-
Malý eReSo
Tohle setkání bylo trochu jiné, než obvykle.
Obvykle se totiž v autě, které mám jen na jeden, dva dny, jdu projet na své oblíbené cesty a cestičky, ale tentokrát bylo půjčení podmíněno absolvováním jakési zkrácené verze kursu bezpečné jízdy.
A vlastně to bylo tak i dobře, na polygonu, kde nehrozí jiná doprava a je na něm dost místa, se chování auta zkoumá přece jen jednodušeji.
Clio RS Cup v černé perleti se tváří zepředu možná až moc pohrdavě, příď je plochá a široká, záď zase úzká a vysoká, tohle mi moc nesedí, ale Clio má šmrnc, který dává na disproporce zapomenout.
Červené doplňky jsou v podstatě decentní a černá kola u sportovně zaměřeného modelu nutností.
V interiéru nejsou skořepiny, ale moje postava (která se do sedadel Focusu ST prostě nemohla narvat) do nich zapadla naprosto ideálně. Nastavit výšku, volant a mrk na palubku…no…je to lepší, než v Méganu, není to takový „barevný brajgl“, ale já to raději klasicky a řešení Clia je tomu na míle vzdálené. Digitál ve sporťáku, no, uvidíme.
Snažím se najít společnou řeč s ovládacím softem obrazovky, ale asi by to chtělo manuál… Nicméně se mi podařilo vypnout puberťáckou funkci pouštění zvuků různých aut do reproduktorů. Trochu se zpožďuje za opravdovým dvěstěkoňovým čtyřhrnkem a já nechci vnímat nějakou iluzi Nissanu GTR, ale auto, ve kterém sedím. A že je co vnímat!
Pedál plynu je nakalibrován na delší dráhu a spolu s perfekně fungující převodovkou EDC tak předvádí plynulý – přitom ostrý – rozjezd prakticky bez protočení kol. Motor jde hladce do otáček a s nástupem turba razantně přidá, aby v šesti tisících EDC koplo další kvalt a motor tak mohl brouknout do výfuku a předvést to celé znovu.
K dispozici je i funkce „launch control“, která předvede šou s pískáním kol, prskáním výfuku a opravdu raketovým startem, tohle Clio umí kilo hluboko pod sedm sekund a není důvod Renaultu nevěřit.
Řízení i pedály jdou celkem lehce, až mně to překvapilo, ale je fakt, že auto taky lehce reaguje, je hbité a přesné. Ve volantu je v zatáčkách cítit, jak se přední kola dostávají na mez adheze, ale ještě lepší je fakt, že Clio je naladěné podobně jako větší a silnější Mégane RS – při nasazení zatáčky se odlehčí záď a auto se do zatáčky „složí“ přetáčivě, tím umožní dřívější srovnání volantu a akceleraci, která by při utahování volantu v klasicky naladěné předokolce vedla k nedotáčivosti a zásahu stabilizace. Zábava? Tak to každopádně! Začínám si hraní s malým frantíkem užívat.
Brzdy se zdají být k neutahání, ale po projetí na normálních cestách, kde jsem párkrát zpomalil z…ehm…devadesáti (haha) na padesát (no comment) se už začaly unavovat. Stačilo víc šlapat na pedál a brzdný účinek se neměnil, ale dávkovatelnost byla pryč. Nicméně to se u takto zaměřeného auta dá čekat a brzdný účinek byl i tak nadprůměrný.
Při cestě zpět jsem zase vyhrabal tu funkci imitace jiných motorů a se staženým oknem a tempem plážového vozíku se mi i tohle začalo zamlouvat, takové jako-GTR. Je to lepší, než rádio, plné reklam a zpráv, čtených ze seznam.cz…Plusy:
Motor, jeho projev, výkon, ochota jít do otáček. Převodovka – měla sice pár slabších chvilek, ale celkově není důvod smutnit po manuálu + launch control. Sedadla, nejsou to sice skořepiny, ale padla mi jako ulitá, i rozsah nastavení je v pořádku. Ladění podvozku – zábava asi byla jedním z hlavních kritérií a je to poznat, s Cliem RS se člověk rozhodně nudit nebude, je hravé, rychlé, hbité…Otřepané klišé o motokáře už je docela blízko. Je to pětidvéř, byť se nejedná o stěhovák, tak s odřenýma ušima je tolerovatelné jako druhé auto do rodiny.Mínusy:
Pádla řazení se neotáčejí s volantem, na to má každý jiný názor, já to tak prostě nechci. Při většině manévrů jsou ruce na volantu pořád ve stejné pozici a pádla tak občas „uniknou“, to pak zamrzí. Kufr – no, je tam, ale… Budíky – otáčkoměr je vlevo a je dost malý, světle červenou ručičku na šedém pozadí nejde lehce sledovat periferním viděním a být to manuál, asi bych tohle řešení proklel. Naštěstí si Clio umí pípnutím připomenout okamžik pro přeřazení. Rychloměr je digitál a je taky nesledovatelný, zkrátka na dva analogy vedle sebe tohle nemá a nikdy mít nebude. Jediné, co jsem zaznamenal periferním viděním byl přechod od dvouciferných rychlostí na trojciferné.Tak co – kdo má Clio RS na plakátu na zdi?
Auta a něco kolem…
- Září 20181 Příspěvek
- Říjen 20171 Příspěvek
- Leden 20171 Příspěvek
- Prosinec 20162 Posts
- Prosinec 20151 Příspěvek
- Říjen 20152 Posts
- Srpen 20151 Příspěvek
- Červenec 20152 Posts
- Červen 20152 Posts
- Květen 20152 Posts
- Duben 20153 Posts
- Březen 20152 Posts
- Prosinec 20141 Příspěvek
- Listopad 20141 Příspěvek
- Říjen 20142 Posts
- Září 20141 Příspěvek
- Červen 20141 Příspěvek
- Březen 20141 Příspěvek
- Leden 20131 Příspěvek
15 Responses to Malý eReSo
[1]
19/06/2014 v 12:01webpaja
:-DDDDD, no to je kouzelně napsaný! Krátký, všeobsažný, čtivý! Fantastický Mariachi…předpokládám, že je „kliťour“ adept na succesora Stilo(výho) kočáru 🙂
[2]
19/06/2014 v 12:15MariAchi
[1]
Řekněme něco jako „první jízdní dojmy“ 🙂
Proti Stilu je to jízdně jiný vesmír (ostatně co ne, že?), ale taky má hromadu „ale“. A u rendlíka mi dali ještě závdavek, o tom napíšu později.
[3]
19/06/2014 v 13:37iudex
Pekné, mariachi, zahral si to dobre. 😉 Nejak sa to tu v poslednej dobe hemží testovačkami hothečov. Očakávam, že sa tu vyjadrí i woody, ktorého C RS celkom presvedčilo, viac, ako oveľa výkonnejšia Cupra. Už som zvedavý, čo bude to ďalšie, o čom chceš písať neskôr. 🙂
[4]
19/06/2014 v 16:59woody-alien
mariachi: Já mám ten plakát. Ufffff, už jsem myslel, že jsem fakt úplnej mimoň, když jsem tady nevěřícím Tomášům sděloval, jak jsem se během jediného dne do CRS v podstatě zabouchl. Jak mě to auto bavilo, jak mě bavilo sázet tam rychlosti pádlama, jak mě bavilo že si Clio pomáhá do zatáček zadkem, jak je tenhle diblík ve světě vážných aut pro mě zjevením, byť dokáže být i úplně obyčejnou nákupní taškou, co z tebe nevymlátí duši. Sedadla ano, nevypadaj nic moc, ale zapadneš do nich, drží tě a přitom tě neutlačujo. Naprostej souhlas i s motorem, okruhy neřeším, ale na okreskách je výkonu dost a ten motor má hlad po rychlosti. Na trojku tě dopředu doslova katapultuje a že si přitom vezme víc benzínu než konkurence mi pak nevadí. Ani na práci EDC v režimech Sport a Race si stěžovat nemůžu, bavilo mě jak tam sází rychlosti a při podřazování meziplyny, jak si odfoukne do výfuků.
Bezva test, několik palců nahoru. Taky za to, že už teď snad nebudu všem pro smích.
[5]
19/06/2014 v 17:00GTI
No na zdi ho nemám, ale po přečtení si ho tam asi dám 😀 Bravo text..
[6]
19/06/2014 v 19:50MariAchi
[5]
Dík 🙂
Ty budeš spíš asi na ta „vážnější“ auta, ale zkus si to malý ereso projet, nebudeš litovat. Má mouchy, ale zaryje se pod kůži, to se v dnešní době musí ocenit.
[7]
19/06/2014 v 20:05MariAchi
[4]
Woody – já fotosoutěž nečtu, tak jsem tě nemoh podpořit, sorry 🙂
Ale klidně jim tam dej na tyhle jízdní dojmy odkaz, já to pranýřování přežiju.
Po dlouhé době auto, ze kterého jsem vystoupil s hubou od ucha k uchu (samozřejmě ještě taky z ježkometu).
[8]
19/06/2014 v 20:18woody-alien
mariachi: To je jedno, hlavně že už jsme dva. Jóóoo, vlastně ještě „opičák“ Harris, ale nevím jestli se takovej bezvýznamnej pisálek počítá. 😀
[9]
19/06/2014 v 20:39jazva
Tak za malé RSso dám ruku do ohňa aj ja. Tiež ma uchvátilo tak ako to už žiadne auto dlhšiu dobu nedokázalo. Test „prvé dojmy“ sú super. Aj čo sa týka plusov a aj mínusov. Až na tie pádla – mne to tak vyhovuje. 😉
[10]
19/06/2014 v 22:25Ronault.
Mariachi, pěkné počtení.
Trochu se stydím, že jsem zatím Clio RS nesedlal, jen GT a i to mě oslovilo, podvozek má vyborný 🙂
No a neboj, možná ti zase ježkomet pučím, teda když odvoláš tu nespokojenost s digitálním tachometrem, ten je prostě lepší 😀
[11]
20/06/2014 v 11:29MariAchi
[9]
[10]
Neodvolám ani pádla, ani budík 🙂
U pádel jde o to, že jsem občas prostě hrábl naprázdno, ruce jsem měl pořád na stejném místě na volantu, ale v tu chvíli jsem měl volant natočený tak, že byla páčka o kousek jinde… Kdyby se pádla otáčela s volantem, tohle by se nestalo.
U budíků jsem zvyklej je sledovat jen periferně, nesoustředit se na ně. Takže potřebuju vidět ručičku na kontrastním pozadí, hlavně mi jde o ten otáčkoměr. Digitální rychloměr je sice líbivej pro holky, ale já bych ve sportovním modelu čekal sportovní budíky.
(…a mám po famfuli 😀 )
[12]
20/06/2014 v 14:00woody-alien
[11] S otáčkoměrem souhlas, to pípnutí coby signál proto považuju za dobrej nápad. Navíc když máš v Cliu RS Monitor, tak si můžeš i to pípnutí nastavit na „tvoje“ oblíbené otáčky. Ten digitál mě rušil spíš tím, že jsem tam až moc čitelně viděl strašlivá čísla. 😀
A pádla ? Tady je to fifty/fifty. Tobě to napevno nevyhovuje, jazvovi ano, majitel CRS co s ním jezdí i okruhy si na to taky stěžoval, mně to nevadilo.A webpaja mi napsal „hlavně se pádla nesmí otáčet s volantem“. Tak si vyber.
[13]
20/06/2014 v 15:03Emel
Super textík 🙂
Ježkovy voči, ježkomet… ještě se mi ježej chlupy když na to vzpomenu 🙂
[14]
20/06/2014 v 15:39Ronault.
[10] Ad pádla – to se s tebou hádat nebudu. Jel jsem jen GT, ale ne až takovou pilu, že bych nenahmátl pádla, ale logicky mi příjde lepší, když se otáčí s volantem.
Ten tachometr… prostě digitál odečteš na přesnou rychlost rychleji, já teda na ručičce tachometru neodečtu tak rychle, jestli jedu 90 nebo 130 jako na digitálu, u tachometru to chápu tam ta ručička letí během jednoho přeřazení velmi rychlůe vzhůru, u rychlosti až tolik ne (když si vezmeš to rozpětí 0-cca 260) abys zpozoroval, jestli už jedeš moc rychle nebo je…
[13] Netrojči, jel jsi za ním jen chvíli, cestou tam jsi někde vzadu uvízl a cestou zpátky jsi mohl klidně předjet, už jsem nejel pilu, takže jsi měl i s dvouválcem šanci 😀
[15]
22/06/2014 v 18:56šmoula nešika
Teda, mariachi, přijedu z dovolené, čumím se zlostí na ty flamerské výlevy v diskusích na HP. Chci odhodit mobil; počkat, ještě blog. A nelituju. Parádní počtení.
P. S. V sobotu mířím na ten cirkus TG. Snad svůj blog zase opráším… 🙂
Komentáře nejsou povoleny.