• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > lones.blog.auto.cz  > Způsobila krize krach byť jediné automobilky?

  • Způsobila krize krach byť jediné automobilky?

    Publikováno: 3. 9. 2009

    Krize je úžasná věc. Každý si na ní může přihřát svoje přesvědčení o světě. Pokud jste spadli z Marsu, můžete věřit, že kolaps amerických realit zavinil Topolánek s Kalouskem. Pokud jste zelený meloun s červenou dužinou, dojdete z faktu, že během kontrakce trhu dochází k poklesu prodeje velkých aut k názoru, že automobilky by měly přestat vyrábět velká auta. Samozřejmě, že během příští expanze trhu nezačnete obhajovat pro změnu pozici, že by se měla zastavit výroba aut malých a úsporných. Udržovat názorovou konzistenci? K čemu?

    Pokud zneužívají krize závistiví ekologisté, kteří se už už nemůžou dočkat konce světa, který by dokázal, že mají pravdu, pozadu nezůstávají ani mocné koncerny. Firmy, které se topí po dekády v dluzích a kvůli chybnému managementu prodělávají na každém vyrobeném voze, dnes tvrdí, že zbankrotovaly jen proto, že kvůli krizi jim klesl odbyt o 20-30 procent.

    Ti, kteří opovrhují čímkoliv, co bylo vyrobeno za velkou louží, tancují nad každým bankrotem jako důkazem, že americká auta jsou podřadné šunky, proto je lidé nekupují a proto jejich výrobci krachují. Ani jeden z nich ale nemá pravdu. Ani management automobilek, ani automobiloví hooligans, kteří potřebují svůj svět zjednodušit na mlácení přespolňáků po hlavě železnou tyčí, protože oni přece spolkli všechnu moudrost světa, když se narodili na správné hrudce hlíny.

    Americký automobilový průmysl vyrábí stále asi 10 násobek toho, co v 50.letech 20.století, kdy prožíval svá zlatá léta. 10 násobek! Jejich produkce (sice s výkyvy) rostla celé půlstoletí. Byl to nárůst socialistickým výhod současným i minulým zaměstnancům a chybný management, který stále krutěji svíral odvětví, které ve skutečnosti expandovalo!

    Tudíž jakýkoliv hospodářský výsledek nevypovídá vůbec nic o kvalitě automobilů nebo o krutosti současné krize, která je skutečnou spásou pro každého břídila, který si konečně může hledat svého obětního beránka. Jsi-li fanoušek Jaguaru, dobrým obětním beránkem je Ford. Co na tom, že za panování Fordu byl Jaguar vytažen ze dna spolehlivosti až mezi Top 5 amerického žebříčku J.D.Power. Co na tom, že dostal gigantické finanční injekce. Realita je příliš drsná, než aby si jí kdokoliv přiznal. Vymírají zákazníci pro automobily se starosvětskou image. S noblesou a skutečně elegantním designem. Takže teď si tuhle olověnou kočku uvázal k noze Ratan Tata a hádejte co? Hned má miliardové ztráty! Jaguar nejde v podobě, jak ho pamatujeme, zachránit. Smutná pravda. Musel by se změnit vkus zákazníků.

    Pokud řídíte svou firmu s tím, že musí dojít každý rok k nárůstu prodejů aspoň o deset procent, jinak přestanete být schopni splácet svoje dluhy, pak Vám bůh pomáhej nebo si hledejte obětního beránka. Nejlépe někoho bohatého, kdo není dobře vyzbrojen. A nedivte se, že se historie opakuje.

    detroitská trojka

Cadillac Escalade 2013? Nejspíš ne, ale co kdyby… Jak přežít v džungli – Dolar na dně a krize důvěry

1 614 Responses to Způsobila krize krach byť jediné automobilky?

  • [1]

    3. 9. 2009 v 13:31Pierro

    Zajímavé zamyšlení Lonesi a v lecčems i pravdivé…

  • [2]

    3. 9. 2009 v 15:09prekladys

    foto prekladys

    lonesi, nechceš jednotlivé odstavce trošku rozvést. téma k diskuzi např.: čísla pouze za finální výrobu v USA v tebou zmiňovaných 50. let vs. dnešek;nebo: je vůbec možné přivést globální společnost typu GM či Ford k naprostému úpadku?

    jinak zdravím zpět 😉

  • [3]

    3. 9. 2009 v 15:42Lonestarstate

    foto Lonestarstate

    Pierro: Díky. Prekladys: přesná čísla sem teď líný hledat, kdysi sem viděl přehledy jen za americký trh (americka auta stejne nikdy nebyla moc delana na export) a opravdu sli raketove nahoru, prumyslovy rozvoj, rust populace atd. Privest je k upadku…oni k nemu byli privedeni uz davno pred touhle krizi, ale byli udrzovani umele pri zivote, protoze byli „too large to fail“ (prilis dulezity ekonomicky na to, aby jim stat a spolecnost jako takova dovolili zkrachovat), stejne jako banky, stejne jako staty. A tak z nich vznikla zombie s financnima vykazama, ktery by polozily malickou spolecnost do mesice. Ale statum, bankam a automobilkam tenhle zivot na dluh prochazi, zatim. Krize bud ukazala naplno, ze takhle uz to dal nejde a nebo: poskytla dobrou zaminku pro to, nechat je padnout prave nyni. Bouzel Obama to resi spatne, opet je nenechal doopravdy padnout na hubu….vlastne je zastitil opet, jen jinym zpusobem. Skutecny bankrot by byl pro ty znacky spis vysvobozenim a moznosti zacit znovu s cistym stitem. Ford to jako jediny pry zvladl nejak se domluvit s veritely a zamestnanci a ozdravit se, ale detaily neznam. GM je stale tragickou zombie, nyni se statnim podilem.

  • [4]

    3. 9. 2009 v 16:17prekladys

    foto prekladys

    [3] Lonestarstate
    jo, tak to přesně je. ovšem, lapidárně řečeno, dokud bude američan nenahraditelným světovým spotřebitelem a čína jeho největším věřitelem a současně producentem, budou se snažit udržet stávající stav za každou cenu, nějaký bezvýznamný obama sem či tam. je to zkrátka hra na spotřebu za každou cenu: potud je role US nezastupitelná. proto ta shoda v „mírotvorných“ otázkách (zásadní je přitom postoj číny). nečekej tedy nějaké ozdravné vystřízlivění a pokání – zombie dostala znovu právo na život. nedej bože, jaký bordel vznikne, až se tohle sesype. pak bude jedno, že ford se z toho možná zrovna vyhrabal.

  • [5]

    3. 9. 2009 v 16:37GTI

    No, tohle má razanci slušně rozpohybovanýno Hummera. Zvedám palec. Velmi kvalitně pojatý popis. Moc se povedlo to přizpůsobování sí světa hlávkovejma salátama a podobnou havětí. Ano, zakažme velká auta, zakažme velké… lidi.

    Bravo Lones, důstojnej návrat mezi ty, co umí abecedu 😉

  • [6]

    3. 9. 2009 v 17:40Lonestarstate

    foto Lonestarstate

    [4] V tom jsme zajedno. Vždycky mě pobaví lidi, co zasněně říkají „až Čína prodá své dolary“, tak to pošle USA na úplné dno“ (přání otcem myšlenky). Jak pravil Greenspan „A komu je prodá?“ 🙂 Čína se bude za dolary bít jako lev. Mívám na tohle téma docela plodné diskuse s jedním kamarádem, který vášnivě obhajuje zlatý standard. Otázkou je, zda může reálně fungovat ve zglobalizované ekonomice bez globálního superstátu. Pak by to vedlo k odlivu zlata do zemí 3.světa a proto byl ostatně zrušen. Příčina – Následek. Žádné celosvětové spiknutí se nekoná.

    [5] Díky, latinku jsem zatím nezapomněl. Jo, každej kdo přečnívá v čemkoliv je solí v očích průměrných.

  • [7]

    3. 9. 2009 v 19:11Emel

    No, za privatizace se u nás říkalo: když dlužíš bance milion, tak jí patříš. Když jí dlužíš miliardu, patří banka tobě. Standardní kupecké počty zkrátka přestávají ve vysokých financích fungovat.

    Hezký článek, i když některé paralely jsou dost diskutabilní… například tvrzení o neudržitelnosti Jaguaru kvůli změně smýšlení kupujících. Lze kontrovat příkladem Astonu, který si s podobným image vede celkem dobře. Segment trhu, na kterém se Jaguar může prosadit, tu je stále. Otázka je, jak se Jaguaru s indickým vlastníkem podaří prezentovat image značky proti německé trojce a jak se podaří udržet technologickou úroveň aut a financovat vývoj z relativně malého objemu prodaných vozů.

  • [8]

    3. 9. 2009 v 19:47prekladys

    foto prekladys

    [6] Lonestarstate
    právě toho globalizovaného superstátu se podvědomě obávám.
    spíš napiš něco pozitivního o kolech za tou velkou louží 😉

  • [9]

    4. 9. 2009 v 5:25Falco

    foto Falco

    To je dost, že jsi něco napsal 🙂 Jako obvykle palec nahoru!

  • [10]

    4. 9. 2009 v 8:45Lonestarstate

    foto Lonestarstate

    [7] Pěkný příměr a dobrá připomínka. Moc dobrá. Totéž co pro Aston, platí i u R-R a Bentley. Moje teorie je, že v této cenové hladině (auta okolo 8 mega) si je všichni kupují kvůli image boháče a všimni si, že nic jiného na výběr než-li značky s určitou úrovní retro-designu není (pokud nechceš ryzí supersport). Oproti tomu přímým konkurentem Jaguaru jsou technicistní výtvory jako Audi, moderní jako Volvo, sportovní jako BMW etc. Zastávám tudíž názor, že v nejvyšších cenových hladinách je aristokratický vkus zákazníkům prostě vnucen (nedělám si iluzi, že by arabští šejkové a hollywoodské celebrity měly smysl pro eleganci a staromódní tvary).

    Popravdě řečeno si nedokážu představit, že by Jaguar dokázal přijít s něčím úchvatnějším než nedávnou generací XJ. To auto prostě nemělo chybu a designově…čirá slast. Je to jako by Lincoln dokázal udělat moderní variaci na Lincoln Continental ze 60.let. A přesto měli problém to udat. S klasickým motorem i moderním chrochtodehtem. Ta rozteklost, co představili teď, děkuju, nechci.

  • [11]

    4. 9. 2009 v 8:56Lonestarstate

    foto Lonestarstate

    [8] Něco pozitivního, pochvalného,…bude. V příštím článku se opět proměním na roztleskávačku americké automobilové produkce 😉

  • [12]

    4. 9. 2009 v 13:36T613

    foto T613

    Chování a tužby amerického zákazníka dobře popsal Bob Lutz v Late show with Dave Letteram.

  • [13]

    4. 9. 2009 v 16:00jirka

    američani sou národ jednoduchý,jiný kraj jiný mrav….

  • [14]

    4. 9. 2009 v 20:32Emel

    [10] Lonestarstate: já sice nesdílím nadšení posledního testu tady na auto.cz… ale rozhodně považuju XF za konkurenceschopné auto, které má co nabídnout. K Jaguaru patří i jistá exkluzivita… za BMW nebo Audi už se člověk v Praze ani neotočí, protože by ho za chvíli bolelo za krkem. Jaguar podle mě potřebuje hlavně přestat zmatkovat a nějakou dobu se chovat konzistentně a důvěryhodně, vyrábět luxusní a spolehlivá auta… a ono to přijde.

    Co se týče Astonu a image boháče… ono to může být jednodušší, Aston má prostě nádherný design a odpovídající techniku. Pokud bych měl dost a dost peněz a potřeboval auto sám pro sebe na komfortní a zároveň svižné ježdění, je Aston ve všech ohledech smysluplná volba.

  • [15]

    7. 9. 2009 v 18:03Lonestarstate

    foto Lonestarstate

    [13] C.G.Jung tomuhle říkal sebeprojekce. 🙂 🙂 🙂

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

lones.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Prosinec 20121 Příspěvek
  • Srpen 20121 Příspěvek
  • Květen 20121 Příspěvek
  • Září 20091 Příspěvek
  • Říjen 20083 Posts
  • Červenec 200810 Posts
  • Červen 20081 Příspěvek
  • Květen 20081 Příspěvek
  • Duben 20082 Posts
  • Březen 20083 Posts
  • Únor 20086 Posts
  • Leden 20083 Posts
  • Prosinec 20071 Příspěvek
  • Listopad 20071 Příspěvek
  • Září 20071 Příspěvek
  • Červenec 20076 Posts
  • Červen 20073 Posts
  • Květen 20071 Příspěvek
  • Duben 20072 Posts
  • Březen 20071 Příspěvek
  • Únor 20071 Příspěvek
  • Leden 20074 Posts
  • Prosinec 20063 Posts
  • Listopad 20065 Posts
  • Říjen 20064 Posts
  • Září 20062 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura