-
Crossover proti SUV a autobusu
Autobus nebo SUV nebo crossover:
Co je lepší – mikrobus, teréní automobil nebo něco mezi tím?
Mercedes R je něco mezi třídami S a ML. Je to taková teréní limuzína – Crossover.
Jak si povede všeuměl Mercedes R, proti autobusu jako je VW Multivan?
VW je kratší a užší, ale o 27 cm větší než Mercedes a nabízí 7 míst k sezení. Motor je pětiválec Diesel 2,5 TDI a 174 PS + s příplatkoví 4Motion. Mercedes to má v základu.
Mercedes má za příplatek 2000 euro automatickou převodovku. Volvo ji má za 1400 euro. Je vybaveno dieselovým motorem D5 s výkonem 185 PS. Dokonce má i filtr pevných částí. Takže tu máme dva 5 válce proti V6 od Mercedesu. Tří litr od Mercedesu má velmi tichý chod a nabídne nejvíce točivého momentu. Spotřebuje stejné množství paliva jako VW- 10,2 a Volvo je o 0,9 žíznivější, ale zato se mu téměř v tichosti motoru. V interiéru jsou oba motory velmi, velmi tiché, ale za to VW dělá hluk slyšitelný. VW ušetřilo na izolaci motoru od kabiny, tak proto je tak hlasitý.
Jak si vedou na silnici? Mercedes si vede celkem dobře. Dobré řízení a dobré jízdní vlastnosti díky velkému rozchodu kol, dělají z R lídra testu. Pneumatické pérování Mercedesu přímo rozmazluje pozadí cestujících. Jenom v zatáčkách je poměrně nervózní ESP. Slušný je i poloměr otáčení. S 12 metry se zaparkuje i vaše manželka v nákupním centru a Volvo je na tom podobně. VW má se třemi metry nejdelší rozchod kol, takže velmi rádo jezdí rovně. Chová se mírně jako autobus, takže se různě pohupuje v zatáčkách. Cestující mají aspoň pohodlí i na rozbitých cestách.
Ve předu se cestující ve všech třech autech cítí podobně – takže velmi komfortně. Sedadla se jsou nastavitelná do všech myslitelných i nemyslitelných poloh. I volant si můžete nastavit do všech směrů. U Mercedesu toto probíhá elektricky.
VW má pohon všech kol připojitelný ručně. Dálkové otevírání kufru není kdyspozici a za pořádné radio si musí člověk připlatit, jinak dostane poměrně jednoduché.
Bezpečnost – to je tradiční lákadlo pro zákazníky u Volva. Jen ono nabídne přední sedačku s WHIPS ( asi něco pro děti ). Xenonové výbojky má již v základní výbavě.
Čtyři cestující si asi nebudou stěžovat v těchto autech při dlouhých cestách. Každé sedadlo je velmi pečlivě vytvarováno. Třetí řada sedadel u VW je jako jediná schopna v dobrém stavu vozit cestující při dlouhých cestách, ale nijak super to není. Volvo má třetí řadu sedaček ukrytou v podlaze zavazadlového prostoru. Návod nechejte doma, rozložit sedačky zvládne každá průměrná opice. Otázkou je jestli vám budou cestující vzadu vděčny, že je vozíte úplně vzadu. Možná průměrně vysoké opice ano. Teda když počítáme s výškou 160cm.
Hezky udělané jsou zadní sedačky v Mercedesu. Také se dají složit do podlahy. VW má prostřední řadu sedaček otočné. Takže se cestující mohou po chvíli pozvracet, když zrovna pojedete po okrskách.
Nejhezčí interiér má Mercedes, nejvíce nákladu se překvapivě vejde do dodávky od VW a nejlepší design má podle nás Volvo.
Opět nejasný verdikt Autobildu: Komu vadí masivnost SUV a kdo nerad řídí autobus, tak bude spokojený s R. Ale na druhou stranu si může koupit menší a obratnější E nebo S třídu. Jenom zpracování detailů se musí zlepšit.
Článek vznikl, proto aby ukázal nesmyslnost těchto aut. Kdybych potřeboval podobný automobil, tak bych si koupil Škodu Octavii 2 4*4 a Ford Transit Tourneo. Dohromady by stáli 1 500 000 Kč, ale naštěstí nic podobného nechci. Zůstávám si svého vysněného BMW M3. A kdybych měl možnost mít dvě auta, tak by to byla již zmiňovaná Octavia a Lotus Elise.
2 Responses to Crossover proti SUV a autobusu
[1]
24. 2. 2007 v 14:12andy
srovnavat nesrovnatelne a jeste psat bludy a lzi bych si mily autore strcil do trenek
[2]
27. 2. 2007 v 22:21čenda fára
mohl bych se zeptat na ty lzi? kdyztakje opravim. a srovnavat nesrovnatelny – znam nekolik lidi s okoli kteri potrebuji ctyrkolku a potrebuji tam mit hodne mista. tak co si maji koupit? koupit si velke SUV? je tam dost mista pro 7 lidi? nebo si koupit crossover – to je Mercedes? neni moc drahy a zbytecny? a co takhle si koupit autobus? Kdyby clovek nutne potreboval 7 mist a nutne 4kolku tak je pomerne tezke vybrat auto. tento clanek vzniknul na zaklade clanku autobildu – prekladal jsem to tatkovi – mozna sem si tam neco upravil ale na vine je prekladac. clanek vznikl hlavne pro tatku a az potom sem se rozhodl ze ho hodim na net. jestli tam nekde lzu tak me prosim na tato mista upozornete a ja se k tomu vyjadrim nebo ja rad opravim tot vse.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.