• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > Auta a něco kolem...  > Nehoda a chladná hlava

  • Nehoda a chladná hlava

    Publikováno: 26/01/2017

    Stalo se, co se stalo, aby bylo jasno – nehodlám tu nikoho soudit a už vůbec ne lynčovat. Takže předem žádám všechny angažované psy s televizí na hlavě a podobné neschopné exoty, aby pokud možno nereagovali, nejde mi o propagaci vetší porce represe, ale o chladné a faktické posouzení dané situace.

    Tedy o co jde (citace z Novinky.cz):

    Vážná nehoda tří aut se stala 28. prosince na 32. kilometru dálnice D10. Policie v pondělí informovala, že šestatřicetiletého muže obvinila ze spáchání zvlášť závažného zločinu obecného ohrožení, protože svou agresivní jízdou a vybržďováním způsobil dopravní nehodu, při níž došlo k úmrtí osmiměsíčního dítěte a k několika dalším zraněním.

    Nemám k disposici nic jiného, než fotky, které kolují po netu, pripadně Google mapy. Z nich, a z textu zpráv, je v celku patrné, že nehoda se stala nějak takto: Pan Octavia jel v levém pruhu. V určitém okamžiku ho předjel zprava pan BMW a zařadil se před něj. Následně prudce zabrzdil. Octavia zabrzdila taky, je možné, že do BMW i trochu narazila. Následně do zádi Octavie narazilo patrně velkou rychlostí Audi. Náraz byl asi hodně silný, neboť Octavia byla zkrácena na déku Smartu ForTwo a nejvíce to odnesli cestující vzadu, kde osmiměsíční dítě bylo zraněno těžce a po převozu do nemocnice zemřelo. Podotýkám že na 32. kilometru je prakticky rovinka, žádná prudká zatáčka, nebo něco podobného.

    Smrt dítěte samozřejmě velmi jitří emoce, a pana vybržďovače by nejraději všichni pověsili na ráhno, no mě jde o něco jiného.

    Pan BMW jednoznačně způsobil situaci, kdy Octavia stála v levém pruhu. Ale spravedlivě vzato – je možné jej vinit i ze smrtelných následků té následující nehody? Byl to totiž pan Audi, kdo evidentně nedodržel bezpečnou vzdálenost, nebo se dostatečně nevěnoval řízení a byl to on, kdo svým vozem narazil do Octavie. Nejsem právník, ale podle mě je irelevantní proč Octavia v levém pruhu stála, důležité je, že Audi mělo jet tak, aby bylo možné se podobným překážkám vyhnout.

    Je tu někdo s právnickým vzděláním a chladnou hlavou, kdo by mi řekl, jak se na takovou nehodu pohlíží?

Kodiakem sem, Kodiakem tam Ježíšek má Poršáka!

51 Responses to Nehoda a chladná hlava

  • [1]

    26/01/2017 v 14:29Stephen

    No, já bych to zamotal ještě víc – pročpak jel pan Octavia v levém pruhu? Jestliže jej BMW předjelo zprava, byl zřejmě pravý pruh volný. A na dálnici se, pokud je mi známo, má jezdit vždy v pravém pruhu, levým se předjíždí…
    Zásadní problém je, že zatímco právo by se mělo snažit být „černobílé“, aby bylo srozumitelné, snad žádná životní situace černobílá není.
    Z mého pohledu by bylo zapotřebí řádně prozkoumat všechny okolnosti nehody, tedy pobyt Octavie v levém pruhu, manévr „vybržďovače“ i dodržení bezpečné vzdálenosti ze strany Audi. Nebyli jsme u toho, nevíme co se jak seběhlo, ale z toho co jsem četl a viděl na fotkách bych to soudit nechtěl, vnímám vinu u všech účastníků nehody…..

  • [2]

    26/01/2017 v 14:39Stephen

    Ještě mě napadl jeden scénář průběhu nehody, pokud to bylo následovně, tak jediným viníkem by skutečně bylo BMW. Celá „akce“ začala mnohem dříve, pan Octavia třeba předjížděl náklaďák, BMW se řítilo mnohem rychleji a muselo kvůli Octavii zpomalit. To BMW poněkud naštvalo. Když se konečně Octavia předskákala před náklaďák, BMW naložilo plný, hodilo před Octavii myšku a hup na brzdy. Octavia se snažila vyhnout vlevo (reflexivní reakce), ale vybržďovač byl mazák a kopíroval pohyb Octavie do levého pruhu. Mezitím levým pruhem, třeba i legálními 120 km/hod., přijíždí Audi a přímo před něj se v rámci vyhýbacího manévru vpasovala Octavia s BMW těsně před sebou…. A rána je tu během zlomku sekundy. Octavia skoro v nulo, před ní BMW už na plynu, ale ne dost a za ní Audi sice na brzdách, ale pozdě.
    Na rozdíl od nás má vyšetřovatel, co jsem četl, k dispozici záznam z on-board kamery a ví tudíž celkem přesně jak se to seběhlo a nemusí si to domýšlet jako my.

  • [3]

    26/01/2017 v 14:45krultheking

    jsem laik
    při posuzování se tuším bere do úvahy něco jako příčinná souvislost mezi jednáním viníka a škodou (zraněním s následkem smrti)
    pokud bych to rozebral postupně, tak pokud by pan bmw neprovedl předjetí zprava, zařazení těsně před a vybrždění, troufám si odhadnout, že na 99,9% by k nehodě nedošlo – rozhodně ne k této a takhle, tj. pan škoda i pan audi by v klidu pokračovali dále bez ohledu na to, jestli zrovna čuměli do mobilu – zde je tedy příčinná souvislost jasná, nebezpečnou situaci, nehodu a ublížení na zdraví způsobil pan bmw
    pokud by pan audi dodržoval pravidla o bezpečné vzdálenosti (nebo se věnoval řízení) pravděpodobně by do oktávky nenajel zezadu tak brutálně – zde si myslím, že je příčinná souvislost taky jasná, za těžší následky nehody je spoluzodpovědný pan audi, není však zodpovědný za to, že nehoda vznikla, tuto nezavinil
    nejsem si tedy jistý, zda lze pana audi trestat za něco, co nezavinil, pouze se přičinil o těžší následky – možná nějaký nedbalostní t.č. to bude
    pan oktávka – zde si netroufám spekulovat co dělal nebo nedělal, to by chtěl o přesnější popis průběhu před a během nehody, to že lze někoho technicky předjet pravým pruhem neznamená automaticky, že byl předjetý v levém nesprávně

  • [4]

    26/01/2017 v 14:49Ronault.

    Každý na to asi bude pohlížet svým úhlem pohledu, ale je dobré se zamyslet co vedlo k nehodě doopravdy, čili proč se dva auta narazila do bezdůvodně stojícího předmětu na dálnici, který tam neměl co dělat.
    Jestli auto začne brzdit proto, že je v provozu překážka/změna povětrnostníchpodmínek atd., další to nedobrzdí, je viník jasný.
    Ale pokud si koupím betonový zátaras a položím ho doprostřed dálnice a někdo do něj narazí, tak asi těžko bude viníkem, že nedodržel bezpečnou vzdálenost od betonového zátarasu.
    A bezdůvodně stojící zátaras vyrobený firmou BMW, jak jinak nazvat auto, které nemá pojištění a tedy neni schopno silničního provozuan není účastníkem silničního provozu, je prostě obecné ohrožení a tečka.
    Pokud se to stalo tak, jak uvádí média, není důvod diskutovat o tom, jestli má nebo nemá někdo jezdit v levém pruhu, protože to nemá nic právně společného s obecným ohrožením.
    Ale oni právníci samozřejmě budou dávat různá vysvětlení a z vlastní zkušenosti- dva právníci vytvoří cca 3-8 různých řešení

  • [5]

    26/01/2017 v 14:58MariAchi

    [2]

    Ano, tak by to mohlo byt, aby za nehodu mohl hlavne, nebo uplne ridic BMW.

  • [6]

    26/01/2017 v 15:05MariAchi

    [4]

    Rone, ten betonovy zataras neni moc dobry priklad. Ta auta celou dobu jela a pak zacla brzdit a i kdyz jedes celkem rychle, tak porad je to nejake zpomaleni, ne, ze se pred tebou najednou vynori stojici Octavia. Osobne si myslim – tedy spekuluji – ze pan Audi mohl mozna Octavii i BMW celou dobu pozorovat, ten usek dalnice je rovny a bez nejakych terennich zlomu, nebo zatacek, pokud nebyla husta mlha, nevidim duvod, proc by do Octavie mel najet.

    Bud to mohlo byt jak pise Stephen, nebo me napadlo, ze pan Octavka nastval nejen pana BMW, ale i pana Audi a ten se hnal za nim ze stejneho duvodu, jako pan BMW. No BMW uz svou pomstu vykonalo a pan Audi uz nestacil reagovat…

  • [7]

    26/01/2017 v 23:18woody-alien

    foto woody-alien

    Nemám právnické vzdělání a koneckonců ani chuť byť jen teoreticky rozmotávat tuhle konkrétní situaci. Neodpustím si ale poznámku, že stále nemohu uvěřit tomu, s jakou lehkostí někteří řidiči používají svoje auto coby nástroj pomsty za smyšlené nebo i skutečné příkoří. Pan Octávka mohl naštvat a třeba i ohrozit spoustu lidí. Takoví se ale najdou i na chodníku, na zastávce, v metru, v obchodě, na úřadě….prakticky kdekoliv. Běžně se jim vynadá, vyhrožuje přesdržkou atd. ale že bys na ně hned tahal kvér ? A užívání auta tímto způsobem (vybržďování, úmyslné najíždění, pronásledování) mi prostě ten kvér připomíná, jen je to jako bys navíc tím kvérem mířil i na sebe.

  • [8]

    27/01/2017 v 04:29webpaja

    (7) Souhlas.

  • [9]

    27/01/2017 v 08:24MariAchi

    [7]

    Souhlasim, je to mozna dano tim, ze na ulici se musis postavit sam tvari v tvar nekomu jinemu, no na ceste je to BMW proti Octavii, to je trochu rozdil. Nicmene jak jsem psal – nechci jitrit emoce, ani resit psychologii dementu, kteri na ceste vyvadeji podobne prasarny, jde mi o to, jestli to nekdo bude setrit jako dve, ci vice udalosti, nebo jako jedinou nehodu s jedinym vinikem…

  • [10]

    27/01/2017 v 11:17woody-alien

    foto woody-alien

    [9] Tady se podle mě všechno bude točit kolem průběhu té nehody. Pokud by to bylo tak, že Audi jede už nějakou dobu v levém a před ním se taktéž v levém „špičkují“ BMW s Octávkou, těžko se z toho pan Audi vyvlékne. Je povinen dodržet takovou vzdálenost, aby se mohl vyhnout srážce nejen při náhlém zpomalení ale i náhlém zastavení před ním jedoucího vozidla. Něco jiného by bylo, kdyby mu to tam pan Octávka a pan Vrtulka náhle flákli z pravého, jak to popisuje Stephen.

  • [11]

    27/01/2017 v 12:49Ham.

    foto Ham.

    Pokud to bylo tak, jak je popisováno ve zprávách a jak je údajně zachyceno na videu z jednoho kamionu a na základě kterého vzali řidiče BMW do vazby, tak podle mě není co řešit. V levém jede Octavka a za ní Audi. Řidič BMW předjel zprava a zařadil se těsně před Octavii a prudce brzdil. Takže myškou vzal jakoukoliv šanci jak řidiči Octavie, tak řidiči Audi nehodě zabránit, prostě to je jako když hodíš dva metry před auto betonový panel, prakticky nabourá celá kolona i když drží správný odstup. Správný odstup se nedrží na hozený panel na silnici, ale na vzdálenost, která stačí na dobrždění, když před tebou jedoucí řidič začne brzdit (nikoliv je zpomalen náhlou překážkou typu hozený panel nebo myškující a zároveň brzdící auto). Navíc ten maník v BMW neměl na silnici vůbec co pohledávat, údajně neměl zaplacené zákonné ručení, takže k flastru za obecné ohrožení ho čeká ještě vymáhání dluhu od kanceláře pojistitelů, která je ze zákona povinná odškodnit účastníky nehody a při smrti dítěte půjde odškodné klidně až na horní mez 35 mega.

  • [12]

    27/01/2017 v 18:52Dinar

    Nemáme informace, na nějaký jednoznačný závěr, ale z toho, co bylo puštěno do médií, se zdá pravděpodobné, že to skončí zhruba tak, jak píše Ham.

  • [13]

    27/01/2017 v 21:12Horst Fuchs

    Jen jedna nedávná sousedova historka. Jede si to po rovince, bliká doleva, přibrzdí, a v tom to do něj nasype legendární „bílá dodávka“. Vypadá to jasně, ne? Jenže přijede orgán a dodávkář prohlásí, že soused sice blikal, ale jen krátce. Na to soused popravdě nenalezl odpověď. Načež se v protokolu objevila věta, že odbočující řidič nedal pravděpodobně včas znamení o změně směru jízdy, prásk, spoluvina, k tomu kombík zkrácený téměř na formát mopedauta…

  • [14]

    27/01/2017 v 22:24rohYpnol

    foto rohYpnol

    Nemusíš mít obavy o mravoučné kázání.

    Z chladnou hlavou a bez odsuzování je ale vidět, jak černobíle uvažuješ. To, co jsi napsal, jsou jen zastavené momenty v čase. Jenže zásadní je celý průběh.

    Audi nepochybně jelo za Octavií, ale zásadní otázkou pro tvoje úvahy je v jaké vzdálenosti a jak rychle. TOhle nikdo neví, proto sotva můžeme najít odpověď na tvoji otázku.

    Jedno je ale jisté – primární příčinou nehody je k0kot v BMW, co vybržďoval. Jedna věc je ale příčina, druhá věc je pak samotná vina. Pokud by se např. řidič BMW věrohodně vyvinil, může být z celé věci venku. Šikovný právník vždycky něco najde (dostal křeč do nohy, viděl přes dálnici přebíhat zebru, slyšel kovový zvuk a myslel si, že mu praskla poloosa, dostal panický záchvat…).

    Nehoda je smutná a jen dokazuje, že nejhorší je srážka s blbcem. Tady se dost možná potkali ti blbci rovnou dva.

  • [15]

    27/01/2017 v 22:34rohYpnol

    foto rohYpnol

    [11] máš tam ale dost zásadní mezeru. Ten řidič BMW taky brzdil, tudíž ani zdaleka nevytvořil pevný „stojící“ zátaras. Takže pokud by se všichni věnovali řízení a měli dostatečný odstup, šance na bezpečné zastavení tu byla.

    Samozřejmě, že celá situace byla nečekaná, což jde jednoznačně k tíži BMW.

    Jedna věc bude hmotná odpovědnost, tady má řidič BMW našlápnuto na laso s ohledem na to, že neměl pojištění. Druhá je ale trestní odpovědnost za smrt dítěte a tady si myslím, že šikovný právník řidiče BMW klidně může vysekat.

  • [16]

    27/01/2017 v 22:40rohYpnol

    foto rohYpnol

    [4] No, typicky ležící předmět na dálnici (ve dne). Pokud je dostatečně viditelný (rozměrný), tak pokud čistě na dálnici leží a ty do něj najedeš, je to tvoje blbost a viníkem jsi ty. I když příčinou byl ležící předmět. Jenže ty jsi povinen jet jen tak rychle, kam vidíš.

    Jiné ale je, pokud ten předmět vypadne přímo před tebe a ty jsi neměl možnost zachovat bezpečnou vzdálenost a případně zastavit. Tam je viníkem ten, komu předmět vypadl.

  • [17]

    27/01/2017 v 22:45Ham.

    foto Ham.

    Jakou mezeru, předjedu tě zpomalím na 40 ve svém pruhu a šoupnu to před tebe do levého a stále stojím na brzdách. V podstatě pevná překážka vytvořená nesmyslným a nedovoleným jednáním řidiče který vybržďoval a ty nemáš nejmenší šanci ani kdybys měl Porsche 911 s nejlepšími brzdami. Jestli máš pocit, že vybržďovači to dělají tak, že tě předjedou a kilometr před tebou ti to „fouknou“ do pruhu a začnou ohleduplně brzdit, tak jsi prostě na omylu.

  • [18]

    28/01/2017 v 08:42GeekStar

    Z pohledu trestního práva jde především o úmysl. V tomto případě měl řidič BMW (dle mého názoru zcela nepochybně) tzv. úmysl nepřímý – věděl, že tím může způsobit tyto následky, a bylo mu to jedno.

    Ostatní účastníci mají na nehodě v nejhorším případě nedbalostní zavineni, určitě ne úmysl.

  • [19]

    28/01/2017 v 11:26rohYpnol

    foto rohYpnol

    [17] tak takovýhle prasácký způsob mě přiznám se nenapadl. Tys viděl takovýto způsob vybrždění? Já chtít někoho vybrzdit, tak šlápnu na brzdu před někým v jeho pruhu, jinak jsem sebevrah.

  • [20]

    28/01/2017 v 15:10MariAchi

    [19]

    Presne tak, vetsinou jde o predjeti, pak zarazeni pred predjeteho a pak az brzdu – pritom se pak darict, ze ten predjety mohl s tim vybrzdenim i pocitat. Pokud by to melo byt tak, jak pise Ham, tak by pan BMW musel predjet a jeste dost daleko jet pred predjetou Octavkou, az pak zabrzdit a pritom treba jeste Octavku blokovat… To je ale mimoradne prasaky zpusob, ktery jsem fakt jeste nevidel…

  • [21]

    28/01/2017 v 15:12MariAchi

    [14]

    Pletes se, kdybych to videl cernobile, tak bych mel automaticky za vinika ridice BMW, rekl bych o nem, ze je vrah, a tenhle clanek by ani nevznikl.

    Nicmene mi az tak moc nejde o priciny a viny, zajima me, jak se na to divaji opravdovi pravnici, pripadne soudci (kdyz pominu fakt, ze pokud soudce dostane za ukol vytvorit exemplarni pripad, tak ho proste vytvori, viz Lacina…).

  • [22]

    28/01/2017 v 20:29rohYpnol

    foto rohYpnol

    [21] to je trochu otázka mimo. Každý soudce i právník bude mít jiný výklad a názor.

    Samotné uvažování ti ale klidně můžu napsat. Soud bude zkoumat, zda jednotliví řidiči při obvyklé míře obezřetnosti a pozornosti mohli nehodě zabránit a zda existuje příčinná souvislost mezi nedobržděním a vybržděním – tj. jestli nedobrždění bylo důsledkem vybrždění nebo jen nepozornosti a nebo vysoké rychlosti, případně v jaké míře.

    A jak jsem psal výš, rozdílný bude pohled v občanskoprávním řízení týkající se hmotné odpovědnosti a způsobené škody, jiný pohled bude v trestním řízení.

  • [23]

    29/01/2017 v 12:25lled

    Mne by spise zajimalo proc pri dnesni urovni vedeni toho – jak se chova ridic – testy respektive cely proces ziskavani ridicskeho opravneni neni adekvatne upraven.

  • [24]

    29/01/2017 v 17:23HaroldKytka

    snad to otevre oci vsem d€bilkum, kteri zbytecne blokuji at uz levy nebo prostredni pruh na dalnici.
    zvlast, kdyz vozi deti.
    pres drzku by mel dostat jak ridic BMW, tak i Skodovky.

  • [25]

    29/01/2017 v 18:59rohYpnol

    foto rohYpnol

    [24]
    Jakou vinu má řidič Škodovky??? I KDYBY zavazel v levém pruhu, tak podjetí zprava a vybrždění je absolutně nepřijatelné.

  • [26]

    29/01/2017 v 20:45krultheking

    co třeba morální vina? jak se teď taťka podívá do očí manželce, když jel jako k0k0t – protože pravděpodobnost, že Vás někdo vybrzdí, roste s velikostí cypovin, které za volantem děláte

  • [27]

    29/01/2017 v 20:56rohYpnol

    foto rohYpnol

    [24] morální vinu nenese ani za mák. Že pravděpodobně bude mít výčitky, že si toho *** v BMW nevšiml, že se nechal podjet zprava atp., je věcí jinou.

    Samozřejmě, pokud by vymýšlel cypoviny a nějak aktivně bránil v předjetí tomu BMW, pak ano. Ale to pravdu nepředpokládám.

  • [28]

    29/01/2017 v 21:49MariAchi

    [27]

    Mozna nenese, ja si myslim, ze nese, nebot si myslim, ze to vybrzdeni byla pomsta za nejakou prasarnicku, kterou on provedl panu BMW. Nemusel prudit, nikdy nevis, na jakeho psychopata narazis… A pak je tu nehoda, zraneni, nebo smrt… Ale znovu pisu, ze tohle jsem tu rozebirat nechtel. Tak je tu uz konecne nekdo, kdo je pravnik a vi, jak z toho ven..?

  • [29]

    29/01/2017 v 22:22HaroldKytka

    [27] pokud nepredjizdi, nema v levym pruhu co delat. minimalne tohle je jeho vina. omlouvat to tim, ze si nekoho nevsimnul je blbost. nemel tam byt.

  • [30]

    30/01/2017 v 08:45CenturionCz

    Pro určení, kdo je pachatelem trestného činu, se uplatňuje tzv. teorie příčinné souvislosti (kauzální nexus). Určení příčinné souvislosti muže proběhnout více způsoby – častá je např. izolace jevu – teorie kdy se od následku postupně odečítají jednotlivé vlivy, dokud nezbyde jeden konkrétní, bez kterého by k následku nedošlo (je ale pravda, že to ne vždy funguje). Tady by se to dalo provést takto – řidič BMW na rychlostní komunikaci uvedl do prudkého brždění druhého řidiče. Muselo mu být jasné, že za ním může jet někdo další, kdo to do něj napálí zezadu = jasná souvislost mezi jednáním řidiče BMW a vznikem nehody. Řidič Audi možná porušoval předpisy, ale nemuselo mu být jasné, že před ním bude někdo druhého vybržďovat. Řidič Škody porušoval též předpisy jízdou v levém pruhu, ale také mu nemuselo být jasné, že to povede k jeho vybrždění. Nebolí – příčinná souvislost mezi nehodou je navázána k jednání řidiče BMW. Nutno zdůraznit, že trestní právo postihuje jednání osob, nikoli působení fyzických sil, kdy samozřejmě dítě fakticky usmrtil náraz Audi. Pohledů na tuto konkrétní nehodu ale může být více – uznávám, že je to nejednoznačné.

  • [31]

    30/01/2017 v 12:03Nagano

    Nechci tu řešit vinu a nevinu…řidič BMW je k0k0t a musí za to pykat…to je bez pochyby. Audi mělo zastavit a nebo minimálně nezmačkat Oktu do velikosti Smartu – chápu, že je to stará škodovka, takže bezpečnost nula nebo možná -1, ale jak kurwa muselo jet to Audi rychle, aby ho takhle zmačkal? To nebrzdil vůbec?

    Nicméně co jsem chtěl řešit a co mě mrzí, že nezaznělo v TV či jiných mediích, je to, že ten idiot v Oktávce, jel prostě bezdůvodně v levým pruhu. Nevěřím tomu, že by ho magor v BMW vybrzdil jen pro to, že by Okta jela dvě vteřiny v levým nad rámec nutnýho předjížděcího manévru. Umím si představit, že BMW za ním visel několik kilometrů a už to prostě nevydržel, tím ho samozřejmě neomlouvám.

    Chci tím říct, že by se z toho měl stát exemplární příklad i pro ty idioty co jedou ve svých vozech bezdůvodně vlevo a ještě se diví, proč na něj blikneš, když ho chceš předjet. Takových idiotů co dlouze blokují levý pruh, protože si myslí, že na to mají právo je spousta. To, že oni podporují růst agresivity na dálnicích asi není potřeba zdůrazňovat.

  • [32]

    31/01/2017 v 10:16Emel

    foto Emel

    Záměrné vybržďování s následkem nehody, na tom není moc co řešit.

    Že se obecně moc nedodržují rozestupy je věc druhá. Člověk samozřejmě tak nějak kouká před sebe a „čte“ provoz a zhruba ví, co může čekat… a v 99,9% případů to funguje dobře. Tohle bylo to 0,1%, ve kterém je pak (konkrétně řidič Audi) překvapený, protože se stalo něco, co do svých výpočtů nezahrnul. Bylo by zajímavé vědět, jestli to ta Octavie ubrzdila a až Audi ji nacpalo na BMW… pokud jo, tak by tam jistý díl viny Audi asi být mohl.

  • [33]

    31/01/2017 v 10:26Emel

    foto Emel

    Ham: moc nevěřím, že by někdo zabrzdil na 40 a pak to hodil do levého… to už je fakticky záměrné způsobení nehody a to by musel být fakt psychopat. Za typické vybrždění považuju podjet, zařadit se před a pak zabrzdit… s předpokladem, že to ten za mnou ubrzdí, ale naštve ho to.

  • [34]

    31/01/2017 v 15:22woody-alien

    foto woody-alien

    [31] Hele, agresivitu si tímhle způsobem prostě nemůžeš nechat přerůst přes hlavu. To potom opravdu nemáš na silnici co dělat. V pátek jsem jel po D8 na Prahu. Poslušně v pravým, když před sebou vidím seřazenej vláček tří kamiónů. Vlevo nikdo, hodím blinkr a jedu. Jenže než jsem se dostal na jejich úroveň, poslední z těch kamiónů mi to tam hodil a jal se předjíždět. Musel jsem zbrzdit ze 130 na míň než 100. A jak tak čekám, až to konečně ten trucker dokončí, přiřítí se plnou rychlostí za mě Auris a začne mě problikávat a troubit. Tak buď je slepej jak patrona a nevidí ten náklaďák přede mnou anebo jde o naprostou ztrátu soudnosti. Co mám jako dělat ? Dopředu nemůžu, zařadit se zpátky taky ne. Jestli je někdo takhle chabrus na nervy, tak ať se doma věnuje vyšívání.

  • [35]

    31/01/2017 v 16:56rohYpnol

    foto rohYpnol

    [28] ok, nebudu ti tu zatahovat debatu jinam.

    Ale tvoje smýšlení je úplně liché. To jako mám předpokládat, že řidiči kolem mě jsou psychopati?? Ok, takže pak jezděme v Dingách, nosme neprůstřelné vesty a helmy, co kdyby ten vedle mě byl psychopat?? To je prostě úplně zcestné takt ouvažovat.

  • [36]

    31/01/2017 v 16:58rohYpnol

    foto rohYpnol

    [29] ano, dost možná v levým „překážel“, ale to prostě není vina. Když bude ležet ožrala na silnici, tak ho taky rozmeteš kamionem, protože tam neměl co dělat místo toho, abys ho objel??

  • [37]

    31/01/2017 v 16:59rohYpnol

    foto rohYpnol

    [34] přesně tak. Chorobné jednání psychopata magora. Vše ostatní je zcela podružné.

  • [38]

    31/01/2017 v 17:14Emel

    foto Emel

    woody: to víš, Auris… ten když zpomalí, tak než se znova rozjede, tak je v P 😉

    To jsi ještě dopadl dobře, už jsem zažil i to, že to fakt zkusí ještě zprava před tebe.

  • [39]

    31/01/2017 v 19:32HaroldKytka

    [36] chces rict, ze kdyz nejakej ozrala bude lezet na silnici a prejede ho auto, tak na tom ten ozrala nenese vinu ?

  • [40]

    31/01/2017 v 21:52rohYpnol

    foto rohYpnol

    [39] Samozřejmě. Pokud jej zcela VĚDOMĚ a ÚMYSLNĚ přejedeš.

  • [41]

    01/02/2017 v 07:23HaroldKytka

    [40] samozrejme nese nebo samozrejme nenese ?

  • [42]

    01/02/2017 v 08:24MariAchi

    [35]

    Ach jo, ty jsi porad a stale uplne mimo, ostatne to je duvod, proc jsem te zadal, at to tu temi svymi zcestnymi vyplody neplevelis. Ty tvoje uplne nesmyslne priklady o ozralovi, lezicim na ceste o tom svedci vic nez jasne.

    Napsal jsem ze nemel prudit, nebot nevi, na jakeho psychopata narazi. Pokud tu vetu nechapes, tak se zeptej nekoho, kdo chape, a pozadej ho slusne, at ti vyznam vysvetli. Do te doby, PROSIM NEREAGUJ.

  • [43]

    01/02/2017 v 09:28Nagano

    Nevím kurde jak se tu označí, že reaguju na příspěvek 34 woodyho…

    Ty jsi mě asi nepochopil. Já se rozhodně nezastávám agresorů na cestách. Tvůj příklad je trochu jiný, tebe dojel očividně bezmozek a ještě navíc i.diot, když se na tebe tlačí za kamionem v Yarisu 😀

    Samozřejmě, že by si člověk neměl nechat agresivitu přerůst přes hlavu, ale bohužel jsou na silnicích lidi co to úplně nezvládají a tihle páprdové co blokují bezdůvodně levý pruh a když už se uráčí zařadit, tak jim to trvá půl minuty přejet do pravého pruhu, jsou přesně ty špouštěče, kvůli kterým pak v TV sledujeme vybrzďování apod.

  • [44]

    01/02/2017 v 11:09MariAchi

    [43]

    Mysi oznac to cislo komentu, na ktery reagujes, vcetne tech hranatych zavorek, a zkopiruj ho. Pak do noveho komentu dej vlozit, enter a pis.

  • [45]

    01/02/2017 v 14:01Emel

    foto Emel

    Nagano: osobně mi mnohem víc vadí schválnosti jakéhokoli druhu než nezkušení řidiči. Neříkám že se někdy nedám vyprovokovat, typicky třeba k tomu udělat z pokusu o podjetí neúspěšný pokus o podjetí, ale to už si osobně omlouvám jako jistou formu sebeobrany 🙂

  • [46]

    02/02/2017 v 09:45simon_sez

    foto simon_sez

    [32] ak by to bolo tak, ze vodic Octavie ubrzdil a bol natlaceny do BMW od Audi, tak by to bola podla mna uplne ina situacia.
    Kamarat bol ucastnikom nehody styroch za sebou iducich aut – tetuska sa rozhodla, ze na tu pumpu vlavo predsa len pojde, druhy to neubrzdil, treti ubrzdil (to bol ten kamarat, jemu to potvrdil aj vodic druheho auta) a zozadu priletelo stvrte auto a natlacilo ho do druheho.
    Pokutu platili vodici druheho a stvrteho auta.

    PS: zhodou okolnosti, stvrte auto bolo BMW bez poistky 🙂

  • [47]

    02/02/2017 v 12:24Emel

    foto Emel

    simon: jo, to je asi jasné.

    woody: mě málem dostihla karma včera… vjížděl jsem, auto zleva po hlavní blikalo doprava, tak jsem se začal rozjíždět… a ono pokračovalo rovně. Uff… bez kamery bych ten blinkr těžko dokazoval, navíc jsem slyšel, že i přes blinkr by převážilo nedání přednosti. Příště asi zůstanu stát…

  • [48]

    02/02/2017 v 23:29rohYpnol

    foto rohYpnol

    [42] ano, a přesně proto jsem napsal co jsem napsal.

    Ty totiž průběh neznáš, ale dopředu víš, že řidič Octavie prudil. Jak tohle můžeš vědět?? To si opět jen domýšlíš. A o tom to u tebe je.

  • [49]

    02/02/2017 v 23:30rohYpnol

    foto rohYpnol

    [41] nese

  • [50]

    03/02/2017 v 08:02MariAchi

    [48]

    Psal jsem jasne, ze si to MYSLIM. Proc, kruci, reagujes na komenty, ktere nectes a vubec je nechapes?

    Pro zicher prikladam ten koment komplet cely:

    „Mozna nenese, ja si myslim, ze nese, nebot si myslim, ze to vybrzdeni byla pomsta za nejakou prasarnicku, kterou on provedl panu BMW. Nemusel prudit, nikdy nevis, na jakeho psychopata narazis… A pak je tu nehoda, zraneni, nebo smrt… Ale znovu pisu, ze tohle jsem tu rozebirat nechtel. Tak je tu uz konecne nekdo, kdo je pravnik a vi, jak z toho ven..?“

  • [51]

    03/02/2017 v 22:28kyklop

    (47) podobná situácia sa stala mne križovatka T, smer rovno hlavná, ja na čakám vedľajšiej so smerovkou vľavo….Zľava prichádza auto, dáva smerovku doprava, mierne zatočí, ja púšťam spojku a dotyčný sa vracia naspäť a pokračuje rovno….Chýbali centimetre. O pár sekúnd za mnou majáky, nedanie prednosti v jazde, začalo to návrhom na odobratie vp, skončilo to „len“ pokutou 2000 slovensko kreditou na mieste. Argument polície bol jasný – nedanie prednosti v jazde bez ohľadu na vyššie uvedené. V prípade havárie celá vina na mne. Asi tak

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

Auta a něco kolem…

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Září 20181 Příspěvek
  • Říjen 20171 Příspěvek
  • Leden 20171 Příspěvek
  • Prosinec 20162 Posts
  • Prosinec 20151 Příspěvek
  • Říjen 20152 Posts
  • Srpen 20151 Příspěvek
  • Červenec 20152 Posts
  • Červen 20152 Posts
  • Květen 20152 Posts
  • Duben 20153 Posts
  • Březen 20152 Posts
  • Prosinec 20141 Příspěvek
  • Listopad 20141 Příspěvek
  • Říjen 20142 Posts
  • Září 20141 Příspěvek
  • Červen 20141 Příspěvek
  • Březen 20141 Příspěvek
  • Leden 20131 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura