-
500X
Tak už mám skoro týden za sebou, v pondělí ji musím vrátit – a je mi to líto!
Dojmy?
Působivé je ticho v kabině, překvapivá je spotřeba, kdy s úplně syrovým turbenzínem, co má 140 koní, jsem ujel těch cca 400km se spotřebou 7,5 litru… a to ho testuju!
Jasně, ne celou cestu. Ale „na spotřebu“ jsem rozhodně nejel…
Překvapivě dobré jsou jízdní vlastnosti – ten McPherson i vzadu je fakt znát. I když rozhodující vliv mají nepochybně ta 18″ kola, který bych si já teda rozhodně neobjednal. Je to paráda, ale pro každodenní použití víc na zlost, než k radosti. Na blbnutí na okreskách jsou jiný auta, než zrovna tohle.
Rozhodl jsem se pro srovnání… a tak stejnou trasu projedu ještě služebním Passatem a letitou Alfou 164.
Ať je to komplet… měřím i hlučnosti decibelometrem. Na stejném úseku silnice… takže by to mohlo mít i vypovídací schopnost – i když decibely nic neřeknou o tom, jestli ten zvuk je příjemnej nebo ne-e. Naštvala mě diskuze na acr a tak se mi to sem asi nechce tak podrobně vypisovat.
Když to shrnu, tak Xko je velmi tiché… ještě ve 100km/hod tišší než „referenční“ střednětřídní Passat… teprve ve 130 Passata v decibelech předběhne. K tomu ale je třeba dodat, že Passat protivně duní… je to diesel, Xko motor skoro utají – jsou slyšet kola. Ta 18 kola…
Použitá 18″ kola jsou zcela nevhodná… kromě hluku jsou patrně příčinou jisté nervozity zadní nápravy – velmi překvapivě, když vzadu je drahé řešení McPherson.
Xko je uvnitř velmi „útulné“, sedačky jsou super. Pokud lze mít k něčemu výhradu, pak je to část palubky dole, před řadící pákou… je tam nezvykle hodně hladkého plastu a vlastně málo tlačítek nebo ovladačů… takže to vyvolává trochu „užitkový“ dojem. Ale plast samotný je kvalitní a pak – to se musíte dolů vyloženě podívat. Při normálním ježdění to nevnímáte. Sedák i opěradlo jsou krásně rozměrné a nenašel jsem ani náznak zde citovaného problému s opěrkou hlavy, tak je asi jeden z nás jinak narostlej. Já mám 182cm a „slovanskou“ postavu = hřmotné tělo a krátké nohy… a přesto jsem opěrku neměl v horní poloze.
Mimochodem – víte, proč to tak je? Protože naši předkové žili v lužních lesech… takže výhodou byly krátké, ale silné nohy a silné ruce. Na rozdíl od třeba afrických obyvatel, kteří běhali za zvěří = předností byla lehká tělesná konstrukce a dlouhé nohy způsobilé běhu.
🙂
Zpátky k autům. Obecně lze asi za výhodu považovat elektrickou ruční brzdu, ale já jsem ze staré školy = dávám přednost tradiční páce. Zvlášť, když Hill holder funguje i bez elektrické „ručky“.
Skutečné nadšení vyvolal fakt, že Stop / start systém lze vypnout tlačítkem jednou pro vždycky… svítí pak nápadná kontrolka, ale oranžová a mimo zorné pole, takže to nepřehlédnete, ale neruší.
Dokonce i „normální“ provední 1.4 T-jetu má jedničku hodně krátkou, takže umožňuje i velmi pomalou jízdu stoupáním nebo horší cestou… znovu apeluji na nevhodnost 18″ kol. 17″ jsou úplně dostatečná a pokud se nakonec rozhodnu pro Xko a ne pro eLko, pak půjdu úplně do 16″… přece jen je sezení uvnitř pro mne důležitější, než obdivné výrazy sousedů… a studentek před školní jídelnou.
22 Responses to 500X
[1]
21. 3. 2015 v 17:19MariAchi
No tak honem, sem s nim, to auto me taky zajima 🙂
[2]
28. 3. 2015 v 18:48idam.i
Ja som sa bol už aj previezť.Síce len krátko ,ale aspoň čosi.1,4 Multiair by mi v poho stačil,Interier vo výbave Cross sa dá.Horšie,že tá pekná červená farba stojí tuším 1.200e.Ale bohužial za mňa sa nezmestí nikto.Ako skonštatoval predavač aspoň sa tam zmestila moja taška.
[3]
30. 3. 2015 v 11:45lukas13
Já jsem se na ní byl taky podívat. Auto se mi moc líbí, zejména interiér super.
Ale, zjistil jsem jeden naprosto zásadní problém, přitom pro výrobce prkotina. Přední opěrka hlavy má nedostatečný rozsah výškového nastavení (přitom místa směrem ke stropu habaděj), takže se mi horní hrana (je tam šev) doslova zařezává do hlavy… A to stačilo mít možnost nastavit o jeden zub výš…
Pro úplnost – mám 185cm, což dnes není nic výjmečného, a v žádném autě se mi to ještě nestalo. V tomto případě platí binární rozhodování – nepohodlný posez = nebrat.
Užij si ten týden a už se moc těším na Tvé dojmy.
[4]
16. 5. 2015 v 12:35Ja Prvni 123
[3] No nevím… měřím 182cm… a je mi přes 50, takže jsem tak nějak „full size“ chlap… a opěrku hlavy nemám ani v horní poloze.
🙁
Jsem to i nafotil – jak přijdu na to, jak sem přidat fotky, tak je sem dám.
🙂
A stejný i pro [2] ! To teda musíš být ale fakt chlap… já mám před kolenama ještě pár cm, když si sednu za sebe.
Velká výhoda je, že nohy strčím v pohodě pod přední sedačku, takže nemusím mít až tak ohnuty kolena.
[5]
21. 5. 2015 v 16:15idam.i
Never tomu mám 180cm,ale akési blbé nohy.Vo viacerých zdanlivo velkých autách mám tento problém.Preto som nakoniec volil to čo mám.Silno som vtedy riešil Lagunu,no vzadu katastrofa.Občas potrebuje vzadu voziť rodičov a tých nemôžem natlačiť.
[6]
22. 5. 2015 v 16:40rohYpnol
To bude překvápko, když vítězem bude Alfa 164 😀
Nesourodé srovnání, ale o to zajímavější. Nedej bože, aby v 500L bylo víc místa jak v Passatu…
[7]
23. 5. 2015 v 09:07lukas13
[4] Mě se to auto jinak strašně líbilo. Spolu s CX-3 a Vitarou, překvapením roku, se jedná o krále malých crossoverů, o generaci dál před ostatní konkurencí. Ale ta opěrka je prostě fakt. Je mi líto, ale je to tak. S prodejcem jsme zkoušeli, zda to není nějak „zaseklé“, nebylo.
[8]
23. 5. 2015 v 20:10Ja Prvni 123
[5]
Ale jo, to je možné.. ale prostě obecně je tam místa relativně dost.
Pochopitelně to není Range Rover… má to na délku 4,25!
Ale já v tom vzadu cestuju normálně… akceptovatelně.
Klasicky čtyřmístné… tři dospělí se dozadu nevejdou slušně skoro v žádném autě.
[9]
23. 5. 2015 v 20:12Ja Prvni 123
[7]
Nevím. Já jsem prostě měl při své výšce opěrku tak 2 až 3 cm pod maximem.. dostaneš se na ty fotky?
Kvůli tomu jsem to nafotil. To je lepší než všechny řeči.
[10]
23. 5. 2015 v 20:15Ja Prvni 123
Sorry… tak mě nazdvihli s tím článkem o 500X na hlavní stránce, že se mi sem vůbec nechce psát.
🙁
A to jsem se chystal i na „reportáž“ z cesty Alfou (a Favoritem) po Alpách!
Úplně mě znechutili…
Snad to napíše aspoň Ronault… bylo to fajn – a jeho zásluhou.
😉
[11]
23. 5. 2015 v 20:20Ja Prvni 123
[6]
No, nesourodé to je hodně… ale jsou to prostě auta, která teď mám k dispozici.
A ano, ve 100 je Alfa nejtišší… i po těch letech a km…
A ano, kvůli prostoru váhám mezi eLkem a iXkem… X je jednoznačně hezčí… ale L je prostornější, přitom od nového modelového roku má novou, mně sympatičtější palubku a předělané ty sporné sedačky… takže je o hodně lepší než doteď.
A přitom L v uvažované variantě má ceníkovou cenu 500.800,- Kč… takže je o 45 tis levnější… budu to platit svýma penězma – takže 45 tis už docela hraje roli.
Je to skoro 10%… je to hodně nebo málo?
🙁
[12]
24. 5. 2015 v 13:21rohYpnol
[11] 45 papírů je určitě hodně za to, aby rozhodlo výběr mezi dvěma auty co se ti líbí. Ale určitě je to málo na to, aby sis vybral co ti vyhovuje míň jen kvůli penězům 😉
Za mě 500L living, to auto mě prostě dostalo. Jen kde na to kurde vzít když euromilióny zas dostala nějaká pardubická smažka?
Nová palubka? Aha, to jsem ani nezaregistroval. Je pravad, že to byl asi nejslabší článek, na pohled sice hezká, ale docela lacině působící. 500X je přirovnáváno kvalitou až téměř k Audi, takže italové zřejmě konečně zamakali.
[13]
24. 5. 2015 v 16:44Ja Prvni 123
[11] Přesně tak. Kdyby se mi líbilo jen jedno, tak to vůbec neřeším.
😉
Novou palubku jsem zatím na slušné fotce nenašel.. tady je aspoň mrňavá – ten rozdíl tam ale lze vytušit:
http://www.fiat.cz/images/mod_cc/500l/int/887_big.jpg
Viděl jsem to „živý“… moc hezký, ale bylo mi blbý to fotit.
Můžu souhlasit, že kvalita zpracování je hódně jinde… zase bych to nepřeháněl s tím Audi. Současně ale platí otázka, kde je ta hranice, kdy zvyšování kvality už je neefektivní = stojí jen peníze navíc, bez přidané hodnoty.
Mně prostě v X nechybělo nic…
V L mi chyběly jen lepší sedačky a možnost objednat jinou než barevně „plechovou“ palubku – obojí vyslyšeno!
Z mého pohledu je výhodou tradiční ruční brzda proti elektrické = bod pro L.
Lko je rozhodně praktičtější – je v něm víc vzduchu a místa…
Xko je o hodně hezčí a přece jenom líp drží na silnici… když se necháš trochu „unést“.
A abych to měl ještě složitější… tak mi vystavili ten nový sedan!
Moc hezkej…
😉
[14]
25. 5. 2015 v 11:40rohYpnol
[13] sedany miluji. Jenže AEgea… no nevím. Nemám problém se vzhledem, je hezký, vyvážený. Jenže při pohledu na něj mám prostě pocit, že to na kapotě může mít jakýkoliv znak od Peugeotu, přes Renault, Samsung, Citroen, Nissan a já nevím co ještě.
AEgea prostě v mých očích postrádá italský design. Hezký, ale ne Fiat.
[15]
25. 5. 2015 v 20:05Ja Prvni 123
[13] No, nevadí mi to … je to hezkej sedan! A kdo vlastně ví, jak má vypadat Fiat?
😉
Akorát je to jen takový teoretický… na Vysočině ocením hlavně průchodivost sněhem… a na to potřebuju krátký převisy a slušnou světlost… a ani jedno sedan nemá.
🙁
To mi ale nebrání, aby se mi líbil!
🙂
[16]
1. 6. 2015 v 18:36Ja Prvni 123
Tak ještě pořád nejsem 100% rozhodnutej.. ale pomalu se začínám naklánět směrem k eLku… mám svůj pohled na svět! Neříkám tím, že je Xko horší… a už vůbec ne špatné!
Je rozhodně hezčí… a výkonnější… a dokonce asi i o něco pohodlnější.
Ale ten 120k motor je méně náročný na servis a údržbu.. a tak nějak mě víc naplňuje pocitem dlouhé životnosti – i když má turbo. Těch 20 koní navíc je stejně dostupných až „nahoře“, kam s relativně vysokým Fiatem rozhodně nebudu vítat moc často. Pokud vůbec.
A je v něm prostě víc místa.
Já už taky nejsem žádnej krasavec… takže tu estetickou stránku mu rozhodně nemám za zlý.
Čekám, až uvidím naživo novej interiér eLka… včetně nových sedaček.
[17]
5. 6. 2015 v 13:43idam.i
Priestor je proste limitujúci.Nie som jediný čo má s tým problém : http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=im_534fb9eb98dd4&ga_id=GA_505da527ee113
Inak by som do budúcna silno uvažoval.Hlavne v tej ich červenej.
[18]
5. 6. 2015 v 13:48idam.i
Sorry chybný link .Toto je správny http://auto.ihned.cz/c1-64103880-test-novy-fiat-500x-je-retro-na-steroidech-do-mesta-i-ven
Mea culpa.
[19]
6. 6. 2015 v 12:41Ja Prvni 123
Jak říkám – to si musí každej říct sám.
Mně to prostě velikostně vyhovuje… i když mám přes 50 let, 90kg a 182cm.
Přijde mi to podobné klišé jako dokonalé jízdní vlastnosti Forda nebo špatná ergonomie Renaulta.
😉
[20]
8. 6. 2015 v 20:01Ja Prvni 123
[17]
A taky nejsem sám, kdo to tak vidí: AutoTip číslo 12 = červen 2015.. srovnávací test (který 500X mimochodem s převahou vyhrála, ale pro nízkou úroveň konkurentů to ani neuvádím…) se na str 27 píše:
Fiat 500X dobře skrývá rozměry, uvnitř je totiž překvapivě prostorný. Pasažéři na zadních sedadlech si mohou užívat dostatek centimetrů pro kolena.
Podprůměrný je zavazadelník.. 350 litrů. Píšou. Mně to přijde v pohodě, ale připouštím, že pro chalupáře a ve srovnání s 500L Living – nebo Oktávií kombi – je to slabý.
😉
[21]
8. 6. 2015 v 22:20lukas13
[9]
No, prostě mám o pár cm víc než Ty. Je fakt, že má přítelkyně měří cca 185 a ten problém neměla – opěrku měla nahoře na max a bylo jí to akorát. Ale tady jde o odlišnou anatomii – holky mají při stejné výšce kratší trup a delší nohy (a já mám v tomhle případě fakt kliku 😉 ). A to je např. důvod přoč nemáme Giuliettu – nevešly se jí nohy pod volant. Jinak už by byla rok naše. Zkusím se někdy ve Fiatu stavit a udělám podobnou fotku, ať máš srovnání.
Mimochodem, ty opěrky se mi i zdály nakloněné nějak moc dopředu – a to je ten důvod, proč se mi ten šev do hlavy doslova zařezával…
[22]
9. 6. 2015 v 07:31Ja Prvni 123
[21]
No, to bylo víc na idama.. ten měl problém s prostorem vzadu.
Jasně, někdy se to tak stane a opěrka sedět nemusí. Já si pamatuju, jak moje lepší polovička takhle nadávala na Mondeo – a taky jsem to nechápal.
Ale nezpochybňoval.
😉
Komentáře nejsou povoleny.