-
Dva kamarádi
Byli jednou dva kamarádi, jmenovali se Honza a Michal. Ti dva se znali od základní školy. Chodili i na stejnej gympl. Zatímco Honza pokračoval vysokou školou, Michal se chopil příležitosti a začal využívat svých znalostí informatiky jako správce počítačové sítě na volné noze. Vídali se často a dobře si rozuměli. Oba se zajímali o auta, takže už jako kluci listovali všemožnými časopisy, koukali se do výloh autosalonů, obletovali kdejakou káru v autobazaru a snili své motoristické sny. Netrvalo ale dlouho a v jejich životech se kromě bezstarostných radovánek objevily závazky. Honza začal pracovat v prodejním oddělení jedné malé firmy, oženil …
16 067 komentářů -
Školní smyky
Napadlo Vás někdy, že svoje auto příliš neznáte? Že vlastně moc nevíte, jak se chová? O tom, jak se chová jeho vlastní auto při jízdě padesátkou cestou do supermarketu, ví každý řidič. Drtivá většina řidičů zvládá jízdu rovně v rámci rychlostních limitů na okresce. Na dálcici už to přituhuje – zde je vidět, že někteří nejsou tak pevní v kramflecích, jak si možná myslí. Couvání – to jsme zde řešili nedávno a dospěli jsme k názoru, že jsou mezi námi velké rozdíly, ať už jde o couvání s vozíkem nebo bez. Parkování podélně v řadě je pro mnohé řidiče také …
18 757 komentářů
-
Kroucený moment
K napsání tohoto blogu mě inspiroval Emel svým článkem Točený moment, ve kterém se zabývá popisem základních souvislostí mezi výkonem a točivým momentem motoru. Napadlo mě, že půjdu trochu dál a srovnám konkrétní motorizace. Začnu přitom tam, kde převážná většina kupců osobních aut na českém trhu končí – tedy u základních motorizací vybraných malých aut a aut nižší střední třídy. Připouštím odchylku měření (či spíše odezírání z grafů dostupných na internetu a poskytnutých prodejci) ve výši +- 0,5 kW, resp. Nm. Nejprve se podíváme do třídy malých vozů. Srovnáme motor VW 1,2 HTP (44 kW a 108 Nm) s motorem …
15 998 komentářů