-
Studénka challenge
Polští kamioňáci asi patří mezi řidičskou elitu, v týdnu 30/2015 se jim podařilo zabít jen v ČR hned 4 lidi a hromadu dalších zmrzačit. Jeden vohnout se producíroval ve svým trucku na přejezdu ve Studénce, další si zase rozmyslel původní směr jízdy a předvedl ukázkový U-turn přes plnou a několik pruhů i se scooter bonusem. ( http://www.novinky.cz/vase-zpravy/moravskoslezsky-kraj/karvina/2214-32371-motorkar-vjel-v-karvine-pod-otacejici-se-polsky-kamion-na-miste-zemrel.html ) Samozřejmě, že napsat to takhle, tak pan hovinář z hovinek vyletí, jako špinavé ponožky, takže titulek je jasný: „Motorkář vjel pod kamión.“ Jistě, je léto, a v létě je nepřítelem numero uno motorkář, lovná sezóna na kamioňáky začne až jak nasněží.
Nicméně se mi teď nechce hodnotit fakt, že v rzeczipospolitej dají kormidlo náklaďáku i těm, které by normálně nevzali ani k městské policii na rajóny. Co mě totiž zaujalo, to jsou reakce ajznboňáků, novinářů a zákonodárců. Viníka totiž máme a co víc – polský polodementní řidič se i sám přiznal. Takže není třeba uvažovat o ničem jiném, než o…přitvrzení represe!
Jakýsi Hlas, nazývaný hovinkami „šéf strojvůdců“ se na hovinkách vyvětil následujícím způsobem: „Jindřich Hlas tvrdí, že sankce při takto závažném přestupku neplní svůj účel. „Co je v dnešní době dva tisíce korun? To není žádný postih, to je výsměch. Sankce se musí výrazně změnit, jinak se nikam nedostaneme. Dokud takovým řidičům nebudou bez milosti zabavovat řidičské oprávnění, budou si z podobných trestů jen dělat legraci,“ řekl Hlas, podle kterého si nikdo neumí ani představit, jaké pocity strojvedoucí prožívá, když vidí, že mu do dráhy na přejezdu vjede riskující řidič.“ (zdroj zde: http://www.novinky.cz/krimi/376195-kamery-ve-studence-pristihly-ridice-na-cervenou-vetsina-neprisla-ani-o-body.html)
Jinými slovy nejde o to, jak zabezpečit přejezd(y) před jejich zablokováním pevnou (ano, vzhledem k vlaku moc pevnou ani ne) překážkou, ale jde o to, jak více, lépe a tvrději trestat…trestat koho vlastně? Co když na přejezd vjede pantáta s traktorem ze sedmdesátých let v době, kdy semafor svítí modře, a na přejezdu se mu traktorek zasekne? Mezitím se semafor rozbliká, závory spadnou a pantáta udělá co asi? Zaplatí pokutu a tím odvrátí srážku vlaku s traktorem? Co když se na přejezdu v době, kdy je signalizace v klidu, stane nehoda a po ní zůstane na kolejích nepojízdné vozidlo? Kolik mají účastníci nehody času, než se zapne semafor, spustí závory a projede přes ně vlak? Co když na trať spadne starý strom, dáme mu pokutu, nebo zavřem, až zčerná?
Uvažuje odborář Hlas o tom, že minimálně spoluviníkem je i provozovatel železniční trasy, který jednoduše nemá přejezd, přes který několikrát denně proletí rychlovlak rychlostí, která dalece přesahuje náš dálniční limit, dobře zabezpečený? Kdo bude tlačit na vedení SŽDC, aby místo kamer, které slouží jen k rýžování peněz (a i to ne moc efektivně), investovala do lepšího zabezpečení tratě? Třeba tak, aby při překážce na přejezdu (nebo na trati obecně, ale začněme s přejezdy) zapípalo strojvůdci varování v kabině a to v takovém časovém úseku, aby stihl vlak zastavit, a v případě, že nezareaguje, tak automatika prostě vlak zastaví sama. Technicky to jistě možné je, pokud ne, tak stošedesátkou jezdící Pendolino nemá na této trati jezdit těch stošedesát, ale třeba jen osmdesát.
Ale zajímá to vůbec někoho? Jediné, co vidím já, je zase další volání po tvrdší represi která neřeší vůbec nic. Že represe nefunguje, je jasné jak facka, přes přejezdy se jezdí vesele na červenou po celé republice, kašlou na ni i policajti, přestože by měli jít příkladem. Jak za této situace může někoho napadnout, že tvrdší represe přinese pozitivní výsledky? Proč se touto nehodou nezabývá nikdo jako celkovým kruhem událostí, které k nehodě vedly, ale soudí je jeden jediný článek celého řetězu?
S takovou můžeme v klidu čekat, že dřív, nebo později, se podobná situace bude opakovat, neboť přejezd ve Studénce zůstane pořád stejně nezabezpečený a nebezpečný, jako doposud. Cestujícím do Prahy pak navrhuji jet raději autem, neboť je to sice dražší, ale hezky se projedou, a navíc budou mít sami nad svým osudem aspoň částečnou kontrolu, a nebudou vydáni napospas lajdácky vybudované a mizerně zabezpečené trati.
Modrobílé zítřky III – zkrat Modrobílé zítřky II – návrat do minulosti
68 Responses to Studénka challenge
[1]
29/07/2015 v 09:40kocur
Částečně s tebou souhlasím a částečně ne. U nás je v kurzu navyšování represe, jejiž cílem není polepšení hříšníků (lze-li to tak říct), ale hlavně výběr peněz. Jsem v podstatě velmi liberálně založený člověk, ale pro řešení problému s železničními přejezdy je nutné:
1. revize stavu zabezpečovacích zařízení a analýza, zda někdy neblikají červenou zbytečně (není to ojedinělý jev, že člověk stojí 5min u přejezdu a nic)
2. cílená represe zaměřená na kontroly zejména rizikových přejezdů. Myslím tím kontrola ne pomocí kamery a odeslání žádosti o „odpustek“ vlastníkovi vozidla, ale policejní kontroly a přímé trestání řidičů. Je třeba si uvědomit, že na rozdíl od toho, kdy člověk překročí rychlost, je jízda přes koleje na červenou přímé ohrožení nejen řidiče a případných spolucestujících, ale také lidí ve vlaku. Tady mi represe opravdu nevadí, ale musí být provedena přímou formou.
3. technické úpravy, aby minimálně na koridorových tratí bylo přejezdů co nejméně. Máme dotace na infrastrukturu a to je přesně primární užití. Nic mě nepřesvědčí o tom, že zaplacení 185MKč na rekonstrukci zabezpečovacího zařízení na trati Frýdlant n.O. – Ostravice, kde jezdí závratnou rychlostí Regionova je správné využití těchto projektů. Mimoúrovňové křížení ano.
4. revize mýtného systému, aby řidiči kamionů kvůli úspoře bagatelní částky nejezdili po takových cestách jako ta ve Studénce…
Nejsem si jist, že je lepší jet do Prahy autem, protože jsem za poslední týden najel více než 5000km po silnicích západní Evropy, ale jen na Tebou jmenované trase, jsem stál hodinu v kolonách…
[2]
29/07/2015 v 10:06MariAchi
1. Ano.
2. Represe mi obecne nevoni a nenese vysledky. Zacal bych s prevenci, on policajt na prejezdu klidne muze „uklidnovat“ nervaky za volantem, ale nemusi jim hned pri chybe, nebo blbosti, davat likvidacni pokuty.
3. Ano.
4. Ano, spis vcetne omezeni vjazdu nakladaku do mesta, pokud v nem nemaji „cilovou“stanici…
Jasne, ze je lepsi jet autem, nemusis jet prece po dalnici 🙂
[3]
29/07/2015 v 10:23webpaja
(3) V tomto případě bych neváhal sáhnout k exemplárnímu potrestání. Speciálně polští řidiči jsou spolu s rumunskými a maďarskými to nejhorší, co se dá u nás na silnicích potkat.
Neustále jsme našimi médii nazýváni národem pirátů silnic, faktem je, že se naprosto vyhýbáme při účtování nehod označit ty způsobené cizinci.
Vždy a znova mě dokáže překvapit, jak dlouho se nestala nějaká vážnější nehoda mezi Bělotínem a Novým Jičínem, kde pravidelně největšimi dobytky jsou polští občané vracející se z Rakouska, nezřídka jedoucí 150+ v olítaných Passatech, Astrách apod zmítajících se z pruhu do pruhu…
K přejezdům? najezdím dost, ale ještě jsem se nikdy nesetkal s někým, kdo by projel závory přes červenou. Je to věc osvěty a věřím, že i ti, kteří podobný tendence měli na ně po poslední tragický události zapomenou.
[4]
29/07/2015 v 10:49Emel
Každý může udělat chybu. Pokud přehlédnu auto na hlavní, tak jsem ho prostě přehlédl a výše pokuty je irelevantní, vyšší pokuta by na tom nic nezměnila, jen dále zatíží toho chudáka s nabouraným autem.
Ale já se trošku obávám, že projíždění přejezdu na červenou je často spíše úmysl než chyba. A v takovém případě s represí souhlasím… tohle se prostě nedělá a je v pořádku dát to dost důrazně najevo.
PS: samozřejmě, na přejezdu není žádná oranžová… a pokud mi červená blikne těsně před autem, tak taky nezastavím. Ono se totiž přes některé přejezdy klidně jezdí stovkou… ale to je zase jiný příběh.
[5]
29/07/2015 v 11:27MariAchi
[3]
Ja jsem apriori nechtel, aby se to tu zvrhlo v lyncovani polskych kamionaku, kteri meli minuly tyden fakt zne, ale proc ne, ze? 🙂 Ale napriklad jsem si nevsiml, ze by nase chrabra policije hned prispechala s dopravne-bezpecnostni akci tvrde Y, pri ktere by se zamerila na polske, madarske a rumunske kamiony. Jen zase zdrazovani pokut a zabavovani ridicaku.
Mi to pripda, ze kazdou trochu vetsi nehodu si policajti vytipnou a zacnou si zase prisazovat pravomoce. 🙁
[6]
29/07/2015 v 11:27kocur
Bydlel jsem delší dobu v podstatě na přejezdu, na málo frekventované trati křížící se s frekventovanější cestou. Je neuvěřitelné kolik lidí projede červenou v situaci, kdy by to bez problému ubrzdili. Nikdy jsem to nepochopil a nikdy to nepochopím.
Nepochopím to ani v případě, že byla porucha a závory se zvedaly a zase spouštěly aniž jel vlak. Jeden telefonát na policii, vlaky projíždějí krokem a policie hlídala (po dojezdu za půl hodiny…) průjezd.
Takový ten průjezd kdy při vjezdu blikne červená spíš zaznamenají kamery, které chtějí instalovat a které nic nevyřeší.
Průjezd přejezdu na červenou (myslím tím úmyslný) je pro mě neomluvitelný přestupek. Výše sankce nehraje až takovou roli, ale je to jeden z případů, kdy by měl fungovat bodový systém…
[7]
29/07/2015 v 11:38MariAchi
[4]
Jo, kazdej muze udelat chybu, o tom prave pisu. A co se tyka svetel a zavor – obvykle se rozsviti svetla a chvili blikaji, pak az jdou dolu zavory, to je prave proto, aby z prejezdu vsichni vypadli, nez se zavory spusti… Pokud tam nekdo v tu chvili vjede, je to risk.
[8]
29/07/2015 v 11:53Emel
mariachi: pokud vidím blikat světla z dostatečné vzdálenosti a nezastavím, pak si zasluhuju… asi ne aby mě přejel vlak, ale přijít na půl roku o papíry úplně klidně.
[9]
29/07/2015 v 12:30pogo26
Represe na silnici fungují docela dobře. Teď jsem byl asi 10 dní v Rakousku a skoro jsem neviděl auto, které by jelo nad rychlostní limit (včetně Poláků). A to je tam snad skoro všude na dálnicích 100 km/h.
[10]
29/07/2015 v 12:54MariAchi
[9]
Represe funguji, Rakousko, jasne… Jako vzdy, vid? 😀
[11]
29/07/2015 v 13:24pogo26
Tak proč tam nikdo nejede nad limit? Máš jiné vysvětlení než represe?
[12]
29/07/2015 v 14:37MariAchi
[11]
Pro tebe, pogo? Ne, nemam, zij dal s tim, ze represe je super cool.
[13]
29/07/2015 v 14:50Horst Fuchs
No, ono to vypadá sice s tím automatickým brzděním hezky, ale uvažuj. Pendolino běžně brzdí z provozní rychlosti 160 km/h klidně 2.000 m, v nouzovém režimu to možná zvládne na 600 m. Jenže asi nechceš, aby se zapínalo automatické nouzové brzdění, když se nějaký cyklista nebo pěšák rozhodne přejít… Navíc tohle zabezpečení musí fungovat vždycky, v +40, -30, když je zaprasené blátem. Nevím, jestli to někde ve světě mají, možná ano, ale nevím o tom.
Pak máme nadjezdy, ano, to je nejlepší řešení, průběžně se můžou stavět (a staví se). Kolikpak je ale asi tak přejezdů na trati, kudy jezdí pendolino? Ostatně i v té Studénce je nadjezd, ale „kousek“ vedle.
Můžeme do nekonečna vymýšlet, jak zabránit „náhodě“ a lidské chybě. Ale stejně zítra nějaký kamión na dálnici sejme autobus, protože bude řidič otevírat plechovku, koukat do mapy, dostane infarkt nebo neco takového.
Bohužel lidé dělají chyby, nejsem výjimka. A pak už můžeš jen doufat v předvídavost kolegy řidiče nebo jen na štěstí.
Jo, jezdit přes přejezd na červenou je opravdu hovadina.
[14]
29/07/2015 v 15:08pogo26
Já to nehodnotím. Jen jsem napsal, že represe funguje. Na to však asi nejseš schopnej reagovat. Nezapadá to do tvé teorie o nefungující represi.
[15]
29/07/2015 v 20:12MariAchi
Oukej, hele, v Rakousku se obcas vyskytnu, a zadnou ukaznenou stovku jsem tam nezaznamenal. A to nejen na dalnici, ale ani na statovkach. Co jsem tam zaznamenal, to byl respekt k dopravnim znackam, semaforum a dalsim signalum a to proto, ze pokud je v Rakousku znacka snizeni rychlosti, tak si muzes vsadit na to, ze hned za ni k tomu snizeni bude duvod. Jestli je tam znacka o prudke zatacce, tak zatacka za ni je opravdu prudka. A tak dale – zkratka znacky v Rakousku jsou umistene tak, aby davaly smysl a nematly zbytecne ridice. Ne jako u nas, kde jsou znacky nahodne rozesete po krajine, aniz by davaly smysl, pripadne jsou nahazene tak, aby dopravu zamerne omezovaly. Podobne to vnimam v Holandsku. Ale ty si klidne muzes dal myslet, ze to je represi, ja od tebe jine, nez jednoduche uvahy ani necekam…
[16]
29/07/2015 v 21:32XTad
Problem s prejezdy ma jedno levne a jednoduche reseni. Zavory musi padat postupne. Pokud vjedu na prejezd na cervenou (coz se stava mj. diky nejednotnym intervalum, kdy obcas cervena blika zbytecne dlouho pred spustenim zavor) a zavora mi spadne za zadkem, tak zavora na druhe strane (ktera je stejne zbytecna) nesmi spatnout soucasne s ni, ale o nekolik vterin pozdeji, aby umoznila odjezd autu na prejezdu.
[17]
30/07/2015 v 07:52Ondris
[16] No jo, ale pres koleje se obvykle prejizdi obema smery, jak by tedy zavory mohly padat postupne?
K tem prejezdum – pekne reseni jsem videl v Petrohrade, nekde to mam vyfocene. Ze silnice se vyklopi cca 50cm vysoky stit a nejede se nikam 🙂
[18]
30/07/2015 v 09:41MariAchi
[16] a [17]
Pokud jsem si na par prejezdech vsiml, tak zavory padaji postupne – nejprve zacne blikat cervene semafor, pak spadnou zavory pred auty a pak az zavory na vyjezdu z kolejiste. Stit z Petrohradu nic neresi, pokud najedes na koleje a stit se vysune, tak z nich uz nemas sanci ujet, to je mozna horsi, nez zavora, kterou muzes v pripade nouze prorazit…
[19]
30/07/2015 v 10:03Emel
mariachi: závora je buď jen jedna přes oba pruhy, nebo jsou v každém směru závory dvě… v tom druhém případě můžeš pro každý pruh spustit nejdřív tu před přejezdem a pak až tu za přejezdem. Mám pocit, že od toho druhého řešení se ustupuje a že dřív jsem to tak vídal víc…
[20]
30/07/2015 v 11:41Ondris
[18] Ten stit je jen v tvem pruhu a to asi 5 metru za kolejema – osobak se tam bez problemu vejde, navic konstrukce je takova, ze se to vahou auta sklopi. Kazdopadne je to za cenu poniceneho narazniku. To reseni ma sve mouchy, ale kdyz zafungovalo i v Rusku, mohlo by fungovat i na Polaky.
[21]
30/07/2015 v 16:25rohYpnol
Úplně mimo.
Přejezdy u nás jsou zabezpečené naopak velmi dobře.
Řeči o to, co když ti chcípne traktor na přejezdu jsou úplně liché ve smyslu represe, protože jako řidič nesmíš VJET na přejezd, pokud svítí…
Zabezpečení zvýšit možné je, ale vždy to bude na úkor času nutného na vyklizení přejezdu, což nebide znamenat nic jiného, než zhoršení průjezdnosti.
Tvoje myšlenky jsou rádoby populistické, ale nehorázně je z nich cítit, že o dané problematice víš úplně kulové.
A ano, riziko srážky na přejezdu i při dodržování předpisů tu je. Pokud někdo vjede na přejezd minutu před průjezdem pendolina a tam mu chcípne jeho vercajk, tak opravdu nebude mít čas zajistit zastavení vlaku a vyklizení přejezdu, spadnou závory a pendolino ho sejme. Nicméně pravděpodobnost, že na přejezdu zůstaneš viset, je opravdu mizivá a je jen ozázkou společnsti, jestli je i za minimalizaci takto zlomkového rizika ochotna zaplatit mimoúrovňové křížení, které je násobně dražším řešením. A úplně na konec – už v autoškole je jedna z prvních věcí, co učí – na přejezdu se neřadí, řadí se vždy před přejezdem.
Takže článek je naprostý blábol.
[22]
30/07/2015 v 16:43rohYpnol
Jinak řečeno – upravit přejezd na stav, kdy přejezd dá výstražné znamení, spustí se závory, zkontroluje, že v uzavřeném přejezdu je volno, a pak pustí vlak, sice technicky možná je, ale reálně to bude znamenat, že šraňky nepůjdou dolů třeba 15 vteřin před průjezdem vlaku, ale dvě minuty před průjezdem vlaku tak, aby vlak dostal od přejezdu „volno“ na zábrzdnou vzdálenost.
A pominu-li fakt, že se průjezdnost přejezdu dramaticky sníží, tak řidič bude mít pocit, že uzavření přejezdu je neskutečně dlouhé a výrazně se zvýší riziko ignorace výstražného znamení ze strany řidiče.
Takže zkrátka píšeš úplné bludy.
[23]
30/07/2015 v 21:53_Karel_
Novinky nás pravidelně zásobují čerstvými informacemi ze Studénky. A když vidím fotku auta, který i po poslední nehodě vlaku projíždí asi 10m před přijíždějícím vlakem, pak taky volám po větší represi. Já bych takovýho zk.urvenýho zm.rda na půl roku zavřel.
Nic proti rozumnému zabezpečování přejezdů, ale Tvůj argument jen mírně posunutý by taky mohl znamenat svodidla na všech silnicích, kde je zákaz předjíždění. Já vidím problém obecně nejen v nízkých trestech, ale zejména v naprosto nedostatečné kontrole. Ještě jsem neviděl policii zastavit někoho, kdo předjíždí kde nemá, a vůbec moc málo vidím rozumně kontrolující policajty.
[24]
31/07/2015 v 10:02MariAchi
[21]
Pokud je pro tebe OK, ze trat, na ktere se jezdi bezne 160 km/h, je stejne zabezpecena, jako lokalka, kde jezdi motoracek 45 km/h, pak mi, prosim, nevykladej, kdo tu pise bludy.
Co se tyka reprerse, tak taby podle me mela prijit az jako posledni a nejzazsi reseni. P%red ni ma byt pouceni a osveta, no chapu, ze pro jednoduse myslici jedince, ala ty a pogo je jednodussi kazdeho chybujiciho proste popravit, no fakt je, ze takove jedine spravedlive represni system driv, nebo pozdeji, taky semele. Good luck…
[23]
Co se tyka policajtu – ja jsem taky jeste nevidel, ze by byli k necemu uzitecni, no to je porad to, o cem pisu: Represe je mozna uz dnes, ale pokuty nikdo nevybira, prejezdy nikdo nehlida, prestupky nikdo neresi, zdrazeni pokut a zvyseni trestu je tedy naprosto o nicem, nebot pokud budou policajti stejne laxni (jiny vyraz pro „jebou na to“), jako dosud, tak se stejne lautr nic nezmeni. Jak pisu v komentu vyse – i stojici policajt by na tom prejezdu udelal vetsi sluzbu, nez trest smrti.
[25]
31/07/2015 v 13:39rohYpnol
[24] Prosím tě nepiš už takové kraviny. Tratě typu koridor musejí být zabezpečené závorami, tudíž musí být i světelná signalizace. Trati na ten tvůj motoráček klidně stačí výstražný kříž.
Zabezpečení závorami je v podstatě nejvyšší možné, a závory prostě nepřehlédneš, takže jsou blbuvzdorné přirozené lidské chybě typu přehlédnutí.
To, když nějaký blb zcela vědomně vjede do takovéhoto přejezdu v době, kdy se spoštějí závory, je jednoznačně osobní selhání jedince, nikoliv nějaká systémová chyba nebo mezera.
A ze selhání lidského jedince vyvozovat závěry o špatném zabezpečení, tak to je úplně mimo.
Ad osvěta. Víš kolik kampaní na téma přejezdy už proběhlo? Mraky, je to tu každou chvíli. Teď nově pendolino hlavní zprávou na několik dní, všichni vidí to neštěstí. A stejně řidiči neustále ignorují signailizační zařízení… Tohle opravdu není o osvětě, tohle je jednoznačně o represi. Zabezpečení zvýšit reálně nelze, osvěta nepomáhá. Zbývá už opravdu jen ta represe.
P.S. Osvěta ve smyslu co dělat, když zůstanu viset na přejezdu, je zcela na místě, stejně jako zvyšovánzabezpečení dosud nezabezpečených přejezdů. Ale přejezdy na koridorech jsou úplně jinde.
[26]
31/07/2015 v 13:48rohYpnol
[24] ad policie a její dohled – představa, že ke každýmu přejezdu postavím policistu, je úplně směšná. Dříve byla na přejezdech ruční obsluha co spouštěla ručně závory. Dnes tam postavíme místo něj policistu??
Řešení musí směřovat jednoznačně k výchově řidiče a každý rodič moc dobře ví, že trest má nejvyšší účinek, když dítě chytnou při lumpárně. Pak totiž nefungují výmluvy typu já si nemohl všimnout, já nic to on, to samo….
[27]
31/07/2015 v 13:54rohYpnol
[23]
svodidla na všech silnicích, kde je zákaz předjíždění … zcela přesně!
Proč nedáme závory na každou křižovatku? Nebo rovnou vysouvací stěnu? Vždyť když vjede tatra na červenou pod projíždějící autobus, tak může zařvat sposta lidí…
A jak je vůbec možné, že tramvajové tratě jsou v podstatě zcela nezabezpečené a auta jim dokonce musejí dávat přednost??
[28]
31/07/2015 v 14:23lled
Ted jsi rohYpnole mimo ty. Neni to jen a jen selhani jedince, je dokazane stadni chovani tj. jak jsi videl na videu s polskym ridicem – nebyl to jen on kdo jel kdy cervena svetla svitila, proste jak se nekdo rozjede a tys v rade hodne tezko to udrzis na uzde a zastavis – to za prve. Za druhe, kdyz vis, ze budes cekat 15-20 minut, tak to risknes….je dokazano, ze cim dele stojis, tim vice pak riskujes bez ohledu na profil osobe, ve Studence se stava (a nejen tam), ze par sekund muzes jet a hned zacne cervene svetla blikat. Tam ten prejezd vubec nema byt….
[29]
31/07/2015 v 21:51rohYpnol
[28] je to JEN selhání jedince. Když před tebou někdo pojede na červenou, tak se taky budeš vymlouvat na stádní chování? Ne. Světla na přejezdu znamenají stát. Je to zcela jednodnuché. Ve Studénce to nebylo ani selhání zabezpečovacího zařízení, ani selhání vozidla, ani selhání vlivem přírodních podmínek typu oslnění sluncem, mlha atp. Bylo to jen selhání jedince, který věděl, že nemá jet a přesto jel. Bylo to selhání ne z nezkušenosti, nevědoosti, nepozornosti. Toto jde zcela jednoznačně za selháním jedince.
A zabezpečit proti selhání jedince není dost dobře reálně vůbec možné. Pokud selže jedinec, tak bylo, je a vždy i bude neštěstí na světě.
P.S. Jestli je sehlání jedince podníceno stádovitým chováním nebo ne, stále to není nic než selhání jedince.
[30]
01/08/2015 v 08:52lled
Kdyz postavis krizovatku uprostred dalnice a bude se ti kupit pocet mrtvych – taky to bude jen a jen selhani jedince, ktery nedal prednost/neprizpusobil rychlost etc.? Veci jsou komplexnejsi.
[31]
01/08/2015 v 10:51rohYpnol
[30] pokud bude křižovatka na dálnici běžná v dané zemi a bude patřičně upravena doprava a značení, pak ano. Mimochodem myslím, že na Kubě jsou na dálnicích nejen křižovatky, ale i přejezdy 😉
[32]
01/08/2015 v 14:57MariAchi
Tak argumentovat Kubou, to tu jeste nebylo, koukam, ze se v tech vedrech nejak neumis uchladit 😀
Co se tyka posileni represe: represe nefunguje. Vjizdet na koleje na cervenou je zakazano uz ted, a presto se tak vesele jezdi, vcetne policajtu. A ty si myslis, ze zdvojnasobeni vyse postihu povede k naprave?
[33]
01/08/2015 v 18:40lled
To, ze nekde neco existuje automaticky neznamena, ze to neni koko*ina, kor na Kube, ktera ma jiste hustotu provozu srovnatelnou jako stredoevropsky dopravni uzel.Kdo nechce – nepochopi.
[34]
01/08/2015 v 20:42rohYpnol
[32] Kuba byl jen příklad, ne argument. Jestli mezi tím nerozličuješ, je to tvůj problém.
Represe nefunguje? Ano, nefunguje. Ale proč? (bavíme se o přejezdech)
1) směšné výše pokut, směšné postihy
2) nulová reálná kontrola
Garantuji ti, že opkud se na přeejzdy policie zaměří a pokud by se za vjetí na přejezd „pod závory“ braly papíry na půl roku, tak je po problému a nemusí tu Ťok vymýšlet další ťokoviny aby uspokojil lůzu volající po bezpečnosti.
[35]
01/08/2015 v 20:51Horst Fuchs
[32] Ale Mariachi, sám přece píšeš, že by na přejezdu měl stát policajt a pak by šoféři nejezdili na červenou. Tím ale přiznáváš, že strach z represe funguje. Úplně stejně přeci funguje i stojící policejní auto v naši vesnici, kudy se běžně projíždí tak 70 a „odvážní“ klidně i 90…
Lepší zabezpečení – kromě mimoúrovňových přejezdů asi nic lepšího než stávající závory nevymyslíš, pokud zústaneš u běžných technologií. Jedno je jasné – policajti teď budou na červenou na přejezdech mnohem citlivější, i kvůli „tlaku médií). Ale je mi líto, na červenou se přes koleje nejezdí. A to jsem u přejezdu vyrůstal a dětství skutečně bez přehánění strávil na kolejích (a dodnes na červenou pěšky chodím).
[36]
02/08/2015 v 11:38gil54
Jedná se o tragickou nehodu se třemi mrtvými, způsobenou jednoznačně hrubým a vědomým porušením daných pravidel jen a pouze ze strany řidiče.
Téměř denně umírají 3 lidé při dopravních nehodách, mnohdy dokonce také najednou při jediné události. Veřejnost to celkem nechává v klidu, akorát, nevím proč, Pendolino rozvířilo tolik vášní. Technické zabezpečení trati bylo v řádném stavu a +/- na úrovni obecně používané dnes v okolním civilizovaném světě.
Pokud chceme pro příště zabránit podobným nehodám, resp. se o to pokusit, je třeba bojovat proti prvotní a základní příčině – vědomé chybě řidiče. Nevím jak, kromě zmíněné represe, ale zablokovat přejezd na takovou dobu, aby vlak bezpečně zastavil před případnou překážkou, vybudování nadjezdů, vybudování vysouvacích – vyklápěcích stěn co zadrží i kamion (?) nebo (demagogicky) zakázání automobilové nebo železniční dopravy nejsou reálná řešení.
V našem právním řádu je sankce stanovená. Pokud je nedostatečná nebo není řádně uplatňována, lze s tím snad něco dělat.
[37]
02/08/2015 v 12:15rohYpnol
[35] na to ti napíše, že tajtrdlík ve stejnokroji přeci není represe, ale prevence. Jen už mu nedojde, že když ta prevence z přejezdu zmizí, bude se jezdit jako dřív a že ta prevence nemůže být na každým přejezdu. To už rovnou znovu můžeme zavést šraňkaře 😉
[38]
02/08/2015 v 14:40MariAchi
[37]
Rohypnole, zkus trochu vychladnout. Je videt, ze jsi jeste decko a o realnem zivote vis kulove. Jestli nekdy budes pracovat s lidmi, je jedno v jake roli, tak uvidis sam, ze lidi jsou proste lidi a delaji blbosti, chyby, a neuvazena rozhodnuti, a represe v tom nehraje zadnou roli, respektive ma na jejich rozhodovani jen minimalni vliv. Proto je treba udelat vzdy takova opatreni, aby v pripade poruseni predpisu, zakonu, a vyhlasek, existovalo porad nejake vychodisko, nebo aspon byly nasledky lidskych chyb zmirneny – a to je to, o cem pisu.
Jestli ti to nedoslo, tak ten polodementni kamionak a xxx dalsich lidi, kteri dnes a denne jezdi pres koleje na cervenou, riskuji daleko vic, nez nejakou pokutu, nebo jiny trest – riskuji sve zdravi a zivoty. A presto jim to nezabrani vjet na prejezd, kdyz je cervena, nezastavit na stopce, jet v padesatce devadesat a tak dale…
Vic uz ti psat nebudu, ty ses proste rozhodl, ze tu ze mne udelas blbecka, no zatim jsi ho udelal jen sam ze sebe, tak si to uzivej, ty srankari.
[39]
02/08/2015 v 18:00rohYpnol
[38] Moment, tady jsi tak trochu úplně vedle. Jestli budeš pracovat s lidmi… S lidmi jednám v práci každý den.
Aby vždy existovalo východisko… ne, bohužel se smiř s tím, že při hrubé lidské chybě bude v dopravě docházet k neštěstím. Tak to zkrátka je, ať se mi to líbí nebo ne.
„Blbuvzdorný“ přejezd samozřejmě technicky možné postavit je, ale reálně nelze takovýto přejezd stavět. A to bys měl vědět. Zábrzdná dráha Pendolina je někde kolem 1500 m, takže si spočítej, jak brzdy před průjezdem vlaku by musel být přejezd UZAVŘEN, aby mohl zkontrolovat, že přejezd je volný a bezpečně uzavřený, k tomu si připočítej dobu, po kterou se přejezd uzavírá a dobu, která je po zahájení výstražného znamení nutná pro vyklizení přejezdu. A pak piš něco o blbuvzdorném přejezdu a eliminaci chyb.
P.S. A že jsou lidi hloupí, dělají chyby a některé věci jim nikdy nevysvětlíš? Ano, tak to je. Proto tu budou neštěstí jako ve Studénce. Bohužel.
Já že se z tebe snažím dělat blba? Naprostý omyl. Já jen jen reaguji na to co jsi napsal. Ale pokud máš po přečtení mých příspěvků pocit, že jsi napsal kraviny, pak jsi zřejmě pochopil a to se cení.
[40]
02/08/2015 v 18:52MariAchi
Po precteni tvych komentu mam dojem, ze dale s tebou diskutovat nema cenu.
[41]
02/08/2015 v 21:50rohYpnol
[40] Podívej, napsal jsi článek, já ti napsal svůj názor a rozporuji ten tvůj. Ty jsi mi mé argumenty nijak nevyvrátil. A že jsi napsal jeden velký blábol jsem ti tu nenapsal jen já.
Takže co si z toho všeho odneseš je jen tvoje věc, pokud máš pod čepicí, tak by ses asi měl zamyslet a mohl případně zrevidovat svoje myšlenky. Ale klidně si tvrdošijně stůj na svém, je to tvoje věc.
[42]
03/08/2015 v 06:36MariAchi
[41]
Napsal jsem svuj pohled na realnou udalost, ktery je komplexnejsi, nez ten tvuj. To, ze komplexni videni udalosti povazujes za kravinu, svedci o tom, ze o realnem zivote vis kulove, jak uz jsem ti psal nahore. To, ze se podobnych jednoduchych najde na jednom miste vice, me nerozhodi natolik, aby revidoval sve myslenky ve smeru k primitivismu.
[43]
03/08/2015 v 21:31rohYpnol
[42] ok, všichni jsou blbci, jen ty jsi letadlo… Zdařbůh.
[44]
03/08/2015 v 22:01MariAchi
[43]
Ja jsem o nikom nepsal, ze je blbec, takze bud tak hodny a netahej me dolu na svou uroven.
[45]
03/08/2015 v 22:29rohYpnol
[44] Nic proti, ale tohle je ustálená fráze.
[46]
04/08/2015 v 11:36MariAchi
[45]
Chapu, ze jsi ji cetl na svou adresu tak casto, ze je to pro tebe uz klasika.
[47]
06/08/2015 v 12:30Pekelná Micinka
Nesouhlasím. Když někdo vjede, zejména pak s kamionem, nebo případně jiným „těžkým“ vozidlem záměrně na přejezd, kde je funkční zz v době, kdy signalizace jasně sděluje, že už se nemá, měl by být postižitelný. A je pravda, že 2000,- pokuta to nevyřeší v tom smyslu, že to není dostatečně vysoká částka, která by od tohoto jednání odradila. Myslím, že případů, kdy někdo vjede na přejezd, mezitím padne červená, ono mu to chcípne, je minimum a v případě jako Studénka, kde je kamerový systém, by se dalo i dokázat, že to prostě byla blbá náhoda. Tady jde přece hlavně o ty, kteří vědomě porušují pravidla s možnými vážnými následky.
[48]
07/08/2015 v 06:49MariAchi
Fajn, je evidentni, ze cisla si tu vetsina lidi cuca z prstu, dame si to trochu presneji:
§ 29
(1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd,
a) je-li dávána výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
b) je-li dávána výstraha přerušovaným zvukem houkačky nebo zvonku přejezdového zabezpečovacího zařízení,
c) sklápějí-li se, jsou-li sklopeny nebo zdvihají-li se závory,
d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
e) dává-li znamení k zastavení vozidla zaměstnanec dráhy kroužením červeným nebo žlutým praporkem a za snížené viditelnosti kroužením červeným světlem,
f) nedovoluje-li situace za železničním přejezdem jeho bezpečné přejetí a pokračování v jízdě.
(2) V případech uvedených v odstavci 1 písm. a), b) a c) smí řidič vjíždět na železniční přejezd pouze tehdy, jestliže před železničním přejezdem dostal od pověřeného zaměstnance provozovatele dráhy k jízdě přes železniční přejezd ústní souhlas. V tomto případě je řidič povinen řídit se při jízdě přes železniční přejezd pokyny pověřeného zaměstnance provozovatele dráhy. Pověřený zaměstnanec provozovatele dráhy je povinen se na požádání řidiče prokázat platným pověřením provozovatele dráhy.
Konec paragrafu.
Pokud řidič vozidla vjede na železniční přejezd v případech, kdy to má zakázáno, hrozí mu pokuta od 2 500 do 5 000 korun. Pokud by se tohoto přestupku dopustil dvakrát a vícekrát v období dvanácti po sobě jdoucích kalendářních měsíců, uloží se mu zákaz činnosti od jednoho do šesti měsíců.
Problemem neni legislativa, ale vymahatelnost.
I ve te Studence jsou kamery, ale jsou urcene na ryzovani penez, varovat strojvedouciho neumi a to je to, co je podle meho spatne.
[49]
07/08/2015 v 08:07lled
Kdyz se clovek odprosti od emoci a udela si analyzu korenovych pricin, tak zjisti, ze:
– v prvni rade je vinikem ridic
– v druhe rade prispel k tomtuto majitel autodopravy respektive nadrizeny ridice, ktery mu urcil, ze ma vybirat cesty bez mytneho
– v druhe rade k tomuto prispel stat, ktery akceptuje na „vysokorychlostni“ trati prejezd jako kdesi na vesnici pro mistni lokalku.
Lide proste pres tyto prejezdy jezdit budou, represe/nereprese, pekny ilustrativni obrazek je reportaz CT druhy den, kdy pri vedomi, ze se tam stalo co se stalo – tak lide stale jezdili na cervena svetla. V 99 procentech pripadu se jedna o imulzivni jednani tzn. ne predem pripravene (nikdo neseda do auta s tim, ze „vyjizdim z domu a pojedu na cervenou.“) a tady pokuty proste nepomuzou, pomuze treba ten policajt, ktery na viditelnem miste prerusi impuls u ridice :D.
[50]
07/08/2015 v 16:27rohYpnol
[48] I ve te Studence jsou kamery, ale jsou urcene na ryzovani penez, varovat strojvedouciho neumi a to je to, co je podle meho spatne. …
Zase úplně špatně. Kamery tam mají umístěné SŽDC, a to především z toho důvodu, aby se prokazatelně mohli vyvinit v případě (třeba takovéto) nehody, kdy ze záběrů bude jasně prokazatelné, že přejezd byl funkční. Důvodem je pojišťovna, SŽDC s pojišťovnou se tím chrání, aby pojišťovna nebyla nucena vyplácet náhrady za vzniklé škody.
A jinak k tomu co jsi odcitoval – už snad aspoň chápeš, že když někdo vjede na přejezd aniž by přejezd „blikal/zvonil“, a tam zůstane viset, tak případná nehoda nebude důsledkem porušení zákona, ale pouhou nešťastnou souhrou okolností, kterou represe, ale ani ta tvá prevence nemá šanci zvrátit… A o zabezpečení přejezdu už tu byla řeč, to už jsem ti vysvětlil, že je nereálné z hlediska praktické realizace….
[51]
08/08/2015 v 01:02Pekelná Micinka
Podle mě by šlo částečně předejít některým takovým nehodám instalací přímého spojení na dispečink drah, kde by bylo nutné ohlásit číslo, které by bylo umístěno přímo na zařízení pro přesnou identifikaci přejezdu. Dispečer by pak okamžitě dal generální STOP, ideální by byla i malá kamera snižující lákavost k zneužití. Dále třeba také možnost strojvedoucího zoobrazit si přejezd na obrazovce. Tedy přenos aktuálního signálu z kamer na stanoviště, u modernějších souprav jako Pendolino by se taková investice ještě vyplatila. Kamery na přejezdu nejsou dnes tak drahé, nevím jak malý spolehlivý vysílač, ale aspoň na těch frekventovaných přejezdech kde navíc není přímá trať by se takový systém mohl používat. Nakonec nejlepší systém byl závorář, prostě by tam auto nepustil. Dnes by to měl o to jednodušší, že by ani nemusel z boudičky.
[52]
08/08/2015 v 06:11MariAchi
[49]
Konecne nekdo chapavy, dik za to 😉
[53]
08/08/2015 v 06:13MariAchi
[51]
Vidis – to zni dobre a jednoduse, takovy prenos z kamery na prejezdu do kabiny pro strojvedouciho. Jake jednoduche…
[54]
08/08/2015 v 15:24Pekelná Micinka
[53] Ta druhá věta to staví do ironického vyznění. Samozřejmě, že to není tak jednoduché, jako dva kelímky s provázkem. Ale do budoucna by se s tím dalo počítat, ačkoli jsou i levnější způsoby, ideálně pak žádné přejezdy. Tam kde to jde, by měly postupně být budovány podjezdy.
[55]
10/08/2015 v 07:54MariAchi
[54]
Ano, jiste, chapu, ze to neni jako prace s busolou, ale proo zacatek to muze byt relativne levne a efektivni reseni.
[56]
10/08/2015 v 14:59Pekelná Micinka
Ok, já si právě nebyl jistý, jestli tvá první reakce byla myšlena spíše souhlasně nebo ironicky.
[57]
11/08/2015 v 11:31SCHROJF
Uz 20 rokov pracujem vo firme,ktora uzko spolupracuje so zeleznicou.Na Slovensku sa s prispevkom z EU stavia modernizovana trat Bratislava-Kosice na rychlost 160 km/hod.Pri tomto projekte sa v kazdej dedinke,na kazdom poli,vinohrade odstranili,lebo podla normy na tuto rychlost museli,urovnove priecestia a vystriedali ich mimourovnove,ci uz nadjazdy alebo podjazdy.Momentalne na trati z Bratislavy do Ziliny(co je asi 200km) vsetko na 80% vybudovane.Iba tymto sa da podla mojho nazoru zamedzit takymto tragediam!Sice na ostatnych tratiach ZSR existuje tkz.unikatne oznacovanie priecesti
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/priecestia-jedinecne-identifikacne-cislo.html?page_id=2387
ale v praxi si netrufnem povedat kolko to bude trvat,kym sa informacia o aute na priecesti dostane ku konkretnemu rusnovodicovi.Budu to radovo minuty.Vsetko je o disciplinovanosti vodicov,a staci minutka zamyslenia a tragedia je na svete.Ako napriklad v Polomke
http://www.cas.sk/clanok/107079/video-polomka-vlak-prevalcoval-autobus-12-mrtvych.html
Preto apelujem na vsetkych vodicov,skuste si precitat vyhlasku
http://www.sklarcik.sk/index.php/autokola/49-s-27-s-28-s-29-eleznine-priecestie-.html
o jazde na zel.priecestiach,dodrzujte ju,nespoliehajte sa na svetla,a ak na 100% nevidite,ze vlak neprichadza aj zastavte,lebo vlak je silny super,a z tohto suboja je povacsinou vitazom!
[58]
11/08/2015 v 12:14krultheking
obecně: všemožných nařízení, zákonů, vyhlášek, zákazů a přikázání, mnohdy samoúčelných, buzeračních a zbytečných a s nimi se pojících přestupků, deliktů a sankcí je tolik, že to normální člověk absolutně nemá šanci pobrat i kdyby chtěl a přestože se ho týkají v běžném společenském styku – není potom divu, že ruku v ruce s klesajícím respektem k ostatním se vědomé i nevědomé porušování stalo normou (schválně si na své cestě z práce spočítejte kolikrát, jste porušili pravidla – pro sebe tipuju 1-2x/km, o kterých vím)
je otázkou asi spíše psychologickou, proč zrovna dodržování červené na přejezdu působí tolika jedincům potíže, když současně respektování semaforů (za volantem, nikoliv při chůzi) je na obstojné úrovni, myslím, že se jedná o nějaký ventil podpořený stádním chováním
v takovém prostředí rozhodně nemá smysl prevence, represe by mohla být účinná, pokud by byla cílená a okamžitě efektivní, protože konkrétně na tomto místě porušují pravidla především místní, přitom přejezd lze objet po mostě se zajížďkou 1,5 km a s vidinou nemalé časové úspory oproti „nekonečnému“ čekání – je skutečně pro polici takový problém, aby si tam hlídka zajela zabukařit nebo schrupnout?
systémově reálné řešení, které není z říše utopie, nevidím – možná nějaký automatický přejezdem řízený stop start motoru spojený se zabržděním přijíždějících aut – v autech už potřebná technika je, doplnil by se přijímač a el. závora – vysílač na přejezdu
[59]
11/08/2015 v 17:25rohYpnol
[51] Kamery online by stejne nevedly k odstraneni rizika prejezdu a ani zdaleka by nic nevyresily. Pokud toriz nekdo vjede takzvane pod vlak, tj. kdyz uz davno je bliz prejezdu nez zabezdna vzdalenost, tak strpjvedouci proate uz nemuze nic delat. Cisla na prejezdech jsou, staci volat 112 a nahlasit cislo prejezdu, tohle uz funguje. Kamera by pimohla de facto pouze v tom pripade, kdy nekdo vjel na neblikajici prejezd, zustal tam viset ale jeste by nestihl vytocit cislo na zastaveni vlaku.
[60]
12/08/2015 v 08:55MariAchi
[59]
Samozrejme, ze kamery by nepomohly, pomuze jedine chybujiciho ridice vykoupat na namesti v kadi, lamat v kole a nakonec povesit vedle zavory a dat mu jeste pred tim milion pokutu, vime…
[58]
S prvni casti souhlas, samozrejme. To systemove reseni mi ale moc nesedi, vypinat autum u prejezdu dalkove motor je opatreni zneuzitelne na kde co, ostatne takoveto „omezovani“ nijak nevoni ani samotnym politikum… Navic je mozne, ze by to prineslo vice skody, nez uzitku. Ale kazdopadne fajn, ze uvazujes nad systemovym resenim a ne jen nad exmplarni popravou.
[57]
Ano, nejvetsi vinu a odpovednost nese, samozrejme, ridic. A ja jsem osobne zastancem prevence pred represi. Vzdyt v autoskole se dovi maximalne, ze na cervenou je zakazano jezdit, protoze je to zakazano. Ale co udelat v pripade, ze uz ten zakaz porusim a riti se na me katastrofa, jakou moznost vybrat, co tak honem udelat – to se v autoskole neuci. A praxi k tomu mozna nekdo dojde, ale bohuzel i za cenu tragicke nehody.
[61]
12/08/2015 v 09:39rohYpnol
[60] Úplně jedoduše – chceš mi tu snad tvrdit, že z autoškoly absolvent NEVÍ, jak se má chovat na přejezdu? Už za nás se běžně pouštěly instruktážní videa a téma přejezd bylo jedno z nich.
Jsi úplně mimo a vysvětlím ti to úplně jednoduše. Řidiči totiž na blikající přejezdy vjíždějí zcela vědomně. To je ten problém, proto nějaké vysvětlování nic nevyřeší. Oni moc dobře ví, že na tom přejezdu nemají co dělat – a přesto jedou.
A těm nehodám, kdy řidič přehlédl (např. pouze označený přejezd), pro změnu prevence opět nepomůže, protože tam bylo to přehlédnutí.
[62]
12/08/2015 v 11:48MariAchi
[61]
Jasne, ja jsem porad uplne mimo, hele, nechtel bys mi za to dat nejakou pokuticku, treba tak trista tisic? To mohlo pomoct, represe prece funguje, takze kdybych platil jak mourovatej, tak bych pak urcite nebyl mimo, nebo ne? Co myslis? Tedy pokud vubec myslis…
Tvrdim snad nekde, ze ridici na prejezdy vjizdeji pouze nevedomky? Ze snad nevi, ze na prejezdu nemaji co delat? Odpovim si sam – ne, nic takoveho tu nikde netvrdim, samozrejme. Je mi ale jasne, ze lidi jdou lidi a jako takovi delaji chyby a blbosti. A proti tomu nepomuze zadna represe, respektive do jiste miry ano, ale dale navysovani pokut a zprisnovani trestu proste nepomaha, neplati prima umera mezi vysi trestu a ochotou dodrzovat pravidla, vyhlasky a zakony. A pokud jeden chybujici, nebo blbnouci ridic ohrozi zivoty desitek, nebo stovek dalsich lidi, kteri jen sedi ve vlaku a nic netusi, je treba premyslet o lepsim zabezpeceni vysokorychlostnich trati, a tvrdim, ze prejezd ve Studence byl zabezpeceny malo s ohledem na rychlost projizdejiciho vlaku. Jestli to porad jeste nechapes, nebo je to pro tebe blbost, pak se asi tezko na cemkoliv shodneme…
[63]
12/08/2015 v 12:01rohYpnol
[62]
1) Výborně, tedy když víš, že na přejezdy vjíždí zcela vědomně, tak jak pomůže ta tvá prevence??? Když řidiči ví, že na přejezdu nemají co dělat, když ví, že to může dopadnout tak jak ve Studénce… a přesto a znovu na ten blikající přejezd vjedou…
2) Postih za porušení – víš, kdybys používal mozek, tak bys věděl, že postih není jen finanční, ale také zákaz řízení. A pokud by profesionální řidič kamionu věděl, že za vjetí na přejezd může příjít o papíry třba na půl roku, garantuji ti, že by si to vjetí na přejezd rozmyslel, jestli mu to stojí za to…
3) Přejezd ve Studénce byl zabezpečený MÁLO??? Závory je podle tebe málo? Ok, tak jestli patříš mezi ty, co se domnívají, že se má vysounout ze země 4 m vysoká stěna s ostantým drátem navrchu, pak bůh s tebou… Přejezd ve Studénce byl zabezpečený naopak nejlépe jak je dnes reálně možné. Výstražná signalizace, závory. Lépe už znamená pouze nadjezd/podjezd – a ten by musel stát tvrdě zaplatit. Stát = my a naše daně. Pokud máš pocit, že kvůli ignorantům, co nerespektují zcela vědomně pravida budeme vybírat daně na to, abychom stavěli nadjezdy a podjezdy, je to jen a jen tvůj omyl.
[64]
12/08/2015 v 13:04MariAchi
[62]
Zkus se, spaci prasku, trochu uklidnit, nebo ti praskne zilkova.
1) Ridici na prejezd jezdi, kdyz nesmi, a jezdit budou, uz jsem ti psal, ze krome pokuty a zakazu rizeni vedome riskuji i sve zdravi a zivoty a prece jezdi. Takze mi jde o to, aby neovlivnovali svym jednanim i lidi, kteri neriskuji a jen se vezou. Prevenci mam na mysli instrukce ke krizovemu jednani – tedy co delat, kdyz uz jsem pako a na prejezd jsem vjel a spadla mi zavora, nebo se stalo neco jineho. Stojim na kolejich a co ted? Nejprve vysvobodit posadku a pak utect, nebo radeji prorazit zavoru? Ale co kdyz mi rozbije hlavu? Nebo mam proste utect, nebo co mam vlastne delat? Vi to snad nekdo? Ano, ted po Studence kazdy vi, ze je lepsi prorazit zavoru, ale driv to vedel kdo? A odkud to vubec kdo mohl vedet? Uci se to nekde? A co strojvudce – netusi nic a jede k mistu katastrofy rychlosti, o ktere se vetsine aut nezda ani na dalnici, proc bychom ho varovali, vzdyt pokuta to vyresi, ze?
2) Mam mozek, budes divit, ale mam. Nech si ty svoje polodebilni detske narazky, nebo te odtud vymetu. Zakaz rizeni se da ulozit za poruseni zakazu uz ted, no nikdo prejezdy nehlida a nezasahuje na nich, jak psal vyse krul. Tedy jestli je pokuta kilo, nebo mega, je uplne fuk, kdyz ji nikdo nevymaha, respektive vymaha nejakym automatickym systemem, kteremu to trva radove mesice, az roky. Klidne by stacilo, aby policajt lidem tri dny domlouval a pak kazdeho vymetl s peti litry natvrdo. Mozna by stacila i velka cedule, ktera ridicum ukaze, kde je kamera a vysi pokuty, co ja vim…
3) Ano, zabezpeceny byl malo, respektive spatne, protoze spolehani se na zavory a pokuty se ukazalo jako nedostatecne. Jestli ti to porad neni jasne, tak jak si muzes dovolit mi psat narazky o tom, jestli mam mozek?
[65]
12/08/2015 v 21:47rohYpnol
[64] Ok, opravdu bych tuhle debatu zklidnil, protože mám pocit, že ji přestáváš zvládat…
Tvým problémem je, že nepřiznáváš věcné argumenty, takže se v podstatě nedáš přesvědčit.
Ti řidiči tam vjíždí zcela vědomně. A myslíš (když už jsi mě tedy přesvědčil že opravdu myslíš), že je má nejvíce odradit to riziko nehody? Ne, jak vidíš, tak tohle se míjí zcela účinkem. Nehodu ve Studénce viděl sand každý a stejně jezdí dál… Proč? Jednoduše zřejmě proto, že nikdo na ten přejezd nevjede s přesvědčením, že to nestihne. To je ten problém. Řidiči jsou přesvědčení, že to přeci ještě v poho dají.
Ale vědomí, že na půl roku budu bez papírů a (u profesních řidičů) ztratím zdroj obživy?
Jenže dnes platí pokuta do 2500,-, 7 bodů a zákaz řízení na 1 – 6 měs. (spáchá-li 2x A VÍCEKRÁT za 12 měsíců po sobě jdoucích). Tedy reálně když tě chytnou, tak nula od nuly pojde, prostě nic. Nebo tobě snad přijde adekvátní, že za ohrožení stovek lidských životů dostaneš pokutu pár stovek a jede se dál?
Za vědomé vjetí bych jednoznačně dal z fleku zákaz řízení, přičemž z vědomého na nevědomé bych viděl povinnost vyvinit se na straně řidiče. Jen doplním, že třeba výše pokuty za odmítnutí testu na alkohol / návykové látky je 25.000 – 50.000 a zákaz na 1-2 roky. Za ODMÍTNUTÍ, tedy vůbec nikoho jsem nemusel ohrozit, vůbec ničemu jsem se neprovinil, ale jen za to, že řeknu NE, za pouhé jedno slovo mám 25 až 50 papírů…
Nebudu polemizovat, jestli je to hodně nebo málo, o to mi nejde. Ber to jen příklad, že za jedno NE je sankce řádově úplně jinde než za to, že vědomě ohrozíš stovky životů.
P.S. jestli jsem tě někde urazil, pak se omlouvám.
[66]
13/08/2015 v 06:30MariAchi
[65]
Jediny, kdo to tady nezvlada jsi ty sam.
To, ze je u nas sankcni system postaveny na hlavu a mereni chlastu se dela pristroji, ktere i vyrobce radi do kategorie orientacnich a pritom te na zaklade vysledku teto orientacni kontroly muze policajt zruinovat, je ted jina kapitola. Jak pisu – pokutu muzes dostat za vjeti na prejezd na cervenou uz dnes (je to 2500 – 5000), papiry ti muzou sebrat taky uz dnes, no problem je v tom, ze to nikdo nekontroluje, nikdo po nikom nic nevymaha. A i kdyby vymahal a kontroloval prejezdy, nebude to delat non-stop. Celou dobu piseme oba o jine veci. Ty porad tvrdis, ze represe to zaridi, ja se zabyvam tim, co delat, kdyz i jakakoliv forma represe selze, a na prejezdu bude auto pred rozjetym vlakem.
P.S. Me jsi neurazil, jen jsi ukazal svou vlastni uroven, fajn, ze ti to doslo.
[67]
13/08/2015 v 07:11rohYpnol
[66] No to je přesně o čem píšu. Já ti uvedu argumenty a ty si opět melduješ svoje. Ne, pokuta není 2,5 až 5, ale 2,5. Tečka. 5 je pouze ve správním. Ne, za vjetí na přejezd ti papíry dnes prostě nikdo vzít nemůže ani kdyby 100x chtěl. Mimochodem jak je to promyšlené – „můžou ti vzít ve správním řízení, pokud 2x a vícekrát za 12 měsíců…“, přitom získáváš v případě dvou postihů 14 bodů, tedy o papíry přicházíš na základě vybodování, nikoliv postihu ve správním řízení, nikoliv dispozitivně, ale rovnou fakultativně…
Jak říkám, jde o vědomé porušování, a na to platila, platí a bude platit vždy a jen represe, tj. zrevidujme sankce a zvyšme dozor.
Ale jak ti to mám vysvětlit, když argumenty, které uvedu, jdou zcela mimo tebe? Fakt už nevím :-((
[68]
13/08/2015 v 10:52MariAchi
[67]
Tak ale uplne naposled:
Zatimco ty porad resis, jak postihnout nekoho, kdo porusi standartni operacni postup, tak ja resim NG flow. Jednoduse proto, ze at nastavis jakoukoliv vysi postihu, tak SOP vzdycky nekdo porusi. Az pochopis, o cem pisu, dej mi vedet, do te doby, prosim, uz dal nepis.
Komentáře nejsou povoleny.