-
Nebezpečná známost
Spousta věcí, které jsou obecně „známé“, se začne člověku jevit naprosto odlišně, jakmile je vhozen po hlavě do řeky reality, a je tak s těmito obecně známými pravdami konfrontován na holé tělo.
Jedna z obecných pravd říká, že moderní malá rychlá autíčka, jako FieSTa, Clio RS a podobně, jsou díky svému výkonu a dynamice nebezpečná a že mladý člověk (což já třeba jsem) by měl začít sportovat s něčím bezpečnějším = méně výkonným a méně dynamickým. A něco takového malého, ne moc výkonného a ne moc dynamického už pár dní rozdýchávám.
Takže o čem je řeč: Suzuki Swift Sport, auto o něco málo menší, než Fabia, motor 1,6 benzín bez turba, bez přímého vstřikování a bez té chemické továrny, která dělá papírové emise. Výkon 100kW / 136 koní, hmotnost autíčka jen 1060kg. Manuální převodovka, sportovnější sedadla, trocha výbavy a to vše za ceníkových třista devadesát, ukecatelných někam těsně pod třistapade.
Auto jsem neměl od prodejce, ale od známého, který už na něm stačil vyměnit kola a pneumatiky, no já jsem shodou okolností autem jel před i po změně a mohu tedy porovnávat.
Po otevření dveří (v této výbavě je i bezklíčové odemykání a startování) sklouznu do příjemně anatomicky tvarovaného sedadla, které není tak ultimativní, jako ve FieSTě, ale boční vedení umí podepřít jak stehna, tak záda. To se později bude hodit. Koukám po palubní desce a musím uznat, že i když má interiér SSS už roky, nepůsobí nijak nedůstojně. Plasty jsou tvrdé, ale povrch se tváří kvalitně, rádio má sice displej z konce osmdesátých let, ale umí aspoň bluetooth, a o volantu by mi klidně mohli tvrdit, že je přebraný z M-paketu od BMW – má pro mě ideální průměr, není přetlačítkovaný a drží se opravdu hodně dobře. Celým tmavým interiérem se line červená linka, stejnou barvou je sešit i potah toho volantu a pro řidiče je tohle hodně příjemné místo k životu. Sedadlo mám sice trochu výše, než bych chtěl, ale SSS je pořád Swift, který je přirozeně vyšší, takže si nestěžuju. Za mnou bych se já klidně posadil, ale na cestování po Evropě jsou tu jiná auta. Do zadní schránky na rukavice, ke které přístup zvenku zezadu, se vejde docela dost – třeba dvě tašky s notebooky a boty. Boty proto, že nejprve pojede „můj“ řidič a ten si na jízdu tímto prckem mění boty za závoďácká Sparco. Ale o jeho jízdě až později.
Teď jsem za volantem já, přede mnou cesta na Frýdek-Místek, Ostravici a Staré Hamry, Bílou, Bečvu, Rožnov a přes Pindulu do Frenštátu, přes Mniší na Hukvaldy a dále na Brušperk a zpět na základnu, jejíž umístění naproti benzinky v Hrabové neprozradím J
Pomalu a slušně vyjíždím na dálnici a vychvalované mistrné vyvážení hnacího řetězce mi přijde tak nějak…slabé. Ne málo silné, nebo ne moc výkonné, ale prostě slabé. Řadím v pěti tisících, ale klidně si mě dávají dieselové Octavie, ženoucí to na Frýdek… No nic, nechám tam stotřicítku, zařadím šestku a neřeším to. V tu chvíli se jízda zklidňuje a autíčko spokojeně pluje po asfaltu, pocit je, jakobych řídil něco trochu většího, například Golfa. Neskáče, ani není nervózní, jako jiná malá auta v tomto režimu. Zkouším předjíždět, ale na šestku to netáhne, sahám po páce a majitel bleskově říká: „Minimálně čtyřku!“ Ve FieSTě bych dal v této rychlosti čtyřku, pokud bych měl v úmyslu předjížděné auto deklasovat a zesměšnit a sebe uspokojit tím zatlačením do sedadel a řevem odněkud zpod palubní desky, no tady auto prostě jen začne řvát a zrychlí jen na to předjetí. Zkouším čtyřku potáhnout dál, hledám, kde je to kouzlo a nacházím – při zhruba pěti tisících už motor tahá opravdu dobře a k omezovači se doslova žene, těsně před ním ale trochu uvadne. Točit se ten mlejnek japonskej musí, točit, aby jel! Nevím, co si s ním já, uspanej dýzlovými a jinými oturbenými jednotkami, počnu tam nahoře na Hamrech. A mimojiné mě napadá ta otázka bezpečnosti. Kdybych měl malé turboauto, tak by předjetí bylo dílem okamžiku, možná i bez podřazení. Tady na to řazení a otáčky budu muset při ostré jízdě myslet každý okamžik, neboť pokud motor nebude v dostatečných otáčkách – prostě nepojede a hotovo. A nejsem si jistý, jestli je tohle přemýšlení navíc bezpečné… Ale to už jsme za Ostravicí, míjíme benzinovou pumpu a já na trojku likviduju nějaký Transit, plný dělníků. Nechávám ji vytočit a před pravou jen přibrzdím, starostlivě mrknu na kolegu vedle, jestli to není moc pozdě, no on říká paradoxně: „Přidej, jak chceš pak jet do toho krpálu?!“ Myslím si že jedu rychle, ale i tak přidávám, točím – a Swift bez jakéhokoliv protestu zatočí, rychle, neskutečně rychle, a přesně jako málokteré jiné auto. Boční vedení sedadel mi najednou už nepřijde moc dobré, maximálně bych ho označil jako „akorát“. „Když užs tu vjel pomalu na čtyřku, tak to vyjeď pomalu, ale jak vjedem do zatáček, tak si pamatuj: Nechoď pod čtyřiapůl, a tam, kdes byl zvyklej brzdit, jen lehce uber, jinak tu zatracenou rychlost nemáš kde dostat. Jasný?“ Prej „pomalu na čtyřku“, já měl dojem, že jsem až moc rychlej… Ale můj teď už instruktor pokračuje: „Gumy jsou super, jakmile jsou na hraně začnou pískat, až pak se sunou pryč, takže pokud nepískaj – seš pomalej, jasný? Znáš to tu, tak makej!“
Jsem na vrcholu…kopce, a cesta se láme vpravo dolů, nikde nikdo, tu levou už musím dát aspoň trochu rychleji. Dvojka, trojka, lehce ubrat…ne, to je málo, kruci…ne…není, ubral jsem moc, gumy ani nezašustily a autíčko se tváří, že to je děsná nuda. Musím přepnout svůj mozek, svou mysl, na způsob, jaký jsem již dlouho nepoužil. Oblouzen moderními vozy s turbem, jsem zvyklý koukat jen kousek před sebe a nedostatky při průjezdu zatáčkou řešit motorem, co „táhne vocpoda“. Ale to tady nejde, tady musím koukat daleko před sebe, uvědomit si, jak chci projet ne jen následující zatáčku, ale celý navazující úsek, mít nachystaný správný kvalt a…nebrzdit. Opravdu, při správně zvoleném tempu to není moc třeba. A navíc je Swift lehké auto, tam, kde jsem zvyklý ponořit příď hluboko dolů, tam stačí jen ťuknout do pedálu, auto se zavlní, ale hned jede tam, kam potřebuji, a na mně je už jen pracovat s plynem, respektive stát na něm. Zkouším dostat swifta dál k limitu a sleduji, že podvozek dovolí v zatáčce náklon, ale jen málo, pak se tvrdě opře a umožňuje kolům držet se asfaltu a zbytečně neodlehčovat vnitřní stranu. Nemá ani přetáčivé, ani nedotáčivé tendence, ani si nepomáhá do zatáčky zadkem, jako RS Renaulty, je prostě neochvějně stabilní a nutí řidiče hledat limity. Díky nízké hmotnosti, jsou síly, snažící se utrhnout sedmnáctky od asfaltu, podstatně menší, než u ostatních aut, a kvalitní Micheliny tak mohou dělat svou práci opravdu perfektně. V prvních zatáčkách zkouším volant přitahovat, a vždy se tak přesvědčím, že jsem mohl jet ještě o něco rychleji. Ale i tak mám na rychloměru zakázané hodnoty, a jsem si celkem jistý, že s jiným autem jsem tu takto rychle nikdy nejel. Potřeboval bych v tom kalupu asi spolujezdce, jako na rallye, konečně jsem pochopil, k čemu tam ti sebevrazi jsou. Řidič prostě musí myslet hodně dopředu, jinak najede zatáčku špatně a kvůli korekci ztracenou rychlost už nenažene… A můj spolujezdec mi vždy radí – plyn, plyn, uber teď, a hned plyn, plnej, plnej… Děláme to trochu jinak, než na rallye, já se soustředím na zatáčky a on na mě štěká povely, kterými ovládá moje chodidla. Už rozumím, proč má ty Sparco boty, tady jde prostě o detaily, ztráty není čím vyvážit a tak je třeba je minimalizovat a moje golfky Slazenger jsou až žalostně necitlivé. Za Rožnovem dáváme takový chill-out, ale na Hukvaldy se těším. Do kopce pod školou opatrně, mohou tam být děti, u hospody podřadit, ostrá pravá ještě jako slušnej kluk, ale to už je tady poslední domek a je tam dvojka a plnej a cesta zase letí proti nám. Světlý asfalt moc nedrží, gumy začínají pískat a já tak vím, že dál jít nechci, držím se v tom pískavém pásmu, trocha adrenalinu u golfového hřiště, levá-pravá dolů z kopce, taková naše místní Laguna Seca a pak pravá, kam není vidět, takže klídek, a do Hukvald doplachtit… Do Ostravy pak už jedu mírným tempem a nadšeně debatuji s majitelem, který má – stejně jako já – pusu od ucha k uchu. No on ji tam má asi spíš proto, že to se mnou přežil…
O pár dní později jedu to samé, ale tentokrát na sedadle spolujezdce. Na autě jsou už kola OZ Aleggerita HLT a na nich semislicky a za volantem člověk v závodnických botách. Vůbec jsem netušil, jak rychle se dají některé zatáčky na Hamrech proletět, mám co dělat, abych se vůbec udržel v sedadle, jehož boční vedení je naprosto nedostatečné. Brzdy jsou neskutečně ostré a řidič na ně umí být hodně tvrdý, ostatně naučit se dobře brzdit trvá podle mě mnohem déle, než naučit se zbytek jízdních dovedností a přitom je to naprostý základ… A Swift? Tváří se radostně, a mně dochází proč. Vždyť on se tady přece narodil! Tedy ne přímo tady, u Ostravy, ale na takových silničkách v horách někde v Japonsku, kde technici proháněli zkušební prototypy Swiftu a někdo z nich si postesknul, že by to chtělo silnější motor a tvrdší podvozek, že toho auta je jako kabelky do města vlastně škoda…
A ta bezpečnost? Asi tak: Jet rychle se silným autem je v podstatě pohoda. Pokud nechci riskovat, tak zatáčky projedu tak nějak, jak si troufnu, a na výjezdu nechám pracovat silný motor. Ale v podstatně slabším autě, jako je SSS, musím být rychlý hlavně v zatáčkách, pokud nebudu, nebudu rychlý nikde a jako řidič tak riskuji mnohem více, když se snažím najít limity tohoto levného stroje na zábavu. Každý nemá to štěstí, že ho při jízdě doprovází majitel, který to s auty obecně umí a on je schopný trochu toho umění předat. Na rozdíl od ostatních tedy říkám – rychlé a výkonné auto může být paradoxně bezpečnější, než to „pomalé“ a „slabé“. Je to o učení se, v tomto malém, lehkém a jednoduchém autě je třeba se neustále učit, rychlost nedá zadarmo a každé zlepšení je třeba si vybojovat.
Suzuki Swift sport dokáže rozdávat radost a zároveň vyškolit a naučit jak začátečníky, tak zkušené řidiče, navíc za naprosto směšnou cenu. Co dodat? Kupujte, dokud jsou!
Sbohem zrůdičko! Drift is easy with Easy drift
20 Responses to Nebezpečná známost
[1]
01/06/2015 v 13:36webpaja
TVL…se mi spotily ruce. Mari, začínáš mě zajímat jako investice. Jestli někdo z čtenářů umí vystříkat svý pocity a jízdní zážitky na monitor, jsi to ty a Woody. Zítra dej výpověď, píšu Ringieru a kupuju ACZ.
Tohle se dá číst pořád dokola….jo a necháte mě někdy sklouznout, ano?! 🙂
Mrňka malá a já dostal chuť tu „esesáckou“ helmu na kolech ozkoušet taky… 😉
[2]
01/06/2015 v 13:51woody-alien
mariachi: Hluboká poklona, třískám čelem o zem a zírám, jak se my dva se ve většině dojmů z aut, které jsme oba jeli, (to už bylo C-RS, FieSTa, teď SSS) shodneme. Text je to naprosto senzační a soudím, že ten kvalitativní rozdíl mezi tvým „thrillerem“ a k uzoufání nudnými a klišé prošpikovanými texty některých autožurnalistů je především v tom, že ty máš auta rád, a to velmi.
Swišť musí svištět, hvízdat, úpět – jinak nejede. Bojíš se, zkoušíš limity a divíš se, jak jsou u takové mainstreamové, téměř lowcostové plechovky daleko. Nutno dodat, že SSS není nijak zákeřný, nemění chování, nepřekvapí náhlým přechodem do přetáčivosti. Hvízdnutí gum je jasnej signál. Přidáváš, nebrzdíš, zpocený záda a nadáváš si, že ses lekl a pustil plyn. A do cíle přijedeš možná víc zafuněný než ta dýchavičná atmosféra. No není to nádhera ? 😉
[3]
01/06/2015 v 15:03MariAchi
Pajo a woody – dik 🙂
Je fakt, ze mam rad auta, rad s nimi jezdim, rad se o nich a o jizde bavim, a nedelam pritom rozdil mezi i8 a i10, jizda autem je pro me vzdy malym svatkem.
A navic rad ty dojmy nejak ventiluju ven a diky tomu, ze mam neco nacteno a taky napsano, tak jsou na ty texty vesmes pozitivni ohlasy – zkratka se ve mne takrka idealne snoubi zaujeti pro vec a umeni to prodat, no vazne minena nabidka zatim neprisla 😀 😀
A ted vazne: Jsem fakt rad, ze se vam to dobre cte, to je taky motivace neco dalsiho napsat a v supliku jeste par aut mam 🙂
Woody – jak jsem psal, ze od Hukvald dal do Ostravy jsem uz jel volnym tempem, tak to bylo prave proto, ze jsem mel normalne fyzicky i psychicky dost, ta dychavicna atmosfera v tom subtilnim telicku mne proste vycucla jak Adela tajnyho agenta a ano – je to nadhera 🙂
[4]
01/06/2015 v 15:09iudex
Pridávam sa s veľkou pochvalou, toto malo bez debaty harrisovský nádych, to sa číta ako detektívka, napínavé a chceš to hneď dočítať do konca.
A so Swišťom sa plnohodnotne zhodujeme, je jasné, že tá suverenita ťahu fúkaných konkurentov tam nie je, to auto stojí a padá na skvelom podvozku, dokonalej obratnosti danej malými rozmermi a hotmosťou a minimálnymi prevismi. Ak tvoje ego spracuje, že na rovnej ceste si ťa dá k obedu hocijaký naftový služobák, tak je to nesmierne zábavné autíčko starej školy, kde nestačí len vedieť pridať plyn, ale treba makať stále, lebo čo stratíš na brzdách a v zákrutách, motorom nedoženieš. Ale v tých zákrutách je famózne, tiež ma viezol majiteľ a trúfam si tvrdiť, že kruháče a ostré zákruty prechádzal rýchlejšie, ako ja so svojím autom. A tiež si presne pamätám, že išiel stále s pískajúcimi gumami, kedy som mal pocit, že už vyletíme z cesty, ono to ale drží a je krásne čitateľné. Ale i čítanie z tejto knihy sa treba naučiť a ja som sa k limitom Swišťa ani nepriblížil.
Otázka znie, či kúpiť, alebo nie. Ak je to naozaj len auto do mesta a na víkendy, tak všetkými desiatimi. Pri potrebe plnohodnotnejšieho využitia sú vhodnejšie tie väčšie fúkané hotheče. Ale takú fun for money neposkytuje nikto.
[5]
01/06/2015 v 16:47Emel
Vy jste se snad domluvili… super 🙂
[6]
01/06/2015 v 18:23woody-alien
[3] mariachi: my si nemáme proč pochlebovat, takže když napíšu, že tvoje texty jsou jedněmi z těch „perliček na dně“ tohoto webu, kvůli kterým stojí za to stále sem chodit, tak je to pravda. Já, kterej nesnáším klasický ženský odjezdy (tzn. že se řekne v 15:00, v 15:10 se ještě líčí, kolem 15:20 pěním a zhruba tak v 15:30 se děti usazujou do sedaček 😀 ) jsem sám dneska četl, nemohl se odtrhnout a dostal to pak „sežrat“ se vší parádou. 😀
[7]
01/06/2015 v 18:29woody-alien
[4] iudex: Jasně, to je problém. Na obyčejnou přepravu je SSS škoda, resp. tě smázne kde co. Navíc takhle jezdit můžeš tak sám, manželka by tě nejdřív pozvracela a hned pak podala žádost o rozvod. 😀 Ale neudržím se a musím říct: Ty vole, za ty prachy je to senzace. 😉
[8]
01/06/2015 v 18:47Ja Prvni 123
😀
Čte se to opravdu moc hezky… a v té záplavě reklam a šedi je to jako poslední hvězda na zataženém nebi…
Jen k té bezpečnosti si dovolím trochu nesouhlasit – a sám to tam několikrát opakuješ: v auto tohodle typu si tu rychlost musíš zasloužit… riziko těch opravdu výkonných, a přitom nikterak opravdu vyladěných, aut je, že každej „zajíc“ dokáže šlápnout na plyn… a ono to jede. A když zjistí, že „tohle už bylo moc“, tak může být pozdě.
🙁
Se svištěm si to musíš odpracovat… a nakonec se tam dostat.
Budu za blázna, ale já, co jsem jezdil i Lancii Deltu HF Integrale, jsem si podobně dokázal užít s Fiatem Ritmo… 1.5. .. a to mělo dokonce jen 75 koní!
Ale dodneška na to rád vzpomínám.
A všem, kdo se posmívají listovým perům vzadu bych přál si to vyzkoušet…
😉
[9]
01/06/2015 v 21:32boost.
Kurnik šopa, Moraváci chytili spisovatelskou slinu. Několik bloggerů (a samozřejmě i Tebe) by tu na ACZ měli platit zlatem a ještě se klanět, protože tyhle texty jsou oproti jejich o notný kus výše.
Zrovna dneska jsem četl první review nové MX-5… a pak do toho Tvůj SSS. A tak si říkám, že na tom ještě tak špatně nejsme. Že ještě malá, zábavná, točivá auta jsou stále k sehnání a že v turboéře mají ještě co nabídnout.
Měl bych jako ty problém se přepnout do „atmosférického módu.“ Ty Isaacy neúnavně táhnoucí (skoro) od volnoběhu jsou návykové!
Projel bych si, sakra, jedno takové malé auto.
[10]
02/06/2015 v 06:44MariAchi
[6]
Mas recht ve vsem 🙂 BTW.: Ja kdyz jsem to sepisoval, taky „se na me cekalo“ a prisel jsem na parbe o zakusky 🙂 ale ja to proste musel dopsat, neslo to prerusit, jiste chapes…
[11]
02/06/2015 v 06:51MariAchi
[9]
Dekuji 🙂
K tem blogovym textikum… Je to slozitejsi, jak uz jsem psal panu Dusilovi, ktery velmi casto v testu jen popise do detailu techniku, ale dojmy z jizdy veskere zadne: Ono je hodne tezke napsat text (test), ktery by byl napsan…jak to vyjadrit…pro masy. Vem si jine medium – Autosalon na Prime. My, jez auta mame radi, jak jsem psal vyse, se musime rehtat az na zadku, kdyz vidime moderatory, jak cvici pred auty ajrobik a ukazuji odkud kam vede jaka linka, ze nova jsou predni svetla a sdruzene zadni svitilny a ze ta strecha se dozadu hezky snizuje… Ale fakt je, ze oni delaji ten porad apriori ne pro nas, ale pro ty desitky tisic lidi, pro ktere je auto proste jen dopravni prostredek. Ne vasen, ne predmet touhy, ale proste jen jedna z veci, ktere kazdej den pouzivas. A jsem si celkem jisty, ze takovym lidem moje texty nereknou zhola nic.
Slozit ze dvou a vice textu jeden tak, aby byl kvalitni, a oslovil co nejsirsi publikum – to by mohlo byt tema pro redakci, no je fakt, ze je jednodussi naucit psat vyvazene ty, kteri dnes sklouzavaji do extremu na jedne (technicky popis), nebo druhe (jizdni dojmy) strane 🙂
Anebo varianta ce: jit psat na autoforum, tam bych se o jizde a svych dojmech mohl vykecat do sytosti 😀
BTW.: Ty jsi na ty bavoraky – vzpominas na BMW 320 Si? To byl vzdy muj sen, a duvod, proc ho nemam? Jednak stav ojetin, ktere jsou „k mani“, druhak ta nemoc, kdy prave na 320Si praskal blok motoru… Ale tohle SSS je prave za stejnou cenu, jako jeta 320Si a vyznava podobne hodnoty: Nekompromisni jizdu, a motor, ktery ti rozhodne nepomuze 🙂
[12]
02/06/2015 v 06:54MariAchi
[8]
No, mas pravdu, prehnat to narovince a pak zjistit, ze tu zatacku nedam, je velmi nebezpecne, no gro moji myslenky bylo v tom, ze zatimco oturbene HH svadeji spise k tomu zatlacovani do sedadel a na zatacky spis opatrne, tak u SSS pokud chces byt rychly, musis byt rychly prave v zatackach, neni tam ta moznost volby. A za sebe rikam, ze je mi to hodne sympaticke.
[13]
02/06/2015 v 08:17iudex
(8) Ja rovnako ako Mariachi považujem výkon za prvok aktívnej bezpečnosti. Tiež sa mi už párkrát stalo (komu nie), že som zle odhadol predbiehací manéver, keď auto oproti sa približovalo rýchlejšie, než som si pôvodne myslel; na fúkanom aute skrátka zarazíš plyn do podlahy a ono to dá, zatiaľ čo pri tom slabšom hladkom motore môžeš spôsobiť krízovku. Jasne, je to o dobrom odhade a poznaní vlastného auta, ale práve naučiť sa to chvíľu trvá a teda pre menej zdatného vodiča je paradoxne bezpečnejšie to výkonnejšie auto.
(11) ad autoforum: mne boli spočiatku tie testy na AF veľmi sympatické tým, ako sa zameriavali hlavne na tú emotívnu zložku a jazdu a nebáli sa skritizovať aj mnohé ikony. Postupom času som ale zistil, že Janda chce byť niekedy iný za každú cenu a nevie rozlíšiť, kedy je jeho zameranie na emócie a jazdné pôžitky už nevhodné (opisovať jazdu na limite u dízlového MPV mi príde na hlavu). Tiež im moc neverím ich deklarovanú objektivitu vo vzťahu k domácej automobilke, keď na jednej strane Janda sprdne GTI Performace ako nezáživné bezpohlavné auto a na druhej strane híka nadšením nad jazdnými vlastnosťami novej Fabie. Stále uznávam, že Janda je vodič par excellence, jeho videá z jazdy sú super, také medziplyny ako on by som nedal ani po 10 rokoch tréningu, ale ako testér je strašne jednostranný a jeho názory až silene a za každú cenu snažiace sa odlíšiť od väčšiny.
[14]
02/06/2015 v 08:55woody-alien
iudex: ad Autoforum. Já ho měl velmi rád. Právě že tam se některé testy blížily ideální kombinaci zajímavých technických informací a jízdních zážitků, ne dojmů, ale opravdu zážitků. Zrovna jeden z nejlepších testů na SSS vyšel na Autoforu a přiměl mě k tomu o Swift Sport se zajímat. http://www.*/testy-aut/test-suzuki-swift-sport-stara-skola-verze-2012/?3
Na druhou stranu první (a mimořádně ostudný) test Clia R.S. svěřili jakémusi „nenovináři“, kterej se absolutně neorientoval v nastavení auta a na základě svých chabých informací (nechal jsem si zapnout jakýsi sportovní režim R.S.Drive….ptal jsem sem, jestli je ještě nějaký jiný, rychlejší a prý ne…. :D) pak vynášel soudy. To, že je dneska z Autofora do značné míry Jandaforum by ani nevadilo, jeho jízdní i literární schopnosti jsou neoddiskutovatelné, s přenosem dojmů na čtenáře by tedy neměl být problém. Jenže povahově už to tak čisté není. Až moc často je na něm vidět, čemu/komu fandí a čemu/komu ne.
[15]
02/06/2015 v 09:13iudex
(14) Ako píšeš, AF stojí a padá na Jandovi a ostatní redaktori sa ho len neúspešne snažia napodobniť, ale nemajú na to. A k tomu fandeniu: nemám problém s tým, že má nejakých favoritov a dá to najavo. Nemôžem mu ale veriť, ak pri teste dvoch technicky a jazdne podobných áut jedno skritizuje (GTIP) a druhé, technicky obdobné, avšak výkonovo slabšie, väčšie a neohrabanejšie a jazdne pre absenciu samosvoru jasne horšie (Octaviu RS) vychváli do nebies. A ten odklon od jeho striktného preferovania jazdnej zábavy a zážitkov je pri domácej značke taký nápadný, že mu to proste nemôžem veriť. Ak taký purista, ktorý by najradšej jazdil v Lotuse bez klímy a ktorý kritizuje snáď každé aktuálne BMW zrazu pri Škode chváli každý jeden model (Fabia, Octavia, Superb), tak to jeho snahu o prezentovanie sa ako odlišného, nezávislého a neovplyvniteľného nabúrava. Každopádne je dobre, že tu je, je to minimálne dobrý protipól mnohým bezpohlavným acylpirínovým redaktorom opisujúcim centimetre v kufri či papagajujúcim otrepané klišé, ktoré častokrát už dávno neplatia.
[16]
02/06/2015 v 10:04webpaja
(13) (14) (15) AF je přehlídkou zaujatosti, předsudků a falešný namachrovanosti pro kterou si většina redaktorů nevidí na špičku nosu. Proto mám občas tendenci píchnout do ACZ, abysme si udrželi solidní portál pro diskuzi nad auty.
[17]
02/06/2015 v 11:53MariAchi
[16]
Kdyz uz jsme u toho – vzpominate, jak se tu par lidi straslive nastvalo kvuliva novemu designu a odesli si udelat vlastni web?
Myslim, ze to je driversweb.cz – ctete to nekdo?
Protoze misty bych rekl, ze krome foceni s tim autem ani testeri nejeli…
[18]
02/06/2015 v 12:02iudex
(17) Sledoval som ho, dokonca som sa na DW aj zúčastňoval fotosúťaže, kde bola komunita odídencov aktívna, ale postupne to zaniklo s prechodom ľudí na facebook. Inak s dôvodmi „povstaleckej skupiny“ okolo mojita som sa čiastočne stotožňoval, tvrdil som ale, že odchodom a bojkotom ACZ nič nevyriešia. A mal som pravdu.
[19]
02/06/2015 v 12:14webpaja
(17) Nadšení klukům nechybí, ale testy jsou suchý jak dva dny stará rýma v kapesníku, navíc nevypovídající a tak strašně obalený v klišé, že se to nedá číst. O autě jako takovým se toho moc nedočteš, tohle není web, který bych si chtěl číst pravidelně.
[20]
03/06/2015 v 07:42MariAchi
[19]
Ja tam prave necitim to nadseni, spis mi to pripada, ze pisou z povinnosti. Mozna proto ta dva dny stara ryma 🙂
Komentáře nejsou povoleny.