-
AMR
Zachytil jsem to před pár týdny, normálně jsem surfoval po programech a najednou vidím Valentu, jak to maže v autě někam po sněhu na kopec. Valenta je frajer, kterému se povedlo něco, co se tak sem tam povede jednou za deset, patnáct let – skočil jako první a na dlouhou dobu jediný člověk na celé planetě (!!!) skok, jehož název je delší, než dálnice na Graz a zajistil si jím zlatou olympijskou medaili a nehynoucí slávu. Dnes se živí jako víceméně úspěšný (fajn, tak spíš méně) moderátor. Tedy když jsem ho viděl jak žene káru někam do kopce a kolem je sníh, myslel jsem, že koukám na nějaký dokument o něm a nechal jsem to běžet.
Nebyl to dokument a nebyl o Valentovi, byl to pořad Auto Moto Revue, který jsem považoval za vyhynulý někdy od doby, kdy začla vysílat TV Nova. Valenta si zrovna dával hustej závod s nějakým Péťou, vyjeli na Ještěd. Podle záběrů to vypadalo, že jedou pomalu a na rozdíl od TG tracku to nejen pomalé vypadalo, ale taky to pomalé bylo. Kluci dojeli, vylezli z aut a začli se objímat jako dva gayové, když se doví cenu za růžový iPhone. Nevím, co jsem měl v sobě, ale nechal jsem to běžet. Objevil se další moderátor – Josef Kalina. Kdo čet knížku o Dakaru, musí vědět, o koho jde, já to věděl a tak jsem koukal, ale než jsem se vzpamatoval, už tam byla nějaká holka, která podle pár záběrů z kabiny s volantem asi umí, takže zahučení s XC90 do křovíčka dost neobratně nafingovala. Zase střih, Kalina a Land Rover, zase střih a opět bukanýři v akci, tentokrát jeli z kopce dolů a těžce je zválcoval maník na kole, ostatně jeho výkon byl – na rozdíl od moderátorského kvarteta – skvělý, pak bum a titulky. Lehce přes dvacet minut chaosu. Kdo neviděl, může si to nasimulovat následujícím způsobem: Zapnout bednu na programu, kde Babica solí pytel podravky do nějakýho blivajsu, vypnout obraz a před TV místo toho postavit autodráhu se třemi autíčky, jedno jakými, ale hlavně ať jsou jako rychlý, voe. Pak rozjet autíčka, ale koukat se při tom z okna a poslouchat toho Babicu. Ne, vážně, o autech to teda nebylo, ztvárnění na čtyři mínus a moderátoři jedním vrzem překonali i tragédy z Autosalónu. Jo – i neoholenýho, afektovanýho Pepu v ultramódních brejličkách.
Včera jsem to utrpěl znova a to tak, že jsem zase mačkal plusko na ovladači a bác – Panamera! To auto mám rád, moje milá taky, tak jsem to nechal a koukám, že Panameru řídí zase ta holka z minula a zase jí to docela jde. Akorát by přitom mohla držet…ústa. Kontra jí dělal pan Kalina, mluvíce rozvážně, skoro jakoby na to měl víc, než jen poměrnou část z cca dvaceti minut a řídíce přitom BMW 5GT. Jeli po okruhu, který by byl úzký i pro motokáru a ledva dojeli, tak vystoupili a zase se objali (asi aby byla dodržena kvóta i pro heterosexuální páry jako rovnováha těm bukanýrům od posledně) a šli smogu v dáli vstříc…
Nahrávám si Autosalon i Top Gear, ježto je v normální vysílací době nestíhám, ale AMR si k nim určitě přidávat nebudu. To snad raději Simpsonovy. Ale k jednomu tenhle pořad dobrý rozhodně je – ukázal mi, že Autosalon vlastně není tak špatný, že to může být i mnohem, mnohem, horší.
Auta a něco kolem…
- Září 20181 Příspěvek
- Říjen 20171 Příspěvek
- Leden 20171 Příspěvek
- Prosinec 20162 Posts
- Prosinec 20151 Příspěvek
- Říjen 20152 Posts
- Srpen 20151 Příspěvek
- Červenec 20152 Posts
- Červen 20152 Posts
- Květen 20152 Posts
- Duben 20153 Posts
- Březen 20152 Posts
- Prosinec 20141 Příspěvek
- Listopad 20141 Příspěvek
- Říjen 20142 Posts
- Září 20141 Příspěvek
- Červen 20141 Příspěvek
- Březen 20141 Příspěvek
- Leden 20131 Příspěvek
38 Responses to AMR
[1]
23/03/2014 v 20:47Joab
Pockej, jako ze by to mohlo bejt horsi, nez Autosalon (mimochodem, tudle jsem koukal, ze ma Prima dramaturga se slusnym smyslem pro humor, ze tam soupnul TG hned po Autosalonu:)), pac latka je tedy nastavena extremne nizko..
[2]
23/03/2014 v 22:26rohYpnol
Souhlas, taky jsem to zaregistroval a tady se s tebou zcela ztotožňuji. Mladá paní je možná pohledná, možná má slušnou rétoriku, možná to s volantem umí… Ale jakmile o Panameře 4S začala hovořit jako o výborném mama-car, pak jakákoliv další slova zcela pozbyly významu.
Současný formát pořadu mi opravdu nic neříká. Upřímně se divím Kalinovi, že do takovéhoto pořadu šel. I když zase při tom jejich neustálém objímání, objímat se s Maňasovou… Asi mu nakonec rozumím 😉
[3]
24/03/2014 v 04:24webpaja
…tak jsem to shlídnul. Nemám v sobě po ránu tolik sebezapření, aby celý. Nevím kdo má být cílová skupina toho pořadu, motofanda určitě ne. A souhlasím, že i někdy břídilský Autosalon je v porovnání s tím hvězdou. Až mě trne v šíji, jak ČT nezodpovědně hospodaří s našimi penězi. Kdo může být zodpovědný producent AMR? Ten, kdo dělá „Sama doma“?
Světlým bodem je účast sportovkyně, která sice o autech moc neví, ale ní se to ani příliš nečeká. Oproti své sokyni v Autosalonu alespoň nepůsobí jako vlezlá, afektovaná, strojená šprtka.
[4]
24/03/2014 v 07:44MariAchi
[1]
Jen si to projeď, mají to i na webu, včetně starších dílů – schválně, jestli vydžíš dva díly po sobě 😀
[5]
24/03/2014 v 07:46MariAchi
[2]
Nejen ta slova o mamacaru, jde i o to, že ta auta (opravdu jsou to velká auta) projížděli na okruhu pro motokáry, horší prostředí si pro ně nedovedu představit… Test to nebyl, reportáž taky ne…tak co vlastně?
[6]
24/03/2014 v 07:52MariAchi
[3]
Borka prý jezdí rallye, OK, beru, s volantem jí to jde, ale nejsem si jistý, jestli je to dostačující pro moderování pořadu o autech…
Dále mi vadí ten nepoměr mezi časem a počtem moderátorů – na dvacet minut (slovy 20 min.) by s přehledem stačil jeden, mohli by to střídat po týdnu kluk – holka – gay, aby dodrželi sexuálně orientované kvóty EU.
A stejně tak mi vadí přeskakování mezi jednotlivými „reportážemi“, na dvaceti minutách rámcová stavba nemá význam.
No – spatlanina hrozná, kdyby to dělali studenti z prvního ročníku, zasloužili by si rupnout, ale aspoň by se to dalo tolerovat.
[7]
24/03/2014 v 08:12webpaja
(6) Auta jsou fenomén, každej je využívá. To je základ pro jakýkoliv pořad o nich. Nerumím si představit, že bych jako producent dal vzniknout pořadu, o kterej si i autosalon (kde „expert“ Pepa je ještě zdaleka to nejlepší v poměru k ostatním) může otírat špinavý holinky. Když dostanu zadání, zkouknu weby autoexpressu, autocaru, autobildu apod pro inspiraci. Tohle nemíří nikam, fandu to otráví, laika samozřejmě nepřiláká. Dá se očekávat, že to po pár dílech zabalí.
Pokud si budu chtít hrát na profíka, zvolím z český novinářský bandy to nejlepší a jdu do toho. K tomu naperu jednoho amatérskýho testéra a mám vystaráno.
Obrovský zklamání…jednotlivý auto weby už pomalu ani nemám chuť číst a jen se po vlastním svezení můžu zasmát buď komediálnímu trhání volantem páně Jandy, neslaným videotestům Kottáse, či o něco lepším, ale pořád lowendovým klipům Koubka. U něj je alespoň spolu s Jandou cítit jakýsi načichnutí benzínem…u ostatních je to spíš job.
[8]
24/03/2014 v 08:25MariAchi
[7]
Chápu – a je to smutný.
Tak kdy zas něco protáhnem? 🙂
[9]
24/03/2014 v 09:01Dinar
mariachi: s jídlem roste chuť a se zkušeností je to podobné. Máš větší přehled, chtěl bys tak program/článek, který ti dá něco navíc, jenže to je těžké. Čítával jsem různá autoperiodika, předplatné Autocaru jsem si vyřídil v Anglii hned v devadesátém, díky AC jsem hltal roky informací, ke kterým se nebylo možné dřív dostat, pak první tv autopořady, na DSF, pak starý Top Gear, skvělé. Dnes? Testy čtu minimálně, jedno auto může dostat a dostává ve čtyřech různých testech naprosto rozdílné hodnocení, protože jeden redaktor má rád to, jiný zase tohle, což je přirozené, stejně jako to, že nejlépe je pak udělat si vlastní názor vlastním testem. Jasně, že to není u všeho možné, ale prostě testy v autoperiodikách pro mně dnes nemají žádnou váhu. A TV? Jediné, co sleduju je TG, ten pořad je životní postoj, je to pro motoristy, je to vtipné, pohled na svět prezentovaný protagonisty tohoto pořadu je mi velmi blízký, a to jestli má Hammond rád porsche a Clarkson mercedesy je nepodstatné. Na netu se dá dívat na videa EVO TV nebo Harrise jako na pěkné ježdění zapálených řidičů, a to je tak vše. Zoufalství českých tv pokusů na téma motorismus mi nestojí za zapínání televize.
[10]
24/03/2014 v 09:09webpaja
(8) Zcela jistě musíme udělat srovnání Leon, Ceed, P308. Počkal bych na letní pneu (14dní) a vyšvihl výstavní srovnávačku. Trasa pak Ostrava-Praděd-Olomouc-Ostrava. Tam máš všechno.
[11]
24/03/2014 v 09:12Dinar
[10] Tento týden nabiju baterku a vytáhnu prcka z garáže, můžu se pak přidat, ať vidíte, jak jezdí pořádná zadokolka. 🙂
[12]
24/03/2014 v 10:09MariAchi
+ Mazda 3 😉
[13]
24/03/2014 v 12:57Emel
webpaja: +Octavia 🙂 ? Ale trasa je z ruky 🙁
[14]
24/03/2014 v 15:19MariAchi
[11]
Tak to už vypadá na pořádnou akci 🙂
[9]
Nemyslím, že bych byl nějak zmlsaný, ono moc konkurence není, v ČR jen Autosalon, který se přes veškeré moje výtky pořád zlepšuje – a to je vše. TG je opravdu top, ale to přece neznamená, že po něm je potopa a nic dalšího se nedá na téma aut a motorismu obecně vytvořit.
Na DSF si taky pamatuju, Wofgang Rother to, myslím, uváděl, měli i magazín o motorkách a to, co vysvětlovali v něm o řízení mašin, se dnes u nás učí ve vyšších levelech motoškol. Jo – to byly roky tak 1996 – 1998 🙂 Ta periodika jsem odepsal už hodně dávno, měl jsem pár prvních Speedů, ale jak začal fungovat internet, pozbylo to smysl (nejde mi o placené tištěné vs „zadarmo“ z netu).
Ještě bych připomněl TG USA – tam se dá taky pobavit, bohužel jen na úkor balíkovitosti moderátorů.
[15]
24/03/2014 v 15:26webpaja
(11) Bavíme se pořád o autech, že jo? 😀
(13) To už spíš RX8 😉
(14) To zavání srazíkem a jedním pěkným Golfíkem 🙂
[16]
24/03/2014 v 15:28webpaja
(14) TG USA je jako remaky anglický klasiky z Hollywoodu. 🙂
[17]
24/03/2014 v 15:49MariAchi
[16]
Přesně 🙂
[18]
24/03/2014 v 17:13Emel
RX-8 vedle Leona a Ceeda je kacířství 🙂
[19]
24/03/2014 v 17:53rohYpnol
Dovolím si srovnání se Slovenskem, ač nejsem Slovák:
– auto.sme.sk – povedená videa testů, srovnání (Rasťo Chvála)
– autozurnal.com – resp. motoring – povedené testy a reportáže, třeba ze Ženevy
[20]
24/03/2014 v 18:13MariAchi
[19]
Ano, na Slovensku ví jak na to a s kým.
U nás to chytli lidé, kteří to dělají hlavně pro kšeft, to je pak problém…
[21]
24/03/2014 v 18:15MariAchi
[18]
Neboj, oni se s tím Ceed i Leon srovnají 😀
[22]
24/03/2014 v 18:29simon_sez
ja teraz casto pozeravam Auto Moto und Sport HD, ked nejde nic v telke (co je dost casto), tam vzdy nieco najdem.
tie ich testy, kde jedinym kriteriom su zrychlenie, brzdenie zo 100ky a slalom medzi kuzelmi az take vypovedajuce nie su, ale pri niektorych autach mi staci, ze su v pohybe a je to v HD…
ale velmi rad mam reportaze z roznych automuzei – tam sa clovek vela podozveda + prierez historie znacky, krasne stare auta…
je tam toho dost, casto sa to opakuje, ale aj tak sa tazko prepina na burlive vino 😉
[23]
24/03/2014 v 19:09šmoula nešika
(19) Jo, na Rasťovy testy se dívám rád, mám ho i v odběru na YT.
[24]
24/03/2014 v 20:55Emel
mariachi: já ti nevím… z toho může být mindrák na celý život 🙂
[25]
24/03/2014 v 20:59MariAchi
Emel: Může, ale otázka je: Pro koho? 🙂
[26]
24/03/2014 v 21:05MariAchi
[22]
Automuzea jsou lepší naživo – takový Stuttgart to je ráj 🙂
[27]
24/03/2014 v 22:44Emel
mariachi: už jsem to někde psal… zdá se, že Octavia RS dokáže na okresce držet s RX-8 krok, co jí chybí na gripu a ovladatelnosti, to dohání pružným zrychlením. Leon Cupra by tedy měl zřejmě mít výrazně navrch… ale o Cupře jsme myslím nemluvili 🙂
[28]
25/03/2014 v 08:02MariAchi
[27]
Cupra ne, ale co kdyby ten cedník byl gétéčko? 🙂
[29]
25/03/2014 v 09:02Emel
mariachi: GT je zajímavé… ale rozhodně by to nestačilo
[30]
25/03/2014 v 09:09GTI
BLOG je skvostný, prostě skvostný. Ani nevím, že tenhle pořad běží. Pokusím se to najít a shlédnout. Dinar nahoře v diskusi popsal realitu přesně – TG, TG nebo… TG.
Základní problém je množství. Za komančů jsem si vystřihl ze Světa motorů test Renaultu pět, auto jsem v podstatě neměl šanci vidět naživo, kontrastní testy jsem také nemohl nikde přečíst, a tak jsem jen stále dokonale četl test renaultu pět. Každé slovo vpálené do hlavy jako slovo z modlitby. Dnes máš možnost najít během deseti vteřin test na každé auto. No jo, ale který z nich se ti vpálí do hlavy jako ten renault pět?
Když byla potřeba napsat slušnej „test“ na Apollo 11 musel ho nakonec napsat Norman Mailer. Je to tak dobrý, že se to čte ještě dnes…
BRAVO MARI 😉
[31]
25/03/2014 v 10:14Dinar
[30] Jo, Oheň na měsíci, nádhera, pořád si pamatuju těch 68kB, kapacita paměti palubního počítače Apolla 11, z dnešního pohledu neskutečná záležitost, jeden soubůrek ve wordu. 🙂
[32]
25/03/2014 v 10:53webpaja
(30) Na test BMW 520i páně Dolejše jsme v roce 1988 běželi z chaty v Krkokonoších do hospody, kde byl signál :-). Tenkrát v takový zlatobéžový metalíze…nádhera.
[33]
25/03/2014 v 11:39MariAchi
[30]
Až se červenám… GTI a ostatní – s pokorou děkuji za komenty i připomínky, vážím si vás a jsem rád, že pár jsem mohl poznat i osobně.
To Apollo ještě nastuduju 🙂
[34]
25/03/2014 v 11:41MariAchi
[32]
Na Dolejše za volantem Ecorry jsme jeli z Brna, tehdy ještě Škodou 110L a 110R – ta měla čtyřkvalt ze závodního Rapidu, kterej uměl až 200 km/h 🙂
Ale Ecorra i Dolejš byli jinej svět – V8, 400 koní, nádhernej zvuk a neskutečná rychlost na rovince Mošnovského letiště, na to se nezapomíná…
[35]
25/03/2014 v 11:44MariAchi
[29]
RX-8 neznám, byť se mi tohle auto líbí, ale eed GT by na něj jistě nestačil, to by musel mít řidič RX-8 zrovna chill-out. GT je opravdu GT, dá se s ním jezdit i tvrdě, ale nemá význam ho trápit, je lepší jet „jen“ svižně a pak se odvděčí pohodovou a rychlou jízdou, na víc nemá (což je záměr a je to tak správně).
[36]
26/03/2014 v 08:42woody-alien
mariachi: Zajímavé téma….nejen na blog, tohle je přímo na disertační práci. AMR vůbec neregistruju a mučit se jen pro poznání nehodlám. Autosalón…no, nebudu tady pseudointelektuálně zvracet, ten „pořad“ jsem shlédl asi dvakrát, a takový level sklouzávání po povrchu věcí prostřednictvím „expertů“ mě odrazuje. To mě pak dovede přivést k nepříčetnosti i chvála na moje oblíbené auto. Myslím, že dobře to vystihl Dinar. Náhled světa okem motoristy najdeš na TG (pokud sebe i ten motorismus nebereš smrtelně vážně), baví mě Harris, který narozdíl od diskusních teoretiků nesmete něco jen tak ze stolu ale pořádně to prozkoumá a dělá to fajnově, zajímavé věci najdeš na Slovensku…
PS: Toho splašenýho apostrofa slibuješ už dlouho. Rozhodl ses, že „testík“ budeš do éteru pouštět po jednotlivých větách ? 😀
[37]
27/03/2014 v 11:55T613
a co britský Autosalón alias 5th Gear s Tiffem Needellem?
[38]
02/04/2014 v 16:10sksteve
mno, tak pokud byste chteli k te srovnavacce i novou trojku od Mazdy, mohu poslouzit. 😉
Komentáře nejsou povoleny.