-
Soumrak zadokolek
Asi to osud tak chtěl, jednoho krásného rána jsem nasedl do BMW M140i RWD se samosvorem, aych v něm dojel otestovat to samé auto s pohonem všech kol xDrive.
Cesta vedla v podstatě jen po dálnici a tu nudu popisovat nechci, aspoň se zmíním o spotřebě – auto s šestiválcem a výkonem přes 340 koní udělalo na trase asi 420km průměr 9,2 l/100km.
Poté, co jsme s kamarádem nafasovali klíčky od M140i xDrive, jsem usedl za volant čtyřkolky. V interiéru žádná změna, obě auta měla v podstatě stejnou výbavu, obě měla automatický osmikvalt s pádly pod volantem a nastavitelný podvozek. Rozdílné pak bylo řízení, kde zadokolka měla M klasiku, čtyřkolka pak variabilní M řízení.
Bohužel jsme neměli nijak extra moc času a já jsem byl přibrán spíš jako závaží, přesto mě ale jízda se čtyřkolkou dost šokovala. Poté, co jsme se propletli přes město a dostali se na dálnici, a na sjezdech a výjezdech na ni jsme oběma vozům trochu obrousili gumy, totiž nějak nemohu najít moc argumentů pro zadokolku. Vzhledem k faktu, že jsme oba celkem soudní ke svým řidičským schopnostem, tak nečekejte, jak vám budu popisovat způsob, kterým M140i ladně přechází od lehké nedotáčivosti do zábavného driftu, ostatně klasické klišé novinářů (hned po nastoupení vypnout kompletně stabilizaci a hurá s plynem na podlahu!) jsme nepraktikovali. Naopak, na slizském a prochladlém asfaltu jsme nechali raději vše zapnuté….
Nejprve zadokolka: Jak už jsem zmínil, RWD vůz měl nainstalovaný samosvor. Díky němu je možné jít v zatáčce na plyn o něco dříve a prudčeji, než u M135i RWD bez něj, a auto pak citelně utáhne zatáčku a začne se vytahovat ven. Podobný efekt pomocné přetáčivosti jsem měl rád na Méganu RS, tam to ale přicházelo v nájezdu do zatáčky ještě na brzdách a bylo to dáno naladěním podvozku a tudíž tak nějak…nekontrolovatelné. U M140i to přichází právě až s přidáním plynu a podle výkonu, který posílám pravou nohou dozadu je možné tento efekt částečně (i podle nervů a umu řidiče) ovládat. Bohužel, jak už jsem napsal, cesty nebyly zrovna štědré co se týká gripu a tak jsem se na plynu dost krotil. Jízdu se zadokolkou bych označil jako každopádně zábavnou, no čím méně přilnavosti, tím více je třeba opatrnosti. Na některých výjezdech ze zatáček jsem v podstatě jen držel krok s FWD hatchbacky za doprovodu barevné hudby na palubní desce…
Čtyřkolka je samozřejmě naprosto jiné kafe. I na kluzké silnici se dá jít po brzdě hned na plyn, auto jen naznačí nedotáčivost, ale potom hned utáhne stopu a začne se drát k další zatáčce a přitom si naprosto nesmlouvavě buduje rychlost, kterou je možné se klidně i opít. Je to návykové a po ustrašené jízdě s RWD je to jako pokropení živou vodou. Auto je dost dobře vyvážené, typické přehazování z levé do pravé, nebo brzdění a zatáčení zároveň je pořád doménou BMW a na tom druh pohonu nemění naprosto nic. Stabilizace hraje s protiprokluzem na schovku a já jen zírám, co si můžu k autu s takovým stádem pod kapotou dovolit. Masakr šestiválcovou pilou. GTR pro chudé… A nejlepší na tom všem je, že za pohon všech kol není třeba platit ztrátou dobrého pocitu z řízení! Tedy určitě ne tak, jak tomu bývalo v před-FL modelech. Nevím, jestli za to může variabilní řízení čtyřkolky, nebo se v BMW vzpamatovali začali ladit podvozky tak, jak to nejlíp umí, ale M140i xDrive je i při tvrdém zacházení řidiči perfektní oporou, na volantu není třeba přehmatávat a dobře usazen v sedadle bych mohl snad i poslepu odhadovat směr a rychlost jízdy. Po gumovém pocitu a mrtvé zóně kolem středu není ani památky, auto na pokyny volantem reaguje okamžitě, ochotně a přesně. Zkrátka to poslední, co bych mohl M140i xDrive vytknout je řízení. Vlastně už jsem psal, že vytýkat v podstatě není co – řízení, pohon xDrive, který řidiče potichu podporuje a sám nijak neobtěžuje, osmikvalt, který sází kvalty jeden za druhým jako Max Biaggi v posledním kole GP Brna, M-čtyřpístky vpředu a dvoupístky vzadu, které se i po opakovanám brzdění pořád dají přesně dávkovat – to vše tvoří fantastický celek, se kterým…se kterým bude rychlý prakticky kdokoliv.
A to je možná trochu škoda. BMW řady 1 je poslední zadokolka mezi hatchbacky a v další generaci už s velkou pravděpodobností bude mít motor vpředu napříč a pohon primárně na předek. Je to poslední auto v této kategorii, ze kterého jde trochu strach a to je to, co ho dělá jedinečným. Je to přesně ten strach, který brání řidiči hledat hranice, a do toho hledání ho auto s pohonem na zadek prostě nutí. Je to to, co nám připomíná, že dokud jezdíme, tak žijem. Jenže…asi stárnu, nebo si možná jen uvědomuju své možnosti a hranice svých schopností, a manuální převodovka, nebo pohon na zadek ve světle tak skvěle naladěné čtyřkolky prostě ztrácejí své kouzlo…
Ježíšek má Poršáka! A teď tu vládnu…já?
44 Responses to Soumrak zadokolek
[1]
05/12/2016 v 20:42Ja Prvni 123
Díky za hezký čtení.
Pointa je asi ve větě „a po ustrašené jízdě s RWD…“. Pokud Tě zadokolka plní obavami, pak nemá smysl.
Pořád ale existuje skupina lidí, co jim dělá dobře, že to auto vedou.. že mu dokáží vnutit svou vůli – a pro nás je zadokolka nenahraditelná.
To, co nazýváš nejistotou, vnímáme jako varování. Informaci o tom, co se s autem děje. V tomto smyslu je čtyřkolka vlastně nebezpečnější. Ostatně podobně jako předokolka.
Dlouho „drží“ a jede jako po kolejích… ale když už se „utrhne“, tak s ní nic nenaděláš.
Přitom nezpochybňuji, že dobrý řidič bude se čtyřkolkou na stejném úseku, o něco rychlejší, než se zadokolkou.
Akorát, že jsou lidi, co necítí potřebu zajet nejlepší čas… ale chtějí si užít řízení auta.
A to říkám přesto, že sám jezdím už dost dlouho autama s předním náhonem. Ano, pro každodenní dojíždění jsou „pohodlnější“.
Když si ale čas od času chci prostě zlepšit náladu nebo vyčistit hlavu,tak si někde půjčím klasiku.
Na to ji vlastnit nemám… a je to škoda.
🙂
Každopádně se to ale četlo hezky.
[2]
07/12/2016 v 00:02Mig_35
Ad jedna – kila navíc
Ad dvě – vyšší spotřeba
Ad tři – příplatek při pořízení
Ad čtyři – zhoršená dynamika?
Dohromady můžou tyhle faktory udělat na sto tisíc km třeba sto tisíc korun? Pro mně už jen tohle
je pádný argument:) a dá se x-drive objednat s manuálem? Ano čtyřkolka bude jistější, nepochybně:)
[3]
07/12/2016 v 00:04Mig_35
Na mokru budeš se 4×4 rychlejší – na suchu si nejsem jistý – říkám tomu osobně „v červenci ve sněhulích“:)
[4]
07/12/2016 v 07:16webpaja
Tak já se těšil na ódu na RWD a koukám, že nám Mariachi stárne. 🙂 Souhlas, že u FL modelů napravilo BMW to nejstrašnější, co se objevilo u „F“ generací a to příšerné řízení. Ztratila se gumovost, tahání posilovače a nekonzistence. Dostali se na úroveň kočky a díkybohu za ní, protože bez přímého srovnání by se tento cizelační krok nemusek odehrát vůbec.
Na druhou stranu nemůžu úplně souhlasit s tím, že AWD je řidičsky lepší. Není tam takový rozdíl, ale čistota čistého AWD tam ani být nemůže. Je jednoznačně univerzálnější, předek se připojí až na limitu, ale já ho chci stále přepírat prací s plynem a volantem. Stále zůstává oproti čisté zadokolce patrnější nedotáčivost v nájezdu do oblouku a kila navíc nikdo nesebere taky.
Nedávno jsem vyzkoušel XF AWD, prodejce pěl chválu a já očekával malou revoluci. Ne, nekonala se. Jsem rád za své RWD a bavím se kdykoliv s ním jedu.
Rozhodně ti nebudu vymlouvat nadšení a jsem sám rád za zlepšení, která se udála, přesto na klasické uspořádání nedám dopustit a už vůbec ne na lepší čitelnost přerozdělování přísunu výkonu jen na zadní nápravě, bez rozhazování procent na všechna čtyři podle podmínek ;-).
Text, smysl a nadšení ale opět vyšperkovaly blog nad ostatní články na main page ACZ 🙂
Bravo Mariachi!
[5]
07/12/2016 v 08:29MariAchi
Ja jsem si, Pajo, prave na jizdu s XE po totalne mokre ceste na Bile vzpomnel, kdyz jsem v tom M140i sviral pulkami sedadlo. XE s 340 koniky mi totiz tolik strachu nenahanelo.
Jsou dve mozna vysvetleni: Jednak je XE precejen „cestak“ a ne vylozene sportovni verze, jako M, a jeho naladeni tomu pak odpovida – pribrzdovani kol je proaktivni a tak XE pri pridani plynu sice cuklo zadkem, ale nic vic. U M140i to proste utikalo, coz bylo na prazdnem najezdu na dalnici zabavne, ale v provozu trochu obtezujici, jako kdyz dite nevi, kdy ma prestat blbnout a ty ho proste potrebujes zklidnit a nechces, at to skonci placem… Je taky mozne, ze v tom mel prsty dodatecne zamontovany M-Wegfahrsperre, kdy po montazi neco kutili i na ridici jednotce. Je mozne, ze je pak stabilizace benevolentnejsi a vic to nechava na ridici.
Dalsi moznost je, ze XE ma podstatne delsi rozvor a za zadi jeste nejaky ten material, coz pomaha autu chovat se dustojneji, nez jak to predvadi rozverne M140, ktere konci hned za zadnimi koly.
Jsem sice rad, ze jsme to mohli projet na slizskych cestach, ale je fakt, ze po jizde na suchem asfaltu bych mozna napsal trochu jiny zaver 🙂
[6]
07/12/2016 v 08:43MariAchi
[2]
No jo, mas recht, Migu, ale ja to vidim tak: Ctyrkolku nemam problem sverit manzelce na cestu nekam s detmi, no zadokolku bych ji treba v tomto obdobi urcite nesveril, to bych se bal ze ji to ujede. Takze bych ji musel koupit jine auto – a to me bude stat kolik..? Pul mega? Takze pro me je zadokolka podstatne drazsi, nez xDrive 😀
[7]
07/12/2016 v 09:04iudex
Prečo mi to robíš? V dobe, keď som skoro sám seba presvedčil, že predsalen ten zadohrab treba skúsiť a poškuľujem po M140i (samozrejme RWD, manuál) ako „poslednom Mohykánovi“, strážcovi plameňa, pamätníku starých dobrých čias, Ty mi rozbúraš sny ako hrad s Lega. 🙂 Keby to písal niekto iný, poviem si, starý páprda, čo nemá los cojones, ale pri Tebe viem, že jazdiť vieš a pripos.atý nie si, takže Tvoje poznámky na margo hyperaktívnej zadokolky majú váhu. Škoda, že u nás nie je predvádzačka M140i (všade samé nafťáky).
[8]
07/12/2016 v 09:09Mig_35
Kdyz ma rodina na jedno auto, tak poridi spis X1 nebo X3 v tehle cenove relaci.
Pokud mas zapnuty na bezne jezdeni vsechny asistenty, asi to da manzelce praci to utrhnout.
Limity budou daleko pred jeji odvahou:)
[9]
07/12/2016 v 10:51MariAchi
[7]
Pokud to chces jako auto na vyblbnuti, tak zadokolku muzu jednoznacne doporucit!
I ten naftak muze neco napovedet, takova 120d ma kroutaku dost a dost.
[10]
07/12/2016 v 10:52MariAchi
[8]
Tos nejel s mou manzelkou 😀
[11]
07/12/2016 v 12:11speedfred
človeče ako čerstvý majiteľ M235 ,nemám pocit že by ma to auto chcelo nejako vystrašiť,či dokonca zhodiť zo sedla. Možno to je špérou čo si mal.
je síce pravda,že nejazdím nejakú „kudlu“ (zvykám si) ale zatial ok aj v tomto počasí.
[12]
07/12/2016 v 15:47stealth01
Hodně zajímavé počteníčko. Ja mam podobný problém. Jsou dny, kdy miluji svou lásku M3 prave pro ten holý fakt, ze je zadokolka a ze ji muzu v zatáčce řídit plynem. Když potřebuji, tak si tu zatáčku proste utahnu (i když to dělám spis jako vyjezdeny amatér), jsou dny, kdy se bojím o život, protože třeba při předjíždění to auto proste jede bokem do toho predjizdeneho. Na mokré vozovce je pak silna zadokolka jako kulhavy kůň. Dokonce se zapnutou stabilizaci mi po třetím pokusu vyjet rychle z vedlejší na hlavní proste uhne zadkem az do protisměru. Ja to přičítám také svým nezkušenostem, ale je to divné. V takových chvílích si říkám, jestli jsem neměl počkat na RS4. Ale… neměl. 🙂
[13]
08/12/2016 v 08:35MariAchi
[12]
Jasneze nemel, zadokolka je jako auto pro radost urcite nejvic. Ale manzelce bys ji asi v tehle klouzave slote radeji nepujcoval, co?
[14]
08/12/2016 v 10:55Dinar
Soumrak rwd? Ano, souhlas, a nejen, pokud jde o prodeje. A proč? Právě proto, co píšeš, většina lidí chce výkon a přitom se nebát. Před dvaceti lety měly výkonově to, co dneska malý hb, jen opravdové sporťáky, u kterých každý ten faktor strachu bral, prostě se s tím u silné zadokolky počítalo. V rodinném hb s tím ale každý počítat nechce.
Z velké míry je to o zvyku, jezdím relat. silné zadokolky x let a těch situací, kdy člověk začne lovit auto i na rovné silnici po mírném přidání plynu třeba jen proto, že zrovna trefil vyjetou kolej s trochou vody, jsem za tu dobu pár zažil. Ale ta rwd prostě nabízí jinou nadstavbu a čtyřkolky nikdy nebyly tak zábavné, nikdo nechce jezdit každou zatáčku bokem v sedanu střední nebo vyšší střední, ale třeba mě stačí už to, že se večer vracím městem, je po dešti a tak si na dvou třech kruháčích střihnu i třeba jednou dokola navíc, jen tak pro potěšení. Nebo stačí pár cm sněhu a hned je zábava. Proto zadokolka v konfekčním autě. Pravdou ale je, že awd systémy se během posl. dekády tak pohnuly kupředu, že dokonce i bmw už umí udělat auto(a), u kterých awd řidičsky neobtěžuje a naopak mu přinese nadstavbu v opačném směru, tj. že ho pořád nechá sklouznout, když chce (preference zadních kol) a přitom mu dává jistotu při denním používání, a jistotou myslím i možnost využívat nabízený výkon i v podmínkách, ve kterých to s rwd bezpěčně a s jistotou už nejde. Takže ano, teď je to vyloženě na gustu každého soudruha, mě dává např. M3 pořád větší smysl jako rwd (je to sporťák, má být ryzejší), ale dýzlová 335d (u které stejně ani jiná možnost není a je to typicky daily car, ne sporťák) si své awd umí obhájit.
[15]
08/12/2016 v 10:58Dinar
Mariachi: mmch. pěkný textík, je fajn si na blogu přečíst občas něco jiného než oslavu meganu nebo výčet výbavy u fabie. 😉
[16]
08/12/2016 v 12:43MariAchi
[15]
Dik, Dinare, ja na ty vybavy moc nedam, vsak vis. U me jsou auta hlavne o pocitech, jen se vzdy musim nejak dokopat k tomu, abych to transformoval na text 🙂
[17]
08/12/2016 v 19:52Ja Prvni 123
Extrémní zadokolky, jako nahoře citované BMW M235, jsou přesně takové, jak to tady píšete. Na každodenní ježdění trochu nepraktické. Radost má adrenalinovou složku.
Auto pro denní ježdění je třeba ten Jaguar. Jeho kouzlo je právě v tom, že je velmi pohodlný… jen o málo méně pohodlný, než extrémní „kočáry“… a přitom je schopen sportovní jízdy. Jen o málo méně, než extrémní sporťáky.
Lze ho řídit v lodičkách na podpatku.. a spolujezdec u toho může za jízdy pít kávu… ale taky ho lze vzít „u huby“, a zout si na to boty… a on „neuhne“.
To se těžko popisuje.
😉
[18]
09/12/2016 v 08:37iudex
(9) Jednotku poznám a jej živosť a podvozková agilita sa mi páčila, ale to bol slabý benzín R4. Kdežto tých 340 koní iba na zadok ma celkom znervózňuje, hlavne keď si spomeniem, ako som nečakane odtrhol zadok na pajovom F-type, ideš, ideš trochu rýchlejšie a zrazu máš zadok pri ľavej krajnici (a to nebolo ani na snehu či vode). Ale kupovať si 1er, jedinú zadokolku v triede a dať tam 4×4, to je ako kúpiť si Chateauneuf du Pape a riediť to kolou. To je potom rozumnejšia voľba Golf R.
[19]
09/12/2016 v 10:00MariAchi
[18]
Dovoluji si nesouhlasit. Golf R je proti M140i jen slaby odvar, chova se jako typicka predokolka a to i presto, ze ma pohon vsech kol. Jakmile na nej zacnes tlacit, tak postupne mekne a zacne naznacovat, ze rychleji uz radeji ne. Je to vlastnost, kterou maji prakticky vsechna koncernova auta, ktera jsem kdy jel a osobne ji nesnasim. Ja bych tahle dve auta proti sobe nestavel, kdyz uz, tak Focus RS. Ale proc za mega a neco kupovat R4, kdyz muzu mit R6 🙂
No a jsme u toho – moznosti je tolik, ze si kazdy vybere – raj trva 🙂
[20]
09/12/2016 v 10:28iudex
(19) OK, tak Focus RS. Pre mňa má M140i dve hlavné prednosti: zadný pohon a R6, ktoré prebíjajú ostatné nedostatky (napr. málo miesta a neveľmi hodnotný interiér). Ak zoberiem AWD a stratím tak jednu z dvoch predností, zároveň sa dostávam z ligy len pre seba do ligy ostatných štvorkolkových hothečov, Focus RS, Golf R, RS3, A45 AMG. Možno tá štvorkolka Golfa je taká nezáživnejšia, ale je zase efektívna a spolu s ostatnými kvalitami Golfa (interiér, vypracovanie, priestor) je to relevantný súper. A potom ten Focus RS, ktorého 4×4 je chválený všade plus je ešte (o zanedbateľných 10 koní) výkonnejší, pričom cenovo je to oproti M140i xD niekde inde. A pre mňa osobne je mínus aj povinný automat (xDrive s manuálom nie je). Skrátka chcelo by to príležitosť, akú si mal Ty, otestovať ten zadohrab a ak by som dospel k rovnakému záveru, že je to pre mňa amatéra overkill, tak potom radšej voliť inde, než xDrive.
[21]
09/12/2016 v 11:46MariAchi
[20]
Tak pokud hledat jinde, tak spis 125i/125d.
Je urcite lepsi z „overkill“ auta ubrat vykon, nez mu pridat ctyrkolku, kdyz ctyrkolku apriori nechces.
BMW rady 1 ma pro me vice prednosti, nez „jen“ R6 – a to je celkova koncepce, kde je motor ulozeny nad predni, v pripade R4/3 az za predni napravou i s prevodovkou a z toho vyplyvajici dobre vyvazeni a tudiz ochota na prehazovani mezi zatackami, stabilita na brzdach, kdy se autu tak nepotapi cumak, jako predokolkam… To je pro me nejvetsi prednost BMW rady 1 a ta se nevytraci s pridanim ctyrkolky, naopak diky moznosti prenest vykon efektivneji na cestu ziskava tahle koncepce etsi kouzlo, ktere uz neni vykoupeno mizernym rizenim.
[22]
09/12/2016 v 15:48boost.
Přijde doba, a já se jí dožiju, že většina pekáčů bude awd fautomatu nebo felektrice, a tak dokud je ta možnost, budu hoblovat rwd 6mt bez fejkových zvuků z repráku.
xDrive jsem jel v SUV, takže nemohu srovnávat. Ale za to moje nedlouhý řidičský období jsem se nedostal do situace, kdy bych si řekl, že potřebuju awd. Jako abych se přiznal, nejsem z těch, komu hvízdají furt gumy, ale dědek v klobouku taky nejsem. Znám svý limity. Ale v zimě taky problém není, no a pro všechny případy jsou v kufru řetězy. Spíš je občas cítit, že by i na suchu auto sneslo LSD, e-diff software je takovej nedomrlej.
Jak psal nahoře dinar, lidi chtějí mít 100% jistotu a určitý pohodlí. A nechtějí, aby jejich 600k BMW bylo ve sprintech pomalejší než audiny.
Holt když venku je slizko a na zadní 285 gumy jde třeba přes 600 Nm, tak je pravděpodobnost, že se prdel občas zavlní. Nechci ze sebe dělat šumachra a z ostatních neschopný idioty, ale při takovým výkonu je třeba pracovat s plynovým pedálem a nemít jej jako on-off switch. A troufám si říci, že hodně lidí prostě takovým autům nestačí. Nedostatek trakce má ale i jiný faktory než jen výkon motoru – gumy, venkovní podmínky, elektronika, etc.
Btw, pěkný text, díky. Ten nový R6 v 40i je prý celkem dělo.
[23]
09/12/2016 v 17:58speedfred
ja som 235 kupoval na denné dialničné/okreskové jazdenie,nie je to ideal,ale zatial spokojnosť.
Človek musí ísť už hodne ostro aby zadok nejak ustreľoval,ale v komfort režime sú všetky asistencie „on“ tak tam problém nevidím. Včera som si v hlboký večer dal 2x Výchyloku(horská cesta) dnes Huty,Brestová a OK. Keď to dáš na sport+ tak zábava začína,no vačšia by bola asi so špérou a vtedy môže nastať aj niečo neočakávané.To si pamatám z čias E30 keď som vymenil v zime obyč diff za samosvor,vtedy boli na naklonej ceste nebezpečné rozbehy aby sa človek nezviezol do škarpy.
[24]
11/12/2016 v 14:00webpaja
(22) Každý si musí zodpovědět sám, co je pro něj zábava za volantem a právě v těchto podmínkách to může být třeba krocení silné zadokolky 😉
(23) Na ustřelení zadku občas stačí i snaha předjet náklaďák na okresce s vyjetými kolejemi. Koneckonců nemusí být nutně mokro, stačí vlhko a mám občas problém. Ale i to patří k fun factoru 🙂
(20) Nevím, jestli ti to pomůže, ale za mě fandím tomu zlobivějšímu Iudexovi tak, že určo RWD koupí. A R6 popř V6 stojí za to!
[25]
19/12/2016 v 19:37praděda7
Zapojuji se do této diskuze kapku později, protože jsem se toulal až do minulého týdne
po Austrálii. Coby relativně čerstvý majitel M140i bych chtěl svojí troškou přispět do mlýna.
M135i x-drive jsem měl v dubnu půjčenou na víkend. V tu dobu jsem se rozhodoval jestli koupit
v manuálu M3 nebo M140i. M3 v manuálu jsem otestoval a zjistil, že vůz je jednak moc „divoký“
a pro mé použití také moc rozměrný.
Víkend v M135i x-drive byl opravdu suprový zážitek, i když jsem ji do žádných extrému netlačil. Kdyby byl M140i x-drive nabízen v manuálu, neváhal bych ani vteřinu. Nebyl, a proto jsem objednal M140i v manuálu. Vůz je nyní v záběhu a na hledání „limitů“ je ještě spousta času. Tím nechci říct, že nutně přijde doba, kdy ty limity vyzkouším. Možná nedobrovolně…..
[26]
20/12/2016 v 20:02speedfred
Ako dlho bereš zábeh?
Ja uz mám cez 5000km a max som si ešte nedovolil….snáď čoskoro
[27]
20/12/2016 v 21:15Ronault.
Tak jsem si to celé přečetl a stejně chci jako příští rodinné auto Miatu 😉
[28]
20/12/2016 v 21:57speedfred
tak to záleží akú máš rodinu 🙂
[29]
21/12/2016 v 08:44praděda7
Zabíhat budu jako vždy. Po 1000km vyměním olej a pak tomu dám sem tam za ucho. Takto až do 2000km. Pak už tomu budu dávat do hrba častěji. Při 5000km zase vyměním olej a pak už co to dá….
[30]
21/12/2016 v 11:11iudex
(29) Ty ešte nemáš ani 1000 km? Veď label už dávnejše spomínal, že si s M140i bol za ním. Takže zrejme víkendovka, future classic?
(27) Miatu ako rodinné auto a Tvoj Megane kombík je potom športiak? 😉
(26) Moj auto dostalo plný kotol pri 2400 km (keď si kolega jazva nevšimol tú cifru na displeji). 😉
(20) 🙂
[31]
21/12/2016 v 13:00webpaja
(30) Moje dostalo jasně definovaný princip zajíždění.
Do 2000km max 3000rpm
Do 3000km max 4000rpm
Do 4500km max 5000rpm
Dodržel 😉
[32]
21/12/2016 v 21:17praděda7
Ano, nemám ještě ani těch 1000km. Byli jsme se soudružkou 2 měsíce na dovolené v Austrálii a vrátili se teprve nedávno. No a teď už je zima a na zimácích máme pouze Yarise. Na Mku jsem akorát dobil baterii a trochu s ni pohnul. Vypadá to tak, že do března se toho dít moc nebude.
Jo, za label jsme byli a to byla snad nejdelší jízda. Jak jsou v rodině 2 auta a jezdí se většinou
s tím druhým, tak to první moc km neposbírá. Na druhé straně něco pravdy na „future classic“ bude. Nová jednička bude FWD a bez šestiválce. Tož taková M140i v manuálu s „low mileage“ by měla být za pár roků žádanou komoditou. M140i manuál…the Last of the Mohicans…
[33]
21/12/2016 v 21:41iudex
Ešte k téme silná zadokolka vs. lepšia trakcia AWD: tu je porovnávačka M140i (zadohrab), Civic type R (predohrab) a Focus RS (štvorkolka): http://www.youtube.com/watch?v=9d2DUx1oMnw
Podmienky neboli úplne férové, lebo bolo typicky britské vlhké počasie, teda asi ako mal mariachi pri svojom teste, takže neveľmi prekvapivo FRS mal najlepšie časy. Je asi jasné, že na suchom okruhu by bola situácia iná, na druhej strane hotheč ako univerzál nielen na suchý teplý okruh, ale na celoročnú premávku je aj o trakcii. Čo ma ale prekvapilo, že CTR tiež s jednou (a tou vraj nesprávnou) nápravou dosahovalo lepšie časy, ako bávo, ktoré malo obrovské problém preniesť výkon na cestu. Takže na tom overkill výkone 340k iba na zadok niečo pravdy bude. Napriek tomu ma to ťahá k zadohrabu.
[34]
21/12/2016 v 22:27praděda7
iudex….rád bych tu napsal…jdi do M140i, ale jednak nevím, co od auta požaduješ a moje zkušenost s M140i není dostatečná na to abych ji někomu doporučoval. Již nyní můžu ale konstatovat, že díky krátkému zpřevodování není M140i v manuálu vhodné jako dálniční vozidlo. V automatu, po zkušenosti s M135i x-drive, nevidím na dálnici problém.
[35]
22/12/2016 v 08:36speedfred
235 v automate a ako píšeš diaľnice no problem,mám pocit ze pri 130km/h to točí nejakých 2500ot.
za 3 týždne jazdenia 5500km v tomto počasí tiež nevidím nejaký problém.
[36]
22/12/2016 v 09:22praděda7
5500km za 3 týdny? Ty jezdíš každý den pro rohlíky do Vídně? Nebo ještě dál?
Můj pocit z M140i při jízdě na dálnici je jako bych jel stále na pětku……….jo, odpich to má i při 130km/hod šílený, ale pořád hledám ten sedmý a osmý kvalt…určitě by se hodily….
[37]
22/12/2016 v 09:31speedfred
môj revír je dálnice 🙂 , jazdiť musim a teraz ma to začalo aj baviť.
[38]
22/12/2016 v 09:40praděda7
Tož ty musíš být taky už v důchodu………
[39]
22/12/2016 v 09:45speedfred
niekedy si vravím už aby som bol,ale musím makať ešte min 2 desaťročia…
[40]
22/12/2016 v 10:07praděda7
Aha, tak ty potom musíš být obchodní cestující. Kde by jsi jinak vzal čas na ty dlouhé jízdy………
[41]
22/12/2016 v 12:25speedfred
mám nejaké stavby po rebuplike,tak sa vozim hore-dolu. Občas sa treba previezť aj domov kde mám nejaké horské prechody a teraz to dostalo tie správne grády 🙂
[42]
22/12/2016 v 12:51praděda7
Lucky you. Enjoy!
[43]
23/12/2016 v 08:59speedfred
Daj mi na pár dní aj tvoju mašinu a zabehnutá bude hneď 🙂 (zimáky netreba,bude väčšia zábava)
[44]
23/12/2016 v 17:38praděda7
Veeeeeeeery funny…….no thank´s
Komentáře nejsou povoleny.