-
Fiat Punto II – vlastně III, jinými slovy VIII.
Tenhle svět se kazí před očima, a tak jsem se rozhodnul, že si objednám Fiat Punto, dokud to ještě jde. Výroba má skončit v květnu.
Ten zmatek s čísly nahoře vzniknul tak, že je to moje druhé Punto, o celé řadě „velkých“ Punt se mluví jako o generaci III a poslední provedení so oficiálně jmenuje Serie 8.
Vím, že tady je to stránka milionářů a za zajímavé se považují tak testy Jaguarů a od BMW řady 5 nahoru, ale přesto si říkám, že se možná najdou lidi, co si rádi přečtou i o autě za cenu cca 300 tisíc.
Objednal jsem si ho tak vybaveného, jak jen to ještě jde. S 1.4 benzínem, protože prostě chci atmosferický čtyřválec, a ta 1.2 je sice výborná, ale ve více než jednom člověku je bohužel opravdu trochu limitující…
Ano, je to auto na konci své dráhy, ale pořád ještě bylo možné ho objednat například s 6 pytly, automatem klimou, vyhřívanými sedačkami, elektrickými okny i vzadu, loketní opěrkou, tempomatem, samostmívacím zrcátkem a automatickým cyklovačem stěračů. Nemá to jen prosté ABS, ale EBD = brzdnou sílu to aktivně rozděluje na ta kola, která „ještě brzdí“, má to i elektronickou stabilizaci, byť omezováním výkonu a ne přibržďováním kol, a podrží mi v kopci, aby to necouvlo.
🙂
Má to start/stop, ale jde trvale vypnout… a má to i „inteligentní alternátor“. Popravdě těm místním kecům nevěřím a mám možnost trvale připojit voltmetr, takže tady pak napíšu, jak se dobíjení chová.
To, že bude vyroben na mé narozeniny už je jen „perlička“. Aby nedošlo k omylu – s „iXkem“ jsem úplně spokojenej! Máme doma ještě Punto II, tedy vlastně Punto I, z mého pohledu… a nakonec doma zůstanou prostě dvě z těch tří.. buď dvě Punta, nebo velký Punto a iXko.
Jak ho budu mít doma, tak k němu asi napíšu recenzi i s fotkama… že i auto s cenou málo přes 300 tisíc může dobře vypadat, být vybavený tak, že mi tam nic nechybí, a dělat radost za jízdy.
Tak Punto dorazilo… aktualizace – přidal jsem pár fotek: 500X
24 Responses to Fiat Punto II – vlastně III, jinými slovy VIII.
[1]
25. 2. 2018 v 13:11speedfred
v súčasnosti vyrábané Punto je bez ABS ? Nie je to náhodou už poviná súčasť?
S tými milionármi si si to mohol odpustiť 🙂
[2]
25. 2. 2018 v 18:41Ja Prvni 123
No, mohl… ale nějak mi to nedalo.
🙂
Asi jsem to napsal blbě, že to z toho není patrný… EBD, jako Electronic Brake Distributor, je vyšší verze ABS. Anti Block System po zastavení kola to kolo odbržďoval, tlak se vracel do válce… EBD tlak přesměrovává na ta kola, která mají vyšší adhezi, to jest ještě brzdí.
Takže není bez ABS, má víc než ABS.
🙂
Ale to má dneska už spousta aut, není to zase žádný zázrak. Já jen, že se o Puntu mluví jako o vykopávce… a všude se ohání tím, že dostalo nula bodů v novém NCAP testu… a už se nikde neuvádí, že podle těch nových pravidel pokud v jedné kategorii dostane nula, tak musí být výsledná nula – a základní Punto dostalo nula v kategorii asistentů.
Užiteční asistenti do něj šly objednat… a informaci o únavě řidiče nebo o tom, že auto opustilo jízdní pruh vážně platit nechci.
🙂
[3]
25. 2. 2018 v 18:52webpaja
Blogy jsou tu hlavně od toho, aby se kdokoliv, zkusivší, vlastnící zajímavé auto, událost podělil o dojmy. Dost mě od tebe tato slova překvapila a nebudu zastírat, že negativně.
To, že se tu nepíše i o lidovějších vozech je chybou těch, co se k nim dostanou spíš.
[4]
25. 2. 2018 v 19:05webpaja
Jinak jsem samozřejmě zvědavý, jak bude Punto fungovat 😉
[5]
25. 2. 2018 v 19:27Ja Prvni 123
🙂
Ale já jsem se nenavážel do těch, co těma autama opravdu jezdí… uznej sám, že klima tady je nezdravý.
Ostatně jako v celým státě, možná světě… takže vlastně normální.
🙂
Připadám si trochu jako blázen… já ho vlastně vůbec nepotřebuju.
Když jsem se dozvěděl, že jeho výroba v květnu končí… a novej Fiat bude mít tříválec… tak jsem ho prostě MUSEL objednat!
Ještěže vedle toho litrového tříválce nabídnou i 1.3 čtyřválec… ale s extrémním kompresním poměrem, skutečný tlak ve válci bude regulovat zpožděným zavíráním sacích ventilů… sice krásná myšlenka, nepochybuju, že to bude fungovat, asi stejně jako funguje JTD… ale už to prostě nebude ono – nebude to jednoduché auto, s nesmrtelným motorem…
[6]
25. 2. 2018 v 19:37Ja Prvni 123
Tvoje psaní o řádění s 911 a spol jsem si přečetl až teď.
🙁
Trochu teď chápu, pokud sis to vzal osobně – ale to bylo jen kouzlo nechtěného!
To čtení je krásný… zážitek musel být krásnej… to je opravdu o něčem jiném.
Nirvána.
[7]
25. 2. 2018 v 21:59speedfred
potom ako som si to prečítal ešte raz tak som to pochopil s tým ABS.
Punto ani neviem už ktorej generácie vydržalo dosť dlho vo výrobnom procese a stále je to vcelku pohľadné auto. Tak hlavne nech slúži.
Tiež by tam ale mohli cvaknúť nejaký zaujímavejší motor do nejakej GT verzie.
[8]
25. 2. 2018 v 23:53twistedTSD
Té stabilizaci nerozumím. Jak jinak než přibržďováním může fungovat ESP?
[9]
26. 2. 2018 v 18:12Ja Prvni 123
No, v zásadě dvěma způsoby: pokud se kolo protočí, tak ubere moment motoru… a tím dosáhne toho, že se protáčet přestane. Přiznám se, že nevím, jestli Punto srovnává i přední kola se zadními… pak by umělo ubrat i v situaci, že se protáčí kola obě.
Vyzkouším.
🙂
Rozhodně to ale umí i naopak: když třeba na sněhu podřadíš, tak dokážeš kola zablokovat brzdným účinkem motoru – no a v takovém případě zase trochu „přidá plyn“, aby se kola pořád točila.
Oba zásahy vedou ke stabilizaci auta.
[10]
26. 2. 2018 v 23:26twistedTSD
Jo, ta druhá funkce se u koncernu označuje jako MSR. Ta první zní jako ASR. Ale píšeš, že Punto není vybaveno přibržďováním (= klasické ESC), což si myslím, že nebude pravda, páč by se už nemohlo prodávat. 🙂
[11]
27. 2. 2018 v 10:07Emel
Kde je mizerné klima, tady, na blogu? Já tu vidím lidovek dost – je tu Corolla, je tu Bertold se srovnávačkama litrových TSI, je tu něco k ostrým Vestám od našeho milovníka všeho ruského a amerického 🙂 … a myslím, že nikde žádné projevy opovržení a nenávisti nebyly. Stačí si udržet trošku nadhledu a nemít svou garáž jako střed vesmíru… což se většině daří.
K Puntu gratuluju, když musíš, tak musíš… vzpomněl jsem si na Studnu 🙂 . S 1.4 to sice nebude žádný trhač, ale na běžný mimodálniční provoz to určitě bude ok… je to ta verze 77k, nebo něco jiného?
Jo, ještě k té bezpečnosti… 0b za asistenty je jedna věc, ale ani těch 51% z čelního nárazů není žádný zázrak, Duster (jediná loni testovaná Dacia) má 71%. Ale osobně bych se tím asi zase tolik netrápil…
[12]
27. 2. 2018 v 17:51MariAchi
ESP samozrejme pribrzduje kola, jinak by tam nebylo a auto by nevyhovelo EU legislative. Obvykle se pouziva soucinnost pribrzdeni nektereho z kol + ubrani plynu + nekdy i rozpojeni spojky – proto se nektera auta v prikrem kluzkem kopci zastavi a nejdou rozjet, nebot kola proste stoji a spojka je rozpojena… Dnes uz se spojka moc nepouziva, ale treba predchozi Corsa to umela Punto pouziva podobnou sadu elektronickych asistentu, tak to mozna ma taky.
[13]
27. 2. 2018 v 19:37Ja Prvni 123
No, na blogu asi ne.. proto sem zajdu – na rozdíl od „mateřské stránky“… a tamních diskuzí.
Svět Ti připadá normální? Zákaz dieselů… zákaz spalovacích motorů… Bureš premiérem, alkoholik prezidentem… „díky tomu je 12 ze 17 členů vlády pozitivně lustrovaných na stb a u těch ostatních se to nejspíš jen neví. Ale není to jen u nás: Donald na jedné straně.. Kim na druhé… Turecko běsní… nějak opravdu těžko nalézám optimismus – a s garáží to nesouvisí, s mojí už vůbec ne.
Jo, normální 77koní… já vlastně ani nechci trhače. Těch jsem už zažil dost.
🙂
Jo, asi stárnu. Kdo ne?
[14]
27. 2. 2018 v 20:57speedfred
stárneme všetci,preto si to treba asi aj užiť pokial sa dá a nehali nám tu ešte spaľovacie motory.
[15]
28. 2. 2018 v 13:21RS
Pěkné. Popravdě Punto umí být pořád moc hezké a považuji ho stále za dobré auto, ale vzhledem k tomu jak dlouho je ve výrobě, tím pádem je už dávno vývoj zaplacený, tak mi však přijde přistup výrobce trošku neadekvátní. Píšeš o cca 300tkč a za to bych už čekal asi více muziky. Podobně jako se dříve doprodávala Panda téměř za děkuji, tak podobně by se mělo doprodávat i Punto. A když už ne za levno, tak s pořádnou porcí výbavy a odpovídajícím vzhledem.
S trochou nadsázky by každé Punto mělo vypadat nějak takto 🙂 http://cdn1.evo.co.uk/sites/evo/files/styles/gallery_adv/public/images/dir_715/car_photo_357751.jpg?itok=jA7-tSL4
Podobná situace je i Mitem. To auto má stále co nabídnout, ale základní varianty jsou výsměch. Auto za 300-400 ceníkových očí a nemá to ani rádio…
Krom toho, nebylo by lepší Tipo? Je to vlastně taky stará škola, motor stejný, cena není příliš vzdálená…
[16]
28. 2. 2018 v 13:57Emel
[13] O normálním světě jsem nic nepsal… ale když se ptáš, tak docela jo. On si to člověk docela maluje, ale… kdy bylo líp? Myslím líp pro normální lidi? Podle mě nikdy.
Jen se teď ty průšvihy trošku víc medializují, takže má každej Lojza pocit, že stovky muslimů netouží po ničem jiném, než spáchat sebevražedný atentát na jeho kozu.
Jasně, Turecko, Sýrie, Krym, Korea… ale v dlouhodobějším horizontu bylo furt něco. Babiš mě štve… ale on mě štval i Gross nebo Paroubek, to si prostě nevybereš… za tu krátkou dobu, o které má smysl se bavit. Výzva dneška je populismus a instantní politika, s tím se holt musíme poprat.
[17]
28. 2. 2018 v 19:15Ja Prvni 123
Nevím, možná bylo… já jsem prostě chtěl Punto.
🙂
A ta výbava mi přijde úplně v pohodě! Je tam skoro všechno, co jsem tam chtěl… včetně hračiček.
Jediný, co mě mrzí, že už zrušili ty „ušatý“ sedačky – ty bych si jediný objednal, kdyby to šlo.. ale už to nejde.
Jinak co Ti tam chybí? Z dostupné výbavy.
Panda byla/ je o hodně menší auto… a ty opravdu levné kusy už byly ve finále – bez možnosti objednat do výroby. Myslím, že i Punto ve finále bude mít výprodejové ceny na auta, co budou „po světě“, u dealerů… ale já jsem si ho chtěl nakonfigurovat.
[18]
28. 2. 2018 v 20:40RS
Nejde ani tak o tvůj konkrétní kus, který samozřejmě nevím jak přesně bude vypadat, ale když projedu nabídku nových vozů, tak až na pár výjimek má většina manuální klimu ala sporák Mora, sedačky velmi nízkonákladového vzhledu, mezi budíky je oranžový displej z 90.let… Zkrátka spousta takových drobností, která tomu trošku kazí dojem. Za 300t určitě. Zvenku k tomu přidám nepříliš hezká kola, často jen poklice, a co si budeme nalhávat, nějaký elegantní světelný podpis by to auto mohl také vyšvihnout. Vepředu obyčejná halogenová parabola a vzadu taktéž žárovková „starodávnost“ (Pokud se nepletu EVO mělo ledky). Nemyslim to zle, Punto se mi opravdu stále líbí, ale za dobré ceny zkrátka vypadá trošku levněji než by mělo, a dozdobit už buď nejde, nebo to pak stojí nesmyslně mnoho.
[19]
1. 3. 2018 v 17:19Mixo
Nebudes to stare Punto prodavat? Hledam nejake levne auto pro zenu na kratke dojizdeni a Punto mam v hledacku.
[20]
1. 3. 2018 v 20:27Ja Prvni 123
Asi ne… chce ho synátor, a když ne on, tak je za ním další čekatel.
A do toho existuje riziko, že se ho moje lepší polovička nebude chtít vzdát.
Prostě šance, že bude „na prodej“ je minimální… sorry.
[21]
5. 3. 2018 v 20:32Verny_2013
Přiznám se na Tvém Puntu Ti závidím pouze jedinou věc – trvale vypínatelný start stop systém. Já dal auto s tímto nesmyslem manželce a sám radši jezdím starou Octou. Nevím co koupím až ta mi odejde do věčných lovišť.
[22]
11. 3. 2018 v 13:07Machyrek
Gratuluju. Na Fiatech sem vyrostl, proto k nim mam specificky vztah. A napis pak recenzi.
[23]
14. 3. 2018 v 20:39Ja Prvni 123
Díky.
Mám to v úmyslu…
🙂
[24]
14. 3. 2018 v 20:42Ja Prvni 123
No jo, no.. z mého pohledu je to jedna z výhod.
Ale tu klíčovou vidím v nízkých servisních nákladech a potenciálně vysoké životnosti. Doufám, že nebudu mít smůlu.
Jediné, co Fiatu zazlívám je zrušení ovladatelné bederní opěrky a nastavitelných pásů… snad se nepletu, a nebude mi to v praxi vadit.
Komentáře nejsou povoleny.