• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > mrnill  > CROSSDUEL: Subaru Outback vs Volvo XC70

  • CROSSDUEL: Subaru Outback vs Volvo XC70

    Publikováno: 21. 9. 2012

    Na mnohých diskuzních fórech jsou probírány kvality pohonu 4×4 a s tím i srovnání, jak si která čtyřkolka vede. Přiznávám, že pro více či méně oplastované a zvýšené kombíky mám slabost. SUVéčka mě moc neoslovují. Bydlíce ve měste a s počtem dětí odpovídajímu průměrné rodině ani nevidím potřebu autobusu s klokankou na čumáku. Často ale jezdíme na hory a v našem bydlišti je sněhu hodně a klidně 4 – 5 měsíců v roce. Nejdříve několik ojetin a jak se zvyšovala čísla na výplatní pásce tak v roce 2006 první nové auto v životě, Subaru Outback 2.5i. To sloužilo k plné spokojenosti 150 tisíc km a  následovala ho srdeční záležitost, Volvo XC70 D5 AWD. Oba vozy s manuální převodovkou. Když řídím, potřebuju držet klacek v ruce a jak říkají děti: Míchat benzín. Navíc, Volvo automat opravdu neumí. Chystám pro každé recenzi z pohledu uživatele, ne automechanika. Zde bych ale rád popsal srovnání a postřehy jak obě auta vnímá fotr od rodiny středního věku, který má inženýrský typ zaměstnání, ale ne že by se vyžíval v tom mít auto na zvedáku a vrtat se v něm.

    Komfort:

    Tady není pochyb. XC70 převyšuje Outback všude, a to i Outback 2.0D v novém provedení po roce 2010, který jsem měl možnost vyzkoušet asi 1500 km (náhradní vozidlo, když se starému rovnaly plechy na zadku po setkání s dodávkou). Sedadla ve Volvu nemaji daleko k dokonalosti. Automatické nastavení s pamětí včetně zpětných zrcátek je bonus, který se cení při střídání za volantem s manželkou, která jen o pár centimetrů přerostla tátu Šmoulu. U Outbacku je také k dispozici, jen ta zrcátka se k tomu nepřidala. Přístrojová deska, rozložení ovladačů v XC70 jsou intuitivní a tam kde mají být.  Volant u obou není tlačítky přeplácaný jak se mi zdálo například u Hyundai i40. Jak měl Outback před rokem 2010 pěkný a sportovně laděný přístrojový panel, tak nový mi přijde vzhledem a barevností  jako cirkusová atrakce. U Volva zase na první dojem působí zastarale digitální displeje uvnitř budíků. Jak digitálky z roku 1985.  Zase jsou ale čitelné za každých podmínek, včetně přímého slunce. Kufr v XC70 je větší a systém úchytek, sítěk a sklopné mřížky praktičtější. Dvojité až trojité dno kufru (podle toho zda máte nebo nemáte rezervu) má také své výhody. Kde naopak Outback jasně boduje, tak to je prostor pro cestující vzadu a kvalita zadních sedadel. Nevím jakou firemní politikou Volvo dospělo k tomu, že vzadu jsou sedadla převážně pro uložení dětských sedaček nebo odhození tašek. Rozměrově obě auta nejsou daleko od sebe a tak v XC70 je větší kufr na úkor místa na zadních sedadlech. Ač rozměry ne daleko od sebe XC70 působí mnohem robusněji a útulněji než nový Outback. Kvalita materiálů i zpracování nemá připomínek ani u jednoho. I v Outbacku 2006 po šesti letech nebyl ani náznak po opotřebení, loupání plastů a vrzaní v kabině. Audio ve starším Oubacku a kvalita příjmu radia nestojí za moc.

    Když pominu deign, který každý vnímá jinak, tak např. podsvícení displejů, přepínání a rozdíl mezi denním a nočním podsvícením, intuitivnost volvího infosystému Sensus, kvalita potkávacích i dálkových světel, kvalita audia a přehlednost ovládacích prvků a panelů, tam je asi nejvíce vidět proč je a asi jěště dlouho bude Volvo o kategorii výše než Subaru.

    Jízda:

    Porovnávat atmosférický benzín s turbodehtem moc dobře nejde a bylo by nefér 230 koní v dehtu vyvyšovat nad 165 koní v benzínu jen proto, že „ku… táhne vodspoda“. U Outbacku 2.5 jsem měl nesmírně rád okamžitou odezvu motoru na plynový pedál, ochotu jít do otáček a jemnost s jakou se jen samotným plynem dalo auto ovládat. Toho asi turbodiesel nikdy nedosáhne. Podobné to je s čitelností řízení, přesností a příjemností řazení, pocitem kotroly nad autem a kontaktu se silnicí ve volantu. Tady se XC70 ani nový Outback starému nevyrovnají. A to měl Outback 2006 jen ABS a jinak žádné elektronické vychytávky a Volvo udělalo obrovský krok vpřed počínaje řadou 70 druhé generace. Mám v okolí pár nepříjemných zatáček, které jezdím často. XC70 a nový Outback se v nich chovají stejně jako Outback 2006 v rychlostech o cca 10 – 20 km nižších. Je to cena za pár metráků navíc, jiné rozložení hmotnosti mezi benzínem a dehtem, větší rozměry a nastavení podvozku pro průměrného evropského zákazníka. Na druhou stranu mi ale celkově přijde XC70 v jízdních vlastnostech jistější než nový Outback. Méně se naklání, méně plave a i zatáčky zvládá s větší jistotou. V souhrnu se ale dá říci, že oba si příjemně plavou. Tady si myslím, že Subaru ztratilo svou tvář a s novým Outbackem zapadlo blíže do jízdního průměru a o radosti z řízení ve srovnání s Outbackem 2006 se může jen zdát. Na druhou stranu, na dálnici, či jízdě s plně naloženým autem a při pohledu na spotřebu jsou výše zmíněné připomínky ta tam a turbodehet boduje.

    Dlouhodobá spotřeba podle PP: stejné trasy, asi 70 % město. Outback 2006 2.5i:  8.5 – 9.2 l, Outback 2010 2.0D (jen 1500 km): 7 – 7.5 l, XC70: 7.5 – 7.9. Dálnice (většinou 120 – 140): Outback 2006: 9 – 11 l, Outback 2.0D: nevím, XC70: 7.5 – 8.5l.

     

     

    4×4

    Na jedné straně skoro legendami opředené Symmetrical AWD od Subaru, na straně druhé Haldex 4 u Volva. Buď nemám ten správný cit a nebo jsem posera, ale ani při ostřejší jízdě na asfaltu, či na šotolině, lesních cestách a sněhu jsem neměl nikdy pocit, že by Haldex nestíhal, či mě nechal ve štychu tam, kde by to subaří AWD neudělalo. Rozdíly v nastavení podvozku, celkové hmotnosti a její rozložení a pneumatiky mi přijdou jako větší limit než princip pohonu všech kol samotný. Troufám si říci, že řidič, pokud není závodník a nejede závody, rozdíl nepozná a pokud ano, tak to nejspíše nebude kvůli tomu, že jedno auto má Haldex a druhé mezinápravový diferenciál. S jednou vyjímkou. Pokud se budete vyhrabávat ze závěje či ze škarpy, kam jste právě zahučeli, Outback s mezinápravovým differenciálem a visco-uzávěrkou na zadní nápravě bude mít asi o něco větší šance. Přímé porovnání z vlastní zkušenosti však nemám k dispozici.

     

    Poruchy, spolehlivost, servis

    Obě auta bez ztráty hvězdičky a není nic co vytknout. Outback 2.0D jsem měl příliš krátce na to posoudit spolehlivost.

     

    Závěr

    Kdo rád řídí a opravdu si řízení užívá asi bude mít z jízdy s Outbackem předposlední modelové řady větší potěšení než s novým Outbackem a XC70. Po přesednutí ze staršího Outbacku do modelu 2010 to bylo v jízdních vlastnostech zklamání. To platí podle mého názoru všude, kromě dálnice a cest na delší vzdálenosti, tam starší Outback prostě není doma. Na dálnici hukot jak v letadle a spotřeba jak u naložené dodávky. Kdo rád pohodlí a ticho pro přesun s hromadou harampádí na hory, přes půl republiky nebo Evropy ten spíše ocení XC70 a pak současný Outback. Se starým Outbackem jsem si čas od času zablbnul na sněhu a zajezdil dveřma napřed. U XC70 to jde, ale vlastně vás to ani nenapadne, a když už ano, tak to zase taková zábava není. Čistě pragmaticky v poměru cena/výkon mi vychází nejlépe starý Outback. Pak velká díra  následovaná novým Outbackem a  s nevelkým odtupem XC70. Se srovnatelnou motorizací (2.0D a D4) a výbavou byl po všech slevách co jsem u jednotlivých dealerů dostal rozdíl okolo 100 tisíc korun. Vím, že to není málo, ale také za to dostanete u Volva opravdu o dost navíc se sakra větší svobodou navolit si jakou výbavu chcete. To, že to nakonec skočilo u XC70 D5 v plné polní nemá s pragmatickou úvahou nic společného a je to splněný klukovský sen. Pro XC70 mám slabost v kategorii rodiných aut. Ježíšek to roky ne a ne vyslyšet a tak mu bylo nutné trochu pomoci.

    PS: Úvahám nad designem a vzhledem se záměrně vyhýbám, neb každý má jiný vkus. Někdo rád krabice, někdo fluidní vlnky

Komentáře nejsou povoleny.

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

mrnill

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Září 20121 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura