvalifikačního skóre XXXX/0/0/25+, postoupí navíc do extraligy a couvací losí test na Touaregu si může projet po připojení karavanu Dethleffs Nomad. Tam se pak teprve oddělí zrno od plev.
Já sám se pak tímto vzdávám testu na S-Klasse, to auto je dvakrát delší než moje a pro jízdu mezi kužely mu tragický schází pryžový kloub na úrovni b-sloupku.:-)
[2]
16. 9. 2011 v 10:26Reza traktor
jééééé… „tragicky“ samozřejmě, tragický jsem já – RETR/7/7/5 (nebo tak ňák se šacuju).
[3]
16. 9. 2011 v 18:51pařez
GTI: ty pořád ještě neumíč couvat na zrcátka? Že musíš při couvání otáčet hlavu? Za posledních cca 8let jsem hlavu při couvání nemusel otáčet. A to mám za těch 8let nalítáno bratru kolem půl mega 🙂 Takže začni trénovat 😀
[4]
18. 9. 2011 v 16:26okristan
🙂 pobavils me na dovoleny. Diky. To bude velka osveta.
PS: s tim couvanim, vzdycky me prekvapuje, jak velka cast mistni diskusni populace ma snizenou mobilitu krcni patere. A to presto, ze jsou mladi a popredu odjezdili to, co my jsme uz nacouvali 😀
[5]
19. 9. 2011 v 6:38jurkoboss
Neviem, co tu riesite cuvanie, ze len s otocenou hlavou je to spravne.
Takto som cuval asi tak pol roka, kedy som ziskal vodicsky preukaz.
Ked som si kupil svoje prve auto, ktore malo zatmavene zadne sklo, tak po tme som bol nuteny cuvat iba cez zrkadla.
Potom som si kupil druhe auto, o triedu vyssie, a na tom sa veru cuvat s otocenou hlavou neda.
Kludne si to s vami rozdam, a som si isty ze presnejsie zaparkujem ako vy.
Kludne aj na toleranciu 5 cm. narozdiel od vas, ktori sa pozerate cez zadne okno, pricom vobec nevidite krajne casti auta.
Tolko k tomu.
A nakoniec sa skuste opytat nejakeho kamionistu, ako sa jemu parkuje s otocenou hlavou cez zadne sklo. A samozrejme s navesom. 888……))))))
[6]
19. 9. 2011 v 7:48MariAchi
Ve vyberu aut postradam Prius.
[7]
19. 9. 2011 v 9:50okristan
[5] jasne. A az na Sosnovy pojedes pozadu ten slalom na zrcatka, budes moza i rychlejsi nez ten kamion 🙂
[8]
19. 9. 2011 v 16:17jurkoboss
no chcem vidiet teba, ako sa budes zaklanat pri 5 metrovom aute, aby si videl kuzelky v zadnom okne, mudrlant
[9]
19. 9. 2011 v 17:35GTI
Jak to tak pročítám, toho couvaciho losa si bude muset dát řada z nás dvakrát. Když už jsme u těch zrcátek… dopředu jezdíš na voči nebo taky na zrcátka?
Couvat (víš co to je couvání?, to se jede dozadu) lze pouze na voči, to je základní couvací pozice, jsou samozřejmě situace, kde si vypomáháš (vypomáháš!) zpětnými zrcátky, například při zajíždění do nějakého malého prostoru na parkovišti.
Dobrej je ten kolega, co argumentuje couvací praxí tiráků… 😀 Mokrý hadry málo…
[10]
19. 9. 2011 v 20:59jurkoboss
ale gti, skoda sa bavit s ludmi, co maju v podstate len teoreticke znalosti.
Vsak snad dakedy z toho uz vyrasties.
maj sa,
nemam tu zaujem bojovat s vami ohladom takychto hluposti, mam dolezitejsie starosti.
[11]
19. 9. 2011 v 21:17GTI
Já už nevyrostu 🙂 A na voko už jsem couval v době, kdy se tobě ještě nezdálo ani o dřevěném kačerovi na provázku. Jurkobossi, couvat výhradně na zrcátka, tebe bych nepojistil ani z humanitárních důvodů… 😀 Zejtra si dej tak tři sta metrovou couvačku na ty tvoje zrcátka… budeš se nenávidět.
[12]
19. 9. 2011 v 22:55Navtech
Víš, proč je lepší při couvání otočit ten tvůj kýbl na krku? To, aby si v zrcátku neviděl, jakej jsi trouba i po půl mega „zkušeností“ a pocitu, že si tvůj vodící retrívr myslí, jakej si Brad Pitt.
[13]
20. 9. 2011 v 9:06okristan
[12] 😀
[14]
20. 9. 2011 v 9:15GTI
[12]
😀 😀 Tak tomuhle se říká slavnej návrat. Konečně, Navtechu.
[15]
20. 9. 2011 v 14:47jurkoboss
„A na voko už jsem couval v době, kdy se tobě ještě nezdálo ani o dřevěném kačerovi na provázku. “
Neviem, kolko mas rokov, to je jedno, ked som ja tahal dreveneho kacera, tak to sa jazdilo na Skodovkach, Ladach a Moskvicoch. Mas pravdu, vtedy sa tak cuvalo, inak sa nedalo. Tie auta mali iba jedno spatne zrkadlo. Takze ak si vtedy tak jazdil, to Ti neberiem.
Ale ak tak jazdis dodnes, tak predpokladam, ze v nejakom sucasnom aute si asi nesedel, nie tak soferoval. Vies, dnes su uz aj senzory, kamery na parkovanie, dokonca aj asistencie pri parkovani. Ale to takeho veterana ako si ty urcite nezaujima.
A nie je dolezite ako dlho jazdis na aute, ale ako jazdis na aute.
Niekto jazdi 30 rokov a ma rocny najazd 5000 km za rok, niekto jazdi 5 rokov a ma najazd 50 000 km rocne. Takze Tvoj argument o tom kolko dlho jazdis je nepodstatny.
A najdolezitejsie: Ked je niekto k.k.t. nemoze byt lastovicka!!!
[16]
20. 9. 2011 v 18:40pařez
ještě by mě zajímalo by se couvalo s tím karavanem s otočenoou hlavou 😀
Ovšem losí test na couvačku s karavanem to je výzva 😀
[17]
20. 9. 2011 v 18:57MariAchi
Zkus prestat machrovat a zacni uvacovat u cteni.
Kdo tu mluvi o parkovani? Tady je rec o couvani, coz je jizda na zpatecku odnekud nekam. Pozadu.
Ten losi test v tvym podani podle zrcatek bych moc rad videl, natoc to a hod na Jutub, budes king 😉
[18]
21. 9. 2011 v 6:16jurkoboss
ok, dohodnute.
[19]
23. 9. 2011 v 13:45MariAchi
Tak co – uuuuz? Posli odkaz 😀
[20]
23. 9. 2011 v 17:41okristan
[19] Vydrz, jeste couva. Zbyvaj posledni tri kuzelky 😀
[21]
23. 9. 2011 v 23:57Navtech
Kdepak návrat… To tě jen abnormální blbost některých probudí.
[22]
24. 9. 2011 v 11:36GTI
🙂
[23]
26. 9. 2011 v 7:51jurkoboss
…. no neda mi to.
Tak este raz. Neviem, na akych autach jazdite, ale skuste cuvat so sucasnym autom strednej triedy, dlzka okolo 5 metrov. A ak vidis nieco v zadnom okne pri cuvani, tak si frajer.
Lebo ja vidim v zadnom okne na cestu tak vo vzdialenosti asi tak 20 metrov od auta, tie kuzelky akoze potom ako mam obchadzat? Asi potom cuvate po pamati, alebo na nahodu?
Tak takych stretnut na parkovisku veru nechcem. A tak isto pri tom slalome predpokladam, ze neviete kde su voci autu tie kuzele, tak ich asi vsetky pozhadzujete.
Tolko k teme, borci na cuvanie.
[24]
26. 9. 2011 v 11:26MariAchi
Prestan teoretizovat a posli ten odkaz.
[25]
26. 9. 2011 v 11:43Dinar
[23] Tohle téma je smyčka, čas od času se do ní někdo chytne. Pokud si pamatuju, došli jsme v debatách o couvání k jakémusi kompromisu, jde hlavně o pojmy, resp. rozlišení mezi manévry. Totiž, buď jde o to jak „couvat“ nebo jak „zacouvat“. Couváním je myšlena jízda vzad, delší než zacouvání, kterýmž je míněno v podstatě parkování, tj. zajetí či vyjetí z park. místa. Couváním je pak myšlena jízda na zpátečku delší, např. vrácení se zpět v ulici, kde se nedá otočit apod. Při tomto rozdělení lze říct, že při zacouvání používá většina zkušených řidičů zrcátka (všechna), při couvání se naopak otáčí vzad s rukou zapřenou o spolujezdcovo opěradlo a couvá „na oči“. Kombinace obou způsobů jsou jistě „povoleny“, ale já vídám, že většina řidičů dojde časem právě k těmto postupům. 😉
[26]
26. 9. 2011 v 12:04MariAchi
[25]
To uz jsem mu vysvetloval. Pockejme na to jeho slibene video 😀
Komentáře nejsou povoleny.