• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > Já První  > Fiat Punto II – vlastně III, jinými slovy VIII.

  • Fiat Punto II – vlastně III, jinými slovy VIII.

    Publikováno: 25. 2. 2018

    Tenhle svět se kazí před očima, a tak jsem se rozhodnul, že si objednám Fiat Punto, dokud to ještě jde. Výroba má skončit v květnu.

    Ten zmatek s čísly nahoře vzniknul tak, že je to moje druhé Punto, o celé řadě „velkých“ Punt se mluví jako o generaci III a poslední provedení so oficiálně jmenuje Serie 8.

    Vím, že tady je to stránka milionářů a za zajímavé se považují tak testy Jaguarů a od BMW řady 5 nahoru, ale přesto si říkám, že se možná najdou lidi, co si rádi přečtou i o autě za cenu cca 300 tisíc.

    Objednal jsem si ho tak vybaveného, jak jen to ještě jde. S 1.4 benzínem, protože prostě chci atmosferický čtyřválec, a ta 1.2 je sice výborná, ale ve více než jednom člověku je bohužel opravdu trochu limitující…

    Ano, je to auto na konci své dráhy, ale pořád ještě bylo možné ho objednat například s 6 pytly, automatem klimou, vyhřívanými sedačkami, elektrickými okny i vzadu, loketní opěrkou, tempomatem, samostmívacím zrcátkem a automatickým cyklovačem stěračů. Nemá to jen prosté ABS, ale EBD = brzdnou sílu to aktivně rozděluje na ta kola, která „ještě brzdí“, má to i elektronickou stabilizaci, byť omezováním výkonu a ne přibržďováním kol, a podrží mi v kopci, aby to necouvlo.

    🙂

    Má to start/stop, ale jde trvale vypnout…  a má to i „inteligentní alternátor“. Popravdě těm místním kecům nevěřím a mám možnost trvale připojit voltmetr, takže tady pak napíšu, jak se dobíjení chová.

    To, že bude vyroben na mé narozeniny už je jen „perlička“. Aby nedošlo k omylu – s „iXkem“ jsem úplně spokojenej! Máme doma ještě Punto II, tedy vlastně Punto I, z mého pohledu… a nakonec doma zůstanou prostě dvě z těch tří..  buď dvě Punta, nebo velký Punto a iXko.

    Jak ho budu mít doma, tak k němu asi napíšu recenzi i s fotkama… že i auto s cenou málo přes 300 tisíc může dobře vypadat, být vybavený tak, že mi tam nic nechybí, a dělat radost za jízdy.

Tak Punto dorazilo… aktualizace – přidal jsem pár fotek: 500X

24 Responses to Fiat Punto II – vlastně III, jinými slovy VIII.

  • [1]

    25. 2. 2018 v 13:11speedfred

    foto speedfred

    v súčasnosti vyrábané Punto je bez ABS ? Nie je to náhodou už poviná súčasť?
    S tými milionármi si si to mohol odpustiť 🙂

  • [2]

    25. 2. 2018 v 18:41Ja Prvni 123

    No, mohl… ale nějak mi to nedalo.
    🙂

    Asi jsem to napsal blbě, že to z toho není patrný… EBD, jako Electronic Brake Distributor, je vyšší verze ABS. Anti Block System po zastavení kola to kolo odbržďoval, tlak se vracel do válce… EBD tlak přesměrovává na ta kola, která mají vyšší adhezi, to jest ještě brzdí.

    Takže není bez ABS, má víc než ABS.
    🙂

    Ale to má dneska už spousta aut, není to zase žádný zázrak. Já jen, že se o Puntu mluví jako o vykopávce… a všude se ohání tím, že dostalo nula bodů v novém NCAP testu… a už se nikde neuvádí, že podle těch nových pravidel pokud v jedné kategorii dostane nula, tak musí být výsledná nula – a základní Punto dostalo nula v kategorii asistentů.
    Užiteční asistenti do něj šly objednat… a informaci o únavě řidiče nebo o tom, že auto opustilo jízdní pruh vážně platit nechci.
    🙂

  • [3]

    25. 2. 2018 v 18:52webpaja

    Blogy jsou tu hlavně od toho, aby se kdokoliv, zkusivší, vlastnící zajímavé auto, událost podělil o dojmy. Dost mě od tebe tato slova překvapila a nebudu zastírat, že negativně.
    To, že se tu nepíše i o lidovějších vozech je chybou těch, co se k nim dostanou spíš.

  • [4]

    25. 2. 2018 v 19:05webpaja

    Jinak jsem samozřejmě zvědavý, jak bude Punto fungovat 😉

  • [5]

    25. 2. 2018 v 19:27Ja Prvni 123

    🙂
    Ale já jsem se nenavážel do těch, co těma autama opravdu jezdí… uznej sám, že klima tady je nezdravý.
    Ostatně jako v celým státě, možná světě… takže vlastně normální.
    🙂

    Připadám si trochu jako blázen… já ho vlastně vůbec nepotřebuju.
    Když jsem se dozvěděl, že jeho výroba v květnu končí… a novej Fiat bude mít tříválec… tak jsem ho prostě MUSEL objednat!
    Ještěže vedle toho litrového tříválce nabídnou i 1.3 čtyřválec… ale s extrémním kompresním poměrem, skutečný tlak ve válci bude regulovat zpožděným zavíráním sacích ventilů… sice krásná myšlenka, nepochybuju, že to bude fungovat, asi stejně jako funguje JTD… ale už to prostě nebude ono – nebude to jednoduché auto, s nesmrtelným motorem…

  • [6]

    25. 2. 2018 v 19:37Ja Prvni 123

    Tvoje psaní o řádění s 911 a spol jsem si přečetl až teď.
    🙁

    Trochu teď chápu, pokud sis to vzal osobně – ale to bylo jen kouzlo nechtěného!
    To čtení je krásný… zážitek musel být krásnej… to je opravdu o něčem jiném.

    Nirvána.

  • [7]

    25. 2. 2018 v 21:59speedfred

    foto speedfred

    potom ako som si to prečítal ešte raz tak som to pochopil s tým ABS.
    Punto ani neviem už ktorej generácie vydržalo dosť dlho vo výrobnom procese a stále je to vcelku pohľadné auto. Tak hlavne nech slúži.
    Tiež by tam ale mohli cvaknúť nejaký zaujímavejší motor do nejakej GT verzie.

  • [8]

    25. 2. 2018 v 23:53twistedTSD

    foto twistedTSD

    Té stabilizaci nerozumím. Jak jinak než přibržďováním může fungovat ESP?

  • [9]

    26. 2. 2018 v 18:12Ja Prvni 123

    No, v zásadě dvěma způsoby: pokud se kolo protočí, tak ubere moment motoru… a tím dosáhne toho, že se protáčet přestane. Přiznám se, že nevím, jestli Punto srovnává i přední kola se zadními… pak by umělo ubrat i v situaci, že se protáčí kola obě.
    Vyzkouším.
    🙂
    Rozhodně to ale umí i naopak: když třeba na sněhu podřadíš, tak dokážeš kola zablokovat brzdným účinkem motoru – no a v takovém případě zase trochu „přidá plyn“, aby se kola pořád točila.

    Oba zásahy vedou ke stabilizaci auta.

  • [10]

    26. 2. 2018 v 23:26twistedTSD

    foto twistedTSD

    Jo, ta druhá funkce se u koncernu označuje jako MSR. Ta první zní jako ASR. Ale píšeš, že Punto není vybaveno přibržďováním (= klasické ESC), což si myslím, že nebude pravda, páč by se už nemohlo prodávat. 🙂

  • [11]

    27. 2. 2018 v 10:07Emel

    foto Emel

    Kde je mizerné klima, tady, na blogu? Já tu vidím lidovek dost – je tu Corolla, je tu Bertold se srovnávačkama litrových TSI, je tu něco k ostrým Vestám od našeho milovníka všeho ruského a amerického 🙂 … a myslím, že nikde žádné projevy opovržení a nenávisti nebyly. Stačí si udržet trošku nadhledu a nemít svou garáž jako střed vesmíru… což se většině daří.

    K Puntu gratuluju, když musíš, tak musíš… vzpomněl jsem si na Studnu 🙂 . S 1.4 to sice nebude žádný trhač, ale na běžný mimodálniční provoz to určitě bude ok… je to ta verze 77k, nebo něco jiného?

    Jo, ještě k té bezpečnosti… 0b za asistenty je jedna věc, ale ani těch 51% z čelního nárazů není žádný zázrak, Duster (jediná loni testovaná Dacia) má 71%. Ale osobně bych se tím asi zase tolik netrápil…

  • [12]

    27. 2. 2018 v 17:51MariAchi

    ESP samozrejme pribrzduje kola, jinak by tam nebylo a auto by nevyhovelo EU legislative. Obvykle se pouziva soucinnost pribrzdeni nektereho z kol + ubrani plynu + nekdy i rozpojeni spojky – proto se nektera auta v prikrem kluzkem kopci zastavi a nejdou rozjet, nebot kola proste stoji a spojka je rozpojena… Dnes uz se spojka moc nepouziva, ale treba predchozi Corsa to umela Punto pouziva podobnou sadu elektronickych asistentu, tak to mozna ma taky.

  • [13]

    27. 2. 2018 v 19:37Ja Prvni 123

    No, na blogu asi ne.. proto sem zajdu – na rozdíl od „mateřské stránky“… a tamních diskuzí.

    Svět Ti připadá normální? Zákaz dieselů… zákaz spalovacích motorů… Bureš premiérem, alkoholik prezidentem… „díky tomu je 12 ze 17 členů vlády pozitivně lustrovaných na stb a u těch ostatních se to nejspíš jen neví. Ale není to jen u nás: Donald na jedné straně.. Kim na druhé… Turecko běsní… nějak opravdu těžko nalézám optimismus – a s garáží to nesouvisí, s mojí už vůbec ne.

    Jo, normální 77koní… já vlastně ani nechci trhače. Těch jsem už zažil dost.
    🙂
    Jo, asi stárnu. Kdo ne?

  • [14]

    27. 2. 2018 v 20:57speedfred

    foto speedfred

    stárneme všetci,preto si to treba asi aj užiť pokial sa dá a nehali nám tu ešte spaľovacie motory.

  • [15]

    28. 2. 2018 v 13:21RS

    Pěkné. Popravdě Punto umí být pořád moc hezké a považuji ho stále za dobré auto, ale vzhledem k tomu jak dlouho je ve výrobě, tím pádem je už dávno vývoj zaplacený, tak mi však přijde přistup výrobce trošku neadekvátní. Píšeš o cca 300tkč a za to bych už čekal asi více muziky. Podobně jako se dříve doprodávala Panda téměř za děkuji, tak podobně by se mělo doprodávat i Punto. A když už ne za levno, tak s pořádnou porcí výbavy a odpovídajícím vzhledem.
    S trochou nadsázky by každé Punto mělo vypadat nějak takto 🙂 http://cdn1.evo.co.uk/sites/evo/files/styles/gallery_adv/public/images/dir_715/car_photo_357751.jpg?itok=jA7-tSL4
    Podobná situace je i Mitem. To auto má stále co nabídnout, ale základní varianty jsou výsměch. Auto za 300-400 ceníkových očí a nemá to ani rádio…
    Krom toho, nebylo by lepší Tipo? Je to vlastně taky stará škola, motor stejný, cena není příliš vzdálená…

  • [16]

    28. 2. 2018 v 13:57Emel

    foto Emel

    [13] O normálním světě jsem nic nepsal… ale když se ptáš, tak docela jo. On si to člověk docela maluje, ale… kdy bylo líp? Myslím líp pro normální lidi? Podle mě nikdy.

    Jen se teď ty průšvihy trošku víc medializují, takže má každej Lojza pocit, že stovky muslimů netouží po ničem jiném, než spáchat sebevražedný atentát na jeho kozu.

    Jasně, Turecko, Sýrie, Krym, Korea… ale v dlouhodobějším horizontu bylo furt něco. Babiš mě štve… ale on mě štval i Gross nebo Paroubek, to si prostě nevybereš… za tu krátkou dobu, o které má smysl se bavit. Výzva dneška je populismus a instantní politika, s tím se holt musíme poprat.

  • [17]

    28. 2. 2018 v 19:15Ja Prvni 123

    Nevím, možná bylo… já jsem prostě chtěl Punto.
    🙂
    A ta výbava mi přijde úplně v pohodě! Je tam skoro všechno, co jsem tam chtěl… včetně hračiček.

    Jediný, co mě mrzí, že už zrušili ty „ušatý“ sedačky – ty bych si jediný objednal, kdyby to šlo.. ale už to nejde.

    Jinak co Ti tam chybí? Z dostupné výbavy.

    Panda byla/ je o hodně menší auto… a ty opravdu levné kusy už byly ve finále – bez možnosti objednat do výroby. Myslím, že i Punto ve finále bude mít výprodejové ceny na auta, co budou „po světě“, u dealerů… ale já jsem si ho chtěl nakonfigurovat.

  • [18]

    28. 2. 2018 v 20:40RS

    Nejde ani tak o tvůj konkrétní kus, který samozřejmě nevím jak přesně bude vypadat, ale když projedu nabídku nových vozů, tak až na pár výjimek má většina manuální klimu ala sporák Mora, sedačky velmi nízkonákladového vzhledu, mezi budíky je oranžový displej z 90.let… Zkrátka spousta takových drobností, která tomu trošku kazí dojem. Za 300t určitě. Zvenku k tomu přidám nepříliš hezká kola, často jen poklice, a co si budeme nalhávat, nějaký elegantní světelný podpis by to auto mohl také vyšvihnout. Vepředu obyčejná halogenová parabola a vzadu taktéž žárovková „starodávnost“ (Pokud se nepletu EVO mělo ledky). Nemyslim to zle, Punto se mi opravdu stále líbí, ale za dobré ceny zkrátka vypadá trošku levněji než by mělo, a dozdobit už buď nejde, nebo to pak stojí nesmyslně mnoho.

  • [19]

    1. 3. 2018 v 17:19Mixo

    Nebudes to stare Punto prodavat? Hledam nejake levne auto pro zenu na kratke dojizdeni a Punto mam v hledacku.

  • [20]

    1. 3. 2018 v 20:27Ja Prvni 123

    Asi ne… chce ho synátor, a když ne on, tak je za ním další čekatel.
    A do toho existuje riziko, že se ho moje lepší polovička nebude chtít vzdát.
    Prostě šance, že bude „na prodej“ je minimální… sorry.

  • [21]

    5. 3. 2018 v 20:32Verny_2013

    foto Verny_2013

    Přiznám se na Tvém Puntu Ti závidím pouze jedinou věc – trvale vypínatelný start stop systém. Já dal auto s tímto nesmyslem manželce a sám radši jezdím starou Octou. Nevím co koupím až ta mi odejde do věčných lovišť.

  • [22]

    11. 3. 2018 v 13:07Machyrek

    Gratuluju. Na Fiatech sem vyrostl, proto k nim mam specificky vztah. A napis pak recenzi.

  • [23]

    14. 3. 2018 v 20:39Ja Prvni 123

    Díky.
    Mám to v úmyslu…
    🙂

  • [24]

    14. 3. 2018 v 20:42Ja Prvni 123

    No jo, no.. z mého pohledu je to jedna z výhod.
    Ale tu klíčovou vidím v nízkých servisních nákladech a potenciálně vysoké životnosti. Doufám, že nebudu mít smůlu.

    Jediné, co Fiatu zazlívám je zrušení ovladatelné bederní opěrky a nastavitelných pásů… snad se nepletu, a nebude mi to v praxi vadit.

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

Já První

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Srpen 20231 Příspěvek
  • Únor 20201 Příspěvek
  • Únor 20191 Příspěvek
  • Leden 20191 Příspěvek
  • Květen 20181 Příspěvek
  • Únor 20181 Příspěvek
  • Únor 20171 Příspěvek
  • Září 20151 Příspěvek
  • Květen 20152 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura