• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > m-power.blog.auto.cz  > WRC – drift

  • WRC – drift

    Videa Publikováno: 28. 2. 2007

    Tak snad priste udelam neco poradnyho, porad sem hazim jenom videa ale proste si nemuzu pomoct a musim vam naky ukazát. Některý jsou naprosto úžasný, některý nepochopitelný, některý až dobrodružný. Toto video se podle mě řadí do skupiny nepochopitelných. Opravdu nechapu jak můžou piloti WRC specialů tak krásně driftovat, jasně video je nastříhaný aby tam byli jen ty nejlepší kouskym ale kdyby si mi ten jeden z tech nejlepších kousků poved aspoň jedenkrát byl bych štasten. Když si odmyslíte tu příšernou hudbu v pozadí ( celkem se tam hodí 😀 ) tak je to další krásné video. Snad příšte něco napíšu pořádného…. Pěknou zabavu.

WRC 2005 Fiat Bravo vs. Ferrari 550 Maranello vs. Schumacher

20 Responses to WRC – drift

  • [1]

    28. 2. 2007 v 22:18da_b0mb

    Radost pohledet…Parada…Octavka tam trosku lita no…ale to nevadi 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    28. 2. 2007 v 22:19rexton666

    Tohle jsou opravdovi mistri volantu!Pokazde nad tim dumam jak to mam udelat aby to auto jelo do zatacky aspon podobne:-Dkdo muzete-pordte 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    28. 2. 2007 v 22:27da_b0mb

    OK…drive nez nastoupis do auta musis otevrit kufr,vyndat tazny lano…do osy kolem ktery se zatacka toci narvat do zeme poradnej kolik (pokud tam neni strom) a jeden konec privazat k nemu a druhej na predek auta…Pak uz je to easy…ale pozor, za zatackou zase zastav! 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    28. 2. 2007 v 23:56Whoever

    Pekne pekne.. hlavna rada: ucit sa to na zasnezenom prazdnom parkovisku (Tesco a pod.). Mat zo sebou lekarnicku (radsej 2), kvalitny motorovy/prevodovkovy olej, nehrdzave auto, kvalitnu spojku, pevne nervy, poistku na auto, zivot…

    Kazde auto sa prava inak (podla nahonu, taziska, pneumatik) no zial vacsina beznych aut je vybavena nedotacavym podvozkom, lebo podla konstrukterov bezny vodic zvladne lepsie nedotacavy smyk… takze technici sa hraju so zavesmi kolies, tlmicmi, taziskom a vobec vsetkym aby z potlacili fyzikalne prirodzenu pretacavost na nedotacavost.. Cize s beznym autom to len tak nepojde..

    V zasade: zadnokolky su na tom dobre, obzvlast ak maju nebodaj samosvorny diferencial a aspon 200 koni (to sa da uz aj na asfalte utrhnut aj pomocou clutch kicku – podrad pred zakrutou – tesne pred zakrutou stlacis spojku a plyn na podlahu – motor ide az k obmedzovacu – trhnes volantom na stranu kam xes ist – prudko pustis spojku – auto dostane impulz – pretoci zadok – teda ak mas dost vykonu a nezicenu spojku). Predne kolesa by mali smerovat tam, kam xes aby auto skutocne prave islo, bez ohladu na to, kam smeruje karoseria, takze budes musiet asi pretocit volant na druhu stranu. Cele by si to mal korigovat viac-menej ovladanim plynu a nie volantom, to je uz trosku pre skusenejsich, aby to korigovali aj volantom.. Da sa to aj bez neho, ten nech len urcuje smer, kam pojdes. Su aj ine techniky pre zadnokolky, no tato je najjednoduchsia a dost ucinna.

    Prednokolky: vseobecne nedotacave 🙁 Pred zakrutou podrad poriadne a na vjazde do zakruty urob kombo: trnut volant do strany kam xes ist + vytiahnut rucnu brzdu a hned ju pustit dole (asi polsekundovy manever, inak sa ti to nepodari) – to by malo zapricinit, ze predok si ide svojim smerom, kam si vytocil, no zadok sa snad utrhol (bacha, nie kazda rucna brzda to vydrzi – pouzivaju sa specialne e-brakes) a asi ta predbieha – nemusis ani pretacat volant na druhu stranu, prednokolka sa takmer vzdy sama vyrovna 🙁

    4kolky: v zavislosti od druhu pohonu, vo vseobecnosti sa neda pouzit ani kick clutch ani e-brake, zostavaju asi len metody spoliehajuce sa na nekvalitnost pneumatik a mrtny vykon – cize powerslidy

    Aby si sa mohol nazyvat drifterom, musis zvladat zakladne pravidlo driftingu: Auto musi ist bokom este pred najazdom do zakruty, pocas prejazdu a aj po prejazde…

    PS: nenesiem za teba, tvoje auto a podobne ziadnu zodpovednost…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    28. 2. 2007 v 23:58Whoever

    Inak ta pesnicka je kultovka : Kung-fu fighting

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    1. 3. 2007 v 10:43Kyslik

    na temu drifty jeste neco 🙂 >>>>
    http://www.youtube.com/watch?v=gxnzIAanVIE

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    1. 3. 2007 v 10:55da_b0mb

    To trenujou jak jezdit s autem nalozenym bombama ne ? 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    1. 3. 2007 v 11:20rexton666

    da_b0mb,Whoever: diky moc za rady!!!!:-D pomalu bych mel zacit hledat v kufru vlecne oko 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    1. 3. 2007 v 11:29Michal 528

    Jojo pěkný video.
    2 Whoever: U zadokolek bych trošičku polemizoval o tom, jak řídit auto v driftu. Podle mě je jednodušší řídit ho volantem. Řízení plynem vyžaduje mnohem větší cit, zkušenost a taky výkon auta. Podle mých zkušeností se 200 koňový auto moc plynem řídit nedá. 300 k už na řízení plynem postačuje. Ale stejně tvrdím, že je snažší to řídit volantem. Prostě jen koriguješ směr, kam chceš jet. Když se ti to přetáčí víc, než chceš, dáš víc kontra. Když se ti to rovná, povolíš volant a ono se to zase víc přetočí.
    U předokolek je důležitý nevyšlapovat spojku, ale nechat plnej, aby byla kola pořád v záběru, aby tě ze smyku „vytahovala“. Když šlápneš na spojku, tak se dostaneš do smyku, ale nebudeš ho kontrolovat a stejně se zastavíš.
    U 4×4 strašně záleží na poměru výkonu mezi nápravama a hlavně na mezinápravovým diffu. (pokud je) Nejlepší je aktivní (nová Impreza) to se potom auto chová dost podobně jako zadokolka. Ale s tou zkušenost nemám. Měl jsem BMW 325IX a to mělo na zadní nápravu 60%, takže se chovalo skoro jako zadokolka. Na kluzkým povrchu stačilo zacházet s tím jako se zadokolkou a šlo to do driftu v poho. Na suchu tomu ale chyběl výkon, takže to nešlo.
    Jinak naprosto souhlasím s tím pravidlem driftingu. Vyjet se zadokolkou ze zatáčky bokem není umění, ale poslat to bokem těsně před zatáčkou, udržet to v ní a vyjet pěkně naštorc. To je to pravý. :-))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    1. 3. 2007 v 13:10WhoEver

    to Michal 528: Suhlasim s tymi predohrabmi, vsak som tam o spojke ani nic nepisal… To by teda vyzeralo, pustit spojku… auto by fakt asi zastalo a to dost nekontrolovatelne. Neskusat!

    Ad zadokolky: Ano suhlasim, je to skutocne jednoduchsie kontorlovat volantom a plynom zaroven, ale potom to uz chce strasne skuseneho vodica aby dokazal volantom davat zaroven kontra a nasmerovat to zaroven do apexu a nasledne pekne von… To nie je jednoduche a asi by bolo naprd ist pekne podverach cez zakrutu ked z nej napokon vyletis… Takze na zaciatok je podla mna vhodne vyuzit volant viac-menej iba na urcovanie vysledneho smeru jazdy a uhol natocenia kontorlovat plynom. Ja som to popisal tak, aby zaklady pochopil z tohto „navodu“ kazdy kto to este neskusal… Samozrejme mas pravdu, je lahsie pouzit vsetky dostupne prostriedky, len zaciatocnik by to urcite nezvladol (vlastna skusenost). Myslim, ze 200koni na zadnu napravu so samosvorom na nejakom nie najlepsiom povrchu staci na utrhnutie a kontorlovanie aj iba pomocou plynu, treba cit a najlepsie elektronicky riadenu skrtiacu klapku, lebo sa mi zda, ze je to potom odost citlivejsie na pohyby akceleratoru.

    AWD cka od Subaru (s vynimkou STi) sa sa daju pretocit snad len klasickym pridanim plynu pocas zakruty (powerslide), spojka ci rucna brzda nepomahaju (resp sa nedaju pouzit), no uz aj 220koni staci, na zlom povrchu To zvlada aj obycajny atmosfericky 160konovy dvojliter.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    1. 3. 2007 v 13:38Michal 528

    2 WhoEver: Jo utěch předohrabů jsem to myslel jen jako doplnění, vím že spojku jsi neřešil. Já u svýho prvního smyku v životě tu spojku právě sešlápnul. Krásnej smyk se mi povedl. Jen škoda že skončil v obrubníku a odnsly to obě kola, pneumatiky, poklice a jedno rameno 🙁 Od té doby už na spojku šlapu jen při řazení.
    V Pardubicích teď prší, mám tady jednu pěknou zatáčku s kostkama, která se za deště moc pěkně smeká. Cestou z oběda jsem si to neodpustil a kejvnul jsem to tam. Máš pravdu. Auto řídím plynem i volantem. Jen jsem si to nějak neuvědomil, dělám to už tak nějak automaticky. Těch 200 koní jsem měl v 325 coupé a vlastně i v 528, (ale ta měla ASC, 325 měla samosvor) a to na suchu nestačí na řízení plynem. V M3 je cca 300 koní a to už stačí i na suchu na pěkný eskapády 🙂
    Jinak kvalita povrchu je zcela zásadní. Máme tady pár míst, kde se povrch mění a to jsou zatáčky pro opravdové mistry (anebo blázny) Když se ti ve smyku najednou změní povrch je to docela honička. Už jsem si takhle párkrát zamotal ruce do pěkný vánočky 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    1. 3. 2007 v 17:49Alessio

    WhoEver: Já vím, že se to nemá, ale na sněhu jsem se čtyřkolkou párkrát zkusil, co to udělá, a šáhl na ručku – šla poslušně do smyku… (ale nedoporučuji kvůli mezinápravovému diferenciálu). jinak na takovéhle blbnutí je super právě ten aktivní diferenciál, který si vyšteluješ od nedotáčivého po přetáčivý režim a ještě tam je funkce „auto“, kde ti to v zatáčce hlídá jízdní parametry a samo zavírá diff ve prospěch zadku (čili z neutrálního nebo mírně nedotáčivého na nájezdu se v zatáčce stává lehce přetáčivé – ideální na asfalt)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    1. 3. 2007 v 18:36ZdeNek

    WhoEver>nepodcenuj tak AWD . I u starších STI (bez aktivního diferenciálu) není problém projed zatáčku smykem .Stačí si auto rozhodit před zatáckou a jakmile se auto začne točít(zatáčení – tj. přední kola se drží) tak plyn (pokud nebude výkon stačit tak „kopnout“ s pomocí spojky) a pomocí plynu a volantu kontolovat auto ….

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    1. 3. 2007 v 19:34lorenz

    …ale se to vleče, to driftování…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    1. 3. 2007 v 19:35lorenz

    …video ma dostalo. Idem si zapnúť RičardBarnsrely.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    1. 3. 2007 v 20:24WhoEver

    2 ZdeNek: AWD vobec nepodcenujem, skor som zarytym zastancom Symmetrical AWD, nakolko jazdim (nielen do obchodu po rohliky) na Imprezke (atmosfera). STi som jazdil starsie bez aktivneho cent-difu a pravdupovediac na betone som nedokazal pred zakrutou rozkyvat auto, proste pekne sedelo (asi aj vdaka takmer novym gumam a mojej neagresivnosti). V zakrute to uz bolo ine kafe, odstrediva sila a nadbytok vykonu spolu odlepili kolesa. Nove STIcko musi ist absolutne pekne, rad by som vyskusal niekedy, iked najradsej asi na snehu.

    2Alessio: Viem, ze sa to da, aj na youtube su videa kde WRXky idu cez zakrutu prave s rucnou brzdou, no viem co na to hovori viskospojka na centralnom diferenciali… Este za davaju na nove auta 6 rocnu zaruku na pohon 🙂

    2 Michal 528: Tie BMWcka nie su najlahsie auta na svete a ich tazisko nema spravnu polohu (mozno aj kvoli tomu ich nejazdi drifting vela – ziadne som este nevidiel), takze tych 200 koni moze byt v tomto pripade nedostatocnych. No ja som mal na mysli auta ako napr Nissan Sx180, ktory tych koni nema ani 200 ale vdaka vymakanej konstrukcii je na drifting vhodny aj bez vaznejsich uprav.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    5. 3. 2007 v 13:21naco meno?

    videl som aj triedu B alebo sa mylim???

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    5. 3. 2007 v 13:23naco meno?

    a otavia v drifte parada. chcem videt niekoho kto spravi nieco take s normalnou (a bez ladu pod kolesami)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    5. 3. 2007 v 14:43rs

    jenom k te rucce tak u AWD zalezi jaky system rucky ma dane auto treba u Coswortha by ste tou ruckou neudali nic krom toho ze bys te sli ven 😉 protoze funguje na na vsechny 4 kola, samozdrejmne WRC nebo N,A, to maji nezavysle navic nastavitelne tak ze to potom daleko snazsi, navic kroutak u WRCe je jako prase tak ze tahly drift neni tak tezky jak vypada v normalnim Nku.
    V kazdem aute je spusob jak to dalat jiny a vice ci mene vyhodny podle kostukce, a treba na povrchu jinak se jezdi drifty na snehu a jinak na sotoline a jinak na asfatlu suchem a nebo mokrem. Ale to plati hlavne pro profiky.

    Pekne technicke sechrnuti driftu je tady http://en.wikipedia.org/wiki/Drifting_(motorsport)

    doporucuji precist

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    12. 1. 2008 v 22:02Wena

    no taky bych si chtel zariit wrc jeto radost se nane divat a co potom je ridit takovy subaru ja jednou budu slavnej ridic tak si me pamatujte V.D

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

m-power.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Srpen 20082 Posts
  • Leden 20081 Příspěvek
  • Říjen 20073 Posts
  • Září 20071 Příspěvek
  • Červenec 20071 Příspěvek
  • Červen 20072 Posts
  • Květen 20074 Posts
  • Duben 200717 Posts
  • Březen 200710 Posts
  • Únor 200711 Posts
  • Leden 20074 Posts
  • Prosinec 20061 Příspěvek
  • Listopad 20062 Posts
  • Říjen 20061 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura