-
ZÁKON Č. 197/2012 Sb.
Tak se to tu konečně trochu začíná na silnicích hýbat. Včerejškem končí venkovská praxe, kdy bylo možné spatřit na cestě mezi dolní a horní lhotou tři jezdce na jednom kole. Jeden seděl na sedadle, druhý bokem na střední tyči, a vzadu na „špačku“ balancoval ten třetí. Tohle tedy naštěstí odpadá (jo?), neboť slovy našich zákonodárců – Může osoba starší osmnácti let vézt nanejvýše dvě děti mladší deseti let v přívěsném vozíku (leze mi mráz po zádech) určeném pro přepravu dětí, který splňuje technické podmínky stanovené zvláštním předpisem, nebo dítě na dětském kole připojeném k jízdnímu kolu spojovací tyčí.
Mimo dětí můžeš v přívěsném vozíku převážet i jiný „materiál“ cihly, psy, kapry a podobně, ovšem v případě dětí musíš vozík označit žlutým nebo oranžovým praporkem či štítkem daných rozměrů…
No a máš to. Já to už jednou u nějakého rodinného sebevraha viděl – za kolem měl připevněný malinký vozík s plachtou, v něm usalašené a domrtva vystrašené dvě děti, jimž se doslova kolem nosu míhal výfuk za výfukem, no sám jsem tenhle zážitek vydýchával dost těžce, a ještě dnes mi z asociačních představ vstávají hrůzou vlasy.
Když jsem si předmětnou Sbírku zákonů dnes otevřel, zajásal jsem – no vida, konečně někdo do zákona napíše natvrdo, že je zakázáno, aby jedno kolo vezlo více než jednu osobu. Ale což, nakonec hele… chce to i Brusel, navíc je dnes málo autoškol, tak proč nenechat vydělávat i mistry od cirkusů. Když mohou v cirkuse Berousek jezdit na kole i medvědi, proč by na silnicích nemohly jezdit na jednom kole celé rozvětvené rodiny?
P.S. Prosím vás, nemá tu náhodou někdo po ruce hodně mokrej hadr na hlavu?
gti.blog.auto.cz
- Listopad 20141 Příspěvek
- Březen 20142 Posts
- Leden 20141 Příspěvek
- Prosinec 20131 Příspěvek
- Listopad 20131 Příspěvek
- Září 20131 Příspěvek
- Červenec 20132 Posts
- Červen 20132 Posts
- Květen 20131 Příspěvek
- Únor 20131 Příspěvek
- Leden 20131 Příspěvek
- Prosinec 20121 Příspěvek
- Listopad 20124 Posts
- Říjen 20122 Posts
- Červenec 20121 Příspěvek
- Červen 20123 Posts
- Duben 20123 Posts
- Listopad 20111 Příspěvek
- Říjen 20111 Příspěvek
- Září 20111 Příspěvek
- Srpen 20111 Příspěvek
- Květen 20111 Příspěvek
- Únor 20112 Posts
- Leden 20112 Posts
- Prosinec 20101 Příspěvek
58 Responses to ZÁKON Č. 197/2012 Sb.
[1]
20. 6. 2012 v 15:58Villeneuve
Doopravdy mám na ten kilometr, který mám od baráku k lesu rvát kola a děcka do auta, abych náhodou jízdou s vozíkem/sedačkou neohrozil dítě? Nebo mám ten kilometr kolo vést, abych byl formálně chodec, ačkoliv se tím pro děcko nic nezmění? A vůbec – nemám šanci se z baráku dostat jinak než po silnici, mám jezdit jenom autem, nebo můžu s dětma chodit po kraji silnice? Vždyť jsou ve výšce výfuku!!!
[2]
20. 6. 2012 v 17:31GTI
[51] Kde bydlíš, v kanálu? 😀 😉
[3]
21. 6. 2012 v 12:01Villeneuve
Na konci slepé ulice bez chodníku.
[4]
21. 6. 2012 v 12:38GTI
Slepeckou holí mám spočítaný, jak dlouhý je mý bytí, který je mi jednou daný… Dokonalý song.
No tak přece ti musí dojít, že zde nejde o těch pár metrů, že jde o princip, zda mají děti jezdit ve vozíčkách na silnicích. Fakt je těžké pochopit, že není možné diskutovat každej (slepej) metr?
[5]
21. 6. 2012 v 14:23Villeneuve
Myslím, že změna zákona je právě o tom principu – aby ti, kteří jezdí na výlety s vozíky, mohli klidně kousek popojet po silnici beze strachu, že dostanou až dvoutisícovou pokutu a museli se na sebe dívat do zrcadla jako na někoho, kdo svévolně porušuje zákon, který by měl být „minimem morálky“. Jsem přesvědčený, že vozíkokilometry na silnici jsou zlomkem vozíkokilometrů mimo silnice a že změna zákona na tom vůbec nic nezmění. To je můj princip – žít ve světě, kde jsou zákony takové, abych je mohl respektovat, a zároveň mi zůstala nějaká zodpovědnost za sebe a za své děti.
[6]
21. 6. 2012 v 15:45GTI
Ten závěr jsi napsal moz hezky. Já se ovšem nedomnívám, že důvodem předmětné novelizace bylo poskytnutí „vozíčkářům“ to, aby se i po silnici dostali na cyklostezky. Jak by v tomto úhlu pohledu na tom byli jezdci na kolečkových bruslích? Domnívám se, že je to širší (euro) motivace, že jde jak o sjednocování legilslativy v rámnci EU, tak o vyhovění jistému cyklobby tlaku, jehož pouze jedním z podpůrných pramenů je třeba i tvůj postoj, tedy umožnit dojet po silnici k cyklostezce.
[7]
21. 6. 2012 v 16:47Villeneuve
Jezdci na kolečkových bruslích na silnici smí, jsou v zákoně dokonce výslovně vyjmenováni. Ke změně podle mého názoru došlo úplně jinak – vozíky dlouho nikdo neřešil, pak přišla policie se svým (podle některých právně sporným) výkladem, že jsou zakázané. Vlastně ani nevím, jestli někdy někoho popotahovali nebo ne, ale tlak vznikl až poté, co se v médiích nechali loni v létě policisté slyšet, že vozíky ne. A mimochodem, v tehdejších článcích se píše, že stezka pro cyklisty je pozemní komunikace a vozík na ni taktéž nesmí…
[8]
21. 6. 2012 v 17:35GTI
Máš pravdu, ti bruslaři jsou v kategorii „chodci“ Problém asi vznikl větší frekvencí vozíků pro děti. Nákladní vozík holt tolik nevadil, v případě dětí je to už citlivé téma.
Komentáře nejsou povoleny.