-
Jak kupovat čtyřkolku
Jak kupovat čtyřkolku
1.Rozhodnutí
V první řadě se musíte rozhodnout.Dříve jste tuto možnost neměli. Díky pilným pracovníkům komunistické Číny máte. Kvalitu nebo cenu? Pokud máte dost v prasátku a jste rozhodnuti dát úspory do čtyřkolky, máte rozhodování snažší. Pokud si koupíte stroj značkový, můžete ho používat skoro každý den a údržba bude minimální. Máte zde také servis a díly. Pokud pro stroj čínský, musíte se mu trochu podřídit.Váš účet ale zase neutrpí takovou ránu. U čínského stroje musíte počítat s tím, že za víkend plný zábavy a prozkoumává
ní okolí bydliště, zabijete jedno odpoledne s nářadím v ruce. Ne, že by se něco okamžitě rozbilo, to ne, ale třeba seřídit volnoběh, vůli ventilů, ovládání plynu atd…. .A ani trvanlivost oleje není jako ve Vašem autě. Pro tento stroj platí – čím starší, tím lepší. Protože v průběhu času vyměníte nějaké ty čínské díly za celkem normálnější.
2.Koupě
Opět u značkové čtyřkolky máte práci vybrat jen prodejce. Při koupi „číny“ si ji řádně prohlédněte. Obzvláště sváry, podvozek a motor.Celkem dobrý recept je smíchat čínský motor s japonským karburátorem, to je větší šance na úspěch. Též se nedejte napálit prodejci co po předání peněz zmizí a už je nikdy neuvidíte. Nejlépe si nechte stroj přivést až domů a názorně ukázat i se všemi neduhy. U neznačkových čtyřkolek je výběr nejdůležitější!
3. Provoz
Už jak jsem podotknul na začátku. U stroje čínského se budete muset starat, kdežto u značkového mnohem méně. Jinak, u takových věcí jako je čtyřkolka, se spotřeba opravdu neřeší.V zimním počasí se s oběmi čtyřkolkami dá zažít opravdová zábava, obzvláště pro ty, co se s autem driftovat bojí, či nemají prostor nebo náhradní gumy. Avšak u „číny“ se zábavou musíte vypořádat se správným zahřátím, tudíž asi tušíte, že si řádně užijete machinací se sytičem. Počítejte s tím, že motor, než se rozjedete, párkrát „chcípne“ . A potom zase trochu údržby.To na úvod o koupi vše.
Příští článek bude věnován dlouhodobým zkušenostem s jednou povedenou „čínou“.
Bojíte se koupi čínské čtyřkolky?
Program Existují ještě pravé hodnoty?
12 Responses to Jak kupovat čtyřkolku
[1]
1. 2. 2007 v 22:42Betelgeuze
Neber to jako rejpání, ale obrázky by byly lepší v rozlišení 800×600 nebo 640×480…každej doma nemá 21″ 😉
[2]
2. 2. 2007 v 11:14Ladislav Schauer
Vlastní zkušenost.Koupil jsem čtyřkolku Linhai 250.Po 400km byla 3krát v servisu a rozpadlo se na ni snad všechno a to nemluvě o korozi.Tak jsem ji vrátil a koupil Artic cat 650 3H1.Mám najeto cca 3000km bez jediné poruchy.Je to dobrý stroj až na tu cenu.
[3]
2. 2. 2007 v 17:25sauron_2
Betelgeuze: souhlasím, já mám 17″ 🙂
jinak v pěknej článek
[4]
4. 2. 2007 v 17:18musta
Malého rozlišení,jsem si vědom, na tento blog nejdou umístit obrázky větší 250kb.
[5]
5. 2. 2007 v 19:40emylak
musto promin, jak si to myslel s tim rozlisenim a velikosti? Pokud obrazky zmensis na rozliseni, budou mit i mensi velikost. Pokud se ti povedlo navkladat takto velke obrazky, uricte jdou vlozit i mensi. A nebude se to takto rozjizdet 🙂
[6]
23. 2. 2007 v 0:19Jiri z Hradce
Kritiku Linhai ATV je dost. Ovsem po testech (napr AMR) dopadla lepe nez ATV od renomovanych firem. Jedinym zaporem testu byla skutecnost, ze konce plastu nejsou zcela „zacistene“. Vlastnim Linhai 300 2×4 a najel jsem na ni pres 4000 km. Jedina zavada na 2000km – praskly vyfuk v miste tzv harmoniky (pruzny dil potrubi). V servisu mi to za pakatel vyvarily a doted po 1000km pouze mazu. Jezdime casto ve dvou a tak dostava 4kolka zabrat. Kdyz uvazim, ze za original Polarise zaplatite trojnasobek a krome tech zacistenych plastu neni vetsiho rozdilu, tak klobouk dolu pred zminenymi cinskymi komunisty. Mozna ,ze si nekdo koupil kopii Linhai a diky sve nevedomosti naletel. Ovsem to uz je o necem jinem. Pan Cisar, byvaly motocyklovy spickovy zavodnik, by asi zadny podobny srot neprodaval.
Preji krasne zazitky prave na Exploreru Linhai 300
PS: Videl jsem Kawasaki 650 (300 tis.Kc) po pul roce rekreacniho jezdeni a byla zpola vyrezla, vyfuk deravy a pro vysoke teziste x krat otozena na boku.
[7]
20. 5. 2007 v 22:22Láďa
Já trochu dělám do čtyřkolek a jak tady kolega pomlouval Linhaie, já s tim nesouhlasim, mam Linhai 300 4×4 a je to celkem slušnej stroj hlavně za příznivou cenu. Několikrát jsem s nim spadnul ze skály, několikrát dělal kotrmelce-už mam snad všechny plasty svázaný gumicukama, ale pořát jezdí a bez závad. Jestli můžu doporučit značkovou prac. čtyřkolku, tak je dokonalá Honda ES 450 Foreman.
Za docela ucházející čínskou sportovní bych zařadil ATV 200 Water (kopie Raptoru). Mám ji od srpna 2006 a vyměňoval jsem (jen) ložiska v kolech. Dal jsem tam kvalitní japonský, přišly na cca 500 Kč a je po problému.
[8]
1. 1. 2008 v 18:41Lukinho
chtěl bych se zeptat jako naprostý amatér, kolik taková normální čtyřkolka žere..jakou ma spotřebu??
Odpověd mi prosim zaslete na mail Lukanek18@seznam.cz
děkuji
[9]
23. 4. 2008 v 19:03yamaha
ja mam yamahu raptora 700 r.v. 2007 a jezdim bez poruch. ČÍNSKOU ČTYŘKOLKU BYCH SI NIKDY NEKOUPIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[10]
1. 6. 2008 v 15:35lub
yamahu vyrobenou v číně?
[11]
3. 6. 2008 v 19:50Honza
Ja uz mam druhym rokem ATV 200 cinu a muzu vam rict ze to prodavam… Prvni rok jak takz drzelo ale pak zavada za zavadou… uz jsme do ni vrazili 20 000kc a uz mito za to nestoji… Momentalne je v servisu, praskl mi naboj a lozisko uz je po 4 v prdeli… Ted se chystam na Yamahu raptora 700, mam hodne kamaradu a nestezujou si taky cina za cca 40 000 kc a yamaha za 250 000 se vsim vybavenim tak trosku by tam mel byt rozdil, ale pokud chcete jit nekdo do cinana tak vas upozornuji at si priplati za znackovo 4kolu….
[12]
11. 6. 2008 v 22:29Honza
Premejslel jsem o tom abych zase ji celou nepocernil tak jediny co muzu pochvalit je motor ten drzi ale na nej zase navazuje karburator a o tom ani nemluve…..
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.