• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > lones.blog.auto.cz  > Lednové prodeje potvrdily náskok GM

  • Lednové prodeje potvrdily náskok GM

    Publikováno: 8. 2. 2008

    Prodeje za leden 2008 v USA posílily drtivý náskok General Motor oproti všem hlavním konkurentům (domácím i zahraničním). Jako jediný koncern není GM zasažen počínající recesí, která mimochodem je pouze součástí pravidelného ekonomického cyklu, nikoliv totálním koncem USA, jak s radostí oznamují různé doleva uchýlené organismy. Po několika letech, kdy HDP rostlo několikaprocentním tempem (nejrychleji z vyspělých zemí) a burza vyšplhala do závratných výšin nešlo ani nic jiného očekávat. Tenkrát ti samí lidé samozřejmě mlčeli. Podívejme se ale na konkrétní čísla za leden.

    GM: 252 565 nových aut tj. meziročně +2,1%

    Toyota: 171 849; -2,3%

    Ford: 148 355; -4,1%

    Chrysler: 137 392; -12,0%

    Honda: 98 511; -2,3%

    Nejlépe se v rámci koncernu GM dařilo značkám GMC (+13,3%), Saturn (+12,1) a Cadillac (+7,7%).

    Nejvíce excelující modely a pravděpodobný důvod jejich úspěchu:

    Buick LaCrosse 4376 (+69,3%) – facelift

    Cadillac CTS 5534 (+94,7%) – nová generace, Motor Trend Car of the Year, nová platforma Sigma II

    Chevrolet Malibu 14541 (+57,9%) – nová generace, North American Car of the Year

    Chevrolet Aveo 5314 (+40,2%) – nárůst poptávky po třídě subcompact

    Chevrolet Equinox 7865 (+47,7%) – nárůst poptávky po malých SUV

    Pontiac G5 1970 (+50,2%) – nárůst poptávky po třídě subcompact (verze Chevroletu Cobalt)

    Pontiac Torrent 2504 (+51,9%) – nárůst poptávky po malých SUV (verze Chevroletu Equinox)

    GMC Acadia 7318 (+335,1%) – nová platforma Lambda (velký crossover)

    Saturn Outlook 1941 (+105,6%) – nová platforma Lambda (velký crossover)

    Saturn VUE 7192 (+53,9) – nová platforma Theta (Opel Antara, Chevrolet Captiva)

    Cadillac CTS II

    Mezi černé ovce patřil SAAB a Hummer. Prodeje SAABu stále skomírají (-25,0%) a převlečená Impreza známá jako 9-2x se raději přestala prodávat úplně. Na Hummer nejspíše dolehly ceny ropy a i přes nové modely a stupně výbav hlásí -23,4%. Obě značky však patřily vždy v portfoliu GM mezi okrajové a tak jejich neúspěch celkově dobrá čísla GM neovlivnil.

    O čem si zde chcete přečíst příště?
    Zobrazit výsledky

Nejlevnější V8 – 1.díl Pustíte si novináře do garáže?

1 330 reakcí na Lednové prodeje potvrdily náskok GM

  • [1]

    8. 2. 2008 v 13:34Práša

    No jo, amíci se zbavují úspor :-). Vzhledem k nezadržitelnému pádu petrodolaru je to rozumné… ;-)

  • [2]

    8. 2. 2008 v 13:43Lonestarstate

    Práša: no vzhledem k tomu, že kromě GM nikomu prodeje nerostou, tak devalvuje dolar asi jenom fandům General Motors :-))) Ale jsi první člověk, kterého jsem poznal, který si myslí, že recese je spojená s velkým utrácením :-))) A kdyby jim prodeje klesali, je to taky příznak blížící se katastrofy. Aspoň jsem se naučil nový příklad, že „kdo chce psa bít….“

  • [3]

    8. 2. 2008 v 14:33T613

    Výroba je jedna věc, ale jak jsou na tom ekonomicky?

  • [4]

    8. 2. 2008 v 17:21Lonestarstate

    T613: Asi špatně, ale já jsem fanda aut, nikoliv manažerů. :-) Netvrdím, že manažeři GM jsou lepší než ti v Toyota North America. V některých chvílích, třeba když zrušili Oldsmobile, jsem dokonce jejich úhlavní nepřítel. :-)

  • [5]

    8. 2. 2008 v 19:06T613

    (4) taky nejsem fanda manažerů, ale jsem jednak líný hledat čísla na netu a za druhé mám rád v těchto naháněčkách s Toyotou i čísla ohledně zisků :o) (i když vím, že tohle nebylo tématem tvého článku)
    A ty Cady jsou k sežrání :o)

  • [6]

    8. 2. 2008 v 20:30Novick

    Samé dobré zprávy. Chce to ještě udržet v dalších měsících, jeden měsíc ještě nic neznamená a více zabodovat na ostatních trzích. Pak by GM nemuselo ztratit prvenství nebo aspoň ne nadlouho. Co se týče zisku, neříkám, že není důležitý, v tom jsou japka zatím dál, ale tahle veličina je dnes a v blízké budoucnosti hodně ovlivněna restrukturalizací a v budocnu se rychle zlepší.

  • [7]

    9. 2. 2008 v 18:29prekladys

    můžeš prosím doplnit absolutní čísla za ten měsíc. díky

  • [8]

    10. 2. 2008 v 12:20Lonestarstate

    prekladys: Doplněno.

  • [9]

    10. 2. 2008 v 22:30GTI

    Děkas za info a velká poklona za oživení čísel o odhad důvodu úspěchu. A co příště? Od tebe cokoliv… ;-)

  • [10]

    11. 2. 2008 v 14:43Lonestarstate

    GTI: Díky.

  • [11]

    11. 2. 2008 v 23:36Falco

    Přesně jak píšeš, hospodářský vývoj každé vyspělé ekonomiky probíhá v cyklech. Období ekonomického růstu je jednou za čas vystřídáno obdobím recese. Jako příklad se může uvést Japonsko, které bylo v osmdesátých letech na vrcholu hospodářského cyklu a spolu se Spojenými státy bylo považováno za světovou ekonomickou a technologickou supervelmoc, avšak díky nesmyslným rozhodnutím a nadhodnocováním pozemků se dostalo do daleko větších problémů než nynější USA

  • [12]

    12. 2. 2008 v 16:55milý stydlín

    V anketě o budoucí článek chybí možnost „Loňské hospodářské výsledky potvrdily mizérii GM“…

  • [13]

    13. 2. 2008 v 9:11Lonestarstate

    Milý stydlíne, nic tam nechybí. Jsou tam všechny články, které chystám. Pokud chceš kydání hnoje věnovat svojí energii, napiš si o tom článek sám. :-DDD Mně osobně je potěcha z negativních zpráv cizí.

  • [14]

    13. 2. 2008 v 9:42wolff

    No řekl bych to takhle.. čísla jsou to slušná,ale na nic. GM má rekordní dluhy (z kterých se jen horko těžko vyhrabe). To, že je Saab těžce ztrátový není zanedbatelné, totéž Hummer. A to, že zrušili Olds (moji jedinou oblíbenou americkou značku), je na nakopání do zadku… TAkže Lonesi fandím ti, bohužel hraješ na hrobě už dávno mrtvého hráče… :-( TAkže furt je lepší prodat 170 000 aut, když na každém yvděláš 3000 dolarů než prodat 240 000 aut, přičemž na každém autě proděláš 3000 dolarů. To si spočte každý… Otázkou zní, jetsli by se GM jetě vůbec nějaké prodalo, kdyby na každém autě byla cena o cca 6000 USD vyšší.. Můj odhad je, že nikoliv. COž je smutná a neúprosná realita. Promiň,a le je potřeba nalít si čistého vína.

  • [15]

    13. 2. 2008 v 11:15Lonestarstate

    Wolffe: Situace není dobrá, to víme všichni. Ale opakuji: nejsem akcionář GM nýbrž fanda jejich aut. A radši je vidím na každém rohu, než kdyby vydělávali těžce na každém prodaném autě a potkat jejich výrobek bylo podobným svátekm jako narazit na Ferrari. Samozřejmě v důsledku špatné hospodaření hrozí ošklivými následky pro fandy = krachem (ale ten je daleko, víme, že spousta takhle velkých firem přežívá na pokraji krachu desítky let). Takže spíš si myslím, že mě GM přežije, tolik k tomu mrtvému hráči (Chrysler se potácí na pokraji krachu skoro od svého založení :-) ). Ta spekulace o vyšší ceně o 6000 USD je navíc trochu mimo. GM není ve ztrátě, protože by prodávalo auta pod cenou, aby šla na odbyt (podobně vybavená auta za podobné ceny prodává v USA i Toyota a Honda). GM je ve ztrátě, protože má neschopné manažery, neschopná marketingová oddělení a hlavně: neúnosný sociální program pro své současné i bývalé zaměstnance. To že se ta částka celkové ztráty rozpočítá na počet vyrobených aut je už jenom pro efekt, ale neznamená to, že GM střílí auta pod cenou a prodávat každé o 6000 USD dráž není řešením. ps: Gratulace k současné finanční obrodě Fiatu.

  • [16]

    13. 2. 2008 v 13:57wolff

    Diky za toho Fiata
    … jinak mi muzes verit, ze bych to same pral i GM (ale chce to makat, amkat a makat…, jen dobre auta nestaci – coz na prikladu Fiatu bylo hodne videt) Jinak s tim Chryslerem… No skoro to uz ted po te dobe vypada na def. konec (skoro neodvratny – prodeje rapidne klesaji, omezeny trh, nezajem). Jinak to ze je GM velky na totalni krach je zatim pravda… Ale… I on uz se bohuzel zacina ocitat v kole semleti dejin… viz Olds (coz byl hodne spatny signal, coz se mnou asi souhlasis). Jinak na americky trh se chystaji novu hraci, takze bude na nem v budoucnu daleko tesneji nez nyni.

  • [17]

    13. 2. 2008 v 14:43Lonestarstate

    Jo, situace u Chrysleru je teď nějaká nepřehledná…skoro to připomíná Rover před časem a to mě děsí.

  • [18]

    13. 2. 2008 v 19:56milý stydlín

    loner 13: vůbec nejde o kydání hnoje. Jen si myslím, že je vhodné podávat informace v širším kontextu. A tím rozhodně rekordní ztráty při rekordních prodejích jsou…

  • [19]

    14. 2. 2008 v 9:02Lonestarstate

    No budiž. Pominu-li, že ve chvíli kdy jsem zveřejňoval prodejní čísla, nebyly informace o výsledcích hospodaření ještě zveřejněné, tak rozbory finanční situace sem dávat ani do budoucna nehodlám. A právě širší kontext situace je ten, že GM mělo rekordní výdaje na vývoj a uvedení do výroby mnoha nových typů aut. V jediném roce uvedli na trh platformy Lambda, Sigma II, Theta a do USA přizpůsobili evropské Epsilon a Delta. Můj odhad je tedy, že v několika následujících letech bude ztráta přinejmenším poloviční. Spíš ještě nižší díky ziskům ze super nových aut.

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

lones.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Prosinec 20121 Post
  • Srpen 20121 Post
  • Květen 20121 Post
  • Září 20091 Post
  • Říjen 20083 Posts
  • Červenec 200810 Posts
  • Červen 20081 Post
  • Květen 20081 Post
  • Duben 20082 Posts
  • Březen 20083 Posts
  • Únor 20086 Posts
  • Leden 20083 Posts
  • Prosinec 20071 Post
  • Listopad 20071 Post
  • Září 20071 Post
  • Červenec 20076 Posts
  • Červen 20073 Posts
  • Květen 20071 Post
  • Duben 20072 Posts
  • Březen 20071 Post
  • Únor 20071 Post
  • Leden 20074 Posts
  • Prosinec 20063 Posts
  • Listopad 20065 Posts
  • Říjen 20064 Posts
  • Září 20062 Posts

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
ŽIVĚ: Vláda pustí do škol středoškoláky na konzultace. A až šest dvoji... Procházka po úchvatných skalních vyhlídkách kolem severočeských Jetřic... Po 115 dnech znovu otevřeno! Pražská zoo přivítala stovky návštěvníků,...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Plán pro trénink sportovců: venku až dvanáct lidí, ale jen po dvojicíc... Český basket na OH: bod od medaile i série po rozdělení. Dočkají se mu... Jiránek řekl, kolik už v životě utratil za auta. Částka vám vyrazí dec...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
MS v biatlonu 2021
„Buď jsou děti neuvěřitelně zdravé, nebo jsou testy na nic.“ Takhle pr... Koronavirus ONLINE: V Česku ožily školy, obchody, trhy i zoo. A Babiš ... Střelba před nemocnicí v Paříži má jednu oběť, žena bojuje o život. Po...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Magie bylinek - S příchodem jara využijte léčivky! Designérka radí jak na malý byt... Před dětmi a po dětech. Šokující galerie, která odhaluje, jak nás mění...
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Spojení Škody s VW přineslo dodnes 25.000 nových pracovních míst Alpine veze do Imoly nové díly. Alonso chce bodovat Nový Renault Kadjar se rýsuje. Dostane tříválec a hybrid
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Místo chatky vyrostla vila se zahradou na střeše. Na pozemku se nevyká... Epic loni utržil téměř 10 miliard dolarů. Prozradily to dokumenty ze s... Neuralink Elona Muska slaví. Přiměl makaka telepaticky hrát videohru
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Výroba elektromobilů dostala v USA další impulz, Korejci urovnali mili... Stát chce firmám ručit i za půjčky na investice a digitalizaci, dosud ... Kraslická legenda Amati je znovu na prodej. Banka ji nechtěla dát za l...
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Plněná krkovička Nakládaný ementál Bramborový závin s kysaným zelím
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Ostrov, kde se nahotila Jackie Onassisová, čekají změny: Ruská miliard... Jachtou do Karibiku: Čtyři týdny na deseti rajských ostrovech nezkažen... Skotské útesy Troup Head aneb Na návštěvě v jednom z největších hnízdi...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
SPARKLY, s.r.o. - 4791754 Východ Česka v úterý zavalí sníh, napadne až čtvrt metru. Sledujte rad... Škatulata hýbejte se! Z ložnice vznikl krásný dětský pokoj, rodiče spí...
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Biologická léčba: Proč ji nedostane každý, kdo potřebuje? Shannen Doherty slaví 50 a bojuje se 4. stádiem rakoviny prsu. Má šanc... Zázračná lichořeřišnice: Podpoří zdraví a zachutná i v kuchyni  
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Exkluzivity stojí Epic Store miliony, Timu Sweeneymu to ale nevadí 2K Games odhaluje další díl wrestlingové bojovky WWE 2K22 Nintendo se chce v budoucnu soustředit na více nových značek
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Stopa českého basketbalu na olympijských hrách Auta šampionů: Jiránek řekl, kolik utratil za auta. Částka vám vyrazí ... Epicentrum - Lukáš Jelínek
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Zahradní bazén Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura