-
WRC – drift
Tak snad priste udelam neco poradnyho, porad sem hazim jenom videa ale proste si nemuzu pomoct a musim vam naky ukazát. Některý jsou naprosto úžasný, některý nepochopitelný, některý až dobrodružný. Toto video se podle mě řadí do skupiny nepochopitelných. Opravdu nechapu jak můžou piloti WRC specialů tak krásně driftovat, jasně video je nastříhaný aby tam byli jen ty nejlepší kouskym ale kdyby si mi ten jeden z tech nejlepších kousků poved aspoň jedenkrát byl bych štasten. Když si odmyslíte tu příšernou hudbu v pozadí ( celkem se tam hodí 😀 ) tak je to další krásné video. Snad příšte něco napíšu pořádného…. Pěknou zabavu.
WRC 2005 Fiat Bravo vs. Ferrari 550 Maranello vs. Schumacher
20 Responses to WRC – drift
[1]
28. 2. 2007 v 22:18da_b0mb
Radost pohledet…Parada…Octavka tam trosku lita no…ale to nevadi 😉
[2]
28. 2. 2007 v 22:19rexton666
Tohle jsou opravdovi mistri volantu!Pokazde nad tim dumam jak to mam udelat aby to auto jelo do zatacky aspon podobne:-Dkdo muzete-pordte 😀
[3]
28. 2. 2007 v 22:27da_b0mb
OK…drive nez nastoupis do auta musis otevrit kufr,vyndat tazny lano…do osy kolem ktery se zatacka toci narvat do zeme poradnej kolik (pokud tam neni strom) a jeden konec privazat k nemu a druhej na predek auta…Pak uz je to easy…ale pozor, za zatackou zase zastav! 😉
[4]
28. 2. 2007 v 23:56Whoever
Pekne pekne.. hlavna rada: ucit sa to na zasnezenom prazdnom parkovisku (Tesco a pod.). Mat zo sebou lekarnicku (radsej 2), kvalitny motorovy/prevodovkovy olej, nehrdzave auto, kvalitnu spojku, pevne nervy, poistku na auto, zivot…
Kazde auto sa prava inak (podla nahonu, taziska, pneumatik) no zial vacsina beznych aut je vybavena nedotacavym podvozkom, lebo podla konstrukterov bezny vodic zvladne lepsie nedotacavy smyk… takze technici sa hraju so zavesmi kolies, tlmicmi, taziskom a vobec vsetkym aby z potlacili fyzikalne prirodzenu pretacavost na nedotacavost.. Cize s beznym autom to len tak nepojde..
V zasade: zadnokolky su na tom dobre, obzvlast ak maju nebodaj samosvorny diferencial a aspon 200 koni (to sa da uz aj na asfalte utrhnut aj pomocou clutch kicku – podrad pred zakrutou – tesne pred zakrutou stlacis spojku a plyn na podlahu – motor ide az k obmedzovacu – trhnes volantom na stranu kam xes ist – prudko pustis spojku – auto dostane impulz – pretoci zadok – teda ak mas dost vykonu a nezicenu spojku). Predne kolesa by mali smerovat tam, kam xes aby auto skutocne prave islo, bez ohladu na to, kam smeruje karoseria, takze budes musiet asi pretocit volant na druhu stranu. Cele by si to mal korigovat viac-menej ovladanim plynu a nie volantom, to je uz trosku pre skusenejsich, aby to korigovali aj volantom.. Da sa to aj bez neho, ten nech len urcuje smer, kam pojdes. Su aj ine techniky pre zadnokolky, no tato je najjednoduchsia a dost ucinna.
Prednokolky: vseobecne nedotacave 🙁 Pred zakrutou podrad poriadne a na vjazde do zakruty urob kombo: trnut volant do strany kam xes ist + vytiahnut rucnu brzdu a hned ju pustit dole (asi polsekundovy manever, inak sa ti to nepodari) – to by malo zapricinit, ze predok si ide svojim smerom, kam si vytocil, no zadok sa snad utrhol (bacha, nie kazda rucna brzda to vydrzi – pouzivaju sa specialne e-brakes) a asi ta predbieha – nemusis ani pretacat volant na druhu stranu, prednokolka sa takmer vzdy sama vyrovna 🙁
4kolky: v zavislosti od druhu pohonu, vo vseobecnosti sa neda pouzit ani kick clutch ani e-brake, zostavaju asi len metody spoliehajuce sa na nekvalitnost pneumatik a mrtny vykon – cize powerslidy
Aby si sa mohol nazyvat drifterom, musis zvladat zakladne pravidlo driftingu: Auto musi ist bokom este pred najazdom do zakruty, pocas prejazdu a aj po prejazde…
PS: nenesiem za teba, tvoje auto a podobne ziadnu zodpovednost…
[5]
28. 2. 2007 v 23:58Whoever
Inak ta pesnicka je kultovka : Kung-fu fighting
[6]
1. 3. 2007 v 10:43Kyslik
na temu drifty jeste neco 🙂 >>>>
http://www.youtube.com/watch?v=gxnzIAanVIE
[7]
1. 3. 2007 v 10:55da_b0mb
To trenujou jak jezdit s autem nalozenym bombama ne ? 😉
[8]
1. 3. 2007 v 11:20rexton666
da_b0mb,Whoever: diky moc za rady!!!!:-D pomalu bych mel zacit hledat v kufru vlecne oko 😀
[9]
1. 3. 2007 v 11:29Michal 528
Jojo pěkný video.
2 Whoever: U zadokolek bych trošičku polemizoval o tom, jak řídit auto v driftu. Podle mě je jednodušší řídit ho volantem. Řízení plynem vyžaduje mnohem větší cit, zkušenost a taky výkon auta. Podle mých zkušeností se 200 koňový auto moc plynem řídit nedá. 300 k už na řízení plynem postačuje. Ale stejně tvrdím, že je snažší to řídit volantem. Prostě jen koriguješ směr, kam chceš jet. Když se ti to přetáčí víc, než chceš, dáš víc kontra. Když se ti to rovná, povolíš volant a ono se to zase víc přetočí.
U předokolek je důležitý nevyšlapovat spojku, ale nechat plnej, aby byla kola pořád v záběru, aby tě ze smyku „vytahovala“. Když šlápneš na spojku, tak se dostaneš do smyku, ale nebudeš ho kontrolovat a stejně se zastavíš.
U 4×4 strašně záleží na poměru výkonu mezi nápravama a hlavně na mezinápravovým diffu. (pokud je) Nejlepší je aktivní (nová Impreza) to se potom auto chová dost podobně jako zadokolka. Ale s tou zkušenost nemám. Měl jsem BMW 325IX a to mělo na zadní nápravu 60%, takže se chovalo skoro jako zadokolka. Na kluzkým povrchu stačilo zacházet s tím jako se zadokolkou a šlo to do driftu v poho. Na suchu tomu ale chyběl výkon, takže to nešlo.
Jinak naprosto souhlasím s tím pravidlem driftingu. Vyjet se zadokolkou ze zatáčky bokem není umění, ale poslat to bokem těsně před zatáčkou, udržet to v ní a vyjet pěkně naštorc. To je to pravý. :-))
[10]
1. 3. 2007 v 13:10WhoEver
to Michal 528: Suhlasim s tymi predohrabmi, vsak som tam o spojke ani nic nepisal… To by teda vyzeralo, pustit spojku… auto by fakt asi zastalo a to dost nekontrolovatelne. Neskusat!
Ad zadokolky: Ano suhlasim, je to skutocne jednoduchsie kontorlovat volantom a plynom zaroven, ale potom to uz chce strasne skuseneho vodica aby dokazal volantom davat zaroven kontra a nasmerovat to zaroven do apexu a nasledne pekne von… To nie je jednoduche a asi by bolo naprd ist pekne podverach cez zakrutu ked z nej napokon vyletis… Takze na zaciatok je podla mna vhodne vyuzit volant viac-menej iba na urcovanie vysledneho smeru jazdy a uhol natocenia kontorlovat plynom. Ja som to popisal tak, aby zaklady pochopil z tohto „navodu“ kazdy kto to este neskusal… Samozrejme mas pravdu, je lahsie pouzit vsetky dostupne prostriedky, len zaciatocnik by to urcite nezvladol (vlastna skusenost). Myslim, ze 200koni na zadnu napravu so samosvorom na nejakom nie najlepsiom povrchu staci na utrhnutie a kontorlovanie aj iba pomocou plynu, treba cit a najlepsie elektronicky riadenu skrtiacu klapku, lebo sa mi zda, ze je to potom odost citlivejsie na pohyby akceleratoru.
AWD cka od Subaru (s vynimkou STi) sa sa daju pretocit snad len klasickym pridanim plynu pocas zakruty (powerslide), spojka ci rucna brzda nepomahaju (resp sa nedaju pouzit), no uz aj 220koni staci, na zlom povrchu To zvlada aj obycajny atmosfericky 160konovy dvojliter.
[11]
1. 3. 2007 v 13:38Michal 528
2 WhoEver: Jo utěch předohrabů jsem to myslel jen jako doplnění, vím že spojku jsi neřešil. Já u svýho prvního smyku v životě tu spojku právě sešlápnul. Krásnej smyk se mi povedl. Jen škoda že skončil v obrubníku a odnsly to obě kola, pneumatiky, poklice a jedno rameno 🙁 Od té doby už na spojku šlapu jen při řazení.
V Pardubicích teď prší, mám tady jednu pěknou zatáčku s kostkama, která se za deště moc pěkně smeká. Cestou z oběda jsem si to neodpustil a kejvnul jsem to tam. Máš pravdu. Auto řídím plynem i volantem. Jen jsem si to nějak neuvědomil, dělám to už tak nějak automaticky. Těch 200 koní jsem měl v 325 coupé a vlastně i v 528, (ale ta měla ASC, 325 měla samosvor) a to na suchu nestačí na řízení plynem. V M3 je cca 300 koní a to už stačí i na suchu na pěkný eskapády 🙂
Jinak kvalita povrchu je zcela zásadní. Máme tady pár míst, kde se povrch mění a to jsou zatáčky pro opravdové mistry (anebo blázny) Když se ti ve smyku najednou změní povrch je to docela honička. Už jsem si takhle párkrát zamotal ruce do pěkný vánočky 🙂
[12]
1. 3. 2007 v 17:49Alessio
WhoEver: Já vím, že se to nemá, ale na sněhu jsem se čtyřkolkou párkrát zkusil, co to udělá, a šáhl na ručku – šla poslušně do smyku… (ale nedoporučuji kvůli mezinápravovému diferenciálu). jinak na takovéhle blbnutí je super právě ten aktivní diferenciál, který si vyšteluješ od nedotáčivého po přetáčivý režim a ještě tam je funkce „auto“, kde ti to v zatáčce hlídá jízdní parametry a samo zavírá diff ve prospěch zadku (čili z neutrálního nebo mírně nedotáčivého na nájezdu se v zatáčce stává lehce přetáčivé – ideální na asfalt)
[13]
1. 3. 2007 v 18:36ZdeNek
WhoEver>nepodcenuj tak AWD . I u starších STI (bez aktivního diferenciálu) není problém projed zatáčku smykem .Stačí si auto rozhodit před zatáckou a jakmile se auto začne točít(zatáčení – tj. přední kola se drží) tak plyn (pokud nebude výkon stačit tak „kopnout“ s pomocí spojky) a pomocí plynu a volantu kontolovat auto ….
[14]
1. 3. 2007 v 19:34lorenz
…ale se to vleče, to driftování…
[15]
1. 3. 2007 v 19:35lorenz
…video ma dostalo. Idem si zapnúť RičardBarnsrely.
[16]
1. 3. 2007 v 20:24WhoEver
2 ZdeNek: AWD vobec nepodcenujem, skor som zarytym zastancom Symmetrical AWD, nakolko jazdim (nielen do obchodu po rohliky) na Imprezke (atmosfera). STi som jazdil starsie bez aktivneho cent-difu a pravdupovediac na betone som nedokazal pred zakrutou rozkyvat auto, proste pekne sedelo (asi aj vdaka takmer novym gumam a mojej neagresivnosti). V zakrute to uz bolo ine kafe, odstrediva sila a nadbytok vykonu spolu odlepili kolesa. Nove STIcko musi ist absolutne pekne, rad by som vyskusal niekedy, iked najradsej asi na snehu.
2Alessio: Viem, ze sa to da, aj na youtube su videa kde WRXky idu cez zakrutu prave s rucnou brzdou, no viem co na to hovori viskospojka na centralnom diferenciali… Este za davaju na nove auta 6 rocnu zaruku na pohon 🙂
2 Michal 528: Tie BMWcka nie su najlahsie auta na svete a ich tazisko nema spravnu polohu (mozno aj kvoli tomu ich nejazdi drifting vela – ziadne som este nevidiel), takze tych 200 koni moze byt v tomto pripade nedostatocnych. No ja som mal na mysli auta ako napr Nissan Sx180, ktory tych koni nema ani 200 ale vdaka vymakanej konstrukcii je na drifting vhodny aj bez vaznejsich uprav.
[17]
5. 3. 2007 v 13:21naco meno?
videl som aj triedu B alebo sa mylim???
[18]
5. 3. 2007 v 13:23naco meno?
a otavia v drifte parada. chcem videt niekoho kto spravi nieco take s normalnou (a bez ladu pod kolesami)
[19]
5. 3. 2007 v 14:43rs
jenom k te rucce tak u AWD zalezi jaky system rucky ma dane auto treba u Coswortha by ste tou ruckou neudali nic krom toho ze bys te sli ven 😉 protoze funguje na na vsechny 4 kola, samozdrejmne WRC nebo N,A, to maji nezavysle navic nastavitelne tak ze to potom daleko snazsi, navic kroutak u WRCe je jako prase tak ze tahly drift neni tak tezky jak vypada v normalnim Nku.
V kazdem aute je spusob jak to dalat jiny a vice ci mene vyhodny podle kostukce, a treba na povrchu jinak se jezdi drifty na snehu a jinak na sotoline a jinak na asfatlu suchem a nebo mokrem. Ale to plati hlavne pro profiky.
Pekne technicke sechrnuti driftu je tady http://en.wikipedia.org/wiki/Drifting_(motorsport)
doporucuji precist
[20]
12. 1. 2008 v 22:02Wena
no taky bych si chtel zariit wrc jeto radost se nane divat a co potom je ridit takovy subaru ja jednou budu slavnej ridic tak si me pamatujte V.D
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.