-
F3 po třetí
Ne, nebudu psát o formuli tři, ale o Fabii třetí generace, kterou jsem lehce potrápil na večerním deštíkem zkropených cestách kolem severomoravského Detroitu.
Ježto Paja a GTI popsali to podstatné, zaměřím se na pár detailů, které mě zaujaly.
Auto na mě působí až sportovním dojmem, i když stojí na místě, vypadá, že zrovna jede kilo. Dynamika z něj vyzařuje a pro mě je návrat k hranám a širokému postoji jednoznačným kladem.
Místo uvnitř je parádním místem k životu, z pozice řidiče se F3 tváří jako mnohem dospělejší auto. Sedadla mají dost dlouhá opěradla a vyhřívání funguje bleskově. Ergonomie příkladná, byť o smysluplnosti dotykové obrazovky trochu pochybuju. Moc jsem na ni neťapal, tyto prvky výbavy se s mým pojetím auta dokonale míjejí, maxi DOT mezi budíky mi bohatě stačí.
Co zamrzelo, je okenní automat pouze na okně řidiče. Podsvícení budíků a displejů je bílé, ale tlačítka jsou zelená, takže jednoduše se dá napsat, že horní část kokpitu (ta, jež je přímo vidět) svítí bíle, spodní pak zeleně – to se nedalo nějak sladit?
Volant je perfektní, snad až moc dobrý na tak malé auto, naproti tomu tvar hlavice ředící páky je poněkud nesmyslně hranatý a nedrželo se mi to dobře. O důvod víc koukat po automatu.
Motor mi zvukem, který je v tahu takový dunivý, připomněl 1,2HTP, ale je fakt, že je dobře utlumený a projevuje se v podstaě jen v tahu. Jinak je motor tak nějak moc podobný dieselu – zatáhne, ale v pěti tisících nejpozději je čas na další kvalt, trápit ho výš, žádná show už se konat nebude. Trochu škoda, jsem zvědav na 1,2TSI 81 kW.
Při pokusu o svižnější jízdu je Fabia stejně bezpečně nedotáčivá, jako její předchozí generace, podle toho je i naladěné ESP, které příliš brzy (podle mně) začne kopet do řízení a preventivními zásahy se tak snaží předejít (ne řešit) možnému vzniku krizovky. Osobně toto naladění nemusím, ale chápu, že pro cílovou skupinu Fabie to může být dobrá volba.
Na brzdách je auto parádně stabilní, nevlní se, ani se nestaví na předek, spíš se „zaboří“ celé auto a zapře se všemi čtyřmi do asfaltu a dodává tak řidiči překvapivou dávku jistoty při prudkých manévrech. S autem se dá
jezdit až skoro bavorácky – na brzdy pozdě a ještě na brzdách stáčet do zatáčky a hned z brzdy na plyn, prokluz řeší XDS. Takový malý HB s geny HH – ani při tlačení se netváří nijak otráveně a poddává se chuti řidiče jet svižně, až skoro sportovně.
Teď mě tak napadá, že už vím, proč ta paní z autosalónu na sedadle spolujezdce byla tak bledá, a na moje nadšené komentáře stran jízdy regovala přidušenými větami typu „Tady bude zatáčka…Možná by bylo lepší jet pomaleji, protože prší…Nepojedeme už raději zpátky?“…
Spojku hodnotit nebudu, moje obutí bylo moc i na ten automat, natož na manuál Fabie, ale slibuju, že příště si vezmu nějké řidičské boty, ať ty dva blogery přede mnou rozsoudím 🙂
Moje hodnocení?
Proti předchozí generaci jednoznačně trefa designová i jízdní, perfektně vystihnutá shuť doby, jež žádá individualizace a nekompromisní jízdu.
Tohle se Škodě prostě povedlo.
Auta a něco kolem…
- Září 20181 Příspěvek
- Říjen 20171 Příspěvek
- Leden 20171 Příspěvek
- Prosinec 20162 Posts
- Prosinec 20151 Příspěvek
- Říjen 20152 Posts
- Srpen 20151 Příspěvek
- Červenec 20152 Posts
- Červen 20152 Posts
- Květen 20152 Posts
- Duben 20153 Posts
- Březen 20152 Posts
- Prosinec 20141 Příspěvek
- Listopad 20141 Příspěvek
- Říjen 20142 Posts
- Září 20141 Příspěvek
- Červen 20141 Příspěvek
- Březen 20141 Příspěvek
- Leden 20131 Příspěvek
23 Responses to F3 po třetí
[1]
20/11/2014 v 12:13webpaja
Tak vidíš, jak jsme se krásně (ne)shodli :-). Pokud se oprostím od subjektivity, není moc Fabce co vytknout.
[2]
20/11/2014 v 12:42MariAchi
Ne, to není.
Osobně bych rád zkusil jejich verzi sportovního podvozku.
Myslím, že teď budou komfortní a sportovní verze dost odlišně laděné.
[3]
20/11/2014 v 12:56webpaja
(3) btw…můj spolujezdec o zatáčkách tolik nemluvil, celou dobu jen tvrdil jak zásadně je to auto lepší oproti druhý generaci až jsem se musel zeptat, jestli právě „dvojku“ považuje za tak nehoráznej krám :-).
Co se podvozku týká, mě by se běžný provedení líbilo ještě měkčí. Sport jsem ani nezkoušel 🙂
[4]
20/11/2014 v 13:03GTI
Dobře jsi to popsal, toho duálního podsvícení jsem si ani nevšiml, jel jsem ještě ve dne, ale i tak mě upoutaly bíle podsvícené ručičiky, to bylo působivé.
[5]
20/11/2014 v 13:13MariAchi
[4]
Ve tmě vypadá interiér doslova prémiově, až na ten barevný nesoulad, ten je ale pořád lepší a uklizenější, než bílo-modro-červené kolotoče konkurence.
[6]
20/11/2014 v 13:25iudex
Tak že zrovna Ty z vás troch blogerov Fabiu najviac ospievaš, to som nečakal. 😉 Každopádne si sa týmto pre niektorých definitívne zaradil do VW fanklubu a budeš to mať otrepávané o hlavu v diskusiách. :->
[7]
20/11/2014 v 13:33webpaja
(6) A to tam nechal rovnou svojí vrtuli, přičemž s Fabií odjel bez požadavku na finanční vyrovnání…to je to prémiový osvětlení 🙂
[8]
20/11/2014 v 13:49MariAchi
[7]
A počkej až v tom svezu Ji/Ri-ka, to poletí do frcu i nájnileven, holt: „Škoda – škoda, že ji nemáte“ 😀
[9]
20/11/2014 v 13:51webpaja
(8) S ním to bude těžší, má ke svýmu Brouku už jakýsi vztah… 🙂
[10]
20/11/2014 v 14:53woody-alien
Hmm, na home-page si furt někdo stěžuje, jak je přefábiováno a vwoni sem frknou hned tři blogy za jeden den. 😀 Nuž co, zatím mám pouze passing-by dojmy a na hodnocení zevnějšku se shodneme. Uvidíme co ten zbytek. Ale vypadá to rozhodně nadějně.
PS: Paní z toho autosalónu asi tak peprnou zkoušku nečekala 😉
[11]
20/11/2014 v 15:24iudex
Tak ste ma navnadili a zajtra mám zajednanú predvádzačku. Ale nie Fabie, ale nového Passata, tak by som mal dať exkluzívne prvé dojmy ešte pred slovenskými novinármi (ktorým auto ide od pondelka).
[12]
20/11/2014 v 15:53woody-alien
[11] Před novinářema ? Hmm, tak to si užiješ ještě neotlučené elektrony. 😀
[13]
20/11/2014 v 16:01iudex
(12) Len aby som ich ja neotĺkol prvý. 😉 Škoda len, že tam nepôjdem svojou strednou triedou, tak nebudem mať bezprostredné porovnanie.
[14]
20/11/2014 v 17:49mp390
Blog o svezení s 1.2 TSI 81kW mám téměř sepsaný, ale zatím jsem se ho neodvážil zveřejnit, protože vím, že nedosáhnu stylistiky GTIho, ani neotestuju auto jako webpaja či mariachi. 🙂 Navíc po přečtení webpajova blogu mi dále kleslo sebevědomí, protože nemám projeto tolik, co on, takže jsem možná příliš nekritický. Tedy stále váhám…
[15]
21/11/2014 v 07:08webpaja
(13) Tak to gratuluju! Už jsem objel pár salonů Fordu a VW, ať ty dva protivníky testnu v jeden den a stále mrtvo.
A propos…bylo by fajn zkusit oba najednou v jeden čas…hlásí se někdo dobrovolně??? 🙂
[16]
21/11/2014 v 12:20iudex
(14) Vieš ako je to, zohnať dve autá na jeden deň je logistická operácia na úrovni Operation Overlord. Ani s jedným to nie je jednoduché a už samotný fakt, že budem mať testovacie auto v rukách ešte pred novinármi nie je bežný, tak si moc nenavyberám. Ideálne by bolo mať auto povedzme na víkend a s ním si skočiť k predajcovi konkurenčnej značky, ale to u nás (a pri tzv. bežných značkách) nie je obvyklé.
[17]
21/11/2014 v 14:17woody-alien
[15] iudex, já už vím,proč tě v tom nechaj jezdit ještě před novinářema. Oni maj rodiny a na tobě nezáleží. 😀
http://www.auto.cz/novy-volkswagen-passat-ma-problemy-vyrobou-kvuli-robotum-84210
[18]
21/11/2014 v 22:54Ronault.
Tak teď už jsem z toho podvozku naprosto rozhozený. Pro novinře hodně měkký a i někde jsem i zahlédl, že se i docela naklání, pro Paju až příliš tvrdý a ty s tím jedeš jako s HH… Tak jaká chlapci?
Jinak ta kombinace podsvícení zelené a bílé by mohla být fajn. Vždy se mi líbilo, že Škoda od dob Favoritu podsvícela palubky skoro vždy zeleně a to i v době Passatu B5, který přišel s velkou modou modročervených kombinací. Pravda, v noci nejméně unavují oči teplé odstíny, červená a oranžová, nejhorší asi je bílá, ale mě se ta zelená prostě líbí. Vždycky vzpomenu na Ježkomet 🙂
No a škoda, že je Ježkomet aktuálně na špalkách (asi se budou renovovat hlinikáče, uvidíme, jestli to vůbec u těch broušených půjde), mohl by být stylový srovnávací test generací, navíc vzhledem k zachovalosti Ježkometu by to nebylo ani ovlivněno věkem. Každopádně se vsadím, že komunikativnější řízení a hbitější reakce na plyn bude mít karburátorový prapradědeček bez posilovače 🙂
[19]
22/11/2014 v 05:48webpaja
(17) Podvozek je jednoduchej…valnou většinu času jsem s FIII utratil ve městě a na nejrozbitějších cestách v okolí. Pečlivě jsem vymetl pár kanálů, vybíral si záplaty atd. Píšu o tom, že i přes montáž 15″ kol není FIII tak komfortní, jak by se z popisku novinářů mohlo zdát. Prostě mám za to, že na základních balonech musí umět filtrovat líp.
Jinak proti podvozku ani popel 🙂
[20]
22/11/2014 v 05:57webpaja
Pro vysvětlení ještě jednou všem i zde:
…na etalonování a opravdu suverénní posouzení FIII mám v poslední době bohužel málo zkušeností s touto třídou, takže pokud se moje dojmy natolik liší od ostatních, vina není ani v autě, ani v jiných, ale u mě 🙂
Přesto si za svým hodnocením stojím 😀
[21]
22/11/2014 v 07:14mp390
Pak doporučuji vyzkoušet ještě druhou generaci, která tě i na základním podvozku vyklepe daleko víc. Před FL verze byla v tomhle ohledu lepší.
[22]
22/11/2014 v 08:45Ronault.
Tak, přesně, neuhýbej, nenech se přesvědčit… Topper to taky říká! 😀
[23]
23/11/2014 v 19:49šmoula nešika
🙂 Palec hore…
Komentáře nejsou povoleny.