• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > marko.blog.auto.cz  > HISTORY©ARTICLE Jaguar (1)

  • HISTORY©ARTICLE Jaguar (1)

    HISTORY©ARTICLE Publikováno: 30. 10. 2007

    Pred niekoľkými mesiacmi som v článkoch CONCEPT©ARTICLE „nakusol“ tému najvýznamnejších modelov značiek Ferrari a McLaren . Teraz, po nejakej dobe som si povedal, že by snáď stálo za to vrátiť sa k myšlienke. A vrámci návratu urobiť niečo trochu inak. To „niečo“ malo byť vytvorenie „federálneho joint-venture“ autorstva s niekym z pravidelných diskutérov na auto.cz. Voľba padla prakticky okamžite na Ricarda, pretože to bol on, kto ma upozornil na chybné historické fakty v mojom článku o budúcnosti Jaguaru. Voľba značky už potom bola samozrejmosťou…

    Ricardo s mojím návrhom súhlasil, a tak sme sa v uplynulých týždňoch pustili do práce. Poskytol som mu návod k výberu áut (tak ako som ho uplatnil už v minulých článkoch), kde kľúčovú úlohu zohrávali: historická úspešnosť modelu, sériová a závodná produkcia (s vylúčením concept-cars, ktoré obvykle neformujú tvár značky), ale aj primeraný časový rozstup medzi najvýznamnejšími reprezentantmi, tak aby sa čo najrovnomernejšie pokryla „dejinná línia“. Samozrejmosťou boli čo najkvalitnejšie obrázky predstavených áut. Spolu s týmto návodom som mu poslal aj môj pohľad na „short-list“, ktorý sme potom spresňovali až do podoby, v akej vám ho predkladáme.

    Súčasťou nášho plánu bol aj malý teaser, s ktorým ste sa mohli stretnúť včera. (Mimochodom, na obrázku v tme je silueta Jaguaru D-type). Bol parafrázou na podobný inzerát, ktorý William Lyons uverejnil v roku 1931 v londýnskych novinách, krátko pred predstavením modelu S.S. I.

    Ešte predtým než sa „pozrieme na zuby“ Jaguarom, rád by som sa poďakoval Ricardovi za jeho podporu a nasadenie pri vzniku tohto pojednania.

    V úvode sa aspoň krátko pozrime na okolnosti vzniku a ranné obdobie firmy, ktorú dnes poznáme pod značkou Jaguar:

    Cesta od malé severoanglické dílny k nejluxusnější značce v portfoliu koncernu Ford byla, jak už tomu u britských značek bývá, zajímavá a plná zvratů. Na začátku byl nápad Williama Lyonse a Williama Walmsleyho založit si firmu na výrobu postraLyons Williamnních vozíků k motorkám. Už o pět let později ale začali vyrábět karosérie na šasi různých výrobců a odtud už byl jen krůček k představení auta vlastní konstrukce.

    Po druhé světové válce se Jaguar rychle vzpamatoval a díky bravurně zvolené modelové strategii se postavil na vlastní nohy. Sportovně laděné modely – vytvářené stále plně pod kontrolou jednoho ze zakladatelů Williama Lyonse – vybudovaly unikátní image značky. Konec samostatnosti pak přišel v závěru 60. let, kdy se Jaguar Cars spojil s British Motor Corporation zahrnující např. značku MG a následně Roverem a Leyland Motors, aby vytvořili obří koncern British Leyland.

    Tento neuváženě vytvořený kolos nakonec poslal některé značky na věčnost a jiným způsobil zásadní problémy. Jaguar se dokázal osamostatnit až v roce 1984, kdy se stal veřejně obchodovatelnou společností. O pět let později ho pak zakoupil Ford, který je jeho majitelem dodnes.

    SSI

    S.S. I

    Rok: 1932

    Motor: 2552 ccm

    Výkon: 62 hp

    Max. rýchlosť: cca. 113 km/h

    Sajdkáry Swallow a autá Austin Swallow, Swallow Morris Cowley, a Swallow Fiat,… Všetky tieto konštrukcie z rannej éry existencie spoločnosti „preskočíme“. Začneme tak prvým vlastným modelom britskej značky, ktorého konštrukcia je spoločným dielom firiem Swallow a Standard Motor Company. S.S. I (One), spoločne s menším modelom II (Two) mali premiéru koncom roka 1931. Výroba auta začala základnou verziou Fixed head coupé (na obr.), ku ktorej sa po technickej modernizácií od roku 1933 pridala aj otvorená karoséria Tourer a rok neskôr 4-miestny cestovný Saloon. Vrcholom celého radu bol v rokoch 1935-1936 elegantný, aerodynamicky optimalizovaný model S.S. I Airline Saloon.

    SS Jag 100

    SS Jaguar 100

    Rok: 1936

    Motor: 2663 ccm

    Výkon: 102 hp

    Max. rýchlosť: cca. 151 km/h

    Rok 1935 priniesol automobilovému svetu jednu najväčších legiend. Vrámci „radu“ nových vozidiel sa toho roku v londýnskom hoteli Mayfair predstavil aj športový roadster s novým označením SS Jaguar 100. Bolo to naviac prvýkrát, keď sa písmená SS prestali oddeľovať bodkami, a do názvu pribudlo slovo „Jaguar“ (…s ktorým William Lyons súhlasil až po obrovskom naliehaní zástupcov reklamnej agentúry, ktorá ho navrhla). Originálna verzia (na obr.) z roku 1935 bola designovo aj technicky prepracovaná v roku 1937. V rovnakom období vznikol aj jediný kus s karosériou Fixed head coupé, ako vizuálna „reminiscencia“ francúzskych Bugatti tej doby (Atlante a Atlantic).

    SS saloon

    SS Jaguar 3 1/2 Litre

    Rok: 1939

    Motor: 3485 ccm

    Výkon: 125 hp

    Max. rýchlosť: cca. 161 km/h

    Spoločne s modelom SS Jaguar 100 mal v roku 1935 premiéru aj nový cestovný sedan (označený Saloon). Do roku 1937 bol ponúkaný s motormi 1,6 a 2,7 a od následnej modernizácie pribudli k druhému spomenutému agregátu aj nové pohonné jednotky s objemom 1,8 a 3,5 litra (na obr.). Štvordverový sedan je zároveň posledným autom, na ktorom sa objavili písmená SS. Po vojnovej „prestávke“ boli z názvu vypustené, a výroba mierne prepracovaného modelu pokračovala štyri roky pod názvom Jaguar Mark IV.

    xk120

    Jaguar XK120

    Rok: 1949

    Motor: 3442 ccm

    Výkon: 160 hp

    Max. rychlost: cca 193 km/h

    Vůz, který měl původně sloužit jen jako prototyp pro testování nového motoru XK, vzbudil na London Motor Show v roce 1948 takový zájem, že nakonec bylo rozhodnuto o jeho sériové výrobě. První kusy měly hliníkovou karosérii, ale definitivní podoba z roku 1949 má nakonec tradiční ocelovou. XK120 stál na počátku poválečné řady sportovních Jaguarů a dočkal se řady karosářských verzí i výkonových variant. Nejrychlejší auto své doby je dodnes ukázkou elegance klasického britského designu.

    c-typeJaguar C-type

    Rok: 1953

    Motor: 3442 ccm

    Výkon: 260 hp

    Max. rýchlosť: N/A

    Prakticky okamžite po uvedení nového modelu XK120 sa vedenie automobilky rozhodlo podporiť jeho predaje aktivitami v motoršporte. Vrcholom mala byť účasť v 24 hodín Le Mans, ale prvé vystúpenie trojice áut v roku 1950 sa skončilo neúspechom. Šéf teamu Lofty England preto rozhodol, že pre nasledujúci ročník bude pripravený závodný špeciál. A auto označené XK120C, viac známe pod označením D-type, prinieslo očakávaný úspech s dvojicou Peter Walker / Peter Whitehead. V ročníku 1953 sa úspech podarilo znásobiť, keď posádka Tony Rolt / Duncan Hamilton zvíťazila (auto so štartovným číslom 18 na obr.) pred svojimi teamovými kolegami Stirlingom Mossom / Peterom Walkerom. V priebehu celej kariéry C-type bolo postavených 54 áut, z ktorých 43 bolo predaných do súkromných rúk.

    MkVIIS

    Jaguar Mark VII Type M

    Rok: 1954

    Motor: 3442 ccm

    Výkon: 188 hp

    Max. rychlost: 168 km/h

    Po pětce měla následovat šestka, ale nová řada limuzín dostala jméno Mark VII. Jaguar tím zdůrazňoval posun od předchozí generace, ale také svůj náskok před konkurenční Bentley Mark VI. Vylepšená verze označovaná písmenem M získala o třicet koní silnější motor ze sportovní XK140. Tento vůz ve vínové barvě používala až do sedmdesátých let královna Alžběta II. a v roce 1956 se stal vítězem Rally Monte Carlo.

    D-type

    Jaguar D-type

    Rok: 1955

    Motor: 3442 ccm

    Výkon: 270 hp

    Max. rýchlosť: N/A

    V histórii motoršportu je len málo áut, ktoré by mali tak charakteristické tvary ako úspešný Jaguar z polovice 50. rokov. D-type mal nadviazať na úspechy staršieho C-type, ale jeho prvé vystúpenie v Le Mans 1954 skončilo „len“ stupienok pod najvyššou priečkou. Upravený továrenský model (známy ako „long-nose“) v nasledujúcom roku už v Le Mans kraľoval. Zvíťazila posádka Mike Hawthorn / Ivor Bueb. V ročníkoch 1956 a 1957 potvrdili nadvládu Jaguaru v Le Mans 50. rokov autá súkromného teamu Ecurie Ecosse (s dvojicami Ron Flockhart / Ninian Sanderson a znovu i Hawthorn / Bueb). Príbeh D-type má ale aj druhú časť: keď sa automobilka rozhodla po sezóne ´56 ukončiť továrenské motoršport aktivity, ostalo jej niekoľko závodných chassis. Padlo teda rozhodnutie postaviť na nich sériu civilných áut. Vznikol tak Jaguar XK SS, ktorý je prvým z radu „super-Jaguarov“. Kvôli ničivému požiaru vo fabrike však bolo nakoniec vyrobených iba 25 kusov XK-SS.

    e-type

    Jaguar E-type

    Rok: 1961

    Motor: I6, 3781 ccm

    Výkon: 265 hp

    Max. rychlost: 239 km/h

    Automobilová legenda – na rozdíl od jiných se jí E-type stal už v době svého vzniku. Pomohl k tomu také fakt, že každý kus, který opouštěl brány továrny měl už svého majitele. E-type má všechno, co se od klasického sportovního vozu očekává – řadový šestiválec se třemi karburátory umístěný za přední nápravou, čtyřstupňovou manuální převodovku a v neposlední řadě hliník a kůži v interiéru. K tomu přidává netradiční zavěšení zadních kol na samostatném rámu, nadčasový design bez jediné hrany s dlouhou dopředu vyklápěnou kapotou, která tvoří celou příď vozu, a na svou dobu vynikající jízdní výkony. Roadstery z první série jsou považovány za nejhezčí, jsou nejvzácnější a dnes mají největší hodnotu.

    MkII

    Jaguar Mark 2

    Rok: 1966

    Motor: S6, 3781 ccm

    Výkon: 220 hp

    Max. rychlost: 194 km/h

    Na první pohled se Mark 2 od svého předchůdce příliš nelišil. Ve skutečnosti přinesl řadu vylepšení, která se promítla nejen v jízdních výkonech, ale například v podobně výrazně tenčích sloupků také v designu. Vrcholná verze s motorem 3,8 litru si získala velkou oblibu. 220 udávaných koní v autě této velikosti znamenalo maximální rychlost kolem 200 km/h. Tehdejší hustota provozu a neomezená rychlost na britských dálnicích z Mark 2 3,8 Litre dělaly neodolatelný vůz.

    xj6

    Jaguar XJ6

    Rok: 1969

    Motor: I6, 4235 ccm

    Výkon: 245 hp

    Max. rychlost: 200 km/h

    „Experimental Jaguar“ byl čtyřdveřovým kupé dávno předtím, než byl tento termín vymyšlen. Svůj vliv na to kromě filozofie značky měl fakt, že výsledkem vývoje měl původně být sportovní vůz. To se nakonec změnilo, ale některé znaky už autu zůstaly. Když byl na podzim 1968 XJ představen, dostal smělý úkol nahradit všechny ostatní modely značky. Vůz ve sportovním střihu a s upravenou technikou z E-Type vzbudil velký zájem. Extrémně nízká karosérie se vyznačovala dlouhou kapotou, relativně stísněným vnitřním prostorem a řadou originálních řešení, jako bylo použití dvojité přepážky mezi motorem a kabinou nebo dvě oddělené nádrže v zadních podbězích. Poslední vůz, jehož návrh řídil Sir William Lyons určil směřování osobních modelů značky na dalších 35 let.

    Pokračovanie v II. časti

HISTORY©ARTICLE Jaguar (2) WAIT! SOMETHING IS COMING…

23 Responses to HISTORY©ARTICLE Jaguar (1)

  • [1]

    30. 10. 2007 v 8:34ojo

    pekny clanek, az na ten slovensky text

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    30. 10. 2007 v 10:53spiritual

    mne tam ta slovencina vyborne pasuje ojo

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    30. 10. 2007 v 10:53spiritual

    vlastne slovenstina lol

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    30. 10. 2007 v 11:12element5

    Krásné Marko, dík.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    30. 10. 2007 v 12:12Marko

    element5: Dakujem za pochvalu, ale polovica jej patri Ricardovi 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    30. 10. 2007 v 13:37XJ

    Velmi hodnotné čtení zvláště pro ty, kteří si neuvědomuji, jak bohatou historii a tradici má značka Jaguar – byl bych rád, aby se i na základě takovýchto článků rozrostla skupina fanoušků značky.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    30. 10. 2007 v 15:32kuní xicht

    vďaka za výborný článok. Je chválihodné, že niekto si dá námahu a priblíži nám históriu legendárnej značky, z ktorej necitlivým zásahom akože designérov z fordu, nakoniec bohužiaľ veľa neostalo.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    30. 10. 2007 v 15:45GTI

    Tohle je čtení pro ty, co umí číst. Umět jen abecedu ovšem nestačí. Teď tedy dojat, stojím u klávesnice a volám BRAVO MARKO + RICARDO. Je to až na dřeň.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    30. 10. 2007 v 15:48Ricardo

    Děkuji všem za svůj díl pochvaly.
    Větší polovina úspěchu patří Markovi, protože je to celé jeho nápad. Jsem rád, že jsem k tomu přispěl svým dílem, a jsem rád, že se vám history©article líbí.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    30. 10. 2007 v 16:29Sleeper

    ojo: pekny clanek, az na ten slovensky text. Sleeperova odpověď: Nesnáším xenofoby :o(

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    30. 10. 2007 v 16:36Sleeper

    Kluci, bezva práce, až na „Tehdejší hustota provozu a neomezená rychlost na britských dálnicích z Mark 2 3,8 Litre dělaly neodolatelný vůz.“ U Mk. 2 uvádíte letopočet 1966. OK. Ovšem má to jeden maličký zádrhel: rychlostní limit 70 mph (112 km/h) platil v Británii už od roku 1964… To si to takhle hasil chlápek s Cobrou po dálnici 305 km/h (změřeno radarem, zřejmě shellbyna 427S/C a ještě wotuněná :o)) a Jejich lordstva se ve sněmovně vzbouřila…. Spojené království bylo zřejmě první zemí, která rychlostní limity na dálnicích zavedla. Alespoň první evropskou…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    30. 10. 2007 v 20:13da_b0mb

    cast zlate ery divoky kocky…parada! Kde je micka ? 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    30. 10. 2007 v 20:16Alessio

    XJ6…klasika klasik, nesmrtelné dílo.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    31. 10. 2007 v 7:45Dinar

    Super čtení, autorům uznání a (palce).
    Ty jaguáří kočky jsou jedna lepší než druhá, nevím proč, ale nikdy mě nějak extrémně nebral E-type, ale nad Mark 2 bych se uvzdychal. :-)) A nejvíc se mi líbí informace o Mark VII type M, auto, které umělo povozit královnu i vyhrát Monte Carlo; krásná doba, skvělá auta.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    31. 10. 2007 v 8:50Marko

    Sleeper: Ten letopocet 1966 a neobmedzena rychlost na UK dialniciach sa nutne nebiju. Mk.2 sa totiz vyrabal od roku 1959, takze stihol este zasiahnut do ery neobmedzenej rychlosti.

    To, ze je v clanku uvedeny rok ´66 (pomaly ku koncu modeloveho cyklu) je dane tym, ze som sa rozhodol neuvadzat rozmedzie rokov vo vyrobe, ale vyberal som jeden konkretny rok. Mozno to je takto nie uplne presne, ale je to kvoli tomu, aby som vytvoril po jednotlivych rokoch akesi pomyselne, aspon trochu rovnomerne „skoky“ od jedneho serioveho modelu k dalsiemu. Ak by som dal hned prvy rok (59), bolo by to blizko E-typu Mk-I (a ten som zas nechcel posuvat nikam dalej v case, pretoze ten v roku svojho uvedenia urobil vacsi prielom do sveta aut, nez cokolvek pred nim i po nom).

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    31. 10. 2007 v 8:52Marko

    4 All: dakujeme za pochvalne reakcie 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    31. 10. 2007 v 12:44jan

    e-type max rychlost iba 150? nie snad 250?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    31. 10. 2007 v 14:16Marko

    jan: jezkoveoci, mas pravdu. To bol udaj v mph. Ospravedlnujem sa, uz je to opravene 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    2. 11. 2007 v 0:39Alessio

    Můžu dotaz – jste si jistí, že XJ 6 nemá 3,4 V6 ? PS: dále nesedí rychlosti například u SS 100 – kartičky říkají, že je to 161 a ne 151. Hmmm. 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    2. 11. 2007 v 10:13Ricardo

    jediné XJ co kdy mělo motor V6 je současné dieselové a 3.0 benzín. Originální XJ6 mělo řadový motor XK 4,2 a 2,8 v roce 1975 nahrazený 3,4 ovšem stále řadový.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    2. 11. 2007 v 16:12Alessio

    KARTIČKY SE NEMOHOU MÝLIT!!!! 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    2. 11. 2007 v 16:56Ricardo

    Není to nejaká americká konverze? Američani s oblibou dávají do XJ místo osvědčených a výkonných XK ti svoje vidlicové Chevrolety apod.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    6. 11. 2007 v 13:33Sleeper

    Máš pravdu, že Mk. 2 se vyráběl od roku 1959, jen ten rok 1966 mi k neomezené jízdě na briutských dálnicích prostě nepasoval… proto jsem se ozval. Je to trochu matoucí :o)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

marko.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Březen 20121 Příspěvek
  • Srpen 20111 Příspěvek
  • Červenec 20112 Posts
  • Leden 20111 Příspěvek
  • Září 20101 Příspěvek
  • Květen 20101 Příspěvek
  • Září 20091 Příspěvek
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Srpen 20081 Příspěvek
  • Březen 20081 Příspěvek
  • Prosinec 20071 Příspěvek
  • Říjen 20073 Posts
  • Září 20071 Příspěvek
  • Duben 20071 Příspěvek
  • Březen 20074 Posts
  • Září 20061 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura