-
Automobilový biliár aneb co dokáže zima (video)
Zima dorazila do Česka s několika týdenním zpožděním. V jiných koutech světa však vládne pevnou rukou delší dobu. A někde dokáže nadělat pěknou paseku.
Tak k nám dorazila zima. Dala si holka trochu na čas, asi tak dva měsíce, ale nakonec se přece jen do českých luhů a hájů podívala. Vlekaři jistě budou slavit celou noc a pokud sněhovou kalamitu v zápětí nevystřídá náhlé oteplení a nedejbože povodně, možná si rozmyslí i svůj požadavek na státní podporu. To řidiče nic hezkého nečeká.
Znám sice několik ostrých hochů, kteří se v tuto chvíli chystají na noční projížďku se svou čtyřkolkou na čerstvém prašanu, ale většina motoristické populace se plouží zasněženou krajinou a doufá, že dorazí v pořádku domů. Musím se přiznat, mám rád jízdu na sněhu. Baví mě zdolávání zasněžených kopců i rovnání auta v zatáčkách.
Dokud na silnici leží čerstvý sypký sníh, užívám si. Těžký mokrý sníh už taková zábava není, ale i to se dá v klidu zvládnout. Jakmile ovšem pokryje silnici led, je zle. Pokud nemáte přezuto „na hřeby“ můžete se jít doslova a do písmene klouzat. Třeba jako řidiči Portlandu. Více prozradí video. Tohle fakt nikomu nezávidím.
Chcete více podobných videí?- Rozhodně
- Nebráním se tomu
- Určitě, odlehčí to atmosféru
- V žádném případě
- Takové hlouposti na Auto.cz nepatří
Ženeva 2007: Déja Vu Chris Bangle: rozhovor z Ženevy (audio)
25 Responses to Automobilový biliár aneb co dokáže zima (video)
[1]
23. 1. 2007 v 18:48Forester
Asi jsem lamka, ale nevím kam kliknout abych se na to mohl podívat …
[2]
23. 1. 2007 v 18:56Libor Zezulka
Měl jsem trochu problémy s vložením videa. Už můžete…
[3]
23. 1. 2007 v 19:43Lonestarstate
Jakoby jim tu silnici někdo nakláněl. 🙂
[4]
23. 1. 2007 v 20:04rexton666
uz ted se bojim zitrka kdyz koukam ven pac mam zitra autoskolu a na snehu jsem jeste nejel 😀
[5]
23. 1. 2007 v 21:01Tomiss
To je teda síla…i když rád řídím,tak zimu mám nejraději s nohama u krbu a lahvinkou vína:-)
[6]
23. 1. 2007 v 22:35GTI
Miluju sněžný drifty. Sednu a jedu. Levej, pravej, do toho nějaká mulda, je to prostě kláda. Zejména z parádních kopců, to jsem klasik. Inu… sáně, jsou sáně 😉
Tam v tom Portlandu mají možná jinou správu silnic než my tady a tak je to poměrně slušně zaskočilo… To tady, v Česku se snad solej jen skokanské můstky…
Ovšem, jak píšete, Libore, zejtra řeknu sekretářce – kdyby něco, jsem v pojišťovně – a půjdu se prohnat na zasněžené vlásečnice. Tedy doufám, že v té pojišťovně neskončim opravdu… fakt jsem na to nadrženej jak čivava na vánoční stromek ;-))
[7]
24. 1. 2007 v 10:43mari
pěkné… Před pár minutama jsem zažil něco podobného na vlastní kůži… Nechybělo moc a mohl jsem být další položkou na Ogrish.com… Kamion s návěsem se snažil vyhnout nějaké osobě, co právě spadla s kola, a namířil si to rovnou proti mě. Právě si dávám pořádnýho turka a dívám se na tohle. Jistě, drifty mám taky rád, ale jen ty které si sám naplánuju… 🙂
[8]
24. 1. 2007 v 14:15Alessio
GTI, tak co, když jsi jel ráno do práce a já se tě zeptal, zda je permanent pro „normálního“ řidiče nesmysl, co by jsi mi odpověděl? 🙂 . PS: ty jsi někdy v životě driftoval????
[9]
24. 1. 2007 v 16:00GTI
Alessio, já nikdy nezpochybňoval pohon 4×4. naopak. Koneckonců bych byl sám proti sobě 🙂 jen narozdíl od tebe zaujímám stanovisko, že je úplně jedno, jestli jedu v Subaru, Volvu Mercedesu s x-matic, nebo BMW na xdrive… Natolik dobrej a ambiciozní nejsem, abych hledal pohon pohonů, jde mi jen o bezpečnou jízdu. a tu ti poskytne jak to Subaru, tak Volvo, MB, BMW a i… Octavia scout, třeba. P.S. Zrovna dnes, před chvílí. Jel jsem s manželčiným autem (to má ale přední náhon) a na vedlejší silnici (byla neposypaná jsem si driftnul (skoro udriftnul :-)). Šťastnej, jak malej Jarda… Jinak miluji jízdu na té hraně, kdy ti to neustřelí a ty to volantem směruješ jen dopředu… za sluncem. BRAVO 4×4… sakra, nemám tu palec (Ondřej Šuch ho slíbil při náběhu blogů…)
[10]
24. 1. 2007 v 16:54Alessio
GTI, já zase nemůžu za konkurenta permanentu brát haldexíka, ale každý máme svůj pohled na věc a hlavu :-). Nevím, jestli smyk s předokolkou je možné nazvat drift :-))), ale třeba jo. Jistěže je auto s haldexem na jízdu bezpečnější než jen předokolka, ale musíš si připustit, že jsou určité konstrukční omezení, kam prostě jít nemůže…zato permanentní systémy, to je jiné kafčo. Ale nebudeme tady zabředat do odborné diskuze o diferenciálech,těžištích,symetrickému uspořádání a tak… Už jsme se na to téma mnohokráte bavili, jenže ty máš jeden velký „hendikep“…nejel jsi v subaru :-)))). tak, sněhu zdar a čtyřkolkám (i těm haldexovým 😉 ) zvláště!
[11]
24. 1. 2007 v 20:34GTI
Alessio, ruce… to je ten problém… naše ruce… až budem tak dobří jako třeba Haldex… můžem si gratulovat a možná, že dokážem i z permanentu vyždímat maximum 😉 Zatím jezdíme plusmínus všichni stejně… jsme vyjetí podle toho, kolik jsme najeli a vystopování nuancí rozdílnosti systémů pohonu obou náprav v běžném silničním provozu nám zůstává odepřeno… chce to jezdit rally, nebo být zkušebním jezdcem, testérem… Protože, každý trochu zručný jezdec rally, by ti to nandal i když bys jel na permanentu a on měl poháněné jen levé zadní :-)) Tak, prosím, klid… A nezapomeň na mou větu – kdo nemá za sebou 100tisíc km za volantem, může o ovládání vozidla v provozu hovořit velmi skromně a velmi tiše 😉 Jinak souhlas, je krásné jet po zasněžené silnici, když člověk cítí oporu na všech čtyřech. Problém totiž je v tom, že nestřídáme auta, a neumíme stanovit referenční prožitek a ten v sobě nést. Ostatně můžem se tu o tom třeba někdy rozepsat s Liborem… ten by nám jistě dokázal popsat pocity při přesedlávání ze systému do systému. On je právě ten, co to „má v ruce“, my ne. Tedy, vše co řídíš tě ovlivní natolik, že ne auto tobě, ale ty autu se automaticky přizpůsobuješ, přičemž to přizpůsobování si neuvědomuješ (právě pro absenci „referenčního bodu“). A protože nejsme dostatečně zkušení (a nikdy ani nebudeme) nejsme schopni rozeznat rozdíl mezi systémem Quattro, 4Matic či xDrive… prostě… jen se výborně a bezpečně vezeme. P.S. Ten driftík… umím to přes ruční brzdu dokonale… no, dokonale… skoro… no, skoro… jakž takž… :-)))
[12]
24. 1. 2007 v 21:23Alessio
GTI, to není o tom, že haldex je špatný ale o tom, že je prostě nějak postavený a tak (většinou naprosto dostatečně) funguje. permanent není o tom, že jedu po dálnici a cítím ho, to ne, to samozřejmě necítíš, je to o tom že máš ta čtyři kola kdykoliv a kdekoliv k dispozici…tam, kde se láme chleba a to v krizovkách nebo v extrémních situacích. že jde s permanentem jezdit do zatáček rychleji a být více sebevědomý ti psát nebudu, protože si sám uvědomuju, jaká to je dvojsečná zbraň na nafoukance, co si myslí, že když jim to vždycky jelo jako po kolejích tak se jim nic stát nemůže. Omyl. Fyzika platí vždy a všude, permanent jen posouvá limity. Při běžné jízdě po suché silnici samozřejmě nepoznáš, jestli valíš quattro nebo x-drive ale troufám si tvrdit, že řidič s určitou zkušeností s těmito pohony to pozná velmi rychle někde na parkovišti (nebudeme našemu fiktivnímu řidiči přát nějakou krizovku) a podle toho dokáže v běžném provozu zareagovat. ty sis určitě někde na plácku taky zkoušel,co tvoje auto zvládne a co ne, co ještě ukočíruješ a kdy jdeš do hodin…myslím, že pár desítek minut by měl každý řidič před sezonou na zasněženém parkovišti strávit a znovu si svůj vůz na extrému osahat. nevím, zda těch 100 tisíc myslíš v dobrém smyslu nebo jako dloubnutí pod žebra…já souhlasím, že nejsem „vyježděný“ řidič, na svém malém autíčku nemám ještě nalítáno tolik jako s legacy, ale věř mi, že rozdíly pohonu poznám právě kvůli tomu, že přesedávám z jednoho do druhého, sem a tam. zase, v běžném provozu je rozdíl na první pohled vidět jen při prudší akceleraci (nikde žádné protočení kol) na mokru. nejezdím jako prasátko, znám limity auta i svoje a na silnici jsem se jim přiblížil jen v těch krizovkách…a tam se mi náramě šiklo, jako nedokonalému řidiči, že moje auto bylo v tu chvíli naprosto dokonalé :-). PS: Driftíkyjsem taky zkoušel, ale s předokolkou to není ono…to vlastně nedriftuješ ale dostaneš smyk. se zadním pohonem (ZZ by jistě mohl vyprávět) to je dokonale řiditelné a zábavnější. Ale powerslide je powerslide (to je to, když ti třeba na sněhu jede auto bokem,kola hrabou a ty plynem určuješ poloměr zákruty…kdo nezažil, nepochopí 😉 ) PPS: bude testík subárka, tak si počkej, třeba tam budou i nějaké pěkné fotečky z různých skopičinek na sněhu (když už nám napadl,že)
[13]
24. 1. 2007 v 21:48GTI
Alessio, nedloubám tě do žeber. To je obecné konstatování. Napsal jsi to moc hezky, tak… se srdcem. Na ten testík se těším.
[14]
24. 1. 2007 v 22:18Alessio
ad. testík redakce…uvidíme, zda se dostane pod 12,5 litrů
😀 (čímžto je asi jasné, co to bude)
[15]
24. 1. 2007 v 22:24maxim
dovolim si zapojit se…
jsem presvedceny, ze pre „bezneho, normalniho“ ridice je 4×4 urcite ten nejhorsi pohon! predni nahon je „jisty“ – nepusti do zadneho extremu…zadni nahon udrzuje neustale ridicovu pozornost (kdyz to klouze)…pri 4×4 je na kluzku vyhoda, ze to ma lepsi trakci – nepochybne…
ale kdyz nekdo boura se 4kolkou, jde vetsinou o smyk bokem = bocny naraz = nejhorsi zpusob jak bourat (nejen muj nazor – potvrdili to i ve skole smyku, kde jsem byl)…
+ pri jezdeni na kluzku se 4×4 ma clovek pocit neohrozenosti – jede mnohem rychleji, brzdi vsak stejne jako ostatni = vyssi rychlost v okamihu srazky! ja jsem sam chtel pro sebe 4×4 (a stale to zvazuji), ale zopakuji – pro kazdeho „normalniho“ ridice je 4×4 horsi, nebezpecnejsi auto!
kdyz je nekdo fakt dobrej ridic – tak je uplne jedno, v jakem aute sedi – vyuzije proste jeho maximum
jezdil jsem 3 roky s Vectrou C (s ESP), ted mam 530i a jednu zimu jsem mel i Octavii s Haldexem….nejvetsi strach jsem mel vsak v Allroadu (Audi) – jel jsem v Tatrach 2x rychleji nez vsichni ti turiste z Madarska a Polska – protoze to jelo! – pri brzdeni a v zatackach jsem se vsak podelaval strachy – 2 tuny sli bokem do protismeru a ESP se mohlo zblaznit… 4×4 je jenom pro mistry – nebo skutecne pro lidi, co ho potrebuji na to, aby vyjeli zasnezeny kopec…
netvrdim, ze ho nemuzete mit v aute protoze to chcete – ale vede ku spatnym navykum – jet na zle ceste rychleji, nez se da…pak zjistite, ze to brzdi jako kazde jine auto 🙂
[16]
24. 1. 2007 v 22:28maxim
jeste ku tomu driftovani…na tohle mam doma starou Sierru (RS2000 motor – cca 170 koni po uprave, KONI podvozek) – to jsou drifty! a ten strach! :-)))
[17]
24. 1. 2007 v 22:39Alessio
maxime…a co když nepojedu 2x tak rychleji? (protože mám mozek a tachometr) pak bude 4×4 zdaleka nejbezpečnější pohon, že 😉
[18]
24. 1. 2007 v 23:00misoo
sakra vy sa mate, mate uz sneh a zabavu, my stale na sucho… 🙁
no, dufam ze o par dni to tu mame tiez ! tesim tesim !!! 🙂
[19]
24. 1. 2007 v 23:13maxim
alessio: jasne, ale znas takhle uvedomele ridice? :-)))
ja znam jenom ty: ty voe, tohle je 4×4, chapes!!! a ja „chapu“ a doma menim slipy…
jasne – kdyz pojedeme oba 80km/h, tak teoreticky si na tom mnohem lepe – pokud nemas Audi tezke na predek (napr. spominany Allroad) a kvuli tomu nepojedes ze zakruty drive ven…ale to uz hledam umele chybicky, jasne…
cetl jsem znovu tvuj prispevek – jo, pises dobre a jasne…jenom 90% lidi rychle cte a jednoznacne „chape“, ze kdyz si koupi 4×4, tak se urcite nevybouraji 🙂
[20]
25. 1. 2007 v 11:54HonzaX
No řekl bych, že je to trestuhodná nedbalost silničářů, neposolili zledovatělou vozovku a ještě v kopci. No, bylo to v USA, hádám, že z toho bylo plno žalob a správce silnic se pořádně prohl. A tak je to v pořádku.
[21]
25. 1. 2007 v 12:26Rosomák
hehe no ste tu samý nadšenci do kontrolovaných driftov. Ale po pravde si povedzte kolky zvás ho dokážu zvládnuť ak príde nečakane. Taká situácia môže nastať kedykolvek a nemusí byť spôsobená hned rýchlou jazdou.
Jasne že 4×4 je pohon, s ktorým sa dá zabaviť a užiť si jazdu na hrane ale s rozumom.
Keď už si takto zajazdiť tak v noci keď je málo áut alebo na peknej odstavenej ceste to nemá chybu. Tak šup do aut ide sa.
[22]
25. 1. 2007 v 15:44Alessio
Rosomák: jednou přišel drift, když jsem na zasněžené dálnici objížděl kamiona…vyjel jsem z pod mostu do sněhu a jak jsem vlastně zatáčel, auto jelo bokem…ne moc, ale při té cca. stovce to je velmi nepříjemné. Musíš se s tím naučit jezdit, teprve pak ti to ze sebe dá maximum. Místo nějakých zběsilých manévrů (nejspíš bych šel do hodin) jsem malinko ubral plyn, srovnal a lehce přidal…driftoval jsem takovejch 30m ale zachoval se správně a permanent mě zachránil. kdybych ho tenkrát neměl…nechci domyslet. Drift zpravidla nepřichází nečekaně…přichází na sněhu a to ještě později než přijde smyk „normálního“ předního pohonu, takže pokud nejedeš velmi nepřiměřeně tak nenastane (vynechme ledové plotny apod., kdy nastane ale máš šanci to zvládnout).
maxim: jistě, že to svádí…ale řekl bych méně než třeba silný motor a proti tomu obecně v diskuzích nic nemáme :-)…dokonce…ho všichni chceme
[23]
25. 1. 2007 v 20:34musta
Opravdu těm lidem nezávidím.Otřesný zážitek,když koukáte z balkonu jak se na vaše milované auto řítí nějaké cizí a nemůžete nic dělat.Sněžné drifty-já osobně je provozuji na čtyřkolce.
[24]
26. 1. 2007 v 9:28misoo
hej hej, kontrolovany smyk je jedna vec a nahodny druha… tam ide jak hovori GTI o pleny… snazim sa jazdit predvidavo, takze som zatial (klop klop) nemal tu pravu nahodnu moznost prejst zatacku dvermi napred… no minule som predbiehal kamion, a preco by aj on nemohol perdbiehat ze, tak ked som bol asi v jeho strede, zacal smelo blikat a tlacit sa na mna… tachometrovych asi 150, jedno koleso na trave a druhe asfalt… brzda, su tam nejaki pomocnici na taketo situacie, ale aj tak ma to tahalo ku kamionu… aby som siel rovno, musel som jemne korigovat volantom… trvalo to cele asi dve – tri sekundy, no dopadlo to dobre… neni to sice ten pravy drift, ale dolezite je citit auto a vediet ho ovladat aj v takychto situaciach…
PS: aj kontrolovany smyk neni vzdy vpohode, rozdiel je smykat sa na snehu, na mokru, no hlavne na suchu ! 😉
[25]
6. 2. 2007 v 20:32Radrigos
tramadol http://tramadol-hgf65.blogspot.com/
Ciao!
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.