• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > lorenz.blog.auto.cz  > Udavač z Těšína

  • Udavač z Těšína

    Publikováno: 15. 11. 2007

    Nakoľko sa stalo bežnou skutočnosťou, že sa medzi blogmi na tejto stránke objavujú aj blogy, ktoré nemajú nič spoločné so zameraním portálu a nakoľko považujem to, o čom chcem písať za dôležité a závažné, prepáčte mi túto odbočku k…..hudbe? Nie.

    Bol to šok. Aspoň teda pre mňa. Nohavica agentom ŠTB! A potom ticho.

    Až doteraz. Pesničkár Hutka napísal pesničku. Priamu, jasnú….áno, najmä pravdivú. Až príliš.

    Čo teraz? Ako na to reagovať? ŠTBákov nikto nemá rád (druhá vec však je, že ich dnes, bohužiaľ, spoločnosť ticho toleruje). Ale tohoto? Kto predsa nemá rád Nohavicu? Toho Nohavicu, ktorý síce nikdy nie priamo, ale takmer vždy vo svojich piesňach, vyjadroval svoj odmietavý postoj ku komunizmu. Toho Nohavicu, pre ktorého piesne a ich interpetáciu, ho miluje obrovská masa ľudí, mnohokrát inklinujúca inak k úplne inému štýlu hudby, či názorom. Nohavica proste ľudí spájal.

    Na pomoc obhájcom z ľudu prichádza povrchný relativizmus a alibizmus. Je to však tiež len trápna vlna plytkých komentárov (v mnohom prípade aj zaskočených a sklamaných tých fanúšikov, ktorí by ešte pred pol rokom každého agenta ŠTB morálne odsúdili), ktoré nijak nemôžu zmariť vinu a mlčanie obľúbeného Jarka Nohavicu.

    Na to začína druhá lavína. Verbálna lavína, podľa ktorej J. Hutka (perzekuovaný pesničkár, ktorý s komunistami nie len nespolupracoval, ale odvážne proti nim vystupoval nie len na svojich koncertoch a ako jeden z prvých podpísal Chartu 77, za čo bol pod hrozbou uväznenia donútený emigrovať), nikdy nič nedokázal, nerozumie situácii, v ktorej iný pesničkár donášal pre ŠTB, závidí úspech, účelovo čakal s napísaním piesne o Nohavicovi takmer dve desiatky rokov, že mal ostať tam kde bol, že by tu nikomu nechýbal…atď.

    Stávame sa svedkami (nemými), či dokonca spolupáchateľmi ďalšieho zahmlievania a relativizovania minulosti. A to všetko len kvôli neschopnosti postaviť morálku nad obľúbené pesničky.

    Radšej filozofujeme nad právom človeka napísať pravdu vo veršoch. Smutnú pravdu.

    Ja sám som mal Nohavicu som mal rád. O jeho spolupráci s ŠTB som nemal ani šajnu.

    Udavač z Těšína

    Udavač z Těšína, koncert mu začíná
    vtíravým hlasem svým bude nám zpívat
    v sále se zhasíná, dám si sklenku vína
    s publikem budu se na něj též dívat

    Refrén:
    Jak je ten udavač krásný
    jak velký je umělec
    výraz má zřetelně jasný
    dnes nám zpívá zbabělec

    Zasněné obrazy, láska z nich vychází
    básnické obraty, půvabné rýmy
    Dívky jsou raněné, ženy jsou zmámené
    a muži ztrácejí pod sebou zem

    Kritik si notuje, na písních hoduje
    sál zpívá chytlavý, radostný refrén
    Poslouchám pozorně, už je mi odporně
    odněkud slyším zpěv homérských Sirén

    Na cestě do Vídně zachoval se bídně
    písničkáře Kryla jidášsky objal
    Klíče mu věnoval, pak ho fízlům udal
    zatlouká zatlouká a tím mě dojal

    Tam za bolševiků zpíval všem morálku
    hrdina před všemi prvního řádu
    Kritikou oceněn, anděly odměněn
    bohatě co blíží se ke svému pádu

    Jaroslav Hutka

…ako na to (1. lekcia) Pozor na L&D Trading (autobazár na Furči v Košiciach) a prístup administrátora serveru www.autobazareu.sk

47 Responses to Udavač z Těšína

  • [1]

    15. 11. 2007 v 9:06GTI

    Těžké téma. Morálně soudit ho může jenom ten, kdo tuhle dobu zažil. Zlomit člověka bylo v podstatě velmi jednoduché, neb oni měli čas. Ve válce můžeš být hrdinou dvě vtěřiny. Pak ji chytíš mezi voči a na náhrobek ti vykutaj epitaf – Hrdina, všechno vydržel (skoro). Ovšem v plíživé době komunolágru hrál čas jedině pro ně. Takže umělecky exponovaní lidé byli na ráně. Jsou ovšerm i jiné cauzy, nejen Nohavica, herci…

    Myslím, že je potřebné, aby ti, co selhali učinili pokání. Prohlášením, písní, románem… jakkoli. A protože lidskou povinností je i umět odpouštět hříchy, mají tyto věci řešení.

    Nejméně produktivní je v této věci mlčení. A velmi bolestné to, že jestli se někdo dobře baví, jsou to právě ti estébáci. Ale tímhle si prošlo Německo po druhé světové válce, koneckonců i po zániku NDR. Tedy, nic nového pod sluncem.

    Pusť si Karla Kryla. Velkého básníka našich tehdejších nadějí. Puklo mu srdce, ale v našich srdcích žije dál…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    15. 11. 2007 v 9:21DRiver

    Nohavica byl pro mne vždycky nej. Kryla jsem měl rád, ale jeho projev byl až moc syrový. Jarek mi vždycky mluvil z duše a navíc se moc hezky hraje při táboráku. Takže co teď? Smazat všechny MP3, zahodit kazety, rozlámat vinyly, spálit zpěvníky?

    Odsoudit šmahem je to nejjednodušší. Kdo nezažil způsoby StB, nemůže soudit morálku těch, kteří to nevydrželi. Hutka jistě ano, takže není co mu vyčítat. Já, ač jsem v tě době vyrůstal, přece jen jsem samet zažil už v sedmnácti. Takže nesoudím Nohavicu za to, že podlehl. Nevím, jak StB pracovala, takže nehodnotím. Nicméně, každý z nás určitě někdy udělal něco, za co se hluboce stydí. Ale když se to provalí, nejhorší ze všeho je dělat, jako by se mě to netýkalo. A v tom je pro mne Nohavica největším zklamáním.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    15. 11. 2007 v 10:09Tomiss

    Kdo je bez viny,ať hodí kamenem…myslím,že bychom nestačili uhýbat.V poslední době se objevilo podezření ze spolupráce(teda správně:obvinění) už u druhé známé osoby.Prvním byl známý herec Josef Dvořák,nyní Jarek Nohavica.Jaká je pravda ví jenom oni sami…my ostatní,kteří jsme komunismus zažili jako děti,a později jako mladíci v pubertě,které nejvíce zajímaly ženské a diskotéky,můžeme těžko hodnotit jaké tlaky na známé osoby STB podporována komunistickým režimem,vytvářela.Musíme jasně odlišit kdo byl ke spolupráci donucen a kdo se tomu „věnoval“ jaksi sám od sebe,ve vlastní inicitivě.Od Nohavici by bylo asi správné se k tomu vyjádřit,nicméně pro mne je to PAN zpěvák,kterého si vždy rád poslechnu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    15. 11. 2007 v 10:57lorenz

    GTI: Ja si Kryla púšťam. A tiež Hutku, Dobeša, Soukupa, Karáska, Mertu…. A donedávna aj Nohavicu. Pravdu povediac, bolo mi jasné, že sa tu objaví Tvoj komentár. Išo už iba o to, aký.
    GTI píše ideálnu stopu isto. Lenže tentoraz sa zatáčka príliš utiahla a myslím, že ju radšej čiastočne zobral trochu bokom na ručnej brzde.

    DRiver: „Odsoudit šmahem“ nie je „nejjednodušší“. Myslím, že práve o tom to je. Inak by to urobil každý. Práve o to tu ide. Nohavica mlčal, konflikt nebol. A teraz Hutkova pesnička. Konflikt. Kde stáť? Pri oboch? To nejde. Tak teda? Pri tom, koho pesničky počúvame (v mojom prípade oboch), či pri tom, ktorý morálne neklesol? Je to tak jasné a zároveň tak ťažké.
    V novembri 89 som mal našťastie len 6 a pol. Nohavicu ani Hutku som nepoznal. Kryla len pár týždňov. Som však presvedčený, že vinu Jaromíra Nohavicu posúdiť viem. A to bez akéhokoľvek „ale“.

    Tomiss: Koho všetkého sme schopní a odhodlaní obhajovať frázou o dobrých a zlých ŠTBákoch? Je jasné, že Nohavica nebol človek, ktorý by donášal z vlastnej iniciatívy. Fakt nevieme, aký nátlak používala ŠTB tesne pred pádom komunizmu? Išlo mu o život, či len o koncerty? Nohavica je PÁN zpevák, skladateľ. Nepíše sa mi to ľahko, ale aj PÁN charakter? Je mi z toho smutno. Ubehlo 18 rokov a Nohavicov postoj nikde. Dúfam, že to ešte príde. Ale môžme odpustiť cudzím vinníkom? A navyše bez náznaku ich ospravedlnenia?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    15. 11. 2007 v 11:08marianek

    Zlo na lidech se odehralo vzdy a za kazdeho usporadani a odehrava se i dnes. Doba mezi 1948 a 1989 je pouze jednou z nich. Tehdy bylo zlo velice dobre zorganizovane. Pokazde se ale lide nad vsechno zlo pozvedli a nejak se s nim smirili. Mnozi z nas jsme toto zlo vice ci mene zazili a proto dnes vime o cem mluvime ci piseme. Nikdo z nas ale nezna detaily a osobni pribeh pana Nohavici. Nevime jak, co a proc. Osobni motivace zustava pouze v mysli jedince.

    Je jednoduche na nekoho zanevrit. Neni problem nekoho spolecensky „ukamenovat“. Dnes, skoro 20 let po prevratu, myslim, je cas na odpusteni. Prenesme se pres toto zlo a odpustme. Ukazme, ze jsme lepsi, nez byli oni.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    15. 11. 2007 v 11:31Lonestarstate

    K tomu mě napadá jenom Orwellův 1984. Přiznám se, že jsem nečetl knihu ale viděl film. Hlavní postavy Winston a Julie oba nesnáší režim a Stranu. Právě proto se na ně Strana zaměří a nakonec oba skončí jako „udavači“ na sebe navzájem. Zatímco bezejmenné masy, které neustále drží hubu a krok, těm se téhle „pozornosti“ nedostane. Takže 100% souhlas s GTIm, jde o to, kdo byl „exponovaný“. Navíc tuším cosi extrémně nekalého v tomhle podivně dávkovaném odhalování „kdo spolupracoval“. Pokud ty seznamy jsou, nebylo by logičtější vytáhnout to už dávno, naráz a na všechny? Nebo se někdo snaží postupně vyvolávat nálady? Že by vyústění onoho „oni to na mě vědí, ti co nahoře sedí“? A teď se to někomu hodilo? Toho se nechci účastnit.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    15. 11. 2007 v 11:34PekelnáMicinka

    Včera jsem četl podobný povzdech na jednom blogu na seznamu. No, abych se neopakoval, můj názor by byl asi totožný s GTIm.

    Za sebe k tomu dodám, že pro mě estébák znamená člověka, který vyloženě aktivně ubližoval ostatním. Podle informací z médií myslím, že zrovna Nohavica nepatřil k těm aktivním, prostě byl zlomen a nebyl jediný. GTI to popsal opravdu výstižně. Bohužel můžem spekulovat o tom, kolik lidí bylo tzv. spolupracovníky, kolik z nich bylo vyloženě hajzlů a kolika z nich se podařilo zařídit, třeba těsně po, nebo možná i před sametovou revolucí, aby se na tzv. seznamu nevyskytovali.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    15. 11. 2007 v 11:46lorenz

    Lonerstate: Súhlas s tým, že zoznamy ŠTB sa mali zverejniť hneď. Bohužial sa tak nestalo. Na to je tu príliš veľa ŠTBákov vo vysokých funkciách. Ale tu nejde o vyvolávanie nálad, skôr o ťažkú, pre mnohých neprijateľnú cestu k ich zverejneniu. Buďme radi, že k tomu došlo. A buďme radi, že sa niekto v minulosti šprtá. Teraz, kým ešte vinníci žijú a môžu sa obhájiť. Pokiaľ sa dá. Je škoda, že nevyužijú príležitosť.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    15. 11. 2007 v 11:51Tomiss

    Víš ona ta kauza není až tak nová.Nové je to,že toto téma otevřel svou písní Hutka a mě to silně připomíná „Hon na čarodějnice“.Ono totiž už v roce 2006,v časopisu RESPEKT 22/2006,vyšel článek o spolupráci Nohavici s STB.J.Nohavica se rozhodl otevřeně na toto téma promluvit a sám to charakterizoval slovy:byl jsem s děvkou,ale seděl jsem s ní v kavárně,na pokoj jsem s ní nešel…tím chtěl říci,že nikdy STB neřekl nic zásadního nebo důležitého.Ta „spolupráce“ byla prostě vynucená,vynucená režimem,vynucená …

    marianek:Souhlasím s tebou,18 let po revoluci je čas na odpuštění.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    15. 11. 2007 v 12:00lorenz

    Tomiss: Krivdíš autorovi onoho textu. On to médiam veru nepodstrčil. Kolovalo to netom už skôr. On nekričal do sveta „Pozrite, čo som napísal!“. Túto tému otvorili média.
    A Nohavica ŠTBákom nielen bol, ale svoju prácu aj vykonával. Nohavica taktiež nemá právo rozhodnúť, čo dôležite bolo, čo nie! A ani sa na to udaných asi nepýtal.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    15. 11. 2007 v 12:21Tomiss

    lorenz:Já mu nekřivdím:-)Hutka prostě napsal o někom píseň.Proč až nyní?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    15. 11. 2007 v 12:29lorenz

    Tomiss: Nie „nyní“, „nyní“ sa toho chytili média. A to, kedy napíše Hutka pesničku, je podľa mňa jeho vec. Vynára sa mnoho otázok, ale táto?

    Ruku na srdce. Čo by sme písali, ak by bol udavačom Hutka a autorom piesne Nohavica?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    15. 11. 2007 v 12:38marianek

    [12] lorenz: Co ale motivovalo pana Hutku, aby takovy text napsal? Proc by nekdo sel na namesti a zacal kricet co nejhlasiteji, aby to vsichni slyseli, ze jeho soused mu kradl pred 20 lety hrusky ze zahrady? Proc pripominat neco, co bychom uz mohli nechat byt?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    15. 11. 2007 v 12:40Tomiss

    lorenz:Ideální by bylo,kdyby Nohavica odpověděl Hutkovi také písní…mohla by se jmenovat:Ruku na srdce:-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    15. 11. 2007 v 12:51lorenz

    marianek: Hutku viedli vlastne myslienky, nazory, pocity. Neviem preco by niekto siel tam a tam a krical to a to. Ale to ani nie je o Hutkovi.

    Pre mna ma pesnickar nie len pravo, ale aj akusi povinnost pisat, co poklada za dolezite. Lekar lieci, hasic hasi, pesnickar spieva.

    O com a kedy ma spievat Hutka?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    15. 11. 2007 v 12:58Seremd

    ať už to bylo s Nohavicou jakékoliv, tak by se neměl schovávat a postavit s k tomu čelem. Ve všech rozhovorech říká, „nebudeme se o tom bavit“…pak to samozřejmě vypadá podezřele..může si za to sám

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    15. 11. 2007 v 12:58lorenz

    Tomiss: Ideálne by bolo, keby ju venoval udaným, volala by sa hociako, nemlčalo by sa v nej a bola by v nej pravda. A keby to bola pravda o jeho nevine. Ale taká neexistuje. Tak aspoň oľutovanie a priznanie. Ale je to jeho vec.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    15. 11. 2007 v 13:00lorenz

    Seremd: Som rád, že aspoň Ty vidíš problém tam, kde je, nie tam, kde sa o ňom píše.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    15. 11. 2007 v 13:04PekelnáMicinka

    Dylan zpíval takový pěkný song, Gotta Serve Somebody. Svým způsobem i Hutka slouží svým myšlenkám totálního idealismu. Což o to, je hezké věřit v ideální svět. Ale ani tam žádná absolutní spravedlnost ani pravda neexistuje.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    15. 11. 2007 v 13:11lorenz

    PekelnáMicinka: Pravda existuje, len jej definitívne víťazstvo nie. To však neznamená, že úsilie oň je zbytočné mrhanie síl. Práve naopak.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    15. 11. 2007 v 14:09PekelnáMicinka

    lorenz: Ano, jistě je to správné úsilí.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    15. 11. 2007 v 14:48trigger

    Mno s té písniřčky spíše cítím že ačkoliv hotka se snažil… takový úspěch neměl..neznám ho.. ale pokud by to nebyl on známý svými výstupy v minulosti, všichni by to odsoudili jako jen výkřik závisti, že ačkoliv byla odhalena nějaká spolupráce, stále pokračuje jeho úspěch… Neznám tolik písniček od hutky které se zpívají u táborových ohňů jako od Nohavici. pro mne je to jen čirá závist a snaha znovu se objevit v médiích která bohužel s jeho proklamovanou morálkou nemá nic společného… tuhle píseň bych dal hned vedle o té o radarech s Parkanovou, promiňte ale to je můj názor… A hlavně fakt je že tyto diskuse nepatří na Auto.cz……..

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    15. 11. 2007 v 16:36Ricardo

    Každý má právo chybovat… To jestli a jak Nohavica spolupracoval s STB nemění nic na tom jak kvalitní písničky má a ani na tom jaký je ve skutečnosti člověk. Uškodil si tím, že se nepřiznal sám a dobrovolně (pokud vím), ale stejně tak si uškodil mr.Hutka tímto pokusem vyvolat jakousi žabomyší válku.

    Omlouvám se, že se k tomu vyjadřuju, tuhle dobu jsem zažil jenom „pasivně“ 🙂 a pamatuju si jenom pár drobností jako že jsem se rodičů v době kolem Vereingungu pořád ptal jestli východní Německo leží někde za Košicema nebo kde 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    15. 11. 2007 v 20:24lorenz

    trigger: Ano, nebyt blogov o hodinkach, hudbe, ci basnicky o Bushovi, nikdy by som to tu nepisal. Tematicky to sem nepatri. Uznavam.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [25]

    15. 11. 2007 v 22:07PepaSFI

    poslední dobou se jaksi množí obvinění že ten a ten umělec spolupracoval s STB.Kolik z vás ví co to znamenalo? Co to vlastně byla Státní bezpečnost,Pomocná stráž veřejné bezpečnosti,straničtí funkcionáři na pracovištích,všichni ti podlejzáci,vlezdoprdelisti a kariéristi?Proč někdo nezveřejní a neobviní ty co tomu veleli?Kde jsou dnes tihle lidé? Nevím co Nohavicu vedlo ke spolupráci ani co vlastně dělal.Nevím jestli byl nadšený udavač nebo jen člověk kterému řekli,budeš hlásit s kým ses potkal nebo budeš mít potíže ty i tvá rodina.Nedivím se Nohavicovi že se o tom nehodlá bavit,třeba to je kapitola života kterou je lepší zapomenout,třeba si jen je vědom toho že blbé obvinění nejde vyvrátit.Hutka vykřikuje že čeká lítost a pokání.Kají se i vrazi aby dostali menší trest a zas pak páchají zločiny.Pro mě to nic neznamená,spíš by mi vadilo kdyby Nohavica zveřejnil nějaké srdceryvné pokání protože bych měl vážné pochyby o upřímnosti.No a teď upřímně,kolik znáte Hutkových písniček a kolik Nohavicových? Nohavica vyprodává sály,prodává spousty CD a ještě rozdává hudbu zadarmo,o texařině nemluvě.Po Hutkovi pes neštěkne.Popravdě řečeno Hutkovy písničky jsou sentimentální cajdáky,skoro je problém je od sebe rozeznat,zpívané právě tím vtíravým hlasem.Jestli si Hutka myslí že si tímhle kouskem navrátí popularitu kterou měl možná tak pár měsíců v letech 89-90,tak se obávám že mu to neklapne.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [26]

    16. 11. 2007 v 9:15DRiver

    PepaSFI: Hutkův styl rád nemám a jeho písně neposlouchám. Udavač z Těšína je podle mě hudebně podprůměrná odrhovačka, kterou složil za deset minut. Nohavicovy písně (zejména ty předrevoluční) mám stále rád a mít budu. Tady ale nejde o kvalitu písní. Nečekám srdceryvné pokání, ale slovo chlapa – omluvu. Jít s děvkou na pokoj – to se může stát každému, ale když už ho při tom nachytají, tak nemá strkat hlavu do písku ale postavit se čelem, jednou provždy se s tím poprat a tak ukončit všechny tyto veskrze plané debaty.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [27]

    16. 11. 2007 v 12:32efrea

    Určitá sebereflexe Nohavici – viz „mrtvý brouk“ mi chybí – cítím se podvedená…
    Anděly na kurů….Mají na to kartotéku ….Atd.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [28]

    16. 11. 2007 v 17:56Jazdec

    Kryla som „spoznal“ v 89. Mal som 14nast… Omnoho neskôr prišiel Nohavica. Nechcem vynášat súdy. Na to je tu niekto iný, ale svoj názor mám. Dokonca ho mal aj Kryl. Vedel ze Nohavica nie je „cisty“ a ze spolupracoval. Kryla som osobne nestretol ale par ludi s mojho okolia ano.. Podla toho co viem bol Kryl ochotny odpustat.. Ale nesudit a odpustat neznamena mlcat. A poslanim pesnickara je NEMLCAT.. Nemôzete sudit pesnickara Hutku za to ze ukaze na niekoho prstom a povie KLAMAR A ZBABELEC. Ono niekedy priznat vinu je tazke a ponizujuce. Ale omnoho horsie je mlcat. A Nohavica je pesnickar.. Jeho poslanie je NEMLCAT………..(ale on zial mlci a mlci……..)

    PS.. padlo tu niekde nieco o hudobnych kvalitach Hutkovej skladby. Myslim ze niekedy je text omnoho podstatnejsi ako spev alebo muzikalna dokonalost.. Staci si vypocut niektore skladby Karla Kryla ktory sam o sebe povedal „…mizerne spivam a jeste hur hraji..“

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [29]

    16. 11. 2007 v 19:46500

    Som trochu za ochranu prírody. Keby som však mal byť miliardár(nie milonár) z ropy tak by ma nezaujímali biotopy-ak by ma inak vyhodili.
    Ničo podobné platí aj pre Štb. Preto neviem čo sa ludia tak čudujú ak je niekto 007 v podaní Štb…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [30]

    16. 11. 2007 v 21:19lorenz

    PepaSFI: Nohavica rozdava hudbu zadarmo. Ano. Dnes som si to uvedomil. Dozvedel som sa to pred par dnami, ale dnes som si uvedomil preco asi. Mal som to niekde hore napisat, povedal som si.
    Nohavicu odhalia spisy STB a on mlci. Mlci! A potom rozdava hudbu zadarmo. Z lasky k fanusikom? Fakt to nijako nesuvisi? Zacinam o tom pochybovat. Vnimame niekoho cez nas vztah k jeho Tvorbe. Zachovajme si odstup a pozrime sa lepsie. To, co sa v tomto pripade Nohavicovi hodilo, bol co najvacsi kladny ohlas. A co moze v jeho pripade vyvolat pozitivne reakcie? Jeho tvorba (bohuzial len). A ako co najviac? Zadarmo. Zadarmo pre radost vsetkym a zadarmo pre rozsirenie. Myslim, ze je to taktik. Takticky vyckaval, takticky reaguje.

    Nohavica mlci. Jeho fanusikovia sa pustili do jeho obhajoby a do Hutku. Nohavica vsak mlci. Kym davy brania neohajitelne, on nema s tymto alibizmom nic spolocne. Ale tesi sa mu.

    Vsetkym, ktory nepochopili, este raz: Tema, otazka, ani moj blog nie je o akomsi spore Hutka-Nohavica (ktory neexistuje), ale o pomylenych reakciach na Hutkovu piesen a reakciach na clenstvo a mlcanie Nohavicu.

    Som rad, ze sa tu naslo par ludi, ktori cez silny vztah k Nohavicovej tvorbe nehladaju problem v Hutkovi.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [31]

    16. 11. 2007 v 22:26PepaSFI

    no neškodilo by najít si kdy vyšla Nohavicova Pražská pálená.Že by si to už tenkrát připravoval,že by čekal že na něj za několik let někdo něco najde?Proč neudělal něco podobného už třeba před 16 nebo 17 lety kdy byla podstatně větší pravděpodobnost že se něco najde?Tehdy kdy bylo všechno čerstvé byl z estébáctví obviňován kdekdo.Cibulka kdesi sebral seznamy spolupracovníků,zveřejnil je,spoustu lidí zostudil a když se pak zjistilo že to asi nebyl ten pravý seznam tak ticho po pěšině.Neobhajuju Jarka Nohavicu,neznám jeho provinění,jen říkám že když obvinit jeho,proč ne ty ostatní? Ty co tomu veleli,co ničili lidské osudy. Nedávno proběhl směšný proces se soudkyní z procesu s Miladou Horákovou.Ale vždyť na takovém soudu se muselo podílet desítky možná stovky lidí kteří ty lži a křivdy připravovali a schvalovali.Kde jsou dnes?Proč je nikdo neobviňuje?Kde jsou dnes důstojníci STB kteří řídili činnost těch dnes zostouzených,většinou asi nedobrovolných spolupracovníků? Šli kopat kanál jako ti kteří odmítli spolupráci?Vyhodili jejich děti ze školy? Vždyť ty svině ovlivňují naše myšlenky dodnes.Místo abysme se tady hádali o tom že třeba nejlepší auto na světě Fabia je hnusnej hrbatej malotraktor, dohadujem se tady o věcech které většina z vás ani nemůže pamatovat a netuší co to znamenalo.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [32]

    18. 11. 2007 v 19:33Karel

    Po precteni te pisne (nastesti sem ji neslysel a ted uz ani nemam potrebu ji slyset) jsem nabyl dojmu, ze pan Hutka nekritizuje udavace Nohavicu ale dava najevo svou zavist nebo jak jinak si vysvetlit ze pise „vtíravým hlasem svým bude nám zpívat“ a jine „verse“. Co ma spolecne vtiravy hlas s udavacstvim? Sezral by jsem to panu Hutkovi kdyby napsal pisen Udavaci a v ni se zminil o Nohavicovi a jinych. Tahle pisen je pouze zavist a na udavacstvi se odkazuje jenom v 10% ten zbytek je kritika hudby, stylu, textu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [33]

    19. 11. 2007 v 9:21Roman Frýdek

    To se to Hutkovi soudí, když si sám v hluboké totalitě u nás pohodlně hověl v Holandsku a nemuse zažívat takový tlak jako lidi v té době u nás. Podle mě je to velmi ubohé, text i melodie, Hutka si zřejmě jen léčí své komplexy, že nemá takový úspěch u lidí, jako Nohavica.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [34]

    19. 11. 2007 v 15:44lorenz

    Roman Frýdek: Hutka si „pohodlně hověl“ a „nemusel zažívat takový tlak jako lidi v té době u nás“?
    Minimálne neznalosť histórie vlastného národa robí z Tvojho príspevku práve oný spomínaný prázdny blábol. To napíše fakt len človek bez vedomia.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [35]

    21. 11. 2007 v 10:12pandan

    Myslím, že bychom se místo poučování měli poučit sami. Ne každý, kdo na nás z pódia huláká, že on je tím pravým, nejstatečnějším, nejchytřejším nebo vyvoleným, jím musí být.
    Já jsem byl na Nohavicově koncertě za totality jedinkrát. Bylo tam velké stádo a jedinci neustále hulákali: „Jarku, zahrej Halelujá!“. Oni jej takového chtěli mít. Chtěli mít svého nebojácného hrdinu, který to za ně vybojuje. A Jarek nakonec zahrál.
    Já Nohavicovi nic nevyčítám, spolupráci přiznal. Že neodpovídá každému bulváru se mu nedivím. Prostě dělá dál co umí. Skládá, hraje. „Když ti vadí, že jsem se bavil s StB, neposlouchej mě.“
    Čeho chce nyní dosáhnout Hutka? Má snad Nohavica přestat skládat a zpívat? Kdyby Nohavica kandidoval do parlamentu (a že by nebyl bez šance), budu Hutkovi nadšeně tleskat. Co se tak zaměřit raději na poslance-bachaře Vondrušku nebo na ovládání hudebního průmyslu předlistopadovými mafiemi?
    Apeluji znovu. Poučme se. Nevěřme populistům jejich kecy. Než se k někomu přidáme, přemýšlejme.
    A nakonec část mého oblíbeného textu písničky Doznání písničkáře Jiřího Dědečka, který nás za totality po Halelujá mohl vracet zpátky na zem:
    Zkrátka: až jedenkrát obdržím příslušné pozvání,
    abysem učinil úplné doznání,
    kajícně nahlásím přislušným uším
    všechno, co vím, i vše, co jen tuším,
    doznám se, odvolám, slíbím a vyzradím,
    stačí mi pohrozit zmíněným nářadím,
    v tu ránu pošpiním každičký vztah
    a řeknu jim všechno – budu mít strach …

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [36]

    21. 11. 2007 v 16:29lorenz

    35: To, čo ale v predchádzajúcich slohách Dědeček v danej piesni „zmíňuje“, tým rozhodne Nohavicu nemučili. Dědeček to píše pekne. On sa ŠTBákom ale nestal a veru jeho texty a komentáre medzi nimi patrili k tomu najpriamejšiemu, čo tu pesničkári na adresu komunistov povedali. On to mal „nahnuté“ omnoho viac. Sledovanie jeho vystúpení ŠTBákmi je krásne vidno ešte aj na dobovch záberoch (Bigbít).

    A nerozumiem, prečo sa vsšetci šprtáte v Hutkovi. On jednoducho napísal pravdu, a hľadať príčinu prísania pravdy je smiešne.

    Že sa Nohavica priznal? To máš odkiaľ. Mlčal až kým a na to neprišlo!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [37]

    22. 11. 2007 v 4:39pandan

    Hutku jsi tady nadhodil ty hned v úvodu. Já si ho vážím. Jsem rád, že jsou pořád lidé s takto nekompromisním přístupem. Kéž by jich bylo více. Ať si zpívá co chce. Ale proč někde chodí svůj text vysvětlovat, když k tomu nemá co nového říct? To nechápu. Navíc střílí do něčeho, co se probírá i tak dost a dost.
    Pravda, Nohavica se zachoval slabošsky a přiznal se až pod tíhou důkazů. I to je nějaké přiznání. Jsou takoví, kteří přes důkazy spolupráci popírají. Co by měl podle tebe udělat dál?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [38]

    22. 11. 2007 v 7:57lorenz

    pandan: Pre mna je ale vysvetlenie typu „su aj horsi“ ziadnym vysvetlenim.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [39]

    22. 11. 2007 v 8:57pandan

    Lorenzi, co bych měl podle tebe vysvětlovat?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [40]

    22. 11. 2007 v 12:13lorenz

    Nic. Prave ze nic. Ale vsetci sa pustaju do obhajoby Nohavicu, aj ked ziadna obzaloba neexistuje. Existuje len jedna pravdiva pesnicka a fakt, ze Nohavica bol v STB a tajil to, az kym sa na to neprislo. A ze to netajil dalej? No tazko by to spochybnil. Dokazy su jasne.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [41]

    24. 11. 2007 v 21:57jindrich36

    pan Hutka nesaha J.Nohavicovi ani po kotniky.
    Ta pisen je paskil.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [42]

    25. 11. 2007 v 10:06lorenz

    42: Minimalne v pocte udani mas uplnu pravdu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [43]

    26. 11. 2007 v 13:26jindrich36

    Ty viš že někoho udal

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [44]

    26. 11. 2007 v 21:41lorenz

    43: Áno. A ty nie? Som myslel, že o tom vedia snaď už všetci. A on to tiež nepopiera (nie to je samozrejme dôkaz).

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [45]

    29. 11. 2007 v 17:34karel

    použiju vyrok spisovatele polačka tluč a bude ti natlučeno

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [46]

    5. 12. 2007 v 14:12Vladimír Lachman

    Koukám a vidím … Co to tady jede za kydy!!! Nikdo z nás, a počítám za to většinu lidí, kteří sem napsali svůj příspěvěk, tz. ne starších 40-ti let, nemůže soudit, jak drsný STBáci byli. To, že to dolehlo i na Jarka Nohavicu, coby Krylova kamaráda a oblíbence, nelze nepochopit. Režim si holt posvítil na všechny, co mu vadili. Ale to, co nyní zkomponoval Hutka je jen svinstvo a vypočítavost!!!!!!!
    Tak za prvé – když byl někdo donucen spolupracovat s STB, neznamená, že byl udavač!!! To ostatně potvrzují i zápisy z výslechů s Nohavicou! Řekněte někdo, co je to za udání, když se vlk nažere informací, že Kryl trpí méněcenností ze svého vzrůstu a že momentálně není při penězích. Nic, čím by Jarek někomu ublížeil ve spiscích není!!! Popravdě se Panu nohavicovi nedivim, že nemá k tomu, co říci. Prostě jen přežíval, jako tehdy všichni okolo vážil každé své slovo, jen byl nucen vážit více. A popravdě, být nuceně spolupracovníkem a nikoho nenamočit, nikomu neublížit … to je u mě větší hrdinství, než prchnout!!!
    Zkrátka, to čím jsme nyní krmeni Hutkou je jen závist!!! Přečtěte si první dvě sloky!!! Typický příklad, jak na sebe strhnout pozornost – pošpinit úspěšnějšího, slavnějšího!!!
    Nejsem Nohavicův příznivec! Ale tyto slova myslím vážně! Hutka, styďte se!!!!!!!!!!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [47]

    11. 4. 2008 v 11:22Free MySpace Multiplayer Flash Games

    co znamená „pohled má jasný“?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

lorenz.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Srpen 20082 Posts
  • Červen 20082 Posts
  • Květen 20088 Posts
  • Únor 20081 Příspěvek
  • Listopad 20071 Příspěvek
  • Říjen 20071 Příspěvek
  • Červenec 20073 Posts
  • Duben 20072 Posts
  • Březen 20071 Příspěvek
  • Únor 20071 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura