-
Mazat nebo nemazat?
Ombudsman říká mazat. Sice se to netýká přímo aut, nicméně i tenhle web má spoustu diskusí a tak započnu úvahu na tohle téma a pokusím se dostát původnímu poslání blogu, jehož primárním smyslem má být glosování aktuálního dění.
Jak už to v podobných případech bývá, nejhlasitěji se začnou demokracie a svobody dovolávat živly, které netouží po ničem tak moc, jako demokracii zlikvidovat. Ovšem ve svobodu (ve svém pokrouceném vidění světa) věří. Co je tedy svoboda? Svobody se dovolávali vždy a všichni. I Hitler hlásil, že osvobodí Německo. Citoval bych v tomto případě A. Lincolna: „Ovčák odežene vlka od stáda. Pročež ovce začnou velebit ovčáka jako ochránce svobody, zatímco vlk ho odsoudí jako ničitele svobody. Zkrátka ovce a vlci se nikdy neshodnou na definici svobody.“
K cenzuře má mnoho lidí odpor v souvislosti s minulým režimem. Avšak cenzura fungovala i za 1.republiky i za Rakousko-Uherska. Byla tu vždy. Šokující? Rozhodně pravdivé. Funguje i dnes. Jinak by nebylo možné soudně stíhat vydavatele Mein Kampf. Přitom Mein Kampf je místy tak směšný a nízkou inteligenci odkapávající, že jeho široké zveřejnění by imho spíš pomohlo zdiskreditování nacismu. Samozřejmě není cenzura jako cenzura. Za 1.republiky vám zabavili náklad výtisků nebo vás donutili smazat článek z novin, pokud šlo o vyloženě protistátní agitku. Na druhou stranu za minulého režimu hrozily mnohonásobně tvrdší sankce už za pouhé prohlášení, že vůbec nějaká cenzura existuje. Cenzura, která se táhne jako neviditelná nit všemi metodami komunikace a všemi obdobími lidské společnosti – to je autocenzura. I ten nejextrémněji smýšlející jedinec dbá na svou image a krotí se. Cílem propagace myšlenek, byť sebezrůdnějších, bývá rozšířit je. Nikoliv shodit sám sebe. Co když ale do hry vstoupí anonymita? A jsme na webu!
Anonymita dělá divy. Zatímco cenzor tištěných novin nebo knih by se v dnešní době ubil nudou, cenzor na síti si denně smlsne na případech vyzývání ke kanibalismu, hromadnému znásilňování, etnickým čistkám, státnímu převratu. Nechybí snad žádný myslitelný zločin. Sem tam se objeví i ohavnost naprosto nemyslitelná. Mazání podobných „příspěvků“ chápe snad každý. Přímo ke zločinu sice ještě nedochází, avšak právě po síti se takhle může dát dohromady skupinka neskonalých individuí, kterých je třeba jen pět v celé republice, ale na netu se můžou snadno najít a navzájem přesvědčovat o své normálnosti a snovat plány.
Problémem se však stává samotná osoba cenzora. Zatímco v případě urážlivých výroků na adresu homosexuálů nebo Romů zmizí na jednom z nejnavštěvovanějších zpravodajských serverů vždy promptně celá diskuse, antisemitské nebo antiamerické výroky, které excelují ve vulgaritě i hlouposti, zůstanou vždy netknuté. Dále často nemizí jenom příspěvky vulgární či protizákonné, ale i ty, které upozorňují na to, že se článek nezakládá na pravdě nebo podává fakta zkreslená úmyslným zatajováním informací. Dožadovat se v tomhle případě nějaké satisfakce je marné.
Můj osobní postoj k cenzuře je následující. Vůbec bych nepostihoval symboly nebo pouhou příslušnost ke straně/hnutí. Pokud se neslušní jedinci sami dobrovolně označkují, má slušný člověk aspoň lepší možnost je poznat a vyhnout se jim. To platí pro veřejné prostory. Na svém území, ať si každý nastaví pravidla libovolně přísně. Na ulici, ať si hajlují. U mě na zahradě bych jim za to hodil cihlu na makovici. Protože nechci být s nimi spojován, nechci se na ně dívat atd. Stejná měřítka bych uplatnil i na kyberprostor. Co je v diskusi třeba v sekci News na auto.cz, ať si ohlídá redakce. Co je v diskusích na mém blogu, ohlídám si sám. Redakce nám taky chytře dala tu možnost moderovat vlastní diskuse. Osobně jsem jí využil zatím pod jedním článkem a využiji jí klidně znovu. Nešlo o sprosťárnu ani protizákonné názory. Jenom lži. Velmi rozšířené, které se dočtete denně, takže jsem nikoho neochudil o možnost vstřebat tyto spiklenecké teorie. Osobně je ale odmítám číst na svém vlastním blogu. Jiné názory snesu. Lži ne. Ostatně dotyčnému nikdo nebrání založit si vlastní blog. Takhle chápu svobodu já.
Jste pro cenzuru internetových diskusí?- Ne. Nemělo by se cenzurovat vůbec.
- Jen v případě protizákonného jednání.
- Ano. Diskuse jsou už teď jedna velká žumpa.
- Zrušit by se měl celej ten nemravnej internet.
GM EV-1 – první masově prodávaný elektromobil Nejlevnější V8 – 3.díl
1 955 Responses to Mazat nebo nemazat?
[1]
24. 2. 2008 v 9:26GTI
No, vídíš, t613, pár názorových příspěvků, a už bys tu mazal… Možná bychom to mohli „pomaRRiánovsku“ vrátit k tomu hlavnímu –
„Je o mně známo, že se zajímám o světové diskuze, ale protože vím, že byste můj příspěvek těžko chápali, napíšu ho jednoduše (rozuměj – na vaší úrovni). Prodávám Astony. jednoho za druhým, tedy nikoli jako prodejce, ale jako majitel. Už jsem prodal dva nebo tři, ani to nepočítám. Olítám a prodám. Často také píšu na auto.cz. Věty moc neumím, ale o to nejde, hlavně že píšu dobře názvy aut, která vlastním“ :-)))
Takže na závěr můj odhad – MaRRiánek je puberťák s rodiči ve Finsku a opisuje tam neuměle články z automagazínů. Ještě, že tě to obohacuje, jinak by se MaRRiáek mohl urazit… 😉
[2]
24. 2. 2008 v 9:29GTI
Lones: Jasně, píši to též nahoře.
[3]
24. 2. 2008 v 9:53Lonestarstate
[43]PREMDA: Krásně řečeno. [39]Alessio: Jasně, skutečná pravice tu chybí a člověk aby pak volil „menší zlo“. Btw. konzervativci nesluší to slovo začínající na „černo…“. GTI: Samosebou ty Astony působí vtipně :-))) Ale co na to zapomenout a dát druhou šanci? Tou svojí pitbulovitostí, kdy odmítáš do konce života pustit ze spárů někoho, koho už si jednou zahryz, si jenom děláš špatný jméno u lidí, který přišli později a neviděli začátek. [35]Marianek: Omluva přijata. A k tomu Finsku. V severských zemích je obecně hodně sebevražd a alkoholismu. A na prohibici bych to nesváděl. Možná je to v tomhle případě zaměnění příčiny a následku. Tu prohibici spíš zavedli načas, protože doufali, že jim pomůže vyřešit tíživou situaci.
[4]
24. 2. 2008 v 10:02T613
Lones: Spor Matese a Mr.G jsem soudil podle zdejších diskuzí. S nikým kdo sem chodím neudržuji kamarádšoft (i když bych se možná divil :-D). A pokud je to tak jak říkáš, tak skládám Mr.G tímto omluvu za křivdu z mé strany.
Mr.G: Chodím si pročítat dost odborných diskuzí i jinam, a promazávání ukončených hádek se zde děje běžně. Moderátor diskuze to oznámí, a za den dva, diskuzi zbaví OT. Ale to pouze jen v tom případě pokud se proti tomu nezvedne bouře nevole ze stran diskutujících, a také pokud v té přestřelce nejsou informace k oboru témat daného serveru. Příspěvek moderátora, že bude mazat v daném vlákně zůstává. Přeci jen pročítat si odbornou diskuzi na téma Focke-Wulfu Fw-190, a uprostřed grafů narazit na nesmyslnou hádku dvou diskutéru mimo téma je pro čitatele znechucující.
Opět Lones: Jak jsem psal výše – symbol má pouze takovou váhu jakou mu dá společnost! Takže pro společnost je méně nebezpečný tričko s Che Guevarou než tričko s AH. De facto pocházím z levicové bašty (i když zajímavé, že zde byla v krajských a městských volbách výrazná hlavně modrá, doufám že tomu tak zůstane i nadále) a těch komunistů je zde stále méně, prostě vymírají.
[5]
24. 2. 2008 v 10:08T613
(53) V těch sebevraždách tě musí opravit. Nedávno byl na čt2 pořad o těžkých depresích a sebevraždách. Mimo jiné tam své stavy popisoval Marek Vašut. Nejvíce mě ovšem zaujalo vyjádření jednoho z psychiatrů, že v severských státech je na sto obyvatel mnohem menší počet sebevražd než u jihoevropských států (možná za to může produkce Fiatu a Seatu :-D)
[6]
24. 2. 2008 v 10:21Alessio
No jo, Che ideálně pasuje do dnešní „antiimperialisticko-globalizační“ nálady mladých, převážně levicově zaměřených lidí (chodil jsem do školy, kde byly výtvarné třídy – tam byly dredy a tričko s „el Che“ takřka povinným prvkem :-). Ono se to hezky čte, jak jezdil po vesnicích, ptal se chudých jak se mají, pak se to rozhodl změnit (zbraněmi, pochopitelně) a pak ho CIA zajala a byl zabit. V mých očích je asi o světelný rok za Mahátmou Ghándím, jeho portréty ale na tričkách nevídám…to je možná taky dobrá látka k zamyšlení. Já vídám samé „hasta la victoria el siempre“ a podobné kecy. Bohužel. /53/: i konzervativec může mít, tu a tam, radikální postoj 🙂 /41/: já si myslím, že komunisté se zakázat neměli – oni se ztrapňují sami svými postoji k minulosti, svou nereformovaností a svými křivohubými xichty, které prostě normální člověk volit nemůže. Kdyby byli zakázaní, tak je mladí (viz. výtvarníci…) budou mnohem více „brát“. Nyní čekáme, až ta jejich pravověrná základna pomalu vymře (je to kruté, ale je to tak) a uvidíme, jaké preference budou mít potom. Vždyt podívejte na zelené, jsou za nimi relativně málo, komunisté pořád pomalu ztrácejí.
[7]
24. 2. 2008 v 10:30Lonestarstate
T613: Jo, diskuse k věci je čtivější pro širší okruh lidí. Tohle téma bylo ale pojato hodně volně a kontroverzně, tak to asi mazat vážně nebudu. Pod elektromobilem se snad podobná rozepře neotevře. Tam bych už mazal 🙂 Teď ještě hledám nějaký informace, ve kterých mám nejasno a čekám až taky někdo jiný něco postne, abych tu nebyl jediný, kdo pořád píše a nevypadalo to jako one man show. Kus toho dokumentu o kterém píšeš jsem asi taky viděl. Zajímavé.
[8]
24. 2. 2008 v 11:18T613
Alessio: z levicových ideálů se mládež většinou dostane – s první výplatou :o))
Lones: Nejvíc mě překvapila, v tom pořadu, zpověd M.Vašuta, když řekl že nejhorší stavy měl/má na jaře sice si to nepamatuji přesně, ale bylo to nějak takhle „když je zima tak vidíte jen tu nicotu, pak přijde jaro a příroda slibuje, že všechno bude lepší. Ale vy už víte, že to bude stejná mizérie jako to bylo předtím, a nenávidíte svůj mizerný život“
[9]
24. 2. 2008 v 15:59Falco
[53] Lones: „[43]PREMDA: Krásně řečeno“ To si snad děláš srandu! Četl si tu diskuzi? Jedinej, kdo tam ze sebe dělal šaška, byl Marianek!
[10]
24. 2. 2008 v 16:48Lonestarstate
Falco: Omluva, omluva a ještě jednou omluva. Chtěl jsem reagovat na Premdův příspěvek číslo 41! Zaroloval sem nahoru, abych se kouknul, kde to Přemda psal a přehlédl, že jeho příspěvky jsou dva. GTImu se omlouvám ještě jednou. Nebyl to úmysl, jen špatný zrak 😉
[11]
24. 2. 2008 v 19:34T613
Tady se to dnes hemží omluvami! No s takovou nám klesne úroveň diskuze pod úroveň auto.cz :o)
[12]
24. 2. 2008 v 20:24GTI
:-))) Lones… nemusíš se omlouvat, přehlédnutí bylo evidentní. Přesto, panák Chivase tě nemine 😉
T613, omluvu přijímám. Rozumíme si.
Falco, souhlas, dělat ze sebe šaška, to jde maRRiánkovi výborně. A co víc, on si to snad ani neuvědomuje… :-))
Lones: Jasně, že věk nerozhoduje, rozhoduje jenom hlava. a za sebe píši – je mi tisíckrát milejší kluk co napíše pod Puntem – tohle je mý vysněný dělo než naivní maRRiánek, co by tu chtěl bejt moc za chytrýho… totiž, ten kluk s Puntem, ten je upřímnej, MaRRiánek se jenom snaží… zaujmout ovšem neumí ani holou větou.
P.S. my co jsme prožili část aktivního života v komunoráji, my o „mazání“ víme své… člověk sám sobě mazal v hlavě myšlénky, aby si za jejich prezentaci nemusel jít sednout… to je zkušenost, která se těžko vytěsnává. Velebme tuto dobu, v níž můžeme diskutovat zda mazat a případně koho… vždyť možnost volby, to je přece svoboda v praxi.
[13]
24. 2. 2008 v 21:24marianek
Mame zde osm prispevku od GTIho. Ani jeden se zcela nevenuje tematu blogu. Vsechny se zde snazi pospinit mou osobu. Ocividne u nekoho boduje.
Za GTIho zasti a neodpustitelnou lzi musi byt velice mala osobnost. Ma velikou potrebu si hrat na nekoho, kym ve skutecnosti neni. V mnoha diskuzich se projednavalo kdo nebo co vlastne GTI je. Do ZADNE, z techto diskuzi jsem se nikdy nepridal, nikdy jsem nemel sebemensi zajem o GTIho. Nicim me nezaujal, nicim me nezajimal. Z jisteho duvodu zde pokracuje v prachsproste lzi, a necestnem jednani. Obvinuje me z veci, ktere jsem nikdy nenapsal, rozsiruje famy o me osobe, ktere maji k pravde velice daleko. Snazil jsem se toto ignorovat, ale dnes tento male individum zaslo prilis daleko.
V kazde diskuzi, i ve vyhrocenych hadkach jsem se vzdy choval a psal se vsi moznou slusnosti a vazil si sveho kolegy diskutera. Jiz z principu to same zadam od zmineneho kolegy.
To, ze GTI je tlachal, ktery z duse nenavidi vsechno o vsechny s jinym nazorem je jeho vlastni vec, ale neco takoveho by si mel nechat sam pro sebe.
[14]
24. 2. 2008 v 23:20Aleš Jungmann
mariánku, můžeš se mi prosím ozvat na mail? Alesjungmann@seznam.cz
[15]
25. 2. 2008 v 20:56Falco
Kluci budou mít rande :)))
Auto.cz, mohl by mi konečně někdo zprovoznit BLOG! Děkuji.
[16]
26. 2. 2008 v 0:46Petr K.
2 Marrianek: Nic si z toho nedělej. Když se projdeš po praze, najdeš na některejch místech feťáky, na jinejch bezdomovce, někde se scházej „skinhýdi“ – zkrátka, každý místo přitahuje určitej typ lidí. A ty se chovaj, tak jak jsou zvyklý. Někde hraje roli zoufalství, jinde závist nebo komplexy. Ty máš holt smůlu, že i tady se takovýhle figurky najdou…
Ale nic si z toho nedělej – tyhle individua jsou všude. Markeťáci znaj Aleše Slabýho, sociologové Lea „seaťáka“ Cupránka, ajťáci D. „Pú“ Dočekala a Hulána… Zkrátka nevyhneš se tomu nikde.
Aby to nebyl je brutal OT: Nemazat – vznikají tak krásné ukázky charakterů, povah a lží…
viz:
Na netu jsem nikdy nikoho neurážel, neurážím a urážet nehodlám.
…ale proboha, nedávej mi tu otázky jak z druhé obecné…
…Velmi mě těší, ty šašku…
a když k tomu přidám chování na lacově blogu…
Zkrátka – za žádnou cenu nemazat, ať se zasmějou i naše děti…
[17]
26. 2. 2008 v 6:48t613
(66) Někdo prostě stále musí vést svou křížovou výpravu. To už pak není k smíchu, ale k pláči. Není horšího diskutéra než toho jenž diskuzi bere osobně a smrtelně vážně.
[18]
26. 2. 2008 v 8:08Petr K.
[67] Ano, máš naprostou pravdu. Je to k pláči. Otázka jen zní, kdo by měl plakat…
A taky vím, že je to moje chyba. Jsem už bohužel moc starej, abych se naučil novejm stylům na diskuzních fórech, kde se „nikdo nebere osobně“ a „smrtelně vážně“. Všichni se jen tak „pro zábavu“ urážej a ponižujou.
Vím že od dob bbskování už uteklo spousty vody, některý věci se ale zapomenout nedaj. Ty si dál žij ve svým moderním světě a mě prosím nech moje výpravičky…
PS: pokud bych v tom byl sám, zavřu oči a svůj browser přesměruju do wayback machine na webarchive.org. Pokud jsem si ale všiml, byl jsi [29] první, kdo reagoval a nebyl jsi zdaleka jediný…
[19]
26. 2. 2008 v 8:29t613
S tím rozdílem, že jsem mu to řekl do „očí“
[20]
26. 2. 2008 v 9:41Petr K.
Ano, do očí… do nich jsem mu povídal x hodin u laca. Výsledek nula. Mimochodem – stejně jako výsledek tvého „povídání do očí“…
Je to ztráta času. Proto už to nedělám a dělat nebudu. Ale až zas zaútočí na někoho jinýho, postavím se na tu správnou stranu…
[21]
26. 2. 2008 v 10:02t613
(70) nehodlám nikoho převychovávat. Řekl jsem mu svůj názor na věc, Jestli ho vezme nebo ne je jeho věc. Nejsem jeho matka nebo otec, abych někoho vychovával
[22]
26. 2. 2008 v 12:23GTI
Á, opět, tu máme neukojenégho Petra Ká, člověka, který vypisuje na netu své vysněné pracovní úspěchy a ještě se diví, že z něho nikdo nepadá na zadek. Tihle Petrové Ká, to je všechno ksindl světa. Dělníkům se posmívat (nedávno pod Lacem psal, že GTI je jediná lopata v diskuzi a že jinak jsou tam samí studovaní… bože), urážet druhé za sexuální orientaci… psát za zády o třetí osobě… to jsou oni, hlupáci světa, jinak (a dokonale) – ksindl.
A Petře, pozor, MaRRiánek, to je něco úplně jiného, než ty. MaRRiánek je charakterní člověk a já ho zde škádlím než za obsah jeho příspěvků. Ovšem to škádlení směřuje k věcnosti, kterou postrádám. Tím ovšem rozepře končí. Co se týká jeho přístupu k diskuzi a k jeho diskuzním postojům, ani paty mu nemůžeš lízat. Proti MaRRiánkovi jsi než jeden páchnoucí diskuzní odpad. MaRRiánek není žádný grázlík, buď trochu sebekritický, Petře.
[23]
26. 2. 2008 v 12:51Petr K.
[72] Ano, máš pravdu…
[24]
7. 3. 2008 v 12:06hu
nemnelo bi se to mazat
Komentáře nejsou povoleny.