-
Cadillac Září
Po velmi slabém létě Cadillac opět dokázal, že je nejživotaschopnější značkou v portfoliu GM. Oproti září 2005 posílil letos o 17,9%! Z toho o 9% u osobních aut a o 35,4% u trucků.
Pro základní model CTS je letošek asi posledním kompletním rokem a tak mírně oslabil v očekávání nástupce: -3,8% (na 3 847 kusů). Větší STS +10% (na 2 530). Nová vlajková loď, limuzína DTS dokonce +52,6% (na 5 820). Luxusní kupé-kabriolet XLR +7,2% (na 252).
Ještě veselejší je situace u SUV. Základní SRX +18,5% (na 2 002). Nový Escalade je opět prodejním trhákem. Základní varianta karoserie +17,2% (na 2 985), SUT pick-up s dodatkem EXT +65,3% (na 851) a nejdelší kombi verze ESV neuvěřitelných +97,7% (na 1 892). Celkem se tak Escalade prodalo v USA za jediný měsíc 5 728 kusů, což je velmi blízko rekordním měsícům v letech 2003 a 2004.
Opět se tak potvrzuje zajímavý trend na americké automobilové scéně, kdy všichni importéři a většina amerických značek se stává stále více výrobcem pojízdných nákupních tašek, zatímco Cadillac je rok od roku více výrobcem ryze full-size vozidel. Jinými slovy: proklínaný Escalade a zesměšňovaný DTS (dříve DeVille) jsou dva základní stavební kameny výrobního programu. DTS mělo končit ve výrobě podle mnoha prognóz už před X lety na vymření klientely. Jenže důchodci jsou nejrychleji rostoucí skupinou obyvatel. A Escalade měla zahubit cena benzínu. Ta sice zdárně zahubila všechny jeho evropské a japonské rivaly a donutila příznivce importů kupovat směšné zmenšeniny, ale samotný Escalade se prodává rok od roku více.
Tak ať se vedení GM konečně zamyslí: Bude mít větší úspěch BRX, ALS a podobné zhovadilosti nebo sériová podoba konceptu Sixteen jako nástupce legendárního Fleetwood FTS?
Zušlechťování Cadillaců v USA All The Good Things Fade Away
80 Responses to Cadillac Září
[1]
7. 10. 2006 v 11:14GTI
Cadillac září i v… říjnu. 🙂 Bravo Lones.
[2]
7. 10. 2006 v 13:59petrt
CTS je základní model před koncem výroby? Tak to se teda omlouvám co jsem o něm tenkrát psal… Trochu mě zklamal interier, ale to bylo hlavně proto že do cadillacu nastupuju s trochu větším očekáváním než třeba do toho mondea nebo i třeba té 3OOC. Jinak fajn auto, to zas jo.
[3]
7. 10. 2006 v 14:02michal
prave vcera vecer stal jeden bordovy escalade pred mojim domom…je to krasa:)
[4]
7. 10. 2006 v 16:58Lonestarstate
GTI: Díky.
[5]
7. 10. 2006 v 17:10Lonestarstate
Petrt: V pohodě, každý máme nějaký měřítka…. Mně se interiér CTS naživo líbil (na fotkách, kde černá vypadá jako šedivá, už moc ne). Plasty jsou úplně jiného druhu než na které jsme zvyklí u většiny aut. Každopádně jsou pěkně slícovaný a měkčený (což opět např mě vůbec nezajímá). Avšak úprava povrchu károvaným vzorem….přinejmenším diskutabilní. Verze bez eukalyptovýho paketu a se sedačkama v látce vypadá opravdu chudě. A porovnávat třeba s Mondeem Ghia je dost těžký. Asi jako porovnávat očesaný Audi A4 nebo BMW 3 (kde shledávám mnohem horší neodstatky: okna na kličku, pásy bez výškového stavění..) s vrcholnou výbavou Passata nebo Vectry. 300C porovnávají s CTS často i odborné časopisy a z toho mám teprva vyrážku. Je to neporovnatelné. Proti Chrysleru 300 staví koncern GM Buick Lucerne, který ve zdejších končinách asi nikdy nepotkáme. Jediným přímým americkým konkurentem je stařičký Lincoln LS – technicky Jaguar S-type.
[6]
8. 10. 2006 v 16:03petrt
Já to s mondeem neporovnávám, ford mám jako pracovní auto na každodení ježdění. Tak ho i beru, nečekám zázraky. Navíc dnes říkají Ghia kdečemu, už to neni symbol něčehoi extra. Ale když se řekne Cadillac tak prostě člověk čeká víc. Aspon teda já, nevim jestli je to chyba. Nevim jaký to mělo paket ale kůže tam byla. Jen mi to připadalo málo luxusní, na cadillac. No ale jestli to je základ nabídky….Ani vlastně neznám cenu.
[7]
14. 10. 2006 v 18:27Lonestarstate
V základu cca $29,000.
Komentáře nejsou povoleny.