-
GOLF (SBĚRATELSKÁ EDICE Č… 7)
Čas šponuje naše garážové nervy k prasknutí. Jistě tak jako desítky miliónů dalších silničních nadšenců již odpočítáváš sedmou premiéru. Vyplňme tedy čas čekání malým obrazovým připomenutím toho, co byl GOLF, toho, co je GOLF, a toho, co bude… GOLF.
Šest generací, každá z nich evropským esem, tu autem roku, tu autem, které pojmenovalo město. Ano ano, vždyť premiéra Golfu 5 přepsala na den mapy světa – s příchodem premiérového slunce si každý mohl přečíst na tabulích u vjezdů do města, že vjíždí nikoliv do města Wolfsburg nýbrž… GOLFSBURG. Jo, tohle je pravda. Napadá mi, jak tohle jednou vyřeší v Žilině? Snad… „Sedlina“ či Ceedlina? No nechme lowendových úvah a vraťme se k tomu nejmilejšímu.
GÉ KRÁL. Je ti šedesát? Kup G6 v CR naftě. Je ti padesát? Proháněj nádrží devadesátosmičku k dvoulitru. Je ti čtyřicet? Trhej asfalt geteíčkem. Je ti třicet? Lítej v jednačtyřce TSI a šetři na geteičko. Je ti dvacet? Ber u tří áček G5 GTI. Je ti deset? Jdi do G6 Burago. Je ti pět? Netahej za sebou na provázku kačera, ale vezmi tátovi ze sklepa starý otřískaný dřevěný Géčko, Jedničku. A to tahej. Celej život tě pak potáhne za sebou on. Neboť král, Gé-král nikdy nespí.
GOLF 1. Ten, který přepsal dějiny evropského motorismu na přelomu sedmdesátých osmdesátých let. To zvučné, znělé, asociačně bezvadné jméno modelu.
GOLF 2. Auto s respektovanou aureolou vítěze.
GOLF 3. První měkčené plasty v kabině kompaktu, šestiválec, král silnic.
GOLF 4. Mistrovská záď, vůz potvrzuje status auta pro každého.
GOLF 5. GTI jako potvrzená ikona.
GOLF 6. Žádná věta, žádná myšlénka nedokáže dostatečně popsat význam golfu, jeho postavení ve světě aut. Snad tedy obrazový výčet karosářských variací na potvrzení absolutní silniční třídní dominance GOLFu:
Svůj život, svůj jedinečný život na tomto světě, rámovaný osmdesáti roky, z nichž když to dobře dopadne si nebudeš uvědomovat jen roků pět, tak tento svůj život prožiješ v éře GOLF, Gé Golf, Gé jako… GIGANT. Můžeš si nechat budoucnost předpovídat z lávových zrnek, můžeš se třikrát otočit v peřejích, přec stejně jednou skončíš v náručí VW. Není jiných cest. Jsou než slepé cesty a fůra marných gest. A pak… kam bys směřoval, ty přece míříš k těm nejlepším.
Tak tedy EPOCHA G6. Postav si je vedle sebe… jedničku tu, která stvořila svět levných rychlých kol, dvojku, která dospěla v milovanou dámu a trojku, která přepsala dějiny moderních kompaktních aut, stydlivou, leč nádhernou čtyřku, elegantní pětku a … dramatickou šestku. To napětí, které v tobě vyvolává její pohled, je napětím touhy, napětím srdce.
Co bude dál? No, naštěstí to všechno esteticky, technicky i společensky pokračuje v té správné linii. Jediné auto v Evropě, které může osedlat jak školník u vás na vsi, tak ředitel krajského gymplu… Oba pak budou řídit to nejlepší co mainstream (supermainstream) poskytuje – auto s nejlepší automatickou převodovkou, s nejlepším motorem světa, s příkladnou ergonomií a s něčím co nemá žádné jiné auto na světě v tomto segmentu – emoční nadstavbou.
Já… přiznávám se, si neuměl představit, že by se evolucí dalo z G5 udělat něco, co se stane rázem trhákem. Jo, obával jsem se o osud toho nejlepšího. Zbytečně. Je zde – hrdý, silný, oduševnělý a jedinečný. A nemá soupeře, tak to u těch nejlepších už bývá… jen jestli mezi ty nejlepší patříš i ty…
Jsme u konce. Vlastně ne, jsme (opět) na začátku. A jaký bude ten sedmý? No, vydržme, bude jistě nádherný…
Pozn. aut.: Velkorysý fotozdroj – AUTO.CZ
PROMETHEUS GARÁŽOVÝ REBEL BEZ PŘÍČINY
71 Responses to GOLF (SBĚRATELSKÁ EDICE Č… 7)
[1]
30. 4. 2012 v 5:48Sleeper
Magistr: Tak teď se bavím skutečně královsky :o)
[2]
30. 4. 2012 v 6:06Sleeper
GTI: A mně dělá až morbidní radost do tebe rýpat. Je opravdu velmi smutné, že ti to ještě nedošlo.
[3]
30. 4. 2012 v 7:19GTI
[48] Rýpání jsem si zatím nevšiml, všiml jsem si pouze upocené snahy malého zoufalce nějak tu na sebe strhnout pozornost. Pokus se napsat něco o autech. Nemyslím čísla, myslím něco z garáže. Ale o… autech… 😀
[4]
30. 4. 2012 v 7:23GTI
[50] No, pořád je to lepší, než být v tvé diskusní roli – roky se tu snažíš napsat něco navážno, a všichni kolem se ovšem domnívají, že je to pouhá… provokace 😀
[5]
30. 4. 2012 v 9:55Sleeper
Myslím si, že jsem toho na tomhle serveru uveřejnil o autech už docela hodně…. 🙂 A kdyby ti to ještě nestačilo, můžeš mrknout na veterán.auto.cz. Jen se prosím zdrž svých žvlástů v diskusích, tam se baví odborníci na historii, ne prémyjoví mejnstrýmové a segmenti jako ty.P.S. Diskuse na veteránu jsou beztak moderovány 🙂
[6]
30. 4. 2012 v 11:03GTI
[55] Díky za tip… 😀 To je tvoje parketa, číslíčka, výstřižky. Nezapomeň ovšem u toho dejchat… Život, Sleepeře, život není o výstřižkách, život je o vlastní garáži, život je o vlastním autě tvém, o vlastnm autě kolegů, o vlastním autě… mém. Abys mě dobře pochopil, já nezatracuji plakátové nadšence tvého rozměru. Nemám ostatně nic ani proti kaktusářům, včelařům, zahrádkářům a… vystřižkářům. Co se týká aut, tam ovšem diskusně sázím na jiné hodnoty a na jiné obzory. Sázím totiž především na reálný život.
[7]
30. 4. 2012 v 14:07Sleeper
Drahý GTI: ale já auto vlastním a dokonce jsem i řidič. To je překvapení, že?
[8]
30. 4. 2012 v 14:23GTI
[57] Tomuhle nevěříš snad ani ty…
[9]
30. 4. 2012 v 15:14Sleeper
Ano, jsem majitelem svého auta. Mám řidičský průkaz a jsem aktivním řidičem. I při svých zdravotních omezeních a limitech. Pokud chceš pomlouvat to, co mám v garáži nebo dokonce moje zdraví (kvůli kterému jsem hodně dlouho za volant nesedal), tak nejsi nic než ubožák.
[10]
30. 4. 2012 v 16:17GTI
[59] Nerýpej… A už vůbec nepodsouvej svým diskusním kolegům ubohé motivace a to , co tu chtěli napsat. Jsi snad nějaká diskusní vědma? Propadni se nyní dokonalou diskusní hanbou.
[11]
30. 4. 2012 v 16:43Sleeper
Rýpat budu vždycky, obzvláště do někoho, kdo si neosvojil pravidla slušného chování a nazývá mě šmejdem. Na návštěvě se ale chováme slušně, jinak budeme hostiteli vyhozeni, to mě učili už jako malého. U tebe na to zřejmě zapomněli. A svoje auto, které tu mám vystavené pod svým profilem, skutečně řídím a vlastním.
[12]
30. 4. 2012 v 16:48GTI
[61] Jsi tu jedna velká, nevychovaná dokonalá diskusní ostuda.
[13]
30. 4. 2012 v 21:41martin.blader
Jo, Sleepere, ze zdejších příspěvků jasně vyplývá, že ostuda jsi ty. 😀 Nevíš, neznáš, neumíš, bacha na to. 😀 Sice nevím co, ale proč to nenapsat, že? A ani se neopovažuj věřit, že řídíš auto, to ty přeci vůbec nemůžeš vědět. 😀
Na ty nedokonalé manipulativní psycho-řeči se vykašli. 😉
[14]
1. 5. 2012 v 1:44Sleeper
Urážky, urážky a zase jen ty tvý urážky. Stupidní, bez argumentů. Jak poškrábaná gramodeska. A jen se snažíš mít poslední slovo. Máš problém, protože já taky… A tahle diskuse mě neuveřitelně baví….
[15]
1. 5. 2012 v 7:06martin.blader
Tento postup už je dávno znám, ne? Primitivní používání různých verbálních technik a shazujících frází, které si pán asi přečetl v nějaké chytré knize, ale když z nich skládá celé příspěvky, nebo dokonce vlákna příspěvků, a to po několik let, tak se to opravdu míjí účinkem a pasuje se spíš do role klauna. Taky to tu očividně všechny baví, jak sám píšeš. 😀 Nehledě na to, že po těch letech už mu to očividně leze na mozek (komu by ne?), měl by zkusit na jiných pár let něco jiného a užitečnějšího.
