-
Tak Punto dorazilo… aktualizace – přidal jsem pár fotek:
Náhradní auto… Fiat Punto II – vlastně III, jinými slovy VIII.
Blog.auto.cz > Já První > Tak Punto dorazilo… aktualizace – přidal jsem pár fotek:
Publikováno: 5. 5. 2018
Náhradní auto… Fiat Punto II – vlastně III, jinými slovy VIII.
16 Responses to Tak Punto dorazilo… aktualizace – přidal jsem pár fotek:
[1]
5. 5. 2018 v 14:15Arese
Tak gratulace a těším se na podrobnou recenzi! :)) P.S. Je velká škoda, že už na Punto ve výrobě nedávají ty černé polepy sloupků, autu by to výrazně více slušelo. Určitě bych si je nechal dodělat!
[2]
9. 5. 2018 v 12:45MariAchi
Proste hezke auto, toho by se taliani mohli drzet.
[3]
12. 5. 2018 v 17:21Ja Prvni 123
Chlapi bohužel… stihnul jsem to o fous… řeklo by se o prsa korejské běžkyně: Punto už objednat nejde.
🙁
[4]
14. 5. 2018 v 16:20Arese
Tak snad si prodejci udělali pořádné skladové zásoby. evropská verze Arga (že by ho přejmenovali na Uno?) prý bude mít premiéru letos na podzim, zahájení jeho prodeje lze očekávat někdy začátkem příštího roku.
P.S. Škoda, že do té výběhové série cpou ty obyčejné zadní lampy, ty moderní se světlovody vypadají daleko lépe. Výměna je ale velmi snadná, každou lampu drží jen dvojice šroubů. :))
[5]
15. 5. 2018 v 20:42Ja Prvni 123
Asi jo… bo jsem na něj čekal skoro tři měsíce.
🙂
A ty zadní lampy mi fakt nevadí… v reále mě prostě neruší. Uvažuju jen o tom polepu B sloupku.. to fakt dělá svoje.
Celý dobrý – jen je fakt strašnej „přešlap“ umístění tlačítek vyhřívání předních sedaček. Asi si za to můžu sám – objednal jsem si i loketní opěrku… a ty spínače jsou pod tou loketkou.
🙁
[6]
15. 5. 2018 v 23:01Arese
Ty černé polepy sloupků jsou ale mnohem důležitější ne u B sloupku, ale u těch rámů oken mezi předními pomocnými trojúhelníky a na konci oken zadních dveří. Ty zadní lampy dělají na designu Punta fakt hrozmě moc a potmě mají velmi pěkný světelný podpis. A jak to vypadá v interiéru – odhaduju, že to bude mít ty superlaciné potahy a výplně dveří bez stříbřitých horních lišt a s černými vnitřními klikami…. Pak ten interiér fakt působí chudě a lacině, nechápu, proč toho Puntíky ve finále tak strašně oholili… :((((
P.S. Fakt v tom autě máš 8 airbagů? V oficiálním ceníku šlo ke 2 čelním doobjednat jen 2 boční…
[7]
15. 5. 2018 v 23:04Arese
Jo a ještě něco – předpokládám, že ty chromovaná pouzdra vnějších zpětných zrcátek je dodatečné příslušenství? A to samé asi i ty lišty na náraznících? (na tom předním mě ty lišty vizuálně dost ruší…)
[8]
16. 5. 2018 v 11:27Emel
Tak gratuluju 🙂 , ať dobře slouží…
Mně se to líbí tak napůl… karoserie je pořád hezká, zezadu úplně parádní, předobok trošku bojuju s těmi okénky a vůbec… možná by to fakt zlepšily černé polepy na sloupky. Pro sebe bych šel do nějaké výraznější barvy, ale to je subjektivní a asi jsem v menšině (a už jsem to psal u iXka a konec konců… Swifta mám taky ve stříbrné).
