-
Najkrajši automobil rokov 1990-1999 – nominácia.
Kolo ´80 -´89 je za nami a chvíľami to vyzeralo na bratovražedný Maranellský boj. Rozhodujúci hlas napokon z trojice najsilnejších dostalo Ferrari 288 GTO.
Tak sme sa s anketou dostali do rokov nedávno minulých. Deväťdesiate roky sme si prežili každý ináč. Niekto si v porevolučných rokoch kúpil svoju prvú vysnívanu „ojetinu“ zo západu, niekto ich celé presedel v školskej lavici. S časopisov sme sa dozvedali o racionalizácii výrobných nákladov, vytváraní koncernov a s tým zdieľanie podvozkových platforiem a motorov, či dnes už známych kreáciach mien ako Ian Callum, Chris Bangle či Peter Horbury. Doba napriek tomu bohatá na veľký počet áut rôznych veľkostí, tvarov a výkonov. Tak si jedno naj, naj vyberte:
1992 Alfa Romeo 155
1997 Alfa Romeo 156
1998 Alfa Romeo 166
1991 Alfa Romeo SZ
1993 Alfa Romeo GTV
1990 Aston Martin V8 Coupe
1993 Aston Martin Lagonda Vignale
1994 Aston Martin DB7
1999 Audi A2
1997 Audi A6
1998 Audi A8
1991 Audi Avus Quattro
1991 Audi Quattro Spyder
1989 Audi TT
1998 Bentley Arnage
1998 BMW 3 (E46)
1996 BMW 5 (E39)
1999 BMW 7 (E38)
1991 Bugatti EB110
1998 Buick Park Avenue Ultra
1998 Buick Riviera
1995 Cadillac Fleetwood Brougham
1993 Cadillac Seville
1990 Chevrolet Lumina APV
1997 Citroen Xantia
1997 Citroen Xsara
1991 Dodge Viper
1993 Ferrari 456 GT
1995 Ferrari 550 Maranello
1994 Ferrari F355
1995 Ferrari F50
1993 Fiat Coupe
1998 Ford Cougar
1992 Ford Escort RS Cosworth
1998 Ford Focus
1993 Ford Mondeo
1997 Ford Puma
1999 Honda HR-V
1990 Honda Legend
1991 Honda NSX
1993 Isdera Commendatore 112i
1991 ItalDesign Nazca C2
1991 Jaguar XJ220
1994 Jaguar XJR (X300)
1996 Jaguar XK
1991 Lamborghini Diablo
1990 Lotus Elan
1996 Lotus Elise
1996 Lotus Esprit V8
1998 Maserati 3200 GT
1996 Maserati Quattroporte
1992 Mazda RX-7
1996 Mclaren F1
1993 Mercedes-Benz C36 AMG
1998 Mercedes-Benz CLK
1998 Mercedes-Benz CLK-GTR
1993 Mercedes-Benz E500 (W124)
1998 Mercedes-Benz E55 AMG (W210)
1991 Mercedes-Benz S (W140)
1998 Mercedes-Benz S (W220)
1998 Mercedes-Benz SL AMG
1996 Mitsubishi Galant
1991 Mitsubishi Sigma
1994 Nissan Skyline R32 GT-R
1996 Oldsmobile Aurora
1991 Opel Calibra
1993 Opel Omega
1995 Opel Vectra
1997 Peugeot 406 Coupe
1993 Porsche 911 Carrera 4S (993)
1997 Porsche 911 GT1
1992 Porsche 928 GTS
1992 Porsche 968 CS
1993 Renault Laguna
1992 Renault Safrane
1998 Rover 75
1998 Saab 9-3
1997 Saab 9-5
1996 Subaru SVX
1991 Tatra MTX V8
1996 Tatra T700
1997 Tatra T700 Ecorra
1997 Tatra T700 GT Coupe
1994 Toyota Supra
1991 Vector W8 Twin Turbo
1996 Volvo V40
1997 Volvo C70
1998 Volvo S80
1993 Zagato Hyena
A na koniec obligátne. Ak nadobudnete dojem že v nominácii chýba auto ktoré by si rozhodne zaslúžilo súťažiť, pošlite ho vo forme .jpg obrázku v max. veťlkosti 250 Kb na mail jurajgric@yahoo.com.
Upravené: A aby som nezabudol. Anketu už znova možno vytvoriť tak sa hlasovať bude opäť štandardným spôsobom v pondelok 20.10.2008 vo večerných hodinách.
Najkrajši automobil rokov 1990-1999 – hlasovanie. Poznávačka – časť VI.
4 220 Responses to Najkrajši automobil rokov 1990-1999 – nominácia.
[1]
17. 10. 2008 v 18:55Navtech
Bože ta 456tka už je taky babička! Moje nejoblíbenější Ferrari. Někdy v 96 začali dělat automat a dalo se s nim jezdit, jako s „normálnim“ autem v běžnym provozu.
Ta R129 se zase myslim začala dělat už dřív… snad 94, jako SL 60 AMG a začínalo na 380kobylách, ale detail.
Jo a moje další modla, jako první fotka… na fotce je 2.0 4×4 190 koní, 7,1s. Já měl V6, 166k. Krásný Tipo, ne?
[2]
17. 10. 2008 v 19:05T613
Poslal jsem ti své nominace. MTX V8, Tatru 700 a Tatru Ecorru B-)
[3]
17. 10. 2008 v 19:40da_b0mb
ANOOOOOO…288 GTO! Dekuju vsem, kdo pro nej hlasoval 😉
[4]
17. 10. 2008 v 19:56jurajos
(1)Nemali vtedy štvorkolky od Alfy zelený štvorlístok na prednom nárazníku?
[5]
17. 10. 2008 v 20:19Ďoďo
Audi A8 a MB w124
[6]
17. 10. 2008 v 20:20Vi King
Wow, super vyber. Konecne auta, ktera mi i neco rikaji a ktere jsem i zazil :D. A s jednim z techto krasavcu jsem se dokonce i svezl – Alfa Romeo GTV. Bylo to uz hodne davno, ale dodnes z toho mam uzasne zazitky. Muj hlas ale, „prekvapive“, poputuje jednomu ze zastupcu 4 kruhu 🙂
[7]
17. 10. 2008 v 20:53Navtech
[4] Pokud si pamatuju, tak ne. Vzadu bylo jen 155 a vedle ten čtyřlístek. Tahle „čtyřkolka“ měla tenhle propadlej „gril“ a co si pamatuju, tak si ho každej kupoval, aby vypadal, jako onen vrchol. Já taky 🙂 Ze začátku se dělala ještě 2.5 a 1.9 nafta a po liftu 1.7 a 2.0 twinspark a dostala ten gril každá a takový vytahaný blatníky alá HF. Když jsem to 2x hodil přes střechu, tak jsem si tam ty blatníky nechal dát. Tohle auto jsem znal do posledního šroubku. Láska až za hrob.
[8]
17. 10. 2008 v 20:59jurajos
(7)Tak ja to zas tak neovládam. 😉 Sused s tým prišiel z Rakúska a on to tam mal.(Následne aj na 164-ke) Odkedy som ho v Taliansku ako decko videl červené na bielych O.Z. Racing-och tak to bola láska na prvý pohľad.
[9]
17. 10. 2008 v 21:20Navtech
[8] A155 si jednou nechám dát na hrob v životní velikosti 🙂 No ten čtyřlístek budil na všech alfách respekt. Tenkrát byl můj sem mít 164 Q4, ale to už jsem začínal mít rozum, protože ta 155 mě na úpravách a bouračkách stála víc, než koupě nový. Ještě jsem měl Tipo 2.0ie s dvouvačkou v kůži!!!, ale spíš z donucení a tim u mě Itálie skončila. Až uhádnu všech 6 čísel s dodatkem, tak se tam vrátim, ale rovnou do Modeny pro to nový GT 🙂
[10]
17. 10. 2008 v 21:46Navtech
[2] Tatro, ty v dalším desetiletí budeš asi muset nominovat svýho psa, nebo nějakej lifting z ruský armády, co? Pro tebe to asi končí… 🙂
[11]
17. 10. 2008 v 22:09T613
(10) ha ještě že si mi připomněl co jsem zapomněl zde nominovat. Krom MTX V8, Ecorry, T700 a W210 AMG. Ještě CLK-GTR ,McF1, F50 a GT1!
Jinak dokud bude MB tak bude furt co nominovat 😉
[12]
17. 10. 2008 v 22:36Navtech
[11] Zase se vtíráš, ale tentokrát to schvaluju 🙂
[13]
18. 10. 2008 v 0:12babo
Hm pekne, Diablo, Ferrari 355, legendarna HONDA NSX, XJR, jediny PEUGOUT ktory by som mozno bral (406 COUPE 3.0 V6), velmi podarena OMEGA, ktory mala podvozok snad lepsi ako vtedajsia A6… ale aj A6 C5 – audi s novodobym dizajnom a k nej prva A8
[14]
18. 10. 2008 v 0:18babo
jo a este AR155 a W140 🙂
[15]
18. 10. 2008 v 10:00jurajos
(11)To CLK-GTR by som mohol naskenovať fotku spred desiatich rokov z monaka…všetci sme tam okolo neho stáli s otvorenými ústami a keď naštartoval tak sme všetci zborovo zhíkli…no komédia. 🙂
[16]
18. 10. 2008 v 11:04Lukz
1996 Lotus Esprit V8
[17]
18. 10. 2008 v 15:11Navtech
[15] nejsem si jistej, ale myslim že ještě stojí u Tondy v Karlíně 🙂
[18]
18. 10. 2008 v 18:26T613
poslal jsem ti ještě viper a Escort Cosworth
[19]
19. 10. 2008 v 1:01GTI
Nejkrásnější je… CARRERA. Jo, Porsche 911 Carrera.
[20]
19. 10. 2008 v 16:46Subaru SVX
Ja hlasujem za Subaru SVX… Som ovplivneni tym ze tento skvost sme mali vyse roka…Subaru ako ma byt a myslim ze takyto automobil teraz vo svete subaru chyba…
[21]
19. 10. 2008 v 21:05gdfgdf
chyba mi tu este BMW V12 NAZCA
[22]
19. 10. 2008 v 22:55webpaja
Zapomnelo se na Skyline, prvni Legend, Mitsu Sigma, AR166, urcite jeden z nejkrasnejsich kombiku V40, Ford Cougar a Imprezu P1
[23]
19. 10. 2008 v 23:05Elise
A lotus elise som si nejako nevsimol.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lotus_Elise
[24]
19. 10. 2008 v 23:27Sleeper
Teď fakt nevím, asi nebudu hlasovat. Quattroporte? T700? Všichni sní o Subaru Impreza, lhostejno které generace, mě vždycky chytalo za srdce SVX, naposledy jsem jedno potkal loni ve Vimperku na náměstí a naštěstí měl u sebe foťák… bylo trochu otlučené, ale….. A co Rover 75? Z tohohle auta jsem byl naprosto unešenej…. Čas letí, už je to deset let a Rover zmizel v propadlišti dějin…. Ach jo…
[25]
20. 10. 2008 v 10:49Pierro
Tak tohle bude těžká, přetěžká volba. Nevím koho takhle upřednostnit ale asi dám hlas Astonu DB7. Z toho auta jsem se málem posadil na prDel když jsem ho poprvé uviděl stát na ulici v Miláně…
[26]
20. 10. 2008 v 10:54Pierro
Jinak jestli by ještě bylo možné nominovat další auta, pak bych se přimluvil za Citroen Xantii, Xsaru, Saab 9-5 a Saab 9-3. Možná by neškodil i Renault Safrane (verze Bitubo anebo Baccara) a určitě první generace Mondea, Focusu a Laguny.
[27]
20. 10. 2008 v 11:12jurajos
Zbláznim sa Vás…som zvedavý za ktorý z tých Oplov, Citroenov či Saabov budeš potom Pierro hlasovať. Za Aston? 🙂
[28]
20. 10. 2008 v 11:23Lonestarstate
No vida, ani jsem nemusel posílat nomice a moji favoriti se zde objevili 🙂 Odhlédnu-li od fenomenálních amerik, za designové veledílo považuji XK. Kdysi to o něm výstižně napsali v AutoRatingu „Vše v kapkovitých křivkách, neskutečně sexy, někdo v Jaguaru musí umět číst moje myšlenky…“
[29]
20. 10. 2008 v 11:26Pierro
juraj: ja už om hlasoval pre Astona, ničmenej mnou zmieňované Renaulty, Citroeny, Saaby a Fordy mi prišli ako klasický zástupcovia devaťdesiatych rokov… 🙂
[30]
20. 10. 2008 v 11:32jurajos
(29) Ty si nejaký rýchli…hlasovať sa bude až večer…anketu už možno znova vytvoriť tak sa bude zase klasickým spôsobom. 😉
(28) Tie dva Caddy som si dovolil za Teba. Každý z nich typický a pritom nuveriťeľne odlišný.
[31]
20. 10. 2008 v 11:36Pierro
30: O.K. tak večer dám hlas DB7. Caddy Fleetwood vyzeral otrasne ale Seville nemala chybu… Keď by som mal vyberať Ameriku z tejto doby, tak potom Buicka Rivieru, Chevy Corvettu alebo Vipera.
[32]
20. 10. 2008 v 11:36T613
Tak ono tam chybí i F550.. tam chybí aut..
[33]
20. 10. 2008 v 11:51Navtech
Zato Tater je tam jak nas… 🙂
[34]
20. 10. 2008 v 11:53RS
To se snad ani nedá vyhodnotit 😉
AR156, BMW3, Esprit V8, 3200GT, Galant, 406 Coupé, 911, C70ka … krásky
[35]
20. 10. 2008 v 11:56T613
(33) škoda, že Ecorra nemá nikde lepší fotky. Když jsem ji viděl, tehdy ještě v Paláci kultury a sportu Vítkovice (dnes ČEZ Aréna). Tak to bylo impozantní auto.
[36]
20. 10. 2008 v 12:08Navtech
[35] Někde jsem slyšel, že to má někdo v Brně a občas to vytáhne na náměstí při nějaký akci. Taky se to údajně podaří sem tam nastartovat a je to slušnej hukot.
[37]
20. 10. 2008 v 12:09Lonestarstate
[31] Fleetwooda se musím zastat. Samozřejmě to byl těžkotonážní křižník a štíhlýma křivkama nevynikal, ale ta majestátnost… spodní „chromovaná vana“ nemá chybu a motor z Corvetty…hmm. Taky bych ho bral.
[38]
20. 10. 2008 v 12:10jurajos
kua…ešte to Maranelo. 🙁
[39]
20. 10. 2008 v 12:12jurajos
(37)Fleetwooda sa zastanem aj ja…ma úplne famózny profil…a spolu s Roadmasterom a TownCarom najlepšie limo tej doby.
[40]
20. 10. 2008 v 12:57Pierro
39:Fakt sa mi tieto ameriky nepáčily. Hranatý design rokov sedemdesiatich rokov bol tentam a plutvy a tiež už nenosily. Takže Fleetwood fakt nie. Ale nikomu to nenútim… 🙂
[41]
20. 10. 2008 v 13:14T613
(36) co vím tak v Brně je Tatra 700GT nikoliv Ecorra. Ta vznikla myslím jen jedna pro překonání českého rychlostního rekordu. Ten myslím krátce držela než jej po měsíci přesprintovalo XJ220.
GT mělo oproti standardní „vládní“ 700 kratší podvozek (rozvor 2980mm) a motor o obsahu 4,36litru s výkonem 302kW (490Nm). vyroben byl jen v jednom kuse, který se podařilo majiteli zrušit. (vzhledem k výkonu a koncepci bez jakékoliv elektroniky se nedivím). http://www.tatraportal.sk/forum/download/file.php?id=13504&sid=8118cf3f47e0c307b527771f84382403&mode=view
Pak postavili dvoudvéřové kupé, ale to má jen obyč 3,5litrový motor. Ale i tak v tom autě vypadá impozantně. A to kupé je právě v Brně
http://www.tatraportal.sk/forum/download/file.php?id=18161&sid=8118cf3f47e0c307b527771f84382403&mode=view
http://www.tatraportal.sk/forum/download/file.php?id=18160&sid=8118cf3f47e0c307b527771f84382403&mode=view
http://www.tatraportal.sk/forum/download/file.php?id=13643&sid=8118cf3f47e0c307b527771f84382403&mode=view
http://www.tatraportal.sk/forum/download/file.php?id=13620&sid=8118cf3f47e0c307b527771f84382403&mode=view
juraji hoď mi tam ještě to kupé! 🙂
[42]
20. 10. 2008 v 14:19Kuba
(1) Jo, je to Q4 🙂 … stopětapadinu jsem taky málem koupil, ale pak jsem z obav, že bych ze studentského rozpočtu dvě auta neuživil, couvnul. Já jsem toho málem koupil…
(1) SL AMG bylo víc verzí
– SL 60 AMG z let 93-98 s osmiválcem o výkonu 380 kobyl
– SL 55 AMG z let 99-01 s osmiválcem o výkonu 353 kobyl
– SL 70 AMG z let 97-00 s dvanáctiválcem o výkonu 496 kobyl
– SL 73 AMG z let 99-01 s dvanáctiválcem o výkonu 524 kobyl
Na snímku je vůz po druhém faceliftu v roce 1998 (první v roce 1995). Má pár zlepšováků – třeba prosklený hardtop.
Juraji:
– Alfa 156 je ročník 1997
– Alfa SZ je ročník 1989, navrhuji ji nahradit roadsterem RZ, který do našeho období zapadá. Fotku posílám.
– Místo Astonu Vantage máš snímek „běžného“ V8 Coupé z roku 1996. V8 Coupé mi ale připadá hezčí než Vantage.
– U Luminy je přívlastek APV důležitý – běžná Lumina je sedan
– Xantia na snímku je model po faceliftu v roce 1997
– koncept Jagu XJ220 do tohoto období nezapadá – navrhuji místo něj zařadit produkční verzi (posílám fotku)
– McLaren F1 na fotce je verze LM z roku 95. Posílám Ti fotku, na které jsou pospolu Mac F1 z roku 94, Mac F1 LM z roku 95 a Mac F1 GT z roku 97
– taky Ti posílám hezčí fotky Viperu, F50, Cossieho, Mondea, Safranu biturbo, Suba SVX, MTX Tatry a obou Citroënů.
😉
[43]
20. 10. 2008 v 15:31jurajos
Typický Kuba… 😉
– s alfou je to preklep…opravím
-SZ sa robilo až do 1991 a tak sem patrí…RZ sa mi už tak nepáči
-a tejto zámene viem…opravím
-rovnako som si vedomý, ale sedan si snáď nik ani nepamätá 🙂
-tu sa neorientujem…potom vyberám len najlepi dostupný obrázok
-a jo…vôbec som si neuvedomil že to bolo v 88-om
-viem ale aj táto fotka je dobrá a T613 bol prvý 🙂
-pozriem…uvidím 😉
[44]
20. 10. 2008 v 17:05T613
Juraji mrkni se do komentářů. Nemůžu tady najít svou odpověď Navtechovi na tu brněnskou T700. Když se přihlásím tak tu je 😀 Navíc je tam můj další nominant! Ona brněnská T700GT kupé 😀
[45]
20. 10. 2008 v 18:10jurajos
(44)Máš to tam…z nejakého dôvodu Ťa to zaradilo medzi spam! 🙂 Ešte mi daj k tomu GT aj nejaký letopočet.
[46]
20. 10. 2008 v 18:29Navtech
[42] Máš to zmáklý! 🙂 Já měl tu čest jen s SL 60. V TP bylo napsáno…max.rychlost 308 s pevnou střechou a 296 s plátěnou. Tak nějak. Na to si pamatuju dodneška 🙂 To SL je dodneška skvělý auto a myslim si, že za nějaký 3 kila se v tom dá nadělat ještě hodně parády! 🙂
[47]
20. 10. 2008 v 19:11T613
(45) dej tam 97 🙂 snad je to ono
[48]
20. 10. 2008 v 20:02Navtech
[41] Nojo ty a tvoje Tatra, tady žádná zmýlená neplatí 🙂
[49]
20. 10. 2008 v 20:12T613
(48) kdyby byla moje 😀 i když mám pocit, že tohle bumbat stejně jako Vaderova X6 před reklamací 😀
Komentáře nejsou povoleny.