-
Baworská dvojka
První bavor s koncepcí všechno vpředu na mně čekal hned ve dvou verzích, obě dieselové, a celkem zajímavě nakombinované: 18d s paketem luxury, ale s manuální převodovkou a hned vedle taky 18d s paketem sport a automatem. Osobně bych manuál čekal spíš u sportu, ale budiž. Bohužel jsem se nemohl projet v nejsilnější 225i, ani vyzkoušet fungl nový benzínový turbo tříválec 18i – snad ještě bude příležitost.
Teď se ale rozkoukávám po interiéru 18d s lux paketem a musím říct, že až na obrazovku, trčící z palubní desky, je to hezké místo k životu. Čelní sklo je ne-bavorácky někde v dáli. Před řidičem už ale klasiky bavorácky uspořádané budíky, displej „s rozšířenými možnostmi zobrazení“, rádio nahoře, ovládání duální klimy dole a to tak, že nevadí při řazení a hned pod ním tlačítko na přepínání jízdních režimů. Zkrátka na to, jaká revoluce se odehrála pod plechy, je tady svět naprosto v pořádku. Ještě musím pochválit opravdu dobré sedadlo, v tomhle paketu je komplet v elektrice a nejvíc mi připomíná sedadla Volva, nebo Saabu.
No nic, času je málo, řadím za jedna, jde to trochu ztuha (auto má najeto méně než 200km) a jedu.
Hned po nastartování je auto v režimu „comfort“, já se musím trochu proplantat městem a tak zkouším „EcoPro“. Dráha pedálu plynu je najednou nekonečně dlouhá a každý sešlápnutý centimetr přidá tak maximálně jedno procento :-), ale ano, je to Eco, a nenutí mně to nějak moc se soustředit na jemnou práci s pravou nohou. Pro kolony, parkování, jízdu plynule mezi vesničkami – ideální režim. Horší je to při potřebě rychlého rozjezdu, ale to se dá ošéfovat přepnutím na Comfort, nebo Sport, systém reaguje rychle, není čeho se bát. Než jsem opustil severomoravský Detroit, vyšplhala se spotřeba stopadesátikoňového dieselu na necelých 8l/100km. Pokračuji po dálnici ven z města, někam do hor a spotřeba vesele padá i při tachometrové stočtyřicítce. V interéru je neskutečné ticho, tady musím bavorské pochválit – oproti 18d v mém autě je nová jednotka opravdu prémiově tichá a kultivovaná. Na volnoběh je slyšet spíš ševelení, než rachot, při jízdě v běžném režimu je to tichošlápek a po přidání plynu spíše řidiče informuje, že je v tahu, než aby obtěžoval kraválem, jako N47.
Palec nahoru za tento motor.
To už jsou ale přede mnou první zatáčky (koho zajímá spotřeba, tak mezičasem spadla na 5,4) a já opatrně (Pajo, prosím bez připomínek) zkouším, co první bavorská předokolka dovede. Nebudu nikoho napínat – stín koncepce všechno-vpředu nepřekračuje. Auto se moc nenaklání ani nevlní, v klasickém BMW stylu dodává řidiči informace o tom, co se děje, ale neděsí a potenciální krizovky řeší do poslední chvíle perfektně nastavené šasi. Jakmile řidič udělá nějakou neskutečnou pitomost (silně pochybuju, že by někdo přiváděl 2AT na takovou hranu záměrně), zasáhne rychle a rázně ESP. Opět BMW klasika – žádné nervózní přibržďování, když se ještě nic neděje, prostě jde to do kytek, tak jedna silná a rychlá šleha do brzd a jedeme dál. ESP musí v krizi řešit spíše přetáčivost, átéčko si totiž do zatáčky pomáhá lehkým odhozením zadku, což je mi osobně ve finále milejší, než nedotáčivý výlet po tečně ven ze zatáčky – a tomu ESP asi taky.
Prvních pár kroucenek řeším v módu Sport na trojku, plyn reaguje hned na prvních pár centimetrech zdvihu a jízda je tak hezky svižná. Ale najednou už musím hodně na brzdy, podkopávám na dvojku a co to? Někdo pod kapotou tam místo mě háže ukázkový meziplyn! Zkouším to znova a znova, a začínám se usmívat – řazení je tady radost, byť jde pořád trochu ztuha.
Bohužel se vzrůstající rychlostí si stále více stěžuje vnější přední kolo, že je toho na něj moc… No nic, otáčím se a vracím se zpět, ještě je třeba zkusit automat.
Sport verze je trochu méně vybavená, je to vidět hned na sedadle, které je sice opět skvěle tvarované, ale nastavuje se ručně a to neskutečně pitomou páčkou na boku. Musím si zlomit levačku, abych na ni dosáhl, a pak ještě pravačku, abych si opěradlo přitáhl, jak ho chci mít. Jasně, chápu, je třá kupujícího dokopat, ať si připlatí za elektrickou verzi, ale… Za tohle palec..dolů…no, možná ještě ne. Sportovní sedadlo má totiž příjemnou vychytávku – elektrické nastavení bočního vedení. Jedete na kochačku = křeslo, jedete tvrdě = skořepina. No sice to není až tako drastický rozdíl, ale tohle prostě v dalším autě chci a basta. Na palubní desce se úspora projevuje v kapličce budíků, displej je malý a pokud dám volant tak akorát pro sebe, jeho dolní řádek už nevidím. Pokud volant nastavím tak, abych ho viděl, zase mi částečně zakryje budíky…
No nic, jedem, takže volím D a přidávám plyn – rozjezd je jemný a plynulý, v EcoPro je tam hned dvojka a trojka, motoru je celkem fuk, že se plácá někde kolem dvanácti set otáček, je pořád klidný a kultivovaný.
Opět se mi potvrdilo, že když diesel, tak s automatem, byť je meziplynový manuál parádní, tak motor, ani celé auto prostě nijak extrémně nelákají k blbnutí a při běžném ježdění je manuál už spíš přežitek na obtíž. Tohle sportovně laděné átéčko má navíc nastavitelné tlumiče. Přepínám režimy a dělám vlnovky a zjišťuji, že v tvrdším nastavení se auto méně naklání, je přesnější, ale klouzání ze zatáčky pak přichází bez varování. Je lepší se s autem trochu sžít, než to člověk začne používat trvale. Jedu teď po dost dobitém úseku cesty a musím zase palcovat, 2AT nerovnosti doslova polyká (teď jedu na 18″), a řidiče o nich spíše informuje, než, že by jimi obtěžovalo. Musí to být opravdy velký příčný práh, který donutí auto poskočit a palubní desku hrknout, jinak 2AT zachovává klid a pohodu. S automatem jsem nejel nijak pomalu, ale přesto spotřeba při příjezdu do cíle spadla na 5,5l/100km, podle mně akorát na takové auto, při snaze o úsporu se jistě bude dát dostat o dost níže.
Ještě to trochu omrknu okem taťky vod dětí. Vzadu se sedí akorát, na hlavu místa dost, jen sedáky mi přišly krátké, ale pro děti OK. Kufr ála normální HB, pod podlahou je však ještě dost hluboký prostor na cokoliv – vsadím se, že by se tam klidně vešly dva páry lyžáků.
Rodinné BMW? Ale jistě, proč by ne?
Asi to nebude nikdy to pravé BMW, není to ani nejlepší auto v kategorii, ale pokud pasete třeba M3 E46 a chcete něco rodinného, nemusíte už ani k VW, ani k Fordu, ani k M-B a to je jistě dobrá zpráva.
Moje dporučení: 2AT 220d, automat, sport paket, případně Mpaket a skleněná střecha.
Než tohle BMW odstřelíte s tím, že předokolka nemá v portfoliu BMW co dělat, běžte si ho aspoň projet, opravdu to stojí za to.
Auta a něco kolem…
- Září 20181 Příspěvek
- Říjen 20171 Příspěvek
- Leden 20171 Příspěvek
- Prosinec 20162 Posts
- Prosinec 20151 Příspěvek
- Říjen 20152 Posts
- Srpen 20151 Příspěvek
- Červenec 20152 Posts
- Červen 20152 Posts
- Květen 20152 Posts
- Duben 20153 Posts
- Březen 20152 Posts
- Prosinec 20141 Příspěvek
- Listopad 20141 Příspěvek
- Říjen 20142 Posts
- Září 20141 Příspěvek
- Červen 20141 Příspěvek
- Březen 20141 Příspěvek
- Leden 20131 Příspěvek
17 Responses to Baworská dvojka
[1]
10/10/2014 v 13:26GTI
Blogová jednička o bavorské dvojce 😉 skvělé počtení, Mari.
[2]
11/10/2014 v 10:44webpaja
Přesně to co jsem od BMW čekal…prostě MPV s ledvinama, který umí ještě stále na silnici fungovat líp než většina neprémiový konkurence.
Špičkově podaný a sepsaný, vzhledem k tomu jak se zvedají v poslední době testy mi připadá, že tě kluci z redakce čtou a mají otevřený oči. Tomu se říká symbioza.
Díky Mariachi 🙂
[3]
11/10/2014 v 13:46MariAchi
Teda pánové – jak jeden tak druhý – já snad ještě na mladá kolena zpychnu 😀
O autě za sebe řeknu asi tolik: Kdybych neměl to, co mám, už by bylo 2AT v garáži.
[4]
11/10/2014 v 14:22webpaja
Nezpychneš…a už vůbec ne na mladý kolena. Když byly mladý ještě nebyly ani PC natož internet 🙂
[5]
11/10/2014 v 14:37MariAchi
Co vykládáš? Pamatuju si jako děcko, že v televizních novinách mluvili o ruském počítači Sčot-1, kterej už jel ve dvojkové soustavě a měl 64 kuliček!
Ale je pravda, že v tý době byl Šemík ještě hříbě… 😀
[6]
11/10/2014 v 20:20woody-alien
Nebývá problém napsat hezkej, poutavej, plnotučnej testík o „řidičským“ autě. Daleko složitější je zaujmout popisem auta, které není tak atraktivní. To se musí umět. A podle mého se ti to povedlo na výtečnou. Kvůli 2AT showroomy BMW určitě obléhat nebudu, ale to tvoje povídání jsem zhltnul jako oblíbenej zákusek. 😀 palec hore
Btw: V týdnu jdu na Twingo, jsem zvědav nakolik se naše dojmy budou shodovat. 😉
[7]
12/10/2014 v 08:43Emel
woody: Twingo jsem zatím letmo obhlížel před salonem… první dojem spíše rozpačitý, trošku z toho dýchá lacinost… ale byl to asi nějaký základ na plecháčích.
[8]
12/10/2014 v 08:47Emel
mariachi: super článeček. Nečekal jsem, že by BMW postavilo špatné auto, otázka spíš je, jestli koncepce MiniMPV dává u BMW ještě jiný smysl než to „druhé auto k M3“ – je tam nějaká prostorová výhoda proti třeba A3 SB? A jak vychází duel s X1?
[9]
12/10/2014 v 09:46woody-alien
[7] Emel: No, já prohlížel Twingo se zákl.motorem, ale v nejvyšší výbavě + asi 3 nějaký individual packy, kola hliníky ale teď nevím jestli 15″ nebo 16″. Na mě působilo celkem dobře, ale uvidíme až při bližším ohledání. Tak pravil koroner. 😀
[10]
12/10/2014 v 10:39webpaja
(8) Určitě jsi myslel A3SB? bavíme se o prostornější alternativě k BMW1 😉
[11]
12/10/2014 v 11:32Emel
webpaja: jsem v téhle třídě analfabet, ale předchozí 1er byla uvnitř menší než A3 SB a myslel jsem, že s novou generací se na tom nic moc nezměnilo, jinými slovy, A3SB byla vždycky „prostornější alternativou k BMW1“ – byl tam ale rozdíl hnané nápravy, který je teď fuč.
2AT bude určitě větší, zejména teda vyšší… ale kolik z toho reálně je pro cestujícího? Nechce se mi hledat rozměry a objemy…
[12]
12/10/2014 v 19:48MariAchi
Emele: 2AT je spíš alternativa k MB-B.
A rovnou píšu, že v tomto případě bych neváhal a šel právě do 2AT. MB-B jezdí dost dobře, ale je to spíš výsledek faktu, že u MB postavili auto festovní a pevné, jak jsou zvyklí. U 2AT byla jízda když ne na první, tak určitě maximálně na druhém místě už při prvních návrzích.
Tak samo při porovnání s A3SB, ale to spíš proto, že mně A3 nijak moc neoslovuje…
2AT je na živo celkem kus auta, ale co se týká prostornosti, tak ohromí spíš ve srovnání s konkurencí z vlastního autosalónu.
Proti X1 je to naprosto jiný druh – tam, kde je 2AT jízdně na hraně, X1 prostě normálně jede, tam, kde do X1 rveš věci silou a sedíš jen tak tak, se ve 2AT prostě normálně vezeš.
[13]
13/10/2014 v 07:56Emel
mariachi: takže proti X1 je to prostorově jiná liga a zřejmě to jezdí líp než A3? Hm hm, tak fajn, to zní dobře… já jednu chvíli přemýšlel, jestli by mi náhodou prostorově átrojka nestačila… s nějakým TSI… mně se to auto naopak vedle MB-A a 1er líbí čím dál víc… holt fotrovatím a upadám do osidel koncernové nudy 😉
[14]
13/10/2014 v 09:30Dinar
mariachi: pěknej testík, auto evidentně nezklame, ale sám moc nechápu jeho smysl, MPV jsou evidentně out, tenhle segment převezmou SUV resp. crossovery, jak vidět pochopili to už i u Renaultu. Nová X1 na stejném podvozku bude jistě úspěšnější, bude větší prostornější, pak by stačilo mít ještě o číslo menší crossover vyloženě stylovku pro dva a hotovo. Podle mého se 2AT nebude moc prodávat, zvlášť po příchodu nové generace X1ky. 😉
[15]
13/10/2014 v 10:50MariAchi
Ono to není až tak MPV, spíš trochu nafouklý HB.
O nové X1 zatím nevím nic, tak uvidíme…
[16]
13/10/2014 v 11:39Dinar
Velikostně, uvnitř, to bude s 2AT podobné, motor napříč a chybějící kardan udělá svoje. Výzor z 95% jako tenhle render http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/2016-BMW-X1-rendering-Automobile-Magazine.jpg 😉
[17]
14/10/2014 v 12:14MariAchi
Render pěknej, ale víš jak – koncepce všechno vpředu posune přední kolo víc dozadu a už to taková sláva nebude. Nechci ale působit zapškle, docela se na tu modelovou ofenzívu těším 🙂
Komentáře nejsou povoleny.