BTW, z některých fotek to vypadá, že jim úplně nelícují spáry… naživo to působí ok?
http://img.auto.cz/blog/blogs.dir/472/files/2018/05/P5120484.jpg http://img.auto.cz/blog/blogs.dir/472/files/2018/05/P5120476.jpg
[9]
16. 5. 2018 v 16:11iudex
Dnes som si Punto špéci pozrel naživo, keď stálo vedľa dvojkovej Fabie. A dojem je taký, že je to proste generáciu nadsluhujúce staré auto, presne dizajnová doba minulej Fabie, oblúky a krivky, celkovo viditeľne za aktuálnymi dizajnovými trendami. Ale každému sa páči niečo iné, takže v pohode, hlavne nech spoľahlivo slúži.
Akurát mi príde ospevovanie starej školy ťažko uveriteľné v kontexte toho, ako autor blogu nedávno kritizoval Yaris GRMN, ktorý je stará škola v tom najlepšom zmysle (poctivá mechanika, kompresor, veľkoobjemový motor, mechanický samosvor, žiadni asistenti); potom sa to preferovanie starej školy mení na ospevovanie vlastnej voľby a ostatné sú kyslé hrozná.
[10]
16. 5. 2018 v 19:58Ja Prvni 123
Píšu někde 8?
Je jich tam 6…
A ty polepy nevím, možná máš pravdu.
Stejně to řešit nebudu. Chtěl jsem spolehlivýho oslíka – a takovýho jsem koupil. Když už ho mám, tak jsem ho chtěl co nejbezpečnějšího a co nejpříjemnějšího na používání… proto tam je plná bezpečnostní výbava a spousta doplňků pro lepší život s ním.
Potahy jsou fajn.. ano, kličky jsou černý. Stříbrný součásti na dveřích mám – jako originální příslušenství… jediná výhrada, vedle těch tlačítek vyhřívání, je k potahu volantu. Je to kůže.. ale mám trochu pochybnosti, jak dlouho vydrží – vypadá trochu tence, ta kůže.
Ale třeba se pletu.
🙂
[11]
16. 5. 2018 v 19:59Ja Prvni 123
Jasně – zrcátka i lišty jsou objednaný zvlášť – ale pořád s novým autem, od Fiata.
Lišty považuji za vysoce praktické.. drobným kontaktům na parkovišti se prostě nevyhneš.
A chromový zrcátka jsem prostě neodolal… ať je vidět, že patří s iXkem k sobě.
🙂
[12]
16. 5. 2018 v 20:02Ja Prvni 123
Nevím.. spárky jsou v pohodě, v reále.
Ano, barva je výsledkem kompromisu. Na jedné straně je paleta barev hodně omezená.. teda byla – těsně před ukončením výroby.
A pak.. modrá Jeans, co se mi líbila, se nelíbila mojí lepší polovičče… a málo platné, to auto je víc pro ni, než pro mě.
Já budu jen platit servis – proto jsem koupil atmosferickýho Fiata, aby mě servis a opravy nestály víc, než další auto.
[13]
16. 5. 2018 v 20:26Ja Prvni 123
🙂
No, Ty jseš těma „kyslýma hroznama“ nějak zaujatej…
Vlastně se mi nechtělo to pod tím článkem rozpitvávat.. ale tady můžeme.
Primárně jsem měl výhrady k tomu testu, který byl veskrze tendenční a autor od začátku věděl, jak chce, aby mu to vyšlo… to za prvé,
A za druhé – to, že je auto je mechanicky „čisté“ ještě automaticky neznamená, že je to celkově dobré auto… Psal jsem už v diskuzi, že kdyby autor napsal, že auto je na okruh lépe připravené, tak bych do toho nerýpal – i když si tím nejsem jistý. Vysvětlím proč vzápětí.
Ale závěr, že je Yaris lepším autem prostě byl názor autora, nikoliv výsledek srovnání…
Napíšu proč. Ano, samosvor je jednoznačná výhoda! Relativně velký motor by mohl být výhodou taky… ale proč autor vynechal rozbor ostatních technických předpokladů? U auta s tímhle výkonem – a posláním – je velmi důležitá i tak řečená geometrie podvozku. A tím nemyslím sbíhavost kol.
Yaris má rozvor 2510mm, rozchod vepřed 1465 a vzadu dokonce jen 1455. Aby byla kalamita dovršena, tak chlazení extrémně zatíženého motoru v nebývale malém prostoru je řešeno chlazením vyvedeným dopředu, před standardní chladič… je tam vystrčenej intercooler i chladič oleje.
To je podstatná váha vysunutá dost před přední kola – při krátkém rozvoru… a nevalném zadním rozchodu. To nezní jako dobré předpoklady a autor testu to zcela ignoroval.
Clio má rozvor + 7,9cm, přední rozchod +4,1 cm a zadní +5,1cm… při obecně lepším umístění motoru vzhledem k těžišti auta.
Ne, nezmám přesná zatížení náprav… ale já nejsem motoristický novinář a neživím se testováním aut. Za to mám poměrně dost najeto s různými auty a někteří ze zdejších čtenářů můžou dosvědčit, že jsem dokázal řídit skutečně na limitu dokonce i Superba v nafťě – což je auto, které skutečně není ke sportování určeno.
🙂
A jediné co říkám je, že z těch dvou aut bych si vybral na blbnutí na okruhu raději Renaulta, jen bych strávil nějaký čas tím, že bych zjistil taje jeho převodovky a naučil se ručně řadit dvouspojku tak, aby mi auto neshazovala.
Pořád ale platí, že kdybych si chtěl opravdu koupit auto pro blbnutí tohoto typu, tak si koupím starou Fiestu s dvoulitrovou atmosférou… a když už Renaulta, tak původního Williamse.
A není to čirou nostalgií.. je to proto, že kategorie HotHatch je mrtvá… dnes se výrobci předhání ve velikosti displejů a opravdu rychlé auto ani nemá moc smysl vyrábět, protože ho vlastně nikdo nechce.
Stejně by s ním nebylo kde jezdit.
Na závěr si dovolím použít citaci Clarksona.. že vždycky předpoklady nemusí vést ke správnému závěru:
„Takže tu máme tragický závěr: Běžné GT-R je pětihvězdičkové auto. Je to jedno z nejlepších aut na světě. Jenže tato okruhová ohavnost nedostává žádnou hvězdičku. Protože je do značné míry nepoužitelná.”
Motor: šestiválcové twin turbo, 3 799 cm3, 550 koní v 6 400 ot./min
Zrychlení / maximální rychlost: 0-100 km/h za 2,7 s / 315 km/h
Clarksonovo hodnocení: ☆☆☆☆☆ (žádné hvězdy)
Clarksonův verdikt: From hero to zero
[14]
17. 5. 2018 v 09:37iudex
(13) Tak neviem, či medzichladič zmení tak rozloženie hmotnosti, že to ovplyvní jazdné vlastnosti, do takej teoretickej debaty sa nejdem púšťať. Proste a jasne všetci potvrdzujú, že Toyota spravila nekompromisný malý hotheč podľa starého receptu (ktorý tu ospevuješ), teda poctivá mechanika a hlavne zábavnosť. Nikto z nás sa k tejto limitke asi nedostane, preto sa musím uspokojiť s názormi novinárov. A taký Ondra Chamilla mi na moju otázku, aké auto ho v poslednej dobe zaujalo, povedal: Yaris GRMN a 911 GT3. Áno, vraj je ten Yaris tak zábavný a skvele jazdiaci. O nezmyselnej cene sa teraz nebavíme, ale zjavne sa to auto fakt podarilo a každý, kto sa považuje za petrolheada a s nostalgiou spomína na staré časy, keď autá ešte boli poctivé a zábavné, proste nemôže GRMN robené podľa starého receptu ofrfľať, ako si to robil Ty.
[15]
18. 5. 2018 v 13:16Emel
Jeans blue vypadá dobře… ale pokud se manželce líbí stříbrná, tak proč ne.
[16]
20. 5. 2018 v 09:01Ja Prvni 123
[14]
Promiň… ale zníš, jako kdybych Ti svedl nezletilou sestru…
😉
Už to neřeš. Je mi jasný, že se všem nezavděčím. A nic s tím nenadělám.
Komentáře nejsou povoleny.