-
Seat Tarraco
V dalším pokračování mých příspěvků o práci prodejce bych se rád věnoval další zajímavosti, která mě při mé cestě potkala. Poprvé jsem zažil tréninkový program k představení nového modelu. Tím modelem je samozřejmě nový Seat Tarraco. Předně chci říct, že celá akce pro mě byla obrovským zážitkem. Nikdy jsem nezažil naplánování 3 denní akce, které by sedělo na minuty. Zvládli jsme tak nejen důkladné představení modelu, testovací jízdy a bohatý společenský program, ale i poznat, byť zrychleně, krásy Barcelony. Nyní bych se rád věnoval mým dojmům z nového modelu. Pro zákazníky bude k dispozici na showroomech Seat koncem ledna/začátkem února.
Objektivně musím uznat, že Seat Tarraco je doopravdy dospělé auto. Pokud někdo u předchozích modelů pochyboval o rovnosti kvality mezi koncernovými vozy, nyní již nikdo nemůže řadit Seat na vedlejší kolej. Kvalita zpracování a použité materiály odpovídají Volswagenu Tiguan Allspace, k tomu věřím, že i výroba ve Wolfsburgu je pádný argument pro zákazníka poměřovat Tarraco právě s německým „bratrem“.
Vůz samotný, jak je již známo, nese nový designový směr přední části vozu, která se později promítne i do nového Leona. Zadní část ve mě na fotkách nebudila moc důvěry, vůz mi přišel dost zavalitý. Ve skutečnosti je zadní část celkem kompaktní a nemám s ní problém, k tomu zadní světla s propojenou, zatím jen reflexní, lištou působí velmi dobře. Přesto přední část je pro mě nejhezčí z celého vozu, byť někdo může namítat, že se příliš unifikovala do středního designerského směru, pořád tam je to Seatí DNA.
Interiér samotný působí velmi hodnotně, kvalita materiálů je vyšší než v Atece, nicméně trochu mě mrzí, že vůz není víc orientovaný na řidiče, jako v případě Atecy a Leona, tento starší směr mě seděl více, nicméně vzhledem k běžnému zákazníkovi se jedná asi o lepší řešení, jelikož někde může ve starších modelech mít pocit stísněnosti. Zkrátka módě neporučíš, a skupině zákazníků, na které Tarraco míří toto řešení asi bude vyhovovat víc. Plovoucí displej infotainmentu je do přístrojové desky začleněn nerušivě, jeho reakce jsou rychlé a spojení s digitálním přístrojovým štítem funguje dobře (na rozdíl od Leona lze zrcadlit navigaci na oba displeje).
Prostorové poměry ve voze jsem v rámci třídy dobré, nicméně zadní sedadla v Kodiaqu dokáží asi nabídnout trochu víc, jak je u Škody zvykem. Nicméně nikdo v zadu strádat nebude, jen vyšším lidem pravděpodobně bude vadit panoramatická střecha. Jinak polohování zadních sedadel a jejich variabilita je velmi dobrá, pro převážení dlouhých předmětů lze sklopit i přední sedadlo spolujezdce.
Třetí řada sedadel je spíše nouzová, v tomto jsou i přímí konkurenti na tom stejně. Zkrátka MPV typu Alhambra v tomto dokáží nabídnout mnohem víc. Nicméně oproti konkurentům je super, že i při 3.řadě sedadel zbyde poměrně slušný prostor, i na přepravu menších zavazadel. K tomu zavazadlový prostor je posazen o několik cm výš než nakládací hrana (5ti i 7mi místná verze). Působí to zvláštně, ale prakticky by to nemělo vadit. Výhodou je, že lze pohodlně pod dvojitou podlahu uložit roletku a to i v 7mi místné verzi.
Z motorů jsme měli možnost vyzkoušet pouze top verzi 2,0 TDI 140kW DSG 4WD. Motor má na auto této velikosti adekvátní výkon, ale přebytek ho není. Převodovka DSG řadí slušně, nicméně při dynamické jízdě občas zmatkuje, podřazuje zbytečně i o 2 stupně. Při běžné jízdě je DSG super, myslím, že v porovnání s konkurencí se stejnou koncepcí patří k tomu nejlepšímu. Sám jsem zvědavý, jak bude auto fungovat v kombinaci základní 1,5 TSI 150k v kombinaci s manuálem. Čekám pravděpodobně rozumný kompromis pro rodinné cestování.
Všechny vozy měli samozřejmě DCC a 20″ kola. Komfort vozu pro mě byl celkem překvapením, i při těchto rozměrech fungoval podvozek výtečně, žádné natřásání. V terénu je tento rozměr samozřejmě limitní, ale popravdě s těmito koly bych se do terénu asi moc nevydával ani nepředpokládám, že se někdo z budoucích majitelů podívá dál než na zasněženou cestu na hory.
Celkově je Seat Tarraco vůz, který v rámci designu stále může nabídnout z koncernového trojlístku nejvíc. Jízdně se řadí na vrchol své třídy a kvalita zpracování staví Seat na stejnou úroveň jako Volkswagen. Pro člověka, který hledá vůz této kategorie se může jednat o zajímavou alternativu k zavedeným SUV na českém trhu.
Práce prodejce automobilů – začínáme
2 Responses to Seat Tarraco
[1]
12. 1. 2019 v 11:31rohYpnol
Super příspěvek hodnotnější než cokoliv co se objevilo od …
[2]
12. 1. 2019 v 17:48rohYpnol
Ale teď k Tarracu. Za mě je hodnocení řekněme 2+. Líbí se mi vnější vzhled. Není nijak zavalitý. Prostě o mnoho hezčí Tiguan Allspace. Zadní část je opravdu vydařená. Přední taky, přitom vše hbezky navazuje na boční profil.
Interiér bohužel takový odvaz není. Vadí mi právě zakomponování středového displaye, které je násilné a na nic nenavazuje. Prostě na správné místo narubali display a to je vše… Výslechy klímy na středu maji prapodivné tvary, kaplička přístrojů je bezcharakterní… Po ergonomické stránce asi bude vše ok, prostě Tiguan… Ale vzhled je bezcharakterní. To je pro interiér za mě to nejvýstižnější slovo.
Bohužel jsou zde i ergonomické prohřešky. Podlaha zavazadelniku, která je výš než spodní hrana vstupního otvoru je opět společná pro Allspace i Tarraco. A je to společný nesmysl. Ni!do nechce otevřít víko a následně se mu vysypou věci z kufru… Prostě blbost.
Další chyba je druhá řada sedadel, kdy nelze se třetí řadou manipulovat z té třetí… Páčka na opěradle druhé řady slouží pouze k odklopení opěradla, ale neposouvá druhou řadu! Tohle je vážně fail. Když se tak posadíte do třetí řady, tak bez cizí pomoci z ni nevylezete.
Kodiaq tohle vylepšil, ale jen podmínečně. Páčka na opěradle druhé řady nejen sklápí opěradlo, ale umožňuje i posun druhé řady. Bohužel to funguje z nepochopitelných důvodů jen když mate druhou řadu v nejzadanější pozici! Což není nikdy, když je třetí rada obsazena (nikdo by se tam nevešel)… Tohle je podle mě vážně fail.
Ale ve škodě se alespoň vynasnazili tohle zlepšit. Šest přebírá vše tak, jak je v Allspace…
Takže za mě – celkově se mi opravdu líbí. Asi bych z trojice Kodiaq, Tiguan a Tarraco volil kvůli vnějšímu vzhledu právě Seat. I když Kodiaq je v některých věcech přeci jen více clever.
Komentáře nejsou povoleny.