[16]
1. 5. 2012 v 7:52GTI
[64] To jsi nepochybně jediný. Běž si své mindráky ventilovat jinam, třeba na veterány, tam si s podobnými jako jsi ty budete medit, zde je to o životě, ne o výstřižkách… Dokonale jsi to zde prohrál především tím, že mi podsouváš motivaci v psaní z důvodů, cituji tě: „Pokud chceš pomlouvat to, co mám v garáži nebo dokonce moje zdraví (kvůli kterému jsem hodně dlouho za volant nesedal), tak nejsi nic než ubožák.“ Nikde nepomlouvám ani tvé auto, ani tvé zdraví (bože!) a nikde nic podobného ani nenaznačuji. Trochu to zde zbrzdi. Trochu hodně!
[17]
10. 5. 2012 v 16:57karfiol
Kdo GTIho vlastně platí?Jen se chci zeptat mistře GTI,když je tady pro ty co jezdí,popř. jezdit budou.Co si jel v poslední době za auta,že tady rozhazuješ rozumy na všechny strany a vnucuješ tady ostatním svoje názory?Já tedy jezdím,začínal jsem na BMW 323i,teď mám 530d a 320i E30(srdcovka) s těmahle třema autama sem za necelý čtyři roky najezdil 170 tisíc kilometrů a jelikož jsem dělal s autama,za poslední tři roky sem řídil přes 200 ruzných typů aut všech značek(dohromady asi 1600 jednotlivých kusů).Za všechno můžu uvést kompletní modelovou paletu Škoda ve všech motorizacích,VW Passaty,Golfy,Pola,Touaregy,BMW 1,3,5,7,X1,X3,X5,X6,Z4 s různejma motorama vč M5 Hamman,Mercedesy A,B,C,E,S,SL 55 AMG,SLK,G,GL,ML,GLK,Audi A3,4,5,6,8,RS6 a S4,8,Q7,Bentley Continetal Flying Spur,GT i Mansory ,Porsche 911 a Cayenny včetně Turbo S,Ferrari F430,Scaglietti,Fiorano a 458 Italia,Lambo Murcielago a Gallardo,Range Rover(Supercharged i TDV8),Maserati Quattroporte a Granturismo,Lexusy vč. LS 600h,Subaru Imprezy a Forestery,Alfy Romeo,Fiaty atd.atd. Myslíš,že mě můžes přesvědčit o kvalitách VW?Na svým 11 let starým bavoráku,kterej teď jezdim není tolik kosmetických a mechanických závad jako bývá na čtyř až pětiletých VW s polovičním nájezdem.Já za sebe osobně můžu říct.Než Golfa ve slušný výbavě za 600,to radši 4,5 let starou E90 se 150 litrama na tachometru a ještě levněji s lepší výbavou,protože vím,že když chci auto,který něco vydrží,tak je to lepší kauf než VW ufňukánek.
[18]
10. 5. 2012 v 17:13GTI
[67] Nějak ti v tom zápalu, karfiole, uniklo, že horní článek je o mainstreamovém vozidle ze třídy kompakt. Mávat tu Bentleyem je sice koncernově poměrně příjemné, ale věcně jsi tradičně mimo mísu. A ak tě čtu, možná jsi měl vypsat auta, která jsi neřídil… 😀 No, a pokud jsi tedy řídil i Golfa, jistě mi dáš za pravdu, že je to nejlepší kompaktní mainstreamové auto planety. Nebo snad víš o nějakém lepším? Nemyslím u vás v bazaru, myslím v komplexu, objektivně lepší mainstreamový kompakt, než je GOLF.
[19]
10. 5. 2012 v 17:35karfiol
Zaprvé.V bazaru sem nepracoval.Zadruhé,ptal sem se v čem si za poslední dobu jezdil,to ti uniklo,protože si tradičně pořád na stejný vlně.A za třetí,radši bych bral Mitsubishi Lancer sportback,Hondu Civic nebo Toyotu Auris.Kvalitativně je třeba Toyota jinde a spolehlivostí taky.Mitsubishi s Hodnou taky nejsou oproti ní moc pozadu.Co se týče servisu a dílů jsou cenově nastejno.Kamarád dělá v servisu a japonci dostávaj od všech mechaniků palce nahoru,zatímco škodovky a mimozemský volkswagen je zoufalství na entou.
[20]
10. 5. 2012 v 17:53GTI
[69] Nejde o to, co ty bys bral, jde o to, jaký vůz v kompaktním mainstreamu je objektivně nejlepší. A tím vozem je (samozřejmě) GOLF. Jaký je civic, to si přečti na hlavní, je tam aktuální test. Tast aurisu je tam též. To si počteš 😀
[21]
10. 5. 2012 v 18:02karfiol
Pokud budu brát testy českých novinářů jako objektivní,můžu si rovnou koupit Citigo,protože je prostě nejlepší.
Komentáře nejsou povoleny.