-
Prodeje v USA za červenec 2012
Věčné hádky o to, komu se daří na americkém trhu nejlépe, zda domácím nebo německým či asijským značkám, jsem se rozhodl přiživit porovnáním prodejů v několika vybraných třídách.
Full-size pick-up trucks
Třída, kde je vše nejspíš na věky věků neměnné. První je Ford, druhý Chevrolet, třetí (Dodge) Ram a ostatní je sledují z povzdálí.1. Ford F-Series 350,455
2. Chevrolet Silverado 223,480
3. Dodge Ram 162,405
4. GMC Sierra 84,050
5. Toyota Tundra 54,287
6. Chevrolet Avalanche 12,825
7. Nissan Titan 12,707
8. Honda Ridgeline 8250Mid-size pick-up trucks
„Malé“ pick-upy tvoří zlomek prodejů těch velkých, přesto je třeba pogratulovat Toyotě k prvnímu místu.1. Toyota Tacoma 78,503
2. Chevrolet Colorado 25,553
3. Ford Ranger 18,555
4. GMC Canyon 6361
5. Dodge Dakota 478Muscle cars
Camaro sesadilo krále…1. Chevrolet Camaro 56,623
2. Ford Mustang 55,995
3. Dodge Challenger 27,082Mid-size sedans
Tady se svádí nejtvrdší boje mezi obrovským počtem konkurentů. Co není v absolutních číslech vidět: Obrovské zisky oproti situaci před pár lety pro Kia Optima, Chrysler 200 a VW Passat.1. Toyota Camry 243,816
2. Honda Accord 183,817
3. Nissan Altima 183,703
4. Ford Fusion 160,175
5. Chevrolet Malibu 153,782
6. Hyundai Sonata 138,390
7. Kia Optima 86,475
8. Chrysler 200 78,389
9. Volkswagen Passat 64,072
10. Dodge Avenger 58,050
11. Buick LaCrosse 34,893
12. Mazda 6 26,658
13. Mitsubishi Galant 11,202Full-size sedans
Ford vyklidil pole s Crown Victoria a Grand Marquisem, Pontiac skončil zcela jako značka, Buick doprodává zbytky Lucernů. Královnou fleetových prodejů je tak nezpochybnitelně Impala. Zbytek třídy (Charger, Taurus, 300) se transformoval spíše do jakýchsi 4-dveřových muscle-carů.1. Chevrolet Impala 107,854
2. Dodge Charger 52,203
3. Ford Taurus 44,583
4. Chrysler 300 44,200
5. Toyota Avalon 18,341
6. Buick Lucerne 954
A nakonec bitevní pole nejostřeji sledované ……. Prémiové značky
Střední třída
BMW 3 již tradičně vítězí. Podaří se přicházejícímu Cadillacu ATS ho porazit? Lincoln se svým pokusem končí hluboko v poli poražených.1. BMW 3-Series 54,415
2. Mercedes-Benz C-Class 43,349
3. Infiniti G 36,114
4. Audi A4 22,008
5. Acura TSX 19,594
6. Lincoln MKZ 17,572
7. Lexus IS 16,490
8. Volvo S60 14,382Vyšší střední třída
Merceds vyhrává a Audi opakuje evropský scénář postupného budování image a A6 se generaci od generace daří lépe.1. Mercedes-Benz E-Class 35,455
2. BMW 5-Series 33,451
3. Cadillac CTS 30,226
4. Lexus ES 22,024
5. Acura TL 20,411
6. Lexus GS 12,732
7. Audi A6 10,275
8. Lincoln MKS 7682
9. Infiniti M 5593
10. Jaguar XF 3458
11. Volvo S80 2148Vyšší třída
Lincoln svojí vlajkovou loď zabil, Cadillac čeká na start prodejů XTS. Importy tak neomezeně vládnou.1. BMW 7-Series 7300
2. Mercedes-Benz S-Class 6362
3. Lexus LS 3572
4. Jaguar XJ 3089
5. Audi A8 2949
6. Lincoln Town Car 764
7. Cadillac DTS 449
8. Acura RL 254Full-size SUV
Vítězný Mercedes následovaný Cadillacem.1. Mercedes-Benz GL-Class 14,076
2. Cadillac Escalade 12,552
3. Infiniti QX56 7359
4. Audi Q7 5340
5. Lincoln Navigator 4381
6. Lexus LX570 2874Mid-size SUV
Lexus stále kraluje, SRX se snaží dotahovat.1. Lexus RX 51,374
2. Cadillac SRX 30,361
3. Acura MDX 28,405
4. Mercedes-Benz M-Class 22,416
5. BMW X5 22,264
6. Lincoln MKX 14,152
7. Infiniti FX 5195
Auta v USA – fotogalerie Cadillac Escalade 2013? Nejspíš ne, ale co kdyby…
22 Responses to Prodeje v USA za červenec 2012
[1]
13. 8. 2012 v 9:36Barrichello
Super tabulka, ukazuje že US zančky na tom nejsou tak špatně, až na tu absenci v luxusní třídě sedanů….
[2]
13. 8. 2012 v 9:37Barrichello
akorát ty suv, midsize SUV by měl být i Explorer a GrandCherokee a spol. a ty tam jaksi nemáš…
[3]
13. 8. 2012 v 13:26Lonestarstate
Nejsou na tom špatně a v luxusní třídě sem zvědavý na XTS, přecejenom to CUE ovládání přes dotykový displej a dotyková tlačítka mezi tenkýma chromovanýma linkama panelu….to snad udělali těm bohatším lidem 50+ let naschvál…. a vůbec komukoliv…za jízdy potřebuju ovládat všechno po hmatu a ne se pitvat v „ajfounu“ a hledat co kde je.
Ty SUV dole jsou jen prémiové značky. Máš pravdu že klasická SUV mi tam chybí. Možná ještě doplním, když bude čas.
[4]
13. 8. 2012 v 23:17HEMI
zaujímavé čísla, mňa osobne zarazili najmä tieto:
– RAM zaostáva za F150 takmer o 50%, dúfam, že MY2013 bude úspech a predaj porastie, veď 8° ZF + air suspension v trucku je snáď sen
– u muscle cars ma udivuje Camaro, že dokázalo zosadiť ´Stang, opäť možno vyčkávanie na MY2013, preto tie čísla??? Štve ma, že Challenger zaostáva riadne, opäť takmer o 50%
– classic full-size sedany- Impala sa fasuje vo verejnej správe? Lebo opäť takmer 50% náskok je sila. Charger celkom dobre, 300-vka ujde.
Z ostatných by ma zaujímalo ešte Durango, Grand Cherokee; Wrangler, a nejaké tie soccer-mom cars. Každopádne palec hore za čísla!
[5]
13. 8. 2012 v 23:50Pekelná Micinka
Ten stoprocentní rozdíl v prodejích Challengeru oproti konkurenci je zarážející. Docela by mě zajímalo, v čem je chyba.
[6]
14. 8. 2012 v 10:40Barrichello
Vysoká cena, Challenger je nejdražší, příliš vysoká váha, pro někoho až moc retro a navíc Chally byl vždycky až třetí….
[7]
14. 8. 2012 v 10:41Barrichello
HEMI: tady máš komplet tabulku http://bestsellingcarsblog.com/2012/08/12/usa-7-months-2012-discover-all-271-best-selling-models/
[8]
14. 8. 2012 v 11:02Barrichello
Jinak arbáši taky kupují pěkný káry http://bestsellingcarsblog.com/2012/08/13/gulf-june-2012-toyota-camry-and-ford-expedition-up/
[9]
14. 8. 2012 v 11:44HEMI
Ďakujem pekne za odkazy, mám čo študovať.
Viem, že Chally mal vždy pozíciu 3., tým si zachovával aj určitú výnimočnosť oproti ´Stangu a Camaru (samozrejme relatívnu, nie absolútnu), no aj tak ma stále mrzí tak veľký rozdiel.
Porovnával som ceny:
V6- 22 200 – Mustang
26 200 – Mustang Premium
[10]
14. 8. 2012 v 12:00HEMI
ale, skôr mi to odoslalo, tak dokončím:
V6 – 25,195 Challenger SXT (tu je rozdiel dosť veľký)
27,195 SXT Plus
28,945 Rally Redline
V6 – 23,280 Camaro 1LS (+ ďalšie 2 varianty)
– 28,430 Camaro 2LT
V8 $31,095 – Mustang GT
35,095 – GT Premium
42,995 – Boss 302
54,995 – Shelby GT500
$29,995 – Challenger R/T
31,995 – R/T Plus
33,795 – R/T Classic
45,125 – SRT8 (rozdiely sa mažú… resp. sa otočili)
46,620 – SRT8 Yellow Jacket Special
$32,280 – Camaro 1SS
35,880 – 2SS
54,095 – Camaro ZL1
No ja viem, že všetko je o ľuďoch, mohol by som tu tie čísla písať do rána a aj tak by sme neprišli na to, prečo Challenger tak zaostáva. Súhlasím s tým, že z trojice je najviac retro, ale zároveň je aj najväčší, ale hlavne sakra ťažký…
Škoda, no. Ja by som si ho aj tak kúpil, už potrebujem len 50 000€ aby som zavolal do Geigera a prifrčal si poňho 😀
[11]
14. 8. 2012 v 13:00Lonestarstate
Barri to ohledně Challengeru shrnul dokonale. Pro mě je to ovšem volba číslo jedna, právě kvůli tomu „příliš retro“ 🙂
HEMI: ano fasuje, ale ve státní správě se fasuje i Charger a Taurus (oba hlavně u policie). Nicméně Impala je teď „nejvíc vnitřního prostoru zas nejmíň peněz“ (když skončil Crown Victoria a jeho deriváty), takže to hromadně kupujou i taxikáři, autopůjčovny a pod.
[12]
14. 8. 2012 v 14:45HEMI
Áno ja som tiež vyslovene zaťažený na Challenger, práve kvôli podobnosti s mojim beloved MY“70 (ten som miloval ešte pred uvedením konceptu nového Challyho, čiže ten nový som si zamiloval automaticky… preto mi je jedno koľko váži a že je mierne drahší, chcem ho!) Len Amíci ho nejak nechávajú viac bokom/skladom…
Ďakujem Ti za ďalšie info, a pozdravujem do US! 😉
[13]
14. 8. 2012 v 20:59Pekelná Micinka
Možná že je těžký, ale hlavně na pohled je Challenger docela tlustý a zpředu, jakoby mu chybělo 10 cm na šířku. Aspoň u těch prvních, facelift jsem ještě neviděl, i v Praze jich jezdí poskrovnu. Nemůže za úspěchem obou dvou konkurentů stát filmový průmysl? Co myslíte? Camaro bylo hodně vidět v Transformers a Mustang se tak nějak rád objevuje ve filmech. Novodobý Chall jsem snad na plátně ještě neviděl.
[14]
14. 8. 2012 v 22:55HEMI
Akokoľvek mnoho ľudí Američanov podceňuje, osobne si nemyslím, že by to malo nejaký extra veľký vplyv, predsa len kúpiť si v telke to, čo vídim je iné pri aute ako pri mobile. No myslím, že pravidelne vídavanie áut na plátne a v bedni do povedomia tie autá dostane, to je bezpochyby, len neverím, že by o Challengeri nevedeli, resp. ich tak neinteresoval. Čo iné vás ešte napadlo?
[15]
14. 8. 2012 v 22:56King of rain
Nebyli by Evropské prodeje?
[16]
15. 8. 2012 v 0:37Pekelná Micinka
No samozřejmě, nejprve je třeba patřit mezi ty, kteří disponují patřičným obnosem. Škoda, že čísla nejsou detailnější, je možné, že mezi těmi Camary je hodně těch (skoro)základních, stejně jako Mustangů. Ale cenový rozdíl není až tak závratný, z těch cen co uvádíš, obvykle kolem 50.000,- u těch nižších verzí. Asi je však dostatečný, aby společně s agresivním vzhledem Camara, potažmo jména Mustangu udělal ten rozdíl. Co se týká filmů, tak myslím, že zrovna amíci patří k těm impulsivně nakupujícím, takže o žlutá Camara s černými pruhy určitě byl zájem. Navíc muscle jsou americká podoba sporťáku, a zatímco evropské a asijské značky mají přehršel, amíci mají jen svoji pětici. Muscle 3, ‚vette a Viper (SRT, Raptor atd. pickupy nepočítám). Škoda, že už se nedělá XLR..
[17]
15. 8. 2012 v 2:26Lonestarstate
HEMI: Opravdu půjde hlavně o design. Co mám zkušenosti, tak Challenger se líbí individualistům, excentrikům a pod. Zatímco Mustanga či Camaro označí za „sexy“ skoro kdokoliv, včetně holek. Televize už takový vliv asi neudělá… díky, pozdravuju do „Československa“ 😉
[18]
15. 8. 2012 v 12:54HEMI
Áno guys and gal´s patria k tým ľahšie ovplyvniteľným, ale ako som písal, ono je to mierne iné pri kúpe auta a niečoho z topshopu…
Každopádne Bumble-Bee mal úspech, keď Chevrolet uviedol na trh limitovanú edíciu Camaro Transformers 😀 Myslí, že bola dosť úspešná…
No a ´Stang, tak ten má svoje meno a miesta vo filmoch snáď už „64…
Mne štýl american muscle ako variantu na téma športové auto plne vyhovuje, na tie naše tankodrómy nejaké vycibrené podvozky fakt nestačia, navyše na auto výlučne na okruh tu má málokto, vždy mi preto bola sympatická myšlienka muscle-cars, za relatívne málo peňazí, mega výkony skĺbené s dostatočným priestorom a komfortom, to mi vyhovuje…
L.state: Tak potom sa mi potvrdzuje, že som individualista 😀 V diskusii o Infiniti som tak bol označený tiež 😀
Ono pre mňa je paradox, že práve ´Stanga každý označí za sexi auto, keďže ich tam jazdí dosť (a nie zrovna všetky sú Boss 302 resp. Shelby GT500…), ale tak vkus us-girls nepoznám až tak dobre 😀
Československo zdraví 😀
[19]
15. 8. 2012 v 12:58HEMI
fuj, a teraz krutá realita (nielen) Československa… http://auto.sme.sk/c/6497869/test-spotreby-benzinove-turbo-dobieha-diesel.html
Dúfam, že všetky tie mini-turbičko-benzínčeky sa zadrú a vybuchnú aspoň pri 70 000km, nech už všetci ľudia pochopia, že tudy cesta spoľahlivosti a výdrže nevedie.
[20]
15. 8. 2012 v 14:24Lonestarstate
Ano, Shelby sem viděl za poslední měsíc asi jedno, V6 v základu asi „milion“. 🙂 Ono Mustang V6 tu stojí tak málo, že cenou se nijak nevymyká běžnému midsize-sedanu. A když víš, že zadní pár dveří nevyužiješ…. dost lidí tu má Mustanga jako jediné / první auto na denní ježdění.
Camaro člověk vidí podstatně méně často, ale nutno započítat, že retro-Mustang už se prodává od roku 2005.
[21]
15. 8. 2012 v 15:07HEMI
Presne to som myslel, viem, že V6 sú ako pohodové daily-driver (za pár šupov, radšej tie ceny ani neprerátavam do € lebo ma trafí šľak) vidieť takmer všade, a práve preto ma udivuje označenie Mustanga za sexy…
Ono mne táto filozofia príde strašne imponuje, normálne, lepšie vyzerajúce 3dv . auto, schopný motor a hlavne neskutočná cena. Nie každý potrebuje 5dv., to v Amerike dávno vedie a preto si mladý môžu dovoliť také autá na každodenné používanie. No a tu??? Radšej sa nerozčuľujem…
Camaro vyzerá v pohode, ale keď som si doň sadol a snažil sa pozerať von… Dosť bieda, škoda, že som sa nemohol zviesť a počuť motor, možno by som zmenil názor. Camaro si zase na druhej strane urobilo perfektnú reklamu v Transformers, no a Challenger, ten je na tom slabšie, začal až v 2008 a to už Mustang pomaly pripravoval prvý facelift „05-ky
Každopádne u mňa bude No. 1 vždy Chally.
[22]
16. 8. 2012 v 12:16Barrichello
Camara se slušně prodávají v evroopě, myslím ofiko prodej pod Chevroletem, i tady v čr docela šlapou.
Ford si možná začal rvát vlasy, že tu taky nenabízí Mustang, utíkaj mu prodeje.
Komentáře nejsou povoleny.