-
Náhradní auto…
Moje Ixko má 60 tisíc, a tak je na prohlídce… dostal jsem na týden náhradní vozidlo – mladší bublinku… s tříválcovým litrem FireFly.
Byl jsem – a jsem – hodně zvědavej!
Zatím dobrý, čekal jsem horší… očekávaná „snížená dostatečnost“ v nízkých otáčkách doprovázená lehkou vibrací se potvrdila, ale obecně je to lepší, než jsem čekal.
Vzal jsem ji do sněhu. Je fakt, že atmosférická 1.6 se o hodně líp „dávkuje“ a tedy řídí ve sněhu… ale na silnici je zase tohle o dost tišší – když má aspoň něco málo přes 2 tisíce otáček.
Uvidíme po tom týdnu.
R3 1,0 turbo versus R4 1.6 atmosféra Tak Punto dorazilo… aktualizace – přidal jsem pár fotek:
8 Responses to Náhradní auto…
[1]
26. 1. 2019 v 20:49rohYpnol
Po FL vypadá (za mě) ještě o dost líp 😉 a to jsem i líbila už od začátku. Ale ty drobné retuše udělaly fakt skvěle.
Myslím že má mít nová sedadla. Už si nevybavím, jak se sedělo před FL, každopádně teď ok. Tak zkus srovnat…
Jinak stále nechápu mizerné prodeje Fiatu v ČR. Fiat dělá skvělé auta. Doufám, že přežije dobu koncernového slučování…
[2]
27. 1. 2019 v 17:23Ja Prvni 123
[1]
Jo jo, sedí se výborně… ale to i v té mé původní. Řekl bych, že je to stejná sedačka, jen s jinou látkou na potahu.
Dokonce bych řekl, že ta látka v mé 2016 je kvalitnější… ale bude to asi tím, že moje je vyšší verze, a tohle je úplně základní.
Má i manuální klimu, zrcátko na překlapávání.. a tak. Je to náhradní vozidlo, ne předváděčka.
Mě zajímá ten tříválec, takže je mi to dost jedno.
🙂
Sedačky se ne úplně povedly v prvním elku. Já to pořád říkám, že ty názvy jsou prokletí: 500L je úplně jiné auto, než 500X… a obojí jen vzdáleně připomíná originál 500. Technicky 3 různá auta. Úplně.
Pakárna..
A proč se Fiat v ČR neprodává? Moc nevím. Ale nevadí mi to. Fiat se uživí jinde, a já aspoň nemám problém si na parkovišti poznat svoje auto.
🙂
Jen mi vadí blbý řeči. Když někdo řekne Fiat nechci, tak na to neříkám nic. Když ale někdo řekne, že Fiat má tu drzost nabízet Punto ještě v dnešní době, tak kroutím hlavou… když si ho vybavíš, je to pořád hezké a dobře jezdící auto. Jen je nemoderní = málo se kazí.
[3]
28. 1. 2019 v 12:12iudex
Tak nakoniec aj zarytý fanda „starých časov“ a starých dobrých atmosfér po vyskúšaní uzná, že tie malé turbomotory nakoniec nie sú vôbec zlé. 😉
[4]
29. 1. 2019 v 18:35Emel
Modrá vypadá hezky 🙂
[5]
30. 1. 2019 v 21:14Mr.Murphy
já s tím autem taky jezdil a ten motor mě hodně hodně překvapil tím jak jede…. Oproti mému T-jetu 120PS který má teda stejný výkon mi přišlo že to jede podstatně líp…. jako městský/příměstský motor naprosto důstojná motorizace…. A Firefly 1.3T bude raketa (na poměry třídy, samozřejmě…. 😉
[6]
2. 2. 2019 v 21:14Ja Prvni 123
[3] a vlastně trochu i [5]
No, dostanu se k tomu to sepsat asi až příští víkend – mám dost čísel, který musím dát dohromady… ale obávám se, že se Ti to líbit nebude.
Je fakt, že mezi litrovými tříválci, které jsem zatím vyzkoušel, jede jednoznačně nejlépe. Dokonce i ten zvuk jsem ochoten akceptovat – aspoň mezi 2 a tak 3,5 tisíci otáček… ale zbytek až pak ve shrnutí.
1.3T bude asi jiná písnička … akorát že ten je k mání jen s dvouspojkou!
A s tou se nežije dobře…
Dal jsem si tu práci, a srovnal jsem chování a spotřeby 1.0 FireFly a 1.6 e-torq ve stejných režimech, včetně dálnice… se stejným řidičem… a už jsem pochopil, proč to dosud neudělal nikdo z „novinářů“… protože to pro tříválce vůbec nevyšlo dobře.
Trochu jsem to srovnal i s odcházející 1.4 T Multiair… a jestli dost rychle najdu kupce na svou 500X, tak koupím končící Multiair… protože brzo už to nepůjde.
[7]
4. 2. 2019 v 15:33Mr. Murphy
No, ono zrovna 1.0T od Fiatu údajně žere o dost víc než konkurenční tříválce…. takže bych byl opatrný s generalizací…..
[8]
10. 2. 2019 v 16:25Ja Prvni 123
[7]
Možná.
I když ani 1.0 TSI od Němců nejede nijak levně – a k tomu nejede. Tohle aspoň jede.
Jen pro to TSI nemám podobně přímé srovnání…
Je to dost čísel, nedaří se mi to dodělat a zveřejnit… ale v zásadě ta „světluška“ jede dobře, výhrady mám vesměs subjektivní. Kromě vibrace (platí pro všechny tříválce) třeba to, že nebrzdí motorem… já si myslím, že ten rafinovanej systém ovládání ventilů prostě bez plynu nechá ventily otevřené… ale mně to vadí.
Kromě toho je cítit ten skok, když přidáš plyn a najednou se ventily zavřou.
Vibrace jako fyzické kmitání. Zvuk to má vlastně uličnicky sympatickej… nad dva tisíce otáček.
Komentáře nejsou povoleny.