• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > marko.blog.auto.cz  > HISTORY©ARTICLE Jaguar (2)

  • HISTORY©ARTICLE Jaguar (2)

    HISTORY©ARTICLE Publikováno: 31. 10. 2007

    XJC

    Jaguar XJ12C

    Rok: 1975

    Motor: V12, 5343 ccm

    Výkon: 285 hp

    Max. rychlost: 236 km/h

    Plány na výrobu coupé byly součástí vývoje téměř každého osobního modelu. XJC je ale od roku 1950 jediným takovým projektem, který došel až do sériové výroby. Zahájení prodeje bylo několikrát odloženo a nakonec k němu došlo teprve rok před představením XJ-S. Tomuto modelu bylo dvoudveřové XJ mnohem podobnější než předchozímu E-Type, takže došlo k rozmělnění zájmu zákazníků. Výroba skončila po pouhých třech letech a dosáhla stěží desetiny produkce sedanu. I proto je dnes zejména verze V12 velmi vyhledávaná.

    XJS

    Jaguar XJ-S

    Rok: 1981

    Motor: V12, 5343 ccm

    Výkon: 295 hp

    Max. rýchlosť: 240 km/h

    Nástupca slávneho E-type (resp. XK-E) mal výstavnú premiéru v roku 1975. O rok neskôr sa ale dostal na trh hneď s dvoma hendikepmi. Prvým bol fakt, že svojim charakterom nenadväzoval na legendárneho predchodcu, a ešte vážnejším oslabením bolo predstavenie auta v čase zúriacich ropných kríz. Oba problémy ale pominuli začiatkom nového desaťročia. Verejnosť si na nové („grand touring“) coupé zvykla s príchodom vývojovej verzie Mk.II (na obr.), ktorá bola vybavená užívateľsky prijateľnejším motorom 5,3 v modernizovanej úprave High-Efficiency. V roku 1983 pribudol do ponuky nielen nový menší motor AJ6 3,6-litre, ale aj nová karosárska verzia: „targa“ XJ-SC. V druhej polovici 80. rokov pribudli aj výkonné verzie XJR-S s 5,3 a neskôr 6-litrovým motorom v úprave TWR, ako aj plnohodnotné Cabrio. Svoju kariéru ukončil model vo verzii XJS (Mk.III) v prvej polovici 90. rokov s motormi 4.0, 5.3, a 6.0.

    TXR XJ-S

    TWR Jaguar XJ-S

    Rok: 1984

    Motor: V12, 5343 ccm

    Výkon: cca. 400 hp

    Max. rýchlosť: cca. 280 km/h

    Na základe úspechov XJ-S amerického teamu Group 44 v závodoch Trans-Am začal Jaguar zvažovať začiatkom 80.rokov aj návrat na európske okruhy. Zároveň ale nechcel opakovať neúspech teamu Broadspeed Racing z predchádzajúceho desaťročia. Padlo tak rozhodnutie poveriť motoršport aktivitami špecializovanú firmu Tom Walkinshaw Racing (TWR). Závodné XJ-S (Gr.A) nasadené do European Touring Car Championship začalo zbierať úspechy hneď v prvej sezóne (1982). V ďalšom roku prišlo niekoľko víťazstiev, a v sezóne 1984 aj absolútny triumf v šampionáte v podaní Toma Walkinshawa. (Na obr. je auto posádky Winston „Win“ Percy – Armin Hahne.)

    XJR-9

    TWR Jaguar XJR-9LM

    Rok: 1988

    Motor: V12, 6995 ccm

    Výkon: 750 hp

    Max. rýchlosť: N/A

    V rokoch 1985-1986 posunul team TWR Jaguar svoje aktivity na novú úroveň. Nadviazal na vývojový rad prototypov XJR-5 a XJR-7 teamu Group 44 pre závody IMSA (a Le Mans), a s modelom XJR-6 skupiny C vstúpil do seriálu World Sports Prototype Championship. Hneď v nasledujúcej sezóne získal v tradičných farbách tabakovej značky Silk Cut celkové víťazstvo v šampionáte. Rok 1988 priniesol naviac aj prvé víťazstvo XJR-9 (na obr.) v 24h Le Mans pre posádku Johnnie Dumfries / Jan Lammers / Andy Wallace. O dva roky neskôr sa to podarilo zopakovať trojici Martin Brundle / Price Cobb / John Nielsen s XJR-12. Úspechy radu XJR zavŕšila vývojová verzia 14, ktorá pomohla Jaguaru dobiť celkové víťazstvo v šampionáte sezóny 1991. Okrem závodných áut vznikol v rokoch 1990-1992 na báze XJR-9 aj „civilný“ model XJR-15 (v celkovom počte 50 ks), ktorý zároveň „otvoril dvere“ neskoršej výrobe superšportu XJ220.

    XJ Sovereign

    Jaguar XJ6 Sovereign

    Rok: 1990

    Motor: I6, 3980 ccm

    Výkon: 235 hp

    Max. rychlost: 225 km/h

    Generace označovaná jako XJ40 byla obrovským skokem k modernitě. Jaguar to chtěl dát zřetelně najevo, takže vůz poprvé představený v roce 1986 měl výrazně hranaté tvary karosérie. Téměř vše bylo úplně nové – pro návrh byly použity počítače, auto využívalo řady digitálních technologií a na výběr byly nové motory. Očekávatelným důsledkem byly problémy se spolehlivostí a trochu rozpačité reakce veřejnosti. Problémy vyřešila modernizace z roku 1990, kdy byla přepracovaná technika a design se posunul blíže k původním XJ.

    XJ 220

    Jaguar XJ 220

    Rok: 1992

    Motor: V6, 3492 ccm

    Výkon: 549 hp

    Max. rýchlosť: 335km/h

    Na londýnskom autosalóne v roku 1988 mal premiéru prototyp superšportu Jaguar XJ220 s pohonom všetkých štyroch kolies a dvanásťvalcom 6,3 litra. Sériové auto z roku 1992 (na obr.) už ale nebolo tak extrémne. Z legislatívnych a ekonomických dôvodov v dielňach TWR začala vznikať 350 kusová séria superšportov so zadným pohonom a preplňovaným 3.5-litrovým V6 motorom, ktorý mal pôvod v rallyeovom agregáte MG 6R4 Metro. Okrem civilnej série vzniklo aj niekoľko kusov modifikácie XJ220C, ktoré sa predovšetkým vo farbách teamu TWR objavili v závodoch triedy GT (vrátane 24h Le Mans 1993).

    S-type

    Jaguar S-Type

    Rok: 1998

    Motor: V6, 2967 ccm

    Výkon: 240 hp

    Max. rychlost: 226 km/h

    Nebýt X-Type, jednalo by se o nejkontroverznější model značky. Koncern Ford totiž pod líbivý retro kabát ukryl platformu z Lincolnu LS a jako základní motor použil upravený Duratec. Zpočátku neměl S-Type jednoduchou situaci – Jaguar se vracel do vyšší střední třídy přesně po 30 letech a první kusy navíc trpěly různými porodními bolestmi. Dnes už se dá mluvit o úspěchu. S-Type si dokázal získat zájem zákazníků a uvedl Jaguar zpět do třídy, která je pro jeho budoucí přežití klíčová.

    xk8

    Jaguar XK8

    Rok: 2003

    Motor: V8, 4196 ccm

    Výkon: 294 hp

    Max. rychlost: 250 km/h

    XK8 představená v roce 1996 vystřídala po dvaceti letech model XJ-S. Byl to první Jaguar vyvíjený zcela pod dohledem Fordu, což v praxi znamenalo použití platformy z Aston Martin DB7. Stejný původ měl i základ designu, který se detaily odkazoval na E-Type z 60. let. Po faceliftu z roku 2003 získala XK8 osmiválcový motor s objemem zvětšeným na 4,2 litru a šestistupňovou převodovku ZF. V této podobě se co do jízdních výkonů vyrovná současné generaci. Jde tak o důstojnou tečku za výrobou sportovních vozů v Browns Lane.

    XJ super v8 port

    Jaguar Super V8 Portfolio

    Rok: 2005

    Motor: V8, 4196 ccm

    Výkon: 400 hp

    Max. rýchlosť: 250 km/h

    Tretia generácia veľkého sedanu XJ (X350) mala premiéru v roku 2002. Aktuálny model, využívajúci technológiu hliníkových dielcov chassis a karosérie, bude zároveň aj poslednou „reinkarnáciou“ klasického designu Jaguarov. Auto dodávané v dvoch dĺžkach rázvoru je vybavené osemvalcami 4,2-litra (v dvoch výkonových verziách), resp. novým 3,5-litrovým agregátom. K dispozícií sú aj dva šesťvalce v modeloch XJ6: „benzínový“ trojliter a „dieselový“ 2,7-litrový TDVi. Vrcholom celého radu XJ sa v roku 2005 stala limitovaná edícia 145 ks. Jaguarov Super V8 Portfolio (na obr.), nadväzujúcich na podobný concept Super Eight z predchádzajúceho roku.

Vianočný darček :-) 2007 HISTORY©ARTICLE Jaguar (1)

45 Responses to HISTORY©ARTICLE Jaguar (2)

  • [1]

    31. 10. 2007 v 13:57XJ

    Výborný přehled, čtivý, dobrý výběr vozů (opravdové milníky v historii značky), nic mi tam v zásadě nechybí, ba S-Type lehce přebývá 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    31. 10. 2007 v 14:23Marko

    XJ: Dali sme tam s Ricardom S-type po kratuckom vahani. Auto sa predsa len nakoniec uchytilo na trhu a znovuozivilo rad mensich Jaguarov (aj ked ten uz nebude pokracovat v retroliniach S-type). A ako Ricardo spravne poznamenal, ked sme to pripravovali – patri sme trochu provokacne aj preto, ze bol prvym Jaguarom s dieselovym motorom. Spaja tak designom a motorarskou technologiou minulost a sucasnot znacky. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    31. 10. 2007 v 14:31da_b0mb

    ach jo…tak zase zajdu asi na mobile.de a mrknu kolik chtej za nejakej zachovalej XJ-S 😀 Nejlepsi by bylo ho koupit z ostrovu primo od nejakyho lorda 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    31. 10. 2007 v 23:24PekelnáMicinka

    Díky oběma za článek! Chvíli jsem váhal u XJC, ale nakonec asi ano, z hlediska experimentu postavit kupé odvozené od sedanu bylo u Jaguaru nové. Ale XJ40? Nevím nevím, snad jestli bylo vše nové, jak zmiňujete tak by mohlo. U Jaguaru, narozdíl třeba od HISTORY©ARTICLE o Ferrari, je o něco složitější vybrat klíčové modely, protože ono jich tolik, v porovnání s malosériovou a někdy kusovou výrobou u Ferrari nebylo. A když přišel nový model, tak je zajímavý, třeba tím, že je první pod Fordem a poslední z Browns Lane. Ale protože 2003 XKR je jedno z mých „dream cars“ (ostatně jako asi dalších 80% Jaguarů :D), tak mě jeho účast těší.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    31. 10. 2007 v 23:26PekelnáMicinka

    *protože ono jich tolik,… – myšleno modelů celkem, ne jen těch co by se daly označit jako klíčové

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    1. 11. 2007 v 7:54Marko

    PM: Aj ja som chvilu vahal nad XJC, ale Ricardo ma presvedcil. (A to velmi rychlo :-)) Ja som povodne nechcel, aby tam boli dve auta jedneho zakladneho typoveho radu, lenze u Jaguaru je na rozdiel od Ferrari uplne ina situacia (ako spravne hovoris). Tam museli byt principy vyberu modifikovane.

    A XJ40 – tam ma zas presviedcal Ricardo, ze by bolo lepsie tam dat X300, lenze to som zas nechcel ustupit ja. Dovod bol tento: chcel som aby tam bol reprezentativny prierez historiou. X300 je vizualne aj technikou velmi blizka svojmu nasledovnikovy – teda sucasnemu XJ. Takze preto som tam chcel vyslovene XJ40, ako reprezentanta II. generacie (nech uz bola akakolvek). Povodne som tam chcel dat auto s okruhlimi svetlometmi, ale Ricardo navrhol ze ak hranatu II. generaciu, tak potom aj s hranatimi svetlami. Takze je tam…pretoze sa mi to hned zdalo ako dobry napad…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    1. 11. 2007 v 9:43PekelnáMicinka

    Ok. 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    1. 11. 2007 v 14:43GTI

    Krásné, hoši. Beru MARK 2 z minulého článku. To je kára pro mne.

    P.S. Pokud je tu snad někdo, kdo neví, co je to mít vztah k Jaguaru, ať si přečte knihu Láska je jen slovo od J.M. Simmela. Ovšem pozor… před čtením si vzít volno v práci. Má to 500 stran a jinak než na jeden zátah se to vlastně ani nedá přečíst…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    1. 11. 2007 v 16:52Ricardo

    Ano, XJC jsem si „vyvzdoroval“… plánovalo drophead coupé Mark VII, existuje koncept coupé XJ40, cabriolet X300 v podobě Daimleru Corsica, teď se mluví o XF cabriolet. A právě XJC je jediný dvoudveřový vůz odvozený ze sedanu co došel až do sériové výroby. Navíc dopadl tehdy tak neslavně a dnes je to prakticky nejcennější model z řady XJ.
    Ad XJ40 – tady se nám podařilo přesně naplnit Markovy podmínky. XJ40 je revoluční a z pohledu značky průlomový model. I když IMO X300 je pro nezainteresované „víc Jaguar“, tak právě u XJ40 se sešlo nejvíc významných bodů. O tom proč čtyřlitr, proč Sovereign, proč zrovna rok 1990 by se toho dalo psát spousty a spousty

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    1. 11. 2007 v 16:57Ricardo

    GTI: ano, Mark 2, nenahraditelná, neopakovatelná… je to auto co dokonale vyjadřuje dobu, účel a místo svého vzniku.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    1. 11. 2007 v 17:21PekelnáMicinka

    Ricardo: vpohodě, Marko už objasnil váš výběr.

    A já našel chybku, heč. 🙂 a červenající se smajlík… Schválně jestli na ní přijdete, není v textu. 😉 Kdyby ne, pak jí sem napíšu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    1. 11. 2007 v 18:11element5

    PM: Není ta chybka, překlep, v Markově reakci č.6? Nerad bych se mýlil, ale XJ40 je III. generace, ne?

    Jinak, Ricardo a Marko, paráda.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    1. 11. 2007 v 19:45element5

    Nebo je ta XJ40 IV. generace? Prošel jsem spousty stránek a nějak jsem se v tom ztratil.)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    1. 11. 2007 v 20:08Marko

    element5: To by chybou nemalo byt. Jaguar skutocne doteraz uviedol 3 „od zakladu“ nove generacie aut radu XJ:

    Prva bola predstavena v roku 1968 a obsahovala tri vyvojove serie: Series I. (68-73), Series II (73-79), a Series III (79-92)

    Druha generacia prisla v roku 1986 s nastupom XJ40. Tento rad spolu s XJ81 bol vo vyrobe do roku 94. Od 1995 do 2002 potom bola na trhu jej prepracovana verzia, ktoru pozname pod oznacenim X300/305/308. Stale vsak islo o v zasade druhu generaciu…Takze nasa XJ40 je jej (povodnym) reprezentantom…

    A ta tretia je vo vyrobe od roku 2003, kedy prislo sucasne „hlinikove“ auto…(X350)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    1. 11. 2007 v 20:09Marko

    PM: Jezismaaria, kde je chyba?!!!!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    1. 11. 2007 v 20:10Marko

    GTI: Dakujeme za pochvalu. Aj za vcerajsiu, aj za dnesnu 🙂 😉

    PS
    Ja beriem prakticky hocico z toho prehladu. samozrejme najviac E-type mk.I

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    1. 11. 2007 v 21:04Ricardo

    Micinka: co to je? Možná XJ40 nemělo být coupé ale kabrio… nebo Daimler Corsica je až X308?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    1. 11. 2007 v 21:08da_b0mb

    Nedelej sceny micko 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    2. 11. 2007 v 0:28PekelnáMicinka

    Scény nedělám, dostal jsem se k počítači až teď (a večeřím u toho) 🙂 Jak jsem napověděl, chyba není v textu, byť by mohla být i tam. Co se týká XJ40, tak tam se neodvážím cokoliv podotknout. Ovšem XJ220, auto, nad kterým jsem „slintal“ jako malej a později studoval snad všechny obrázky.

    Řešení tedy jest, na obrázku není sériový vůz, jak je zmíněno v textu, ale prototyp. Další otázkou je, zda neexistovaly dva prototypy, případně zda se na některých fotkách/propagačních materiálech neobjevovali makety. Vícero snímků nasvědčuje tomu, že ano. Teď je to nad rámec diskuze. Na obrázku u XJ220 je každopádně prototyp, přičemž na této konkrétní fotce by se mohlo jednat o maketu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    2. 11. 2007 v 0:35Alessio

    Tak když už rýpe i micka, tak já taky…Moje deutche jaguáří kartičky říkají, že XJ 220 má maximálku 320 (ne cca 341) a XJ-S 234 (ne 240). 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    2. 11. 2007 v 1:51PekelnáMicinka

    Alessio: němcíí to vždycky počítali jinak, u Moskvy se taky přepočítali ;D

    Ještě jsem chtěl napsat, že existovala o něco radikálnější verze TWR S, ale to už je stejně mimo článek. Co se týká rychlosti, na okruhu se podařilo myslím dosáhnout na 217 mph. To je potvrzeno i v tomto videu. Doporučuji shlédnout – včetně krátkého pohledu do továrny atd. Je to na tři kusy, tak vám to nesmí vadit.

    http://www.zshare.net/download/46078995a3a1ac/
    http://www.zshare.net/download/460818873291c7/
    http://www.zshare.net/download/4608260dcb1886/

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    2. 11. 2007 v 8:07da_b0mb

    Alessio : ty karty mam taky…jsou paradni! To byly bitvy vzdycky… :-))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    2. 11. 2007 v 8:34Alessio

    da_b0mb: jj, mám je přes deset let, postupně se z nich stává relikvie. Jsou tam pěkné obrázky 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    2. 11. 2007 v 8:44da_b0mb

    ja jich mel teda kupu, ale Jaguary vedly 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [25]

    2. 11. 2007 v 10:11Ricardo

    Já se vždycky spolíhám na informace z britských zdrojů… např. současné XJR má v Anglii 400 koní a v Německu nepěkných 398, obdoná situace je s Nm.
    XJ-S H.E. má oficiální údaje 217 kW (295 koní), 433 Nm, 240 km/h

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [26]

    2. 11. 2007 v 19:31PekelnáMicinka

    A co ta XJ220? K tomu Marko, Ricardo nic? 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [27]

    2. 11. 2007 v 22:49Marko

    PM: Dnes nestiham, ale zajtra s tou XJ220 nieco spravim. Aj mne sa zdalo, ze to je model, ale obrazok pochadza z produkcneho prospektu… :-/ 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [28]

    2. 11. 2007 v 23:06Ricardo

    Já probleatice XJ220 a závodních XJR nerozumím 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [29]

    2. 11. 2007 v 23:23PekelnáMicinka

    Marko: Právě těch prospektů je několik a jeden odhaluje i jinou verzi konceptu, která jinde není, z čehož usuzuji, že to je maketa.
    Ricardo: 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [30]

    2. 11. 2007 v 23:26PekelnáMicinka

    PS. tedy ta „jiná“ verze konceptu je právě ta na tom obrázku co si sem dal.

    Ad. pokud by někdo četl tuto diskuzi třeba za týden od dnešního data, je možné že už je zde správný obrázek)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [31]

    3. 11. 2007 v 0:25Ricardo

    PM: rád zodpovím jakoukoliv otázku týkající se XJ nabo XJ-S 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [32]

    3. 11. 2007 v 14:35Marko

    PM & Alessio: Obrazok je opraveny, uz by tam mala byt seriova verzia. 😉 U XJ 220 som opravil aj udaj max. rychlosti. Overil som si to este raz, a oficialny udaj nie je ani 341, ani 320, ale 335 km/h. Tak, neviem…mozno tam dam: dostatocna… :-)))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [33]

    3. 11. 2007 v 16:49PekelnáMicinka

    Marko: stáhni si to video, je zajímavé, i když možná si jej už viděl, nevím. Jsou tam záběry z Narda, tam dosáhli 217mph, což po přepočtu (*1,6) vychází 347,2 km/h. Ovšem auto mělo jiné ráfky navíc to bylo na okruhu atd. 335km/h je cca 210 mph, což by tak odpovídalo tomu, co mohla automobilka garantovat. Také se tam říká, že XJ220 projela starý Nürnburgring nejrychleji, co kdy jaké auto do té doby.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [34]

    3. 11. 2007 v 16:51PekelnáMicinka

    Tak jiné ráfky nemělo, to byly záběry odjinud, z pouště. Omlouvám se.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [35]

    3. 11. 2007 v 16:55Marko

    PM: Ano, uz som to video videl 😉 Problem s XJ 220 je ten, ze kazdy zdroj uvadza inu hodnotu… Btw. vymenil som este raz foto XJ 220. To co tam bolo nebolo v dostatocnej kvalite… To co tam je teraz zozadu je dufam tiez seriova verzia…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [36]

    3. 11. 2007 v 21:22PekelnáMicinka

    Ano je.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [37]

    4. 11. 2007 v 13:43da_b0mb

    PM: tak jsem stahnul to video…je pekny akorat je malo slyset samotnej motor…misto toho tam hraje ta pofiderni hudba. Ale aspon jsem se dozvedel o „Saturday Club“ 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [38]

    4. 11. 2007 v 20:54Ricardo

    Stáhnu to zítra, ještě to nemaž

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [39]

    4. 11. 2007 v 20:56PekelnáMicinka

    To ani nebudu. Bude to tam dokud to lidi budou stahovat, pak se to smázne samo. 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [40]

    4. 11. 2007 v 21:10Ricardo

    Tak to lidi do zítřka stahujte!!! 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [41]

    4. 11. 2007 v 21:59da_b0mb

    muzu to hodit na web kdyztak…ale to nebude treba 😉 jen kdyby nahodou…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [42]

    4. 11. 2007 v 22:01PekelnáMicinka

    To tak nepospíchá, je to tam myslím 30 dní po posledním stáhnutí. 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [43]

    4. 11. 2007 v 23:55Ricardo

    Kluci, vy jste tak hodí! 🙂 Až budu mít vlastní XJ-S tak vás povozím 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [44]

    15. 11. 2007 v 18:25Arth

    Zdravím – a děkuji. My, co máme v krvi Rovery a MG u podobných článků vždycky pookřejeme… 🙂
    Ten S-type tam zcela jednoznačně PATŘÍ! Je vidět, že šikovný ruce a hlavy v Coventry dokážou udělat dobrý auto i z takovýho šmejdu, ajko je Lincoln… 🙂
    Díky.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [45]

    28. 9. 2008 v 9:36jan

    Zdravim priaznivcou kociek
    Vedel by mi niekto prosim pomoct s akymkolvek nalezom xj 220 prototyp,12 valec,kridlove dvere?
    Nema pripadne niekto vedomost o tomto aute,kto ho vlastni?
    Vdaka-plny plyn

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

marko.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Březen 20121 Příspěvek
  • Srpen 20111 Příspěvek
  • Červenec 20112 Posts
  • Leden 20111 Příspěvek
  • Září 20101 Příspěvek
  • Květen 20101 Příspěvek
  • Září 20091 Příspěvek
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Srpen 20081 Příspěvek
  • Březen 20081 Příspěvek
  • Prosinec 20071 Příspěvek
  • Říjen 20073 Posts
  • Září 20071 Příspěvek
  • Duben 20071 Příspěvek
  • Březen 20074 Posts
  • Září 20061 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura