-
All The Good Things Fade Away
Pro málokoho blesk z čistého nebe. Po plánovaném ukončení Thunderbirdu a už podstatně méně chtěném konci Town Caru končí u Fordu další legenda. Uzavření montážní linky ve Wixomu zanechává počet GéTéček těsně pod očekávaným číslem. Klenot se tak stává ještě vzácnějším. Avšak stále ještě nerozebraným. Skoro polovina vyrobených kusů doposud funguje jako magnet pro návštěvníky větších dealerství Fordu zejména na jihu USA a na konečného zákazníka čeká. Corvetty a Vipery za třetinovou cenu jsou velkým pokušením pro každého, kdo si vybírá mezi domácími supersporty. K nákupu GT se tudíž logicky příliš mnoho racionálních argumentů nemůže vázat. Ale je racionální koupí vůbec nákup kteréhokoliv supersportu?
Záleží to jen na Vás. Máte nějakou věc, kterou byste neprodali za žádnou sumu peněz? Pokud ano, je to dobrý první krok na cestě k vlastnictví Fordu GT. K doživotnímu vlastnictví Fordu GT. Suma na ceníku je, ač to může znít absurdně, nepodstatná. Stačí vědět, chtít a následně mít. Rozhodně pak přinejmenším neskončíte v postmoderním davu, který hledá vlastní hlavu. Kde nic nemá smysl a hlavním problémem je přebytek času a peněz. Pro někoho je přebytek už stokoruna. Takoví posedávají před Delvitou. Kdo má svou misi jasnou, končí třeba právě v GT.
Óda na GT
Dva pruhy na silnici: předjíždět zakazuje zákon lidí.
A ty neposlechneš, když tě neuvidí.
Předjíždení dvou pruhů na kapotě Fordu, to ti zakazuje zákon bohů.
Ten zní: Na co nemáš, neporazíš na okruhu.
Proto když Ford oživil Mustanga a Ptáka hromu,
jako hřeb přidal i GT k tomu.
Někteří s pravítkem a lupou,
po legendách rádi dupou.
Takoví mají lásku jen za chemickou reakci
a na benzín jezdí jen dokud se vyplácí.
A tak se elegance ze silnic pomalu vytrácí,
nahrazují ji krabice a hrdí žebráci.
Porovnávají se přitom nuly mezi sebou
a jako měřítko malichernosti si berou.
V GT je však ztělesněna teze,
že legendy porovnávat nelze.
Tam rozhoduje to, která křivka boku
přiroste ti k srdci a lahodí tvému oku.
Křivka GT je fénix rodící se v letu.
Z plamene povstává navzdory okolnímu světu.
Rodí se znovu, jako každé ráno dorůstají játra tobě.
Aby ti je trhali, Prométhee, lidé poplatní své době.
Teď jsi konečně, kde máš být, za zády ti duní dech osmiválce.
Vpředu vibruje plech, jak Toby Keith zpívá o autech, přátelství a válce.
Cvakání přepínačů, zážeh zadních světlometů.
Houstone, žádáme povolení k letu.
A pak 550 koní v plném tahu,
drzým nosem čistí dráhu.
V Le Mans všechny supersporty světa smete
a tribuny křičí: Gé Té! Gé Té! Gé Té!
Cadillac Září Konec Buicku, Lincolnu i Jaguaru
69 Responses to All The Good Things Fade Away
[1]
24. 9. 2006 v 13:47GTI
Teda, Lonesi… já to četl… a zrychloval se mi dech… výbornej text. BRAVO LONES… a BRAVO GT, to je jasné. Legenda.
[2]
24. 9. 2006 v 21:39Roger Bentley
Produkce Town Caru bude po MY 2007 pokračovat v továrně St. Thomas, Ontario, bok po boku s Fordem Crown Victoria a Mercury Grand Marquis.
[3]
24. 9. 2006 v 22:30Lonestarstate
GTI: díky za pochvalu; Roger: díky za info, už jsem si to vyhledal, máš pravdu…tak prozatím je aspoň TC zachován, přežije konec Wixomu. Ale letošní prodeje zatím vypadají moc moc špatně 🙁
[4]
25. 9. 2006 v 19:03Lancer
Moc pekne, smekam…
[5]
25. 9. 2006 v 20:39Lonestarstate
Díky, Lancere.
[6]
27. 9. 2006 v 9:505thelement
Nejdříve mi to připadalo jako překlad z angličtiny, ale pak jsem se dostal k té rýmovačce…super, Lonesi.
[7]
27. 9. 2006 v 17:11Lonestarstate
Jsem autorem všeho (kromě fotek). 🙂 Jinak moc díky za pochvalu.
Komentáře nejsou povoleny.